Ρήγας Φεραίος. Ακόμη (κατά την Εκκλησία) Επικίνδυνος

Ο ανελέητος πόλεμος της Εκκλησίας εναντίον του μεγάλου μάρτυρα

Έχοντας την τεχνογνωσία να μετατρέπει το κρέας σε ψάρι, θεωρεί ότι μπορεί να γκρεμίσει από το βάθρο που βρίσκεται στη συνείδηση του κόσμου τον ήρωα και μάρτυρα Ρήγα Φεραίο και να ανεβάσει από τα τάρταρα της ανυποληψίας τον Γρηγόριο τον Ε’.

Το Φανάρι επιμένει στην άρνησή του να άρει την επιστολή του πατριάρχη Γρηγορίου του Ε’, με την οποία περνούσε γενεές δεκατέσσερις τα βασικά κείμενα του Ρήγα.

Ας ξεκινήσουμε από το σήμερα με τον μακαρίτη Χριστόδουλο ο οποίος έγραψε ένα ολόκληρο βιβλίο με τίτλο «Γρηγόριος Ε’ – Ο Εθνάρχης της οδύνης» (εκδόθηκε το 2004 από τις επίσημες εκδόσεις της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος) για να δικαιολογήσει τον βίο και την πολιτεία του πατριάρχη που στάθηκε αντίθετος σε κάθε προσπάθεια να ξυπνήσουν οι υπόδουλοι ‘Έλληνες φτάνοντας ακόμη και στο γνωστό σε όλους αφορισμό του Αλέξανδρου Υψηλάντη. Δεν θα υπήρχε λόγος ο μακαρίτης να γράψει το βιβλίο αυτό, εάν δεν υπήρχε το συνειδησιακό βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας του κόσμου που έχει ξεκάθαρη άποψη για το ήθος του τίμιου Αγωνιστή Ρήγα Βελεστινλή… Ενώ αντιθέτως οι απόψεις για τον Γρηγόριο Ε’ είναι (κυρίως) στον πολύ κόσμο, και όχι τυχαία, είναι συγκεχυμένες ή στην χειρότερη περίπτωση–για την Εκκλησία- αμφιλεγόμενες ως προς τη στάση του στην Επανάσταση του ’21.

Πρωτομάρτυρας και οραματιστής

Κι αν αργότερα και ο ίδιος ο Γρηγόριος βρήκε τον θάνατο από τα χέρια των Τούρκων, η σημασία της κίνησής του να αφορίσει την Επανάσταση στο πιο κρίσιμο σημείο δεν αλλάζει. Γράφει λοιπόν ο Χριστόδουλος στις σελίδες 260 και 261 του βιβλίου για τον πατριάρχη και τον Ρήγα Φεραίο:

«Θα ήταν αδιανόητο να υποστηρίζει κανείς ότι συνετάσσετο ο Πατριάρχης προς τις εντολές των κρατούντων. όπως και ότι ήταν δυνατόν να αντιστέκεται στις εντολές των. Ασφαλώς τον ανέμενε αγχόνη τόσες φορές όσες θα διαφωνούσε. ‘Εκρινε λοιπόν χρησιμότερο να υποκρίνεται και να κατευνάζει το μονίμως εξαγριωμένο θηρίο εναντίον του υπόδουλου Γένους και να επιτυγχάνη δια της αναγκαίας πειθαρχίας και πειθούς διεξόδους από τους σκοπέλους. Ένας σκόπελος ήταν και το θέμα του Ρήγα, και ο Γρηγόριος το εξεπέρασε πρώτον ως πνευματικός ηγέτης και δεύτερον ως εθνάρχης υπό δεσμά.

Κρίνοντας ο ιστορικός της σήμερον το πέρασμα από την προεπαναστατική ζωή των Ελλήνων του Ρήγα, τον Θούριο, την Χάρτα, το μαρτύριο του Ρήγα, στέκει έκθαμβος από την μεγάλη αυτήν προσωπικότητα (sic). Με τα σημερινά μέτρα δικαίως αποθεώνεται ο πρωτομάρτυς και απίθανος οραματιστής του Βελεστίνου που καταπλήσσει και αιχμαλωτίζει όχι μόνον τα φιλελεύθερα πνεύματα αλλά και κάθε Ελληνική ψυχή με γνησίως εθνικούς παλμούς.

Καθ’ εαυτήν όμως η μεγάλη αυτή προσωπικότης πρέπει να τοποθετηθή στην εποχή της, ένα τέταρτον περίπου αιώνος προ της ένοπλης εξεγέρσεως των Ελλήνων για την εθνική τους πολιτική αποκατάστασς όπως άλλως τε κρίνεται και η Φιλική Εταιρεία στην συνέχεια, χωρίς να παραλείπωνται ανάλογα επαναστατικά επεισόδια ανά την υπόδουλη Ελλάδα.

Ως γνωστόν. στον Ευρωπαϊκό και ειδικώτερα Βαλκανικόν, αποκλειστικώτερα στον Ελληνικό χώρο, εμφανίζεται ένας ενθουσιώδης υποστηρικτής των αρχών της Γαλλικής Επαναστάσεως. Ετύπωσε και εσκόρπισε κείμενα, που μετέφεραν το γράμμα και το πνεύμα της Γαλλικής κοινωνικής εξεγέρσεως. δηλ. μετέφερε μετάφρασι της διακηρύξεως της 24 Ιουνίου του 1793 και του Γαλλικου Συντάγματος.

Ασφαλώς, πολλές ψυχές θα εσκίρτησαν, όπως και οι τουρκικές αρχές θα ανεστατώθησαν. Οι πρώτοι λόγω ενθουσιασμου χωρίς να συμπίπτουν τα πραγματικά δεδομένα της ζωής ενός υποδούλου λαοί. Οι άλλοι με προφανή ανησυχία για τον κίνδυνο διαφωτισμού των ραγιάδων. Το φυσικώτερον ήταν να κληθή αμέσως ο Εθνάρχης να συγκρατήση κάθε κίνησι και να συμμορφωθή προς τις υποχρεώσεις του. δηλ. καθαρά να εγγυηθή την υπακοή των ραγιάδων.

Ενεφανίσθη λοιπόν ένας οραματιστής με πρόγραμμα επαναστατικό αλλά με βάσι τις αρχές της Γαλλικής Επαναστάσεως, που δεν άγγιζαν το μέγα πρόβλημα της υπόδουλης χώρας. Απεναντίας έσπερναν αναρχία και θεωρητική εξέγερσι. Κρινόμενος ο Ρήγας με τα μέτρα της εποχής του ήταν ένας επικίνδυνος ονειροπόλος. Η υπό στυγνή δουλεία η Ελλάς είχε ανάγκη πολιτικής όχι κοινωνικής επαναστάσεως.

Η όλη υπόθεσις του Ρήγα μέχρι το μαρτύριο αφήκε εποχή στην ζωή της χώρας αναμφισβητήτως„ αλλά ηθική και θεωρητική ήταν η ωφέλεια και κατεφάνη αργότερα. Δεν αναγνωρίζεται ως μάρτυς, εθνομάρτυς, αναγνωρίζεται ως πρωτομάρτυς. Ο Πατριάρχης έπρεπε να έχη λόγο και είχε τόσον από το ύψος της αποστολής του, όσον και από τις ασφαλείς εντολές των κρατούντων. Και ενήργησε αναλόγως. Κατηγορίες ευτελείς εις βάρος του είναι ξεπερασμένες πλέον».

Τα «ορθόδοξο» χαλινάρια. ..
Και να ήταν μόνο ο Ρήγας Φεραίος που δεν πολυγούσταρε ο Χριστόδουλος; Στις σελίδες 503 και 505 διαβάζουμε την άποψή του για τη Γαλλική Επανάσταση:

«Οι Γάλλοι με την κοινωνικού χαρακτήρα γνωστή Επανάσταση του 1789 και τις έξαλλες εξελίξεις της εξεγέρσεως έδωκαν εις τον κόσμο πρώτον την εικόνα των λαϊκών εξεγέρσεων εναντίον των απολυταρχικών καθεστώτων της Ευρώπης και δεύτερον που οδηγεί η οχλοκρατία.

Οι ‘Έλληνες υπόδουλοι της τουρκικής τυραννίας δεν είχαν να πάρουν τίποτε απολύτως από τις δυο εικόνες. γιατί ως υπό δουλείαν τελούντες είχαν ανάγκην εθνικής αποκαταστάσεως και ως χριστιανοί είχαν ενώπιον τους την συμπεριφορά των επαναστατών έναντι της καθολικής μεν Εκκλησίας αλλά και έναντι της χριστιανικής θρησκείας.

Η Ορθοδοξία συγκρατούσε πιστούς στα όρια Μεγάλης Εκκλησίας τους υπόδουλους Έλληνες και τους γείτονες Βαλκανίους. Υπό Οθωμανικόν και μουσουλμανικόν ζυγό λοιπόν οι χριστιανικοί λαοί δεν είχαν να πάρουν τίποτε από τους Γάλλους».(υπογραμμίσεις δικές μου)


Αύριο η Συνέχεια

(Το συντριπτικό ποσοστό του σημερινού κειμένου είναι παρμένο από «Το Ποντίκι, 13 Αυγούστου 2009». Συνολικά οι πηγές στο τελευταίο μέρος του αφιερώματος)

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

33 Responses to Ρήγας Φεραίος. Ακόμη (κατά την Εκκλησία) Επικίνδυνος

  1. Ο/Η Αδαμάντιος Κοραής λέει:

    Ο Ρήγας ήταν οπαδός του Διαφωτισμού και της Δημοκρατίας.
    Αντίθετος δηλαδή ριζικά με την Εκκλησία.

  2. Ο/Η papoylis λέει:

    Ήταν διαβαστερός ο μακαριστός έκπαλαι

  3. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    Ο ΚΟΡΑΗΣ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΣΤΟΧΕΥΕ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΑΡΑ

    Οι απόψεις αυτές δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν. Η Εκκλησία ήταν (και παραμένει) προγραμματικά αντίθετη με κάθε επανάσταση. Το κρυφά σπαρμένο μήνυμα στους αγιατολάδες της Ορθοδοξίας κα ακόμα και στους «νεωτερικούς» θεολόγους τύπου Χρήστου Γιανναρά είναι ένα: Η Επανάσταση του 1821 κατήργησε την αλήθεια της πίστεως μας. Με τους Οθωμανούς είχαμε ζωντανή τη φλόγα της αλήθειας.

    Θα άξιζε κανείς να δει τον χαμαιλεοντισμό του Χρήστου Γιανναρά στη συνέντευξη στο ΣΚΑΙ με τον Βερέμη, όπου ο θεολόγος υπέστη σαρωτική ήττα. Αρκείτο να μιλά για την «προτεραιότητα των ντόπιων αναγκών» (υπονοώντας για όσους ξέρουν να τον διαβάζουν την «οντολογική» ελληνοχριστιανική παράδοση) και δήλωνε ότι είχε άγνοια για θέματα ιστορίας. Έλα όμως που έχει εκδώσει το καθαρά ιστορικό βιβλίο «Ορθοδοξία και Δύση στη Νεώτερη Ελλάδα» όπου καταλήγει στο συμπέρασμα, ξεχέζοντας και Καίρη και Κοραή, ότι η Δύση κατέστρεψε μεθοδικά την «αληθινή» Ορθοδοξία ήδη από το Μεσαίωνα και ότι το τελειωτικά χτύπημα το έδωσε ο Όθωνας καταστρέφοντας «παράδοση αιώνων».

    Και εδώ ψέγω τον Βερέμη γιατί καθόταν και δεν του απαντούσε στα ίσα.

    Ο Γιανναράς πρέπει να χτυπηθεί και να αποδομηθεί, γιατί αποτελεί το «σοβαρότερο» κομμάτι της Ορθόδοξης απολογητικής. Αντίθετα το τι έλεγε ο Χριστόδουλος, ο Άνθιμος κα οι λοιποί πάπαρδοι, αυτό καθόλου δεν αγγίζει την ιντελιγκέντσια.

    Ο Γιανναράς πρέπει να χτυπηθεί το επαναλαμβάνω, γιατί αν μια φορά στη ζωή του έκανε τη στοφή και έκλασε την υπερ-φονταμενταλιστική «Ζωή» στην οποία ανήκε, έχουμε μια απειροελάχιστη ελπίδα να κλάσει και σύνολη την «οντολογική» ντόπια ανάγκη, αν του αποδομήσουμε ένα-ένα τα σάπια επιχειρήματά του.

    • Ο/Η Παρατράγουδο λέει:

      Οταν καλείς

      «Ο Γιανναράς πρέπει να χτυπηθεί και να αποδομηθεί, γιατί αποτελεί το “σοβαρότερο” κομμάτι της Ορθόδοξης απολογητικής.
      Ο Γιανναράς πρέπει να χτυπηθεί το επαναλαμβάνω, γιατί έχουμε μια απειροελάχιστη ελπίδα να κλάσει και σύνολη την “οντολογική” ντόπια ανάγκη, αν του αποδομήσουμε ένα-ένα τα σάπια επιχειρήματά του.»

      απευθύνεσαι σε κάτι ανάλογο όπως η «Συνομωσία των Πυρήνων της φωτιάς» ή σε κάποιο άλλο συνεργείο κατεδαφίσεων που στοχοποιεί και εκτελεί;

      • Ο/Η kimon λέει:

        Κάντα πιο λιανά γιατί το βράδυ πρέπει να κάνω πάλι φροντιστήριο στη πεθερά μου για τα νοήματά σου… δεν διαφέρεις ως προς την εκφορά του λόγου σου από τον Γιαναρά!!! για σκέψου το… Αθήνα -Παρίσι μέσω Πεκίνου.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Νομίζω κύριε ή κυρία Παρατράγουδο, πως κάνετε πραγματική προβοκάτσια.
        Το τι εννοεί ο αθυρόστομος φίλος μας ο Κωλόγερας είναι φανερό κι σεις παριστάνετε πως τον φοβάστε για βομβιστή των φλογερών κουκουτσιών κλπ.
        Με αναγκάζετε να στρωθώ κάτω και να σας δείξω σύντομα τι εννοούν οι φιλήσυχοι αναγνώσται μας, όταν λένε να χτυπήσουμε τον κ.Γιανναρά.
        Δεν είναι δα και δύσκολο να γράψει κάποιος φιλοπαίγμων για τον Θεολόγο και Καθηγητή της Φιλοσοφίας του Υπουργείου Θρησκευμάτων (και τώρα Δια Βίου λουκετώματος Σχολείων) και εσχάτως και Συνταγματολόγο από τις στήλες του κ.Αλαφούζου.

    • Ο/Η A certain crazed alien penguin λέει:

      Κωλόγερα, αν διαβάσει κανείς ανάμεσα στις γραμμές του «Καταφυγίου Ιδεών» θα καταλάβει ότι ο Γιανναράς δεν έκλασε την «Ζωή» λόγω ιδεολογίας αλλά λόγω ιδιοτέλειας. He thought he was too good for them, που λένε οι αμερικάνοι…

  4. Ο/Η eklag λέει:

    »Η συντριπτική πλειοψηφία του συνειδησιακού βάρους του κόσμου;»
    Έκπληξη αποτελεί η επίκληση του συγκεκριμένου μεγέθους
    στο παρόν ιστολόγιο,
    καθώς πολλάκις διαπιστώσαμε ότι τέτοια μεγέθη »εδώ»
    δεν αποτελούν άξια λόγου ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ επιχειρήματα…
    Πέραν τούτου το όραμα του Ρήγα για τη Δημοκρατία
    στα Βαλκάνια ήταν ένα υπέροχο! όνειρο!
    που οι μισίρκoff αυτού του κόσμου καθιστούν ανέφικτο.

  5. Ο/Η Ντόρα Μπόρα λέει:

    H Nτόρα Μπακογιάννη σας θυμίζω πως δεν είχε υπογράψει για τις ταυτότητες.
    Είχε τσαγανό.

  6. Ο/Η Γκούναρ Γκρεν λέει:

    Για τον Γρηγόριο τον πέμπτο εδώ

    https://roides.wordpress.com/2008/04/11/greg110408/

  7. Ο/Η Ιαβέρης λέει:

    Ο Γιανναράς στοχάζεται

    Μόνο στὸ Ἁγιονόρος καὶ σὲ κάποιες μεριὲς τῆς Ἰσταμπούλ, ἐπισκέπτης περαστικὸς ὁ Νεοέλληνας, μπορεῖ νὰ ἔχει ἕνα κάποιο ρίγος ἐπίγνωσης ἀπὸ ποὺ ἔρχεται καὶ τί τοῦ δίνει πραγματικὴ (ὄχι ἰδεολογικὰ κατασκευασμένη) ταυτότητα. Τὴν ἴδια βιωματικὴ ἐμπειρία μπορεῖ ἴσως νὰ ἔχει μπαίνοντας καὶ σὲ κάποιο ἀπὸ τὰ ἀναρίθμητα μεταβυζαντινὰ ἐκκλησάκια ποὺ παραμένουν διάσπαρτα στὶς δῆθεν «πόλεις» μας. Ἐπισκέπτης περαστικὸς καὶ ἐκεῖ, γιατί οἱ ἐν χρήσει ἐνοριακοὶ ναοὶ εἶναι συνήθως προκλήσεις ἀρχιτεκτονικοῦ κιτσαριοῦ ἀνατριχιαστικότερου καὶ ἀπὸ τὴ μοδέρνα πολυκατοικία: Θρησκευτικὰ τεμένη «κατείδωλα» μὲ φραγκομαντόνες, ἠλεκτρικὰ καντήλια καὶ πλαστικὰ μανουάλια, ποὺ ὑπηρετοῦν ἐφήμερα ψυχολογικὰ ὁρμέμφυτα σκοτεινοῦ πρωτογονισμοῦ. Καμία σχέση μὲ τὴ συνέχεια καὶ παράδοση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ γεγονότος στὴν κάποτε Ἑλλάδα.

    Ὀνειρεύομαι (πῶς ἀλλιῶς νὰ ἐπιζήσω;) ἕναν χαρισματοῦχο πολιτικὸ ποὺ νὰ παλέψει πεισμωμένα γιὰ νὰ ξαναδώσει στοὺς Νεοέλληνες αἴσθηση ἁπτὴ καταγωγῆς καὶ συνέχειας. Δύσκολο πολύ, ἀλλὰ ὄχι ἀκατόρθωτο. Ὅποιος κατανοήσει τὴν ἱστορικὴ δυναμικὴ τοῦ ἐγχειρήματος θὰ ἔχει καὶ τὴ δημιουργικὴ φαντασία νὰ γεννήσει τοὺς τρόπους σχεδιασμοῦ καὶ τὴ μεθοδικὴ πρακτικὴ γιὰ τὸ ξεκίνημα.

    Μέσα στὴ σκλαβιά, στὴν ἔσχατη φτώχεια, στὴν ἀγραμματοσύνη οἱ Ἕλληνες συνέχιζαν νὰ γεννᾶνε πολιτισμό, ἦθος ἀρχοντιᾶς. Σήμερα, γεννᾶμε καραγκιοζιλίκι στὰ τηλεοπτικὰ παράθυρα καὶ σπιθαμιαῖα ἀναστήματα εὐτελισμένων ἐπαγγελματιῶν τῆς ἐξουσίας. H ἀνάκαμψη εἶναι θέμα πολιτικὸ καὶ μόνο, θέμα θεσμῶν καὶ λειτουργίας τῶν θεσμῶν. Μὴν βαυκαλιζόμαστε μὲ ἠθικολογίες.

  8. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    Ακριβώς σε αυτό το άρθρο μπορείς να καταλάβεις την διανοητική απάτη του Γιανναρά. Η εκκλησία δεν είναι αυτή που βλέπετε και ξέρετε, είναι άλλη στο Αγιονόρος και στην Ισταμπούλ (γράφω Ισταμπούλ για να θολώσω τα νερά, σκέφτεται ο ευφυής καθηγητής). Ξεριζώνει τις προφανείς μπαρούφες της εκκλησίας («να κάνετε πολλές φορές το σταυρό σας, να μην κλάνετε εντός του ναού κ.λπ.) αλλά επαναφέρει από την πίσω, δήθεν φιλοσοφική, δήθεν βιωματική, δήθεν γνήσια, πόρτα όλο το σαθρό οικοδόμημα της θρησκείας.

    Το επιχείρημα αυτό είναι το ίδιο με αυτό του «παλιού ΠΑΣΟΚ». Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι αυτό που βλέπουμε και ξέρουμε, είναι άλλο, το παλιό ΠΑΣΟΚ, το καλό και το άγιο.

    Ο Γιανναράς έχει δύο γλώσσες. Μία προς το ευρύ κοινό πιο ελεύθερη και μία προς το εκκλησιαστικό κατεστημένο, όπου εμφανίζεται μέχρι τα μπούνια πιστός αγιατολάχ. Ολόκληρη μελέτη θα μπορούσε να γραφτεί επί τούτου. Έχω κατά νου υπερσυνηρητικές διευκρινήσεις του Γιανναρά προς ακραία έντυπα που τον εγκαλούσαν για τις «προοδευτικές» του θέσεις, αλλά δεν τις αναφέρω, αφού δεν μπορώ προσωρινά να παραθέσω την πηγή.

    Το ευτύχημα είναι ότι ο έτερος πόλος, Ζουράρις, αυτοεξευτελίστηκε παντελώς και θέλω να πιστεύω πως η Νεορθοδοξία πνέει τα λοίσθια.

    Πάντως το ότι δεν υπάρχει ένας νέος Μπαγιόνας να αποδεκατίσει την γιαννάρεια σκέψη, είναι τουλάχιστον λυπηρό. Κάποια προσπάθεια έκανε ο Αρανίτσης, ο οποίος όμως δεν άσκησε κατά μέτωπον κριτική.

  9. Ο/Η Κλαζομενεύς λέει:

    Για τον «Ανώνυμο» της «Ελληνικής Νομαρχίας» και τον Κοραή άραγε τι γράφει ο «μακαριστός»???

  10. Ο/Η eklag λέει:

    »Ο Γιανναράς έχει δυο γλώσσες»
    και μπερδεύει τον κόσμο.
    Άλλοι πάλι:
    -»μην κλάνετε»
    -»ελπίδα να κλάσει»
    -»και έκλασε»
    είναι απολύτως σαφείς και γι’αυτό θανατηφόροι!
    Πάω ν’ανοίξω το παράθυρο,
    αν προλάβω…

  11. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    Χυδαιότητα και μόνο χαρακτηρίζει την απόπειρα σύνδεσης μιας ιδεολογικής αντιπαράθεσης με την καταστολή. Κάθε άλλο παρά έτσι έχουν τα πράγματα, ο Γιανναράς απόλαυσε και απολαύνει όλα τα προνόμια της έδρας (και καλά κάνει αφού τα απέκτησε) και της δημοσιότητας μέσα από σειρά τηλεοπτικών εκπομπών, μέσα από τις στήλες της «Καθημερινής» και μέσα από το «Πανεπιστήμιο της Στοάς του Βιβλίου». Όταν λέω πρέπει «να χτυπηθεί» δεν εννοώ τίποτε άλλο πέρα από το να κριθεί στη σκηνή της δημοσιότητας στην οποία πρωταγωνιστεί. Και βάζω τον Γιανναρά στη θέση του κάθε Ανθίμου ή του κάθε Χριστοδούλου, γιατί οι τελευταίοι είναι ευτυχώς ανυπόληπτοι, σε αντίθεση με τον ομότιμο καθηγητή της Παντείου.

    Και προφανώς δεν εννοώ, όπως πολύ θα επιθυμούσαν κάποιοι, ότι δεν υπάρχει κάποιοι που να μπορεί να αποδομήσει (ανοίξτε λεξικά, να κατεδαφίσει τις θέσεις του) τον Γιανναρά (οι Ρο και Αναγνώστης Λάσκας είναι σίγουρα κατάλληλοι και το έχουν πράξει αποσπασματικά), αλλά ότι η συντριπτική πλειοψηφία της διανόησης τον έχει κατατάξει στις ανάξιες λόγου παπαδίστικες αρλούμπες, κακώς κατά τη γνώμη μου, γιατί αυτό δίνει στον ομότιμο καθηγητή της Παντείου το δικαιωμα να παραπονείται για την πρόσληψη του έργου του.

  12. Ο/Η Tic Tac λέει:

    Μου θυμησες ενα παλιο ποστ μου. Δες το :

    http://arxediamedia.blogspot.com/2010/04/blog-post.html

    Προφανως συμφωνω. Το παιχνιδι της επισημης εκκλησιας ειναι αφελες οσον αφορα στο Ρηγα. Δεν πιανει τοπο.

  13. Ο/Η Tic Tac λέει:

    Με βρισκεις συμφωνο. Το παιχνιδι της επισημης εκκλησιας ειναι αφελες και χωρις αποτελεσμα απεναντι στο Ρηγα. Δες αν θελεις τι ειχα πει κι εγω σε ενα παλιοτερο ποστ :
    http://arxediamedia.blogspot.com/2010/04/blog-post.html

  14. Ο/Η Ένας άθεος λέει:

    Προς Κωλόγερας:

    Αρανίτσης: ο περιδιαγραμμάτου λόγος του αποτελεί το χειρότερο μίγμα ανορθολογισμού, νε-νεο ορθοδοξίας, αριστερισμού και ψευδοαναρχίας.

  15. Ο/Η Δημήτρης Φύσσας λέει:

    Κύριε Ροϊδη

    συγχαρητήρια για όσα γράφετε. Ήθελα να θυμίσω από μνήμης τους εξής εκπληκτικούς στίχους του τιμώμενου προσώπου, από το «Θούριο»:

    «Βουλγάροι κι Αρβανίτες Αρμένοι και Ρωμιοί
    Αράπηδες και άσπροι, με μια κοινήν ορμή
    Για την ελευθερία να ζώσουμε σπαθί.

    …Να σφάξουμε τους λύκους, που στο ζυγό βαστούν,
    και Χριστιανούς και Τούρκους, σκληρά τους τυραννούν»

    Διεθνιστής, διαφωτιστής, φιλελεύθερος, ανοιχτόμυαλος χριστιανός, πολιτικά μελετημένος, πιθανώς μασόνος (όταν ο τεκτονισμός ήταν προοδευτική δύναμη), επαναστάτης, ηθικά απελευθερωμένος (μεταφραστής του ¨»Σχολέιου των ντελικάτων εραστών»), δημοκράτης, μουσικός ξεσηκωτής, αντιμοναρχικός, άκρος δημοτικιστής, φίλος των Φυσικών Επιστημών, ο Ρήγας (που υπόγραφε Βελεστινλής και οι σοφολογιώτατοι τον κάνανε Φεραίο) αποτελούσε τέτοιο εκρηκτικό μίγμα, ώστε ήταν απίθανο -παράλληλα με την αστυνομία του Μέτερνιχ και τις οθωμανικές αρχές- να μην τον κυνηγήσει (και αφορίσει) το τουρκόφιλο ορθόδοξο αρχιερατείο. Όπως κι έγινε.

    Δημήτρης Φύσσας
    συγγραφέας

  16. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    @Άθεος

    Πλάκα με κάνεις; Γιατί δεν πρόσθεσες και άλλα επιθετάκια ;

    Για τον Αρανίτση έχω αρνητική άποψη, αλλά από Γιανναρά, Πασσαλάρη και Μαρίνο, εκατό φορές Αρανίτσης.

  17. Ο/Η Μισίρκωφ λέει:

    ο ελληνόφωνος ΒΛΑΧΟΣ , με μητρική γλώσσα την βλάχικη , ο Ρήγας Βελεστινλής σίγουρα αποτελούσε μια αρκετά θετική και ορθολογική μορφή του 18 αιώνα .
    που βρίσκονταν στην αντίπερα όχθη με το φιλοοθωμανικό φεουδαλιστικό πατριαρχείο., το οποίο τον καταδίωξε…
    φυσικά η άποψή του για μιά βαλκανική ενοποιητική ελληνοφωνία αδυνατούσε το όραμά του αφού αντιμετωπίζονταν με δυσπιστία από τους βαλκάνιους λαούς οι οποίοι είχαν ζωντανές μνήμες από την μπότα του ελληνόφωνου πατριαρχείου …
    το οποίο διόριζε επισκόπους στα βαλκάνια , άνθρωπους οι οποίοι ουδεμία σχέση είχαν με το τοπικό ποίμνιο των πιστών τους…
    και λειτουργούσαν στην παντελώς ακατάληπτη λειτουργική ελληνική γλώσσα …
    αφού το πατριαρχείο αφόριζε όσους έκαναν έστω και απόπειρα μετάφρασης της αγίας γραφής στην μητρική γλώσσα των βαλκάνιων ορθόδοξων…
    αντίθετα οι μακεδόνες αντιοθωμανοί επαναστάτες της θεσσαλονίκης οραματίζονταν τόσο την μακεδονία όσο και όλα τα βαλκάνια ως μία πολιτική ένωση με σεβασμό στην πολυπολιτισμική πολυεθνικότητα και πολυγλωσσία της.
    όπως και οι σύγχρονοι μακεδόνες και βαλκάνιοι με την ενοποιητική αγγλοφωνία τους…
    οι θεοκρατικές απόψεις των γιανναρά και των συν αυτώ οφείλουν να αντιμετωπίζονται με εμπεριστατωμένο και ορθολογικό τρόπο από κάθε κοσμικό διανοούμενο αντι της σημερινής οπουρτονιστικής του χειμερίας νάρκης…
    ιδιαίτερα από τους λεγόμενους αντιδυτικούς γιαλαντζί αριστερούς, παραλήπτες των αθρόων κοινοτικών πόρων…

    • Ο/Η Po λέει:

      Αγαπητά Μισίρκωφ,
      Στο 2ο μέρος, από την 1η κιόλας παράγραφο, εξηγώ τους ιστορικούς λόγους του δικού σας «…λειτουργούσαν στην παντελώς ακατάληπτη λειτουργική ελληνική γλώσσα …»

      Διαβάστε το.

  18. Ο/Η eklag λέει:

    »…παντελώς ακατάληπτη λειτουργική Ελληνική γλώσσα…»
    Ελληνική μια φορά ε;
    Επιπροσθέτως!
    ο Ρήγας ήταν πολλά πάνω από τα »ΜΗΤΡΙΚΑ»! σου!
    τα οποία εξάλλου οδήγησαν και στη δολοφονία του
    με όργανα εμπεριστατωμένους ΣΤΟΚΟΥΣ!
    όπως εσύ!
    Όσο για τους πόρους!
    γκαρίζεις μέχρι να βολευτείς κι εσύ!
    »Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας»…
    Αυτής που κατακρεούργησε την Ιδέα του Ρήγα
    κι όσες παρόμοιες προσδοκούν επί ματαίω
    να μετατρέψουν πρωτόζωα και αμοιβάδες
    σε ΕΛΛΟΓΑ ΟΝΤΑ.

  19. Παράθεμα: Ρήγας Φεραίος. Ακόμη (κατά την Εκκλησία) Επικίνδυνος [2] « Ροΐδη Εμμονές

  20. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Aπο οτι γραφει ο Χριστοδουλος, ο Γρηγοριος ηταν λιγο ετσι λιγο γιουβετσι και λιγο κοκορετσι.
    Ουτε μαζι με τον Τουρκο, ουτε χωρια, ισοροπουσε λεει.
    Ειναι φανερο οτι τα κοπροσκυλα μας δουλευουν.
    Σιγα να μην τους εδινε ο σουλτανος τετοια προνομια, χωρις να παιρνει ουτε ενα ποτηρι νερο.
    Η μεγαλυτερη τιμη για τον Ρηγα ειναι ο αφορισμος του απο το σκυλολοϊ της εκκλησιας.

  21. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Κύριε Λασκαράτο,
    με εκείνο το «Δια Βίου λουκετώματος Σχολείων» δηλώνετε αντίθετος με τις συγχωνεύσεις;
    Να σας πληροφορήσω πάντως ότι το σύνολο των εκπαιδευτικών που διαλέχθηκα επ’ αυτού (και είναι πολλοί) το θεωρούν σκόπιμο και σωστό, και φωνάζουν μόνο οι «συνδικαλισταράδες» και το πολύ-πολύ κανένας «ξεβολευόμενος».
    Ε, ήταν καλά να έχουμε σχολείο με 15 καθηγητές και 20 μαθητές.
    2-3 ωρίτσες μάθημα σαν ιδιαιτεράκι, χαλαρά…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Kύριε Κόμη,
      σας θεωρώ σοβαρό άνθρωπο.
      Ασφαλώς υπάρχουν σε πόλεις σχολεία των 50 μαθητών που πρέπει να κλείσουν.
      Γίνονται όμως και συγχωνεύσεις σχολείων με 180 και 200 μαθητές.
      Στήνονται νέες απρόσωπες Γκράβες, σχολεία κρεατομηχανές.
      Φτιάχνονται τμήματα με 30 μαθητές.
      Μην είσαστε τόσο απόλυτος.

      Κατασκευάζεται σχολείο με ωρομίσθιους καθηγητές, ταπεινωμένους και φοβισμένους, υποχείριους, σχολείο που θα κυνηγάει σπόνσορες, σχολείο που θα υπηρετεί την Αγορά.
      Τα Θρησκευτικά διδάσκονται υποχρεωτικά, η Φυσικοχημεία ως μάθημα επιλογής στο Λύκειο.

      Το σχολειό είναι εστία φωτισμού της τοπικής κοινωνίας. Θέλουν να τη σβήσουν
      Σήμερα συλλάβανε παράνομα, εκπαιδευτικούς!

      • Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

        Γενικώς προσπαθώ να μην είμαι απόλυτος.
        Ο σχεδιασμός είναι να μην έχουν 30 μαθητές. Αν ήθελαν τμήματα με 30 μαθητές, αυτό γινόταν και χωρίς συγχωνεύσεις.
        Οσον αφορά τους καθηγητές, έχω διάφορες ενστάσεις που δεν μπορώ να σας τις αναπτύξω επιτόπου. Αισχρώτερη όλων είναι η πλημμελής άσκηση των εκπαιδευτικών καθηκόντων προκειμένου «να τρώνε ψωμί και οι συνάδελφοι το απόγευμα».
        Φυσικά έχω αντιρρήσεις για τα Θρησκευτικά, περισσότερο ίσως και από εσάς 🙂
        Οσο για το «θέλουν να την σβήσουν», προτιμώ να προσάπτω ανικανότητα παρά κακοήθεια (στα πλαίσια του να μην είμαι απόλυτος).
        Οιαδήποτε διαφορά στις θέσεις μας ουδόλως μειώνουν την εκτίμησή μου προς αμφοτέρους.

  22. Ο/Η laskaratos λέει:

    ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ

    http://tv.alfavita.gr/?id=IHApiYT4oq8

  23. Ο/Η Καθηγητής Μ.Ε. λέει:

    Comte de Toulouse θα σου απαντήσω και εγώ με βίντεο

  24. Παράθεμα: Ρήγας Φεραίος. Ακόμη (κατά την Εκκλησία) Επικίνδυνος [3] « Ροΐδη Εμμονές

  25. Χθες 22/3 πήγα στη διαμαρτυρία για το ξεπούλημα του Ελληνικού (το ξεπούλημα του φιλέτου) στη βουλή. Ταυτόχρονα διαμαρτύρονταν και οι κάτοικοι της Πεντέλης για τα φωτοβολταϊκά που πήρε άδεια για να κατασκευάσει η εμπορική εταιρεία «εκκλησία Α.Ε.».
    Για το Ελληνικό δεν έχω να πω κάτι, ας κοπιάσουν τα παλικάρια και θα δουν τι έχουν να πάθουν. Η περιουσία είναι του λαού, η Ελλάδα δεν πωλείται!!
    Στην Πεντέλη θέλω περισσότερο να αναφερθώ. Τα στρέμματα που παραχώρησαν οι προδότες στην εταιρεία «εκκλησία Α.Ε.» είναι στρέμματα ΚΑΜΕΝΑ!! Καμένα σημαίνει αναδασωτέα!! Βάσει Συντάγματος οι καμένες περιοχές ανακηρύσσονται την ίδια στιγμή αναδασωτέες*. Παραβιάζοντας λοιπόν το Σύνταγμα τις εκχώρησαν προς εκμετάλλευση.
    Το δάσος είναι ιδιοκτησία καθενός Έλληνα πολίτη. Δεν ανήκει σε καμία ξεπουλημένη κυβέρνηση, να το διαχειριστεί με όφελος το κέρδος και δη το εμπορικό. Ο αέρας μου είναι το δάσος, δεν πωλείται, δεν διαχειρίζεται, δεν εμπορευματοποιείται.
    Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι η εμπορική συναλλαγή έγινε με την εταιρεία.. εκκλησία. Με περίσσιο θράσος δε, δήλωσαν ότι από πνευματικοί θα γίνουν έμποροι για να βοηθήσουν τους Έλληνες πολίτες που πεινάνε!!!!
    Οι θρασύτατοι εκπρόσωποι της εκκλησίας, οι οποίοι στην ιδιοκτησία τους έχουν τα άπειρα ακίνητα τα οποία μισθώνουν!!!!! κι αφήνουν τους άστεγους στον ψόφο και στο κρύο, έρχονται σήμερα να μου πουν ότι θα ασχοληθούν με την παραγωγή ενέργειας, για να βοηθήσουν το ποίμνιό τους;;;;
    Τι να πω; Τολμάτε να λέτε ότι είστε οι εκπρόσωποι του Κυρίου στη γη;;; Γι’ αυτό σας εξουσιοδότησε, για να γίνετε έμποροι;

    Στεφανία Λυγερού

    * άρθρο 24 του Συντάγματος της Ελλάδος, άρθρο 117 παρ. 3 «όταν καεί μια δασική περιοχή κηρύσσετε αυτομάτως αναδασωτέα»

  26. Παράθεμα: Ρήγας Φεραίος. Ακόμη (κατά την Εκκλησία) Επικίνδυνος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.