Ρασοφόροι κυνηγοί κεφαλών: Ο παπα-Δράκος

Απάντηση στον αθέλητο Αντισημιτισμό και στην πρεσβυωπία ενός καλού ιερέα

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, έχει διαμορφώσει μια Ιερή Παράδοση φόνων και βασανιστηρίων, φτάνοντας στο σημείο να αγιοποιήσει ακόμη και παιδοκτόνους όπως ο Μέγας Ισαπόστολος Κωνσταντίνος και η Ειρήνη η Αθηναία. Ο καθηγητής της Νομικής και ιερέας Κ.Μπέης, ένας από τους δυο τρεις γνωστούς ως πιο μορφωμένους και προοδευτικούς κληρικούς της λεγόμενης ελληνικής Εκκλησίας, με δημοκρατική δημοσιογραφική προσφορά μέσω της «Ελευθεροτυπίας», ίσως προσπαθώντας να καθησυχάσει τη συνείδησή του, κάνει μια σκέψη που νομίζω πως φανερά πάσχει:
«Με οδύνη διάβασα … την όντως ανατριχιαστική, δήλωση του Ραβινικού Συμβουλίου Yesha, σε απάντηση της διεθνούς κατακραυγής για τον ανελέητο ισραηλινό βομβαρδισμό …αθώων πολιτών στο Λίβανο: «Σύμφωνα με τον Εβραϊκό Νόμο, εν καιρώ πολέμου δέν υφίσταται ο όρος “αθώα θύματα” απο τη μεριά του εχθρού. …». …..Δέν μπορώ να καυχηθώ οτι εμείς οι Χριστιανοί υπήρξαμε πιστοί στο κήρυγμα του Ιησού: «…Εγώ δε λέγω υμίν, αγαπάτε τους εχθρούς υμών». Οπωσδήποτε όμως δέν καυχόμαστε για τα δικά μας εγκλήματα. Έχουμε επίγνωση του οτι το φονικό είναι πάντα φονικό, είτε το διαπράττουν οι εχθροί μας, είτε το διαπράττουν τρίτοι, αδιάφοροι για μάς, είτε το διαπράττει ο δικός μας λαός. Γι’ αυτό και φροντίζουμε να συσκοτίζουμε τα γεγονότα με προσχήματα – αναιδή, αλλ’ οπωσδήποτε νιώθουμε την ανάγκη της επίκλησης κάποιων προσχημάτων, πως τάχα πρόκειται για αναπότρεπτες παράπλευρες απώλειες του εχθρού!…δέν κομπάζουμε για το αίμα των αθώων. Μετανιώνουμε. Ντρεπόμαστε. Ψελλίζουμε κάποιο αίτημα συγγνώμης. Κατα κανόνα εκ των υστέρων. Και φροντίζουμε, να μην το μάθουν τα παιδιά μας στο σχολείο. Ούτε για το παράσπονδο μακελιό των αθώων γυναικόπαιδων της Τριπολιτσάς, το 1821, μήτε για τις κακουργίες εναντίον Τούρκων της Μικρασίας, τις παραμονές της Καταστροφής, (4) ….είχα ακούσει το παραμικρό ως μαθητής. Τα διάβασα αργότερα μόνος μου, ….».

Προσπαθεί λοιπόν, ο μόνος ίσως ιερέας καθηγητής σε πραγματικό Πανεπιστήμιο (γιατί βέβαια η Θεολογία δεν είναι επιστήμη), να μας πείσει πως τα κατάπτυστα κουκουλώματα κάθε βαρβαρότητας της «φυλής» των Ελληνορθοδόξων, είναι προϊόν αιδημοσύνης και όχι άθλια αντιχριστιανική και πλαστογραφική μέθοδος που ετοιμάζει τις νέες γενιές για καινούργια θρησκευτικά και «πατριωτικά» εγκλήματα. Όμως η Ορθόδοξη Εκκλησία καυχιέται μέρα μεσημέρι για τα εγκλήματά της, αγιοποιεί ξεφωνημένους μεγάλους εγκληματίες, θεωρεί τα βασανιστήρια και τις εκτελέσεις των αντιπάλων της θεάρεστες πράξεις, δεν ντράπηκε πρόσφατα να αγιοποιήσει τον αιμοβόρο τσάρο Νικόλαο Ρωμανώφ και τη γυναίκα του Αλεξανδρα, χωρίς να υπάρξει στους κόλπους της κάποια αντίδραση. Ο κ.Μπέης ακούει τους κομπασμούς του Ραβίνου αλλά δεν ξέρει τίποτα για τους κομπασμούς των Ελληνορθοδόξων. Νομίζω πως τον αφορούν κάπως εκείνα τα σοφά: «Ανθρώπων έκαστος πήρας δύο φέρει…», αλλά κυρίως το: «…έκβαλε πρώτον ἐκ του ὀφθαλμού σου την δοκόν, καὶ τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ τοῦ οφθαλμού του αδελφού σου». Δεν έχει ακούσει ο κ.Μπέης πως ο Χρυσόστομος Δράμας και μετά Σμύρνης φώναζε προς το ποίμνιό του χωρίς να ντρέπεται: «Πωλησάτω τα ιμάτια και τα υπάρχοντα και αγορασάτω μάχαιραν». Δεν έχει ακούσει ούτε για μια μορφή του Μακεδονικού αγώνα, τον φονιά πατέρα Χρυσόστομο Χρυσομαλλίδη, γνωστό ως παπα-Δράκο, τον φοιτητή του (κλειστού προς το παρόν) ορθόδοξου μεντρεσέ της Χάλκης και παρεμπιπτόντως και για τον Καραβαγγέλη, μητροπολίτη Καστοριάς και γνωστό κυνηγό κεφαλών (στον οποίο αξίζει να αφιερώσουμε χωριστό σημείωμα);

Στο βιβλίο της Αντιγόνης Μπέλλου – Θρεψιάδη «Μορφές μακεδονομάχων και τα Ποντιακά του Γερμανού Καραβαγγέλη», (έκδ. «Α. Μαυρίδης»-1984), η γραμματέας της Πηνελόπης Δέλτα, κατέγραψε τα απομνημονεύματα των πρωταγωνιστών του Μακεδονικού μερικά χρόνια από τη λήξη του, παίρνοντας προσωπικές συνεντεύξεις από επιζήσαντες μακεδονομάχους. Καταγράφει λοιπόν από το ημερολόγιο του μακεδονομάχου Γιώργου Δικώνυμου ή Μακρή, στον οποίον την είχε στείλει ο μητροπολίτης Καραβαγγέλης «…..Εκεί που ήμασταν μαζεμένοι γύρω απ’ το σπίτι που καιγόταν, ήρθε κάποιος κι έδειξε στον παπα-Δράκο ένα νέο ως είκοσι χρονών λέγοντας, ότι αυτός οδηγούσε μέσα τα Βουλγαρικά Σώματα. Το παιδί εκείνη την ώρα στεκόταν δίπλα μου και κοίταζε, όπως κι εμείς, τη φωτιά. Αλλό όταν τους βάλαμε να σκάψουν σε μερικά σημεία, γύρω απ’ το σπίτι, με την ιδέα μήπως η κρυψώνα είναι έξω και μπορέσουμε έτσι να τη βρούμε, εκεί που έσκαβε, το έσπρωξα εγώ και του είπα: “Κάνε γρήγορα να τελειώνουμε, για να φύγουμε”. Αυτός σηκώθηκε κι είπε: “Μα σκάβω”. Εκείνη τη στιγμή είχε πλησιάσει από πίσω μας ο παπα-Δράκος και χωρίς να το αντιληφθούν του έριξε μια τουφεκιά σχεδόν εξ επαφής. Και το παιδί έπεσε μεσ’ στο λάκκο που έσκαβε. Ο παπα-Δράκος τραβήχτηκε με γρηγοράδα πίσω και, καθώς εγώ κρατούσα στο χέρι το τουφέκι μου, μου φωνάζει: “Μπράβο, Μακρή, μπράβο! Έτσι να τους σκοτώνεις τους προδότες, γιατί αυτοί φέρνουνε μέσα τα Βουλγαρικά Σώματα.” Εγώ δεν απάντησα. Κι αργότερα μου εξήγησε, ότι επειδή αυτός είναι παπάς, δεν θέλει να φαίνεται. Και με παρακάλεσε να το υποστηρίξω, ότι εγώ το έκανα. Πάρα πέρα, από πίσω απ’ το σπίτι, την ίδια στιγμή, καθ’ υπόδειξη του ίδιου πάλιν ανθρώπου, σκότωσαν άλλοι μου σύντροφοι έναν άλλο, ως πράκτορα των Βουλγάρων. Εκείνος όμως ήταν άντρας, τριανταπέντε πάνω – κάτω χρονών…..Το πρωί της Κυριακής πήγαμε όλοι στην εκκλησία …. Μέσα στο ιερό δηλαδή ήταν και κείνοι, οι δυο παπάδες του χωριού, μα αυτός λειτούργησε. Άμα τον είδα να σηκώνει τ’ Άγια, εγώ, πού ήξερα, ότι χτες είχε σκοτώσει με το ίδιο του το χέρι το παιδί, έμεινα κατάπληκτος. Κι όταν βγήκαμε έξω, του το είπα και παρά λίγο να μαλώσουμε.
– Δεν πειράζει, μου είπε.
– Πώς δεν πειράζει; Χτες να σκοτώσεις τον άνθρωπο και σήμερα να σηκώνεις τ’ Άγια;»

Αργότερα ο παπα-Δράκος τοποθετήθηκε τιμητικά ιερέας στο Α΄ νεκροταφείο Αθηνών.

Τι είχε προηγηθεί του περιστατικού:
«Στη σκεπή τη φωτιά την έβαλε ο παπα – Δράκος από την πίσω μεριά του σπιτιού, όπου δεν ήταν ούτε πόρτα, ούτε παράθυρα κι όπου εξ αιτίας του επικλινούς του εδάφους έφθανε κανείς τις πλάκες της σκεπής. Εσήκωσε λοιπόν ένα – δυο πλάκες κι έριξε μέσα πετρέλαιο και τούβαλε φωτιά κι έπιασε η ξύλινη σκεπή…Έσκασαν όλοι μαζί εκεί μέσα στην κρυψώνα».Σημαντική είναι επίσης η σχετική μαρτυρία του Αρ. Θεοφανόπουλου, που συμμετείχε στην επίθεση. «Εβάλαμε φωτιά εις το σπίτι και ενθυμούμαι σαν να ήταν χθες, καθόμασταν απέναντι της πόρτας του υπογείου και παρακολουθούσαμε την πτώση του πατώματος διά να δούμε εάν πέσουν και τα πτώματα». Έντεκα άνθρωποι έσκασαν από ασφυξία ή κάηκαν, ανάμεσά τους και δυο μικρά παιδιά. Μόλις τελείωσαν το έργο τους οι έλληνες μισθοφόροι μάζεψαν όλο το χωριό και φοβέρισαν τους κατοίκους ότι όποιος υποστηρίξει τους μακεδόνες επαναστάτες, θα πάθει τα ίδια. Ο ιερέας του σώματος Δράκος, δεν είχε ωστόσο ικανοποιηθεί από το αποτέλεσμα της επίθεσης. Ήθελε κι άλλο αίμα».

Αλλά και Έλληνες Μακεδονομάχους σκότωνε ο παπα-Δράκος, αφού ο επίσης Μακεδονομάχος Νικόλαος Πύρζας έστειλε επιστολή στον τότε πρωθυπουργό Γ.Θεοτόκη, διαμαρτυρόμενος για την δολοφονία του Αρ.Μαργαρίτη και κατηγορώντας τον Γεώργιο Τσόντο και τον παπα-Δράκο.

Η εφημερίδα του καταδικασμένου από το Εφετείο σε φυλάκιση για απόπειρα εκβιασμού Μεγάλου Άρχοντα Οφφικιάλιου της Ορθοδοξίας Εντιμότατου Γρ.Μιχαλόπουλου, νοσταλγεί τον παπά (07.3.2008): «ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΠΑΠΑ-ΔΡΑΚΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΣ! ….Σήμερα, επίκαιρος είναι ο παπα-Δράκος. Αυτός ο λεοντόκαρδος Μακεδονομάχος, που πολέμησε τους Κομιτατζήδες στα Μακεδονικά βουνά, που συνέβαλε στο να είναι ελεύθερη σήμερα η «Αμαζόνα» της Ελλάδος, η Μακεδονία!».

Ο Ναζιστής μητροπολίτης του Βώλου Χουντόδουλος, ανοιχτά επαινούσε τους φονιάδες των αθώων Αλβανών του φυλακίου της Επισκοπής και αναζητούσε μιμητές τους, ανοιχτά από τις στήλες του «Βήματος», προωθούσε την ιδέα της λοβοτομής των αντιρρησιών συνείδησης. Επιβραβεύτηκε από τους επισκόπους με την προαγωγή του σε Αρχιεπίσκοπο. Κι όμως δημόσια στο Βώλο καυχιόταν πως ήταν Ναζιστής και πως είχε τη θρησκεία σε δεύτερη μοίρα, ως υπηρέτρια του εθνικισμού του και ανοιχτά επαινούσε τους αρειμάνιους μητροπολίτες της Μακεδονίας, τους απόφοιτους της Χάλκης, τους ηθικούς αυτουργούς δολοφονιών των Βουλγάρων ορθόδοξων (που κι αυτοί με τη σειρά τους δολοφονούσαν Έλληνες ορθόδοξους εν Χριστώ αδελφούς τους) και εντολοδόχους του πατριαρχείου : «Είχε δίκιο ο Ι.Συκουτρής, που υποστήριζε ότι «Η Εκκλησία πολλάκις τον καθαρώς δευτερογενή γι’ αυτήν εθνικόν σκοπόν έθεσεν υπεράνω των καθαρώς θρησκευτικών και ιδίου της, ως οργανισμού, συμφέροντος». Αλλά τούτο ήταν επιταγή των καιρών. Όταν π.χ. ο Μητροπολίτης Ιωακείμ Φορόπουλος … μιλώντας στους Έλληνες από της Ωραίας Πύλης του Ιερού Ναού του χωριού Μοριχόβου έλεγε «Δεν σας συμβουλεύω οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος, αλλά σας συμβουλεύω οφθαλμούς αντί οφθαλμού και οδόντας αντί οδόντος», δυνατόν να παρέβαινε εντολή του Χριστού αλλ’ οι περιστάσεις επέβαλλαν την υπέρβαση της εντολής για τη σωτηρία της πατρίδας. Και όταν το Πατριαρχείο με Εγκυκλίους του το 1901 συνιστούσε στους Ιεράρχες ότι «η πνευματική επισκόπησις και λοιπή διοίκησις αυτών, είπερ ποτέ και άλλοτε δέον ίνα περιβληθή ανάλογον τύπον και χαρακτήρα ήτοι μάλλον σύντομον και συνετόν και συμφωνότερον προς την σοβαρότητα των καιρών και περιστάσεων», εκείνοι, οι φλογεροί ιεράρχες, μετέφραζαν τη ζητουμένη σοβαρότητα και σύνεση στις ενέργειές τους ως έξαψη του εθνικού φρονήματος των υποδούλων και κινδυνευόντων ομοπίστων τους, καμία εντολή ουσιαστικά δεν παρέβαιναν, αφού για την εποχή εκείνη η πρώτη και ύψιστη εντολή ήταν η σωτηρία του κινδυνεύοντος έθνους. Και ενώ το πατριαρχείο πάλιν με άλλη Εγκύκλιο του, τον Ιανουάριο του 1902, ζητούσε από τους Ιεράρχες του σύνεση και μετριοπάθεια, αυτοί αντιθέτως έτρεφαν και προωθούσαν προς όφελος της πατρίδος το μίσος κατά των επίβουλων και την εκδίκηση κατά των αδίστακτων, που μετέρχονταν το παν εναντίον της βουλήσεως ενός ολοκλήρου λαού να μείνει ελεύθερος και ως χριστιανός και ως Έλλην».

Μια από τις εγκληματικότερες φυσιογνωμίες της ίδιας εποχής, είναι ο δεσπότης Καραβαγγέλης τον οποίο Εκκλησία και Πολιτεία τιμούν ανοιχτά χωρίς να ντρέπονται. Από την πληθώρα των σε βάρος του στοιχείων αντιγράφω το εξής

Γράφει ο Ιός:
«…Ούτε λίγο ούτε πολύ, μιλάμε για τη συστηματική παραχάραξη των πηγών της ιστορίας του Μακεδονικού Αγώνα που έχουν εκδοθεί από τα επίσημα καθ’ ύλην αρμόδια ιδρύματα της χώρας, την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (ΕΜΣ) και το Ιδρυμα Μελετών της Χερσονήσου του Αίμου (ΙΜΧΑ)! Οπως αποκαλύπτουμε σήμερα, αυτή η αλλοίωση αφορά, πρώτα απ’ όλα, εκείνα ακριβώς τα κείμενα που έχουν καταγραφεί ως η πεμπτουσία της ελληνομακεδονικής εθνικοφροσύνης: τα απομνημονεύματα Μακεδονομάχων που συγκέντρωσε η Πηνελόπη Δέλτα, ως πρώτη ύλη για τη συγγραφή των ιστορικών μυθιστορημάτων της…….Τι να πει όμως κανείς για την αποσιώπηση της σκηνής, όπου ο μητροπολίτης Καστοριάς βασανίζει αυτοπροσώπως τους (συλληφθέντες από μεικτό ελληνοτουρκικό απόσπασμα και δεμένους σ’ ένα δέντρο) κομιτατζήδες; «Τους πλησίασα», αφηγείται ο Καραβαγγέλης «και τους χτύπησα. Αυτοί κλαίγαν. «Αμάν Δεσπότη»!». Η ίδια η Δέλτα, πάντως, φρόντισε να σημειώσει: «Αυτό δεν είναι ωραίο να λέγεται, μα ο σεβασμιώτατος το διηγείται με μια ομηρική αφέλεια και ειλικρίνεια».
*Αίτημα του ίδιου του Καραβαγγέλη ήταν, αντίθετα, ν’ αποσιωπηθεί ένα άλλο σημείο της αφήγησής του: η τύχη του κεφαλιού του ντόπιου βοεβόδα Λάζο Ποπτράικοφ, τον οποίο -τραυματισμένο από τους Τούρκους κατά την επανάσταση του 1903- βρήκαν κι αποκεφάλισαν οι άνθρωποι του δεσπότη. «Ισως μια μέρα», αναλογίζεται, «σκάβοντας κανείς στον κήπο της Μητροπόλεως της Καστοριάς, βρει ένα κεφάλι μα δεν ξέρει τίνος είναι». Η δημοσίευση αυτής της λεπτομέρειας τον ανησυχεί, «γιατί αν το μάθουν, οι Βούλγαροι θα χαλάσουν τον κόσμο να το βρουν και να το κηδεύσουν με μεγάλες τιμές». Προς το παρόν, υπάρχει η φωτογραφία του κομμένου κεφαλιού (σημ.Λασκ. φωτ.2), που ο μητροπολίτης είχε αναρτήσει στο γραφείο του».

Αν εννοεί ο κ.Μπέης πως μόνο οι χριστιανοί έχουν το προνόμιο των σιωπηλών έστω τύψεων, (που το ξέρει αυτό αλήθεια, διαβάζει εκατομμύρια συνειδήσεις;) έχει όχι μόνο άδικο, αλλά ξεπέφτει σε αφελή, αδικαιολόγητο και επικίνδυνο ρατσισμό, τροφοδοτώντας παράλληλα με το παράδειγμα του φανατικού Ραβίνου, άθελά του και απερίσκεπτα, τον ακμαίο στη χώρα μας Αντισημητισμό, διαρκές αμάρτημα της Εκκλησίας του. Ξεχνάει ο κ.Μπέης τον Χριστόδουλο, τον Καλλίνικο, τον Αμβρόσιο, τον Άνθιμο το Σεραφείμ, τον Ανδρέα της Κόνιτσας; Έχει σήμερα το ιερατείο- για να μείνουμε στα στενά αυτά πλαίσια-έστω και χαμηλόφωνα, αποδοκιμάσει τον παπα-Δράκο ή το Καραβαγγέλη; Κάθε άλλο, τον δεύτερο μάλιστα τον τιμά ιδιαίτερα χωρίς να ντρέπεται ή να τύπτεται συνειδησιακά. Νομίζω πως ο κ.Μπεης έχει το ήθος, τη σοφία και το θάρρος να ανασκευάσει δημόσια το λάθος του.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι. Bookmark the permalink.

37 Responses to Ρασοφόροι κυνηγοί κεφαλών: Ο παπα-Δράκος

  1. Ο/Η νεαρχος λέει:

    Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργίας, φιλαρχίας και αργολογίας μη μοι δώς. Πνευμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης χάρισέ μοι τω σω δούλω. Ναι Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου· ότι ευλογητος ει εις τους αιώνας των αιώνων.Αμήν.

    • Ο/Η Παναγία η Σαρανταποδαρούσα λέει:

      καλέ, γιατί τα λεει όλα αυτά, μου φαίνεται άνθρωπος φοβισμένος.
      χρειάζεται ιατρική παρακολούθηση, δεν κάνω λάθος εγώ. Φως φανάρι.

      Πρόσεχε άνθρωπέ μου, δεν είσαι ισορροπημένος.

      • Ο/Η Theoprovlitos λέει:

        Καλη μου Σαρανταποδαρούσα-πανελίστρια,

        Αφηστε τον κο Νεαρχο να εκφρασθει ελευθερως, καθοτι ανήκει και αυτος στην Σχολή μας στην οποία διδάσκει η κα Ελενη Λουκά – το αναφερω ως διαφημιση διοτι διακρινω εδω πολλούς υποψηφίους για το τμημα Αθείας που διατηρουμε, που ειναι το ιδιο με των Θεοφοβουμενων απλα στο τριτο ετος υπαρχει επιλογη μαθηματων κατευθυνσης.

        Ο κος Νεαρχος όμως διαθετει μιαν καποια στοιχειωδη αυτογνωσια ενω ο original σαλεμένος δεν την εχει και γινεται τιμητης των παντων.

        Δια τουτο δεν εχει τα εφοδια να καταστει «Ελενη Λουκα». Αλλα μεχρι επίπεδο Οικονομέα, Οικονομου, Οικονομιδη, Οικονομημενου, Μεγαλοκονομα, Πρετεντερη, Λυριτζη, Παπαχελα και λοιπους μπορει να φτασει.

        Αν δεν κανουν οι μαθητες μας την πρακτική τους εδω, που θα την κάνουν;

      • Ο/Η νεαρχος λέει:

        Ιατρος ειμαι ο ιδιος. Αν ηθελα παρακολουθηση καποιος απο τους πολλους συναδελφους μου θα το ελεγε. Εσας ποιος ομως θα σας το πει.
        Χωρις ιχνος αντιπαθειας
        Νεαρχος

      • Ο/Η Eπ-αναστάσιος λέει:

        Με χαρά βλέπω ότι ο κ. Νέαρχος άρχισε να προσέχει περισσότερο τα γραπτά του. Αν μάλιστα βάλει και τόνους, θα έχουμε προσεγγίσει την τελειότητα.

        Πάντως, η συναδελφική αλληλεγγύη κάποιες φορές κλείνει στόματα, κανείς δεν επιθυμεί να γίνεται δυσάρεστος σε συναδέλφους, όσο επιβεβλημένο κι αν θα ήταν.

        Αν μάλιστα τους απαγγέλλει που και που μουρμουριστά τροπάρια όπως αυτά που μας γράφει εδώ, τότε τους μισο-δικαιολογώ κιόλας (τους σιωπούντες συναδέλφους)…

        Με κάθε σεβασμό…

      • Ο/Η νεαρχος λέει:

        Eπ-αναστάσιος
        η ειρωνια σου ειναι επικοδωμιτικι , σιγα σιγα διορθονομε .
        σε ευχαριστο

      • Ο/Η Eπ-αναστάσιος λέει:

        Κύριε Νέαρχε,

        Καμία δική μου ειρωνεία δεν μπορεί ποτέ να συναγωνιστεί την εξαίρετη εκείνη ιδική σας δια του πρώτου σχολίου σας σ’ αυτήν και σε μια άλλη ανάρτηση.

        Δηλώνω αδαής, αρχάριος κι ανάξιος μαθητής σας.

        Καλή σας νύχτα.

      • Ο/Η praktoras88007@gmail.com Mp λέει:

        Άκου Σαραντοποδαρούσα. Έλεος με τις προσφωνήσεις σας.

  2. Ο/Η ο Διαφωτισμός μάς άργησε 2 αιώνες λέει:

    «ή να τύπτεται συνειδησιακά»!! συνείδηση; ποια συνείδηση;

  3. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    Ως Κωλόγερας παροικώ την Ιερουσαλήμ. Η μεταστροφή του Μπέη στην ιερωσύνη έχει την ερμηνεία της και αυτή εδράζεται σε εντελώς προσωπικά του δεδομένα. Από εκεί και πέρα, υπό οπτική γωνία απομεμακρυσμένη, πολύ κρίμα που ο καθηγητής Μπέης έγινε παπα-Μπέης. Το πρόθεμα παπα- κάλυψε δυστυχώς και τις άλλοτε λαμπρές του αναλύσεις.

  4. Ο/Η Κάποιος λέει:

    Λάζο Παπα Τραικοφ ή Ποπτραικοφ

  5. Ο/Η Κάποιος λέει:

    Ti ντροπαλοί είμαστε εμείς οι έλληνες οθρόδοξοι, πόσο νρτεπόμαστε όταν πρέπει να πούμε τι κάναμε. Για αυτό τα λογοκρίνουμε. Πόσο ωραία το εξηγεί αυτό ο πατήρ Μπέης. Να παπάς να μάλαμα

    http://www.iospress.gr/ios2002/ios20020707a.htm

    Οι ύμνοι για τη σημασία αυτών των ντοκουμέντων («το πρώτον αξιόλογον αρχείον του Μακεδονικού Αγώνος» κατά τον καθηγητή Κυριακίδη) δεν έλειψαν. Από μίαν άποψη, καθόλου άδικα. Παρά την επιμελημένη λογοκρισία τους, τα εν λόγω κείμενα παραμένουν εξαιρετικά εύγλωττα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκε το 1904-08 η ελληνική ένοπλη επέμβαση στη Μακεδονία: την ουσιαστική απομόνωση των Μακεδονομάχων από μεγάλο μέρος του ντόπιου πληθυσμού, τη συνεργασία τους με τον τουρκικό στρατό και τους οθωμανούς γαιοκτήμονες, τον τυφλό χαρακτήρα πολλών από τις βιαιοπραγίες που διέπραξαν, κ.λπ.

    Το σοκ που πρέπει να προκάλεσε η δημοσίευσή τους είναι άλλωστε ορατό στις εισαγωγές των δυο τελευταίων βιβλίων, οι οποίες προσπαθούν να δικαιολογήσουν τόσο τις περιγραφόμενες ωμότητες όσο και το χαρακτηρισμό ολόκληρων χωριών (τα οποία εξακολουθούν μέχρι τις μέρες μας να κατοικούνται από το γηγενή πληθυσμό τους) ως «βουλγαρικών».

    Αυτός είναι πιθανότατα και ο λόγος που, παρά τη ρητή εξαγγελία περί «βαθμιαίας εκτύπωσης» όλου του υλικού, τρία από τα έξι απομνημονεύματα της συλλογής (του Ιω. Δεμέστιχα, του Γ. Κακουλίδη και του Παπα-Δράκου) παραμένουν μέχρι σήμερα αδημοσίευτα

    3)
    http://www.iospress.gr/ios2002/ios20020707b.htm
    Μεταξύ άλλων, κόπηκε ολόκληρη η παρένθεση της Π. Σ. Δέλτα, η οποία αμφισβητούσε τον εθνικό χαρακτήρα της δολοφονίας του μητροπολίτη Κορυτσάς Φωτίου (1906), υποστηρίζοντας πως ο φόνος έγινε για «προσωπικούς λόγους, από μια οικογένεια στην οποία ο Μητροπολίτης αυτός είχε αρνηθεί επίμονα να δώσει άδεια για γάμο δυο εξαδέλφων».

    Απαλείφθηκαν επίσης η παραδοχή της ανάμειξης του Καραβαγγέλη στην «εις θάνατον καταδίκην του ελεεινού Μακεδόνα αντάρτη Μαργαρίτη», η μαρτυρία του Μακρή για την υπονόμευση του Κώττα από το συναγωνιστή (και μετέπεια καταδότη του) Παύλο Κύρου, καθώς και τέσσερις αναφορές του Μακρή στις «βρωμοδουλειές» του καπετάν Δημητρακάκη, ο οποίος «επείραζε τις γυναίκες του χωριού, και μάλιστα στα σπίτια όπου έμενε».

    Θα πρέπει να παραδεχτούμε, ωστόσο, ότι και η ίδια η Δέλτα είχε με τη σειρά της προβεί σε ανάλογες λογοκριτικές επεμβάσεις, ιδίως σε όσα ο αφελής Παπατζανετέας καταλόγιζε στους συναδέλφους του.

    Η τελική μορφή του δακτυλόγραφου μας πληροφορεί έτσι πως έχουν διαγραφεί μισή σελίδα για την επιλήψιμη διαγωγή του Μακεδονομάχου Γαρέφη (που αντί να στείλει στην Αθήνα ένα παιδί 10-12 χρόνων, «το κράτησε κοντά του» με απροσδιόριστες προθέσεις), καθώς και τρία μεγάλα αποσπάσματα για τον οπλαρχηγό Κλάπα. Από επιστολή του που έχει διασωθεί στο Αρχείο Δαγκλή γνωρίζουμε, πάντως, ότι ο Παπατζανετέας κατηγορούσε τον τελευταίο και τους άντρες του πως «διέπραξαν όργια, ήτοι χρήματα κατεχράσθησαν και παίδας ατίμασαν».

    Ο βασανιστής μητροπολίτης

    Αγριότερα είναι τα πράγματα με επιμέρους λεπτομέρειες του έργου των Μακεδονομάχων:

    *Ψιλοπράγματα ίσως η παράλειψη της περιγραφής του «βούρδουλα» με τον οποίο ο Παπατζανετέας ανέκρινε τα θύματά του, η αντικατάσταση του «αποκεφαλισμού» των αιχμαλώτων του Μακρή από τη λιγότερο γραφική «εκτέλεσή» τους, ή η εξαφάνιση του χαρακτηρισμού «αλύπητα» από το χαστούκισμα ενός άλλου.

    [……]

    «Δεν είτανε σκληρό αυτό;», αναρωτιέται κάποια στιγμή αυτοκριτικά η Δέλτα, όταν ο Δικώνυμος της περιγράφει πώς, μαζί με κάποιον «αρχικομιτατζή», έκαψε ζωντανή ολόκληρη την οικογένεια που τον φιλοξενούσε στο χωριό Σφέτα Πέτκα (Αγ. Παρασκευή Φλώρινας). «Ισως δεν θάπρεπε να παραπονιώμαστε τόσο πολύ εμείς οι Ελληνες για τις σκληρότητες των Βουλγάρων Κομιτατζήδων και να τις περιγράφωμεν με τόσο μελανά χρώματα». Το ΙΜΧΑ εξαφάνισε, τόσο το ερώτημα όσο και την απολογητική απάντηση του καπετάνιου. Την ίδια τύχη είχε και η αποκαλυπτική αμηχανία του τελευταίου, όταν αφηγείται πώς έσφαξε τέσσερις «οθωμανούς προδότες» παραβιάζοντας την μπέσα του.

  6. Ο/Η Μισίρκωφ λέει:

    η αντιδημοκρατικότητα και ο κρυπτοεθνικισμός μεγάλης μερίδας των λεγόμενων αριστερών δυνάμεων καθίσταται ολοένα και ποιό αποκαλυπτικός.
    παρομοιως και η σχέση της πανεπιστημιακής ελίτ με το ορθόδοξο ιερατείο ενάντια σε κάθε επιστημονικό ορθολογισμό.
    οταν οι πανεπιστημιακές θεολογικές σχολές αντι να ασχολούνται με το υπερφυσικό φαινόμενο , αποτελούν στυγνά παρακολουθήματα του ελληνοορθόδοξου ιερατείου .
    αποκλείοντας τις σοβαρότερες παγκοσμίως θρησκείες , ιδιαίτερα την καθολική χριστιανική και την μουσουλμανική.
    αν δεν ενεργοποιηθεί ο πατερναλισμός των δυτικών δανειστών μας , ιδίως των φορολογούμενων της ΕΕ και η άμεση σύνδεση της παραπέρα δανειοδότησης μας με συγκεκριμένους οικονομικούς, κοινωνικούς , πολιτικούς όρους που θα αποσκοπούν στον ταχύ εξευρωπαϊσμό της χώρας μας δεν πρόκειται να εξέλθουμε από τον κλοιό της σημερινής χρεωκοπίας μας.
    ακόμα και αν πουλήσουμε ως όφειλε μεγάλο μέρος δημόσιας υπηρεσίας για την μείωση του υπέρογκου χρέους μας.
    το οποίο θα ξαναδημιουργηθεί σύντομα αν δεν αλλάξουμε.

    • Ο/Η sfrang λέει:

      «να ασχολούνται με το υπερφυσικό φαινόμενο»: Μωρέ ασχολήθηκαν και το βρήκαν τζούφιο και βλακώδες, γι’ αυτό το έχουν ρίξει στον εισπρακτικό τομέα… Τα υπόλοιπα περί χρέους της χώρας δεν σχετίζονται με τα θέματα που έθεσε ο Ροΐδης, αν και ο εκκλησιαστικός μηχανισμός έχει σημαντικό μερίδιο στην υποβάθμιση της χώρας, παρέα με τους πολιτικούς…

  7. Ο/Η Μισίρκωφ λέει:

    συχνά δημιουργείται η εντύπωση ότι είναι σωστή η άποψη ότι στην ελλάδα οι πραγματικοί δημοκράτες χωράνε σε ένα ταξί , άντε σε minibus…
    δυστυχώς για όλους μας..

  8. Ο/Η Φιλίστωρ λέει:

    H Εκκλησία του Κρυφού Σχολειού φοβάται την αλήθεια και τη λέει πλαστογραφία

    http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7430%3A-q-q&catid=13&Itemid=127

    Ιερώνυμος

    «Το χειρότερο απ΄ όλα είναι όταν η ιστορία διαστρέφεται»

    Με τα μέλη του Δ.Σ. του Ομίλου Απογόνων Ηρώων του 1821 συναντήθηκε σήμερα το πρωί ο Μακαριώτατος. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία διήρκεσε περίπου μία ώρα, έγινε συζήτηση για το θόρυβο που έχει προκληθεί από την προβολή του τηλεοπτικού ντοκιμαντέρ για το 1821.

    «Έχει και μία συμβολική σημασία η συνάντησή μας» είπε ο Μακαριώτατος, «βλέποντας τα σχόλια που γίνονται μετά την προβολή της εκπομπής των διαφόρων ιστορικών, που δεν ακολουθούν τη σωστή γραμμή, αλλά εκτρέπονται».

    «Το χειρότερο απ’ όλα», τόνισε, «είναι ότι όταν η ιστορία διαστρέφεται τα αποτελέσματα δεν είναι καλά. Ευτυχώς, όμως, που η καθαρή ιστορία έχει το δικό της το δρόμο και μπορεί και καθαίρεται μόνη της».

    Και συνέχισε: «Αυτά είναι συμπτώματα ευτελισμού και πτώσεως και ξεπερνιούνται. Επομένως είναι μικρά νέφη που θα παρασυρθούν από τα χρόνια και θα ξαναλάμψει η αλήθεια».

  9. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    Αυτές οι δήθεν επιστημονικές συνενώσεις στις οποίες ρέει άφθονο χρήμα προκειμένου να λειτουργούν ως προπαγανδιστικά μπακάλικα του εθνικισμού, πρέπει να κλείσουν και οι καθηγητές-καφετζήδες επιστήμονες του πρωκτού (του κώλου δηλαδή) πρέπει να επιστρέψουν εκεί όπου ανήκουν, μέσα στην κοπριά της επιστημονικής κοινότητας. Μέχρι και η εθνικιστρια-φασίστρια και ιδεολογικώς κατασκευασμένη ως «σημαντική» Πηνελόπη Δέλτα δεν μπόρεσε να μη θέσει ερωτήματα και να αποστεί για λίγο από τον πατριωταράδικο ορθοδοξόπληκτο λόγο της.

  10. Ο/Η Tsakalias λέει:

    Εγώ απ’ όσα διαβάζω στο ιντερνετ σάμπως μου φαίνεται ότι:

    Ο «ΙΟΣ» είναι αυτή η φασιστική φυλλάδα που έχει πιαστεί να αντιγράφει σκοπιανό εθνικιστικό σάιτ στα κείμενά της!!!!!!!!!!!

    Ο «ΙΟΣ» είναι αυτή η φασιστική φυλλάδα που έχει πιαστεί να καταγγέλει τον ελληνικό «εθνικισμό», και αφήνει ανενόχλητο ή παινεύει τον εθνικισμό των Τούρκων, των Σκοπίων, των Βούλγαρων και όλων των άλλων!!!!!!!!! Εφόσον καταγγέλει επιλεκτικά τους εθνικισμούς πως παραστάνει τον τιμητή;;;;;;;;;;

    Ο «ΙΟΣ» είναι αυτή η φασιστική φυλλάδα που έχει πιαστεί κατ’ επανάληψη να γονατίζει με θαυμασμό εμπρός στα μαοϊκά και σταλινικά σφαγεία, και χτυπιέται ουρλιάζοντας ότι η ακροδεξία προπαγάνδα βγάζει 100.000.000 τους σφαγιασθέντες από την αγιότητα των αθέων, ενώ σύμφωνα με τον αξιόπιστο «ΙΟ» οι σφαγιασθέντες από τους αγίους και τιμητές αθέους ήταν ΜΟΝΟ 30.000.000 (τι στιγμή που μόνο ο Μάο έσφαξε τόσους)!!!!!!!!!!!!!!

    Οι άθεοι σε 60 χρόνια, έσφαξαν 100.000.000 αντιφρονούντες, έκαψαν κάθε λογοτεχνικό βιβλίο, κατέστρεψαν όλα τα έργα τέχνης, ζωγραφικής, γλυπτά, ταινίες, έκλεισαν σχολεία, δολοφόνησαν δασκάλους, έκαναν πλύση εγκεφάλους σε παιδάκια για να γίνουν φονιάδες, και εκτελούσαν παιδάκια αν τολμούσαν να αγγίξουν ακόμα και ένα φρούτο χωρίς την εντολή της διοίκησης!!!!!!!!!!. Α, ξέχασα, ότι οι άθεοι στα καθεστώτα τους, όπως η Χούντα στην Ελλάδα, έκαναν λέει πολλά δημόσια έργα!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Πώς ρε μάγκες οι δολοφόνοι άθεοι παριστάνουν τον κριτή ακόμα και τους χειρότερου εγκληματία;;;;;;;

    Ρε άντε για ένα κουρεματάκι!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Ο/Η Psycho λέει:

      Αντιεπιληπτικά-Βενζοδιαζεπίνες υψηλής ισχύος-Ηλεκτροσπασμοθεραπεία
      με αυτήν την τριπλέτα θα αντιμετωπίσετε πάτερ μου καλύτερα την κατάστασή σας.

    • Ο/Η Παναγία η Σαρανταποδαρούσα λέει:

      καλέ γιατί λέτε…
      για ένα κουρεματάκι!!!!!!!!!!!!!!!!

      αφού μόλις κούρεψα το μουστάκι, χτες βράδυ που ήμασταν μαζί (ξεύρεις εσύ μμμμ…) δεν το πρόσεξες φαίνεται, τόσο νοιάζεσαι δια με.
      😦

  11. Ο/Η Μισίρκωφ λέει:

    η αυτοκέφαλη ελλάδος εκτός από κρατικό νπδδ φορέα , έχει πρωταρχικώς εθνικό / εθνικιστικό χαρακτήρα.
    αποτελεί το υπερβαθές ελληνικό κράτος.
    εξάλλου το ελληνικό κράτος αποτελεί μετεξέλιξη της εκτεταμένης κοσμικής εξουσίας που ειχε το ελληνοορθόδοξο υπερεθνικιστικό πατριαρχείο σε όλους τους ορθόδοξους των βαλκανίων- βούλγαρους , σέρβους, ρουμάνους, μακεδόνες , αλβανούς.
    την οποία έλαβε επίσημα από την σουλτανική μουσουλμανική διοίκηση και νωρίτερα από την πολυεθνική ορθόδοξη βυζαντινή διοίκηση..
    ετσι εξηγούνται τα εγκλήματα εναντίον των φαντασιακών εχθρών του ελληνικού εθνικιστικού κράτους.
    είτε των βλάχων , ειτε των αλβανών , είτε των τούρκων, είτε των μακεδόνων , είτε των εβραίων.
    τελικά θα μαθουμε ποιοι μεγαλόσχημοι της θεσσαλονίκης μας , νέμονται τις ιδιωτικές περιουσίες των εβραίων ως αντάλλαγμα για την κατάδοσή τους στους ναζί και την εξόντωσή τους στο Αουσβιτς…
    για να μην αναφέρουμε τα εγκλήματά της εναντίον των άλλων θρησκευτικών κοινοτήτων , όπως καθολικών , μουσουλμάνων , ιεχωβάδων , παλιότερα δε και των Βογομίλων/Θεαγάπητων στη Μακεδονία.
    μήπως τα 50 δις ευρώ για την μείωση του χρέους θα πρέπει να προέλθουν ΚΑΙ από την αξιοποίηση της ακίνητης αλλά και κινητής περιουσίας , μοναστηριακής και εκκλησιαστικής ….
    δωρεά των πιστών, κατοίκων της ελλάδος..
    ισως τότε πειστούν πολλοί ότι η εκκλησιαστική διοίκηση είναι πράγματι πατριωτική και όχι πατριδοκαπηλική με το αζημίωτο.

  12. Ο/Η Robopsychologist λέει:

    Τόσο ενδιαφέροντα, αναλυτικά και εμπεριστατωμένα δημοσιεύματα είναι κρίμα να δημοσιεύονται μόνο στο ίντερνετ. Είμαι σίγουρος πως θα ενδιέφεραν πάρα πολύ κόσμο, μακάρι να τα έβλεπα σε μια εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας, έστω κάποια αποσπάσματα από αυτό το κείμενο….Ευχαριστούμε…

  13. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    @Tsakalias

    Που καπηλεύεσαι όνομα που δεν σου ανήκει, του σοφού Τσακαλία που ήταν κάποτε παπάς και έβγαλε τα ράσα και έγινε διώκτης της ΒΛΑΚΕΙΑΣ που υπηρέτησε.

    Ο «Ιός» ας είναι και γαλακτομπούρεκο ή τρίχα από το γένι του Πασά. Το θέμα είναι ότι αυτά που έγραφε τάπωναν την ορθόδοξη αναβλύζουσα, βρίθουσα, καθιερωμένη θυσία στον Αυνάν και για αυτό επειδή στερήθηκες σπονδής εκαρπώθης της πορδής.

    Καληνύχτα σου.

    • Ο/Η νεαρχος λέει:

      Με αυτα που γράφεις μάλλον οι φυσες με την μυρωδιά τους εξέρχονται από το στόμα σου.βορβορος.

  14. Ο/Η Antonios των Ορέων λέει:

    Δε μπορώ να σε καταλάβω mr Laskarato. Στην αρχή του άρθρου σου γράφεις για την μη επαρκώς εθνική ή και προδοτική στάση των ιερεωδεσποτάδων κλπων στη διάρκεια της τουρκοκρατίας και της επανάστασης, εξαπολύοντας επάνω τουςτους συνήθεις μύδρους σου ακριβώς γι αυτή τους τη στάση.
    Στη συνέχεια πάλι εξαπολύεις τους ίδιους αφορισμούς εναντίον των επειδή κατά τον Μακεδονικό αγώνα (και πριν απ αυτόν) ο κλήρος είχε έντονη ανάμειξη και στάση εθνικοελληνική και ναι στον αγώνα έγιναν εγκλήματα. (ΑΝ γνωρίζετε πολέμους και επαναστάσεις που να έγιναν με ανταλλαγές γαρυφάλων και ενίοτε για πιο σκληρές συγκρούσεις πορδών, γράψτε τες να τους μάθουμε και μεις).
    Ναι σαν άνθρωποι του καιρού τους πήραν μέρος σε εθνικό αγώνα, απέναντι σε άλλους εθνικιστές (βούλγαροι, σκοπιανοί κλπ),
    αγωνίστηκαν με τον ίδιο σκληρό τρόπο όπως και η άλλη πλευρά (δε φαντάζομαι να νομίζεις ότι οι κομιτατζήδες ήταν αγγελούδια)
    και εγώ που είμαι Μακεδόνας (όχι σλαβομακεδόνας) τους χρωστώ την ενσωμάτωση των ορέων μου στην πάντοτε ψυχοβγάλτρα αλλά και αείποτε πατρίδα μουΕλλάδα.
    Ναι δε θάθελα σήμερα να ονομάζομαι Αντώνωφ κι αν αυτό το χρωστάω και στους παπάδες θα πω και σ αυτούς ευχαριστώ όπως σε όλους όσους πήραν μέρος στον αγώνα εκείνο.
    Μη θέλοντας να χτυπάς γενικώς τη θρησκεία ή τις καταχρήσεις των ταγών της γίνεσαι άδικος απέναντι και στα λίγα ή περισσότερα που πρόσφεραν σ αυτόν τον τοπο.
    Antonios των Ορεων

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αντώνιε των Ορέων,
      νομίζω πως τα πράγματα είναι πολύ απλά.
      Ο χριστιανός ιερωμένος οφείλει:
      1.Να αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους
      2.Να προσεύχεται και να εργάζεται για την Ειρήνη
      3.Να μην γίνεται υπάλληλος τυράννων
      4.Να μην ευλογεί ή να μην εκτελεί σφαγές γυναικόπαιδων
      5.Να μην υποθάλπει το φυλετικο μίσος
      6.Να δουλεύει από τη θέση του για την ελευθερία της πατρίδας χωρίς να διαπράττει φρικαλεότητες

      Δηλαδή όταν καταγγέλω τον πατριάρχη που υπηρετεί τον Σουλτάνο και αγοράζει τον θρόνο εκθρονίζοντας τον προηγούμενο που με τη σειρά του φορολογεί τους πιστους για να ξανααγοράσει το θρόνο κλπ κλπ, ή όταν καταγγέλω τον καλόγερο που καρφώνει τον Κλέφτη,
      θα πρέπει την ίδια στιγμή να δέχομαι τον αρειμάνιο βρωμόπαπα που σφάζει γυναικόπαιδα αλλοεθνών ή ευλογεί τη σφαγή τους από το ποίμνιό του

      Ή προδότης και δούλος τυράννων ή αιμοβόρος Εθνικιστης;
      Άλλος δρόμος δεν υπάρχει;
      Απαντώ εδώ και στον Θεοπρ’οβλητο που θέτει το ίδιο εξυπνακίστικο ερώτημα.

      Ασφαλώς και ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ’21
      ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΝΑ ΣΦΑΖΟΝΤΑΙ ΧΑΝΟΥΜΙΣΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΤΟΥΡΚΑΚΙΑ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ ΠΟΥ ΣΦΑΖΟΥΝ ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΑ Η ΕΥΛΟΓΟΥΝ ΤΙΣ ΣΦΑΓΕΣ ΑΘΩΩΝ.
      Θέλει Φιλοσοφία δηλαδή το ότι οι κληρικοί οφειλουν να τηρούν τις εντολές του θεού τους;

      Ας πούμε δεν υπάρχει η οδός του αγωνιστή-στο πεδίο της μάχης-Θεόφιλου Καιρη και ταυτόχρονα παιδαγωγού που δίδασκε στο σχολειό του στην Άνδρο ακόμη και Τουρκόπουλα;
      Αλλά αυτόν η Εκκλησία τον φυλάκισε, τον καταράστηκε, τον ξεκοίλιασε και του έριξε ασβέστη στο πτώμα.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Mr. Antonios,
      υπάρχει και η οδός του «πατριάρχη» των Οθωμανών, του Σειχουλισλάμη Χατζή Χαλήλ Εφέντη, που αρνήθηκε να εκδώσει τον φετφά που του ζήτησε ο Σουλτάνος το 1821 ώστε να μπορέσει να σφάξει τους Ρωμιούς της Πόλης και το πλήρωσε ο άνθρωπος αυτός με στραγκαλισμό.
      Έχετε κάτι να πείτε πάνω σε αυτό;

      Έχετε κάτι να πείτε που οι αχρείοι κρατικοί ιστορικοί, έχουν κρύψει το παράδειγμά του και που η άθλια Πολιτεία των υπουργών της Ζήμενς αντί να του σηκώσει άγαλμα στην πλατεία Συντάγματος, έχει στήσει το άγαλμα του διώκτη των Επιστημών, δηλωμένου εχθρού της Δημοκρατίας, δηλωμένου εχθρού των ελληνικών ονομάτων και εμπόρου Συγχωροχαρτιών Γρηγόριου Ε΄μπροστά στο Πανεπιστήμιο;

  15. Ο/Η galiandra λέει:

    Σας διαβάζω σιωπηλά εδώ και καιρό κύριε Λασκαράτε και είστε χάρμα οφθαλμών. Μια προσωπική απορία που αν βέβαια θέλετε απαντάτε. Ποια είναι τα θρησκευτικά σας πιστεύω ?
    Φιλικά.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ευχαριστώ πολύ.

      Αγνωστικιστής μάλλον παρά άθεος.

      Υιοθετώ τη φράση του Πρωταγόρα που έφυγε νύχτα από την Αθήνα και του έκαψαν τα συγγράμματα:

      «Για τους θεούς δεν μπορώ να γνωρίζω τίποτα: ούτε ότι υπάρχουν, ούτε ότι δεν υπάρχουν, ούτε τι λογής είναι. Γιατί είναι πολλά τα όσα εμποδίζουν να γνωρίζουμε. Από τη μία το άδηλο του ζητήματος και από την άλλη η συντομία της ζωής»

      Για να παραφράσω τον Ηράκλειτο:
      Το θείον κρύπτεσθαι φιλεί

      ποτέ μου δεν καταλαβα όλους αυτούς τους πιστούς που αναμιγνύουν το θεό τους σε κάθε βρωμοδουλειά και σε κάθε ατιμία τους και βλέπουν παντού θαύματα που γίνονται για χάρη τους ή για χάρη των δικών τους.

      Ο κ.Θεοπρόβλητος π.χ. μας έχει αραδιάσει εδώ σαν απόδειξη της ύπαρξης του θεού 5-6 θαύματα που πιστοποίησε ο ίδιος.
      Αν υπάρχει θεός εχει κακοποιηθεί και δυσφημισθεί τόσο πολύ από την Εκκλησία και τους πιστούς της, που όσο καλός κι αν είναι θα τους έχει σε μεγάλο άχτι.
      Ούτε ψύλλος στον κόρφο τους δεν θα ήθελα να είμαι.

  16. Ο/Η leonios των Ορέων λέει:

    κ.Λασκαράτε
    καταγγέλοντας τη διαφθορά και τη χρήση της παπαδικής προς ίδιον όφελος ασφαλώς και κάνεις καλά και τρίκαλα :=)) μάλιστα.
    καταγγέλοντας τα μελανά σημεία της θρησκείας ομοίως κάλλιστα ποιείς (γι αυτό και σε διαβάζουμε κι όλας).
    Ασφαλώς κι ο σειχουλισλάμης προσωπικά άγιασε (αν αγιάζει κανείς) μένοντας συνεπής σε κάποια από τα της πίστεώς του κελεύσματα, (βεβαίως υπάρχουν και κείνα που στρέφονται κατά των απίστων ή γκιαούρηδων).
    Ωστόσο:
    1.»Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»
    όπως ένα απόσπασμα του κατά Μάνον ευαγγέλιο λέει,
    κι όσοι πολεμούν αλοίμονο τη σκοτεινή του ανθρώπου πλευρά βγάζουν, έλληνες και τούρκοι, παπάδες και λαικοί. Μη μέμφεσαι μονόπλευρα τους παπάδες που εγκλημάτισαν παίρνοντας μέρος σε πόλεμο για σκοπό όχι το ίδιον κεμέρι αλλά της πατρίδας των το καλό(ο.κ κατά παράβαση των ηθικών αρχών δικών τους και πανανθρώπινων), αλλά δες κι αυτό που πέτυχαν. Ή μόνον οι παπάδες και οι έλληνες που πήραν μέρος στους εθνικούς αγώνες εγκλημάτισαν ενώ οι αντίπαλοι αγωνίζονταν σύμφωνα με τους κανόνες της ιπποσύνης; Πέτρα την πέτρε επάλεε κι ο πιό σκληρός και δυνατός επεκράτησε. Ή ξεχνάς το «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»;
    Κοιτάζοντας με την ασφάλεια της πολυθρόνας μας και της χρονικής απόστασης από τα γεγονότα μπορούμε να τα κρίνουμε αφ υψηλού και να θέλουμε να είχαν γίνει διαφερετικά, χωρίς πόνο, αίμα και θάνατο. Δυστυχώς όταν βρισκεσαι στο καμίνι των γεγονότων δεν έχεις αυτή τη δυνατότητα.
    2. Ο σειχουλισλάμης έκανε αυτό που έκανε (άξιο επαίνου) όχι από αγάπη για τους ρωμιούς της πόλης ή για την ελευθερία τους αλλά για να μείνει συνεπής στις ιδέες του. Η ελληνική πολιτεία, να του σηκώσει λοιπόν άγαλμα γιατί από σπόντα έγινε εθνικός ευεργέτης της;;; και η πρόθεση του δε μετράει, ήθελε στ αλήθεια τη λευτεριά των γκιαούριδων;
    Αυτό βέβαια δεν αντισταθμίζει την προδοτική στάση πολλών μαυροφορούντων, αλλά ούτε και αμαυρώνει την εθνική στάση άλλων τόσων πουθυσιάστικαν για τη λευτεριά του γένους χάνοντας καλοπέραση χρήμα και εξουσία.
    Ο αυτός Antonios

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Συγνώμη αλλά μπορεί ένας πόλεμος να κερδηθεί χωρίς να σφάζονται γυναικόπαιδα. Δεν την καταλαβαίνω αυτή τη λογική.
      Το να σκοτώσω ένα βρέφος μάλλον δυναμώνει τον αντίπαλο.

      Ο Σειχουλισλάμης θυσίασε τη ζωή του για να σώσει τη ζωή αλλόπιστων και αλλοεθνών αθώων.
      Αυτό δηλοί πολλά.
      Ασφαλώς δεν μπορούν να τα καταλάβουν όλοι.
      Αν συνέβαινε αυτό ο κόσμος θα ήταν καλύτερος.

    • Ο/Η εξαδάκτυλος λέει:

      Το «με φωτιά και με μαχαίρι, κλπ κλπ» είναι στίχος τραγουδιού. Ο κόσμος δεν προχωρά με σφαγές και με θανάτους. Προχωρά με τις φιλότιμες, έντιμες και συνεχείς προσπάθειες εκατομμυρίων ανθρώπων που ποτέ δεν σκότωσαν, ποτέ δεν έβλαψαν, ποτέ δεν κύρηξαν το μίσος, αλλά προσπάθησαν με το παράδειγμα τους και το έργο τους να δώσουν τον κόσμο ένα ιώτα καλύτερο από ότι τους παραδόθηκε. Μπροστά στο πνεύμα και στη διάνοια ενός Αϊνστάιν, ενός Σωκράτη, ενός Παπανικολάου, ενός Παστέρ, μιάς Κιουρί, δεν μπορούν να σταθούν χίλιοι Ναπολέοντες και δέκα χιλιάδες Μεγαλέξανδροι.
      Ειδικά «το καμίνι των γεγονότων» στο οποίο αναφέρεστε είναι η στιγμή να μείνει κανείς πιστός και έντιμος σε όσα πρεσβεύει – στην άνεση της πολυθρόνας, όλοι μπορούμε να είμαστε μεγαλόψυχοι και «υπεράνω».

      Όσο γιά τον σεχουλισλάμη και το τί πίστευε πραγματικά και αν ό,τι έκανε το έκανε με ιδιοτέλεια, αν ξέρετε εσείς τους λόγους που το έκανε, πείτε τους να τελειώνουμε. Όση ιδιοτέλεια και να είχε, στραγγαλίστηκε. Η πράξη του έμεινε παρακαταθήκη. Και η πράξη του αυτή ήταν πολύ πιό έντιμη από χιλιάδες άλλων. Τα υπόλοιπα είναι άλλ’ αντ’ άλλα, της Παρασκευής το γάλα, πού λένε στο χωριό μου.

      (Υ.Γ. Η πρώτη παράγραφος δεν είναι δική μου, αλλά είναι αυτό που με εκφράζει καλύτερα και γι’ αυτό το αναπαράγω εδώ)

  17. Ο/Η Θεοχάρης λέει:

    Για τον καθηγητή παπαΜπέη μην απορείς.
    Κλαίει στον Αυτιά μαζί με άλλους παραγκωνισμένους πασόκους για το μνημονιο και αστραποβροντά με τη Σπίθα και τους όμοιους της στα μπλογκς της ακρας δεξιάς

    http://olympia.gr/2011/04/12/%CE%AC%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%88%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CF%81%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B7%CE%BE%CE%B5-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%BF-%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84/

  18. Παράθεμα: «ΤΟ ΒΗΜΑ» ξέρει τι σημαίνει «αυτοδικία»; « Ροΐδη Εμμονές

  19. Παράθεμα: Μητροπολίτης Καραβαγγέλης, ένας αιμοσταγής καλόγερος « Ροΐδη Εμμονές

  20. Παράθεμα: Γερμανός Καραβαγγέλης- ΚΑΛΗ κ, ΑΝΑΠΟΔΗ | Σίμος Κουταλιανός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.