Λειτουργία Κυριακής: Των Τριών Ιεραρχών


Δεν έχετε παρά να διαβάσετε το ωραιότατο κείμενο του κ. Λασκαράτου γραμμένο το σωτήριο έτος 2009 μ.Χ.

Εμπρός λοιπόν. Δεν θα χάσετε.

 

This entry was posted in Λειτουργία Κυριακής. Bookmark the permalink.

13 Responses to Λειτουργία Κυριακής: Των Τριών Ιεραρχών

  1. Ο/Η Γ.Κ. λέει:

    Χριστιανικοί διωγμοί κατά των Ελλήνων

    Ελάχιστα είναι γνωστά στο ευρύ κοινό για το «ολοκαύτωμα» των αληθινών Ελλήνων προγόνων μας και άλλων Εθνικών στη προσπάθεια επιβολής σε αυτούς της θρησκείας της «αγάπης».

    http://www.ysee.gr/index.php?f=love&lid=l1b&type=d

    400 Ο επίσκοπος Νικήτας καταστρέφει το Μαντείο του Διονύσου των Βεσσών και εκχριστιανίζει με τη βία όλη την γύρω περιοχή.

    401 Ο χριστιανικός όχλος της Καρχηδόνος λυντσάρει Εθνικούς και καταστρέφει Ναούς και αγάλματα. Ο («άγιος») επίσκοπος Πορφύριος. οργανώνει μαζικά λυντσαρίσματα Εθνικών και καταστρέφει με τη βοήθεια του φανατισμένου όχλου τους οκτώ εν ενεργεία Ναούς της Γάζης. Η ΙΕ Σύνοδος της Καρχηδόνος, εκδίδει κανόνα με τον οποίο αφορίζονται ακόμη και μετά θάνατον όλοι όσοι δημιουργούν συγγένειες με Εθνικούς ή δεν αποκληρώνουν τους ήδη συγγενείς τους που παραμένουν Εθνικοί.

    405 Ο Ιωάννης ο λεγόμενος «Χρυσόστομος», στέλνει ορδές ροπαλοφόρων μοναχών να σαρώσουν τα «είδωλα» (Ναούς, αγάλματα και βωμούς) όλης της Παλαιστίνης.

    406 Ο Ιωάννης «Χρυσόστομος» συγκεντρώνει χρήματα από θεομανείς προσήλυτες για τις εργασίες διαλύσεως των Εθνικών Ναών. Το ίδιο έτος διατάσσει την εκθεμελίωση και πυρπόληση του θαυμαστού Ναού της Εφεσίας Αρτέμιδος. Στην Σαλαμίνα της Κύπρου οι «Άγιοι» Επιφάνειος και Ευτύχιος συνεχίζουν τις καταστροφές των Ιερών και την κατασφαγή όσων αρνούνται να βαπτισθούν.

    407 Νέος νόμος ανανεώνει την ποινικοποίηση κάθε μη χριστιανικής τελετής. Το ίδιο έτος, εκδίδεται στην Ρώμη κοινό έδικτο των Αρκαδίου, Ονωρίου και Θεοδοσίου, με το οποίο διώκονται όλοι οι αιρετικοί «Πρισκιλλιανοί» και στερούνται του δικαιώματος της ιδιοκτησίας και δικαιοπραξίας. Οι ιδιοκτήτες των τόπων συναθροίσεών τους τιμωρούνται με δήμευση των περιουσιών τους και οι οργανωτές των συναθροίσεων με εξορία ή καταναγκαστική εργασία σε ορυχεία («Θεοδοσιανός Κώδιξ» 16. 5. 40)

    408 Ένα ακόμη αυτοκρατορικό έδικτο εκδοθέν στην Ρώμη, επιτρέπει στην Εκκλησία να κατάσχει τις περιουσίες και τα ακίνητα των «Πρισκιλλιανών» («Θεοδοσιανός Κώδιξ» 16. 5. 43). Στις 15 Νοεμβρίου, οι Αρκάδιος, Ονώριος και Θεοδόσιος εκδίδουν στην Ρώμη ένα ακόμη έδικτο («Προς Κούρτιο, Έπαρχο Πραιτωρίου της Ανατολής»), με το οποίο διατάσσεται η καταστροφή όλων των αγαλμάτων και βωμών:

  2. Ο/Η ακάκιος λέει:

    Όταν ένα δεκατετράχρονο κοριτσάκι εμπλέκεται στους βυζαντινούς καυγάδες ελληναράδων και ελληνορθοδόξων…
    http://www.kalami.net/2007/omogeneia/promithea_0207.html
    και κάποιες από τις παράπλευρες συνέπειες:
    http://www.kalami.net/2011/omogeneia/t.kyros.html

    μετανοείτε και προσεύχεστε

  3. Ο/Η Βοήθειααααααααααα λέει:

    Kρατάω επιφυλάξεις, το αλίευσα στο μπλογκ του Πάνου.
    Αν μπορείτε διασταυρώστε το.

    http://panosz.wordpress.com/2011/01/29/promethea-2/

    Έξι σφαίρες για την Προμηθέα
    Ιανουαρίου 29, 2011 in Uncategorized | by Πάνος

    Θυμάστε τη μικρή Προμηθέα;

    Μάλλον όχι. Κι όμως, είχε απασχολήσει τα μπλογκ (και την καλύβα) πριν λίγα χρόνια:

    Η Προμηθέα

    Και να που τώρα έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα: Κάποιος τρελός (;) φανατικός (;) 81 ετών και προφανώς ελληνικής καταγωγής, επιχείρησε να τη δολοφονήσει – με αποτέλεσμα τον πολύ σοβαρό τραυματισμό της μητέρας της:

    http://www.nbcmontana.com/news/26565200/detail.html

    Την είδηση επισήμανε ο φίλος Χρήστος Μαγγούτας, ο οποίος έστειλε μέηλ με το ακόλουθο σημείωμα:
    Με έξι σφαίρες προσπάθησε να σκοτώσει την Προμηθέα, το παιδί-θαύμα της Βόρειας Αμερικής, ο Θωμάς Κύρος, αλλά μπήκε στη μέση η μητέρα της Γεωργία που τώρα βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο. Ουσιαστικά είναι κατά το ήμισυ νεκρή από σφαίρες στην κοιλιά και στο λαιμό και οι ελπίδες της να ζήσει δυστυχώς είναι λίγες.

    Η Προμηθέα ειδοποίησε την αστυνομία. Ο Κύρος απείλησε και τους αστυνομικούς με αποτέλεσμα να τον πυροβολήσουν και να τον σκοτώσουν επί τόπου.

    Η Προμηθέα είχε γίνει γνωστή στο κοινό όταν πριν από μερικά χρόνια, σαν σήμερα, στην Γιορτή των Τριών Ιεραρχών, πρόβαλε το ελληνικό πνεύμα και κατηγόρησε την ορθοδοξία για την με κάθε τρόπο καταστροφή του ελληνικού πολιτισμού. Μπορεί να μη συμφωνείτε με όλες τις ιδέες της, αλλά ότι έχει ελληνικό πνεύμα πολύ περισσότερο από τους πιο πολλούς από μας είναι σίγουρο.

    Παράλληλα είναι το παιδί θαύμα της Αμερικής: αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο όταν οι συμμαθητές της μόλις τελείωναν το δημοτικό.

    Δεν ήταν εύκολη η ζωή της. Η μητέρα της Γεωργία, που τώρα βρίσκεται σε κώμα, χρειάστηκε να καθαρίσει χιλιάδες σκάλες, τουαλέτες και άλλους χώρους για να σπουδάσει η κόρη της. Κατά καιρούς είχαν σα σπίτι ένα μικρό φορτηγό.

    Η «πτώση» ήρθε όταν η Προμηθέα αποφάσισε να πει το λόγο της στη γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Από τότε έγιναν 3 απόπειρες κατά της ζωής της οικογένειάς της – η τελευταία δυστυχώς με «επιτυχία».

    Για μια από τις προηγούμενες απόπειρες η Προμηθέα γράφει:

    «Πολυαγαπημένοι μου Έλληνες,

    Πολλοί, πολλοί από εσάς, φτωχοί Έλληνες, σηκώσατε στους ώμους σας τα πάθη μας, όταν εγώ και η μητέρα μου είχαμε το τροχαίο ατύχημα. Μας βοηθήσατε να ξεπεράσουμε την πιο σκοτεινή περίοδο στην ζωή μας. Η μητέρα μου, δυναμώνει χάρη σε εσάς Έλληνες της Πατρίδας, εσάς όλους, δηλαδή, που συνδράματε με τόση αγάπη τότε, όταν την γύρευε ο θάνατος του Σκότους, και εσείς πανέμορφοι Έλληνες, την περιτυλίξατε στο φως της ψυχής σας. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ ούτε έναν από εσάς.

    Και επειδή και εγώ είμαι παιδί του λαού γνωρίζω την φτώχια όσο καλά, όσο πολλοί από εσάς.

    Με όλη μου την αγάπη, σε όλους σας στην Γη του Φωτός.

    Προμηθέα

    Δεν ξέρω αν η μητέρα της Προμηθέας μέσα στο κώμα της νοιώθει κάτι. Αν νοιώθει θα είναι περηφάνια για την κόρη της. Οι Έλληνες του Καναδά και των ΗΠΑ οργανώνουν εκστρατεία για να βοηθήσουν αυτό το λαμπρό αστέρι του πνεύματος της ομογένειας της Βόρειας Αμερικής να τελειώσει τις σπουδές του τώρα που έχει μείνει ουσιαστικά μόνο του. Ελπίζουμε ότι και η ελληνική κυβέρνηση, όχι από υποχρέωση, αλλά από τιμή, θα μπορέσει να διαθέσει κάποιο ποσό κόβοντας από μια άχρηστη εκδήλωσή της για ένα παιδί που τιμά παγκόσμια τον Ελληνισμό.

    Χρήστος Μαγγούτας

    ΥΓ Επικοινωνήσαμε με την Προμηθέα. Η ψυχολογική της κατάσταση –και φυσιολογικά- δεν ήταν τέτοια ώστε να θέλουμε να γράψουμε οτιδήποτε άλλο για την ώρα….

  4. Ο/Η laskaratos λέει:

    Καλά κάνεις και είσαι επιφυλακτικός.
    Μάλλον δεν πρόκειται για κάποιον ορθόδοξο φανατικό.
    Συμπτωματικά συνέβη των 3 Ιεραρχών.

  5. Ο/Η Νίκων αμετανόητος λέει:

    Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011
    Ανοιχτή επιστολή-κραυγή διαμαρτυρίας– προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για το σκάνδαλο του Μητροπολίτη Παϊσιου από 20χρονη φοιτήτρια ψυχολογίας

    Νέα Υόρκη, Ιανουάριος 28, 2011­

    Παναγιότατε,
    Η επιστολή αυτή απευθύνεται στην παγκόσμια ορθόδοξη κοινότητα και προσωπικά στον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, αναφορικά με την υπόθεση του κ. «Παϊσίου» Λουλουργά (αρνούμαι να τον αναγνωρίσω ή να αναφέρομαι σ’ αυτόν ως πνευματικό άνθρωπο).
    Πρώτα από όλα θα ήθελα να κάνω σαφές ότι δεν είμαι αναμεμειγμένη σε όλα που γίνονται στην Εκκλησία της Αγίας Ειρήνης (διοίκηση, χρήμα, παπάδες κλπ) και όλα αυτά θέλω να πιστεύω δεν έχουν καμία σχέση με την πίστη! Ούτε με την Εκκλησία! Ούτε με τον Χριστό! Δεν είμαι θύμα του Παϊσίου, αλλά και ούτε μιλώ εκ μέρους κάποιου από τα θύματά του. Πιστεύω σε εκείνο τον Θεό που νιώθει εξοργισμένος με όλα αυτά που συνέβησαν τόσο κοντά μου σχεδόν μέσα στο σπίτι μου αφού έτσι ένιωθα για την Εκκλησία αυτή. Την ένιωθα ως δικό μου σπίτι! Γιατί από αυτά που αντιλαμβάνομαι σήμερα, δεν θα ήταν καθόλου δύσκολο να ήμουν και εγώ ένα από τα θύματά του Παϊσίου…
    Επέλεξα να μην αποκαλύψω δημόσια το όνομά μου για χάρη της οικογένειάς μου, αλλά και για μένα την ίδια. Ωστόσο, μιλώ με την ελπίδα να πέσει φως σε κάτι που είναι πραγματικά σημαντικό σε αυτή την υπόθεση, καθώς και με την ελπίδα ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα αναλάβει την ευθύνη να τιμωρήσει αυτόν τον άνθρωπο για τις ενέργειές του(τις σεξουαλικές διαστροφές και τα εγκλήματα του κατά αθώων υπάρξεων).
    Βαφτίστηκα στην Αγία Ειρήνη από τον Παΐσιο. Μεγάλωσα πραγματικά μέσα στην Εκκλησία. Κάθε Κυριακή, πήγαινα στο απογευματινό Ελληνικό σχολείο και στο κατηχητικό. Αισθανόμουν τόσο περήφανη που αποτελούσα κομμάτι αυτού του θαυμάσιου, ιερού χώρου του Θεού. Σε κάποιο σημείο της εφηβείας μου, το ένστικτό μου δεν μού έλεγε κάτι καλό και μου φαινόταν ότι ο Παΐσιος ήταν ο «πρωταγωνιστής» των αρνητικών συναισθημάτων που συσσωρεύονταν μέσα μου. Είχα ακούσει για φήμες που αφορούσαν σεξουαλικές πράξεις που εμπλεκόταν ο Παΐσιος αλλά δεν ήθελα να τα πιστέψω.. Άκουγα επίσης και άλλες «αστείες» ιστορίες που αφορούσαν τα χρήματα της Εκκλησίας. Αυτός ο άνθρωπος, επειδή τον έζησα και μπορώ να κρίνω, είναι τόσο θεατρίνος! Πάντα κλαίει – και κλαίει στην πραγματικότητα – παραπονούμενος πότε «ότι δεν έχουμε λεφτά για το Πάσχα», ή ότι «δεν έχουμε χρήματα για το ετήσιο φεστιβάλ μας» κλπ. Τότε, και πάει καιρός από τότε κατάλαβα ότι –δυστυχώς- ακόμα και οι Εκκλησίες είναι απλά μια κερδοφόρα επιχείρηση. Όπως αποδείχτηκε, το ένστικτό μου είχε δίκιο. Από τότε δεν πάω πολύ στην Εκκλησία, αλλά ποτέ δεν έπαψα να πιστεύω στον Θεό.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Αυτός ο άρρωστος άνθρωπος πρέπει να πάει στην φυλακή!!!!
    Πιστεύω στο Θεό, και πιστεύω ότι όλοι οι αμαρτωλοί πρέπει να συγχωρούνται, για τις αμαρτίες που έχουν υποπέσει. Αλλά η συγχώρεση δεν έρχεται χωρίς τιμωρία. Ο Παΐσιος θα τιμωρηθεί, είτε σε αυτή τη ζωή, είτε στην μετά θάνατο. Αλλά αν αυτός ο θλιβερός άνθρωπος δεν τιμωρηθεί για τις πράξεις του εδώ στη Γη, τότε για μένα, και την γενιά μου, για τα θύματα και όσους έχουν δώσει το αίμα τους, τον ιδρώτα και τα δάκρυα τους σε αυτή την(σ.σ ενορία Ιερό Ναό) Εκκλησία, θα σημαίνει ότι η Εκκλησία(σ.σ το Οικουμενικό Πατριαρχείο) δεν αποτελεί πλέον τον ασφαλή δρόμο για τον παράδεισο που οφείλει να είναι. Ούτε εκπροσωπεί τον Οίκο του Θεού, όπως λέτε, αλλά απλά –είστε, είναι- μια ακόμα επιχείρηση γεμάτη από ζητήματα διοικητικής φύσεως και σκάνδαλα που πρέπει να καλύπτονται. (σ.σ.Η ατιμωρησία του Παϊσίου) θα αποδείξει επίσης ότι δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε καμιά Εκκλησιαστική Αρχή (επίσκοπο, μητροπολίτη,κλπ), συμπεριλαμβανομένου και του Πατριάρχη! Από την πλευρά μου, ο μόνος λόγος που υπάρχει(σ.σ το Πατριαρχείο και η διοικούσα Εκκλησία, παπάδες μητροπολίτες επίσκοποι κτλ) είναι για να καλύπτει τα σκάνδαλα! Και αυτά συμβαίνουν μόνο αν είναι κάποιος αναμεμιγμένος σε αυτά!
    Ποιος θα υπερασπιστεί την δικαιοσύνη; Ποιος θα υπερασπιστεί τα ανθρώπινα δικαιώματα; Ποιος θα υπερασπιστεί το Θεό;
    Είναι στο χέρι του Οικουμενικού Πατριαρχείου να κάνει το σωστό, και το μόνο που μπορώ να ελπίζω είναι ότι θα το κάνει.
    Ειλικρινώς,
    F.P.

    *Μετάφραση – Απόδοση: GreekAmericanNewsAgency με συνδρομή της συγγραφέως της επιστολής.

    http://greekamericannewsagency.blogspot.com/2011/01/blog-post_6574.html

  6. Ο/Η Kάποιος λέει:

    Xθες Τσίπρας Βαρθολομαίος

    Φίλα με ενωμένα τα χείλη ας μέ εεε νουν
    φίλα με
    τα φιλιά σου νεκρούς ανασταί αι νουν

    • Ο/Η Theoprovlitos λέει:

      Ενταξει,

      αλλοι ερωτοτροπουν με το παπαδαριο για να μην τους βγει το ονομα και άλλοι ερωτοτροπουν με το τσιφουταριο για να επιβαλουν την νεα ταξη χωρις ιχνος ντροπης. Γι αυτο και εχουν στρατευθει κατα της εκκλησιας. Βλεπε Δρασεις, Φιλελευθεροι και άλλες σκοτεινες δυναμεις και CIA. Φτιαχνουν και ενα blog για να μπορουν να πετροβολουν την εκκλησια ανωνυμως για να μην εκτιθενται.

      • Theoprovlitos,
        The Church is a profitable institution my dear, not a charity organisation and-don’t-you-forget-it-an-instant!

        It’s one of those «obscure powers» you’re mentioning…

      • Ο/Η Theoprovlitos λέει:

        Γοδεφρειδε

        Obscure γιατι; Φως Φαναρι οτι γινεται και δεν εχουν και την πολυτελεια της ασυλίας.
        Obscure ειναι κατι οταν στηνει μεχρι και αποπειρες δολοφονίας για να κυριαρχήσει π.χ. στον εφοπλιστικό χωρο και οταν κατι δεν παει καλά (π.χ. κανενα ναυαγιο) αυτοκτονουνε το ανδρεικελο τους εκπαραθυρώνοντας το…
        Ή οταν περναει αλλοτρια συμφεροντα (π.χ του βαθεος κρατους των στρατηγων της Τουρκιας) σε βαρος της πατριδας του μισθοδοτουμενος από ξενα κεντρα ως παρατηρητης ανθρωπίνων δικαιωματων.

  7. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    Oρθόδοξος παπάς βίασε και χτύπησε ακόμα και με εικόνα μια ενορίτισα

    BOSTON — A former pastor at a Worcester church has been accused of raping and assaulting a 43-year-old woman.

    The Rev. Charles Michael Abdelahad, former pastor at St. George Antiochian Orthodox Cathedral, is accused of attacking the woman on different occasions dating back to 2007, according to the Telegram and Gazette.

    Abdelahad is accused of biting the victim, pulling her hair and punching her in the head. Police also allege he hit her with a religious icon and bat and scratched her on the stomach with keys, the newspaper reported.

    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=1573

  8. Εγώ είμαι ερωτευμένος με τους 3 Ιεράρχες, ήταν παίδαροι!

  9. Ο/Η Μefisto λέει:

    porni-xristianismos1

    Η εκλογή νέου αρχιεπισκόπου απειλεί με σχίσμα την Εκκλησία
    Δημοσιεύθηκε 29 1 2011.

    Ιανουάριος 1962 – Οι 12 μέρες που συγκλόνισαν την Ελλάδα

    Βαρύτατες κατηγορίες για «ακατονομάστους πράξεις» κατά του Ιακώβου Βαβανάτσου

    Τον Ιανουάριο του 1962, μετά το θάνατο του Aρχιεπισκόπου Θεόκλητου και με αφορμή την εκλογή του διαδόχου του, η Εκκλησία της Ελλάδος βρέθηκε στα πρόθυρα του ανοιχτού σχίσματος. Τα Ανάκτορα, παρά τις επιφυλάξεις της τότε κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλή, υποστήριζαν την εκλογή του Mητροπολίτη Αττικής Ιάκωβου Βαβανάτσου. Η ψηφοφορία των Ιεραρχών διεξήχθη κάτω από πρωτοφανή μέτρα αστυνόμευσης. Η Μητρόπολη μαζί με το κτίριο της Ιεράς Συνόδου στην οδό Αγίας Φιλοθέης φρουρούνταν από εκατοντάδες αστυνομικούς που προσπαθούσαν να κρατήσουν μακριά τα μέλη των εκκλησιαστικών οργανώσεων τα οποία κατηγορούσαν το Μητροπολίτη Αττικής για ομοφυλοφιλία! Ο Ιάκωβος εξελέγη, όμως η αντίδραση ήταν μεγάλη και τα επεισόδια στις εκκλησίες καθημερινά. Η κυβέρνηση Καραμανλή εγκατέλειψε τη στάση ουδετερότητας και κάτω από την πίεσή της ο νέος αρχιεπίσκοπος υποχρεώθηκε να παραιτηθεί 12 μέρες μετά την εκλογή του. Τον διαδέχθηκε ο γηραιός Μητροπολίτης Φιλίππων Χρυσόστομος Χαζησταύρου ο οποίος παρέμεινε στον αρχιεπισκοπικό θρόνο έως το πραξικόπημα του 1967 οπότε εκπαραθυρώθηκε από τους στρατιωτικούς για να τον διαδεχθεί ο Ιερώνυμος Κοτσώνης.

    H κρίση που ξέσπασε στην Εκκλησία της Ελλάδος με αφορμή την εκλογή του Ιάκωβου Βαβανάτσου δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Ήδη από το 1959 η Ελλαδική Εκκλησία βρισκόταν στη δίνη μιας μεγάλης κρίσης που την τυράννησε για πολλά χρόνια απειλώντας την ακόμη και με διχασμό. Από τη μια μεριά ήταν η πλειοψηφία των μητροπολιτών που επεδίωκαν τη μετάθεσή τους σε σημαντικότερες οικονομικά και από άποψη εκκλησιαστικού κύρους μητροπόλεις με μεγαλύτερο αριθμό πιστών. Παράλληλα με κάθε ευκαιρία αμφισβητούσαν την εξουσία του Aρχιεπισκόπου Θεόκλητου. Από την άλλη μεριά βρισκόταν η κυβέρνηση της ΕΡΕ υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή που επεδίωκε να ελέγξει τις εκλογές των μητροπολιτών. Η τότε κυβέρνηση επεδίωκε ακόμη την κατάργηση του «μεταθετού» των μητροπολιτών πιεζόμενη από βουλευτές της ΕΡΕ οι οποίοι χρωστούσαν την εκλογή τους σε ψήφους χιλιάδων μελών παραεκκλησιαστικών οργανώσεων που είχαν τη δύναμη να κατεβάσουν στους δρόμους μεγάλες μάζες μαχητικών οπαδών. Η κατάργηση του «αμαρτωλού μεταθετού» αποτελούσε ένα από τα κύρια συνθήματα αυτών των οργανώσεων. Η διαμάχη στην οποία αναμίχθηκαν και τα Ανάκτορα που επεδίωκαν πάση θυσία την προώθηση σε μητροπολιτικό και στη συνέχεια στον αρχιεπισκοπικό θρόνο του πρωθιερέα των Aνακτόρων και καθηγητή της Θεολογικής Σχολής Αρχιμανδρίτη Ιερώνυμου Κοτσώνη, ο οποίος είχε στενές σχέσεις με την οργάνωση «Ζωή», έληξε με το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου και αφού προηγουμένως ταλαιπώρησε όλες τις κυβερνήσεις της εποχής.

    Συμπλοκές και γρονθοκοπήματα στην Ιεραρχία

    Ενδεικτικά της κρίσης και του κλίματος που επικρατούσε στην Εκκλησία της Ελλάδος στα τέλη του 1961 είναι όσα διαδραματίστηκαν στις 9 Οκτωβρίου εκείνης της χρονιάς, παραμονές βουλευτικών εκλογών. Eκείνη την ημέρα είχε oριστεί σύνοδος της Ιεραχίας με κυριότερο θέμα την επαναφορά του «μεταθετού». Όμως οι περισσότεροι μητροπολίτες, σε συνεννόηση με παράγοντες της ΕΡΕ επεδίωκαν την αναβολή της. Απέβλεπαν σε «θετική» λύση στο θέμα από τη νέα κυβέρνηση που θα προερχόταν από τις εκλογές και με τη βεβαιότητα ότι πρώτο κόμμα θα αναδεικνυόταν η ΕΡΕ. Στην αίθουσα προσήλθαν μόνο 22 μητροπολίτες και ο βασιλικός επίτροπος Καρμίρης. Οι υπόλοιποι είχαν συγκεντρωθεί στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής ή σε παρακείμενα ιεροραφεία και καταστήματα εκκλησιαστικών ειδών. Ο Θεόκλητος δεν ήταν παρών στη συνεδρίαση γιατί ήταν βαριά άρρωστος. Έτσι προήδρευε ο Mητροπολίτης Ύδρας Προκόπιος. Με την έναρξη της συνεδρίασης ο Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος ζήτησε το λόγο. Όμως ο προεδρεύων δεν του τον έδωσε. Τη συνέχεια την περιέγραψαν αργότερα μητροπολίτες αυτόπτες μάρτυρες του επεισοδίου:

    «Ανοίγει η πόρτα και εισέρχεται ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Δαμασκηνός, ο οποίος απευθύνεται στον προεδρεύοντα:

    – Δεν μου λέτε, Άγιε προεδρεύων, πώς συνεδριάζετε εφόσον δεν υπάρχει νόμιμος απαρτία;

    Δεν προλαβαίνει να ολοκληρώσει και παρεμβαίνει ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος φωνάζοντας:

    – Ιδού, ιδού ο πρωτεργάτης του πραξικοπήματος, ο οποίος, ως χωροφύλαξ, μας επιπλήττει διά την αταξίαν μας και επιχειρεί να μας ανακαλέση εις την τάξιν.

    Μέσα σε δευτερόλεπτα, οι δύο μητροπολίτες έρχονται στα χέρια: Η παρέμβασις άλλων ιεραρχών θέτει τέρμα στη συμπλοκή, ενώ ο προεδρεύων, μέσα σε απερίγραπτο χάος, σπεύδει άρον άρον να κηρύξει τη λήξη της συνεδρίασης».

    Λεπτομέρεια: όπως έγραψαν οι εφημερίδες της επομένης, μετά το τέλος της συμπλοκής οι παριστάμενοι μητροπολίτες εν σώματι «κατήλθον εις τον Ναόν του Αγίου Ανδρέου και ανέπεμψαν δέησιν υπέρ αποκαταστάσεως της υγείας του αρχιεπισκόπου Θεοκλήτου»!

    «Το ποίμνιον ζητεί αρχιεπίσκοπον ΑΝΔΡΑ»

    Στις αρχές του 1962 η Ελλάδα βρίσκεται μέσα σε μια βαθύτατη πολιτική κρίση. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης Ε.Κ. και ΕΔΑ αμφισβητούν τα αποτελέσματα των εκλογών του Οκτωβρίου 1961 καταγγέλλοντας ότι είναι αποτέλεσμα βίας και νοθείας. Στην πολιτική κρίση προστίθεται και η εκκλησιαστική που ξέσπασε μετά το θάνατο, στις 8 Ιανουαρίου 1962, του Αρχιεπισκόπου Θεοκλήτου. Η σύνοδος της Ιεραρχίας για την εκλογή του διαδόχου του ορίζεται εσπευσμένα για τις 13 του ίδιου μήνα. Πολλοί σπεύδουν να μιλήσουν για μια προαποφασισμένη διαδικασία με σκοπό να εκλεγεί ο εκλεκτός των Ανακτόρων Μητροπολίτης Αττικής Ιάκωβος, ως μια μεταβατική λύση, για την τελική ανάδειξη στον αρχιεπισκοπικό θρόνο του Αρχιμανδρίτη Ιερώνυμου Κοτσώνη. Η προτίμηση των Ανακτόρων φαίνεται και από την παρασημοφόρηση του Ιακώβου με το Μεγαλόσταυρο του Βασιλικού Τάγματος του Γεωργίου, λίγες μέρες πριν από το θάνατο του Θεοκλήτου.

    Όμως τη νύχτα της 10ης προς την 11η Ιανουαρίου, ημέρα της κηδείας του Θεοκλήτου, στα γραφεία των εφημερίδων μοιράζονται αντίτυπα περιοδικών παραεκκλησιαστικών οργανώσεων με βαρύτατες κατηγορίες κατά του Ιακώβου τον οποίο «φωτογραφίζουν» χωρίς να τον κατονομάζουν. Τον κατηγορούν ότι δεν έχει την «έξωθεν καλήν μαρτυρίαν», επειδή του αποδίδονται «σεξουαλικά ανορθόδοξα ήθη». Το πρωί της 11ης Ιανουαρίου τα περιοδικά κυκλοφορούν σε χιλιάδες αντίτυπα στην Αθήνα και τον Πειραιά την ώρα που ο βασιλιάς Παύλος, ο διάδοχος Κωνσταντίνος και ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής παρακολουθούν τη νεκρώσιμη ακολουθία για το θανόντα Αρχιεπίσκοπο.

    Η κυβέρνηση Καραμανλή και ο υπουργός Παιδείας Γρηγόριος Κασιμάτης ανησυχούν και προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο ζητώντας αναβολή της εκλογής. Τα Ανάκτορα παρεμβαίνουν και η Φρειδερίκη καλεί σε ακρόαση τον Κασιμάτη για να τον «επιπλήξει».

    Οι πρώτες συμπλοκές

    Έτσι η Ιεραρχία προχωρεί στην εκλογή. Για την αποτροπή επεισοδίων επιστρατεύεται ακόμη και το Μηχανοκίνητο Τμήμα της Αστυνομίας. Στην πρώτη ψηφοφορία τις τρεις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν οι Μητροπολίτες Αττικής Ιάκωβος, Φιλίππων (Καβάλας) Χρυσόστομος και Μαντινείας Γερμανός. Υποψήφιος για πρώτη φορά είναι και ο Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Κοτσώνης που λαμβάνει 4 ψήφους. Στη δεύτερη ψηφοφορία εκλέγεται ο Ιάκωβος με 33 ψήφους έναντι 20 του Χρυσοστόμου και 4 του Μαντινείας. Λίγο μετά την εκλογή στην τελετή του μηνύματος το νέο Αρχιεπίσκοπο συνοδεύουν μόνο οι 33 ιεράρχες που τον ψήφισαν. Οι υπόλοιποι απέχουν επιδεικτικά. Στη διάρκεια της τελετής ακούγονται και οι πρώτες φωνές «Ανάξιος» από φοιτητές της Θεολογικής και μέλη παραεκκλησιαστικών οργανώσεων που συμπλέκονται με κληρικούς υποστηρικτές του Ιακώβου. Δύο μέρες μετά κατατίθενται και οι πρώτες μηνύσεις κατά του Ιακώβου. Την πρώτη καταθέτει ο Αρχιμανδρίτης Δαμασκηνός Γεωργακόπουλος, εφημέριος του Αγίου Δημητρίου Αμπελοκήπων, που προτείνει ως μάρτυρες το γνωστό βασιλόφρονα απόστρατο στρατηγό Γεώργιο Κουρούκλη, το ναύαρχο Αλέξανδρο Σακελλαρίου, το θεολόγο Κωνσταντίνο Κούρκουλα μετέπειτα πανίσχυρο γενικό διευθυντή Θρησκευμάτων στο υπουργείο Παιδείας στα χρόνια της Δικτατορίας, και δύο διευθυντές περιοδικών παραεκκλησιαστικών οργανώσεων. Τη δεύτερη μήνυση υπέβαλε ο απόστρατος υποστράτηγος Π. Μπένη-Ψάλτης.

    «…πρόσωπον στερούμενον ανδρικής αξιοπρεπείας»

    Στην κοινή έκδοση των περιοδικών «Τρεις Ιεράρχαι» και «Ενορία» αναφέρονταν τα εξής «φωτογραφίζοντας» τους μητροπολίτες Αττικής Ιάκωβο και Θεσσαλονίκης Παντελεήμονα: «…Υπάρχει, λέγομεν, κίνδυνος να εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος αρχιερεύς (εκ Βορρά ή Νότου) όστις, δυστυχώς έχει ευρύτατα δυσφημηθή ως πρόσωπον στερούμενον ανδρικής αξιοπρεπείας (…) Οι έντιμοι Ιεράρχαι ας συναισθανθούν τας τρομεράς ευθύνας των. Ας ενθυμηθούν τίνος είναι στρατιώται. Ας δώσουν την μάχην. Παρά το πλευρόν των ίσταται “το μικρόν ποίμνιον του Ιησού”, ο μαρτυρικός και ευσεβής λαός και αποστέλλει το σήμα τούτο του κινδύνου: SOS. Προβάλλει σαφές το αίτημά του. Ζητεί Αρχιεπίσκοπο ΑΝΔΡΑ…».

    Η αντιπολίτευση επιτίθεται

    Τα κόμματα και οι εφημερίδες της αντιπολίτευσης παρεμβαίνουν εξαπολύοντας σφοδρές επιθέσεις κατά της κυβέρνησης. Είναι χαρακτηριστικά τα όσα αναφέρουν σε ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές της Ενώσεως Κέντρου Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, Στέλιος Αλλαμανής και Γεώργιος Λούλης. Κατηγορούν τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας: «Διότι όχι μόνον ηνέχθησαν αλλά και υπεβοήθησαν την δημιουργηθείσαν εις τους κόλπους της Εκκλησίας απαράδεκτον κατάστασιν (…) Η εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου αποτέλεσμα της οποίας υπήρξε να εκσπάση το μέγα σκάνδαλον, ηυνοήθη εκ πράξεων και παραλείψεων της Κυβερνήσεως…». Στην εφημερίδα «Το Βήμα» (20/1/1962) ο Παύλος Παλαιολόγος γράφει: «Δράστης του κακού η Κυβέρνησις για λόγους σκοτεινούς, υποστήριξε με πάθος την υποψηφιότητα του κ. Ιακώβου και έστειλε εκπρόσωπό της στον Μητροπολιτικό ναό τον κ. Κασιμάτη. Και ο κ. υπουργός, στον οποίο δόθηκε η ευκαιρία να πατάξη, να ορθωθή, να εναντιωθή, να φανή παλληκάρι, να προλάβη το ναυάγιο και ν’ αφήση εποχή, προσέρχεται στο ναό που μιάνθηκε και, αντί, έστω και την τελευταίαν ώραν, ν’ αρπαχτή από την ευκαιρία που του δίνει με την ένστασή του ο Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως, όχι μόνον εκτελεί με προθυμία υπηρεσιακή το πρόσταγμα, αλλά, ξεπερνώντας την εντολή, επικολλά τα χείλη του στα χείλη του νεοεκλεγέντος Αρχιεπισκόπου και στόμα με στόμα -δημοσιεύθηκε η φωτογραφία- ανταλλάσσει ασπασμό…».

  10. Παράθεμα: Οι Tρεις Ιεράρχες, τα σύμβολα της Αντιγνώσης « crockorozistas

Αφήστε απάντηση στον/στην Theoprovlitos Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.