Η Εκμετάλλευση των Διοδίων στην χώρα μας

[το κείμενο: Ηλεκτρονικό μήνυμα που λάβαμε από την Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας και που ευχαρίστως δημοσιεύουμε. Οι φωτογραφίες ήταν επίσης στο μήνυμα που όμως τροποποιήθηκαν κάπως για τις ανάγκες του ιστολογίου μας]

Καλή Μπάζα!
Η χρήση των ελβετικών αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας υπόκειται για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα σε υποχρέωση πληρωμής διοδίων. Για μηχανοκίνητα οχήματα με μέχρι 3,5 t (ΕΙΧ, μοτοσικλέτες και τροχόσπιτα) υπάρχει υποχρέωση ειδικού σήματος (βινιέτας). Πριν από τη χρήση αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας πρέπει να αγοραστεί μία βινιέτα, η οποία ισχύει για απεριόριστες διαδρομές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας.

Μέλη της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας ταξίδεψαν αυτή την εβδομάδα στο εξωτερικό, βρέθηκαν με ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο στην Ελβετία και αγόρασαν μια vignette. Το κόστος της; 31 Ευρώ για όλο το χρόνο, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2010, με τη δυνατότητα χρήσης απεριόριστων διαδρομών, εννοείται και των πολυάριθμων τούνελ της ορεινής χώρας

Δηλαδή, ο Ελβετός πολίτης πληρώνει 31 ευρώ το χρόνο και έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ελεύθερα ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας του.

Ο Έλληνας πολίτης, π.χ. ο κάτοικος Κατερίνης που εργάζεται στην Θεσσαλονίκη και πηγαινοέρχεται καθημερινά, πληρώνει 1.344 Ευρώ μόνο γι αυτή τη διαδρομή (20 εργάσιμες Χ 12 μήνες Χ 5,80 ? καθημερινά) και δεν έχει τη δυνατότητα αγοράς εκπτωτικής κάρτας, όπως συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο!

Οι Ελβετοί συνάδελφοι των φίλων μας δεν μπορούσαν να το πιστέψουν, λέγοντας: «Αυτό λέγεται κλοπή!». Οι δε πολιτικοί που υπέγραψαν την παραχώρηση της χρήσης των εθνικών μας δρόμων, κάτω από τέτοιους όρους, είναι πουλημένα τομάρια!

Αυτό, το τελευταίο, δεν είπαν οι Ελβετοί! Το είπαν οι Τσέχοι που καθόταν στο ίδιο τραπέζι! Κι εμείς βέβαια τους εξηγήσαμε, πως. απλά «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ».

Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας

This entry was posted in Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

13 Responses to Η Εκμετάλλευση των Διοδίων στην χώρα μας

  1. Παράθεμα: Η Εκμετάλλευση των Διοδίων στην χώρα μας « Το μεγαλύτερο blog της πόλης

  2. Ο/Η Stratis_vip λέει:

    Είναι καταπληκτικό, ότι μετά από 25 γεμάτα χρόνια που παρακολουθώ τα πολιτικά δρώμενα του τόπου, αυτά τα παλικάρια έχουν ακόμα απεριόριστα αποθέματα θράσους και ικανότητας να μας εκπλήσσουν (δυστυχώς δυσάρεστα) καθημερινώς.

    Δε θα θελα να χάσω την ελπίδα μου, αλλά τελευταία όλο και πιο δύσκολα την εντοπίζω στην σκοτεινή γωνιά της που κρύφθηκε…

  3. Ο/Η X Ζουμπουλίδης λέει:

    Ο Νομός Πιερίας είναι από τους πιο σκληρά πληγέντες από την πολιτική των διοδίων. Σε μια απόσταση περίπου 70 χλμ προς Θεσσαλονίκη, υπάρχουν 2 διόδια 1 στο Αιγίνιο που δεν λειτουργεί ακόμη και 1 στα Μάλγαρα που κοστίζει 2.80 και απ’ όσο ξέρω εισπράττει μερίδιο η Εγνατια για να μην λειτουργεί τον σταθμό του Αγινίου. Από την άλλη πλευρά στα 80 χλμ περίπου προς Λάρισα τυπάρχουν άλλα 2 ή 3 διόδια. Οικάτοικοι της Πιερίας λοιπόν σωστά διαμαρτυρόμαστε γιατί υφιστάμεθα πολύ δυσμενή διάκριση σε σχέση όχι μόνο με τους Ελβετούς αλλά και με τους υπόλοιπους Ελληνες.

    Από κει και πέρα πάντως εγώ προσωπικά θεωρώ τα διόδια σε δρόμους πολυτελείας έναν πολύ κοινωνικά δίκαιο και δημοκρατικό τρόπο να φορολογηθεί η χρήση του αυτοκινήτου που είναι ένας τελείως αντιοικολογικός και αντιπεριβαλοντικός τρόπος μετακίνησης και να καλυφθεί το κόστος κατασκευής και συντήρησης των δρόμων που δεν βρίσκω καμια δικαολογία γιατί να πρέπει να το επωμιστεί ο απλός φορολογούμενος που δεν έχει αυτοκίνητο και επιλέγει να μένει κοντά στο χώρο εργασίας του ή να εργάζεται κοντά στο χώρο κατοικίας του. Εχω υπ’ όψη μου ‘οτι το 70% των διοδίων που εισπράττουν οι ιδιωτικές εταιρείες καταλήγει στο κράτος, άρα από την δική μου οπτική είναι ένας πολύ δίκαιος φόρος (θα ήθελα κάποιος που έχει περισσότερα στοιχεία να το επιβεβαιώσει αυτό ή να το διαψέυσει). Και σίγουρα πριν καταλήξουμε στο αν είναι δίκαια ή όχι τα διόδια καλό θα ήταν να ξέρουμε ποιό είναι το κόστος κατασκευής και συντήρησης των δρόμων και ποιό το πραγματικό κέρδος των ιδιωτικών εταιρειών που εισπράττουν διόδια. Σε αυτή τη βάση μόνο θα μπορούσαμε να κάνουμε κριτική (δεν έχω στοιχεία, αν έχει κάποιος ας μας διαφωτίσει)

    Δεν θεωρώ ότι είναι αναφαίρετο λαϊκό δικαίωμα η μετακίνηση με ΙΧ σε δρόμους πολυτελείας. Αντίθετα πιστεύω πως είναι αναφαίρετο δικαιωμα του πολίτη η πρόσβαση δωρεάν ή με μικρό αντίτιμο σε αξιόπιστες και αξιοπρεπείς δημόσιες συγκοινωνίες με βασικό πυλώνα τα μέσα σταθερής τροχιάς.

    • Ο/Η Πειραχτήρι λέει:

      Κύριε Ζουμπουλίδη μου, διαφωνώ ριζικά με τον όρο «δρόμοι πολυτελείας» που αναφέρετε στο σχόλιό σας. Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος είναι βασική υποδομή του κράτους, προσφέρει στην οικονομία, και δεν φτιάχνεται για να κυκλοφορούν «πολυτελώς» οι αυτοκινητιστές.

      Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν οι φόροι των πολιτών και είναι παράλογο να φορολογούνται ξανά και για τη χρήση του. Επιπλέον δείχνετε να ξεχνάτε το γεγονός πως ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος δεν ωφελεί μόνο τους χρήστες του, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία των περιοχών που χρησιμοποιεί, ακόμα κι αυτούς που δεν έχουν αυτοκίνητο.

      Προεκτείνοντας ένα βήμα παραπέρα τη λογική σας να πληρώνουν όσοι χρησιμοποιούν ένα δρόμο, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως οι γονείς μαθητών θάπρεπε να πληρώνουν δίδακτρα στο δημόσιο σχολείο, οι ασθενείς θα πρέπει να πληρώνουν νοσήλεια στα δημόσια νοσοκομεία κ.ο.κ.

      Κι όλα αυτά όταν η λειτουργία και τα έσοδα των διοδίων δεν είναι πια αρμοδιότητα του κράτους αλλά ιδιωτικών εταιρειών.

  4. Ο/Η Ωκεανός λέει:

    Πήγα και ήρθα στο χωριό(Μεσσηνία)χωρίς να πληρώσω πουθενά.ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ!

  5. Ο/Η Panagiotis Vassiliou λέει:

    San ntopios sthn CH:
    H vignetta isxiei gia ena sygkekrimeno etos, yparxei panta o arithmos tou etous kai allazei mono to xroma.
    Mporei na agorastei gia px apo ton Dekembrio 2010 kai isxyei mexri telos Ianouariou 2012.
    Hmiasxeto: http://www.alptransit.ch/
    Kai gia to link vivliou pou akolouthei http://www.alptransit.ch/en/news/article/2010/12/07/neues-buch-dokumentiert-bau-des-laengsten-tunnels-der-welt/ sas roto: pote exedothei to proto vivlio gia to Mouseio ths Akropolhs?

  6. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Άλλο σκηνικό, από Ελβετία (Γενεύη). Έχουμε κατέβει βράδυ με το αυτοκίνητο στην πόλη. Πάμε στο υπόγειο πάρκινγκ δίπλα στο κέντρο της πόλης (στο Μοναστηράκι της ας πούμε). Μπαίνουμε στο υπόγειο πάρκινγκ 600 θέσεων αν θυμάμαι καλά, κάτω από τη λίμνη και τις τράπεζες το οποίο μας πληροφορεί αυτόματα για τις εναπομείνουσες θέσεις, πληρώνουμε στο αυτόματο μηχάνημα το αντίτιμο για απεριόριστες ώρες παραμονής:
    2 ευρώ.
    Το αντίστοιχο για Αθήνα, είναι 7-12 ευρώ «η πρώτη ώρα» και μετά αυξάνεται, σε αλάνες-οικόπεδα.
    Όποτε φυσικά πάμε να κάνουμε στην αθήνα υπόγειο πάρκινγκ θα έχουμε και τις ανάλογες διαδηλώσεις: γιατί φυσικά για να κάνεις υπόγειο πάρκινγκ πρέπει να σκάψεις. Αν έχει δέντρα απο πάνω, πρέπει να τα βγάλεις, και να τα ξαναφυτέψεις μετά. ε και εκεί μας πιάνει το πατριωτικό μας, έχει μάθει ο σκύλος μας να κατουρά το συγκεκριμένο δέντρο και αν το βγάλουμε και βάλουμε άλλο μετα απο 1 χρόνο, θα έχει ψυχολογικά το ζωντανό 😉

    Η Ελβετία είναι ήδη ανεπτυγμένη χώρα, και έχει τεράστια τραπεζικά αποθεματικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τραπεζικά επιτόκια εκεί είναι σχεδόν μηδενικά. Οπότε στην ουσία έχουν «τσάμπα» κεφάλαια. Εμείς τώρα κάνουμε δρόμους, και δεν έχουμε «τσάμπα κεφάλαια» για να κάνουμε δρόμους/έργα. Δε νομίζω ότι έχουμε την παραμικρή σχέση βασικά σαν χώρες για να κάνουμε σύγκριση για τα έργα. Όποιος αμφισβητεί το κόστος, υπάρχουν δημοσιευμένοι οι προϋπολογισμοί για το κάθε ένα.

    Καλή Χρονιά.

  7. Ο/Η mbiker λέει:

    Προς Ζουμπουλίδη
    «… Εχω υπ’ όψη μου ‘οτι το 70% των διοδίων που εισπράττουν οι ιδιωτικές εταιρείες καταλήγει στο κράτος, άρα από την δική μου οπτική είναι ένας πολύ δίκαιος φόρος …»
    1. Από που το συμπεραίνεις αυτό?
    2. Απ ό,τι γνωρίζω η μη πληρωμή διοδίων επεκτάθηκε και στην Αττική οδό κι ένας απ τους λόγους που προβάλονται, είναι η κάποια κομπίνα της εταιρίας να μην αποδίδει στο κράτος το ποσοστό του.
    3. Αν έχεια αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα, θα έχεις πληρώσει φαντάζομαι αυτά τα 2-3-4…κατοστάρικα εκεί κάπου στον Δεκέμβρη κάθε χρόνο. Αυτά λέγονται «τέλη κυκλοφορίας και στάθμευσης», που σημαίνει πως πληρώνοντάς τα, αποκτάς το δικαίωμα για ένα χρόνο να κάνεις βόλτες με το τουτού σου και να το παρκάρεις. Ε, τι άλλο πρέπει να πληρώσουμε? Σε χώρες που βάζουν διόδια, δεν υπάρχουν τέλη και μαλακίες. Εδώ, υπάρχουμε εμείς οι μαλάκες για όλες τις αφαιμάξεις.
    Και σε τελική ανάλυση, αν είναι να πληρώσω μια περιουσία για να βλέπω αυτά τα φορτηγάκια να πηγαίνουν πάνω κάτω στην Εθνική και να κάνω μάγκα τον Μπόμπολα, προτιμώ να περιπολεί η τροχαία.
    4. Κόστος κατασκευής έχει πληρωθεί από την ΕΕ, ειδικά για τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη κι αυτό, γιατί οι Ευρωπαίοι θέλανε καλό δρόμο για τα φορτηγά τους που μας κατεβάζουν τα εμπορεύματά τους.
    5. Η συντήρηση τι σκατά κόστος νάχει που πρέπει μια φορά στα 5-6 χρόνια να αντικαταστήσει μέρη του ασφαλτοτάπητα?
    Με έσοδα απο ένα μόνο διόδιο, φαντάζομαι πως μάλλον πολλοί τρώνε καλά, πόσο μάλλον απο τόσα που φυτέψανε. Εκτός κι αν εννοείς συντήρηση τις κορίνες που στρώνανε σε μήκος χιλιομέτρων για να πουλήσουνε το δήθεν και κουρεύανε το χόρτο στις άκρες.
    Κι άλλα είναι μα που να σου εξηγώ τώρα. Όταν ξεκινάς ένα σχόλιο για αυτοκινητόδρομο τη σημερινή εποχή με το χαρακτηρισμό «δρόμος πολυτελείας», και να συγχέεις την μετακίνηση με το περιβάλλον και την οικολογία, μάλλον τόχεις πάρει λάθος.
    Εγώ πάντως, δεν μπορώ να βάλω τη γυναίκα μου πίσω στη σχάρα στο ποδήλατο για να πάω μια βόλτα, ούτε μπορώ να καλύψω κάποια χιλιόμετρα έστω και μόνος μου στον αυτοκινητόδρομο.
    Και κλείνω λέγοντάς σου, πως δίκαιος φόρος δεν υπάρχει. Πουθενά. Αυτοί που τάχουν, δεν πληρώνουν. Κι αν πληρώνουν, πληρώνουν το ίδιο με αυτούς που δεν τάχουν. Παράδειγμα, ο ΦΠΑ. Τον ίδιο ΦΠΑ πληρώνω κι εγώ κι ο Μπόμπολας. ΚΙ ο άνεργος κι ο Μπόμπολας. Κι ο κλοζάρ κι ο Μπόμπολας.
    Άντε και καλά (που δεν το βλέπω), να μας μπεί το ΄11…

  8. Ο/Η X Ζουμπουλίδης λέει:

    Για το 70% το διάβασα κάπου, δεν έχω το link και γι αυτό ζήτησα επιβεβαίωση. Η κεντρική ιδέα του ποστ μου είναι ότι η αυτοκίνηση δεν είναι ούτε βιώσιμος ούτε οικολογικός τρόπος να μετακινούμαστε και για μένα δεν πρέπει να επιδοτείται από το κράτος. Μίλησα για δημόσιες συγκοινωνίες και κυρίως τραίνο. Είναι λυπηρό σε προοδευτικά φόρα να βλέπουμε τόση προθυμία να υπερασπιστούμε το ΙΧ και την κουλτούρα του.

  9. Ο/Η Απορία ψάλτου λέει:

    Πού το χάνουμε, δεν μπορώ να καταλάβω, κι αφηνόμαστε να μας γδύνουν και να μας κοροϊδεύουν τόσο εύκολα. Πείτε μου όμως, τι γίνεται όταν φτάνεις στα διόδια και λες «Δεν θα πληρώσω»; Τα Χριστούγεννα καθ’ οδόν προς Πελοπόννησο εγώ πλήρωσα κανονικά, για να μην ταλαιπωρήσω χριστουγεννιάτικα τους καμιά εικοσαριά οδηγούς και αντίστοιχους επιβάτες των αυτοκινήτων που βρίσκονταν στην ουρά πίσω μου (υποθέτοντας ότι θα είχα φασαρίες με τον υπάλληλο οι οποίες μπορεί να τραβούσαν σε μάκρος μέχρι ν’ ανοίξει την μπάρα). Τι πρέπει να κάνω την επόμενη φορά; Μήπως πρέπει να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένες οδηγίες για να μη διστάζουν οι οδηγοί να τις εφαρμόσουν παντού;

  10. Ο/Η YEYES λέει:

    Η ιστοσελίδα του κινήματος υπέρ της ελεύθερης μετακίνησης:

    ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ

    http://www.epitropesdiodiastop.blogspot.com/

  11. Ο/Η eriant22 λέει:

    Κατ αρχήν ένας δρόμος που πληρoί προδιαγραφές ασφαλείας δεν αποτελεί «δρόμο πολυτελείας» αλλά βασική προτεραιότητα για την οποία επιβάλλεται να μεριμνήσει το κράτος τόσο για αυτούς που τον χρησιμοποιούν όσο και για την ασφάλεια των κατοίκων των παρακείμενων περιοχών. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς θυμούνται προ αυτοκινητοδρόμων τις άκρως επικίνδυνες διελεύσεις από κατοικημένεες περιοχές που σε πολλά σημεία των Ε.Ο. οδού υφίσταται ακόμα και σήμερα.

    Μια Δημοκρατία έχει ως βασική της μέριμνα την ασφάλεια των πολιτών (αυτό κι αν είναι ανέκδοτο στις μέρες μας!)
    Η δημιουργία λοιπόν ασφαλών αυτοκινητδρόμων δεν αποτελεί πολυτέλεια αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο της ασφαλούς μετακίνησης και δεν μπορεί παρά να φορολογείται έμμεσα κάτι που ήδη γίνεται αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν αρκεί για κάποιους. Εκτός των τελών κυκλοφορίας και ένα 60% επί της τιμής της βενζίνης που πληρώνουν όοσι διαθέτουν και χρησιμοποιούν αυτοκίνητο είναι φόρος που πηγαίνει στο κράτος ανεξάρτητα από το αν και πόσο συχνά κάποιος χρησιμοποιεί τον εκάστοτε αυτοκινητόδρομο. Οπότε μην μας λένε πως δεν υπάρχουν έσοδα για τα έξοδα συντήρησης! (λέμε τώρα) που προκύπτουν. Για την συντήρηση των δρόμων μιά απλή βόλτα αποδεικνύει κατά πόσο αυτό ενδιαφέρει τους αν-αρμόδιους . Οι δρόμοι μετά από εύλογο χρόνο μετά την κατασκευή τους αφήνονται στην τύχη τους.

    Οσο για τα έσοδα από τα διόδια αυτά είναι το ΦΠΑ που αναλογεί στο αντίτιμο.
    Μόνο για τα διόδια Μαλγάρων υπολογίζεται πως 50.000 περίπου αυτοκίνητα μετακινούνται ημερισίως , τιμή διοδίων πρόσφατα ανατιμημένη 2.80 για έναν δρόμο άκρως επικίνδυνο με την παγκόσμια πρωτοτυπία του να έχεις είσοδο από τα αριστερά ακριβώς μόλις βγεις από τα διόδια. Για τον συγκεκριμένο σταθμό δείτε εδώ :

    http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/12/blog-post_4024.html

    Οοο για τις οικολογικές συνέπειες αυτά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Είναι πολύ πιο καταχρηστική η χρήση του αυτοκινήτου εντός πόλεως παρά εκτός. Κάποιος που μετακινείται στους αυτοκινητοδρόμους σίγουρα έχει στην πλειοψηφία ικανούς λόγους για να το κάνει και αυτό κυρίως για λόγους εργασίας. Αν λοιπόν οι ιθύνοντες ενδιαφέρονταν για το οικοευζην θα κοίταζαν πρώτα να μειώσουν την χρήση του αυτοκινήτου εκεί που γίνεται αλόγιστη αντί να την επιβαρύνουν με τα δεκάδες διόδια που αναγκάζουν εκατοντάδες αυτοκίνητα σε στάση αυξάνοντας τις εκπομπές ρύπων.

    Για όσους ενδιαφέρονται υπάρχει τρόπος αντίστασης δεδομένου πως προυπάρχει προσωπική απόφαση για κάτι τέτοιο , ενημερωθείτε-οργανωθείτε..

    http://www.epitropesdiodiastop.blogspot.com/

  12. Ο/Η ρουμελιωτης λέει:

    αναφαιρετο δικαιωμα ειναι η χρηση των δημοσιων αγαθων.
    συνταγματικο δικαιωμα η ελευθερη προσβαση.
    ολα τα αλλα ειναι ιδεολογηματα για να ανοιγει η καθε κερκοπορτα στους κερδοσκοπους δημοσιους και ιδιωτες.
    γκρεμιστε καθε ειδους διοδια γιατι προσβαλλουν τους ανθρωπους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.