Να σταματήσει η κρατική χορηγία στα πατριαρχεία!

Οι φορολογούμενοι να μην πληρώνουν τη ντόλτσε βίτα των δεσποτάδων

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,

 

(κλικ για μεγέθυνση) Έγγραφο που πρωτοδημοσίευσε ο “Δαυλός”

 

Οι φορολογούμενοι της χρεοκοπημένης Ελλάδας πληρώνουν βαρύ φόρο υποτέλειας στο τρια κακόφημα ελληνικά πατριαρχεία. H κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει το γιατί, να δώσει λογαριασμό και να διακόψει άμεσα τη χορηγία.

Τα 3 πατριαρχεία ύμνησαν εμετικά τη Δικτατορία χωρίς ποτέ να ανακαλέσουν:
Πρώτος απ’ όλους ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας, ο οποίος κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα δήλωνε: «Εγώ γνωρίζω και βλέπω ότι ο ελληνικός λαός έχει πλήρη ελευθερίαν» (18/5/69). Απευθυνόμενος δε προς τον Παττακό: «Παρακολουθώ το έργον της κυβερνήσεως εκ διαφόρων πληροφοριών και εκπλήσσομαι διά την αποδοτικότητα των προσπαθειών της, ιδιαιτέρως εκπλησσόμενος διά την ιδικήν σας δραστηριότητα: Σεις πλέον δεν πετάτε καν αεροπορικώς, πετάτε ο ίδιος».
Τον Αύγουστο του 1968 ο πατριάρχης Ιεροσολύμων Βενέδικτος αναγόρευσε τη χουντική τρόικα σε «Μεγάλους Σταυροφόρους του Τάγματος των Ορθοδόξων Σταυροφόρων του Παναγίου Τάφου».
Τον Μάιο του 1969 ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Νικόλαος απένειμε στον Παπαδόπουλο το Μεγαλόσταυρο του Τάγματος του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, λέγοντας: «Ο δρόμος τον οποίον ακολουθήσατε διά την λύσιν της πολιτικής καταστάσεως και την εξυγίανσιν του τόπου είναι ο καλύτερος, και θα μας φέρει εις την Ανάστασιν του έθνους (…) Ο Θεός σας επέλεξεν ως όργανόν Του (…) Το έργο αυτό σάς το ανέθεσεν η πρόνοια του Θεού».

 

Άγιος Νεκτάριος: Διώχτηκε από το πατριαρχείο Αλεξανδρείας για ανηθικότητα. Έφτασε στην Αθήνα, όπου κατηγορήθηκε από μητέρα καλόγριας στο γυναικείο (!) μοναστήρι που έδρευε, πάλι γι ανηθικότητα. Αλληλογραφούσε με τον επίσης θαυματουργό Άγιο των Παλαιοημερολογιτών επίσκοπο Βρεσθένης Ματθαίο Καρπαθάκη τον Μυροβλήτη & Ομολογητή της Ορθοδοξίας (συκοφαντήθηκε ως βασανιστής και μαστροπός),. Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ανακάλεσε τις κατηγορίες εναντίον του 68 ολόκληρα χρόνια μετά το θάνατό του και 37 χρόνια μετά την Αγιοποίηση του από την αντίπαλη Κωνσταντινούπολη, όταν πια είχε αποδειχθεί αδιαμφισβήτητα θαυματουργός (για τις τσέπες των παπάδων).

 

Το πατριαρχείο της Ισταμπούλ διατείνεται πως τάχα είναι οικουμενικό, πως δηλαδή ηγείται της παγκόσμιας Ορθοδοξίας, κάτι που βεβαίως δεν συμβαίνει και, πέρα από την τιμητική πρωτοκαθεδρία μεταξύ ίσων, δεν του το αναγνωρίζουν οι περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες με τις οποίες συγκρούεται στη μοιρασιά των φέουδων (ακόμη και με την ελλαδική Εκκλησία). Τι είδους οικουμενικός είναι ο Παναγιότατος (!) όταν αποκαλείται πατριάρχης τοιυ Γένους και όταν εκτρέπεται περιοδεύοντας στην ελληνική Μακεδονία σε εθνικιστικές κορώνες κατά των ορθόδοξων γειτόνων μας-του οικουμενικού ποιμνίου του δηλαδή-μη σεβόμενος ούτε την πολιτική της πατρίδας του της Τουρκίας, ούτε την-θεωρητικά τουλάχιστον-συμφιλιωτική πολιτική της Ελλάδας δίκην κομματάρχη που προσπαθεί να ξεπεράσει σε ψευτοπατριωτισμό τον αντίπαλό του Χουντόδουλο;

Το πατριαρχείο λειτουργούσε πάντα ως μοχλός καταπίεσης των λαών της Βαλκανικής και της Εγγύς Ανατολής, ως δεξί χέρι του ορθόδοξου αυτοκράτορα της Νέας Ρώμης και του Οθωμανού Σουλτάνου, αισχρό άντρο αγοραπωλησίας του θρόνου, άθλιος φορομπηχτικός μηχανισμός των πιστών, έμπορος συχωροχαρτιών, δεσμοφύλακας ιερών φυλακών όπου μπορούσε επί Τουρκοκρατίας να θάβει τους αντιπάλους του, αναξιοπρεπής ζήτουλας εράνων με περιφερόμενα κόκαλα και πτώματα, άντρο των μωροφιλόδοξων και διεφθαρμένων Φαναριωτών τοποτηρητών και τυραννίσκων του Σουλτάνου στη Μολδοβλαχία, αντίπαλος του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, εχθρός της Δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των Επιστημών, της γενικευμένης παιδείας του λαού, της περιστροφής της Γης γύρω από τον Ήλιο, της Φιλοσοφίας, των Μαθηματικών, των λογαρίθμων, των φωτισμένων κληρικών όπως ο Βενιαμίν ο Λέσβιος ο Μεθόδιος Ανθρακίτης, ο Ιώσηπος Μοισιόδακας, και ο Καΐρης, των προοδευτικών δασκάλων όπως ο Παμπλέκης, των ελληνικών Σχολών, των ελληνικών ονομάτων, του Βολταίρου, του Ρήγα Φεραίου, του Κοραή, της Γαλλικής και της Ελληνικής Επανάστασης, αντισημιτικό, κήρυκας εθελοδουλείας και μίσους μέσω αγίων του όπως ο Βλάχος αγύρτης Κοσμάς Αιτωλός και ο Αθανάσιος ο Πάριος. Αργότερα ευλόγησε τις (αμοιβαίες) ωμότητες των Ελλήνων Μακεδονομάχων σε βάρος των Σλάβων ορθόδοξων χωρικών της Μακεδονίας, προκειμένου να αποσοβήσει το βουλγαρικό σχίσμα και τις εθνικές αφυπνίσεις των βαλκανικών υπηκόων του ορθόδοξου οθωμανικού μιλιέτ. Ακόμη και δεξιοί παράγοντες όπως ο Ίων Δραγούμης (“Όσοι ζωντανοί”) και ο λόγιος πρόξενος στην Ισταμπούλ και βαθύς γνώστης των εκεί πραγμάτων Άγγελος Βλάχος («Μια φορά κι έναν καιρό, ένας διπλωμάτης») το περιγράφουν ως φυτώριο παλιανθρωπιάς και σκανδάλων. Ειδικά ο δεύτερος είναι ιδιαίτερα ειλικρινής: «Η Ιερά Σύνοδος ….είναι συγκέντρωσις φαυλοβίων και χρηματιζομένων ανθρώπων πολλοί των οποίων έχουν φθάσει εις σημείον πορώσεως…”. Πρόσφατα ο κ. Βαρθολομαίος συγκάλυψε δυο σκάνδαλα παιδεραστίας των επισκόπων Τραχείας Παύλου και Λέρου Νεκτάριου, ενώ ποτέ δεν μάθαμε-κανείς δεν ρωτάει-τι απέγινε με τον Αγιορείτη αρχιμανδρίτη που συνελήφθη πέρυσι στη Στυλίδα για απόπειρα αποπλάνησης διανοητικά προβληματικού νεαρού. Παλιότερα αθώωσε, χωρίς ποτέ να μάθουμε πως και γιατί, τον καταδικασμένο για παιδεραστία από τη Σύνοδο της Κύπρου Ιωσήφ Βατοπεδινό Για τέτοια κουκουλώματα έχει κατηγορηθεί και ο Αρχιεπίσκοπός του στις ΗΠΑ Δημήτριος. Απροκάλυπτα ο πατριάρχης παρενέβη υπέρ της σωτηρίας του τ.Αττικής Παντελεήμονα ενώ καλύπτει και τον Εφραίμ Βατοπεδινό.

Για να μην κουράζω όποιος αντέχει ας διαβάσει εδώ σχετικά με την “Γεραρά Κορυφή της Ορθοδοξίας”:
(“Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος πίσω από τη μάσκα”) https://roides.wordpress.com/2009/12/01/1dec09/https://roides.wordpress.com/2009/12/03/3dec09/https://roides.wordpress.com/2009/12/15/15dec09/ –  https://roides.wordpress.com/2010/01/09/9jan10/
και ας δει που ξοδεύονται τα λεφτά των απόρρητων κονδυλίων σε εξαγορά της σιωπής των θυμάτων της ιερής παιδεραστίας:

Τα πατριαρχεία Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων, έχουν εκφρασμένες στην πράξη ρατσιστικές απόψεις, διακατέχονται από αποικιοκρατική νοοτροπία και βαρύνονται με πολλά σκάνδαλα ιδίως το δεύτερο. Δεν θέλω να μακρυγορήσω για το ιεραποστολικό πατριαρχείο Αλεξανδρείας που στήριξε το απαρτχάϊντ στη Ν.Αφρική και σκορπίζει δυσειδαιμονίες λύνοντας δήθεν τις μαγγανείες των ντόπιων μάγων, με τους οποίους τσακώνεται για τη λεία των δύστυχων ιθαγενών. Όποιος θέλει να ενημερωθεί για τα σκάνδαλα αυτού του κατάλοιπου του βυζαντινού Μεσαίωνα στην Αφρική, αυτών των επιγόνων του ορθόδοξου αιγυπτιακού καλογερισμού της ερήμου της Νιτρίας, αυτών των διαδόχων των φονιάδων της Υπατίας και κληρονόμων των πυρπολητών των καταλοίπων της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης ας δει εδώ, και αναλυτικότερα, εδώ, εδώ κ α ι εδώ.

 

Θεολογικός διάλογος Ελλήνων & Αρμενίων κληρικών περί το Άγιον Φως

 

Το πατριαρχείο Ιεροσολύμων, η έδρα των απατεώνων του Αγίου Φωτός, θεωρεί το ποίμνιό του κατώτερη φυλή και τους έχει επιβάλει πραξικοπηματικά από το 1538 Έλληνα πατριάρχη. Ο μετανάστης από τη Δημητσάνα καλόγερος Γερμανός που διαδέχτηκε τον Άραβα πατριάρχη Δωρόθεο Ατάλλα, υποδούλωσε τότε με σκευωρία το πατριαρχείο στην Αγιοταφική αδελφότητα αποκλείοντας τους ντόπιους από το επισκοπικό αξίωμα (!) και διόρισε διάδοχο τον ανιψιό του Σωφρόνιο, που κι αυτός με τη σειρά του διόρισε διάδοχο τον ανιψιό του Θεοφάνη. Η κακόφημη Αγιοταφική αδελφότητα-τα απόρρητα της οποίας έβγαλε στη φόρα ο αρχιεπίσκοπος της Κωνσταντίνης Νικηφόρος όταν απολύθηκε από τον πατριάρχη-η οποία στρατολογεί ανήλικα χωριατόπουλα από την Ελλάδα είναι ένας πραγματικός οχετός σκανδάλων που έσπασε το 2005 και τα λύματα έτρεξαν στους δρόμους έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να ισχυριστεί πως τάχα δεν ξέρει. Δεν υπάρχει κακουργηματική πράξη (οικονομικά εγκλήματα, αισχρολογίες, μέχρι και δολοφονίες ή και απόπειρες δολοφονιών, μαστροπίες, λαθρεμπόριο, πλαστογραφίες, υπεξαιρέσεις, σεξουαλικά σκάνδαλα κλπ) που να μην έχουν καταγγελθεί για αυτό το άντρο της διαφθοράς.

Η περιουσία του πατριαρχείου δαπανάται υπέρ ανδρικών μοντέλων λεηλατείται από φυγόδικους νεαρούς ερασιτέχνες λογιστές όπως ο Παπαδήμας, ληστεύεται από Ρουμάνες καλόγριες, που τις νύχτες δουλεύουν σε καμπαρέ, φρουρείται από πιστολέρο αρχιμανδρίτες της Χρυσοπηγής όπως ο κ. Νικόδημος Φαρμάκης.και πνευματικά τέκνα του Χουντόδουλου όπως ο αδελφός Βαβύλης, καταδικασμένος για εμπόριο ναρκωτικών και κατηγορούμενος για χαλκείο ερωτικών φωτογραφιών σε βάρος μητροπολιτών. Όποιος αντέχει τη δυσοσμία ας κλείσει τη μύτη του κι ας διαβάσει και την “Καθημερινή”…

Η ελληνική κυβέρνηση αντί να προκαλέσει την επιστροφή στην Ελλάδα των δυσφημηστών της επιβητόρων της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων, και την παράδοση του πατριαρχείου στους φυσικούς του ιδιοκτήτες το αραβικό ποίμνιο, τους στέλνει λεφτά (διέπρεψε στο σπορ ο ΓΑΠ ως Υπ.Εξ) κι ας ξέρει πως είναι ζάπλουτοι και έχουν στην ιδιοκτησία τους ακόμη και το κτίριο του Κοινοβουλίου του Ισραήλ. Το ΠΑΣΟΚ ήταν παλιότερα φιλικό προς τους Παλαιστίνιους. Πως συμβιβάζεται αυτό με την υποστήριξή του στους Έλληνες κτηματομεσίτες που έχουν κάτσει παρά τη θέλησή των ορθοδόξων Παλαιστίνιων στο σβέρκο τους και ξεπουλάνε την περιουσία τους είναι άξιο απορίας. Είναι δυνατόν να αγνοεί η Ελλάδα το αίσχος του ελληνορθόδοξου ρατσισμού σε βάρος του παλαιστινιακού λαού; Η τύχη του Έλληνα πατριάρχη Ιερουσαλήμ, θα είναι ίδια με του Έλληνα συναδέλφου του στην Αντιόχεια που κυνηγήθηκε από τους Άραβες ορθόδοξους το 1898 μαζί με τους επισκόπους του, και είναι θέμα χρόνου.

Το πατριαρχείο προσπαθεί να ξεγελάσει τους πιστούς του (που απηυδισμένοι διαρρέουν προς του Ουνίτες και τους Καθολικούς και φθίνουν συνεχώς), με τη χειροτονία, μετά από διαπραγματεύσεις με το ποίμνιο, ύστερα από τη διεθνή κατακραυγή του 2005, ενός ισχυρού Άραβα αρχιμανδρίτη, του Θεοδόσιου Ατάλλα Χάννα, ως αρχιεπισκόπου Σεβαστείας, ο οποίος έχει επανειλημμένα καταγγείλει την ελληνική αποικιοκρατική ιεραρχία.. Το 2002 ο κτηματομεσίτης Ειρηναίος τον είχε καταγγείλει και απολύσει από εκπρόσωπό του, ως υποστηρικτή της “παλαιστινιακής τρομοκρατίας”:

“...Ιn July 2002, Greek Patriarch of Jerusalem Irineos I accused Theodosios of «supporting the Palestinian terrorism,» after he refused to sign a document condemning Palestinian operations and he fired him from his post as spokesperson. The Arab Orthodox community responded by issuing an urgent statement calling on the Greek Foreign Ministry to intervene, stressing that Theodosios would remain the spokesperson for the church with or without Greek acceptance….

Τα παράπονα των Αράβων κατά της ελληνικής επικυριαρχίας που τους θέλει πιστούς δεύτερης κατηγορίας, είναι συνεχή:

A New Vision for Eastern Orthodoxy?
by Yishai Eldar and Thomas Idinopulos
“.…………….Today Arab Orthodox continue to complain about the indifference of the Greek bishops of Jerusalem, and the bishops continue to defend the priority of their custodial rights over the holy places. The Patriarchate has also been involved in continuing scandals, including recent charges of gold and drug smuggling (Patriarch Diodoros being cleared of personal involvement)..”
http://www.religion-online.org/showarticle.asp?title=1070
Lately there has been criticism of the church leadership by some of the Palestinian faithful (known as Arab Orthodox) who accuse the Greek-speaking and largely Greek-born leadership of squandering their money and treating their Arabic-speaking members as second-class faithful……The Palestinian faithful (Arab Orthodox) have expressed the desire to have local and or Palestinian leaders in the positions of authority in their respective districts, in contrast to the tradition (sice Ottoman times) of the higher authority being made of ethnic Greeks. The Orthodox Church is sometimes compared unfavourably in this respect to the Melkite Greek Catholic Church, which has Arabic as its official and liturgical language”.

…..

ΥΓ
Δυσάρεστη έκπληξη: Ο κ. Τσίπρας (Α.Τ.) συνομιλεί με εκκλησιαστικό συντάκτη (Γ.Φ.) και ζητά αντί για κατάργηση και λογοδοσία, φορολόγηση με αντιστάθμισμα παράλληλη αύξηση (!!!) της χορηγίας.

Γ.Φ.: «Ξέρουμε ότι υπάρχει μία οικονομική βοήθεια από το κράτος προς τα Πατριαρχεία Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων. Νομίζετε ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφορετική φορολογική αντιμετώπιση της περιουσίας των Πατριαρχείων

Α.Τ.: «Τώρα αυτό είναι ένα ειδικό θέμα και είναι και κάποια κονδύλια που δεν έχουν τόσο να κάνουν με την θρησκεία ή την Εκκλησία, αλλά με

 

Οι επιθέσεις του Πατριαρχείου της Ισταμπούλ κατά της Παιδείας και των Επιστημών, καταγραμμένες από έναν λόγιο του ΣΥΝ. Ίσως θα έπρεπε κάποιοι να το διαβάσουν.

 

την ανάγκη να στηριχθούν οι πρωτοβουλίες και οι παρεμβάσεις του ελληνισμού και της χώρας σε κρίσιμες περιοχές. Σε ό,τι αφορά το Οικουμενικό Πατριαρχείο και άλλες δικαιοδοσίες είναι ειδικά θέματα. Εγώ όμως θα έλεγα ότι η δίκαιη κατανομή των βαρών και η δίκαιη φορολόγηση είναι μία βασική μας αρχή. Δηλαδή θα μπορούσε να υπάρχει δίκαιη φορολόγηση και ας είναι μεγαλύτερα τα κονδύλια (σ.σ. που δίνονται) στο κάτω κάτω. Ούτως, η άλλως αυτά τα κονδύλια δίνονται για ειδκούς σκοπούς«.

Δίκαια λοιπόν ο δημοσιογράφος διαπιστώνει για τον κ. Τσίπρα:
Υποστηρίζει, ότι θα πρέπει όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των θρησκευτικών Κοινοτήτων να φορολογηθούν το ίδιο ενώ εμφανίζεται περισσότερο διαλλακτικός και διαλεκτικός για την αντιμετώπιση των πρεσβυγενών Πατριαρχείων που διαθέτουν περιουσία στην Ελλάδα”.

Είναι ανεξήγητο το πως ο κ. πρόεδρος του ΣΥΝ εκφράζει την πάγια θέση της ελληνικής Ακροδεξιάς που είναι διάχυτη και στην κοινωνία, πως τα πατριαρχεία αυτά πρέπει να λειτουργούν ως αγωγοί “παρεμβάσεων του ελληνισμού και της χώρας σε κρίσιμες περιοχές”. Ομολογώ πως αγνοώ πως ακριβώς αντιλαμβάνεται τον όρο ελληνισμός ο κ. Τσίπρας, δεδομένου πως το ποίμνιο του πατριαρχείου Ιεροσολύμων είναι όπως εξηγήσαμε αποκλειστικά Άραβες και της Αλεξανδρείας κυρίως ιθαγενείς Αφρικανοί, αλλά επίσης με ξενίζει η άποψη που εκφράζει ένας αριστερός ηγέτης ότι η Εκκλησία μπορεί να έχει ρόλο σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και πως η Ορθοδοξία πρέπει να υπηρετεί τα ελληνικά συμφέροντα. Από εκκλησιολογικής πλευράς αυτά συνιστούν τις φοβερές αιρέσεις του καισαροπαπισμού και του φυλετισμού, από πολιτικής πλευράς συνιστούν αντιλήψεις εθνικισμού, αποικιοκρατίας και ρατσισμού.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

42 Responses to Να σταματήσει η κρατική χορηγία στα πατριαρχεία!

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Επειδή η προτελευταία παραπομπή μου, δηλαδή το άρθρο των
    Yishai Eldar and Thomas Idinopulos (Έλληνοαμερικανός συγγραφέας πολλών βιβλίων για τα Ιεροσόλυμα)

    A New Vision for Eastern Orthodoxy?,

    όπου αναφέρεται διεξοδικά η διαρκής προσπάθεια του αραβικού ποίμνιου να αποκτήσει τα στοιχειώδη δικαιώματά του, ενώ παράλληλα επισημαίνονται σκάνδαλα:

    (The Patriarchate has also been involved in continuing scandals, including recent charges of gold and drug smuggling )

    λαθρεμπόριου χρυσού και ναρκωτικών,
    δεν είναι ενεργή τη μεταφέρω ξανά:

    http://www.religion-online.org/showarticle.asp?title=1070

    με περισσότερα στοιχεία:

    The first sign of Arab discontent with the Greek hierarchy occurred in the early 18th century when Arab Orthodox parishes in Galilee split from the Patriarchate to join with a number of Syrian churches as the new Greek Catholic (Melkite) Church in union with Rome. Thereafter Greek Catholics actively sought to attract co-religionists dissatisfied with the Hellenic domination of the local Orthodox church; and during the 19th century various Catholic groups engaged in missionary work among the Arab Orthodox. They were led by Jesuits who constructed schools for an education-starved population throughout Lebanon, Syria and Palestine. Smaller numbers of Arab Orthodox found new homes with the Anglican, German Lutheran and Presbyterian missions which had been established in the hope of proselytizing Muslims and Jews.

    The root of Arab dissatisfaction was the neglect of the Arab congregations by the Greek bishops. The Arab laity complained that their churches were allowed to deteriorate and that no new ones were built; that the Greeks ordained illiterate Arab priests, forbade them to preach, and limited their duties to the performance of the Sunday liturgy; and that the Greeks encouraged Arab deacons to marry prior to ordination, so as to render them ineligible for promotion to bishop or appointment to the celibate Brotherhood of the Holy Sepulchre, which governs the Patriarchate.

    At a time when the Patriarchate paid Arab priests a subsistence salary which forced them to rely on fees from baptisms, weddings and funerals to feed their families, it was charged that monies sent from Imperial Russia and other Orthodox countries for the welfare of the Arab Orthodox went directly into the pockets of the bishops and the patriarch. Charges of personal corruption were added — for example, that «mistresses are kept in the monasteries.» And the monasteries themselves, once the centers of the Orthodox faith in the Holy Land, had become empty shells, staffed by a caretaker monk or two.

    The response of the Greek Patriarchate to the challenge of missionaries and domestic critics alike has not varied for 200 years. Today, as in the Ottoman period, the attitude seems to be that the primary responsibility of the Patriarchate is to safeguard the preferential status of the Greek Orthodox Church in the holy places, with the needs of the indigenous Arab Orthodox population coming second.

    Well before the Ottoman conquest, Greeks had to fight Franciscans, Armenians and others for control of the holy places. Orthodox-Catholic relations throughout the Ottoman period were a history of unremitting and often bloody combat for possession of shrines, rights and privileges — a competition encouraged by the Turks, who took away rights from one church and bestowed them on another whenever it suited Ottoman interests, or whenever an adequate bribe was proffered. By the middle of the 19th century the Greeks had largely won the battle, and the 1852 Agreement on the Status Quo of the Holy Places secured Greek rights in the Church of the Holy Sepulchre and the Basilica of the Nativity in Bethlehem. Since then, successive British, Jordanian and Israeli governments, guided by their own self-interests, have maintained the Status Quo Agreement, upholding Greek pre-eminence.

    ……………………….

    Only two months before the election, the Jordanian Parliament introduced draft legislation for new rules of governance for the Greek Orthodox Patriarchate of Jerusalem. The proposals gave the Arab Orthodox laity a role in the financial affairs of the Patriarchate, and required that candidates for the office of patriarchate be Jordanian citizens, able to read and write perfect Arabic. The election of Benediktos was approved by Jordan King Hussein because the nominee supported the proposed changes. But no sooner was the Greek installed in office than he began lobbying Jordanian politicians, with the result that the «reforms» died in committee.

    The gold patriarchal crown of Jerusalem has passed to the head of Diodoros, elected patriarch upon the death of Benediktos in 1981. Today Arab Orthodox continue to complain about the indifference of the Greek bishops of Jerusalem, and the bishops continue to defend the priority of their custodial rights over the holy places. The Patriarchate has also been involved in continuing scandals, including recent charges of gold and drug smuggling (Patriarch Diodoros being cleared of personal involvement).

    …………………………………..

  2. Ο/Η Μαρκήσιος Ντε Σαντ λέει:

    Πιάνουν τόπο οι θυσίες μας και οι φόροι μας.
    Πάνε σε μυστικά κονδύλια
    Υπέρ ρασοφόρων παιδεραστών

    http://www.facebook.com/note.php?note_id=168731274820

    http://orthodoxbeacon.com/nation/sexual-abuse-settlements-strain-greek-orthodox-budget/

    Sexual Abuse Settlements Strain Greek Orthodox Budget
    Author: Editor, The Orthodox Beacon

    Date Published: 11/2/2009

    An American Orthodox Institute article highlights several points from a recent interview with Archbishop Demetrios, head of the Greek Orthodox Archdiocese. Highlights include: payments since 2000 for sexual abuse settlements total $16 million; the GOA is continuing to pay $150,000 a month from one sexual abuse settlement alone; and the Greek Government is being asked to fund Hellenic College and Holy Cross Seminary due to financial issues presumably linked to the sexual abuse case settlements.

    Read more:

    http://www.aoiusa.org/blog/2009/11/a-decade-of-challenges-achievements-for-archbishop-demetrios

    Μια λίστα ρασοφόρων

    http://pokrov.org/display.asp?ds=Group&id=43

  3. Δεν το ήξερα ότι το ρακένδυτο Ελληνικό κράτος χρηματοδοτεί το πάμπλουτο Πατριαρχείο τουλάχιστον σε ακίνητη περουσία. Δηλαδή του καλύπτει τα λειτουργικά του έξοδα;
    Είναι από τα πλέον θέοτρελα που άκουσα .

    Καλή σου μέρα

  4. Ο/Η har λέει:

    Αν διάβαζε κάποιος το κείμενο, θα α έλεγε ότι το συνέταξε κάποιος ανθέλληνας και ιδιαίτερα άσχετος σε θέματα στοιχειώδους εξωτερικής πολιτικής.
    Ένα μόνο θα πω, όταν ολόκληρος ο κόσμος αναγνωρίζει τον θεσμό του Οικουμενικού πατριαρχείου σαν Οικουμενικό και μόνο οι Τούρκοι έχουν διαφορετική άποψη ( για ευνοήτους λόγους) και εμείς συντασσόμαστε με την άποψη των Τούρκων…καταλαβαίνει κανείς σε τι ανθελληνική θέση βρισκόμαστε.
    Θέλω να πιστεύω ότι ξένα κέντρα βρίσκονται πίσω από παρόμοιες επιστολές όπως αυτή που δημοσιεύετε!
    Καλημέρα!

    • Ο/Η aeroxeimarros λέει:

      Γενικά, πρέπει να μάθετε κύριε Ρο, ότι οι Νεοεποχίτες όπως αυτοί ξεμπροστιάζονται από διάφορους είναι η σκοτεινή πλευρά του σιωνισμού οι οποίοι ελέγχονται από τους Νεφελίμ και όλους τους υπόγειους πολιτισμούς. Λευκή και μαύρη αδελφότητα(λευκή της ΕΕ μαύρη του Ομπάμα) αναγνωρίζουν το πατριαρχείο αλλά θέλουν να το εξολοθρεύσουν. Εσείς συμβάλλετε σ αυτό αποφασιστικά με τις ιδέες σας.Κάτι κάνω και εγώ, και ο αντίχριστος είναι εδώ. Αυτά!

      • Ο/Η Po λέει:

        Σας ευχαριστώ φίλτατε aeroxeimarrε. Τώρα κατάλαβα.

        τα βλέπετε κύριε har
        γιατί αφού τα ξέρετε δεν μου το είπατε;

        Είσθε απαράδεκτος.

      • Ο/Η Σεβασμιότατος Παιδοφίλιος ο Βου λέει:

        Nτροπή σας νεοεποχίτες να μην προσκυνείτε το ιερόν πατριαρχείον των καμπαρετζούδων που δοξάζει τον ελληνισμόν και την ορθοδοξίαν.
        Ακούς εκεί που ακούστηκε να μην τους πληρώνουμε.
        Ανθέλληνες Αντίχριστοι.

        Καθημερινή
        Γρ.Καλοκαιρινός
        Hμερομηνία : 22-07-2001

        Διάκονος του Πατριαρχείου, πρώην γνωστός τραγουδιστής -έστειλε έχει πει, μάλιστα και σχετική επιστολή στο Οικουμενικό Πατραρχείο με αποκαλύψεις- πολλές φορές περιέγραψε δημοσίως και σε εκκλησιαστικούς κύκλους, τον καβγά Διοδώρου – Ιακώβου για τα «υπόλοιπα» που χρωστούσε ο πρώτος και τα είχε «ταμένα» στον δεύτερο για να τον ψηφίσει Πατριάρχη. Μόλις, λοιπόν, κάθησε στον θρόνο ο Διόδωρος, φαίνεται να έβαλε δύο στόχους, την συσσώρευση πλούτου και την… καλοπέραση. Περνούσε πολλούς μήνες τον χρόνο στην πατριαρχική βίλα του Αγίου Kωνσταντίνου Kαμένων Βούρλων, όπου τον υπηρετούσαν Ρουμάνες καλόγριες. Μία από αυτές είχα μάλιστα, κακό τέλος. Στο μοναδικό προσκύνημα του Τάφου της Παναγίας στη Γεσθημανή ήταν κενή η θέση ηγουμένου. Ο αρχιμανδρίτης Συνέσιος ζητεί την τοποθέτησή του εκεί και ο Διόδωρος δίνει τη συγκατάθεση, έναντι… 80.000 δολαρίων, τα οποία και κατέβαλε ο Συνέσιος (άραγε πού βρίσκουν Αγιοταφίτες μοναχοί τόσο μεγάλα ποσά;). Ομως, ο Πατριάρχης, και τα χρήματα πήρε και τη θέση δεν του έδωσε. Θυμωμένος ο αρχιμανδρίτης, ήλθε στην Ελλάδα, πήγε στη βίλα Kαμένων Βούρλων και επειδή γνώριζε «καλά» τα κατατόπια -είχε υπηρετήσει διάκονος εκεί- προσπάθησε να κλέψει χρήματα από το χρηματοκιβώτιο.

        Τον αντελήφθη η Ρουμάνα μοναχή Λάικα και εκείνος αναγκάστηκε για να διαφύγει να την χτυπήσει στο κεφάλι με ένα βαρύ αντικείμενο. Οταν διαπίστωσε ότι την είχε σκοτώσει, έβαλε φωτιά για να χαθούν τα ίχνη. Η δολοφονία, όμως, αποκαλύφθηκε και ο Συνέσιος καταδικάστηκε σε φυλάκιση 28 ετών από τα ισραηλινά δικαστήρια. Ο φάκελος «Λάικα» βρίσκεται στα αρχεία της Μοσάντ, ενώ ο Συνέσιος δεν «μίλησε»ποτέ, παρά τις παροτρύνσεις, ακόμη και Ισραηλινών να κάνει αποκαλύψεις.

        Οι Ρουμάνες

        Φαίνεται ότι ο Διόδωρος είχε ιδιαίτερη αδυναμία στις Ρουμάνες. Λέγεται ότι πήγαιναν στα Ιεροσόλυμα να υπηρετήσουν από μοναστήρια τις πατρίδας τους και πολλές από αυτές το πρωί φορούσαν το σχήμα και προσεύχονταν και το βράδυ «εργάζονταν» σε καμπαρέ στο Τελ Αβίβ. Εντονες φήμες, που συζητείται, ότι και γι’ αυτές οι Ισραηλινοί έχουν στοιχεία, αναφέρουν πως ορισμένες από τις καλόγριες εκ Ρουμανίας «ετύγχανον της ιδιαιτέρας ευνοίας» του Πατριάρχου. Η τελευταία μάλιστα -συμπληρώνουν οι πληροφορίες- έφυγε από το Ισραήλ λίγες ώρες μετά το θάνατο του Διοδώρου με 6 εκατομμύρια δολάρια στη βαλίτσα της, με τα οποία άνοιξε επιχείρηση στην πατρίδα της. Λέγεται δε, ότι οι ισραηλινές αρχές γνώριζαν την περίπτωση, αλλά την άφησαν να φύγει, για να μην δημιουργηθεί διπλωματικό επεισόδιο, κάτι που το έχουν μετανοήσει τώρα.

        http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_12_22/07/2001_5004096

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    Χάσατε την χριστιανική σας ψυχραιμία κύριε και καταφεύγετε στο δεξιό οπλοστάσιο της συνωμοσιολογίας και του «ανθελληνισμού».

    Μπορείτε παρακαλώ να μου υποδείξετε μια (αριθμός 1)
    ανακρίβεια στα γραφόμενά μου ή έστω έχετε κάποιο αντεπιχείρημα;

    Οι αφορισμοί σας δεν αποτελούν απάντηση.

    Όλος ο κόσμος πάντως δεν ενδιαφέρεται για το πατριαρχείο σας.
    Ας πούμε ο Χουντόδουλος, ο Αμβρόσιος της Αιγιαλείας, η Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ρωσική Εκκλησία, οι Έλληνες ορθόδοξοι Παλαιοημερολογίτες, η Εκκλησία του Μαυροβουνίου, η Ουκρανική Εκκλησία, κλπ το πολεμούν.

    Τώρα αν πιστεύετε πως οι Μουσουλμάνοι, οι Βουδιστές, οι Άθεοι, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, οι Καθολικοί και δεν ξέρω πόσοι άλλοι ακόμα δίνουν μια δεκάρα για το πατριαρχείο, απατάσθε οικτρά.
    Εκτός κι αν δεν τους συγκαταλέγετε κι αυτούς σε «όλον τον κόσμο».

    Η ελληνικές κυβερνήσεις, μια μερίδα Ελλήνων πιστών και η κυβέρνηση των ΗΠΑ (για τους δικούς της λόγους, προκειμένου να αποδυναμώσει τους Ρώσους), δεν αποτελούν αυτό που λέτε «ολόκληρος ο κόσμος».

    Ξεχνάτε με πόσο μίσος και διαμάχη αποσχίστηκε η ελλαδική Εκκλησία από το πατριαρχείο και πώς πέταξε έξω από το γραφείο του ο Καποδίστριας τους 3 μητροπολίτες απεσταλμένους του πατριάρχη που τον κάλεσαν να παραδοθεί στην Υψηλή Πύλη.

    Προσπαθείστε να γίνετε σοβαρός και φέρτε μας κάποιο επιχείρημα ή διαψεύστε μας σε κάτι, αν μπορείτε.

  6. Ο/Η har λέει:

    1.Όλος ο κόσμος πάντως δεν ενδιαφέρεται για το πατριαρχείο σας
    (μα όλος ο κόσμος ενδιαφέρεται για το πατριαρχείο οι ΗΠΑ, ΟΙ ΕΕ και γενικότερα ο Χριστιανικός κόσμος, τα υπόλοιπα είναι ανθρώπινες έριδες) Μου άρεσε ιδιαίτερα η Μακεδονική Ορθόδοξη εκκλησία ( από πότε Μακεδονική…εκτίθεστε!!! )
    2. Οι Μουσουλμάνοι και οι Βουδιστές…τι σχέση έχουν με το Πατριαρχείο;
    3. Κακώς αποσχίστηκε η Ελλάδα από το πατριαρχείο, άλλη μια φορά όταν επεμβαίνει η πολιτεία στα της Εκκλησίας τα κάνει… θάλασσα!
    4. Δεν χάνω εύκολα την ψυχραιμία μου, άλλα δεν μπορώ να διαβάσω εύκολα γράμματα σαν το προηγούμενο όταν κρύβουν εμπάθεια για οτιδήποτε Ελληνικό και ορθόδοξο, γιατί βλάπτοντας τον Ελληνισμό «βλάπτεται» και η Ορθοδοξία… και αυτά δεν τα θέλουν οι Ελληνες παρά μόνον οι …ξένοι!
    Και το διαδίκτυο έχει αρκετούς παγκοσμιοποιημενους νεοεποχητες που επιβουλεύονται την χώρα μας αγαπητέ μου κύριε Λασκαράτο!
    Καλημέρα και καλή συνέχεια!

    • Ο/Η Po λέει:

      «παγκοσμιοποιημενους νεοεποχητες»
      για να διαφωνήσω ή να συμφωνήσω μαζί σας, θα σας παρακαλούσα να μου αποσαφηνίσετε τι σημαίνει:
      «Παγκοσμιοποίηση» και
      «Νέα Εποχή» (από δω δεν βγαίνει το «νεοεποχητες» που λέτε; )

      οι ορολογίες αυτές, μου είναι δυσνόητες.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε har,
      είστε βαθιά διαποτισμένος από αντιχριστιανικές και από «ανθελληνικές» (ο αστείος αυτός όρος χρησιμοποιείται από εσάς) ιδέες.

      1@μα όλος ο κόσμος ενδιαφέρεται για το πατριαρχείο οι ΗΠΑ, ΟΙ ΕΕ και γενικότερα ο Χριστιανικός κόσμος,@

      Μάθετε σας παρακαλώ πως υπάρχει μια τεράστια πλειοψηφία που δεν είναι χριστιανικός κόσμος τον οποίο και μόνο, εσείς αυθαίρετα αποκαλεται «όλος ο κόσμος».

      Εξακολουθώ βέβαια να ισχυρίζομαι το αυτονόητο πως το 99% των Ευρωπαίων και των Αμερικανών (αυτοί δηλαδή που εσείς αποκαλείτε «όλος ο κόσμος»), ούτε ξέρουν, ούτε ασχολούνται ούτε δίνουν δεκάρα για την Οικουμενικότητα του πατριαρχείου.

      Αφού λοιπόν ψεύδομαι και δεν αμφισβητείται η οικουμενικότητα παρά μονο από τους Τούρκους, να επικαλεσθώ μια αδιάψευστη μαρτυρία

      Γεννάδιος, επίσκοπος Ιταλίας του οικουμενικού πατριααρχείου, ακραιφνής Έλλην (κατηγορηθείς ως συνεργάτης της Χούντας και καταδότης Ελλήνων δημοκρατικών φοιτητών επί δικτατορίας) έφα:

      ««…πρέπει να διαδώσουμε και να σταθεροποιήσουμε την Οικουμενικότητα του Πατριαρχείου. Αυτή την Οικουμενικότητα την αρνούνται όχι μόνο οι γείτονές μας, αλλά και πολλοί Ορθόδοξοι».

      Για αυτόν τον επιχορηγούμενο από τους Έλληνες φορολογούμενους κύριο αν δεν σας αρκεί να διαβάσετε εδώ

      https://roides.wordpress.com/2010/04/20/20apr10/

      διαβάστε εδώ:
      http://www.nikosklitsikas.gr/italia.html

      και απ’ευθείας τη δήλωση που επικαλούμαι, εδώ:

      http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2991:—-&catid=41:2010-02-22-18-52-25

      Βλέπετε πως σας διαψεύδει ο Έλλην επίσκοπος:
      Ακόμη και «πολλοί Ορθόδοξοι» αμφισβητούν την Οικουμενικότητα του πατριαρχείου.

      Τόσο εύκολα ξεχάσατε τον σκυλοκαυγά Χουντόδουλου-Βαρθολομαίου για τις Νέες Χώρες;

      Κύριε har,
      όπως σας είπα διαπνέεστε από βαθειά αντιχριστιανικά και «ανθελληνικά» αισθήματα

      Κατά τη δική μου άποψη:

      α Δεν πρέπει να υπάρχουν μυστικά κονδύλια ερήμην των πολιτών

      β. Η Εκκλησία πρέπει να έχει το δίλεπτο της χήρας όπως ορίζει ο ιδρυτής της και όχι τα αμαρτωλά δις του Καίσαρα

      γ. Η μαστροπία, η παιδεραστία, η πλαστογραφία, η υπεξαίρεση, η κτηματομεσιτία, ο ρατσισμός, η αποικιοκρατία, ο εθνικισμός, ο καισαροπαπισμός, η πορνεία, η λειψανεμπορία, η συνεργασία με τον Σουλτάνο και με τον Ρωμαίο κατακτητή αυτοκράτορα, ο πόλεμος στην επιστήμη, στη φιλοσοφία, στην Παιδεία, στη Δημοκρατία, οι αγυρτίες και τα ψευτοθαύματα, η μαύρη μαγεία, ο φασισμός, τα σεξουαλικά σκάνδαλα, η οπλοφορία, το εμπόριο ναρκωτικών, το λαθρεμπόριο χρυσού, η αγοραπωλησία επισκοπικών εδρών, είναι βαθιά αντιλαϊκές, αντιδημοκρατικές, αντιχριστιανικές και ανθελληνικές πράξεις.

      Δεν θα με πείσετε πως συγκαλύπτοντάς τες, προσφέρω υπηρεσίες στη Χριστιανοσύνη και στην πατρίδα.

      Σας προκαλώ και πάλι.
      Μπορείτε να διαψεύσετε κάτι από όσα έγραψα;
      Περιμένω ακόμη.

    • Ο/Η Ζωζώ Χ.Σαπουντζάκη λέει:

      Γλυκέ μου har κατηγορείτε το άθεο δίδυμο Ρο Λα περί παγκοσμιοποιημένο νεοεποχιτισμό, καλέ τιν τούτο δω, αλλά βλέπω πως εσείς λέτε ότι το πατριαρχείο Κων/νουπόλως στηρίζεται από ΗΠΑ και ΕΕ, που είναι τα αρχηγεία των Νεοεποχιτών, σωστά το γραψα;
      Πληζ ξεδιαλύντε το κομματάκι
      Μερσί

  7. Ο/Η Νεοεποχίτης λέει:

    Χαίρετε. είμαι νεοεποχίτης, μασώνος, οπαδός της παγκοσμιοποίησης και πιστεύω στο 666.

    Αποστολή μου συνάδελφοι Ροιδολασκαράτοι νεοεποχίτες άθεοι, είναι να ανατινάξω τον ελληνισμό και την ορθοδοξία.

    Δόστε βάση
    Για τον άγιο Νεκτάριο και τον άγιο επίσκοπο Ματθαίο της Βρεσθένης τους θαυματουργούς.
    Πνευματική φιλία

    http://trueorthodoxchurcharchive.blogspot.com/2010/01/1950-20_12.html

    Τήν ἴδια περίοδο γνωρίστηκε μέ τόν τότε Διευθυντή τῆς Ριζαρείου Ἐκκλησιαστικῆς Σχολῆς τῶν Ἀθηνῶν, ἅγ. Νεκτάριο Μητροπ. Πεντα-πόλεως, τοῦ ὁποίου ἡ φήμη τῆς ἁγιότητος ἦταν εὑρύτατα διαδεδομένη. Οἱ δύο ἄνδρες συνδέθηκαν ἔκτοτε μέ πνευματική φιλία, μεταξύ τους δέ ὑπῆρξε καί ἀλληλογραφία. Μάλιστα ὁ ἅγ. Νεκτάριος, ἐκτιμήσας τόν χαρακτῆρα του, τόν χειροθέτησε Ἀρχιμανδρίτη καί τοῦ χάρισε ἕνα ἐπιγονάτιό του (σήμερα φυλάσσεται στό Δεσποτικό τῆς Ἱ. Μ. Παναγίας Κερατέας).

    Ματθαίος, βασανιστής παιδιών και μαστρωπός

    Ο μάρτυρας Σεραφείμ Σίλβεστρος κατάθεσε…

    Εκεί πέθαναν η αδελφή του κι ο γαμπρός του φυματικοί. Τα δε τρία παιδάκια τους υπεβάλλοντο σε διάφορες κακοποιήσεις όπως το αγοράκι που εκρεμάσθη ανάποδα γυμνό πολλές φορές και τόδερναν μέχρις αναισθησίας. Όταν δε ζούσε ο πατέρας οι καλόγριες τον προέτρεπαν να μολύνει το παιδί του με φυματίωση γιατί αν ζούσε θα γινόταν κακός άνθρωπος. Τον συμβούλεψαν να μασάει αυτός το φαγητό και να ταίζει μ’ αυτό το αγοράκι του, ώστε να πεθάνει πριν από αυτόν….

    Μας έλεγαν -συνέχισε ο μάρτυς- ότι πρέπει να πεθαίνουμε, να αδειάζουν τα κελλιά, νάρχονται άλλοι, για να πηγαίνουν στον παράδεισο.
    [….]

    Είναι αίσχη όσα έγιναν. Φαντασθείτε πως ο νεωκόρος της μονής Κερατέας εχρίσθη από τον άγιον πατέρα μητροπολίτης Θεσσαλονίκης! Όταν λέγω ο άγιος πατέρας εννοώ αυτό το κάθαρμα τον μυρόβλητον Ματθαίον που ο τότε πρωτοσύγγελος και νυν Α.Θ.Π. ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Αθηναγόρας καθήρεσε διότι διατηρούσε οίκο ανοχής! Κι η αγία μητέρα η περίφημη οσία Μαριάμ ήταν μιά… κορδελιάστρα.

    http://www.ysee.gr/index.php?type=article&f=200501302

    • Ο/Η har λέει:

      @νεοεποχιτης

      Συγγνώμη που επεμβαίνω αλλά…

      Αυτοαποκαλεισαι νεοεποχιτης έχεις αποστολή να ανατινάξεις τον ελληνισμό και την ορθοδοξία, έχεις για πηγές ένα παλαιοημερολογίτικο site και το site των εθνικών και ζητάς μετά από όλα αυτά να δοθεί και βάση…
      σε τι; σε ποιο;
      Ουδέν άλλο σχόλιο!

  8. Ο/Η har λέει:

    1. Αντιχριστιανικές και ανθελληνικες…άντε τώρα να βρεις βάση για διάλογο αγαπητέ μου, εγώ μιλάω για Χριστιανισμό και Ελληνισμό και σεις απαντάτε…άλλα λόγια ν’αγαποιομαστε. Τέλος πάντων, το ξέρω το μάθημα της αντιστροφής!!!
    2. Μίλησα για τον Χριστιανικό κόσμο, Προφανώς μιλάμε για τον ίδιο κόσμο !
    3.Σχετικά με το 99%…πρέπει να γνωρίζετε ότι το Ορθόδοξο πατριαρχείο της Πόλης που υπερασπίζομαι και σεις αντιμάχεστε, έχει Γραφείο τόσο στον ΟΗΕ όσο και στην ΕΕ, νομίζω είναι γνωστά αυτά( ομιλίες, συνέδρια, επισκέψεις σε αρχηγούς κρατών…φαντάζομαι να τα γνωρίζουν το 99%)…
    4.Ναι η οικουμενικότητα δεν παύει να ισχύει αν ένας άνθρωπος ή ένα κράτος το αμφισβητεί…ισχύει και είναι τίτλος τιμής για ολόκληρο τον Ελληνισμό και τον Χριστιανισμό.
    5.Προσφέρω υπηρεσίες στη Χριστιανοσύνη και στην πατρίδα.
    (τώρα τι να πω σε κάποιον που αναφέρεται σε ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ) ότι προσφέρει;
    6. Σχετικά με τα υπόλοιπα ειναι η γνωστή καραμέλα κάθε ανθρώπου που αναμασά κάθε φορά όταν αναφερόμαστε σε θέματα πίστεως.
    Μερικά πράγματα μπορεί να έγιναν από ανθρώπους της εκκλησίας, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τον όρο εκκλησία ( ως αποκαλυπτική) και γενικότερα με την χριστιανική κοσμοθεαση.
    Άλλωστε παρόμοιες καταστάσεις συμβαίνουν παντού όταν εισέρχεται το ανθρώπινο στοιχείο.

  9. Ο/Η Po λέει:

    ευτυχώς είστε (α)σαφής,
    είμαι σίγουρος ότι όποιοι σας διαβάζουν θα κατανοήσουν τα λεγόμενά σας.

    πιο πολύ απ’ όλα κατάλαβα να λέτε είναι ότι:
    ο κ. Λασκαράτος κι η αφεντιά μου, είμαστε ανθέλληνες, αλλά αυτό δεν είναι νέο, στην βλογόσφαιρα το ίδιο λένε κι ορισμένοι βαθιά διανοούμενοι βλόγγερς.

    – (“παγκοσμιοποιημενους νεοεποχητες” τι είναι, δεν απαντήσατε και μπερδεύομαι)

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Κύριοι, Ρο και Λασκαράτε, ο har ανήκει σε μια συμμορία, θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε «Έξεστι ασχημονείν», οι οποίοι περιφέρονται μέσα στο διαδίκτυο, με σκοπό να τα πρήζουν, στους ανθρώπους που κριτικάρουν την αμαρτωλή τους θρησκεία, η οποία τους θρέφει ως κηφήνες.
      Από εκκλησιαστικά, και θεολογικά έχουν μαύρα μεσάνυχτα. Χρησιμοποιούν συνεχώς καμμιά δεκαριά φράσεις κλισέ, με την διαρκή επανάληψη των οποίων κατορθώνουν πολλές φορές, να σπάνε τα νεύρα των συνομιλητών τους.
      Τις φράσεις αυτές τις ξεστομίζουν είτε είναι σχετικές με το θέμα της συζήτησης, είτε όχι.
      Πρόκειται για μια αξιοθαύμαστη τακτική την οποία αποκαλώ, τακτική ανδρικού κατινισμού.
      Σε άλλες ιστοσελίδες την πέφτουν με φράσεις όπως, «αν σας αρέσει», «πάλι άνοιξες το κουτάκι σου», «εσείς τα ξέρετε όλα»…
      Όλοι τους αυτοί μου μυρίζουν το άρωμα της μάρκας «Μισθαρνία».
      Ο Τσακαλίας τουλάχιστον έχει και τη χάρη του ο άνθρωπος. Οι αρσενικές κατίνες είναι άχρωμες, άοσμες, και πρηξαρχιδικές.

  10. Ο/Η har λέει:

    Το φανταζόμουν είναι καταληκτικό της υπόθεσης…η ειρωνεία. Δεν μ’ ενοχλεί το’χω συνηθίσει σε παρόμοια sites.

    Σχετικά μ΄αυτό που μπερδεύεστε, πάρτε το σαν εργασία…!

  11. Ο/Η laskaratos λέει:

    @ Μερικά πράγματα μπορεί να έγιναν από ανθρώπους της εκκλησίας@

    Tι ωραίος τρόπος για να ξεφύγετε, 3 ολόκληρα πατριαρχεία υμνούν τη Χούντα και τους τυράννους του ελληνικού λαού και εγώ που ζητάω ο λαός να μην τους πληρώνει είμαι ανθέλληνας.
    Εγώ που ζητώ να μην πληρώνουν οι πολίτες τις αποζημιώσεις των ιερών παιδεραστιών είμαι νεοεποχίτης κλπ κι εσείς καλός Χριστιανός.

    Κατά τα άλλα δεν τολμήσατε να διαψεύσετε τίποτα από όσα γράφω.
    Οικουμενικό λοιπόν το πατριαρχείο κι ας μην αναγνωρίζουν την οικουμενικότητά του ούτε όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες όπως ομολογεί ο επίσκοπος Ιταλίας Γεννάδιος.

    Για τον φτηνιάρικο πατριωτισμό σας κύριε σχετικά με τη Μακεδονική Εκκλησία, εγώ δεν είμαι καραγκιόζης.
    Η Εκκλησία αυτή αποκαλείται Μακεδονική Ορθόδοξη σε όλον και από όλο τον κόσμο-κυριολεκτικά εδώ, ακόμη και από τη φίλη σας τη σερβική Εκκλησία, κι εγώ δεν πρόκειται να της αλλάξω όνομα.

    Μακεδόνες αποκαλούντο οι άνθρωποι που κατοικούσαν τον χώρο της Μακεδονίας, είτε σήμερα ανήκει στην Ελλάδα, είτε στη Βουλγαρία είτε στην ΠΓΔΜ.

    Μακεδονική συνείδηση είχαν και οι Σλαβόφωνοι Μακεδόνες που βέβαια δεν την εφηύρε ο Τίτο όπως ψευδώς λένε οι ψευτοπατριώτες ακροδεξιοί.

    Διαβάστε και λίγο τον Στρατή Μυριβήλη.

    Εντάξει το παραδέχομαι, μπορεί να μην είναι κατ’ευθείαν απόγονοι του Μεγαλέξαντρου και των αρχαίων Ελλήνων όπως οι Αρβανίτες, Βλάχοι και Σλάβοι που κατέβηκαν στην Ελλάδα στα βυζαντινά χρόνια, ή όπως οι κ.κ.,Ψωμιάδης και Καρα τζαφέρης (το δείχνει και η όψη τους άλλωστε), ο Αρχιεπίσκοπος κ.Λιάπης και ο κ. Καραμανλής
    Μακεδονία έλεγαν τη χώρα τους και τα ελληνικά σχολικά βιβλία Γεωγραφίας μεχρι το 1983.
    Μακεδονία τη λέγανε και στο Βυζάντιο, ενώ τη Θεσσαλία τη λέγανε Μεγάλη Βλαχία.
    Και τέλος πάντων ο πολιτισμένος κόσμος αναγνωρίζει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού.
    Ακόμη και το ανθεληνικότατο πατριαρχείο της Νέας Ρώμης, άλλαξε όνομα και από ρωμαϊκό αυτοαποκαλείται τα τελευταία 180 χρόνια ελληνικό και κανείς δεν ενοχλείται.

    Αν θέλετε να κοροϊδεύετε κι εδώ τον εαυτό σας, τι να σας κάνω;

    Διαβάστε εδώ, από ΤΑ ΝΕΑ:
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=61707

    «Ο περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα πιστεύει πως το Μακεδονικό ζήτημα δημιουργήθηκε μόλις το 1944 και μάλιστα τεχνηέντως, με δράστη τον Τίτο. Είναι μια δοξασία την οποία οφείλουν να υπηρετούν οι εθνικοί καλλιτέχνες, την πιστεύουν δεν την πιστεύουν. Τον σωστό δρόμο έδειξε ο εγκαίρως ανανήψας Μυριβήλης, που, αφού μας σύστησε τους «Μακεντόν ορτοντόξ» στην πρώτη έκδοση της Ζωής εν τάφω, το 1924, φρόντισε να τους εξαφανίσει μερικά χρόνια αργότερα από τις επόμενες.»

    Αυτά τα καραγκιοζιλίκια και τις πλαστογραφίες τα θεωρείτε πατριωτικά και χριστιανικά;
    Σας θυμίζω:
    Εθνικόν το αληθές
    Δ.Σολωμός.

  12. Ο/Η Αριστερός 47 λέει:

    Θυμάμαι όταν ο σ.Τσίπρας εκλέχτηκε πρόεδρος έδωσε συνέντευξη στα μπλογκς και είπε πολλά ωραία λόγια για τους μπλογκερς. Δεν βλέπω όμως να απαντάει κανείς δικός του σε κάτι σοβαρό που δημοσιεύτηκε.
    Μήπως περιφρονούμε την μπλογκόσφαιρα επειδή δεν μας συμφέρουν αυτά που γράφει; Μήπως δεν έχουμε κάτι να πούμε για δικαιολογία;

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Αγαπητέ μου, το πολιτικό καθεστώς των αντιπροσωπευτικών δημοκρατιών (δηλαδή οι επαγγελματίες πολιτικοί), δεν διαμορφώθηκε από τη μια μέρα στην άλλη. Τα μυστικά της διατηρήσεώς του, τα διαφυλάττουν οι πολιτικοί, όλων των αποχρώσεων, ως κόρη οφθαλμού.

      Ένα απ’ αυτά λοιπόν είναι ότι δεν προσερχόμαστε σε άμεσο διάλογο με τον «λαό». Δεν τους βλέπεις ότι δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους ιεροκήρυκες, κάθε φορά που απευθύνονται στους ψηφοφόρους τους; Ότι κάθε φορά κάνουν κήρυγμα;

      Να είσαι σίγουρος ότι ποτέ δεν θα «καταδεχτούν» να πολεμήσουν στα ίσια, απέναντι στους σκεπτόμενους ανθρώπους, οι οποίοι συνδιαλέγονται μέσα στην μπλοκόσφαιρα.

      Γνωρίζουν άριστα ότι στο γήπεδο αυτό θα ηττηθούν σίγουρα.

      Αποκτούν τόσο γερή δόση πουτανιάς, όλοι τους αυτοί οι πολιτικάντηδες, όταν εισέρχονται στο γήπεδο της πολιτικής, που είναι αδύνατο να τους ξεφύγει της προσοχής και να πέσουν μέσα στην τρύπα αυτή, όπου θα τους ροκανιστούν ακόμη και τα κόκαλά τους.

  13. Ο/Η Ανάρχας λέει:

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=336049

    Συζήτηση και φωτογραφίες στο Indymedia για Ειρηναίο, Βαβύλη, Άραβες ορθόδοξους, ΕΥΠ, Θεόκλητο, Χριστόδουλο, Αχίλλειο Σώκο, Xρυσοπηγή, Καλλίνικο και φωτοτυπίες άρθρων της Απογευματινής.
    ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ

  14. Ο/Η Ανορθόδοξος λέει:

    Φίλε Λασκαράτε
    Περισσότερο από όλα, μου έκανε κακή εντύπωση η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα, προέδρου του κόμματος που υποτίθεται έχει την πιο κριτική στάση απέναντι στην Εκκλησία. Ειδικά η φράση «ανάγκη να στηριχθούν οι πρωτοβουλίες και οι παρεμβάσεις του ελληνισμού και της χώρας σε κρίσιμες περιοχές» μου φέρνει κατευθείαν στο μυαλό την απεχθή ακροδεξιά ρητορική…

    Τελευταία όλο και περισσότερο διαπιστώνω οτι ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά τα αναμφισβήτητα καλά στοιχεία του, δικαιώνει τις κατηγορίες του ΚΚΕ οτι είναι «οπορτουνιστικός», «συμβιβαστικός», κλπ. Κρίμα…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Φίλε Ανορθόδοξε,
      είμαι δυστυχώς υποχρεωμένος να συμφωνήσω μαζί σου.
      Προφανώς θέλησε να χαϊδέψει τα αυτιά των αναγνωστών του μπλογκ ψαρεύοντας στα θολά νερά τους και υπολογίζοντας πως ακόμη κι αν τον διάβαζε κάποιος αριστερός δεν θα έπαιρνε χαμπάρι τις λεπτές αποχρώσεις των επικίνδυνων πραγμάτων που λέει.

      Χωρίς κέρδος κέρατα, αφού ψήφο από τα βαλτόνερα της Ορθοδοξίας δεν πρόκειται να πάρει ο ΣΥΝ.

  15. Ο/Η Observer λέει:

    http://www.eurekaencyclopedia.com/index.php/Category:Greek_Orthodox_Abuse

    Greek Orthodox Abuse

    Greek Orthodox church scandal Worst crisis in the church’s modern history, with allegations of theft, skulduggery, homosexuality, sexual improprieties, trial rigging, drug and antiquities smuggling engulfed the institution. Tape-recordings revealed rampant homosexuality among senior clerics who, unlike ordinary priests, are under oaths of chastity. The Greek Orthodox church sees homosexuality as an “abomination,” with the archbishop recently describing it as a “blatant, crying sin.” Erupted when Bishop Theoklitos of Thessaliotis resigned after being accused of running a trial-fixing ring; four high-court judges and several politicians were allegedly paid large sums of money to clear the bishop and his associates of charges that included drug dealing and homosexuality (which is illegal in the church), February 2005.

    Greek Orthodox mafia Greek Orthodox church is run by bishops who were accused of serious crimes, amounting to an organized crime ring that exerted control over Greek politicians and judges, and to have used the church’s almost unlimited powers to build a mafia-like hierarchy of wealth and corruption.

    (alphabetical listing)

    Aghia Skepi Monastery affair Abbot (1941-) of Aghia Skepi Monastery in Keratea, east of Athens, was arrested on suspicion of sexually abusing at least 21 novice monks over the last two decades, after four men aged 18 to 34 went to a police station in Keratea and told officers that the monk repeatedly abused them between 1988 and 2007 while they were at the monastery, 10 March 2009.

    Archbishop Christodoulos affair Embattled spiritual leader accused of procuring the services of a convicted drug smuggler, Apostolos Vavylis, to help elect a favoured cleric to the post of patriarch of Jerusalem. Investigations have shown that the archbishop wrote a recommendation letter for Vavylis months before he was arrested smuggling heroin.

    1.Christodoulos’ innermost circle Metropolitan Theoklitos of Thessaliotis (Karditsa), priest Seraphim Koulousousas, drug dealer Apostolos Vavylis.
    2.Seraphim Koulousousas’ Priest who served as Christodoulos private secretary for two years. The tabloid Avriani on 15 February 2005 ran a front-page story reporting that Koulousousas attempted suicide with an overdose of pills after breaking up an affair of several years with Theoklitos. The paper attempted to link Koulousousas with the ongoing crisis in the Greek judiciary, noting that the priest is a cousin of Judge George Kalousis, whose expulsion on charges of bribery and running a prostitution ring had been proposed by the supreme court.
    1.Koulousousas affair Seraphim Koulousousas, the archbishop’s former private secretary, was implicated in another “unholy affair” involving gay sex with a bishop, announced that he was leaving the church to embark on a career as a fashion designer in Paris, February 2005.
    3.Apostolos Vavylis (Apostolos Vavilis) (alias Apostolos Fokas) Shadowy figure is widely believed to have been an Israeli Mossad agent, who had been placed on an Interpol wanted list by Italian authorities in 1994 for drug trafficking. He was convicted in Larissa in 1991 for transporting over one kilo of heroin, for which he received a 13-year sentence. Two years later, the sentence was suspended for 15 years, reportedly after he offered information leading to the arrest of other dealers. He allegedly sold Israeli equipment to the police, attended an international Church conference dressed as a priest and was involved behind the scenes in the stormy election of the Orthodox patriarch Eirinaios of Jerusalem in 2001.
    1.Christodoulos reference As bishop of Volos in the late 1980s, Christodoulos wrote a glowing recommendation for Vavylis one year before he was arrested for carrying over one kilo of heroin. While the archbishop denied contact with Vavylis after that, a photograph showed him as part of Christodoulos’ entourage on an official visit to Syria in November 2003.

    It is continued here

    http://www.eurekaencyclopedia.com/index.php/Category:Greek_Orthodox_Abuse

  16. Ο/Η manos λέει:

    Πολύ χαίρομαι που η Ελλάδα μας στηρίζει τα πατριαρχεία και προωθεί την ορθοδοξία σε ολόκληρο τον κόσμο. Εμείς οι νέοι πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό για την διατηρήσει της πνευματικής μας κληρονομιάς. Ελπίζω να πάρουν και το μήνυμα οι πολιτικοί μας!

  17. Ο/Η trivoli λέει:

    Αυτά περί ελληνοχριστιανικού πολιτισμού σαν ανέκδοτα ακούγονται. Κάποτε σ΄αυτόν τον τόπο κάποιοι άνθρωποι δημιούργησαν πολιτισμό. Ένα πολιτισμό που λάτρεψε το ανθρώπινο σώμα και πνεύμα. Η δημιουργική έκρηξη σε τόσους διαφορετικούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας ήταν κάτι το πρωτοφανές.
    Ελληνικός πολιτισμός. Μετά ήρθαν οι αντιπρόσωποι μιας εβραϊκής αίρεσης.Για πολλούς και διάφορους λόγους, με τον χρόνο, επικράτησαν. Και ήρθε το σκοτάδι. Ο πολιτισμός θάφτηκε. Το ανθρώπινο πνεύμα καλουπώθηκε, περιορίστηκε. Κάποιοι δημιούργησαν την «Αναγέννηση» τους. Ετούτος δω ο ραγιάς ραγιάς παραμένει.
    Δεν υπάρχει κανενός είδους ελληνοχριστιανικός πολιτισμός παρά μια τεράστια ταφόπλακα του ελληνισμού που ακούει στο όνομα χριστιανισμός.

  18. Ο/Η ακάκιος λέει:

    Ευτυχώς για κάθε Λασκαράτο υπάρχει και ένας Π. Κυριακίδης:

    http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=79&catID=1&artID=1273842

  19. Ο/Η Εωσφόρος λέει:

    Russian Orthodox Patriarchate of Justice:

    USA – California, Mexico and ALL Latin American Countries

    Eπισκεφθείτε μια σεμνή ιστοσελίδα μιας Ορθόδοξης Εκκλησίας

    http://www.education-1.net/patriarchate.htm

  20. Παράθεμα: ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ « The Human Manual

  21. Ο/Η laskaratos λέει:

    Μια ανάρτηση της «Καλύβας ψηλά στο βουνό» (του Πάνου) που αξίζει να διαβαστεί.

    http://panosz.wordpress.com/2010/10/16/civil_war-87/

    Πατήρ Δημήτριος: ο αρχηγός της Ιντέλιντζενς Σέρβις στην Ελλάδα

    Ήταν Άγγλος, φυσικά, και λεγόταν Ντέιβιντ Μπάλφουρ. Τις πρώτες, βασικές πληροφορίες, θα τις βρείτε εδώ: http://www.markoseugenikos.gr/index.php?name=biography.of.david.balfour

    Κατάσκοπος ή παλινδρομήσεις μιας ανήσυχης και ταραγμένης ψυχής;

    http://www.parembasis.gr/2005/05_03_15.htm

    Ο λόγιος μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος ασχολήθηκε επισταμένως με τον Μπάλφουρ – ειδικότερα με την πνευματική του πορεία στο χώρος της Ορθοδοξίας και του μοναχισμού:

    http://ahdoni.blogspot.com/2010/10/blog-post_5410.html

    Ναι, αλλά λέγεται ότι στη Μέση Ανατολή έκανε και το Χότζα!

    http://www.markoseugenikos.gr/index.php?name=xotzas.o.arxikataskopos.balfour

    Δείτε τώρα (στα σχόλια) πως η …παράδοση εμπλέκει τον Μακάριο της Κύπρου, τον Μπάλφουρ, τον ΕΔΕΣ και τους Ναζί!

    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/07/1971974.html

    *

    Γιατί μας ενδιαφέρουν όλα αυτά;
    Γιατί ως Ορθόδοξος εφημέριος στην Αθήνα εξομολογούσε ως την άνοιξη του 1940 ολόκληρη την ελίτ της πόλης, της βασιλικής οικογενείας συμπεριλαμβανομένης!………….

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ στο μπλογκ του Πάνου

  22. Ο/Η laskaratos λέει:

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ:
    ΟΥ Η ΧΩΡΑ ΕΚΕΙΝΟΥ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ

    Eνθέματα της «Αυγής»
    17 Οκτωβρίου 2010
    Μακάριοι οι κατέχοντες την γην: Γαιοκτητικοί σχεδιασμοί προς απαλλοτρίωση συνειδήσεων στη Μακεδονία 1880-1909

    Tags: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ, ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ

    ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

    του Σπύρου Καράβα

    Το βιβλίο του Σπύρου Καράβα «Μακάριοι οι κατέχοντες την γην». Γαιοκτητικοί σχεδιασμοί προς απαλλοτρίωση συνειδήσεων στη Μακεδονία 1880-1909 (εκδ. Βιβλιόραμα), καρπός μακρόχρονης ερευνητικής ενασχόλησης του συγγραφέα με το θέμα, θα βρίσκεται από αύριο στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Πρόκειται για μελέτη αποκαλυπτική, με ιστοριογραφική και μεθοδολογική βαρύτητα: με τρόπο γλαφυρό και σαφή, ο Σπ. Καράβας, εκκινώντας από τα επίσημα κείμενα, εξετάζει στερεότυπα και αντιφάσεις της ελληνικής εθνικιστικής ιδεολογίας και, ταυτόχρονα, τους τρόπους με τους οποίους εργαλειοποιείται η Μεγάλη Ιδέα. Προδημοσιεύουμε λοιπόν, με ιδιαίτερη χαρά, αποσπάσματα από το Προλογικό Σημείωμα, καθώς και από το κεφάλαιο «Ού η χώρα εκείνου και η θρησκεία».

    ΟΥ Η ΧΩΡΑ ΕΚΕΙΝΟΥ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ

    Όσα είδαμε να έχουν προταθεί έως εδώ από τον Ευταξία για την εξελλήνιση της Μακεδονίας δεν αποτελούν παρά μόνο τις περιφερειακές κινήσεις της εθνικής ενεργείας. Και μάλιστα κινήσεις άμεσα εξαρτημένες, οικονομικά, από την κεντρική πρόταση. Μια πρόταση που συνιστά το κύριο προϊόν του πειράματός του και αναλύεται συστηματικά στο τελευταίο κεφάλαιο — το εκτενέστερο, όπου και συμπυκνώνεται «το ήμισυ του παντός έργου του ελληνισμού εν Μακεδονία».

    Πράγματι οι μέχρι τώρα εκτεθείσες προτάσεις δεν είναι εκείνες που μπορούν να λειτουργήσουν δραστικά επί του φρονήματος της ογκωδέστερης και επίδικης πλη­θυ­σμιακής ομάδας, δηλαδή του αγροτικού βουλγαρικού λαού της Μακε­δονίας.

    Ούτε οι ενάρετοι κληρικοί ούτε τα πρότυπα σχολεία ούτε τα παρθεναγωγεία ούτε οι εθνικοί απόστολοι ούτε τα επενδυτικά προγράμματα στον εμπορικό τομέα ούτε οι τραπεζικές εργασίες περί τους γαιοκτήμονες ούτε, πολύ περισσότερο, η έμπρακτη ελληνοτουρκική συνέργεια, είναι ικανά να συγκινήσουν τον χειρώνακτα «βούλγαρο» κολλήγο, τον απόλυτα εξαρτημένο και δεμένο συγχρόνως, ψυχικά και σω­ματικά, με τη γη που καλλιεργεί και δεν του ανήκει. Αυτός αποτελεί το σήμα κατα­τεθέν της μακεδονικής υπαίθρου, αυτός συγκροτεί την πληθυσμιακή της πλειονότητα, αυτός συνιστά το κοινωνικό πρόβλημα της Μακεδονίας, αυτός αποτελεί το μήλον της έριδος μεταξύ Πατριαρχείου και Εξαρχίας, μεταξύ ελληνισμού και βουλγαρισμού. Και αυτού του προλετάριου της μακεδονικής γης, με τον αραμπά και το βόδι, δεν μπορούν οι προτάσεις Ευταξία να του αλλάξουν τη μοίρα. Τουτέστιν την πίστη, και με τα δύο της σημαινόμενα.

    Όλα αυτά ο Ευταξίας τα είδε και τα γνώρισε από κοντά, όπως ακριβώς και οι περιηγητές της Εσπερίας που τα περιγράφουν παραστατικά. Εκείνος, όμως, «εξ έρωτος» προς τη Μακεδονία και τον «ελληνισμό», θα θέσει σε λειτουργία ένα πιλοτικό σχέδιο εξελλήνισης της μακεδονικής γης. Ένα πρακτικότατο κατά τον ίδιο σχέδιο, που απευθύνεται στους κεφαλαιούχους Έλληνες, ημεδαπής και αλλοδαπής, τους εθνικά σκεπτόμενους ομοφύλους του. Έμμεσος αποδέκτης του σχεδίου του και το Υπουργείο Εξωτερικών, ιδίως το παράρτημά του, ο προς Διάδοσιν των Ελληνικών Γραμμάτων Σύλλογος.

    H «εξελλήνιση» της Μακεδονίας μέσω της γης

    Και το δραστικώτατον πάντων των μέσων προς πραγμάτωσιν του σκοπού μας, τονίζει ο Ευταξίας, είναι «η αγορά αγροτικών κτημάτων» στη Μακεδονία από τους Έλληνες. Διότι η εξελλήνιση της Μακεδονίας περνά, κατά τον Ευταξία, μέσω της γης. Πρώτα πρέπει να εξελληνισθεί η γη, αλλάζοντας ιδιοκτησιακό καθεστώς και, στη συνέχεια, το φρόνημα των κατοίκων. Το τελευταίο θα είναι υποκείμενο πλέον στις διαθέσεις του καινούργιου αφεντικού. Όπως χαρακτηριστικά αποφαίνεται ο συγγραφέας «ου η χώρα εκείνου και η θρησκεία».

    Βασική πεποίθηση του Ευταξία είναι ότι, ναι μεν το εθνικό φρόνημα υπόκειται στην καταγωγή, αλλά μπορεί να διαμορφωθεί κατά το δοκούν ή και να αλλάξει ριζικά. Η βάση της συλλογιστικής του στηρίζεται στο γνωστό αξίωμα «ανάγκα και θεοί πείθονται».

    ………………………………………………………………………………..

    Ο διά των κεφαλαίων εισοδισμός στη Μακεδονία

    …………………………………………………………………………………Συνεπώς ο Ευταξίας προχωρά σε ανοικτή πρόσκληση, για όποιον έχει την παραμικρή αμφιβολία ως προς την αλλαγή του φρονήματος των γηγενών καλλιεργητών του, να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι το επιτελεσθέν εθνικό έργο. Έχει πάντως τη σημασία του το γεγονός ότι παραμένει αδιευκρίνιστο το βάθος της προκείμενης αλλαγής. Δεν γνωρίζουμε, δηλαδή, αν οι κεκηρυγμένοι βούλγαροι μεταβλήθηκαν σε κεκηρυγμένους έλληνες. Σε κάθε περίπτωση, η απουσία ρητής αναφοράς στο «νέο» φρόνημα των «βουλγαροφώνων ελλήνων» μεν, βουλγαροφρόνων μέχρι πρότινος δε, είναι αρκούντως κατατοπιστική για το τί πίστευε ο ίδιος ο συγγραφέας. Εκείνο που γνωρίζουμε, όμως, είναι ότι το φρόνημα των κεκηρυγμένων βουλγάρων στο τσιφλίκι Τεμεσβάρ, όποια αλλαγή και αν υπέστη επί των ημερών του Ευταξία, δεν διαφοροποιήθηκε παρά εφήμερα. Και πάντως οι αρμόδιες ελληνικές αρχές δεν φαίνεται να είχαν ποτέ βάσιμες προσδοκίες να αποδώσει καρπούς η σχετική προπαγάνδα στον καζά του Τίκβες.

    …………………………………………………………………..
    Ο Σπύρος Καράβας διδάσκει Ιστορία στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

    Το πλήρες δημοσίευμα εδώ:

    http://enthemata.wordpress.com/2010/10/17/karavas/

  23. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.themoscowtimes.com/mobile/article/420702.html

    Κατηγορίες για βία κατά παιδιών στην ορθόδοξη ρωσική μονή Svyato-Bogolyubsky του Βλαντιμίρ

    http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=7828

    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=1418

  24. Παράθεμα: «ΤΟ ΒΗΜΑ»: Υπόδειγμα ιερής Δημοσιογραφίας « Ροΐδη Εμμονές

  25. Παράθεμα: «ΤΟ ΒΗΜΑ»: Υπόδειγμα ιερής Δημοσιογραφίας « Ροΐδη Εμμονές

  26. Παράθεμα: Ο πατριάρχης είναι γυμνός [2] « Ροΐδη Εμμονές

  27. Παράθεμα: Αμείλικτα ερωτήματα για τον Πατριάρχη « Ροΐδη Εμμονές

  28. Παράθεμα: O ΣΥΡΙΖΑ, το Φανάρι και οι «Τρείς Ιεράρχες» « Ροΐδη Εμμονές

  29. Παράθεμα: Ο πατριάρχης είναι γυμνός « Paisios Scandal

  30. Παράθεμα: Εφραίμ της Αριζόνα. Ο βίος και η πολιτεία του καλόγερου που ίδρυσε 17 μοναστήρια στις ΗΠΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.