Λόγιοι κληρικοί ξεσκεπάζουν ιερές απάτες

Όταν η σύγχρονη Αριστερά είναι συντηρητικότερη από ιερείς του 18ου αι.

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Στην «Αυγή» (4.4.), δημοσιεύτηκε από τον Γ. Κοροπούλη ένα ντοκουμέντο σε άρθρο τιτλοφορούμενο «Στοιχεία για την εκκλησιαστική περιουσία». Ο δημοσιογράφος μνημονεύει αρχικά την προδοσία του «Τσαούς μοναστίρ», δηλαδή της Μονής Βλατάδων της Θεσσαλονίκης, το οποίο παρέδωσε την πόλη στο Σουλτάνο. Στη συνέχεια αναφέρεται στον «ευφυέστατο» αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο που: «προσπαθεί απλώς να αναιρέσει ένα από τα θαύματα του Χριστού: την του Τυφλού θεραπεία – περιερχόμενος κανάλια κι εφημερίδες κι εξηγώντας, πειστικά και μειλίχια, ότι η εκκλησία πένεται και το φιλανθρωπικό έργο της απορροφά όσα ψιχία περιουσίας απέμειναν». Η λόγια γραφίδα της «Αυγής» δίνει τη χαριστική βολή στη ζάπλουτη και πάντα προδοτική ελληνορθόδοξη Εκκλησία που ούτε και τώρα μπροστά στις πύλες του ΔΝΤ δεν στέργει να επιστρέψει ένα μικρό μέρος από τα κλοπιμαία. Παραθέτει ένα κείμενο των δυο «Δημητριαίων», δηλαδή των κληρικών Δανιήλ (Δημήτριου) Φιλιππίδη και Γρηγορίου Κωνσταντά, που ασπάστηκαν το διαφωτισμό του Δημήτρη Καταρτζή (γι’αυτό και Δημητριείς) και των Γάλλων φιλοσόφων. Συγγραφείς της περίφημης «Γεωγραφίας νεωτερικής» (1791), δεν διστάζουν να στηλιτεύσουν σε μια πολύ δύσκολη για την ελευθερία του λόγου εποχή, εν μέσω της ελέω Πατισάχ πατριαρχικής λογοκρισίας, τον αμαρτωλό βίο των καλογήρων στο θεοκρατικό ορθόδοξο μιλλιέτι της Υψηλής Πύλης το οποίο διαφέντευε ως τοποτηρητής της ο Πατρικ εφέντης, δηλαδή ο πατριάρχης της Ισταμπούλ.
Όλο το άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Το κείμενο των Δημητριέων που ακολουθεί είναι και μια τεκμηριωμένη από χριστιανική σκοπιά απάντηση στον καλόγερο Ιερώνυμο οποίος δήλωσε σε δημοσιογράφο-εστιάτορα χωρίς να σηκωθούν οι πέτρες να τον χτυπήσουν πως δεν του αρκεί ο μισθός που παίρνει από τον Καίσαρα. Η Αριστερά που καμώνεται πως τάχα σέβεται τη λαϊκή πίστη (ούτε τη σέβεται, ούτε τη γνωρίζει, η Αριστερά σήμερα βαριέται να μελετήσει και να παράγει σκέψη, μόνο προτιμά τις ατάκες και τα συνθήματα) αρνείται να πολεμήσει την Εκκλησία ΚΑΙ με τον αμιγή ευαγγελικό λόγο, που είναι πολύ κοντά στα ιδανικά της, μόνο επιδίδεται σε κούφιες βολές και σε αξιοθρήνητες δημόσιες σχέσεις με την παμπόνηρη εκκλησιαστική ηγεσία, που δεν έχει τη αγαρμπωσύνη του προκατόχου της και αυτό την καθιστά αυτόματα, τάχα μου αξιοσέβαστη:

«…. οι καλότυχοι βασιλείς μας εσπούδαζαν να αποχτήσουν εις το βασίλειό τους καλογέρους πολλούς και όχι στρατιώτας, νομίζωντας πως με το κομποσχοίνι ήθελαν διώξη τον Άραβα από το μεσημβρινό, τον Τούρκο από το ανατολικό, τον Σκύθη από το βόρειο και τον Ιταλό από το εσπέριο. Ξεχωριστά από το όρος όλη η Ελλάδα ήταν γεμάτη από μοναστήρια πλούσια προικισμένα. Εις την Κωνσταντινούπολι και τα πέριξ της ήταν πλήθος μοναστήρια πλουσιώτατα και μερικά πολυανθρωπότατα, και με φαίνεται πως αυτό εστάθηκε κατά μέρος αιτία της καταστροφής της• με φαίνεται ακόμι πως εις αυτά τα μοναστήρια σχεδόν κανένας καλός δεν επήγαινε• συμπεραίνω αυτό απ’ αυτό οπού ο αληθινός καλόγερος πρέπει να ζη με τον κόπο του, μακάρι και αν είναι υιός βασιλέως, και εις αυτά τα μοναστήρια όχι μόνο εζούσαν, αλλά και ετρυφούσαν με τους κόπους των άλλων. Επήγαιναν λοιπόν εις αυτά διά να ζήσουν μια τέτοια ζωή άκοπη και τρυφηλή. Επήγαιναν λοιπόν όλοι διά να σώσουν το σώμα τους, και όχι την ψυχή τους• επήγαιναν υποκρινόμενοι τον ευλαβή, τον όσιο, τον δίκαιο εκείνοι οπού ήταν ίσως όλο το εναντίο• ή επήγαιναν οι δεισιδαίμονες, οι πλανεμένοι λέγω ευλαβείς, και το κακό δεν ήταν ολιγώτερο• ή επήγαιναν οι οκνηροί και ακαμάται, και η συνήθεια ήταν ολέθρια στον τόπο.
Οι βασιλείς μας πάλιν από το άλλο το μέρος από δεισιδαιμονία τους και ανοησία τους αύξαιναν τον αριθμό των μοναστηριών, επιδαψιλεύουνταν εις τα αφιερώματα, και μ’ αυτόν τον τρόπο αύξαιναν την τεμπελιά, την ασυνειδησία, και την υπόκρισι εις το βασίλειό τους• εγίνουνταν αίτιοι και εδιαφθείρουνταν και οι καλοί. Είπα δεισιδαιμονία• επειδή το έργο τους εφαίνουνταν πως είναι θεάρεστο, ήταν όμως εις έναν οπού το έβλεπε με ένα χριστιανικώτερο μάτι, θεομίσητο• αυτό ημπορώ να τ’ αποδείξω με επιχειρήματα αναντίρρητα, μα τώρα σκοπός μου δεν είναι καθ’ αυτό αυτός. Είπα ανοησία• επειδή το έργο τους ήταν ολέθριο εις την πολιτική κοινωνία, και αυτοί το εστοχάζουνταν ως σωστικό• ένα μελλίσι οπού έχει πολλούς κηφήνας, κλίνει πάντοτε εις τον αφανισμό του• μια πολιτική κοινωνία της οποίας τα μέλη δεν είν’ όλα εξίσου ενεργά, κλίνει και αυτή εις τον αφανισμό της, και σήμερον αύριο πρέπει χωρίς άλλο να χαλάση• εις μια τέτοια πολιτεία ο αργός και ξοδευτής είναι εχθρός του ενεργού και δουλευτού• επειδή αυτός θέλει νάναι πάντοτε τέτοιος, και εκείνον τον θέλει κ’ αυτόν πάντοτε τέτοιον, και εις αυτό μεταχειρίζεται βία, απάτη, υπόκρισι καθώς ήθελε τον υπαγορεύση ο καιρός.
Εις μια τέτοια κοινωνία πατριωτισμός δεν είναι, ισοσταθμία δεν είναι, εις τα οποία η κεφαλή της κοινωνίας ο βασιλεύς, έπρεπε πάντοτε να προσέχη και να επαγρυπνή. Αι συνεισφοραίς των μελών της κοινωνίας είναι θεάρεστο να εξοδεύωνται εις τα συμφέροντά της και εις ταις χρείαις της• μα μια τέτοια υπόθεσι χρειάζεται ξεχωριστή πραγματεία.
Οι μοναστηριακοί ζουν από τα μετόχια τους, περισσότερο όμως από ταις ελεημοσύναις οπού ευγαίνουν παντού οπού είναι Ανατολικοί εις την Τουρκία και συνάζουν• έργο οπού δεν είναι όχι μόνο καλογερικό, αμή μήτε Χριστιανικό, μήτε ανθρώπινο• προς τούτοις και από ταις ελεημοσύναις οπού παίρνουν από τους προσκυνητάς οπού έρχονται εις αυτά. Αν ήταν καλοί καλόγεροι μήτε αυταίς έπρεπε να ταις δέχωνται• διακόσιοι άνδρες μέσα εις ένα χωριό ημπορούν και θρέφουν και του λόγου τους, και ταις γυναίκες τους, και τα παιδιά τους, και πληρόνουν και τόσα δοσίματα, και 200 καλόγεροι μέσα εις ένα μοναστήρι χωρίς γυναίκες, χωρίς παιδιά, με ολίγα δοσίματα ή και ασίδοτοι με την ολότη, δεν ημπορούν. Οι κελλιώται ζουν το περισσότερο με τα υποστατικά τους• τα επικερδέστερά τους προϊόντα είναι τα λεφτόκαρα. Οι ασκηταί ζουν από τα εργόχειρά τους, όμως και αυτών τα χέρια είναι μολυσμένα από ταις αισχροληψίαις• οι παλαιοί ασκηταί όχι μόνον δεν έπερναν, αμή και εκείνο οπού έπερναν από το εργόχειρό τους δεν το εξόδευαν όλο διά λόγου τους. Ο δεισιδαίμων και υποκριτής θα στοχασθή αυτά οπού είπα ως λόγια ενός αιρετικού, ενός ασεβούς• ο φωτισμένος όμως και αληθινός Χριστιανός δεν θα τα στοχασθή τέτοια ύστερα εγώ λέγω εκείνο οπού φρονώ• εξομολογούμαι τρόπον τινά τα φρονήματά μου μπροσθά εις όλο τον Κόσμο…..
».

Ένας άλλος λόγιος κληρικός, ο αρχιεπίσκοπος του Αστραχάν Νικηφόρος Θεοτόκης (εικ. 2) απαντά σε ερώτημα για το Άγιο Φως:

«Ουκ απ΄ ουρανού κατέρχεται, ουδ΄ από του τάφου αναβλύζει, αλλ΄ ο επί την διακονίαν ταύτην ταχθείς αρχιερεύς εν τω λεγομένω εισελθών κουβουκλίω, τον πυρίτην παίων (σημ.Λασκ. =τρίβοντας το σπίρτο), πυρ εξάγει επάνω του ζωοδόχου τάφου, είτα εφάψας τας εν τω τάφω πρότερον τριβείσας λαμπάδας κρατών εξέρχεται και το φως μεταδίδωσιν ως ηγιασμένον τη επαφή και προσαύσει του παναγίου τάφου. Και ο μεν αγελαίος λαός εκ του τάφου το φως ανάβλυσαν νομίζει, ουδείς δ΄ αυτώ τουναντίον ειπείν θαρσεί, δεινόν τι παθείν δεδιττόμενος». (Κ. Διοβουνιώτη: ‘Περί του εν Ιεροσολύμοις αγίου φωτός’. (Επετηρίς Εταιρείας Βυζαντινών Σπουδών, τόμ. Β’).

Νομίζω πως βιώνουμε αυτό που λέει ο Φόυερμπαχ στον πρόλογο της β΄έκδοσης της «Ουσίας του Χριστιανισμού». Η κοινωνία μας ιεροποιεί το εικονικό, το ψεύτικο και θεωρεί βέβηλο το πραγματικό. Η σημερινή Ελλάδα υλοποιεί την «Κοινωνία του θεάματος» του Γκυ Ντεμπόρ, το χαζοχαρούμενο «θαυμαστό καινούργιο κόσμο» του Άλντους Χάξλεϋ. Ζούμε στον 21ο αιώνα και η κυβέρνηση του προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, οργανώνει (σε συμπαιγνία με το δυσωδέστατο πατριαρχείο Ιεροσολύμων, την πιο διεφθαρμένη από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες), τη δαπανηρή (σε ώρα που κάνει οικονομία σε βάρος των ιατρικών εξετάσεων των ασθενών) ανίερη και γελοία φέστα της υποδοχής του Αρχηγού Κράτους-Αγίου Φωτός, διδάσκοντας το λαό υποκρισία, απάτη, θεατρινισμό, μαύρη μαγεία, ανορθολογισμό, απόλυτο ευτελισμό του θείου. Σαν να μην αρκούσε αυτό, την αγυρτία προστατεύει η απόλυτη σιωπή των Διανοουμένων, των κομμάτων, των συνδικάτων, της Δικαιοσύνης, της Αριστεράς (που θεωρεί πως αρκεί η απουσία της από την πολυέξοδη φάρσα που πρωτοοργάνωσε πρόσφατα κάποιος τουριστικός πράκτορας), των τίμιων κληρικών, που ανέχονται να βλασφημείται ο θεός τους ως φτηνιάρικος φακίρης με κόλπα επαρχιακού περιοδεύοντος σαλτιμπάγκου. Ένας αριστερός βουλευτής δεν θεώρησε υποχρέωσή του να καταθέσει μια ερώτηση στη Βουλή, ή μια μήνυση στον αρμόδιο Εισαγγελέα, για μια αισχρή τελετή που ούτε η Χούντα, ούτε η τσαρική Ρωσία, δεν τόλμησε να οργανώσει. Αναρωτιέμαι ποιος θεωρούν πως είναι ο ρόλος τους οι βουλευτές της Αριστεράς, που προστατεύει με τη σιωπή της τους Νεοέλληνες επισκόπους που λυμαίνονται αποικιοκρατικά το ταλαίπωρο μικρό ορθόδοξο παλαιστινιακό «αγελαίον ποίμνιον», που αργά ή γρήγορα θα τους λυντσάρει, όταν αντιληφθεί πόσο οι ξένοι αποικιοκράτες μιτροφόροι Μάγοι, που του κάθησαν (επικαλούμενοι και παρερμηνεύοντας τον παλιό Αχτιναμέ του χαλίφη Ομάρ Χαττάμπ, που παραχωρούσε την κυριαρχία του Τάφου στον «πατριάρχη των αυτοκρατορικών») αντικανονικά από το 1534 στο σβέρκο, το εκμεταλλεύονται και το εξαπατούν. Θεωρεί η Αριστερά πως το μοιρολατρικό κοπάδι που γαλουχείται τηλεοπτικά χωρίς αριστερό αντίλογο στην αισχρότερη εκδοχή της Μεταφυσικής και που στριμώχνεται για να πάρει και να μεταφέρει στο σπίτι του το ιερό φως, θα είναι οι συνειδητοί πολίτες που θα αγωνιστούν αύριο κατά της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας;

Πιο προκλητική παρά ποτέ η σιωπή της δογματικής, της ανανεωτικής και της ριζοσπαστικής Αριστεράς, κατά περίπτωση ή και συνολικά, που κολακεύει τον κ.Ιερώνυμο, πενθεί, υμνεί και ξεπροβοδίζει τον Χουντόδουλο, νεκρολογεί τον χουντικό αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, επαινεί το σκοταδιστικό έργο του ρατσιστικού και χουντικού πατριαρχείου Αλεξανδρείας, ζητιανεύει οικονομική βοήθεια για τα αρχεία του Περισσού από την Εκκλησία, σωπαίνει στις καταγγελίες για τις εκτεταμένες ιερές καταπατήσεις και οικοδομικές αυθαιρεσίες στη Βοιωτία, υπερασπίζεται στη κουτο Φραγκιά το Άβατο του Αγίου Όρους με θράσος χιλίων καρδιναλίων, κάνει πως δεν ακούει τα εθνικιστικά κηρύγματα του πατριάρχη στη Μακεδονία, αναμιγνύεται αναρμοδίως στον ιερό καυγά για τη μοιρασιά των ιερών φέουδων των Νέων Χωρών, τυφλώνεται μπροστά στη λάμψη του χρυσοφόρου σκελετού του δισεκατομμυριούχου αφορολόγητου Εφραίμ της Ν. Μάκρης που οδήγησε σε μάχη μέχρι τελικής πτώσης τον κ.Παντελεήμονα και τους ευλαβείς υπεράνω υποψίας υποστηρικτές της Μονής, καμώνεται πως δεν ξέρει πως ο καταδικασμένος σε 15μηνη φυλάκιση μεγαλοκτηματομεσίτης Εφραίμ Βατοπεδινός, (τέκνον του καταδικασμένου από τη Σύνοδο της Κύπρου για παιδεραστία γελαστού πτώματος Ιωσήφ και αθωωμένου με ιεροκρύφια διαδικασία από τον πατριάρχη) δεν έχει μπει σε αργία, ξεχνάει να απαιτήσει τα εκατομμύρια των σάπιων κοτόπουλων της ιερής «Αλληλεγγύης», της διαφεύγει να ζητήσει επιστροφή της κλεμμένης από την Αρχιεπισκοπή περιουσίας του ΤΑΚΕ στο χρεοκοπημένο Ταμείο Δημοσίων Υπαλλήλων, αρνείται να απαιτήσει από την Εκκλησία οικονομικές αποζημιώσεις για τα απροστάτευτα ορφανά που αποπλανήθηκαν από ιερείς τους οποίους μάλιστα η Εκκλησία αρνείται να δικάσει (την ώρα που στη Δύση ξεχειλίζει η οργή για τον πάπα), χάνει τη μιλιά της μπροστά στον κ.Ιερώνυμο και μιλά με γλώσσα παπανδρεϊκή για «Διακριτούς ρόλους» Κράτους Εκκλησίας και όχι για χωρισμό, αρνείται να απαιτήσει επίμονα, μαχητικά, τεκμηριωμένα φορολόγηση της αστρονομικής περιουσίας της Εκκλησίας η οποία ομολογεί υπερήφανα και με δικαστική απόφαση, πως μόνο 8 από τις εκατοντάδες μονές της και από τις χιλιάδες ενορίες και από τα αναρίθμητα προσκυνήματά της και από τα απειράριθμα κτίρια και εκτάσεις της έχουν περιουσία 22,35 δισ. ευρώ!

Θα αρκούσε λοιπόν η Αριστερά να αποκαλύψει με στοιχεία τις γεωμετρικές διαστάσεις ετών φωτός της εκκλησιαστικής περιουσίας και να απαιτήσει αυστηρή φορολόγηση-λαμβανόμενης υπ’ όψιν και της μακροχρόνιας φορολογικής ασυδοσίας της-σε συνδυασμό με διαφωτισμό των πολιτών για την εθνική ανάγκη της μείωσης των κατά κοινή ομολογία παρανοϊκών πολεμικών δαπανών (Τη ζητάει επίσημα και η Τουρκία, ας χάσουν μερικοί κάποιες μεζονέτες, δεν χάθηκε ο κόσμος), για να κλείσουν οι μαύρες τρύπες της οικονομίας. Αντί γι’ αυτό όμως οι ηγεσίες της Αριστεράς απαξιούν να ασχοληθούν με τα προφανή, τα σωτήρια και τα ρεαλιστικά και αναλώνονται σε κούφιες, υψιπετείς και ανέξοδες επιθέσεις κατά του καπιταλισμού και της Ε.Ε. και ζητούν δημοψήφισμα για την ανατροπή του Συμφώνου Σταθερότητας, γνωρίζοντας πως αυτό είναι τώρα το ίδιο ανέφικτο με τη διακοπή της περιστροφής της γης ύστερα από δημοψήφισμα στην Πορτογαλία.

Αρνούμαι να δεχθώ πως τώρα που το 84% των πολιτών θέλουν φορολόγηση της Εκκλησίας, η Αριστερά θεωρεί πως οι ψήφοι της βρίσκονται στο υπόλοιπο 16. Δεν μπορώ βέβαια να πιστέψω (ότι κι αν έχει πει στο πρόσφατο παρελθόν ο αγωνιστής Περικλής Κοροβέσης), πως η Αριστερά έχοντας εθισθεί σε δύσκολους καιρούς στις οικονομικές ενισχύσεις του Μπρέζνιεφ ή του Τσαουσέσκου, έχει σήμερα υπόγειο μερίδιο από το εκκλησιαστικό «Φιλόπτωχο». Αποδίδω με βεβαιότητα την αναιμική της στάση στη διαχρονική πολύπλευρη ανεπάρκεια των ηγεσιών και στον εθισμό των μελών της να σιωπούν βλακωδώς και συνενόχως ή να παραβλέπουν τα λάθη των αρχηγών.

Η Ελλάδα έχει ένα κραυγαλέο ηθικό έλλειμμα που διαπερνά όλα τα κόμματα και όλα τα κοινωνικά στρώματα. Έχει επίσης ένα σαφέστατο έλλειμμα Διαφωτισμού και διανοούμενους που σωπαίνουν. Το θεοκρατικό μας πολίτευμα έχει διαβρώσει τη σκέψη των πολιτών εξ απαλών ονύχων από τη βρεφική κολυμπήθρα και από τα μαθητικά θρανία. Το ΔΝΤ δεν χτυπά τυχαία τη δική μας πόρτα, όπως δεν χτύπησε τυχαία την πόρτα της καθολικής Αργεντινής που κληροδότησε η αγία Εύα Περόν. Δεκαετίες ανορθολογισμού, λαϊκισμού και ρεμούλας μας έφεραν ως εδώ. Όσοι θεωρούν γι’ αυτό αποκλειστικά υπεύθυνους τη Μέρκελ και τον αρπακτικό διεθνή καπιταλισμό, απλά επιδίδονται στα διαχρονικά εθνικά σπορ της υποκρισίας, του ψευτοπατριωτισμού, της εθελοτυφλότητας και της επίρριψης ευθυνών σε τρίτους, που δεν λένε να μας εγκαταλείψουν ούτε τώρα, στο χείλος του γκρεμού.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι. Bookmark the permalink.

30 Responses to Λόγιοι κληρικοί ξεσκεπάζουν ιερές απάτες

  1. Ο/Η zaphod λέει:

    Λάβρος!!

    Θα μεινω στο

    «ούτε τη σέβεται, ούτε τη γνωρίζει, η Αριστερά σήμερα βαριέται να μελετήσει και να παράγει σκέψη, μόνο προτιμά τις ατάκες και τα συνθήματα»

    το οποίο, δυστυχώς, συνυπογράφω

  2. Ο/Η modern father λέει:

    να μην γίνεται καμμία υποδοχή αφού αυτό είναι μάταιο!και εγω που πιστεύω στο Χριστό ότι είναι το φως του κόσμου…δεν την θελω την δαπανηρη υποδοχή…αλλα θέλω την εν κρυπτώ μυστικη κοινωνία του ανθρώπου με τον Θεάνθρωπο!

  3. Ο/Η Α. Δημητρίου λέει:

    Δεν ξέρω αν η αυτάρεσκα αυτοαποκαλούμενη αντισυστημική αριστερά ή η άλλη η πιο παραδοσιακή έχουν υπόγειο μερίδιο από το φιλόπτωχο της εκκλησίας. Εκείνο που ξέρω σίγουρα είναι ότι αποτελούν μέρος του συστήματος, και αυτό επιτείνεται ουσιαστικά από την κρατική επιχορήγηση (http://aristeristrouthokamilos.blogspot.com/2010/04/blog-post_13.html). Μοιράζονται κοινές ιδεολογικά πρακτικές με την εκκλησία, επιδιώκουν την εύνοια των ΜΜΕ κλπ. Τα κόμματα της αριστεράς ρέπουν προς την «αυτο-συντήρηση», δεν έχουν ανάγκη λοιπόν από εφικτές πολιτικές ή από παρεμβάσεις στους διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής όπως στο παρελθόν. Φτάνουν τα συνθήματα για να διατηρηθεί το «μαγαζί».
    Θα συμπληρώσω λοιπόν την διαπίστωση της ανεπάρκειας των ηγεσιών με την υποσημείωση ότι αυτή είναι νομοτελειακή. Διαφάνεια και δημοκρατία παντού είναι το αιτούμενο, αρχίζοντας από τα κόμματα.

  4. Ο/Η Ιάκωβος Παλαιολόγος λέει:

    Διαθέσιμη η Γεωγραφία νεωτερική (Βιέννη, 1791) των Φιλιππίδη και Κωνσταντά στον Ελληνομνήμωνα:

    http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/0709241356550000/main.htm

    [λήμμα «Περί της Μακεδονίας» (σσ. 254-260)]

  5. Η ουσιαστική εδώ περιγραφή «της δογματικής, της ανανεωτικής και της ριζοσπαστικής Αριστεράς, κατά περίπτωση ή και συνολικά…», αποτελεί «ένα το κρατούμενο».
    Όμως αυτό που είναι ανάγκη να ακολουθήσει, είναι να τονιστεί το γιατί συμβαίνουν έτσι τα πράγματα στον χώρο, γενικά, της Αριστεράς;
    Διότι, ως γνωστότατο, εάν δεν κτυπηθεί – και πρέπει να κτυπηθεί – η ρίζα του κακού, η κακοδαιμονία αυτή θα συνεχίζεται, αφήνοντας τα πολιτικά πράγματα να κουτσαίνουν σοβαρά από το αριστερό τους πόδι, όπως συμβαίνει τώρα.
    Διότι το αριστερό πόδι υπάρχει, μόνον που η ύποπτη στενομυαλιά των επίδοξων αρχηγίσκων, και η διαφωτιστική ανεπάρκεια του αριστερού κόσμου, το έχουν βάλει στον γύψο.
    Από πού πηγάζει η πεισματική άρνηση της αριστεράς, προς την διαφωτιστική ενημέρωση και γνώση;
    Το λέει ο Λασκαράτος εδώ:
    «Το θεοκρατικό μας πολίτευμα έχει διαβρώσει τη σκέψη των πολιτών εξ απαλών ονύχων από τη βρεφική κολυμπήθρα και από τα μαθητικά θρανία».
    Αυτό είναι το κλειδί της λύσης του «μυστηρίου».
    Και η Αριστερά ποτέ δεν ανάπτυξε αγώνα κατά αυτού του καρκινώματος.
    Το σύνθημα «η θρησκεία είναι το όποιο του λαού», ποτέ δεν αφορούσε αλλά ούτε και αφορά τον Αριστερό κόσμο της χώρας αυτής.
    Αντιθέτως, είναι φρικιαστική η διαπιδυτική και οσμωτική διαδικασία μεταξύ των δυο χώρων Αριστεράς-Εκκλησίας.
    Έχω αναφέρει πολλές φορές παραδείγματα και γι’ αυτό θα αποφύγω να το κάνω κι εδώ.

  6. Ο/Η bst λέει:

    Αν και σαράντα χρόνια υπήρξα ενεργό στέλεχος της Αριστεράς ακριβώς για αυτά που αναφέρονται και καταγράφονται στο άρθρο,αλλά και όλα αυτά που βιώνουμε σήμερα από την σύμπαντα Αριστερά, έπαψα πια να ελπίζω σ’αυτήν και τους ανθρώπους που την συναποτελούν, παραμένοντας πολιτικά άστεγος και αθεράπευτος εραστής μιας ουτοπίας.

  7. Ο/Η Ptomas λέει:

    Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το κάλεσμα για «συννενόηση» της Εκκλησίας της Ελλάδος Α.Ε. για το φορολογικό προς ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ φτύνοντας την κοινοβουλευτική αριστερά. Να δεις που τους φτύνουν κατάμουτρα και αυτοί κάνουν πως βρέχει μήπως χάσουν τις ψήφους από τις κοτσούδες που ούτως ή άλλως δεν αποτελούν ψηφοφόρους – πελάτες τους. Όσο για το ΚΚΕ από τότε που πήραν μεταγραφή την ΛΙΑΝ-ΚΑ όχι μόνο την εκκλησία θα γλύφουν ακόμα και με το ΛΑΟΣ μπορεί να συνεργαστούν. Η κατάντια τους δεν περιγράφεται με λόγια.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Aγαπητέ Ptoma,
      στη σημερινή Αυγή εκφράζεται πρωτοσέλιδα η αγανάκτηση: «Η Ιεραρχία προσβάλλει τη Συνταγματική Τάξη».
      Στο Ίντερνετ υπάρχει το υπόλοιπο ρεπορτάζ:

      http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=535976

      Προκλητική συμπεριφορά της Ιεραρχίας

      14/04/2010
      Επιστολή προς τους τρεις από τους πέντε πολιτικούς αρχηγούς προτίθεται να στείλει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος γνωστοποιώντας τους τα αιτήματα της Εκκλησίας σχετικά με το φορολογικό νομοσχέδιο που συζητείται αυτήν την εβδομάδα στην Βουλή. Η επιστολή θα σταλεί προς τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, τον αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας Αντ. Σαμαρά και τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρη.

      Τα αιτήματα της Εκκλησίας παραμένουν η μείωση του φόρου ακίνητης περιουσίας από το 3 τοις χιλίοις στο 1 τοις χιλίοις, η εξαίρεση από τη φορολόγηση των εκτός σχεδίου αγροτεμαχίων, καθώς κσι η εξαίρεση από τη φορολόγηση των δεσμευμένων ακινήτων της Εκκλησίας μέχρι αυτά να αποδεσμευθούν.

      Σύμφωνα με πληροφορίες η επιστολή δεν θα σταλεί στο ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Στον μεν ΚΚΕ γιατί οι βουλευτές του έχουν δηλώσει «παρόντες» στη συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου, στον δε ΣΥΡΙΖΑ γιατί ζητά την επιπλέον φορολόγηση της Εκκλησίας, αλλά και τον διαχωρισμό της με την πολιτεία. Σύμφωνα με το site εκκλησιαστικών ειδήσεων amen.gr «κάποιοι καταλογίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ ότι διοργανώνει και πρωτοστατεί στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από ναούς σε όλη την Ελλάδα, που ζητούν να αυξηθεί η φορολόγηση της Εκκλησίας», προφανώς εννοώντας την διαδικτυακή πρωτοβουλία για τη φορολόγηση της Εκκλησίας που μαζεύει υπογραφές και διοργάνωσε διαμαρτυρία έξω από τις Μητροπόλεις Αθηνών και Θεσσαλονίκης την περασμένη Κυριακή.

      Μερικές παρατηρήσεις:

      1. Η Ιεραρχία λοιπόν, όχι και ο κ.Ιερώνυμος.
      Αυτός πρέπει να μείνει στο απυρόβλητο.

      2.Μου φαίνεται απίθανο να έχει ενοχληθεί η Ιεραρχία από τον ΣΥΡΙΖΑ που δεν ζητά πιά χωρισμό Κράτους Εκκλησίας όπως ψευδώς ισχυρίζεται η Αυγή, η οποία κάνει πως αγνοεί τις σχετικές δηλώσεις Τσίπρα. Μάλιστα η Αυγή στα πλαίσια του κατινίστικου καυγά της με το ΚΚΕ δεν ντρέπεται να αλλοιώσει τις θέσειςτου κόμματος αυτού που πάγια ζητά διαχωρισμό, αποφεύγοντας να το αναφέρει κι αποδίδοντας επιλεκτικά τη θέση αυτή στον ΣΥΡΙΖΑ που την έχει μάλιστα αναιρέσει.
      Τώρα το να έχει ενοχληθεί τάχα η Εκκλησία από το φοβερό «παρόν» που δήλωσε το ΚΚΕ στη Βουλή στο φορολογικό (Ανατρίχιασα, θα χυθεί αίμα), μου ακούγεται ως σενάριο ανάξιο της εφημερίδας.

      3. Η Εκκλησία έχει δεκάδες λόγους να μην προσβάλει την Αριστερά και από ευγνωμοσύνη για τη σιωπή της και για την αποφυγή στοχευμένων επιθέσεων σε συγκεκριμένα ζητήματα, πέρα από άσφαιρες σποραδικές γενικολογίες, αλλά και γιατί με τίποτα δεν θα ήθελε τώρα να ανοίξει μέτωπο με δυο μάλλον φιλικά μάλιστα κόμματα, πάντως όχι εχθρικά.

      4. Επομένως η ανυπόμονη δημοσίευση από την «Αυγή» της επερχόμενης προσβολής, πριν αυτή εκδηλωθεί, δεν έχει κατά την ταπεινή μου γνώμη τη μορφή μας διαμαρτυρίας για την αχαριστία της Εκκλησίας, αλλά ενός προσυνενομένου ξεκαρφώματος.
      Πρέπει να μπορούν τα κόμματα της Αριστεράς να πουν: Ενοχλούμε τόσο πολύ την Εκκλησία, και γι’αυτό αυτή μας προσβάλει.

      Έτσι για να γελάσουμε να θυμηθούμε την ανυπομονησία του κ.Αλαβάνου και τη δική μας (σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του) για να επανέλθει ο Χουντόδουλος στα καθήκοντά του.
      Μικρή λεπτομέρεια: Λίγο πριν η «Αυγή» είχε ερωτήσει τον Χουντόδουλο (εκδικητικά γιατί είχε επιτεθεί τότε σκληρά στον ΣΥΝ) για ακατανόμαστες πράξεις σε εκκλησιαστικό ίδρυμα όπου έδρασε ως αρχιμανδρίτης.
      Ο Χουντόδουλος έκανε την πάπια, αλλά και ο κ.Αλαβάνος ή δεν διαβάζει «Αυγή», ή απλά έκανε κι αυτός την πάπια.
      Τώρα ποιά ακριβώς καθήκοντα εννούσε ο κ.Αλαβάνος, τη συλλογή χρυσών μανικετόικουμπων ή τη συλλογή ακριβών λιμουζίνων ή την άσκηση εξωτερικής πολιτικής, θα σας γελάσω.
      Φοβάμαι μόνο πως με τη φόρα που έχει πάρει ο κ.Αλαβάνος θα τον δούμε να κλαίει στην κηδεία του Στυλιανού Παττακού.

      http://www.ecclesia.gr/greek/pronaos/pronaos_199.html

      «ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ

      Κοντά στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ. Χριστόδουλο βρέθηκε σήμερα (19/6/2007) ο Πρόεδρος του Συνασπισμού κ. Αλέκος Αλαβάνος, τον οποίου συνόδευε ο Βουλευτής του κόμματος κ. Αθανάσιος Λεβέντης.
      Ο κ. Αλαβάνος συνάντησε τον Μακαριώτατο στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και τού μετέφερε τις ευχές των μελών και των φίλων του Συνασπισμού, ευχόμενος ταχεία ανάρρωση. Εξερχόμενος του Νοσοκομείου ο κ. Αλαβάνος δήλωσε: «Επισκεφθήκαμε τον Αρχιεπίσκοπο κ. Χριστόδουλο, τον συναντήσαμε ευδιάθετο και του μεταφέραμε τις ευχές όλων των μελών και των φίλων του Συνασπισμού να αναρρώσει γρήγορα και να αναλάβει πάλι τα καθήκοντά του. Νομίζω ότι χάρηκε ιδιαίτερα που ήρθαμε…»

  8. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    Από το απίστευτο άρθρο της Καθημερινής που μας δίνετε για την διαφθορά του πατριαρχείου Ιερουσαλήμ κε Λασκαράτε αντιγράφω σοκαρισμένος από αυτά που διάβασα
    http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_12_22/07/2001_5004096

    [….Διάκονος του Πατριαρχείου, πρώην γνωστός τραγουδιστής -έστειλε έχει πει, μάλιστα και σχετική επιστολή στο Οικουμενικό Πατραρχείο με αποκαλύψεις- πολλές φορές περιέγραψε δημοσίως και σε εκκλησιαστικούς κύκλους, τον καβγά Διοδώρου – Ιακώβου για τα «υπόλοιπα» που χρωστούσε ο πρώτος και τα είχε «ταμένα» στον δεύτερο για να τον ψηφίσει Πατριάρχη. Μόλις, λοιπόν, κάθησε στον θρόνο ο Διόδωρος, φαίνεται να έβαλε δύο στόχους, την συσσώρευση πλούτου και την… καλοπέραση. Περνούσε πολλούς μήνες τον χρόνο στην πατριαρχική βίλα του Αγίου Kωνσταντίνου Kαμένων Βούρλων, όπου τον υπηρετούσαν Ρουμάνες καλόγριες. Μία από αυτές είχα μάλιστα, κακό τέλος. Στο μοναδικό προσκύνημα του Τάφου της Παναγίας στη Γεσθημανή ήταν κενή η θέση ηγουμένου. Ο αρχιμανδρίτης Συνέσιος ζητεί την τοποθέτησή του εκεί και ο Διόδωρος δίνει τη συγκατάθεση, έναντι… 80.000 δολαρίων, τα οποία και κατέβαλε ο Συνέσιος (άραγε πού βρίσκουν Αγιοταφίτες μοναχοί τόσο μεγάλα ποσά;). Ομως, ο Πατριάρχης, και τα χρήματα πήρε και τη θέση δεν του έδωσε. Θυμωμένος ο αρχιμανδρίτης, ήλθε στην Ελλάδα, πήγε στη βίλα Kαμένων Βούρλων και επειδή γνώριζε «καλά» τα κατατόπια -είχε υπηρετήσει διάκονος εκεί- προσπάθησε να κλέψει χρήματα από το χρηματοκιβώτιο.

    Τον αντελήφθη η Ρουμάνα μοναχή Λάικα και εκείνος αναγκάστηκε για να διαφύγει να την χτυπήσει στο κεφάλι με ένα βαρύ αντικείμενο. Οταν διαπίστωσε ότι την είχε σκοτώσει, έβαλε φωτιά για να χαθούν τα ίχνη. Η δολοφονία, όμως, αποκαλύφθηκε και ο Συνέσιος καταδικάστηκε σε φυλάκιση 28 ετών από τα ισραηλινά δικαστήρια. Ο φάκελος «Λάικα» βρίσκεται στα αρχεία της Μοσάντ, ενώ ο Συνέσιος δεν «μίλησε»ποτέ, παρά τις παροτρύνσεις, ακόμη και Ισραηλινών να κάνει αποκαλύψεις….]

    Ναι τώρα το πιστεύω.
    Γίνεται θαύμα του Αγίου Φωτός
    Ναι
    καλά κάνει η Αριστερά και κάνει την κορόϊδα

  9. Ο/Η Αριστερός Θεολόγος λέει:

    Ένας ευσεβής λόγιος, ο Σταύρος Ζουμπουλάκης της Νέας Εστίας, στη δεξιά Καθημερινή 27-02-2005.

    http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/history/kathimerini_arximandritismos.htm

    Η ελληνική ορθόδοξη Εκκλησία κυβερνιέται –διάβαζε: δυναστεύεται– από τους αρχιμανδρίτες, από αυτό το σώμα φιλόδοξων, αθεολόγητων, απαίδευτων, αυταρχικών και ψυχολογικά προβληματικών –ίνα μη τι χείρον είπωμεν– ανθρώπων. Όταν ένα χριστιανόπουλο, δεκαεφτά ή δεκαοχτώ χρόνων, θέλει να βάλει τα ράσα, όχι για να γίνει παπάς ή καλόγερος αλλά αρχιμανδρίτης, κάτι δεν πάει καλά εξαρχής με την ψυχική ισορροπία του. Οι αρχιμανδρίτες ξέρουν καλά ένα μόνο πράγμα, αυτό ακριβώς που ξέρει κάθε καριερίστας, την τέχνη των συμμαχιών: σε ποιον να προσκολληθούν, με ποιον και πότε να συμμαχήσουν, με ποιους να συνάψουν σχέσεις δοσοληψίας, οι οποίες, όπως έδειξε η παρούσα κρίση, μπορεί να φτάσουν και πολύ μακριά.

  10. Ο/Η Eωσφόρος λέει:

    Χθες, ήρθε στο φως της δημοσιότητας ακόμη ένα σκάνδαλο κακοποίησης ανηλίκων από ιερείς της Παπικής Εκκλησίας, το οποίο μάλιστα έλαβε χώρα στη Βαυαρία από την οποία κατάγεται ο «Πάπας». Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύφτηκαν, στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ανήλικα παιδιά φέρεται να κακοποιήθηκαν σωματικά και σεξουαλικά με τον πλέον σαδιστικό τρόπο εντός των τειχών μοναστηριού που βρίσκεται στην πόλη Ετταλ της Βαυαρίας.

    (Reuters) – Children were «sadistically tormented and also sexually abused» at a Catholic monastery in Pope Benedict’s native Bavaria, according to a new report commissioned by the Roman Catholic Church.

    http://www.reuters.com/article/idUSTRE63B4X620100412

  11. Ο/Η Φοιτητής λέει:

    ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΖΕΡΒΑ
    ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΕΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ

    Ο Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων καταγγέλλει τη σύλληψη και την συνεχιζόμενη άδικη προφυλάκιση του γυμναστή Μάριου Ζέρβα, που συμμετείχε στην μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση της Πέμπτης 11 Μαρτίου ενάντια στα οικονομικά μέτρα, όπως και χιλιάδες άλλοι εργαζόμενοι.
    Ο Μάριος Ζέρβας προφυλακίστηκε με μοναδικό στοιχείο τις κατηγορίες των αστυνομικών που τον συνέλαβαν στη διάρκεια της πορείας και παρότι υπήρχαν δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες που κατήγγειλαν την αναίτια σύλληψη, μεταξύ των οποίων και μέλη ΔΣ πρωτοβάθμιων σωματείων, αυτοί δεν εξετάστηκαν από τον ανακριτή. Πλήθος φωτογραφιών και άλλων στοιχείων αποδεικνύουν την αναίτια σύλληψη του, αλλά παραμένει προφυλακισμένος για 5η εβδομάδα στον Κορυδαλλό.
    Η άδικη σύλληψη και προφυλάκιση του διαδηλωτή πλήττει ευθέως το δικαίωμα όλων των εργαζομένων στην απεργία και τη διαδήλωση, παραβιάζει κατάφωρα οποιοδήποτε αίσθημα δικαίου. Προφανώς η κυβέρνηση επιχειρεί να στείλει ένα μήνυμα φόβου προς το εργατικό κίνημα και κάθε αγωνιζόμενο εργαζόμενο, την ίδια στιγμή που σέρνει τη χώρα στο ΔΝΤ και ετοιμάζεται να επεκτείνει την επίθεσή της στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα και στα ασφαλιστικά δικαιώματά όλων μας.
    Το δικαίωμα στην απεργία και η συμμετοχή στη διαδήλωση δεν ποινικοποιείται. Ο Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα βρίσκεται στο πλευρό του Μάριου Ζέρβα και απαιτεί την άμεση αποφυλάκισή του και την παύση των διώξεων σε όλους τους συλληφθέντες της 11 Μάρτη.
    Για τους παραπάνω λόγους:
    -Συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο για την αποφυλάκιση του Μάριου Ζέρβα, την Πέμπτη15-4 στις 7 μ.μ. στα Προπύλαια
    -Διοργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης την Τετάρτη 21 Απριλίου στις 9:30 π.μ.
    -Διοργανώνουμε συνέντευξη τύπου την Τετάρτη 21 Απριλίου στις 12 μ. στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, 1ος όροφος)

    ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

  12. Ο/Η Tsakalias λέει:

    Με πολύ εκτίμηση στον modern-father, εδώ δεν είναι μέρος για κάποια σοβαρή ανταλλαγή αποψεων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ουδέποτε υπήρξε κάποιο τέτοιο δείγμα για να μας μπερδέψει!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Εδώ είναι χώρος της πλάκας όπου ερχόμαστε και κάνουμε πλάκα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Σημείωσις: Ο Ευγένιος Βούλγαρις που άνοιξε τα μάτια των Ελλήνων δέχεται το θαύμα, οπότε δε μας χερετάτε με τις γνωστές σάχλες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ωραίο άρθρο με στατιστική για την «αγία αθεΐα»:
    http://www.oodegr.com/oode/a8eismos/eglimata/statistikes_eglimatwn_1.htm

    http://www.godandscience.org/apologetics/atrocities.html#oU3OptVtD4rv

    Murders by Atheists (20th Century) Country Dates Murders
    Afghanistan 1978–1992 1,750,000
    Albania 1944–1985 100,000
    Angola 1975–2002 125,000
    Bulgaria 1944–1989 222,000
    China/PRC 1923–2007 76,702,000
    Cuba 1959–1992 73,000
    Czechoslovakia 1948–1968 65,000
    Ethiopia 1974–1991 1,343,610
    France 1793–1794 40,000
    Greece 1946–1949 20,000
    Hungary 1948–1989 27,000
    Kampuchea/Cambodia 1973–1991 2,627,000
    Laos 1975–2007 93,000
    Mongolia 1926–2007 100,000
    Mozambique 1975–1990 118,000
    North Korea 1948–2007 3,163,000
    Poland 1945–1948 1,607,000
    Romania 1948–1987 438,000
    Spain (Republic) 1936–1939 102,000
    U.S.S.R. 1917–1987 61,911,000
    Vietnam 1945–2007 1,670,000
    Yugoslavia 1944–1980 1,072,000

    Στατιστική των εγκλημάτων για να μην ξεχνιώμαστε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ο «ΙΟΣ» σε ένα ρεσιτάλ ηλιθιότητας (http://www.iospress.gr/ios2001/ios20011111a.htm)
    για να προστατέψει την αθεΐα, ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ένα νούμερο

    από 20 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΩΣ 43 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΜΟΝΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Και εδώ η δική τους ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ τους διαψεύδει για το ΚΑΤΩ νούμερο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    «Μόνο τα θύματα του Μεγάλου Βήματος προς τα Εμπρός εκτιμάται σήμερα ότι αγγίζουν τα 40 εκατομμύρια!»

    Πως δεν το έχει δει κανένας να βάλουν τα νούμερα που παραδέχεται ο «Ιός». Ρε ας μην είναι 65 εκ της Κίνας. Ας βάλουν τα εκατομμύρια θυμάτων της αθεΐας που παραδέχεται ο «Ιός». Τους οποίους καραγκιόζηδες δε τους πειράζουν καθόλου τα 20-25-30-35-40 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ανθρώπων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Η πιο εγκληματική πίστη που έχει περάσει ποτέ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Και ας μετρήσει κανείς αν θέλει την διαφθορά, τους ημέτερους, τις παιδεραστίες, τα βασανιστήρια, τα εγκλήματα στα ολοκληρωτικά καθεστώτα των αθέων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Δεν κοιτάτε τα χάλια σας που θέλετε να μιλάτε κιόλας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Άθεοι=Εγκληματίες με παραδοχή του «Ιού»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Ο/Η Po λέει:

      Το μασκώτ μας, ο κ. Τσακαλίας αποκαλύφθηκε: είναι πολυθεϊστής!
      Πιστεύω σε δύο (τουλάχιστον) θεούς.
      1. τον γνωστό Θεό όλων «μας», και…
      2. το Θεϊκό έργων των επιστημόνων-«ερευνητών» της Ορθοδόξου δογματικής – τον ΟΟΔΕ.

      μας απογοήτευσε.

  13. Ο/Η no1 λέει:

    Στην αρχή ήταν το δημοτικό. Εκεί επειδή είμασταν ακόμα παιδιά δεν μας πολυζόριζαν και δεν μας ψυχοπλάκωναν τόσο πολύ. Κατόπιν ήρθε το γυμνάσιο. Άρχισαν οι κομπλεξισμοί και οι αυταρχισμοί. Το λύκειο αποδείχθηκε εξίσου άσχημο. Σκέφθηκα ότι όταν μπω στο πανεπιστήμιο θα είναι πιο πολιτισμένα. Αμ δε, αποδείχτηκε ότι ήταν ακόμα χειρότερα. Αυταρχισμός των καθηγητάδων στο έπακρο, βόλεμα και συντηρητισμός.
    Παρατάω στη μέση το πανεπιστήμιο και πάω φαντάρος για να γλιτώσω από τους βάρβαρους. Χε, χε, εκεί ήταν ακόμα χειρότερα. Εκεί που σταματάει η ανθρώπινη λογική αρχίζει ο στρατός!
    Μάλιστα από την εμπειρία μου ως φαντάρος σας διαβεβαιώνω ότι μεθόδους ελέγχου και πλύσης εγκεφάλου που χρησιμοποιούν στα στρατόπεδα έχουν εισχωρήσει και στα πανεπιστήμια!!! Προφανώς οι μεγαλοκαθηγητάδες θεωρούν απειλή (!) για τα κεκτημένα τους τη σπουδάζουσα νεολαία..!

    Με λίγα λόγια η παλιά γενιά αρμέγει τη νέα γενιά με το δικαιολογητικό ότι αυτοί μας γέννησαν, άρα τους χρωστάμε τα πάντα και με το κίνητρο ότι και εμείς όταν παλιώσουμε να κάνουμε τα ίδια, βγάζοντας το άχτι μας, στην επόμενη γενιά που θα έρθει.
    Αυτή είναι η πραγματική αγάπη που τρέφουν οι μπαρμπάδες και οι μανάδες μας για εμάς τους νέους: είμαστε επένδυση για αυτούς. Το νταβατζιλίκι τους και τον αυταρχισμό τους τα ονόμασαν αγάπη. Και έχουν την απαίτηση να είμαστε υπερήφανοι και για την Ελλάδα, την πατρίδα. Αυτοί έχουν κάθε λόγο να είναι υπερήφανοι διότι έχουν εγκαθιδρύσει ένα καθεστώς όπου επιπλέουν οι φελλοί και οι κουράδες και μπορούν να κάνουν τη φάση αλλιώς, για αυτό έχουν ορίσει για την πάρτη τους παχυλές συντάξεις και εφ’άπαξ τη στιγμή που ο βασικός είναι στα 600 ευρώ! Λένε ότι όταν εμείς είχαμε φιλοσοφία και τεχνολογία οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια. Αλήθεια ποία η σχέση μεταξύ αρχαίων ελλήνων και νεοελλήνων;
    Ας μας απαντήσει κάποιος εκπρόσωπος την «τιμημένης» γενιάς των σημερινών βολεμένων και «φτασμένων» 50άρηδων και 60άρηδων.
    (θα έγραφα και τους 70άρηδες, αλλά αυτοί είναι εντελώς στον κόσμο τους, άρα εξαιρούνται λόγω βλακείας)

    • Ο/Η Po λέει:

      no1…
      γενικώς κι αορίστως δεν έχετε άδικο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχετε δίκιο, μάλλον αφήνετε πολλά ζητήματα κοινωνικής δομής απέξω.

      Κοινωνία σαν την δική μας, αλλά και του δυτικού κόσμου γενικότερα αποτελείται από τάξεις και κοινωνικά στρώματα, επομένως ένας 60άρης ή ένα 50άρης γενικά δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Ποιος 50άρης, ποιος 60άρης και ποιο το κοινωνικό του στάτους.

      Ο 60άρης που δουλεύει στα λατομία, στα ναυπηγεία, σαν υπάλληλος, μισθωτός κλπ΄- Αυτός ο 60άρης τι κοινό έχει με τον 60άρη υπουργό ή επαγγελματία βουλευτή πέραν της ηλικίας και της κοινής αστυνομικής τους ταυτότητας.

      Σας γράφω το ελάχιστο αριθμό λέξεων σκεπτόμενος το χώρο των σχολίων, θα μπορούσα να επεκταθώ, και να απαντήσω στο ποιος νομοθετεί και το ποιος εργάζεται νυχθημερόν να τα βγάλει πέρα…

      Σκεφτείτε τα.

  14. Ο/Η Βλ. Ρασσιάς λέει:

    Φίλε, θερμά συγχαρητήρια για το κείμενό σου. Θα το διαδώσω όπου μπορώ.

  15. Ο/Η laskaratos λέει:

    Καλώς ήλθες,
    ευχαριστώ πολύ

    • Ο/Η Κ.Δ. λέει:

      Κύριε Λασκαράτε,
      σας παρακολουθώ ανελλιπώς αν και σπανιότατα σχολιάζω.
      Είδα πως σας επισκέφθηκε ο φίλος Βλάσσης Ρασσιάς όπως είδα επίσης μια ενδιαφέρουσα αναφορά σας στον Γκυ Ντεμπόρ.
      Ας επωφελθούμε από αυτές τις συγκυρίες διαβάζοντας το πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τον Ντεμπόρ και τον σχεδόν άγνωστο στη χωρα μας Σιτουασιοναλισμό (Καταστατισμό) του.

      Η ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΑΣΜΟΥ
      του Bob Black

      «Οι καταστασιακοί που ίσως φαντάζεστε πως είστε οι κριτές τους, μία μέρα θα σας κρίνουν αυτοί. Σας περιμένουν στην γωνία». Με αυτή την αόριστα απειλητική φράση, ο Μωρίς Βυκέρτ, μιλώντας για λογαριασμό της Καταστασιακής Διεθνούς, έκλεινε την προκλητική του ομιλία στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης (ICA) στο Λονδίνο, το 1961. Εν συνεχεία, ένας μάλλον συγχυσμένος και αμήχανος ακροατής ρώτησε τι ήταν επιτέλους αυτός ο «Καταστασιασμός». Τότε, ο Γκύ Ντεμπόρ σηκώθηκε και δήλωσε στα γαλλικά: «Δεν βρισκόμαστε εδώ για να απαντήσουμε σε ηλίθιες ερωτήσεις» και αμέσως μετά ο ίδιος και οι υπόλοιποι παρευρισκόμενοι καταστασιακοί αποχώρησαν.

      Τα υπόλοιπα στο σαϊτ
      http://www.rassias.gr/ANPOLI32.html

  16. Ο/Η ακάκιος λέει:

    Λασκαράτε, «οι απελευθερωμένοι (liberated) άνθρωποι, αν δουν καμιά φορά κάπου λίγη ακαθαρσία που δεν καθαρίζεται, την σκεπάζουν με καμιά πλάκα, για να μην αηδιάσει και ο άλλος που θα την δη. Ενώ εκείνοι που ξεσκαλίζουν σκουπίδια μοιάζουν με τις κότες.» Γι αυτό και η Αριστερά κουκούλωσε τα βρώμια. Ήταν ζήτημα αρχής και όχι παράληψης. Άν δεν συμφωνείς διάβασε το λόγο του θεού εν στόματι του Γέροντα Παίσιου του Βατοπεδινού.

    «Ο Γέροντας Παίσιος στην ερώτηση:
    – Γέροντα, γιατί κανένας δεν παίρνει μια θέση με τόσα σκάνδαλα που γίνονται στην Εκκλησία; είχε απαντήσει, πολύ παραστατικά:

    – Στα εκκλησιαστικά θέματα όλες οι καταστάσεις δεν είναι να πάρεις θέση. Μπορεί να ανέχεται κανείς μια κατάσταση κάνοντας υπομονή, έως ότου ο Θεός δείξει τι πρέπει να κάνει. Άλλο είναι να ανέχεται κανείς μια κατάσταση και άλλο να την αποδέχεται, ενώ δεν πρέπει. Ύστερα, σε τέτοιες περιπτώσεις, ό,τι έχει να πει κανείς να το πει με σεβασμό, ανδρίκια· όχι να βρίζει, να δημοσιεύει. Να το πει ιδιαιτέρως στο ίδιο το πρόσωπο στο οποίο αφορά το θέμα με πόνο, από αγάπη, για να προσέξει μερικά πράγματα. Δεν είναι ειλικρινής και ευθύς εκείνος που λέει κατά πρόσωπο την αλήθεια ούτε εκείνος που την δημοσιεύει, αλλά εκείνος που έχει αγάπη και αληθινή ζωή και μιλάει με διάκριση, όταν πρέπει, και λέει εκείνα που πρέπει στην πρέπουσα ώρα. Εκείνοι που ελέγχουν με αδιακρισία έχουν πνευματική σκότιση και κακία και βλέπουν τους ανθρώπους δυστυχώς σαν κούτσουρα. Και ενώ τους πελεκάνε αλύπητα και υποφέρουν οι άνθρωποι, αυτοί χαίρονται για το τετραγώνισμα που τους κάνουν, για «τον κυβισμό»! Μόνο σε άνθρωπο που έχει δαιμόνιο αρχικό δικαιολογείται να θεατρίζει τους ανθρώπους μπροστά στον κόσμο, για να κλονίζει αδύνατες ψυχές. Το ακάθαρτο πνεύμα, φυσικά, δεν βγάζει στην φόρα τις αρετές των ανθρώπων αλλά τις αδυναμίες τους. Οι ελευθερωμένοι όμως άνθρωποι από τα πάθη τους, επειδή δεν έχουν κακία, το κακό το διορθώνουν με καλοσύνη. Αν δουν καμιά φορά κάπου λίγη ακαθαρσία που δεν καθαρίζεται, την σκεπάζουν με καμιά πλάκα, για να μην αηδιάσει και ο άλλος που θα την δη. Ενώ εκείνοι που ξεσκαλίζουν σκουπίδια μοιάζουν με τις κότες.

    [Από το βιβλίο: «Λόγοι Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου Α΄», έκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου « Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος » Σουρωτή Θεσσαλονίκης]

    Δεν είναι ειλικρινής και ευθύς εκείνος που λέει κατά πρόσωπο την αλήθεια Λασκαράτε, κακά τα ψέμματα.
    Μετανοείτε και προσεύχεστε.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αναπαύτηκα αδελφέ Ακάκιε με αυτή σου τη διευκρίνηση.

      Φαντάζομαι πως ο Αλέξης Τσίπρας κατ’ιδίαν με διάκριση και αγάπη θα είπε στον Ιερώνυμο μερικά πράγματα, που δεν έπρεπε να τα πει και δημόσια.

      Με φώτισε ο Παισιος και μου έλυσε όλες τις απορίες για τα ιερά κουκουλώματα:
      @Οι ελευθερωμένοι όμως άνθρωποι από τα πάθη τους, επειδή δεν έχουν κακία, το κακό το διορθώνουν με καλοσύνη. Αν δουν καμιά φορά κάπου λίγη ακαθαρσία που δεν καθαρίζεται, την σκεπάζουν με καμιά πλάκα, για να μην αηδιάσει και ο άλλος που θα την δη. Ενώ εκείνοι που ξεσκαλίζουν σκουπίδια μοιάζουν με τις κότες».

      Λασκαράτος (κότα)

  17. Ο/Η Παΐσιος† λέει:

    Για Παίσιο πηγαίνετε:
    http://rapidshare.com/files/376065039/
    καλή διασκέδαση…

  18. Ο/Η nikos__alfa λέει:

    Ακάκιε αυτή την on-line σύνδεση του θεού με το Παίσιο που μπορούμε να την προμηθευθούμε κιεμείς;’Ολα τα προνόμια για σας μοναχοφάηδες!

  19. Ο/Η ακάκιος λέει:

    @nikos_alfa

    H on-line σύνδεση που ζητάς is not a free service and is available only to registered members! Μίλησε με τον πνευματικό σου για τους όρους και το κόστος εγγραφής. Προσοχή όμως! Άν κάποιος άθεος προσπαθήσει να έρθει σε επαφή με τον θεό θα δεί στην οθόνη του το ακόλουθο μήνυμα:

    «ERROR.
    The file could not be found. Please check the download link.»

  20. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Mην τη χάσετε
    Εκδήλωση για βιβλίο Ευτύχη Μπιτσάκη
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=536463

    Με αφορμή την έκδοση του νέου βιβλίου του Ευτύχη Μπιτσάκη, Από την πυρά στον άμβωνα (εκδόσεις Τόπος), αύριο στις 7 μ.μ. στη Στοά του Βιβλίου διοργανώνεται εκδήλωση για τις σχέσεις επιστήμης και φιλοσοφίας. Θα μιλήσουν: Θύμιος Νικολαΐδης, διευθυντής ερευνών ΕΙΕ, Νίκος Ταμπάκης, μηχανικός, δόκτωρ Φιλοσοφίας, Θανάσης Παπαβασιλείου, καθηγητής Βιοχημείας Πανεπιστημίου Αθηνών, Κατερίνα Μάτσα, ψυχίατρος, διευθύντρια “18 άνω”, και Χρυσούλα Μητσοπούλου, διδάκτωρ Φιλοσοφίας.

    http://www.epohi.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=4654&Itemid=36

    Ευτύχης Μπιτσάκης, «Από την πυρά στον άμβωνα»
    28.02.10
    Αθήνα,
    εκδόσεις
    Τόπος, 2009,
    σσ. 220

    …….Με την εμφάνιση των μεγάλων ανατροπών στις φυσικές επιστήμες του 20ού αιώνα, η προσπάθεια ιδιοποίησης των επιστημών από τη θεολογία παίρνει νέες μορφές και αναδιατυπώνει επιχειρήματα για την ύπαρξη του Θεού με όρους των νέων επιστημών. Ο Μπιτσάκης αποδίδει αυτές τις τάσεις στα όρια του αστικού επιστημονισμού και του αστικού ορθολογισμού που αδυνατούν (και με μία έννοια δεν θέλουν…) να ορίσουν τους ιστορικούς και κοινωνικούς όρους που οδηγούν στην ανάδυση της θρησκείας ως ιδεολογίας.
    Σε αυτό το φόντο κάνει και μια αναλυτική ιστορική παρουσίαση των μορφών μυστικισμού που αναπαράχθηκαν μέσα στις μεγάλες επιστημονικές τομές του 20ού αιώνα. Αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μια ορισμένη εσφαλμένη ανάγνωση της θεωρίας της σχετικότητας διαμόρφωσε ένα ολόκληρο κλίμα περί της υποτιθέμενης εξαφάνισης της ύλης μέσα από το μετασχηματισμό της σε ενέργεια. Απέναντι σε αυτό ο Μπιτσάκης αντιπαραθέτει την κρίσιμη επιστημολογική διάκριση ανάμεσα σε έννοιες της επιστήμης, όπως είναι η μάζα, και φιλοσοφικές κατηγορίες, όπως είναι η ύλη, καταδεικνύοντας ότι η εξέλιξη του τρόπου που αντιμετωπίζουμε επιστημονικές έννοιες δεν μπορεί να αναιρέσει φιλοσοφικές κατηγορίες που ορίζουν επιστημολογικές οριοθετήσεις. Αντιμετωπίζει κριτικά μια ανάγνωση της κβαντικής θεωρίας που προβλήθηκε στο μεσοπόλεμο ως έρεισμα για την απόρριψη της αιτιότητας και επιμένει ότι στα μικροφυσικά φαινόμενα δεν διαπιστώνεται η απουσία αιτιακο ύ καθορισμού αλλά αντίθετα η ανά
    δυση μιας σύνθετης μορφής αιτιοκρατίας, του κβαντικού στατιστικού καθορισμού. Επισημαίνει τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται πλευρές των σύγχρονων επιστημών για τη νομιμοποίηση μυστικιστικών τοποθετήσεων (π.χ. με την αξιοποίηση του παραδόξου EPR). Επιχειρηματολογεί αναλυτικά ενάντια στην τάση να αντιμετωπίζεται η θεωρία της «Μεγάλης Έκρηξης» ως η οριστική ερμηνεία της εξέλιξης του σύμπαντος και δείχνει γιατί η προνομιμοποίηση αυτής της θεωρίας σχετίζεται πρώτα και κύρια με το πώς μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με μια θεωρία της θείας Δημιουργίας, γεγονός που αποδεικνύεται και από την ενθουσιώδη υποδοχή της από θεολογικούς κύκλους.

    Ο ρόλος της θρησκείας
    στη σύγχρονη κοινωνία

    Ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερώνεται στην πολεμική ενάντια στη λεγόμενη «ανθρωπική αρχή», σύμφωνα με την οποία η δημιουργία του σύμπαντος μπορεί να εξηγηθεί τελεολογικά με βάση την εμφάνιση του ανθρωπίνου όντος στο τέλος της εξελικτικής πορείας. Ο Μπιτσάκης καταδεικνύει τον βαθύτερο ιδεαλισμό που έχει αυτή η τελεολογική ερμηνεία της εξέλιξης της φύσης και των έμβιων όντων, αναδεικνύει τον εμφανή παραλογισμό του επιχειρήματος (γιατί να είναι τόσο «σπάταλη» η δημιουργία εάν είναι προδιαγραμμένη να καταλήξει στον άνθρωπο;), αλλά και τη σύνδεση που μπορεί να έχει με εμφανώς θεολογικά επιχειρήματα.
    Το τέταρτο κεφάλαιο του βιβλίου αφιερώνεται στο ρόλο της θρησκείας (και της Εκκλησίας) στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Εντοπίζει τη βαρύτητα της θρησκείας μέσα στα εκπαιδευτικά πράγματα, αναφέροντας ως παραδείγματα τη μη διδασκαλία της θεωρίας της εξέλιξης ή την επιμονή στο μάθημα των θρησκευτικών, αποδίδοντας αυτές τις τάσεις στην ιστορική διαμόρφωση του νεοελληνικού κράτους και την αναπαραγωγή της συντηρητικής προγονολατρείας ως ιδεολογικού στηρίγματος της αστικής τάξης. Για τον Μπιτσάκη το μάθημα των θρησκευτικών αποτελεί ιδιότυπη μορφή προσηλυτισμού που παραγνωρίζει τους όρους με τους οποίους διαμορφώνονται οι κοσμοαντιλήψεις των παιδιών και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να αντικατασταθεί από εισαγωγικά θρησκειολογικά μαθήματα. Στο ίδιο πλαίσιο επιχειρηματολογεί ενάντια στην «ανωτατοποίηση» των εκκλησιαστικών σχολών και όλες τις μορφές προνομιακής μεταχείρισης και οικονομικής ενίσχυσης της Εκκλησίας από το ελληνικό κράτος.
    Στον επίλογο του βιβλίου ο Μπιτσάκης επιστρέφει στην ανάγκη μιας κριτικής στη θρησκεία που να πηγαίνει πέρα από τα όρια του αστικού επιστημονισμού. Υποστηρίζει ότι το όριο της αστικής κριτικής στη θρησκείας είναι ότι αρκεί η υπεράσπιση του Διαφωτισμού και του φωτισμένου ρόλου της επιστήμης για να αντιμετωπιστεί το θρησκευτικό φαινόμενο. Μόνο που αδυνατούν να κατανοήσουν τους κοινωνικούς όρους που αναπαράγουν το θρησκευτικό φαινόμενο. Για τον Μπιτσάκη η θρησκεία, και ιδίως ο χριστιανισμός, είχε έναν αντιφατικό ιστορικό ρόλο. Λειτούργησε ταυτόχρονα ως παραπλάνηση και φυγή από την πραγματικότητα, αλλά και ως καταφύγιο, παρηγοριά και ελπίδα. Και αυτή η αντίφαση εξηγεί γιατί μέσα στην ιστορία πληβειακά στρώματα στράφηκαν προς τη θρησκεία, για να εισπράξουν τις περισσότερες φορές νομιμοποίηση της καταπίεσης από τους εκπροσώπους της εκκλησίας και της θεολογίας. Γι’ αυτό και τελειώνει το βιβλίο υπενθυμίζοντας την κριτική του νεαρού Μαρξ στη θρησκεία ως έκφραση της θεμελιώδους αντιφατικότητας της αστικής κοινωνίας…………..

  21. Ο/Η pikos λέει:

    Καλό θα ήταν, να μην επιδιώξετε τη σύνδεση με το
    συγκεκριμένο ιστότοπο διότι είναι επικίνδυνος, έχει Υιό.

  22. Ο/Η laskaratos λέει:

    Nα πούμε και μια καλή κουβέντα.
    Ο ηγούμενος της Μονής Γηροκομίου Πατρας Συμεών Χατζής και ο μητροπολίτης βόηθησαν στην ανέγερση μνημείου εκτελεσθέντων από το ελληνικό κράτος κομμουνιστών:

    Τότε που η αξία της ζωής δεν ξεπερνούσε την τιμή μιας σφαίρας

    17/04/2010

    Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΗΜ. ΜΟΣΧΟΥ*

    Στις 28.2.49, πριν από 61 χρόνια, τα κορμιά οκτώ αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, από τον χώρο του ΚΚΕ και της αριστεράς, σωριάζονταν από τα βόλια του στρατιωτικού αποσπάσματος της Βασιλικής Δημοκρατίας στη θέση «Σκοποβολή» του Γηροκομειού Πατρών. Το αίμα που κύλησε έβαψε το χαντάκι που βρίσκεται εκεί, πίσω από το ίδρυμα Κωνσταντοπούλειο Ευγηρείο, δίπλα στον δρόμο που οδηγεί στην Ξερόλακκα, εκεί που τώρα κατασκεύασε πλατεία ο Δήμος Πατρέων.

    Η εκτέλεση αυτή ήταν κατάληξη της αποκάλυψης κομμουνιστικής γιάφκας στην οικία του παραγγελιοδόχου Γιάννη Μαντζούτσου, μέλους του ΚΚΕ, επί της οδού Πατρέως 75, δίπλα από την αναπαλαιωμένη Νομαρχία Αχαΐας, και μιας ολονύκτιας μάχης που ακολούθησε. Γι’ αυτό οι Πατρινοί κράτησαν στη μνήμη τους, ανεξίτηλα τα γεγονότα.

    Όταν άρχισε η δίκη, στις 19.1.1949, είχαν παραπεμφθεί στο Έκτακτο Στρατοδικείο Πατρών 35 αριστεροί, ενώ την ίδια ημέρα το βράδυ ο Γιάννης Μαντζούτσος υπέκυπτε από τα ειδεχθή βασανιστήρια που είχε υποστεί στην Ασφάλεια Πάτρας. Μετά από δέκα ημέρες δικαστικής παρωδίας, καταδικάστηκαν 12 από τους κατηγορουμένους εις θάνατον. Σε όλη τη διάρκεια της δίκης το πατραϊκό κοινό παρακολούθησε εμβρόντητο τη στημένη διαδικασία.

    Ένα μήνα αργότερα, στις 28 Φεβρουαρίου 1949, πριν προλάβουν να πάρουν χάρη, οι οκτώ από τους δώδεκα καταδικασθέντες εις θάνατον εκτελούνται στην θέση »Σκοποβολή» του Γηροκομειού Πατρών. Αυτοί ήσαν οι: Τάκης Ηλιόπουλος, Πάνος Αργυρόπουλος, Σπυρίδων Ματζούκας, η σύζυγός του Αντωνία, η Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου, ο Κωνσταντίνος Μανώλης, ο Ανδρέας Μασούρας κι ο 22χρονος Γιώργος Γεωργόπουλος.

    Στο διάστημα του Εμφυλίου οι εκτελεσθέντες έφθασαν τους 175 στην Πάτρα, ενώ πολύ περισσότεροι ήσαν αυτοί που γλίτωσαν με πολύχρονες φυλακίσεις.

    ……………..

    Στο μεταξύ με την 5/2008 απόφασή του το Συμβούλιο της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών εξουσιοδοτεί τον σεβ. μητροπολίτη Χρυσόστομο, ο οποίος παραχωρεί «άνευ ανταλλάγματος προς τον αποκλειστικόν σκοπόν της ανέγερσης μνημείου» την έκταση των 990 τ.μ. που ζήτησε ο δήμος και στην οποία ανελλιπώς ετελείτο θρησκευτικό και πολιτικό μνημόσυνο από το 1996.

    …….

    Κι εδώ είναι απαραίτητη η αναφορά στη συμβολή του ηγουμένου της Ι. Μονής Γηροκομείου, αρχιμανδρίτη πατέρα Συμεών Χατζή, ο οποίος από την πρώτη στιγμή στάθηκε κοντά στην τριμελή Επιτροπή Πρωτοβουλίας, που είχε συσταθεί από τις 28.2.1995, με κοινό όραμα την ανέγερση μνημείου στην μνήμη όσων εκτελέστηκαν στο Γηροκομειό.

    ……….
    Θα είμαστε εκεί την Κυριακή 18 Απριλίου 2010, ώρα 11, στα ιερά χώματα της «Σκοποβολής», του Γηροκομειού, που τα άγιασε το αίμα των εκτελεσμένων αγωνιστών της αριστεράς, οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους για πανανθρώπινες αξίες. Θα είμαστε εκεί για να γίνει η παρουσία μας άσβηστο καντήλι στη μνήμη τους.

    ……..

    * Ο Γιώργος Δημ. Μόσχος είναι γραμματέας της Εταιρείας Συλλογής και Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων (ΕΣΔΙΑ) Ν. Αχαΐας 1940-1974.

    Το πλήρες άρθρο:

    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=537070

  23. Ο/Η Ψυχίατρος λέει:

    Παπάδες του Σουρή

  24. Ο/Η Ψυχίατρος λέει:

    Παπάς στο High, απίστευτο γέλιο

  25. Παράθεμα: Περί Αγίου Φωτός αντιρρητικός « αναΜορφωση – συνΙστολογιο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.