Η Απάτη του Αγίου Φωτός [4]

Στους σκοτεινούς χρόνους οι άνθρωποι καθοδηγούνταν καλύτερα από τη θρησκεία, όπως στην κατασκότεινη νύχτα ο τυφλός είναι ο καλύτερος οδηγός· γνωρίζει τους δρόμους και τα μονοπάτια καλύτερα από κάποιον που μπορεί να δει. Όμως στο φως της μέρας, είναι παράλογο να χρησιμοποιείς έναν τυφλό για οδηγό.
Heinrich Heine, από το 4ο κεφάλαιο του «Ο Θεός δεν είναι μεγάλος» του Christopher Hitchens, εκδ. Scripta


διαβάστε το 1ο το 2ο και το 3ο Μέρος

[Μέρος 4ο]

Επιδείξαμε κατ’ επανάληψη με επιτυχία το πείραμα με τα κεριά, προς κατάπληξη των παρευρισκομένων εκπροσώπων της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η αμηχανία τους ήταν έκδηλη, παρόλο που δεν προφασιστήκαμε κάποια ανταγωνιστική υπερφυσική δύναμη αλλά ξεκαθαρίσαμε άμεσα και ευθέως τη φυσική βάση της διαδικασίας. Σε πρόσφατη μάλιστα επίδειξη που μεταδόθηκε από το EXTRA την Παρασκευή 16 Απριλίου, ένας εκ των εκπροσώπων της Εκκλησίας διάβαζε την ώρα του πειράματος… τους εξορκισμούς του Αγίου Βασιλείου.. ανεπιτυχώς.

Η πηγή προέλευσης του λευκού φωσφόρου στην αρχαιότητα μπορεί να ήταν αρκετά απλή. Ένας κατάλογος από τα πιθανά διαθέσιμα υλικά για την παραγωγή φωσφόρου μας εισάγει κατευθείαν στο βασίλειο της Μαγείας και μάλιστα της Μαύρης καθώς η συνήθης πηγή για την παραγωγή φωσφόρου είναι τα… κόκκαλα, τα κόπρανα και τα ούρα. Και που αλλού μπορείτε να φανταστείτε ότι θα βρίσκαμε τέτοιες δυσώδεις αλχημιστικές συνταγές μαγειρικής παρά στο… Ιερό βιβλίο της Βίβλου».

Η σχισμένη κολώνα
Ένα άλλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να σταθούμε, είναι η περιβόητη σχισμένη κολώνα και το θαύμα που (θρυλείται ότι) συνδέεται μ’ αυτήν. Ακόμα και σκληροπυρηνικοί απολογητές στην περίπτωση αυτή συνιστούν επιφυλακτικότητα!

Λέγεται πως το 1549 μ.Χ. οι Αρμένιοι δωροδόκησαν τον σουλτάνο Μουράτ για να τους δώσει την άδεια να εισέλθουν στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως και να βγάλουν αυτοί από τον Πανάγιο Τάφο το Άγιο Φως. Πράγματι ο σουλτάνος τους έδωσε την άδεια και οι Αρμένιοι μπήκαν μέσα στον Ναό και τον κλείδωσαν. Γεμάτος απελπισία ο Ορθόδοξος Πατριάρχης όταν είδε τους Αρμένιους να βρίσκονται μέσα στον Πανάγιο Τάφο, γονάτισε έξω στην είσοδο του Ναού κοντά σε μία από τις κολόνες. Ξαφνικά η κολόνα σχίστηκε και βγήκε το Άγιο Φως ανάβοντας τις λαμπάδες του Πατριάρχη. Ο Αγαρηνός Εμίρης παρακολουθούσε τα γεγονότα από τον μιναρέ του τζαμιού που βρίσκονταν απέναντι από τον Ναό.

Μόλις είδε τα γεγονότα φώναξε «Μεγάλη η πίστη των Χριστιανών! ‘Ένας είναι ο αληθινός Θεός, ο Θεός των Χριστιανών. Πιστεύω στον Αναστάντα εκ νεκρών Χριστόν. Τον προσκυνώ ως Θεό μου». Μετά από αυτή την ομολογία του πήδησε από τον μιναρέ. Κατά την πτώση του όμως δεν έπαθε τίποτα. Τότε οι μουσουλμάνοι τον έπιασαν και τον αποκεφάλισαν.

Εδώ όμως προκύπτουν κάποιοι προβληματισμοί. Το σχίσιμο της κολώνας για παράδειγμα (το οποίο εστιάζεται κυρίως στο κατώτερο τμήμα της) δεν είναι διαμπερές! Συνεπώς θα πρέπει να δοθεί μια λογική εξήγηση για το πώς (αλλά κυρίως ΓΙΑΤΙ) το φως διαπερνώντας το υλικό εμπόδιο τού κίονα άφησε τα ίχνη του μόνο από την εξωτερική πλευρά. Εκτός κι αν … – εκτός κι αν το σχίσιμο προκλήθηκε από έξω προς τα μέσα, και όχι από μέσα προς τα έξω!
Ο Ιάσων Ευαγγέλου στο «Θρησκευτικό φαινόμενο» κάνει λόγο για φθορά «από την πυρκαγιά του 1808», ενώ ο κ. Καλοκύρης υποστηρίζει ότι επρόκειτο για λάμψη κεραυνού, χωρίς ωστόσο να δίνει περαιτέρω πληροφορίες ή να διευκρινίζει πόθεν τούτο τεκμαίρεται.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει η εικασία του ότι ο θρύλος περί θαυματουργικής εμφάνισης τού φωτός μέσα από την κολώνα «πιθανόν να σχετίζεται με την παλαιά παράδοση που διασώζει ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς κατά την οποία ο Θεός ‘‘και τω πυρί δεδίττεται – δηλαδή εκπλήσσει, φοβίζει – τους ανθρώπους ανάπτων εκ κίονος την φλόγα” (…) Και εδώ όμως ο Θεός ‘‘δεδίττεται” με τη φλόγα του κεραυνού που (…) έσχισε την κολώνα»!
Ο προβληματισμός σε σχέση με την αυθεντικότητα τού εν λόγω «θαύματος», γίνεται όμως ακόμα πιο βασανιστικός, όταν αναρωτιόμαστε, πώς είναι δυνατόν οι Αρμένιοι να βίωσαν μπροστά στα μάτια τους αυτό το απίστευτο θαύμα, κι όμως αντί να αποκηρύξουν πάραυτα τα σφαλερά τους πιστεύω και να ασπαστούν το ορθόδοξο δόγμα, απλώς έφυγαν με σκυμμένο το κεφάλι; Γιατί δεν έκαναν αυτό που έκανε ο μουσουλμάνος μουεζίνης;

Και καλά, για τον άλφα ή για τον βήτα λόγο, δεν το έκαναν. Έκτοτε όμως έχουν παρέλθει πάνω από 400 χρόνια και οι Αρμένιοι έχουν βιώσει το θαύμα ισάριθμες φορές, και μάλιστα από απόσταση αναπνοής! Ακόμα να πιστέψουν;
Εδώ πράγματι, όπως με χιούμορ σχολιάζει ο Μιχάλης Καλόπουλος στο βιβλίο του «ΘΑΥΜΑ Ή ΑΠΑΤΗ ΤΟ ‘‘ΑΓΙΟΝ” ΦΩΣ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ;» ο Αρμένιος παρατηρητής πρέπει σίγουρα να είναι «ο πιο δύσπιστος χριστιανός όλων των εποχών! (…) Μόνο ο διάβολος θα είχε τόσο αρνητισμό!».

Η ακαΐα
Η εξελικτική πορεία τού Αγίου Φωτός μέσα στον χρόνο, δεν ήταν βέβαια δυνατόν να μην αγγίξει και την κατά πολλούς εντυπωσιακότερη ιδιότητα του: την περιβόητη ακαΐα. Αρχικά, λέει, η φλόγα δεν καίει, και μόνο μετά την πάροδο 33 ολόκληρων λεπτών, αποκτά τις φυσικές της ιδιότητες!

Το εκπληκτικό δε είναι ότι η ακαΐα ΔΕΝ συνδέεται με τον βαθμό πίστης ή τις γενικότερες θρησκευτικές πεποιθήσεις τού ατόμου, έτσι ώστε να μπορεί να βιωθεί ακόμα και από ανθρώπους που δεν πιστεύουν καν στο Άγιο Φως! – Μάλιστα… Φαίνεται λοιπόν πως και εδώ υπήρξαν σημαντικές τροποποιήσεις προϊόντος τού χρόνου … Διότι τουλάχιστον την εποχή του ιερομονάχου και ιεροδιδασκάλου Γαβριήλ (1755 – 1815), όπως ο ίδιος μας διαβεβαιώνει, η ακαΐα εξαρτάτο ΑΜΕΣΑ από τον βαθμό τής πίστης με την οποία προσερχόταν κανείς στο φως: Ευλαβείς και ενάρετοι προσκυνητές «το εβάστασαν μετά πίστεως ώρα ικανήν και εις τας χείρας και εις τούς κόλπους και εις το πρόσωπον και δεν εκάησαν. Αλλ˙ ήρχισες να διστάζεις (…) και να δοκιμάζεις όχι με πίστιν, αλλά με αμφιβολίαν; Καίει, το ομολογώ»!

Τι ισχύει λοιπόν τελικά; Τι θα πρέπει επιτέλους να πιστέψουμε; Γιατί το «θαύμα» δεν χαρακτηρίζεται από επιβλητική απλότητα και αναλλοίωτη συνέχεια; Γιατί όλες αυτές οι ανακολουθίες; Είναι κι αυτά τα τόσο συμβολικά, υποτίθεται διά θαύματος εμφανιζόμενα 33 λεπτά ακαΐας που πραγματικά πρέπει να παλέψει κανείς για να μην κολαστεί! Διότι άσχετα με την (αντικειμενική ή υποκειμενική) υπόσταση τού φαινομένου, γεννάται το ερώτημα: Γιατί 33, 23, 13 ή οσαδήποτε λεπτά και όχι πάντα; Γιατί το θαύμα στη γένεσή του να είναι τόσο εντυπωσιακό, τόσο υπέρλογο, μα στη συνέχεια να υπόκειται σε φυσικούς περιορισμούς;

Είναι γνωστό, ότι η αυτοανέφλεξη του φωσφόρου που περιγράφεται παραπάνω, δεν προκαλεί θερμότητα στην αρχή και η φλόγα είναι σχετικά ψυχρή. Έτσι εξηγείται επιστημονικά το φαινόμενο της ακαΐας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, για να έχετε μια ιδέα, πως ακριβώς εννοείται η ακαΐα που επικαλούνται αρκετοί, παρακολουθήστε μερικά από τα βίντεο που εμφανίζουν πιστούς να μην καίγονται. Προσέξτε ότι στην συντριπτική πλειοψηφία κανένας δεν κρατά σταθερά τη φλόγα σε ένα σημείο, αλλά μετακινούν με σχετική ταχύτητα, είτε το κερί, είτε το «δοκιμαζόμενο» σημείο του σώματος. Σημειώστε επίσης, ότι τα περισσότερα βίντεο που σχετίζονται με αυτό το θέμα, δεν διαρκούν παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ κάποια απ’ αυτά αναπαράγωνται σε αργή κίνηση για να δίνουν την ψευδαίσθηση της παρατεταμένης διάρκειας.

Με λίγα λόγια, ακόμα και στην περίπτωση που η φλόγα δεν παράγεται από φωσφόρο, συμβαίνει ότι πάνω-κάτω και με τους Αναστενάρηδες στη Δράμα, ένα φαινόμενο το οποίο έχει εξηγηθεί επιστημονικά.

Θα πρέπει να αναφερθεί τέλος, πως το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, σε σχέση με την θαυματολογία, ενώ αρχικά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του του, δεν έπαιρνε επίσημη θέση και τηρούσε μια στάση ουδετερότητας (ουδεμία αναφορά έκανε σε «θαύματα»), αργότερα υιοθέτησε πλήρως και πλέον αναπαραγάγει κι αυτό την σχετική παραφιλολογία και το «θαυματουργικό» του όλου πράγματος.

Η υποδοχή του Αγίου Φωτός με τιμές αρχηγού κράτους
Δεν θα μπορούσε να μην σχολιάσει κανείς την υπερβολή που διαπράττεται, καθώς και το ότι με δαπάνες του ελληνικού κράτους κι όχι της Εκκλησίας, διεκπεραιώνεται ένα κακόγουστο θέαμα, που αφ’ ενός παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ανεξιθρησκείας, αφ’ ετέρου συμβάλλει στην συντήρηση και την τουλάχιστον έμμεση ενίσχυση της παραφιλολογίας περί «θαύματος».

Η «παράδοση» της μεταφοράς του Φωτός έχει ως εξής: το Μεγάλο Σάββατο, με ειδική πτήση της Ολυμπιακής, μεταβαίνει στα Ιεροσόλυμα ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου, ένας, δυο υπουργοί (ανάλογα με την ευσέβεια της κυβέρνησης) και τμήμα της προεδρικής φρουράς. Η επίσημη αποστολή επιστρέφει μαζί με το Άγιο Φως, πάλι με ειδική πτήση. Στο αεροδρόμιο, το Άγιο Φως γίνεται δεκτό ως… αρχηγός κράτους: στρώνεται κόκκινο χαλί, ενώ μικτός λόχος με μπάντα αποδίδει τιμές (στο… Φως).

Αφού γίνει δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους, το Άγιο Φως μεταφέρεται με συνοδεία μοτοσικλετιστών της ΕΛΑΣ στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα. Παράλληλα, από το αεροδρόμιο ξεκινά νέος γύρος δεκαέξι (!) ειδικών πτήσεων της Ολυμπιακής, δια των οποίων μεταφέρεται στις Ιερές Μητροπόλεις της χώρας. Ελικόπτερο του Ναυτικού μεταφέρει το Φως σε νησιά χωρίς αεροδρόμιο. Υπάρχουν πράγματα που νομίζει κάποιος, πως συμβαίνουν επειδή συνέβαιναν πάντα. Λέγονται και «παραδόσεις».

Ως το 1988, το Φως ερχόταν στην Ελλάδα με βαπόρι μια εβδομάδα μετά την Ανάσταση! Μέχρι που ένας ταξιδιωτικός πράκτορας έπεισε το κράτος να μετατρέψει μια θρησκευτική τελετή σε εθνική παράδοση: Ήταν ο Ιάκωβος Οικονομίδης, ο οποίος έκτοτε φέρει τον τίτλο του Μεγαλόσταυρου του Παναγίου Τάφου, ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου στην οδό Νίκης 23, που οργάνωνε (μέχρι το 2004 που έκλεισε) εκδρομές στους Αγίους Τόπους.

Λόγω της σχέσης του με τον τότε Έξαρχο του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα (και μετά Πατριάρχη) κ. Ειρηναίο, συνέλαβε την ιδέα και έπεισε το κράτος να ναυλώσει αεροσκάφος της Ολυμπιακής για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα. Επί προεδρίας Σαρτζετάκη, προστέθηκαν… εύζωνοι και σταδιακά φτάσαμε στο να του αποδίδονται (του… Φωτός!) τιμές αρχηγού κράτους.

Φυσικά, κανένα άλλο ορθόδοξο κράτος στον κόσμο (από τη Ρωσία και τη Σερβία μέχρι την Αρμενία) δε ναυλώνει αεροσκάφος για να μεταφέρει το Φως, ούτε το υποδέχεται ως αρχηγό κράτους…

Ο ίδιος ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, Ιεροθέος, ήταν επικριτικός για το τελετουργικό αυτό, το οποίο είχε χαρακτηρίσει (για άλλους λόγους βεβαίως), σαν «πρόκληση»:
«Συνηθίζεται να υποδεχόμαστε τους αρχηγούς Κρατών με ιδιαίτερες τιμές, ανάλογες με το αξίωμα που κατέχουν και την διακονία που έχουν μέσα στην κοινωνία. Και ακόμη μερικούς ανθρώπους που έχουν μια υπεύθυνη θέση, όπως τον Οικουμενικό Πατριάρχη –πού ασκεί υπεύθυνη εκκλησιαστική διακονία– τους υποδεχόμαστε με τιμές αρχηγού Κράτους. Αυτό είναι επιβεβλημένο, γιατί δεν πρέπει να υπονομεύουμε τους θεσμούς, αφού κάθε υπονόμευση των θεσμών οδηγεί στην αναρχία και την ανταρσία. Θεωρούμε δε κάθε εξουσία ως μεταπτωτικό φαινόμενο, που χρειάζεται για την πεπτωκυία κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, την θεωρούμε σαν ένα αναγκαίο κακό, όπως και τον θάνατο.
Όμως δεν μπορούμε να θέσουμε το άγιον φως στην ίδια θέση με τον αρχηγό Κράτους, διότι δεν αποτελεί μια εξουσία τεταγμένη για να εξυπηρετή μεταπτωτικές καταστάσεις. Μάλιστα οι δημοσιογράφοι που «εκάλυπταν ζωντανά» το γεγονός της υποδοχής του αγίου φωτός άλλοτε έλεγαν ότι υποδεχόμαστε το φως με τιμές αρχηγού Κράτους, και άλλοτε ότι το άγιο φως είναι ο πρώτος αρχηγός Κράτους στο νέο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»!!
Η εικόνα της υποδοχής που είδα στην τηλεόραση μου δημιούργησε έντονο προβληματισμό. Η παρουσία της μουσικής μπάντας που παιάνιζε, το άγημα που απέδιδε τιμές, οι μοτοσυκλετιστές που συνόδευαν τον «αρχηγό Κράτους» και ο Επίσκοπος που κρατούσε τις λαμπάδες αναμμένες και με αυτές ευλογούσε τους πιστούς, και μάλιστα πολλές φορές οι λαμπάδες έσβηναν και χρειαζόταν να τις ανάψη εκ νέου, με προκάλεσαν.
Θα ήταν δυνατόν να αποδοθούν συμβολικές τιμές για το μεγάλο γεγονός με σεμνότητα και σοβαρότητα που επιβάλλει το θαυματουργικό αυτό σημείο, αλλά δεν είναι ορθό να θεωρήται αρχηγός Κράτους το άγιο φως, γιατί τότε παραθεωρείται η αποφατικότητα του γεγονότος και το μυστηριακό στοιχείο του
».

Πηγές
wikipedia.gr | greatlie.com | simiomatario.blogspot.com | jesus.gr | roides.wordpress.com | parembasis.gr | natapoume.pblogs.gr | exeisminima.gr | ermionh.blogspot.com (αναδημοσίευση από «Ποντίκι») | anazitiseis-hh.blogspot.com

………………….

Όλο το κείμενο στο μπλογκ «Πάρε – Δώσεκαι μεγάλο μέρος του στο «τι εστίν αλήθεια;»

Αύριο η Συνέχεια – το 5ο (τελευταίο) μέρος

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία. Bookmark the permalink.

10 απαντήσεις στο Η Απάτη του Αγίου Φωτός [4]

  1. Ο/Η EmilofCrete λέει:

    (Είχα δημοσιεύσει κάποια λινκ, ….χαθήκανε;)

  2. Ο/Η Kωλοσούζας λέει:

    Πολύ τζαναμπέτη Θεό έχουν οι Ελληνορθόδοξοι.
    Ανάβει το φυτίλι μόνο αν ο πατριάρχης είναι ελληνορθόδοξος απατεώνας.
    Κάτι σαν τον Ειρηναίο ένα πράμα

    αποσπάσματα από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ

    Αναγνωστάκης ή Γρηγοριάτης, «Μπίζι» ή πατήρ Ραφαήλ. Ο άνθρωπος-μάσκα. Το φάντασμα που πλανάται στα παρασκήνια του εκκλησιαστικού χώρου από την Ελλάδα ως το Ισραήλ και την Κάτω Ιταλία. Το φάντασμα που πλανάται στις διαδρομές του υποκόσμου των ναρκωτικών ως έμπορος και στις υπόγειες μπίζνες… ασφαλείας με «ατζέντηδες» αξιωματικούς της αστυνομίας ή ακόμη και μυστικές υπηρεσίες. Εργα και ημέραι του καταζητούμενου «Μπίζι», όπως τον επονόμαζαν στην αστυνομική αργκό. Με τα πολλά ονόματα και τις πλαστογραφημένες ταυτότητες.

    Ετος 1987. Οταν έδρεπε ακόμη δάφνες ως πρωταθλητής ποδηλασίας και μέλος της τοπικής Εκκλησίας στη γενέτειρά του… Εγραφε εκείνη τη χρονιά στη συστατική επιστολή του για τον Βαβύλη ο τότε Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Χριστόδουλος: «Με τα έκτακτα διανοητικά προσόντα του παρέχει εχέγγυα αξιοποιήσεως πάσης προσφερομένης ευκαιρίας προς επιμορφωσίν του, είναι δε βέβαιο ότι και η Εκκλησία θέλει επωφεληθή μελλοντικώς εκ της προσωπικότητος αυτού. H παρούσα χορηγείται προς χρήσιν ενώπιον πάσης αρχής και παντός προσώπου δυναμένου να προσφέρει εις τον επιφέροντα πάσαν δυνατήν εξυπηρέτησιν προς επίτευξιν των υγιών στόχων του».

    * H σύλληψη

    Ετος 1988. Συλλαμβάνεται από το Τμήμα Ασφαλείας Βόλου για εμπορία ναρκωτικών, σύμφωνα με αναφορές της Αστυνομίας. Προφυλακίζεται και κρατείται στις φυλακές Βόλου. Ο Βαβύλης έχει εισαγάγει από την Ιταλία 1,5 κιλό ηρωίνη. Την ίδια χρονιά, το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας εκδίδει βούλευμα για απαγόρευση εξόδου του από τη χώρα, αλλά έναν χρόνο μετά το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων αίρει την απαγόρευση.

    Το 1991 καταδικάζεται από το Πενταμελές Εφετείο Λάρισας σε κάθειρξη 13 ετών για εισαγωγή, μεταφορά και κατοχή ηρωίνης, όμως με τριετή αναστολή ποινής. Υστερα από αναίρεση του Αρείου Πάγου κατά της απόφασης, η υπόθεση εκδικάζεται εκ νέου το 1993 από το Πενταμελές Εφετείο Λάρισας και κατά πλειοψηφία επιβάλλεται η ίδια ποινή με 15ετή αυτή τη φορά αναστολή… Σημειωτέον οι μειοψηφήσαντες δικαστές, που διαφώνησαν να δοθεί η αναστολή, επισήμαναν ότι εντός της φυλακής συνέχιζε να διακινεί και να πουλάει ναρκωτικά… Ελαφρυντικό το «πάρε – δώσε» με την αστυνομία για ευνοϊκή μεταχείριση. Λειτούργησε ως πληροφοριοδότης της για τη σύλληψη εμπόρων ναρκωτικών και την εξάρθρωση κυκλωμάτων. Ο τότε διευθυντής Ασφαλείας Αττικής κ. Γ. Βασιλόπουλος και ο τότε προϊστάμενος της Δίωξης Ναρκωτικών κ. Γ. Παπαευθυμίου εγγράφως και διά ζώσης ως μάρτυρες στο δικαστήριο παρέθεσαν συγκεκριμένες υποθέσεις, στις οποίες συνεργάστηκε.

    Ο Βαβύλης-Φωκάς σε ένορκη βεβαίωση (Φεβρουάριος 2004), που κατατέθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ισραήλ, ισχυρίζεται ότι η γνωριμία του με τον κ. Ειρηναίο έγινε τον Ιανουάριο του 2001, στο γραφείο του Αρχιεπισκόπου στην Αθήνα, όπου του εξέφρασε την πρόθεσή του να μεταβεί στα Ιεροσόλυμα για να βοηθήσει στην προεκλογική καμπάνια για την πατριαρχική εκλογή. Επαναλαμβάνει ότι ο κ. Χριστόδουλος του είχε δώσει συστατική επιστολή και σημειώνει ότι ο σημερινός Πατριάρχης τον χρησιμοποίησε για να αντιμετωπίσει τον αντίπαλό του στην πατριαρχική εκλογή, Μητροπολίτη Βόστρων κ. Τιμόθεο. Λέει ότι ο κ. Ειρηναίος διένειμε φωτογραφίες του κ. Τιμόθεου με σεξουαλικό περιεχόμενο, που ήταν προϊόν ηλεκτρονικού φωτομοντάζ.

    Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίος αρνείται πλήρως τους ισχυρισμούς του Βαβύλη, διαψεύδει ότι είχε οποιαδήποτε σχέση μαζί του, όπως και με τον Γιάννη Τριανταφυλλάκη, και διά του πληρεξουσίου δικηγόρου του κατηγορεί τον Μητροπολίτη Βόστρων κ. Τιμόθεο, συνυποψήψιό του στην πατριαρχική εκλογή, ως ενορχηστρωτή της επίθεσης εναντίον του. Επίσης η Αρχιεπισκοπή της Αθήνας διέψευσε ότι ο κ. Χριστόδουλος απέστειλε επίσημα ή ανεπίσημα οποιονδήποτε για να συμβάλει στην εκλογή του κ. Ειρηναίου. Με το όνομα πατήρ Ραφαήλ-Απόστολος Αναγνωστάκης εμφανίζεται ο Βαβύλης πριν από τρία χρόνια ως μέλος της αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων – μαζί με τον Αρχιμανδρίτη Νικόλαο-Νικόδημο Φαρμάκη – σε Διαθρησκειακή Συνάντηση που διοργάνωσε το Βατικανό το 2002 στην Ασίζη. Τελικά η παρουσία τής αντιπροσωπείας ματαιώθηκε.

    Με το όνομα πατήρ Ραφαήλ Γρηγοριάτης είχε εμφανιστεί την ίδια χρονιά ως κληρικός στη Νομαρχία Αχαΐας.

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=164175&ct=75&dt=13/02/2005

  3. Ο/Η Kωλοσούζας λέει:

    \http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=606893&lngDtrID=251

    Εν τω μεταξύ, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, αθώος κρίθηκε από δικαστήριο της παλαιστινιακής Αρχής, ο μητροπολίτης Βόστρων Τιμόθεος σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες για το σχέδιο δολοφονίας του πατριάρχη Ειρηναίου πριν από τρία χρόνια. Σύμφωνα με την απόφαση, το άτομο που είχε κατηγορήσει τον κ. Τιμόθεο ότι τον χρημάτισε για να δολοφονήσει τον κ. Ειρηναίο, λειτούργησε με δυσφημιστικά κριτήρια και δεν προκύπτουν στοιχεία ενοχής του μητροπολίτη Βόστρων.

    Δίωξη κατά του ζεύγους Παπαδήμα

    Εξάλλου, ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος άσκησε τη Δευτέρα η εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνά Θεοδωροπούλου σε βάρος του πρώην διαχειριστή της περιουσίας του πατριαρχείου Ιεροσολύμων Νίκου Παπαδήμα και κατά της συζύγου του, Αικατερίνης Παπαδήμα.

    Η εισαγγελέας απήγγειλε σε βάρος του Νίκου Παπαδήμα την κατηγορία της υπεξαίρεσης ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας ενώ σε βάρος της Αικατερίνης Παπαδήμα, την κατηγορία της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα.

    Η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος των δύο μετά από έρευνα που διενήργησε η εισαγγελέας από τον περασμένο Νοέμβριο θα διαβιβαστεί σε ανακριτή, ο οποίος θα εκδόσει και εντάλματα σύλληψης σε βάρος του ζευγαριού καθώς δεν έχουν δηλώσει μόνιμη κατοικία.

    Για την ίδια υπόθεση διενεργείται έρευνα μετά από καταγγελία του Πατριαρχείου και από τις ισραηλινές αρχές, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν συλλέξει προσδιορίζουν το ύψος της υπεξαίρεσης σε τουλάχιστον 600.000 ευρώ

  4. Ρε παιδιά, για μισό λεπτό. Είτε με το βαπόρι είτε με το αερόπλανο, το άγιο φως έρχεται κάθε χρόνο στην χώρα της Ελλάδος και πηγαίνει σε κάθε άκρη της.
    Η χώρα αυτή, όπως το γνωρίζουν και παραδέχονται όλοι, πάει από το κακό στο χειρότερο, σ’ όλους τους τομείς.
    Ρε σεις, σκεφτήκατε ποτέ άραγε αν δεν ερχόταν αυτό το φως σε τι χάλια θα βρισκόμασταν τώρα;
    Αλήθεια, στο θέμα της οικονομίας, μετά τη πτώχευση τι άλλο υπάρχει χειρότερο.

  5. Ο/Η anonymous lamakas λέει:

    Ρε παιδιά μας τα σπάσατε με το Πανάγιο Φως κλπ κλπ
    Τι μας αφορά τι κάνει μία Real Estate Agency Ltd? Εντάξει, τα κάνει με τα λεφτά τα δικά μας. Αυτό αναδείξτε και τίποτε άλλο. Ή έστω τις σεπτές φάτσες των αγιοταφιτών πατέρων. Μυρίζουν λαμογιά από χιλιόμετρο.
    ¨Οταν ο ελληναράς καταλάβει ότι μερικοί κάνουν μούρη με τα λεφτά του, τότε μόνο θα ξεσηκωθεί. Τα περιί θρησκείας και τι είπε ο Κοραής και ο ένας και ο άλλος, τι ενδιαφέρουν έναν αμόρφωτο λαό όπως ο ελληνικός;
    Ενώ τα μπικικίνια….

  6. anonymous lamakas,
    για τα μπικικίνια, εδώ έχουν γραφεί τόσα πολλά που χρειάζεται ολόκληρος τόμος για να τα χωρέσει. Κι όμως όπως φαίνεται δεν «ενδιαφέρουν έναν αμόρφωτο λαό όπως ο ελληνικός;».
    Άρα τι απομένει; Η τύφλα που του προξενεί η πίστη.

    • Ο/Η thanos λέει:

      Aγαπητε Σταύρο καλησπέρα προσπαθώ επανελειμένα να ξαναδώ τον ιστοτοπό σου αλλά δεν υπάρχει το αθρησκος, μπορείς να βοηθήσεις.
      Ευχαριστώ πολύ,

  7. Παράθεμα: Η Απάτη του Αγίου Φωτός [5] « Ροΐδη Εμμονές

  8. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    Eπίκαιρο.
    Διασκεδάστε με τους άγριους καυγάδες των ορθόδοξων παπάδων γύρω από τον Δήθεν Τάφο του Σωτήρα τους

  9. Παράθεμα: Ένωση Αθέων στο NEWS 247: Αδιανόητες οι δαπάνες για μια απάτη σαν το Άγιο Φως εν μέσω κρίσης | Ασφάλειες Taxispanos

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s