Η Απάτη του Αγίου Φωτός [3]

Κοιτάζοντας τα αστέρια στον ουρανό, γνωρίζω καλά
Ότι σκοτούρα τους αν πάω στην κόλαση
.
W.H. Auden «The More Loving One»


διαβάστε το 1ο και 2ο μέρος

[Μέρος 3ο]
Ο Πορφύριος επίσης, στο ίδιο βιβλίο, αναφέρει ένα περιστατικό το οποίο διηγήθηκε σ’ αυτόν ο μητροπολίτης Ιεροσολύμων. Σύμφωνα με τη διήγηση, όταν ο στρατιωτικός διοικητης της Αιγύπτου Ιμπραήμ Πασάς (ναι! ο γνωστός μας από την Ελληνική Επανάσταση στο Μωριά) βρισκόταν στα Ιεροσόλυμα, ζήτησε να του επιτραπεί η είσοδος στο ναό, προκειμένου να επιβεβαιώσει ο ίδιος της αυθεντικότητα του «θαύματος» και δήλωσε ότι αν όντως επρόκειτο για θαύμα τότε θα έκανε μια μεγάλη δωρεά στο ταμείο της εκκλησίας, διαφορετικά, άν επρόκειτο για απάτη, θα απεκάλυπτε την απάτη αυτή σε όλη την Ευρώπη και θα προέβαινε σε κατάσχεση όλης της περιουσίας του πανάγιου τάφου, η οποία είχε συγκεντρωθεί από δωρεές και τάματα των πιστών όλα αυτά τα χρόνια!

Σύμφωνα πάντα με τον Προφύριο, ο Μιχαήλ, μητροποπολίτης της Πέτρας, ο Δανιήλ μητροπολίτης της Ναζαρετ, και ο Διονύσιος επίσκοπος Φιλαδέλφειας (έτσι λεγόταν τότε το Αμμάν), ζήτησαν αμέσως συνάντηση με τον Ιμπραήμ, προκειμένου να έρθουν σε κάποια …συμφωνία.

Στη συνάντηση αυτή ο Μιχαήλ παραδέχτηκε την απάτη της αφής του φωτός από αναμμένο καντήλι και ζήτησε από τον Ιμπραήμ να μην επιχειρήσει να αποκαλύψει το μυστικό και να μην ανακατεύεται με τα της Εκκλησίας, διότι κάτι τέτοιο θα …δυσαρεστούσε τον Τσάρο Νικόλαο της Ρωσίας, με απρόβλεπτες για τον Ιμπραήμ πολιτικές και στρατιωτικές συνέπειες! Ενόψει του πιο πάνω εκβιασμού, ο Ιμπραήμ θεώρησε σκόπιμο να «θάψει» το όλο θέμα…

Και συνεχίζει ο Πορφύριος:
«…ο μητροπολίτης πρόσθεσε ότι μόνο από το θεό τον ίδιο περιμένουμε συγχώρεση για το ψέμα αυτό, διότι σε περίπτωση που το αποκαλύπταμε στους πιστούς ζητώντας απ’ αυτούς συγχώρεση, είναι βέβαιο ότι οι πιστοί θα μας διαμέλιζαν εκεί έξω στην είσοδο του ναού!» («Το βιβλίο της ύπαρξης μου» Τόμος:3, σελ. 299-301).

Σύμφωνα επίσης με μαρτυρία Κύπριου ιεροψάλτη σε τηλεοπτική εκπομπή:
«Θέλω να σας δώσω μιαν ειλικρινή μαρτυρία. Προς το παρόν ανωνύμως. Όμως, αυτά που θα σας πω, είμαι έτοιμος αν κληθώ να τα καταθέσω επωνύμως και ενόρκως, είτε ενώπιον της ιεράς συνοδού της εκκλησίας της Κύπρου είτε ενώπιον της ιεράς συνοδού της εκκλησίας της Ελλάδος.
Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν ειρωνείες εκεί, αλλά δεν με ενδιαφέρουν. Είμαι θρησκευόμενος και πιστεύω ακράδαντα στα θαύματα. Όσα βεβαίως είναι πραγματικά θαύματα. Στην προσωπική μου ζωή, δυο φορές γνώρισα το θαύμα και την θεία πρόνοια. Όσον αφορά την συγκεκριμένη περίπτωση, του λεγομένου θαύματος του αγίου φωτός, που συμβαίνει κάθε χρόνο το άγιο Σάββατο εις τον ιερό ναό της αναστάσεως εις Ιεροσόλυμα, έτυχε να μάθω την αλήθεια από χείλη αρχιερέως, ο οποίος επίσης την ήκουσε με τα ίδια του τα αυτιά, από χείλη αρχιερέων του πατριαρχείου Ιεροσολύμων
.

Ο (εν λόγω) Αρχιερεύς, εις μια των επισκέψεων του στο σπίτι μου, για δείπνο και φιλική συζήτηση επί θρησκευτικών και πνευματικών θεμάτων, μου εκμυστηρεύθηκε ότι τις ημέρες εκείνες, έμαθε κάτι που τον αναστάτωσε και τον εσκανδάλησε. Χρησιμοποιώ τα ίδια τα λόγια του Αρχιερέως, χωρίς να αφαιρέσω ή να προσθέσω οτιδήποτε. Μου αφηγήθη λοιπόν τα εξής:
«Αυτές τις μέρες φιλοξενούμε στην ιεράν αρχιεπισκοπήν, κλιμάκιο από μητροπολίτες από το πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Ένα βράδυ μετά το δείπνον, ο αρχιεπίσκοπος Μακάριος επρότεινε να πάρουμε το καφεδάκι μας στο μέγα συνοδικόν. Εκεί λοιπόν συζητώντας διάφορα θέματα ρώτησε ο Μακάριος τους φιλοξενούμενους Μητροπολίτες: Άγιοι αδελφοί, τώρα που είστε εδώ, είναι ευκαιρία να μου λύσετε μια απορία που έχω. Του είπαν στην διάθεση σου Μακαριότατε αν μπορούμε, γιατί όχι. Και τους είπε ο Μακάριος: άγιοι αδελφοί πέστε μου σας παρακαλώ τι γίνεται με το θαύμα του άγιου φωτός, είναι πράγματι θαύμα;

Οι Μητροπολίτες απ’ τα Ιεροσόλυμα εμειδίασαν και του είπαν: Μακαριότατε, κοροϊδεύουμε τον κόσμο, είναι ντροπή μας να κοροϊδέψουμε και εσένα. Ο Μακάριος είπε: Μα δηλαδή, θέλετε να πείτε πως δεν είναι θαύμα; Όχι δεν είναι θαύμα! Ε, τι είναι λοιπόν; Μακαριότατε είναι μια τελετή η οποία γίνεται κάθε μέγα Σάββατο εις τον ιερό ναό της αναστάσεως, Ο Μακάριος τους είπε: Και γιατί δεν λέτε την αλήθεια εις τον κόσμο; Και απήντησαν: Μακαριότατε ποιος τολμά να πει την αλήθεια εις τον κόσμο… θα μας λυντσάρουν. Αυτή ήταν η αφήγηση του Αρχιερέως».

Αποκαλυπτική είναι και η μαρτυρία του τοποτηρητή του Πατριαρχικού θρόνου Ιεροσολύμων, Μητροπολίτη Πέτρας Κορνήλιου. Την Μ. Τετάρτη 11-4-2001 στο κανάλι «Mega» στην εκπομπή «Γκρίζες Ζώνες» παρουσιάστηκε συνέντευξη του εν λόγω τοποτηρητή, ο οποίος μεταξύ άλλων δήλωσε:

α) Ο Πατριάρχης απεκδύεται πάσης στολής και μένει με λευκό εσώρασο, όχι για να ελεγχθεί για τυχόν εύφλεκτες ύλες, αλλά για να παραμείνει με την λευκή στολή, που συμβολίζει την στολή των αγγέλων.

β) Ο Πατριάρχης εισέρχεται στον Τάφο με λαμπάδα και προσεύχεται λέγοντας μια ειδική ευχή και ανάπτει το Φως από το φως της ακοίμητης κανδήλας, το δε φυσικό φως της κανδήλας με την ειδική αυτή ευχή μετατρέπεται σε Άγιον Φως. Έτσι το φυσικό φως καθαγιάζεται και μετατρέπεται σε Άγιο Φως. Τότε εξέρχεται του Τάφου και παραδίδει το Άγιο Φως στο πλήρωμα του Ιερού Ναού και δι’ αυτού σ’ ολόκληρο τον κόσμο. (…)

Άκρως διαφωτιστικός είναι τέλος, ο κ. Στυλιανός Χαραλαμπάκης, Χριστιανός εκκλησιαστικός συγγραφέας, το 1964:
«Τα περί του λεγομένου θαύματος του αγίου φωτός, δεν είναι δυνατόν να κοινοποιηθούν, λόγω σκανδάλου. Ευχαρίστως όμως, εφ’ όσον μ’ ερωτάτε, θα σας είπω εν περιλήψει πως γίνετε η τελετή και πώς λαμβάνετε το «άγιον» φως». «Την Μεγάλην Παρασκευήν και μετά την περιφοράν του επιταφίου πέριξ του Παναγίου Τάφου, ο Πατριάρχης τοποθετεί τον Επιτάφιον επί του Τάφου. Κατόπιν τούτου σβήνουν όλα τα κανδήλια τα εντός και εκτός του Τάφου. Την επομένην, Μέγα Σάββατον, ο Σκευοφύλαξ μεταφέρει κεκαλυμμένην με αργυρούν κάλυμμα, μία ειδικήν κανδήλα αναμμένην, την οποίαν τοποθετεί εντός του Παναγίου Τάφου. Εν συνεχεία ο διοικητής των Ιεροσολύμων σφραγίζει τον Τάφον. Ενώ λοιπόν, πάντα τα φώτα και τα κανδήλια έχουν σβυσθή, η ειδική κανδήλα εντός του Τάφου παραμένει αναμμένη. Την 10ην ώραν και μετά την σχετικήν λιτανείαν πέριξ του Αγίου Τάφου, κατά την οποίαν ψάλουν το λυχνικόν «φως ιλαρόν», ανοίγονται αι πύλαι του Ναού του Παναγίου Τάφου και εισέρχεται ο λαός. Συγχρόνως ανοίγει και η πύλη του Κουβουκλίου εις την οποίαν ευρίσκεται ο Τάφος και εισέρχεται ο Πατριάρχης, αφού προηγουμένως τυπικώς αφαιρεί τα αρχιερατικά του άμφια και μένει μόνον με το στιχάριον. Μετά από μίαν σχετικήν τυπικήν προσευχήν, λαμβάνει το «άγιον» φως, όχι βεβαίως θαυματουργικώς, δια να είμαι ειλικρινής, αλλά ανάπτει τον πυρσόν του από την αναμμένην ειδικήν κανδήλα την οποίαν είχε μεταφέρει προηγουμένως ο Σκευοφύλαξ. Αυτή με λίγα λόγια ειναι είναι η διαδικασία περί του «αγίου» φωτός».

Mια ενδιαφέρουσα και ζωντανή περιγραφή των όσων διαδραματίζονται κατά την αφή του Αγίου Φωτός έδωσε ένας περιηγητής, ο Γάλλος κληρικός Ντουμντάν, που ταξίδεψε στην Παλαιστίνη το 1561. Ο Ντουμντάν γράφει ότι οι «σχισματικοί» (έτσι αποκαλούσαν οι ρωμαιοκαθολικοί τους ορθοδόξους) αρχιερείς της Ανατολής άναβαν τη λυχνία με το τσακμάκι: «(…) Ο πατριάρχης με πέντε ή έξι μονάχα μητροπολίτες ζυγώνει στην πύλη του Αγίου Τάφου όπου του αφαιρούν το φαιλόνιο για να μπει. Εκείνη τη στιγμή ξεσπάει καινούργιο πανδαιμόνιο. Αντηχεί τόσο βροντερά που είναι αδύνατον ν’ ακούσης και τους φοβερώτερους κεραυνούς. Χιλιάδες στόματα κραυγάζουν, με μανία, ουρλιάζουν “Ελέησον!, Ελέησον”. Τα χέρια υψώνονται ψηλά με τις λαμπάδες, τα μάτια είναι στυλωμένα στον θόλο του ναού σε αγωνιώδη προσμονή της στιγμής που θα κατέβη το Άγιο Φως. Και στις εξέδρες οι γυναίκες πολλαπλασιάζουν τα ξεφωνητά και τους στεναγμούς, σαλεύουν τα χέρια τους σε δέηση προς τον ουρανό, λες κι εκλιπαρούν τον Θεό να στείλη, επί τέλους, αυτό το φως που με τόση λαχτάρα προσμένουν. Μέσα σ’ αυτήν την οχλοβοή ο πατριάρχης μπαίνει στον Άγιο Τάφο. Οι γενίτσαροι φρουρούν αυστηρά την είσοδο ώστε να μη δη κανείς τι συμβαίνει στο εσωτερικό. Εκεί ο πατριάρχης μ’ ένα τσακμάκι δίνει φωτιά κι ανάβει τα καντήλια και μια δέσμη λαμπάδες που κρατάει στα χέρια του. Βλέποντας τον τα πλήθη να βγαίνει με το πολυφίλητο φως ξεσπούν σε επιφωνήσεις ευτυχίας, σε κραυγές χαράς, σε ομαδικό παραλήρημα ενθουσιασμού που είναι αδύνατον να περιγραφή. Κι ορμούν κατεπάνω του για ν’ ανάψουν τις λαμπάδες τους από τις δικές του, για να ‘χουν μια αμεσότητα επαφής με το Άγιο Φως. Δέκα βήματα πρέπει να διατρέξη για να φθάση στο ιερό. Αλλά γι’ αυτά τα δέκα βήματα χρειάστηκε ένα τέταρτο της ώρας. Τον έχουν κυκλώσει από όλες τις μεριές, τον συμπιέζουν, τον συνθλίβουν. Είναι σκεπασμένος από δάσος χεριών και από λαμπάδες, έτσι που δεν διακρίνεται πια καθόλου. Εκείνοι που βρίσκονται δεκαπέντε βήματα πίσω, απλώνουν τα χέρια τους ν’ αρπάξουν τις λαμπάδες από τους κοντινούς, οι λαμπάδες θρυμματίζονται γίνονται κομμάτια, δεν απομένει ούτε μια γερή. Οι ραβδούχοι που αγωνίζονται να επιβάλουν την τάξη, άλλους σημαδεύουν κι άλλους χτυπάνε. Κι ο πατριάρχης που κρατάει υψωμένα τα κεριά δέχεται συνεχώς χτυπήματα στα χέρια.

Στο μεταξύ το πανδαιμόνιο συνεχίζεται, κι όσο περνά η ώρα εντείνεται ολοένα. Τέλος, ο αρχιερέας φθάνει σ’ έναν πέτρινο βωμό, ανεβαίνει με δυο επισκόπους, παίρνει δύο νέες δέσμες κεριών αναμμένων και ύστερα άλλες κι άλλες. Και τα πλήθη συνωθούνται μετά μανίας για να πάρουν φως από τα χέρια του πατριάρχη.

Εκείνοι που το κατορθώνουν δεν κρύβουν τη χαρά τους, ακτινοβολούν, πανηγυρίζουν και προσφέρουν το φως που απέκτησαν ύστερα από τόση μάχη στους άλλους με αγαλλίαση και κυρίως στις γυναίκες που δεν μπορούν να πλησιάσουν.

Μερικοί, είτε από κάποια ειδική εύνοια, είτε ύστερα από μερικούς ραβδισμούς, είτε με μερικά πιάστρα που δίνουν στους γενίτσαρους μπαίνουν στον ίδιο τον Άγιο Τάφο, ανάβουν τις λαμπάδες από τα ίδια τα καντήλια που πρωτοδέχτηκαν το Άγιο Φως και βγαίνουν υπερήφανοι και πανευτυχείς. Δεν λογαριάζουν ούτε τους κόπους ούτε τα χρήματα που τους στοίχισε αυτή η επιτυχία.Μέσα σ’ ένα τέταρτο της ώρας άναψαν όλα τα καντήλια του ναού (τα υπολόγισα σε οχτακόσια). Οι σκηνές που διαδραματίστηκαν ανάμεσα στους Έλληνες για τη διανομή του Αγίου Φωτός επαναλαμβάνονται τώρα στα παρεκκλήσια των Αρμενίων, των κοπτών, των Σύρων και των Αιθιόπων, θαρρείς πως ο ναός πήρε φωτιά, ότι τον κατατρώει μια πελώρια πυρκαγιά…».

Τα αυτοαναφλεγόμενα κεριά
Υπάρχει η άποψη ότι πρόκειται για μια απόκρυφη εφαρμογή που οργανώνουν οι κληρικοί του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων εδώ και αιώνες. Μία εκδοχή που προβάλλεται σύμφωνα με την άποψη αυτή είναι ότι τα κεριά έχουν εμβαπτιστεί προηγουμένως σε φώσφορο, ο οποίος έχει την ιδιότητα της αυτοανάφλεξης μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Ο φωσφόρος από την άλλη ως χημικό στοιχείο ανακαλύφθηκε κατά τον 17ο αιώνα και δεν απαντάται ελεύθερος στη φύση. Για τους υποστηρικτές αυτής της άποψης ήταν παρ’ όλα αυτά γνωστές από πολύ παλαιότερα στην περιοχή της Μέσης Ανατολής κάποιες «θαυματουργές ουσίες» ή «κρήνες» (πηγές) που παρουσίαζαν τέτοιου είδους φαινόμενα. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να σημαίνει ότι είτε ολόκληρος ο Πανάγιος Τάφος βρίσκεται σε μια τέτοια περιοχή είτε ότι χρησιμοποιείται αυτούσια κάποια πανάρχαιη «θαυματουργή ουσία» (χημική ένωση) της οποίας το όνομα και η σύσταση διατηρούνται μέχρι σήμερα ως ιερατικό «επτασφράγιστο» μυστικό. Εντούτοις, όπως υποστηρίζεται από πιστούς, η φλόγα που προέρχεται από το Άγιο Φως φέρεται να φωτοβολεί αλλά να μην προκαλεί καύση κατά τα πρώτα 33 λεπτά, σε αντίθεση με τη φυσική δράση της φωτιάς. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση καταφανής είναι η σύγκριση που γίνεται αναφορικά όχι με το φως αλλά με τη φωτιά.Ο συγγραφέας Μιχάλης Καλόπουλος έχει δημοσιεύσει έρευνα που υποδεικνύει ότι τα αυτοαναφλεγόμενα υλικά και η θρησκευτική πυροτεχνουργία που ήταν γνωστή στην αρχαιότητα είναι επαρκή για να παράγουν το αποτέλεσμα που περιγράφεται ως «Άγιο Φως».

Όπως ο ίδιος αναφέρει:
«Με τη συνδρομή του Εργαστηρίου Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προσδιορίσαμε ότι η καταλληλότερη ουσία για μια τέτοια χρήση είναι ο λευκός φωσφόρος.

Πως όμως θα μπορούσε κανείς να καθυστερήσει αυτή την αυτόματη ανάφλεξη ώστε να συμβεί με ελεγχόμενο τρόπο σε προκαθορισμένη στιγμή; Απλά, εάν ο φωσφόρος που συνήθως φυλάγεται κάτω από νερό για να μην αναφλεγεί, διαλυθεί σε κάποιο κατάλληλο οργανικό διαλύτη και μετά ένα πανί η κερί βουτηγμένο στο διάλυμα αυτό εκτεθεί στον ατμοσφαιρικό αέρα, η αυτοανάφλεξη δεν γίνεται αμέσως αλλά καθυστερεί εως ότου εξατμιστεί σχεδόν τελείως ο διαλύτης. Στη συνέχεια το υλικό αρχίζει πρώτα να καπνίζει και τέλος αναφλέγεται, με ζωηρή φλόγα. Σημειώστε τη λεπτομέρεια της αργής προοδευτικής ανάφλεξης που ταιριάζει με τις περιγραφές των αυτοπτών μαρτύρων: “φωτιές ανάβουν σποραδικά αυτόματα σε κεριά και σε καντήλια, με «θεία» παρέμβαση, αφού αρχίσουν να καπνίζουν πριν για λίγη ώρα.” Αν όμως ο ίδιος ο παντοδύναμος Θεός άναβε θαυματουργικά κάθε χρόνο τα κεριά και τις καντήλες τι ανάγκη είχε να τα κάνει να καπνίζουν για ώρα μέσα στην κατάμεστη από πιστούς, ασφυκτικά γεμάτη εκκλησία και δεν τα ανάβει δια μιάς; Τα πειράματά μας έδειξαν ότι η αυτόματη ανάφλεξη των κεριών μπορεί να επέλθει με ελεγχόμενη χρονοκαθυστέρηση ημίσειας ώρας και άνω εξαρτώμενης από την πυκνότητα του διαλύματος του φωσφόρου και του τύπου του οργανικού διαλύτη που χρησιμοποιεί κανείς.
.

.

Όλο το κείμενο στο μπλογκ «Πάρε – Δώσεκαι μεγάλο μέρος του στο «τι εστίν αλήθεια;»
Αύριο η Συνέχεια – το 4ο μέρος

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία. Bookmark the permalink.

42 Responses to Η Απάτη του Αγίου Φωτός [3]

  1. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    Σε ποιές κάθεται το Άγιο Φως
    Τα κορίτσια του Πανάγιου τάφου

    Ο Φώτιος και η «τακουνού»

    Ο αρχιμανδρίτης και μέλος της Ιεράς Συνόδου, Φώτιος, που διακονεί τον Πανάγιο Τάφο, κέρδισε πρόσφατα το δικό του δεκαπεντάλεπτο (αρνητικής) δημοσιότητας, όταν μπροστά στις κάμερες καταράστηκε μία δημοσιογράφο. Λίγο αργότερα βέβαια, ζήτησε συγνώμη εξηγώντας ότι είναι ευέξαπτος επειδή έχει ζάχαρο.

    Φαίνεται, ωστόσο, ότι το ζάχαρό του ανεβαίνει ακόμα και όταν… αλληλογραφεί με τους εν Χριστώ αδελφούς του! Ιδού, λοιπόν, τι γράφει (ο απόφοιτος δημοτικού) Φώτιος σε μητροπολίτη, αντίπαλο του πατριάρχη Ειρηναίου: «Μωρή πατσαβούρα τακουνού, που έκανες αίτηση ότι ο μισθός είναι λίγος για να πάρεις αύξηση, για να πληρώνεις εκεί που γυρίζεις, στις αγορές, και δεν ντρέπεσαι που έδωσες τα κειμήλια του Αγίου Τάφου στον… Πώς θα βγει η ψυχή σου; Αλλά και αυτός δεν έχει φιλότιμο που τα πήρε». Αρχιμανδρίτης Φώτιος.

    **Τι να σχολιάσουμε εμείς; Μόνο να εξηγήσουμε ότι στο κείμενο της επιστολής δεν κρατήσαμε την ορθογραφία του . Και να αναρωτηθούμε, βεβαίως, πώς τολμά να υπογράφει τέτοιου είδους σημειώματα με τον τίτλο (!) του αρχιμανδρίτη.

    http://archive.enet.gr/online/online_print?id=32968912,40789584,46583760,62477648,68270800,76021840,90401232,98303824,3938160,9927920,17810032,31861744,39760240,53544688,61369456,67171824

  2. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Μην το ψάχνεις… θα κολαστείς…

  3. Πρεζόνι, πάρε τώρα, αν γουστάρεις, και μια Αρχιμανδρίτικη πρέζα:

    Αρχιμανδρίτης. Μια σκοτεινή υπόθεση με διεστραμμένα σεξουαλικά πάρεργα.
    http://www.athriskos.gr/modules/news/article.php?storyid=597

  4. Ο/Η Tsakalias λέει:

    Τρομερή δημοσίευση!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Από το 2008 που έχει αναρτηθεί αυτή η κουταμάρα σταμάτησε να βγαίνει το Άγιο Φως και τώρα έχουμε ακτίνες λέϊζερ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Αλλά μιλάμε και για μεγάλους στόκους!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    «Τα αυτοαναφλεγόμενα κεριά» τον 9ο αιώνα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Ίσως να βγει και η θεωρία του Καλόπουλου για το περδοφλογοβόλο που ανάβει φωτιές!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Καλά όλα αυτά σίγουρα, αλλά μην αποθεώνετε τον Καλόπουλο. Ο εν λόγω κύριος γράφει αρλούμπες για μαγικές δυνάμεις, για ύπαρξη μαγείας και άλλες τέτοιες παπαρολογίες. Μην τον ανάγετε σε σύμβολο ορθολογισμού. Έλεος!

    • Λούπα Αυγολούπα, γνωρίζω, εδώ και τρείς δεκαετίες τον Μ. Καλόπουλο, τόσο καλά όσο κανέναν άλλον. Έχω συζητήσει μαζί του δεκάδες ώρες, και πάντοτε για τα θέματα τα οποία ερευνά. Ουδέποτε δε «γράφει αρλούμπες για μαγικές δυνάμεις, για ύπαρξη μαγείας και άλλες τέτοιες παπαρολογίες». Ίσα-ίσα που όλ’ αυτά τα καυτηριάζει και τα πολεμά θανάσιμα.
      Αδιάψευστη μαρτυρία τα βιβλία και η ιστοσελίδα του, στην οποία έχει αναρτημένα πάμπολλα άρθρα, όλα τεκμηριωμένα.
      Ήρθε κάποτε στις Σέρρες καλεσμένος σε πατητήρια κρασιού, και μας χάλασε σχεδόν το γλέντι, επειδή έπιασε δυο επιστήμονες χημικούς, τους οποίους ξεθέωσε στις ερωτήσεις και στις διευκρινίσεις, για συγκεκριμένα θέματα που έπρεπε να τεκμηριώσει και αφορούσαν το βιβλίο που έγραφε εκείνον τον καιρό. Τους απήγαγε κυριολεκτικά και μας τους έφερε πίσω μετά από πέντε ολόκληρες ώρες. Πού τους πήγε; Στην εξειδικευμένη στην χημεία βιβλιοθήκη του ενός
      Προς τι λοιπόν τα ασύστολα ψεύδη σας εναντίον του;

    • Ο/Η Xημικός λέει:

      Λούπα, δείξε μας κάτι τέτοιο για να σε πιστέψουμε.
      ουτε γω εχω ακούσει κάτι παρόμοιο η διαβάσει από τον Καλόπουλο.

  6. Παράθεμα: Η Απάτη του Αγίου Φωτός [4] « Ροΐδη Εμμονές

  7. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Αγαπητοί φίλοι διαβάστε το πόνημα «Το θέατρο της Σωτηρίας» του δίχως πτυχίο, δήθεν ορθολογιστή Καλόπουλου. Ροίδη αυτό πάει για σένα, που μπορεί και να το διαβάσεις και να γράψεις κάποιο άρθρο.

    Ο εχθρός του εχθρού δεν είναι πάντοτε φίλος μας και εν προκειμένω Ροίδη έκανες χοντρή πατάτα.

    Στο ως άνω βιβλίο ο Καλόπουλος μιλάει για ύπαρξη δαιμόνων και μαγεία και μάλιστα αναφέρει το δαίμονα της καμπούρας που προκαλεί καμπούρα!!! Κι εγώ τον νόμιζα σοβαρά τον Καλόπουλο παιδιά, αλλά πήρα αυτό το βιβλίο και το πέταξα για να μην το δει κανένας στη βιβλιοθήκη μου.

    Ο άνθρωπος αναλύει δήθεν το Ευαγγέλιο και το παίρνει κατά γράμμα. Δηλαδή εξηγεί ας πούμε πως έγινε κρασί το νερό και πως έπεσαν τα γουρούνια στο γκρεμό κάνοντας λόγο για δαίμονες που κατευθύνταν από εβραϊκά κέντρα!!!! Βιβλίο αντιεβραϊκού μίσους και εθνικιστικής ελληνικής έξαρσης που βέβαια κατατάσσεται μαζί με τον Λιακόπουλο.

    Μην τον παίρνετε στα σοβαρά τον Καλόπουλο. Ροίδη διάβασε αυτό το βιβλίο και θα διαπιστώσεις αν είναι έτσι ή όχι.

  8. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    «Το τέταρτο και τελευταίο αυτοτελές βιβλίο της σειράς, που συστηματικά ξεκλειδώνει τον κώδικα της Βίβλου και κριτικά ερμηνεύει τα «θαύματα» και τις σκέψεις των προφητών!
    Το βιβλίο αυτό μεταξύ άλλων, απαντά με πρωτότυπο τρόπο στις ερωτήσεις: Πώς ανελήφθη ο Ηλίας; Πώς «οι τρεις παίδες» επέζησαν μέσα σε φλεγόμενο καμίνι και ο Δανιήλ στο λάκκο των λεόντων; Πώς αποκτηνώθηκε ένας πανίσχυρος βασιλιάς; Ποια ήταν η Εσθήρ; Ποιοι και πώς προκάλεσαν την εκστρατεία του Ξέρξη ενάντια στην Ελλάδα; Ποια είναι μια άλλη πιθανή εκδοχή για τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου;
    Ποια η σχέση της Καινής Διαθήκης με την Σολομωνική; Πώς εξηγούνται τα θαύματα του Ναζιραίου (Χριστού). Πώς έγινε το νερό κρασί στο γάμο της Κανά; Ποιους και πώς θεράπευσε τελικά ο Χριστός; Πώς εξηγείται η πάλη του Χριστού με τους δαίμονες; Διαβάστε για πρώτη φορά, μια αναπάντεχη ανάλυση των δεδομένων της σταύρωσης και της «ανάστασης» του Ιησού!
    Μια εκπληκτική απομυθοποιητική ξενάγηση στην Καινή Διαθήκη, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τη χριστιανική θρησκεία!¨

    Αυτό το βρήκα στο ίντερνετ και αναφέρεται στο βιβλίο που σας είπα; Καλώ τον Ροίδη να δώσει έμφαση στο «ιστορικό» και «επιστημονικό» ερώτημα του κ. Καλόπουλου «Ποιοι και πως προκάλεσαν την εκστρατεία του Ξέρξη ενάντια στην Ελλάδα;». Η απάντηση – σας βεβαιώ – είναι για γέλιο έως δακρύων, όπως ασφαλώς και η επίλοιπη θεματολογία αυτού του θεματοφύλακα του αρχαίου (για να μην ξεχνόμεθα) ελληνισμού.

  9. Παράθεμα: Η Απάτη του Αγίου Φωτός [5] « Ροΐδη Εμμονές

  10. Ο/Η Χριστιανοφάγος λέει:

    Αγαπητή εν Χριστώ αδερφή Λούπα,

    δεν ήξερα ότι η έλλειψη πτυχίου κάνει κάποιο δήθεν ορθολογιστή ή και αναξιόπιστο.

    Ίσως θεωρείς ότι ο παπαψυχίατρος Στυλιανός Καρπαθίου (ας πούμε για παράδειγμα) λόγω πτυχίου είναι επιστήμονας και ορθολογιστής.

    Αλήθεια τι πτυχίο θα σου ήταν αρκετό; Ένα ας πούμε στις θεολογικές σπουδές ή σου κάνει και οικονομολόγου.

    Παρακάτω σχολιάζεις ότι παίρνει την Αγία Γραφή κατά γράμμα.
    Μα υπάρχει συγκεκριμένη αξιόπιστη μέθοδος για να διαβάζεις την Αγία Γραφή? Ένα μυθολογικό κείμενο μπορείς να το διαβάσεις όπως θέλεις ή τουλάχιστον με πάρα πολλούς τρόπους. Γιαυτό και οι χριστιανοί θέλουν πρώτα να μελετάς τα πατερικά κείμενα και μετά τη Βίβλο, γιατί καταλαβαίνουν ότι επιδέχεται πολλών ερμηνειών. Φυσικά το αποφασίζουν αυτοί πότε θα το διαβάζουν κατά γράμμα πότε συμβολικά και τι συμβολισμό θα δώσουν. Εσύ τι προτείνεις για την ανάγνωση της;
    και με βάση πιο κριτήριο κρίνεις αυτούς που την σχολιάζουν όπως τους αρέσει, από το πτυχίο θεολογικών σπουδών;

  11. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Ροίδη επειδή τυγχάνει να είμαι δεξιός από αριστερά ψάλτης στην ορθόδοξη εκκλησία της Γουαδελούπης, όπου διαμένει και ανθεί η ομογένεια από αρχαιοτάτων χρόνων δια της παρούσης σου εκφράζω την άποψή μου.

    Μέγα Φάουλ από μέρους σου η αναφορά στον Καλόπουλο. Είναι mutatis mutandis σαν να παραπέμπεις στον Άδωνη Γεωργιάδη επειδή με αφορμή το κάψιμο του βιβλιοπωλείου του υπερασπίστηκε την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Μέγα φάουλ, δίνεις πόντους στην εξίσου αντιδραστική με τους πάπαρδους σέχτα των ΕΛΛΛΗΝΑΡΑΔΩΝ ΠΑΤΡΙΩΤΑΡΑΔΩΝ (ΠΙΤΑ ΓΥΡΟΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ- ΧΩΡΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΑΛΑΤΑ ΠΕΡΙΚΑΛΩ)

    Σε παρακαλώ να διαβάσεις αυτά τα βιβλία του Καλόπουλου για να έχεις ιδίαν άποψη και να μην ακούς εμένα που μπορεί να είμαι άλλωστε, μην το ξεχνούμε, όργανων ραββίνων του Ξέρξη που μάχονται την αρχαία Ελλάδα, το φως της ζωής μας.

    ΥΓ. Στον αποπάνω σχολιαστή εύχομαι Καλή Ελλάδα.

  12. Ο/Η Po λέει:

    Αγαπητό Αυγό,
    Σας απαντώ επειδή you insist για 3η φορά νομίζοντας ότι με έχετε «στριμώξει», διευκρινίζω στο 1ο ποστ του «αγίου» φωτός ότι αναρτώ ξένη δημοσίευση, που σημαίνει ότι δεν δικαιούμαι –εάν έχω επιμέρους αντιρρήσεις– να προσθέσω ή να αφαιρέσω κάτι, είναι απρεπές, φαντάζομαι ότι τουλάχιστον αυτό το καταλαβαίνετε. Επίσης δεν πιστεύω να είδατε πουθενά να έχουν γραφτεί απόψεις πολιτικές ή άλλες του κου Καλόπουλου ή των βιβλίων του. Κάποιες απόψεις του για το «άγιο» φως μόνο κατατίθενται στις ξένες αυτές δημοσιεύσεις.

    αγαπητό Αυγό… τα κείμενά μας στοχεύουν αποκλειστικά σε νοήμονες αναγνώστες, δεν είμαστε «οδηγοί διευκρινίσεων για πρωτάρηδες», για σας –λόγω της ονομαστικής σας ιδιαιτερότητας– κάνω μια εξαίρεση.

  13. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Αγαπητέ Ρο,

    Σας ευχαριστώ για την απάντηση που καταδεχθήκατε εν τέλει να μου δώσετε. Μετά τις ως άνω διευκρινήσεις σας εγώ αποσύρομαι στα ιδιαίτερα μου δωμάτια για να συνθέσω την όμορφη ομολέτα της σοφίας μου. Όσο για την όμορφη απάντησή σας, αρκούμαι να ψάλω ότι εάν προκειμένου να διαπιστώσουμε την φύση του αγίου φωτός βρίσκουμε έξ ονόματος άλλων τη μόνη μας διέξοδο στον «πρακτικό φυσικό» κύριο Καλόπουλο, γινόμαστε αμέσως «κοπτοραπτού μηχανικού».

    Αυ.Γο.

  14. Ο/Η laskaratos λέει:

    Λούπα Αυγολούπα,
    να μου επιτρέψεις να παρέμβω.
    Προσωπικά δεν έχω διαβάσει βιβλία του κ.Καλόπουλου ούτε τον έχω ακούσει σε τηλεπτικές εκπομπές και δεν έχω συνολική άποψη.
    Έχω δει όμως το βίντεο της αυτανάφλεξης μπροστά σε έκπληκτους παπάδες.
    Αυτό είναι μια σαφής προασφορά του κ.Καλόπουλου αυστηρά από επιστημονική σκοπιά.

    Όφειλαν να το είχαν κάνει άλλοι.
    Η Ε.Ε.Χημικών για παράδειγμα η οποία με χαρά μου είδα πως κατάργησε τον προστάτη Άγιό της. (Κάτι είναι κι αυτό).
    Η αυτανάφλεξη του λευκού φώσφορου κλπ είναι πολύ γνωστές και ξένοι περιηγητές είχαν δώσει αυτήν την ερμηνεία ήδη από τον 18ο αιώνα αν και καμία ερμηνεία δεν χρειάζεται πέραν αυτής του αρχιεπισκόπου Νικηφόρου Θεοτόκη. Με ένα απλό σπίρτο ανάβει οποιαδήποτε λαμπάδα. Που είναι το αξιοθαύμαστο;

    Προς τιμήν του ο κ.Καλόπουλος έφερε μια επιστημονική απάντηση στο ευρύ κοινό που έχει απόλυτη άγνοια και του έδειξε πως εκτός από το παπαδαριό και από τους σαλτιμπάγκους, μπορεί και η επιστήμη να κάνει «θαύματα», στην ουσία μόνο αυτή.

    Από εκεί και πέρα κανενός ανθρώπου τη μαρτυρία δεν θα αποκλείσουμε αν μας φαίνεται σοβαρή και τεκμηριωμένη.
    Πάνω σε αυτό να μας κρίνεις και όχι πάνω σε αδημοσίευτες εδώ σκέψεις του κ.Καλόπουλου.
    Ο Έζρα Πάουντ ήταν μεγάλος ποιητής αλλά ήταν και φασίστας.
    Θα λογοκρίνουμε την ποίησή του;

  15. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτε,

    Αν η αναλογική, μεταφορική χρήση της γλώσσας βάζει από τη μια πλάστιγγα Πάουντ και από την άλλη Καλόπουλο, πρόκειται για καρνάβαλο. Λησμονήσαμε τον Heidegger.

    Δεν έχω την πρόθεση να ασκήσω κριτική. Μου προκάλεσε έκπληξη η αναφορά στον Καλόπουλο σε τόσα δημοσιεύματα. Οι ενημερωμένοι αναγνώστες σας που δεν περίμεναν αυτό το άρθρο και μάλιστα με τέτοιου είδους παραπομπές. Δηλαδή στον επόμενο καιρό να περιμένουμε άρθρα του τύπου «Γιατί δεν αναστήθηκε ο Ιησούς;» ή «Το δείπνο στους Εμμαούς ήταν μούφα» ή «Πως βγαίνουν τα φίδια της Παναγίας τον Δεκαπενταύγουστο;»

    Αυτό που ισχυρίζομαι είναι όχι βέβαια ότι αυτά τα ερωτήματα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να τεθούν ή ότι ΑΠΟΓΟΡΕΥΕΤΑΙ (αλίμονο) η αναφορά στον Καλόπουλο, όπως δεν απαγορεύεται και εκ του αντιθέτου η αναφορά στο Σωτηρόπουλο, στον Καντιώτη και στους άλλους δασκάλους του Γένους του ελληνοχριστινιακού, διότι υπάρχει και το Γένος το ελληνοελληνικό που περιλαμβάνει έναν Καλόπουλο, ένα Φουράκη και άλλους διανοούμενους, αλλά περίμενα από τον Ροίδη και σας να εξετάζετε, όπως μας έχετε συνηθίσει, άλλου βάθους ερωτήματα.

  16. Ο/Η Kώστας λέει:

    @Λούπα Αυγολούπα

    Επειδή εγώ το Θέατρο τής Σωτηρίας ΔΕΝ το πέταξα και συνεπώς είχα τη δυνατότηα να ελέγξω πάραυτα κάποιους από τους ισχυρισμούς σας για τον Καλόπουλο, έχω να παρατηρήσω τα εξής:

    1) «Στο ως άνω βιβλίο ο Καλόπουλος μιλάει για ύπαρξη δαιμόνων και μαγεία και μάλιστα αναφέρει το δαίμονα της καμπούρας που προκαλεί καμπούρα!!!»

    ► Επικεφαλίδα σχετικής ενότητας: «Ο δαίμονας της κύρτωσης και το ‘δέσιμο’ του Σατανά!», σ. 376.

    Τα αποσιωπητικά εδώ τι νόημα έχουν κατά τη γνώμη σας;

    Επίσης: «Σήμερα και μόνο σαν ιδέα, ο δαίμονας τής κύρτωσης προκαλεί αβίαστο γέλιο! Εκτός, κι αν ο συγκεκριμένος δαίμονας, δεν ανιχνεύεται πιά απ’ την ορθοπεδική επιστήμη στην σπονδυλική στήλη των ανθρώπων, διότι με τους αλλεπάλληλους εξορκισμούς των χριστιανών επί σειρά αιώνων, ο συγκεκριμένος δαίμονας των σπονδύλων, έχει πλέον εκλείψει! Παραμένει βέβαια η απορία, γιατί εξακολουθούν ακόμα να κυρτώνουν υπερήλικες;!», σ. 378

    Από το παραπάνω απόσπασμα τι συμπέρασμα εξάγεται κατά τη γνώμη σας ως προς τις αντιλήψεις τού Καλόπουλου για τον επίμαχο δαίμονα;

    2) «Ο άνθρωπος […] εξηγεί ας πούμε […] πως έπεσαν τα γουρούνια στο γκρεμό κάνοντας λόγο για δαίμονες που κατευθύνταν από εβραϊκά κέντρα!!!!»

    ► Επικεφαλίδα σχετικής ενότητας: «Ιησούς, ο νικητής… ανύπαρκτων δαιμόνων», σ. 343.

    Από εδώ, κατά τη γνώμη σας, προς ποια κατεύθυνση προετοιμάζει ο Καλόπουλος ψυχολογικά τον αναγνώστη; Βλέπετε εσείς να θεωρεί τη συγκεκριμένη αφήγηση ιστορικό συμβάν και τους δαίμονες υπαρκτούς ή έστω υπάρξαντες;

    Επίσης: «Τέτοιες περιγραφές δημόσιων θεατρινισμών, όπως αυτή του θεοποιημένου ήρωα Ιησού, που παλεύει νικηφόρα με δύο χιλιάδες ανύπαρκτους δαίμονες, έπρεπε να κάνουν τους αναγνώστες της Βίβλου να ξεκαρδίζονται στα γέλια! Τέτοιες ιστορίες, είναι τόσο φανερά ανόητες, που υποτιμούν εκνευριστικά τη νοημοσύνη μας! […]», σ. 352.

    Τι συμπέρασμα βλέπετε εσείς, λοιπόν, να βγαίνει από τα παραπάνω; Πως θα χαρακτηρίζατε τώρα τους ισχυρισμούς σας; Για να μην πλατειάζουμε, όμως, αν είστε σε θέση να μας υποδείξετε ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ σημείο από ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ βιβλίο τού Καλόπουλου που να τεκμηριώνει ότι ο άνθρωπος όντως… πιστεύει στην ύπαρξη… δαιμόνων, απλά παραθέστε τό εδώ για να προχωρήσουμε.

    2) «Καλώ τον Ροίδη να δώσει έμφαση στο “ιστορικό” και “επιστημονικό” ερώτημα του κ. Καλόπουλου “Ποιοι και πως προκάλεσαν την εκστρατεία του Ξέρξη ενάντια στην Ελλάδα;”. Η απάντηση – σας βεβαιώ – είναι για γέλιο έως δακρύων, όπως ασφαλώς και η επίλοιπη θεματολογία αυτού του θεματοφύλακα του αρχαίου (για να μην ξεχνόμεθα) ελληνισμού.»

    ► Καλόπουλος, σ. 163:

    «Δεν θα περίμενα βέβαια, να πεταχτούν, σαν τον Αρχιμήδη γυμνοί απ’ το χουζούρι της μπανιέρας τους, φωνάζοντας… εύρηκα, εύρηκα… πώς έσυραν τον Ξέρξη στην Ελλάδα! Αλλά νομίζω πως δεν θα ήταν διόλου υπερβολή, αν τους ζητούσαμε να σταθούν λίγο περισσότερο, εξερευνώντας στοχαστικά τις πιθανές εκδοχές, της εντελώς παράξενης αυτής περιγραφής, που βρίσκεται στην αφετηρία της πολυσήμαντης και πολύνεκρης Περσο-ελληνικής σύγκρουσης!.»

    Με τη θεωρία τού Καλόπουλου μπορεί κανείς να γελάσει ή να κλάψει ή ακόμα και να συμφωνήσει. Όπως και να ‘χει όμως, ο άνθρωπος το λέει πιο πάνω ξεκάθαρα ότι επιθυμία του θα ήταν να εξετάζονταν και άλλες «πιθανές εκδοχές».

    Τέλος -αν έχει κάποιο νόημα-, θα ήθελα να πω ότι με πολλές απόψεις τού Καλόπουλου συμφωνώ, με άλλες διαφωνώ, ενώ για κάποιες διατηρώ (από μερικές έως και πολλές) επιφυλάξεις. Αν μη τι άλλο, φυσιολογικά πράγματα δηλαδή. Όμως, άλλο το ένα κι άλλο το άλλο. Όταν ισχυριζόμαστε κάποια πράγματα για κάποιον, θα πρέπει να μπορούμε και να τα υποστηρίξουμε με απτά στοιχεία ή έστω ισχυρές ενδείξεις. Εσείς εδώ για τον Καλόπουλο, τι είστε σε θέση να προσκομίσετε για όσα τού καταμαρτυρήσατε;

  17. Ο/Η Χριστιανοφάγος λέει:

    Μετά το Γένος το …ελληνοχριστιανικό η ομελέτα δικαιολογείται απόλυτα, για το τηγάνι μόνο αναρωτιέμαι.

    Αλήθεια πιο το πρόβλημα του …γένους με τον Heidegger?

  18. Ο/Η laskaratos λέει:

    Λούπα Αυγολούπα,
    μετά τις τεκμηριωμένες παρατηρήσεις του φίλου Κώστα (ο οποίος με καλύπτει απόλυτα με αυτά που λέει),
    καλείσαι να αποδείξεις τους ισχυρισμούς σου κατά του κ.Καλόπουλου τον οποίο φαίνεται πως τον αδίκησες κατάφωρα, όπως και τον κ.Ροϊδη τον οποίο εγκάλεσες γιατί τον επικαλέστηκε.
    Θέλω να πιστεύω πως έπεσες καλόπιστα θύμα παραπληροφόρησης ορθόδοξων ιστοσελίδων.

    Όσον αφορά σε αυτό που έγραψες για μένα πως έβαλα στην ίδια ζυγαριά Έζρα Πάουντ και Καλόπουλο, νομίζω πως ήταν από τη μεριά σου ένας παρελκυστικός εξυπνακισμός.
    Είπα απλά πως ότι και να είναι ή να έχει πει κάποιος, από τη στιγμή που τεκμηριώνει επιστημονικά κάποιον ισχυρισμό του, μπορώ να τον επικαλεστώ.΄

    Όταν ο Γιώργος Καρα Τζαφέρης ζητούσε ιθαγένεια για τα παιδιά που γεννήθηκαν εδώ, έχω κάθε δικαίωμα να το επικαλούμαι, γνρίζοντας ποιός είναι ο Ρήτωρ.
    Και προς θεού δεν βάζω στην ίδια ζυγαριά τον κ.Καλόπουλο με τον Καρατζαφέρη. Η γνώμη μου για τον δεύτερο είναι προφανής.

    Καλό θα ήταν να κριτίκαρες μόνο τυχόν αδυναμίες από αυτά που έγραψε ο κ.Καλόπουλος και επαναλήφθηκαν εδώ.
    Τα υπόλοιπα μπορεί να θεωρηθούν εκ του περισσού ή και εκ του πονηρού.

  19. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Πρώτα-πρώτα δεν έχω αυτή τη στιγμή εδώ το βιβλίο του Καλόπουλου για το οποίο σας έκανα λόγο. Θυμάμαι όμως το περιεχόμενό του και οπωσδήποτε η γενική του ιδέα είναι ότι ένας «ελληνισμός» αλλοιώθηκε από τον «εβραϊσμό» και ότι ο Ξέρξης κινήθηκε πιθανώςα ενάντίον της Ελλάδας επειδή υπήρχε εβραϊκός δάχτυλος. Αν αυτό είναι επιστήμη τότε να πηδηχτούμε από το παράθυρο.

  20. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Επίσης θυμάμαι, και η μνήμη μου είναι πράγαμτι ελεφάντειος, ότι ο Καλόπουλος αναφέρει ότι ο Ξέρξης είδε όνειρο, το οποίο ήταν αποτέλεσμα εβραϊκού δακτύλου. Ρωτώ έντιμα τον φίλο Κώστα να μου πει αν κάνω λάθος.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Kώστα και Λούπα (μου επιτρέπεις να σε λέω με το μικρό σου), νομίζω πως τα πράγματα μπήκαν στη θέση τους.
      Ασφαλώς τα περί εβραϊκού δακτύλου κλπ είναι αντισημητικές παρλαπίπες καταδικαστέες.
      Δεν γράφτηκε όμως κάτι για την ύπαρξη δαιμόνων.
      Η ουσία όμως παραμένει.
      Αυτά δεν αναιρούν την αξία του καλοπούλειου πειράματος της αυτανάφλεξης.

  21. Ο/Η Kώστας λέει:

    @Λούπα Αγολούπα

    Όχι, αγαπητέ, δεν κάνεις λάθος. Ωστόσο, έτσι αποκομμένο από τα συμφραζόμενα, χωρίς τη συνολική εικόνα τής επιχειρηματολογίας τού συγγραφέα, ασφαλώς αλλιώς ακούγεται. – Όμως δεν τοποθετήθηκες για τα υπόλοιπα που καταμαρτύρησες στον Καλόπουλο. Αφού -όπως λες- έχεις δυνατή μνήμη, πώς είναι δυνατόν διαβάζοντας το συγκεκριμένο βιβλίο να κατέληξες στο συμπέρασμα ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος πιστεύει στην ύπαρξη έστω και ε ν ό ς δαίμονα ή -αν είναι δυνατόν!- σε… μαγικές δυνάμεις;! Μόνο όποιος ΔΕΝ έχει διαβάσει το βιβλίο θα μπορούσε να ισχυριστεί ποτέ κάτι τέτοιο. Και το λέω αυτό επειδή η άρνηση τής ύπαρξης τού Διαβόλου και οποιων δήποτε άλλων δαιμονικών όντων απαντά διάχυτη σε όλο σχεδόν το βιβλίο!

  22. Ο/Η Λούπα Αυγολούπα λέει:

    Δεν απαξιώνω τον Καλόπουλο, ούτε στόχος μου είναι αυτός. Μετά από όλα αυτά είδα τα σχετικά βίντεο και οφείλω να πω ότι νοερά στεκόμουν και εγώ στο πλευρό του όταν οι χριστιανοβαρεμένοι του την έπεφταν ως αληθινοί δαίμονες.

    Κώστα σε ευχαριστώ για την εντιμότητα του λόγου σου. Όπως αντιλαμβάνομαι αυτό το όνειρο που στον Ξερξη «επεβλήθη» έξωθεν για να ξεκινήσει εκστρατεία όπως αντιλαμβάνεσαι έχει μια δόση μαγικής δύναμης, εκτός αν το θεωρείς ορθολογικό.

  23. Ο/Η του Λαυρεντιάδη λέει:

    Ο ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟΣ ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟΣ ΤΟΥ ΛΟΥΑ-ΛΟΥΑ ΕΦΕΡΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

    Συντάχθηκε απο τον/την Makelaris Στις 14 Απριλίου 2012 – 21:05.

    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΚΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ

    O άνθρωπος του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη και του Πέτρου Κυριακίδη, αρχιμανδρίτης Δαμιανός, μετέφερε το Άγιο Φως με κυβερνητικό στρατιωτικό αεροσκάφος από τα Ιεροσόλυμα. Στο Άγιο Φως απονέμονται τιμές αρχηγού κράτους. Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου, Αρχιμανδρίτης Δαμιανός(για όσους δεν θυμούνται)είναι το πρόσωπο που γύρω από το όνομα του είχε ξεσπάσει μεγάλο σκάνδαλο πριν από λίγο καιρό)όταν είχε αποκαλυφθεί ότι το συγκεκριμένο άτομο είχε ταξιδέψει με πολιτική περιβολή στην Κίνα(περιβολή τουρίστα για την ακρίβεια), αγκαζέ με ξανθιά οπτασία λέγοντας ότι ταξιδεύει σαν τουριστικός πράκτορας. Μάλιστα είχε γραφεί ότι μετέφερε πάνω του και διάφορα κοσμήματα μεγάλης αξίας που δεν μπορούσε να τα δικαιολογήσει.

    Όταν αποκαλύψαμε και εμείς και κάποιοι άλλοι -που δεν χαμπάριασαν τότε από τις πιέσεις των νονών Λαυρεντιάδη-Κυριακίδη που έπαιρναν τηλέφωνα με τους υποτακτικούς τους και έλεγαν μην γράψετε κείνο και το άλλο-την αλήθεια, έγινε της κακομοίρας. Αυτά για να μην τρέφουμε αυταπάτες για την διαπλοκή που ελέγχει ακόμα και τη μεταφορά του Αγίου Φωτός. Είναι άλλωστε κοινό μυστικό ότι το ντουέτο της αμαρτίας(Λούα-Λούα και Νονός), τον Δαμιανό τον έχουν υπό τύπον «εμπορικού αντιπροσώπου» στα Άγια Χώματα. Για να ξεπουληθεί ότι έχει απομείνει όρθιο και απούλητο από την Αυτού Εξοχότητα τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο. Θεόφιλος, Λαυρεντιάδης, Κυριακίδης και Εβραίοι συγκεκριμένων συνομοταξιών, έχουν βάλει στο μάτι και προωθούν την εκποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας στα Ιεροσόλυμα, πάνω από τον Τάφο του Χριστού.

    Αλλά αυτά θα τα πούμε μετά το Πάσχα. Για τους εντεταλμένους και τους ιπποκόμους.

    Για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός, ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δόλλης, πήγε το πρωί του Μ. Σαββάτου στα Ιεροσόλυμα, προκειμένου να παραστεί στην τελετή της Αφής στον Ιερό Ναό της Αναστάσεως.

    Ο κ. Δόλλης επέστρεψε με το κυβερνητικό αεροσκάφος λίγο μετά τις 20:00 μεταφέροντας το Αγιο Φως στην Αθήνα.

    Πολλοί πιστοί είχαν μεταβεί στο αεροδρόμιο για να πάρουν πρώτοι το Αναστάσιμο Άγιο Φως. Το έθιμο για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός με αεροσκάφος στην Αθήνα ξεκίνησε το 1988 με πρωτοβουλία ενός ταξιδιωτικού γραφείου. Το συγκεκριμένο ταξιδιωτικό γραφείο συνέχιζε κάθε χρόνο να μεταφέρει το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα, μέχρι και το 2002. Έκτοτε το έθιμο αυτό αανέλαβε να συνεχίσει το υπ. Εξωτερικών, που από το 2003 μέχρι σήμερα μεταφέρει το Άγιο Φως.
    http://makeleio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=942:2012-04-14-18-42-57&catid=4:2012-02-11-12-49-59&Itemid=2

  24. Ο/Η Μωρή πατσαβούρα τακουνού λέει:

    Συνοδικός Φώτιος: Λεξιλόγιο Τρούμπας

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ 03/04/2005

    “… μέλος της Ιεράς Συνόδου, Φώτιος, που διακονεί τον Πανάγιο Τάφο, …μπροστά στις κάμερες καταράστηκε μία δημοσιογράφο. Λίγο αργότερα ζήτησε συγνώμη εξηγώντας ότι είναι ευέξαπτος επειδή έχει ζάχαρο.…… Ιδού, λοιπόν, τι γράφει (ο απόφοιτος δημοτικού) Φώτιος σε μητροπολίτη: «Μωρή πατσαβούρα τακουνού, που έκανες αίτηση ότι ο μισθός είναι λίγος για να πάρεις αύξηση, για να πληρώνεις εκεί που γυρίζεις, στις αγορές, και δεν ντρέπεσαι που έδωσες τα κειμήλια του Αγίου Τάφου στον… Πώς θα βγει η ψυχή σου; Αλλά και αυτός δεν έχει φιλότιμο που τα πήρε. …Να εξηγήσουμε ότι στο κείμενο της επιστολής δεν κρατήσαμε την ορθογραφία του . …..
    Β.Σ. – Μ.Π

  25. Ο/Η Δεν πα να λέτε λέει:

    Το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου αναμένεται στην Ελλάδα – με ειδική κυβερνητική πτήση- μέσω Τελ Αβίβ, το Άγιο Φως.
    Κατά την άφιξη του στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα αποδοθούν τιμές αρχηγού κράτους.

    Το αεροσκάφος προβλέπεται να προσγειωθεί περίπου στις 18:30. Θα ακολουθήσει με κάθε επισημότητα η τελετή υποδοχής, στην οποία μπορούν να παρευρίσκονται όσοι το επιθυμούν.
    Η συγκέντρωση των πιστών θα γίνει έξω από την Πύλη 9 και λίγα λεπτά πριν από την προσγείωση του αεροπλάνου, αφού περάσουν από το σχετικό έλεγχο ασφαλείας, θα τους επιτραπεί η είσοδος σε ειδικά περιφραγμένο χώρο, από όπου θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν την τελετή.

    Στη συνέχεια, με άλλες πτήσεις της Aegean Airlines και της Olympic Air, καθώς και με αεροσκάφη τύπου C 130 και ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, το Άγιο Φως θα ταξιδέψει και στο πιο απόμακρο χωριό της Ελλάδας, μέσα σε μικρές ειδικά κατασκευασμένες λυχνίες.
    http://www.ucook.gr/cook/ulifestyle/arthra/2657-i-afiksi-toy-agiou-fotos.html

    • Ο/Η athriskos λέει:

      Το κείμενο αυτό που μιλά για τα αυτονόητα, το διαβάζουμε στην Καθημερινή, ο “αριστερός” τύπος, ούτε που τολμά να αγγίξει σοβαρά το θέμα.
      Ποιοι αντιπροσωπεύουν την πρόοδο στην πράξη;
      Εδώ σε θέλω κάβουρα…. Απορώ γιατί ορισμένοι… αριστεροί τα βάζουν με μας, αντί να τα ψάλουν στα κόμματά τους -εννοώ, αν τους πέρασε ποτέ από το νου!

      Ρο, το ως άνω σχόλιό σου τονίζει μια αλήθεια θλιβερή. Προσωπικά μου προκαλεί φρίκη. Έχω εισπράξει πολύ χλευασμό κάθε φορά που βάζω στοίχημα ότι στον χώρο του δεξιού τύπου βρίσκει κανείς περισσότερα αντικληρικαλιστικά άρθρα, αλλά και σκληρότερη κριτική στην χριστιανική θρησκεία απ’ ότι στον αριστερό.

      Πρόκειται για μια προδοσία απέναντι στο αριστερής φύσεως ήθος. Τολμώ να χαρακτηρίσω την ασυνέπεια αυτή ξεπεσμό.

      Το ακραίας φύσεως φαινόμενο αφορά σ’ αυτό που είπε ο Ηλίας Πετρόπουλος:
      “(…)Όταν διαβάζω τα Ευαγγέλια δεν σταυροκοπιούμαι, καθώς κάνουν τα τσογλάνια της Νέας Ορθοδοξίας, που γκρεμίστηκαν από τον μαρξισμό στην αγκαλιά των δεσποτάδων.”

  26. Ο/Η Επισκέπτης λέει:

    http://xairete.blogspot.gr/2014/04/blog-post_3559.html

    Σάββατο, 19 Απριλίου 2014

    Η ιστορία της (μαλακίας, της) μεταφοράς του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα: Ένα ταξιδιωτικό γραφείο και ο τότε Έξαρχος του Πανάγιου Τάφου στην Αθήνα, Ειρηναίος, συνεργάστηκαν, ώστε να φτάσει για πρώτη φορά στην ελληνική πρωτεύουσα το Άγιο Φως αεροπορικώς
    Ένα ταξιδιωτικό γραφείο και ο τότε Έξαρχος του Πανάγιου Τάφου στην Αθήνα, Ειρηναίος, συνεργάστηκαν, ώστε να φτάσει για πρώτη φορά στην ελληνική πρωτεύουσα το Άγιο Φως αεροπορικώς

    ΔΙΑΒΑΖΩ:
    protothema.gr – 2 ώρες 23 λεπτά πριν
    Γράφει, ο Παναγιώτης Σαββίδης
    Η ιστορία της μεταφοράς του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα

    Σε έναν ταξιδιωτικό πράκτορα ανήκει η ιδέα για τη μεταφορά με αεροπλάνο του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα. Πρόκειται για τον κ. Ιάκωβο Οικονομίδη, ιδιοκτήτη έως το 2004 γνωστού ταξιδιωτικού γραφείου στην πλατεία Συντάγματος και στενό φίλο και συνεργάτη του πρώην Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίου.

    Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το 1998 το ταξιδιωτικό γραφείο του κ. Οικονομίδη και ο τότε Εξαρχος του Πανάγιου Τάφου στην Αθήνα, Ειρηναίος, συνεργάστηκαν ώστε να φτάσει για πρώτη φορά στην ελληνική πρωτεύουσα το Αγιο Φως αεροπορικώς. Μέχρι τότε έφτανε στην Ελλάδα… ακτοπλοϊκώς, μία εβδομάδα μετά την Ανάσταση, με το πλοίο της γραμμής Τελ Αβίβ – Πειραιάς.

    Δεν ήταν λίγοι εκείνο το διάστημα που μιλούσαν για «σπονσοράρισμα» του Αγίου Φωτός από ένα ταξιδιωτικό γραφείο το οποίο πραγματοποιούσε παράλληλα προσκυνηματικές εκδρομές στους Αγίους Τόπους, ενώ μέσω Ειρηναίου είχε τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης για την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης του αεροσκάφους της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το οποίο μετέφερε κάθε χρόνο 250 και πλέον άτομα, ανάμεσά τους και κυβερνητικούς αξιωματούχους, από και προς το Ισραήλ. Μάλιστα Οικονομίδης και Ειρηναίος, εκτός από αεροσκάφος της Ο.Α. είχαν εξασφαλίσει και συνοδεία ανδρών της προεδρικής φρουράς που ακολουθούσαν το Αγιο Φως.

    Το 2002 η μεταφορά του Αγίου Φωτός γίνεται «κρατική υπόθεση», αφού πλέον την οργάνωση της μεταφοράς ανέλαβε το υπουργείο Εξωτερικών, με πρωτοβουλία του τότε υφυπουργού Απόδημου Ελληνισμού κ. Γιάννη Μαγκριώτη. Το Αγιο Φως φτάνει με ειδική πτήση στην Αθήνα, το αεροσκάφος της Ο.Α. έδωσε τη θέση του σε κυβερνητικό αεροσκάφος (Εμπραέρ), όπου γίνεται δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους στην Αθήνα. Από την Αθήνα, μεταφέρεται πάλι με ειδικές πτήσεις της πολιτικής και πολεμικής αεροπορίας σε διάφορες μητροπόλεις ανά την Ελλάδα. […]

    http://www.protothema.gr/greece/article/371776/i-istoria-tis-metaforas-tou-agiou-fotos-stin-ellada/

  27. Ο/Η Φ.Α. δρ.Φυσικής λέει:

    Αγαπητοί κύριοι Ροιδη και Λασκαράτε σας διαβάζω χρόνια, σήμερα πρωτοσχολιάζω, με υπόδειξη του κοινού μας φίλου κ.Φ.
    Δείτε δυο ντοκουμέντα.
    Ι) Το πατριαρχείο κρατάει πισινή και δεν ανακοινώνει πως πρόκειται για θαύμα, μην τυχόν και στριμωχτεί κάποια στιγμή
    Στη σχετική επίσημη ετήσια ανακοίνωση της Αρχιγραμματείας του Πατριαρχείου για το Πάσχα δεν γίνεται κανένας λόγος για θαυματουργή αφή του Αγίου Φωτός, ούτε για δήθεν σωματική έρευνα στον πατριάρχη για να μην έχει τσακμάκι πάνω του.

    http://www.jp-newsgate.net/gr/2010/04/03/1178
    Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΕΙΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ 2010

    03/04/2010
    (….)
    Τήν 12ην μεσημβρινήν ὥραν ὁ Μακαριώτατος κατῆλθε διά τῶν βαθμίδων τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου εἰς τόν Πανίερον Ναόν τῆς Ἀναστάσεως. Ἀπό τῆς Ἀποκαθηλώσεως διά τῆς θύρας τοῦ δεξιοῦ χοροῦ ἦλθεν εἰς τό Ἱερόν Βῆμα τοῦ Καθολικοῦ, ἔνθα προσῆλθον οἱ ἐκπρόσωποι τῶν Ἀρμενίων, τῶν Συριάνων και τῶν Κοπτῶν, διά νά λάβουν τήν εὐλογίαν τῆς ἁφῆς τοῦ Ἁγίου Φωτός.

    Ἐν συνεχείᾳ ὁ Μακαριώτατος ἐνεδύθη τήν Πατριαρχικήν στολήν Αὐτοῦ πρό τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοῦ Καθολικοῦ, μεθ’ ἧς καί προεξῆρξε τῆς λιτανείας τρίς πέριξ τοῦ Κουβουκλίου τοῦ Παναγίου Τάφου, εὐλογήσας τήν εἴσοδον ἀπό τοῦ Καθολικοῦ.

    Τήν στολήν ταύτην ἀπεξεδύθη πρό τοῦ Κουβουκλίου τοῦ Παναγίου Τάφου, εἰς ὅ καί εἰσῆλθεν ἐνδεδυμένος μόνον λευκόν στιχάριον καί ἐπιτραχήλιον. Εἰσελθών εἰς τά ἐνδότερα τοῦ Παναγίου Τάφου μόνος ὁ Μακαριώτατος, ἀνέγνωσε τήν καθιερωμένην εὐχήν τοῦ Ἁγίου Φωτός, ὅ καί μετέδωσεν εἰς τάς χιλιάδας τῶν ἐν ἀδημονίᾳ ἀναμενόντων πιστῶν, οἱ ὁποῖοι καί ἔλαβον ἐν ἀγαλλιάσει αὐτό μέ τάς λαμπάδας αὐτῶν, ἐν ᾦ τό ἰδιωτικόν Ἑλληνικόν Τηλεοπτικόν Δίκτυον 4Ε ἀναμετέδιδε δορυφορικῶς ὁλόκληρον τήν τελετήν τοῦ Ἁγίου Φωτός ἀνά τήν Οἰκουμένην.

    ΙΙ) Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Καλοκύρης, στο βιβλίο του «Το Αρχιτεκτονικό Συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το θέμα του Αγίου Φωτός», ερμηνεύοντας την ευχή που διαβάζει ο Πατριάρχης, γράφει ότι «πουθενά δεν γίνεται λόγος (ούτε καν υπαινιγμός) περί «άνωθεν κατερχόμενου αΰλου Φωτός» κατά τη στιγμή εκείνη, αλλά νοείται μόνο φως φυσικό, που ανάβεται στην ανάμνηση του Αναστάντος Χριστού» και ότι το άγιο φως είναι απλώς «το ιερό σύμβολο του «ανεσπέρου Φωτός» Χριστού, το Άγιο Φως, το νέο Φως της Αναστάσεως».
    http://www.tyxikos.gr/08-3-28.html
    «Δέσποτα Κύριε Ιησού Χριστέ, η αρχίφωτος σοφία του ανάρχου Πατρός. Ο φως οικών απρόσιτον, ο ειπών εκ σκότους φως λάμψαι, ο ειπών γενηθήτω φως και εγένετο φως, Κύριε, ο του φωτός χορηγός, (.…) κατά τούτο το υπερευλογημένον Σάββατον τα εν γη και υπό γην θεοπρεπώς τελεσθέντα σοι σωτηριωδέστατα μυστήριά σου εορτάζοντες και σε το όντως ιλαρόν και εφετόν φως εν τοις καταχθονίοις θεϊκώς επιλάμψαν, εκ τάφου δε θεοπρεπώς αναλάμψαν αναμιμνησκόμενοι,

    φωτοφάνειαν ποιούμεθα,

    σου την προς ημάς συμπαθώς γενομένην θεοφάνειαν, εικονίζοντες. (…) Διά τούτο, εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον ενδελεχώς και αειφώτως εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως (…) Δος ημίν Κύριε, ίνα το φως των καλών έργων ημών λάμπη έμπροσθεν των ανθρώπων (…).»

    ΙΙΙ)Σε δημοσίευμα του πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου (Θρύλος και πραγματικότητα για το Άγιον Φως» στην εφημερίδα Το Βήμα Παρασκευής 21 Απριλίου 2006), ο π. Γεώργιος Τσέτσης συμφωνεί με τη θέση του καθηγητή Κωνσταντίνου Καλοκύρη ότι «πρόκειται για έναν θρύλο», ο οποίος αναπτύχθηκε στους Αγίους Τόπους μετά την εισβολή των Σταυροφόρων και μέσα στα πλαίσια της διαμάχης που υπήρχε μεταξύ των Ορθοδόξων, των Λατίνων και των Αρμενίων, καθένας από τους οποίους διεκδικούσε για τον εαυτό του το προνόμιο τού «λαμβάνειν εξ ουρανού» το Άγιο Φως. «Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή της αφής το άγιον φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του πατριάρχου» αλλά διευκρινίζεται ότι ο Πατριάρχης «δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος» αλλά απλώς «»αναμιμνήσκεται» της θυσίας και της τριημέρου Αναστάσεως του Χριστού». Ο ίδιος ο Πατριάρχης «ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται πάνω στον Πανάγιο Τάφο […] όπως ακριβώς πράττει ο κάθε Πατριάρχης και ο κάθε κληρικός την ημέρα της Λαμπρής». Τέλος, οι υπερβολικές τιμές που παραδοσιακά και κατά εθιμικό τυπικό αποδίδονται στο Άγιο Φως χαρακτηρίζονται ως «διασυρμός των Θείων» και γεγονός «σόλοικο που αποτελεί ασέβεια»

  28. Ο/Η Wikipedia: AΠATH λέει:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Fire
    Holy Fire

    From Wikipedia, the free encyclopedia

    ………
    …………
    ……………….
    In 1238, Pope Gregory IX denounced the Holy Fire as a fraud and forbade Franciscans from participating in the ceremony.

    The Ottoman traveller, Evliya Celebi, claimed that a hidden zinc jar of naphtha was dripped down a chain by a hidden monk.

    Thomas Tegg, a 19th-century Englishman, included a deflationary account of the event in The London Encyclopaedia, published in 1828, speculating that the event is purely natural and motivated by pecuniary interest.

    Edward Gibbon wrote scathingly about the alleged phenomenon in the concluding volume of The History of the Decline and Fall of the Roman Empire:

    This pious fraud, first devised in the ninth century, was devoutly cherished by the Latin crusaders, and is annually repeated by the clergy of the Greek, Armenian, and Coptic sects, who impose on the credulous spectators for their own benefit and that of their tyrants.

    Το 1238, ο Πάπας Γρηγόριος IX κατήγγειλε το Άγιο Φως ως απάτη και απαγόρευσε στους Φραγκισκανούς τη συμμετοχή στην τελετή.

    Ο Οθωμανός περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή, ισχυρίστηκε ότι ένα κρυφό βάζο ψευδαργύρου νάφθας σταλάζει μέσω μιας αλυσίδας από ένα κρυμένο μοναχό.

    Ο Thomas TEGG, Άγγλος του 19ου αιώνα περιέλαβε έναν απολογισμό της εκδήλωσης στη The London Εγκυκλοπαίδεια, που δημοσιεύθηκε το 1828, λέγοντας πως μπορούμε να κάνουμε εικασίες ότι η εκδήλωση είναι καθαρά φυσικό φαινόμενο υποκινούμενο από επαχθή αιτία.

    Ο Edward Gibbon έγραψε καυτηρίασε σχετικά στην Ιστορία της Παρακμή και Πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας: «Ευσεβής απάτη, που επινοήθηκε για πρώτη φορά στο ένατο αιώνα, με ευλάβεια από τους Λατίνους σταυροφόρους, και επαναλαμβάνεται ετησίως, από τους κληρικούς της ελληνικής, αρμενικής και Κοπτικής αίρεσης, για να επιβάλλουν στους εύπιστους θεατές το δικό τους όφελος και το όφελος των τυράννων τους.

  29. Ο/Η lampis λέει:

    Aν νομίζετε ότι είναι απάτη το Αγιο Φως,τότε θα σας πω και εγώ,ότι και η Νεκρά Θάλασσα δεν είναι Νεκρά και ¨οτι ζούν όντως Ψάρια,Ο Ιορδάνης Ποταμός εκβάλει Πάνω απο 2500 χρόνια τα νερά του μέσα στην Νεκρά,που δεν είναι Θάλασσα για όσους γνωρίζου,άλλα λίμνοθάλασσα,Ο Ιορδάνης όπως έγραψα εκβάλει τα νερά του στη Νεκρά,και Η αναλογία Γλυκού με Αλμυρού νερού ¨ολα αυτά τα χρόνια,είναι,…έχουμε 1000 τόνους νερό,και ρίχνουμε μια κουταλιά του γλυκού αλάτι,,,και σε ρωτώ πίνεις νερό η όχι??? θα το νιώσεις αλμυρό?? αν το νιώσεις στην γεύση σου αλμυρό τότε και το Αγιο Φώς είναι Απάτη.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      @»…μέσα στην Νεκρά,που δεν είναι Θάλασσα για όσους γνωρίζου,άλλα λίμνοθάλασσα….».

      Μάθετε πρώτα κύριε τι σημαίνει λιμνοθάλασσα και ελάτε μετά να συζητήσουμε.

    • Ο/Η Po λέει:

      Οι μπούρδες κε lampis προκαλούν λιποθυμία.
      Να προσέχετε.

  30. Εδώ πρόκειται περί μεγίστης Μπούρδας. Ωιμέ, τί άλλο θά ακούσουμε. Τί σχέση έχει η Νεκρά θάλασσα καί η αναλογία ύδατος καί άλατος μέ τό «άγιο φώς» τής ιερής τσακμακόπετρας? Ελεος !!! πρόλαβα καί πήρα τά χάπια μου καί δέν λυποθύμησα, ευτυχώς. Αντε μετά νά αλλάξεις τόν κόσμο. Ωιμέ! Ωιμέ!

    • Ο/Η Σ. Βασδέκης λέει:

      «…Τί σχέση έχει η Νεκρά θάλασσα καί η αναλογία ύδατος καί άλατος μέ τό “άγιο φώς” τής ιερής τσακμακόπετρας?».

      Κι όμως κύριε Κοροβίλα, κι εγώ έτσι νόμιζα, μέχρι που έλαβα εψές μια επιστολή – με χωρίο από τα απόκρυφα Ευαγγέλια του Κουμράν – η οποία μεταξύ των άλλων είχε γραμμένη και την εξής παράγραφο:

      «… οι Εσσαίοι, εκ των οποίων ορμώμενος ο Ιησούς Χριστός εξέπεμψε τον Θείον Λόγον, είχαν ανακαλύψει, μεταξύ δε πολλών άλλων ότι μπορούσαν να παστώσουν με το αλάτι της Νεκράς Θαλάσσης, πλην των κρεάτων, των ψαριών και των μυαλών τους, ακόμη και φλόγες της τάξεως του μεγέθους ενός κεριού περίπου 15 εκατοστών, κεριού όμως που πριν έπρεπε να διαβαστεί, την ώρα της παρασκευής του, δι’ ύμνων του, βοσκού ποιμνίων αιγοπτοβάτων, Βασιλέως Δαυίδ.

      Εσείς κύριε Κοροβίλα, ως κατηραμένος άθεος δεν τα πιστεύετε αυτά τα θαυμαστά, τα οποία ναι μεν αδύνατα παρ’ ανθρώποις τυγχάνουν αλλά δυνατά εξ αποκαλύψεων παρά το Θεού, και ολίγιστα άμα έμπροσθεν της παντοδυναμίας του.

      Βλέπετε κύριε ότι δεν είναι σοφό να ειρωνεύεται κανείς τα θεϊκά τερτίπια διότι πάντοτε εκτίθεται ανεπανόρθωτα, όπως εσείς, πριν από λίγο, στην συγκεκριμένη περίπτωση.

  31. Σταύρο,
    είναι εν γνώσιν μου τό γεγονός πως δέν τυγχάνω τής εύνοιας τού φιλεύσπλαχνου τρειαδικού καί τρεισυπόστατου χριστιανικού θεού, αλλά ως άπιστος αγαρινός, άθεος, ως ένα απολωλόν πρόβατον, κατηραμένος είς αιωνείαν καταδίκην εκ τού φιλεύσπλαχνου θεού καί τής φιλεύσπλαχνης τής εν χριστώ εκκλησίας, νά πλανώμαι καί νά περιπλανώμαι είς τά σκότη τής δικής μου πλάνης καί απιστίας πρός τό θείον. Δέν τρέφω ελπίδες σωτηρίας. Ελπίζω μόνο νά τύχω τής παροχής τού κοινωνικού μερίσματος που παρέχει η φιλεύσπλαχνη κυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου σέ συνεργασία υποψιάζομαι μέ τήν φιλεύσπλαχνη εκκλήσία τής Ελλάδας, στούς πτωχούς τώ πνεύματι, πολίτες τής Χώρας ετούτης. Αμήν !

  32. Παράθεμα: Ένωση Αθέων στο NEWS 247: Αδιανόητες οι δαπάνες για μια απάτη σαν το Άγιο Φως εν μέσω κρίσης | Ασφάλειες Taxispanos

  33. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο Απατεώνας με τους απατεώνες:
    Υπάρχουν λεφτά

    http://www.gazzetta.gr/plus/article/913918/o-tsipras-stelnei-prothypoyrgiko-aeroskafos-na-ferei-agio-fos

    Πέμπτη, 28 Απριλίου 2016
    Ο Τσίπρας στέλνει το πρωθυπουργικό αεροσκάφος να φέρει το Άγιο Φως

    Με το αεροσκάφος Embraer-209 της Πολεμικής Αεροπορίας θα γίνει η μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα, λίγες ώρες πριν από την Ανάσταση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s