Η Απάτη του Αγίου Φωτός [1]

Και θες να πεις ότι σε κάποιους ηλίθιους πειναλέους
Και φανατικούς όπως εσύ, ο Θεός φανέρωσε ένα μυστικό
Που το αρνήθηκε σε μένα;
Καλά, εντάξει! Πίστευέ το κι αυτό!

[από τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ]


Η τωρινή ανάρτηση περί της φανερής απάτης του αγίου φωτός θα γίνει σε πέντε (5) διαδοχικά μέρη, τα πρώτα τέσσερα μέρη είναι παρμένα αυτούσια από τα αξιόλογα μπλογκ του «Πάρε – Δώσε» και «τι εστίν αλήθεια;» το πέμπτο και τελευταίο μέρος από τον ιστότοπο «Ελεύθερη Έρευνα (Free Inquiry). Δεν έχω λάβει υπόψη μου τα κείμενα που κατά καιρούς έχουν δημοσιευτεί στο blog μας, κι αυτό διότι είναι ανάγκη να αναγνωριστεί το κοπιώδες, αξιόλογο έργο και άλλων ιστότοπων. Είναι ίσως ένας τρόπος να τους ευχαριστήσω δείχνοντας την ευγνωμοσύνη μου. Θεωρώ ότι κάθε άξιο κείμενο που γράφεται στο διαδίκτυο πρέπει να γίνεται ευρέως γνωστό. Θα ήθελα επίσης να πω στους φίλους, θρησκευόμενους πιστούς οι οποίοι τυγχάνουν αναγνώστες μας, ότι η Αλήθεια δεν ήταν και δεν είναι ποτέ ανέντιμη.

Η Απάτη του Αγίου Φωτός [1]

Η τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και αποτελείται από τρία στάδια:
• α. Λιτανεία
• β. Την είσοδο του Πατριάρχη στον Πανάγιο Τάφο και
• γ. Τις προσευχές του Πατριάρχη για να βγει το Άγιο Φως.

Προετοιμασία του Πανάγιου Τάφου
Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί πριν από την τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται πρώτα ένας σχολαστικός έλεγχος του Παναγίου Τάφου και αμέσως μετά τον σφραγίζουν με το μελισσοκέρι που είχε ετοιμαστεί το πρωί. Ο έλεγχος γίνεται για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε μέσα στον Πανάγιο Τάφο το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά. Αφού σφραγιστεί ο Πανάγιος Τάφος με το μελισσοκέρι οι αρχές τοποθετούν πάνω στο κερί τις σφραγίδες τους.

Μεγάλο ενδιαφέρον για τον έλεγχο δείχνουν και τα άλλα δόγματα τα οποία έχουν από παλιά αποκτήσει δικαιώματα στον Πανάγιο Τάφο. Το ενδιαφέρον αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αν τύχει κάποια χρονιά να μη βγάλει το Άγιο Φως ο Ορθόδοξος Πατριάρχης τότε θα αναλάβουν το προβάδισμα της τελετής του Αγίου Φωτός άλλοι.

Ο έλεγχος αρχίζει στις 10 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου και τελειώνει στις 11. Όσο γίνεται ο έλεγχος, Ορθόδοξοι Άραβες νέοι διαδηλώνουν μέσα στον Ιερό Ναό υπέρ των ορθοδόξων δικαιωμάτων. Πρέπει να σημειωθεί ότι τον έλεγχο του Παναγίου Τάφου παρακολουθούν εκπρόσωποι των Αρμενίων και άλλων δογμάτων.

Η ιστορία του «θαύματος»
Oι πρώτες αναφορές για την τελετή ανάγονται στον 2ο αιώνα μ.Χ. και μιλούν για μια απλή συμβολική αναπαράσταση και τίποτε άλλο. Αυτή η ιστορία κράτησε χρόνια. Μέχρι που έφτασαν διάφοροι Φράγκοι παπάδες και τυ¬χοδιώκτες, σαν εκείνο τον απερίγραπτο (και μεταγενέστερο βεβαίως) καλόγε¬ρο, τον Κουκούπετρο, που διαβάζαμε στα σχολικά βιβλία. Αυτοί κατάλαβαν πως η υπόθεση κρύβει χρυσάφι και το γύρισαν στα… θαύματα! Μάλιστα, για να μαζέψουν κόσμο για τις σταυροφορίες, επικαλούνταν και το «θαύμα» του Αγίου Φωτός! Έτσι, η απλή τελετή με τον συμβολισμό της έδωσε τη θέση της στη δεισιδαιμονία και τον σκοταδισμό.

Οι Άραβες του Ααρούν Αλ Ρασίντ παρέδωσαν στους παπι¬κούς καλογήρους τα προσκυνήματα των ΑγίωνΤόπων (μαζί με τα σχετικά προνόμια, που σήμαιναν και πολύ χρυσάφι) στα χρό¬νια του Καρλομάγνου (768-814 μ.Χ.). Όταν πέθανε ο χαλίφης, το 889 μ.Χ., τα προνόμια των καλογήρων καταργήθηκαν.

Το 1118 μ.Χ. ο Άραβας κυρίαρχος Σαλάχ Ελ Ντιν παραχώρησε στους ορθόδοξους μοναχούς τα προσκυνήματα των Αγίων Τόπων. Ο Ελ Ντιν όριζε ότι «ο πατριάρχης των Ελλήνων θα είναι ο κύριος του Καμαρέ (ναού του Παναγίου Τάφου) και αυτός θα παίρνει από τον τάφο του Ικάς το Άγιον Φως για να το μοιράζει στους Ναζωραίους (χριστιανούς)».

Έτσι πέρασε στους Έλληνες η δικαιοδοσία του Αγίου Φωτός και ο έλεγχος αυτής της «χρυσοτόκου τελετής», όπως τη χαρα¬κτηρίζει ο ιστορικός Κυριάκος Σιμόπουλος. Και βεβαίως άρχισε και το παραμύθιασμα των χιλιάδων «χατζήδων», που ψάχνουν τη σωτηρία της ψυχής τους ταξιδεύοντας στους Αγίους Τόπους.

Όταν ο έλεγχος των προσκυνημάτων αποδόθηκε στους ορθοδόξους, συνε¬χίστηκε το ίδιο βιολί της εκμετάλλευ¬σης των πιστών. Με μια διαφορά: διά¬φοροι Λατίνοι συγ¬γραφείς και περιηγητές κατήγγελλαν τους ορθοδόξους ρασοφόρους για θεομπαιξία ξεχνώντας πως αυτοί ήταν οι πρώτοι διδάξαντες στο «άθλημα» αυτό. Κι όσο κι αν φώναζαν με¬γάλες μορφές της Εκκλησίας, τ’ αυτί των «φρουρών του Παναγίου Τάφου» δεν ίδρωνε.

Τον 18ο αιώνα έχουμε μια διαφωτιστική αναφορά για το ι¬στορικό της «θαυματουργού καθόδου του Αγίου Φωτός» από τον ιησουίτη μισιονάριο (απεσταλμένο) Du Bernart. Το 1771 έ¬στειλε από το Κάιρο υπόμνημα στον άμεσο προϊστάμενο του καθολικό επίσκοπο της Τουλούζης. Στο πρώτο μέρος αναφέ¬ρεται στο ιστορικό της τελετής, σημειώνει πως ήταν εφεύρε¬ση των Λατίνων βασιλιάδων της Ιερουσαλήμ στα χρόνια των σταυροφοριών και προσθέτει πώς στη συνέχεια αξιοποιήθηκε από τους ορθόδοξους παπάδες:

«Ιδού το ιστορικό αυτού του δήθεν Αγίου Φωτός. Ο Foulcher de Chartres, εξομολογητής του Βaudouin Α’, δεύτερου βασιλιά της Ιερουσαλήμ, διηγήθηκε ένα θαύμα που έγινε μπροστά σ’ ο¬λόκληρο τον λαό της Ιερουσαλήμ και που ο ίδιος είδε με τα μάτια του. Ελεγε πως το Μεγάλο Σάββατο, παραμονή του Πάσχα, ο Θεός, θέλοντας να τιμήση τον τάφο του Ιησού και να αναθερμάνει την πίστη των χριστιανών, έστειλε από τον ουρανό μια φλό¬γα που κατέβηκε στον Άγιο Τάφο και άναψε όλα τα καντήλια, που, σύμφωνα με τα εκκλησιαστικά έθιμα, ήταν σβηστά από τη Μεγάλη Παρασκευή. Αυτή η φλόγα, πετώντας από τη μια άκρη στην άλλη, άναψε όλα τα καντήλια του ναού.
Έλεγε, επίσης, ότι κάποτε ο Θεός, θέλοντας να δοκιμάση την πίστη των χριστιανών και να τιμωρήση ίσως τον κλονισμό της ευσέβειας τους, καθυστέρησε μερικές ώρες την πραγματοποί¬ηση του θαύματος. Τελικά η κάθοδος του Αγίου Φωτός έγινε την ημέρα του Πάσχα ύστερα από επίσημη λιτανεία όλων των χριστιανών με επικεφαλής τον ίδιο τον βασιλιά. Ολοι βάδιζαν α¬νυπόδητοι με θρήνους και δάκρυα. Κραυγές αγωνίας εκλιπα¬ρούσαν τον ‘Υψιστο να κάνει το θαύμα του.
Το θαύμα συνεχιζόταν και επί βασιλείας του Βaudouin Β’, όπως βεβαιώνουν οι Βaronius και Sponde. Ο πάπας Ουρβανός Β’, δημηγορώντας στο κονσίλιο της Κλερμόν το 1095. αυτό α¬κριβώς το Θαύμα επικαλέστηκε στην προσπάθεια του να πείση τους χριστιανούς πρίγκιπες της Ευρώπης να ενώσουν τους στρα¬τούς τους και να εκστρατεύσουν για την απελευθέρωση της γης που με τέτοιο θαύμα τιμούσε ο Θεός. Αλλά κατά τα φαινόμενα το θαύμα σταμάτησε λίγο ύστερα από τους πρώτους βασιλιάδες της Ιερουσαλήμ.
Ο ζήλος των πριγκίπων της χριστιανοσύνης είχε υποχωρήσει και η ευλάβεια των καθολικών είχε εκφυλισθή. Και ενώ οι καθολικοί παραδέχονται πως το θαύμα δεν γίνεται πια, οι σχισματι¬κοί (σ.σ.: εννοεί τους Έλληνες ορθοδόξους) βρήκαν ευκαιρία να το διαιωνίσουν.
Παπάδες και πατριάρχες εκμεταλλεύονται την ευπιστία του ποιμνίου που προσμένει την άγια ουράνια φλόγα τη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου. Εφτά ώς οχτώ χιλιάδες πιστοί, ερεθισμέ¬νοι από την περιέργεια, συρρέουν στην Ιερουσαλήμ για να πα¬ρακολουθήσουν το θέαμα. Αυτό το πλήθος αποτελεί σημαντική πηγή πόρων για τους σχισματικούς’Ελληνες, που εξασφαλίζουν έτσι την επιβίωση τους και την κανονική καταβολή των φόρων στουςΤούρκους
».

Τελετή του Αγίου Φωτός
Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοση, το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου ο Ορθόδοξος Πατριάρχης με την συνοδεία του -αρχιερείς, ιερείς και διακόνους- αλλά και τον Αρμένιο Πατριάρχη μπαίνει στον Ιερό Ναό της Αναστάσεως, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα. Από την εσωτερική είσοδο του Ναού του Αποστόλου Ιακώβου μπαίνει ο Πατριάρχης στο Ιερό Βήμα του Καθολικού και κάθεται στον πατριαρχικό θρόνο. Από αυτό το σημείο περνάνε και ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, των Αράβων, των Κοπτών και άλλων για να τους δοθεί το Άγιο Φως. Σύμφωνα με τα προνόμια, αν δεν ασπαστούν το χέρι του Ορθόδοξου Πατριάρχη δεν έχουν το δικαίωμα να λάβουν το Άγιο Φως από τα χέρια του. Αμέσως μετά αρχίζει η Ιερή Λιτανεία η οποία περιφέρεται τρεις φορές γύρω από τον Πανάγιο Τάφο και μετά ο Πατριάρχης σταματάει μπροστά στον Πανάγιο Τάφο όπου βρίσκονται και οι επίσημοι.

Μετά τη Λιτανεία αποσφραγίζεται ο Πανάγιος Τάφος και ο Πατριάρχης βγάζει την αρχιερατική στολή του και μένει μόνο με το λευκό στιχάριο. Στην συνέχεια Πατριάρχης Ιεροσολύμων λαμβάνει τους σβηστούς πυρσούς και εισέρχεται μαζί με τον Δραγουμάνο των Αρμενίων στο Ιερό Κουβούκλιο. Όλα τα κανδήλια είναι σβηστά και υποτίθεται πως τίποτα δεν είναι αναμμένο στον Ιερό Ναό.
Στην συνέχεια ο Πατριάρχης μπαίνει στον Πανάγιο Τάφο για να προσευχηθεί.

Η μυστική προσευχή
Γύρω από τη συγκεκριμένη προσευχή έχουν υφανθεί φοβεροί μύθοι και θρύλοι, με κοινό παρονομαστή την πεποίθηση ότι πρόκειται για κάποια μυστική δέηση που μόνο ο Έλληνας Πατριάρχης γνωρίζει! Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα: Η εν λόγω ευχή δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά το 1933 από τον Αρχιμανδρίτη (διδάκτορα τού Πανεπιστημίου Αθηνών) Κάλλιστο Μηλιαρά και αναδημοσιεύτηκε το 1967 στο περιοδικό «Νέα Σιών», επίσημο όργανο δημοσιευμάτων τού Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. ΔΕΝ μιλάμε λοιπόν για κάποιο επτασφράγιστο, φοβερό μυστικό στο οποίο κανείς άλλος δεν έχει πρόσβαση πλην τού Ορθόδοξου Πατριάρχη!

Όμως τι λέει άραγε η προσευχή αυτή; Τι δέεται ο Πατριάρχης μέσα στο Κουβούκλιο τού Παναγίου Τάφου; Μα τι άλλο – θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς – παρά να συμβεί αυτό που (υποτίθεται ότι) κάθε φορά συμβαίνει : Να κατέλθει δηλαδή το Άγιο Φως θαυματουργικά από τον ουρανό και να φωτίσει όλη την οικουμένη! – Όμως αλίμονο, η προσευχή είναι ξεκάθαρη και δηλώνει με απόλυτη σαφήνεια ότι η φωταψία είναι απλώς μια τελετή συμβολικού χαρακτήρα και ότι το φως που εμφανίζεται κάθε Μ. Σάββατο στα Ιεροσόλυμα δεν κατέρχεται εξ ουρανού, αλλά έχει απολύτως φυσική προέλευση, χαρακτηρίζεται δε άγιο επειδή εξάγεται από τον Πανάγιο Τάφο!

Το συμπέρασμα αυτό όπως θα καταδειχθεί παρακάτω, προκύπτει αβίαστα με την απλή ανάγνωση και μόνο τής ευχής, κάτι που παραδέχεται και ασπάζεται ακόμα και ο π. Μεταλληνός (!), τα στοιχεία δε που παρατίθενται αντλήθηκαν από το βιβλίο του «ΦΩΤΟΜΑΧΙΚΑ – ΑΝΤΙΦΩΤΟΜΑΧΙΚΑ» καθώς και από «ΤΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ» τού Κ.Δ. Καλοκύρη, έργα δηλαδή ανθρώπων που το τελευταίο για το οποίο θα μπορούσε κανείς να τούς κατηγορήσει είναι ότι επιβουλεύονται την Ορθοδοξία!

Μερικά από τα επίμαχα σημεία τής ευχής στα οποία ο αναγνώστης προτρέπεται να εστιάσει την προσοχή του:
(…) μνείαν ποιούμεθα και τής εν Άδου καθόδου σου, (…) τη αστραπή τής σης θεότητος φωτός πληρώσας τα καταχθόνια. Όθεν (…) κατά τούτο το υπερευλογημένον Σάββατον (…) σε το όντως ιλαρόν και εφετόν φως εν τοις καταχθονίοις θεϊκώς επιλάμψαν, εκ τάφου δε θεοπρεπώς αναλάμψαν αναμιμνησκόμενοι, φωτοφάνειαν ποιούμεθα, σου την προς ημάς συμπαθώς γενόμενην θεοφάνειαν, εικονίζοντες˙ (…)

Δια τούτο, εκ τού επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον ενδελεχώς και αειφώτως εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινό φως και παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον και πάσης θεϊκής σου χάριτος πεπληρωμένον, διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙ (…) Αμήν.

Όπως επισημαίνει ο κ. Καλοκύρης «η ευχή είναι πολύ διαφωτιστική». Πράγματι θέλει προσπάθεια για να καταλάβει κανείς κάτι διαφορετικό! Πουθενά δεν γίνεται λόγος για θαυματουργικά εμφανιζόμενο φως, αλλά «νοείται μόνο φως φυσικό, που ανάβεται στην ανάμνηση τού Αναστάντος Χριστού, τού αληθινού φωτός τού Κόσμου». Εις ανάμνησιν λοιπόν τού θαύματος εκείνου, ο Πατριάρχης δημιουργεί -ο ίδιος- εμφάνιση φωτός, εικονίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη θεοφάνεια τού Χριστού που βίωσαν οι άνθρωποι. «Και η Ευχή (…) προχωρεί και εξηγεί το από πού παίρνεται το φως για να ανάψουν οι λαμπάδες και, στη συνέχεια, να μεταδοθεί στούς πιστούς. Και είναι ο τόπος αυτός ο άγιος Τάφος και πηγή τού φωτός το οποίο ευλαβώς λαμβάνει ο Πατριάρχης, είναι η ιερή λυχνία πού ΣΥΝΕΧΩΣ και πάντοτε καίει εκεί».

Ολοκληρώνοντας την ανάλυσή του ο κ. Καλοκύρης τονίζει με ιδιαίτερη έμφαση τη λέξη «αναδείξεις» «η οποία δηλώνει καθαρά ότι το φως (όχι μόνο δεν είναι ουρανόπεμπτο, αλλά) δεν έχει ακόμα αναδειχθεί ιδιαίτερον ‘‘αγιασμού δώρον” (…). Εάν όμως, με άλλα λόγια, το φως ήταν ουρανόπεμπτο, τότε δεν θα παρακαλούσε ο Πρωθιεράρχης όπως το αναδείξει ο Θεός. Και πώς θα γίνει αυτή η ανάδειξη; Επεξηγεί η ευχή: Διά της χάριτος τού Παναγίου Τάφου».

Αύριο η Συνέχεια το 2ο μέρος

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία. Bookmark the permalink.

42 Responses to Η Απάτη του Αγίου Φωτός [1]

  1. Ο/Η emilianos λέει:

    Εύγε!
    Επίσης πολύ καλή αναφορά γίνεται και στο http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/794-periigites-perigrafoun-to-qthaumaq-tis-afis-tou-agiou-fotos-me-tsakmakopetres.html, από το γενικότερο http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos.html

    Ενδεκτκά τα θέματα:

    Καλόπουλος και «άγιο» φως (τα video)
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/795-kalopoulos-kai-qagioq-fos-ta-video.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Σάββατο, 03 Απριλίου 2010 18:44)

    Περιηγητές περιγράφουν το «θαύμα» της αφής του αγίου φωτός με… τσακμακόπετρες!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/794-periigites-perigrafoun-to-qthaumaq-tis-afis-tou-agiou-fotos-me-tsakmakopetres.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Σάββατο, 03 Απριλίου 2010 13:43)

    Αδαμαντίου Κοραή: «Περι του εν Ιερουσολύμης αγίου φωτός» ολόκληρο το βιβλίο!!!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/790-adamantiou-korai-qperi-tou-en-ierousolumis-agiou-fotosq-olokliro-to-biblio.html
    Διαβάστε άδω ολόκληρο το «παρασιωπούμενο» βιβλίο-καταγγελία
    του Αδαμάντιου Κοραή: «Περί του εν Ιερουσολύμης αγίου φωτός»
    Τελευταία Ενημέρωση (Παρασκευή, 02 Απριλίου 2010 16:17)

    Άγιο Φώς:… μισή ώρα πρίν μπαίνει μέσα η κανδήλα! (video)
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/766-agio-fos-misi-ora-prin-mpainei-mesa-i-kandila.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010 22:18)

    Ο Καλόπουλος απαντά σε ερωτήσεις πιστού περί «αγίου» φωτός.
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/740-o-kalopoulos-apanta-se-erotiseis-pistou-peri-qagiouq-fotos.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010 10:55)

    Άγιο φως: κάποιοι ξέρουν πολλά!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/580-agio-fos-kapoioi-kseroun-polla.html

    Άγιο Φως: Σκεπτικιστής επιδεικνύει την δική του Ακαΐα!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/579-agio-fos-skeptikistis-epideiknuei-tin-diki-tou-akaa.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 17:55)

    Άγιο Φως Το Πατριαρχείο αρνείται την ακαΐα του Αγίου φωτός! (video)
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/577-agio-fos-kai-akaa-i-thesi-tou-patriarxeiou-video.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 16:49)

    Άγιο φως: Βρήκε φωσφόρο… στα κεριά της Ιερουσαλήμ! (video)
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/576-agio-fos-brike-fosforo-sta-keria-tis-ierousalim-video.html

    Ο παπα-Μεταλληνός παραδέχεται την απάτη του αγίου φωτός! (video)
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/575-o-papa-metallinos-paradexetai-tin-apati-tou-agiou-fotos.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 19:05)

    Άγιο Φως: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ… τώρα καταλάβαμε τι είναι ΘΑΥΜΑ;-Το θαύμα της «Νάφθας»
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/574-agio-fos-epitelous-tora-katalabame-ti-einai-thauma-to-thauma-qnafthasq.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 15:18)

    Άγιο φως: H βιβλική αφήγηση… πυροβολεί θανάσιμα τα θαύματά της!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/573-h-bibliki-afigisi-purobolei-thanasima-ta-thaumata-tis.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2010 16:22)

    Πρόδρομες αναφορές στο φαινόμενο του «αγίου» φωτός
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/572-prodromes-anafores-sto-fainomeno-tou-lagiour-fotos.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 14:17)

    Κύπριος μοναχός βεβαιώνει την απάτη του αγίου φωτός!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/571-kuprios-monaxos-bebaionei-tin-apati-tou-agiou-fotos.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 14:07)

    ‘Αιρετικοί’ οι Διαφωτιστές!!! Στη πυρά!!!
    http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/570-airetikoi-oi-diafotistes-sti-pura.html
    Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 13:44)

    Περισσότερα Άρθρα…

    * Η προϊστορία του «αγίου» φωτός… Ο Κοραής καταγγέλει. (VIDEO) http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/568-i-prostoria-tou-qagiouq-fotos-o-korais-kataggelei-video.html
    * Θεολόγος παραδέχεται: Το άγιο φως δεν είναι θαύμα… ή θεϊκή ενέργεια! (video) http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/567-theologos-paradexetai-to-agio-fos-den-einai-thauma-i-theki-energeia-video.html
    * «Πανάγιος τάφος» και οι σταυροφορίες… http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/566-lpanagios-tafosr-kai-oi-staurofories.html
    * Καλόπουλος στην ΕΤ3. Άγιο Φως, Καιόμενη Βάτος και Γιούρι Γκέλερ. (3video) http://www.greatlie.com/xristianismos/agio-fos/565-kalopoulos-stin-et3-agio-fos-kaiomeni-batos-kai-giouri-gkeler-3video.html

  2. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Το Άγιο Φως έχει μόνο συμβολική σημασία, τίποτε παραπάνω. Είτε από τα Ιεροσόλυμα έρθει είτε σε κάποιο απομακρυσμένο χωριουδάκι ακουστεί το Δεύτε λάβετε, είναι ακριβώς το ίδιο Άγιο το φως που λαμβάνουν οι πιστοί. Η αγιότητά του δεν βρίσκεται στη σύστασή του αλλά στον συμβολισμό του: Φως του κόσμου και πηγή κάθε αγιασμού είναι μόνο ο Αναστημένος Χριστός!
    Το ξεχωριστό του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα είναι μόνο το ότι έχει ανάψει πάνω στον Τάφο του Χριστού. Αυτό τονίζει περισσότερο τον συμβολισμό του αλλά δεν αλλάζει τη σύστασή του. Το φως είναι φυσικό φως, τίποτε περισσότερο. Ακόμη κι αν υποτεθεί ότι ανάβει με θαύμα, δεν έχει τίποτε επιπλέον από οποιοδήποτε άλλο φως. Είναι μόνο ΣΥΜΒΟΛΟ!
    Όταν στρέφουμε την προσοχή μας σ᾿ αυτό το φυσικό φως, ουσιαστικά την απομακρύνουμε από το αληθινό φως, τον Χριστό!
    Αυτό ακριβώς έχει γίνει στις μέρες μας δυστυχώς και ψάχνουμε το φως εκεί που δεν υπάρχει.
    Είναι κρίμα που το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων συντηρεί όλη αυτή τη μυθολογία και δεν έχει την τόλμη να τη σταματήσει μια για πάντα.

    Με τον ίδιο τρόπο κάποιοι άρρωστοι πηγαίνουν τα Θεοφάνια στον Ιορδάνη και βιντεοσκοπούν τους φυσικούς στροβιλισμούς των νερών την ώρα που ρίχνει ο Πατριάρχης τον Σταυρό και μιλούν για αναστροφή της ροής του ποταμού.
    Η ανθρώπινη πείνα για οράματα και θάματα καταργεί τα όρια μεταξύ της λογικής και του παραλογισμού.
    Γι᾿ αυτό με την ίδια ευκολία πηγαινοέρχεται ανάμεσα στο ναό και στα μέντιουμ και τους μάγους
    Λυπηρό!

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε Μποζοβίτη,
      σας συγχαίρω για το θάρρος σας και ανησυχώ ειλικρινά μη βρείτε το μπελά σας.
      Ας μιλήσουμε θεολογικά.
      Οι αγύρτες του Αγ.Φωτός ισχυρίζονται στα σοβαρά πως ο Θεός δρα σαν φακίρης εκτελώντας μπροστά στα μάτια του όχλου θαύματα εντυπωσιασμού, από αυτά που μπορεί να κάνει και ο τελευταίος χημικός ή ο μάγος Χουντίνι.
      Παρεμβαίνει λοιπόν ο Θεός, μέσω του Έλληνα πατριάρχη που ποιμαίνει προνομιακά την κατώτερη φυλή των Παλαιστινίων, και κάνει ταχυδακτυλουργικά κόλπα για χάρη των χυδαίων που θέλουν να δουν φωτιές γα να πιστέψουν.
      Ο απόλυτος ευτελισμός του θείου.

      • Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

        Μην ανησυχείς για μένα, την έχω καμένη την καλύβα μου!
        Αν ο Χριστός ήθελε να σώσει τον κόσμο με θαύματα. θα είχε κατεβεί από το Σταυρό τότε που οι Εβραίοι Του φώναζαν: «κατάβα από του Σταυρού» και θα Σε πιστέψουμε…
        Τα θαύματα στην Εκκλησία είναι αποτέλεσμα της πίστεως, δεν είναι αιτία της.
        Γι᾿ αυτό και ο Χριστός, προκειμένου να κάνει κάποιο θαύμα, ρωτούσε: «Πιστεύετε ότι δύναμαι τούτο ποιήσαι;» Κι όταν απαντούσαν οι άνθρωποι «Ναι», τότε τους έλεγε: «Κατά την πίστιν υμών γενηθήτω υμίν».
        Ο Θεός σέβεται απείρως την ελευθερία του ανθρώπου, γι᾿ αυτό και ποτέ δεν θαυματουργεί κατά τρόπο που θα καθιστούσε την πίστη υποχρεωτική.
        Σωστά: «Ο απόλυτος ευτελισμός του θείου»!

        ΥΓ. Ο Ροΐδης στα εισαγωγικά του έγραψε μια υπέροχη φράση: «η Αλήθεια δεν ήταν και δεν είναι ποτέ ανέντιμη»!
        Αυτή η φράση τα λέει όλα!

        ΥΓ. 2ο: ποιος είναι ο μάγος Χουντίνι;

      • Ο/Η Κουκουβάγια η σοφή λέει:
      • Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

        Ευχαριστώ για την πληροφορία, Κουκουβάγια σοφή!
        Δεν είχα ιδέα…

  3. Ο/Η Γιωργος Ραλλης λέει:

    παγκοσμια πρωτοτυπια!
    Η Ελλαδα εχει δυο ψευτικους αρχηγους για το κρατος της!

  4. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Αγαπητέ Ροΐδη, τα σχόλια στα θέματα του Ιστολογίου είναι πολλά, με αποτέλεσμα ο πίνακας με τα 5 Πρόσφατα Σχόλια να μην αρκεί και να χάνονται πολλά θέματα σε διάστημα όχι ωρών αλλά και λίγων λεπτών μερικές φορές.
    Εν τω μεταξύ τα προς συζήτηση θέματα αυξάνουν συνεχώς και άντε να θυμηθείς τώρα ποιο έχει μείνει σε εκκρεμότητα για σχολιασμό.
    Προτείνω να υπάρχει πτυσσόμενη λίστα στα Πρόσφατα Σχόλια, ώστε να βλέπει κανείς σε βάθος 3-4 ημερών ή και περισσότερο.
    Παρακαλώ, αν γίνεται… ας μας δοθεί αυτή η διευκόλυνση.

  5. Ο/Η smoke λέει:

    δεν το είχες βάλει και πέρυσι;

    • Ο/Η Po λέει:

      και πέρυσι περίσσευαν αμνοερίφια και υποψιάζομαι ότι θα περισσεύουν και του χρόνου, και του χρόνου λοιπόν εδώ θα είμαστε, να μείνετε ανήσυχος

  6. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Μπράβο επιστημοσύνη!!!!!!! Βλέπω παρέχετε τεράστια βιβλιογραφία και πλούτο επιχειρημάτων. Όντως συντριπτικά τα επιχειρήματα του κου Καλόπουλου που αναφέρετε. Άλλωστε το ποιόν της επιστημοσύνης του εν λόγω κυρίου παγκοσμίως γνωστό. Ειδικότης του η τηλεεξέταση και η τηλεμεταφορά πειραματικών δεδομένων.
    Μα είμαστε σοβαροί κύριοι; Μου χρησιμοποιείτε ως αναφορά κάποιον που δεν έχει πάει ΠΟΤΕ του στα Ιεροσόλυμα, τριγυρνάει από κανάλι σε κανάλι ανάβοντας κεριά βουτηγμένα σε κάποιο ελαιώδες μίγμα φωσφόρου και διατυμπανίζοντας πως αυτός αποκάλυψε την απάτη του Αγίου Φωτός; Και αγνοείτε επιδεικτικά τις χιλιάδες μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων; Θέλει κάποιος να επιλέξει να πιστέψει πως πρόκειται για θαύμα ή να επιλέξει να μην πιστέψει; Με γεια του και χαρά του!!! Απόλυτο δικαίωμα του και απολύτως σεβαστό. Αλλά όχι και να αποφαίνεται κάποιος πως όντως πρόκειται για απάτη, χωρίς τουλάχιστον να έχει την τιμιότητα να προβεί σε αυτοψία! Τότε τι να πω!!!

    Μελετήστε λιγάκι και ένα βιντεάκι που έτυχε της προσοχής μου. Τουλάχιστον αυτό περιέχει τις μαρτυρίες κάποιων που ΠΗΓΑΝ και έζησαν κάποια γεγονότα.

    http://www.vimeo.com/10640662

  7. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Ανεξαρτήτως πάντως των ποικίλων αντιλήψεων και τοποθετήσεων οφείλω να καταθέσω ότι είχα και εγώ στη ζωή μου μια θαυμαστή εμπειρία του Αγίου Φωτός, για την οποία δημοσίως δεν έχω κάνει λόγω ποτέ άλλοτε.

    Ήταν κάπου μέσα της δεκαετίας του ’80. Λίγες μέρες μετά το Πάσχα, στη Διακαινήσιμη Εβδομάδα. Τότε πληροφορήθηκα ότι σε κάποιο ναό προς τη Νέα Φιλαδέλφεια (δεν θυμάμαι τώρα ποιον…) είχε έρθει το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα. Αποφάσισα να πάω. Αγόρασα ένα φαναράκι, έβαλα μια μικρή λαμπάδα μέσα και πήγα. Άναψα τη λαμπάδα από το Άγιο Φως και πήρα το τρόλεϋ να επιστρέψω. Λιγοστός κόσμος μέσα, κάποιες 5-6 ηλικιωμένες κυρίες. Παραξενεύτηκαν και με ρώτησαν τι είναι αυτό που κρατάω… Απάντησα και έδειξαν ενδιαφέρον να πάνε κάποια μέρα κι αυτές.
    Καθώς προχωρούσαμε, ίσως λόγω κάποιας ανωμαλίας του δρόμου και του σχετικού τραντάγματος, η λαμπάδα μέσα στο φαναράκι έγειρε στο πλάι, ακούμπησε στο τζάμι και έσβησε.
    Όταν το πρόσεξα, πήγα να σκάσω…
    Οι κυρίες με λυπήθηκαν…
    Εγώ σηκώθηκα και χτύπησα το κουδούνι για στάση.
    Τι θα κάνεις; με ρώτησαν…
    Θα γυρίσω πίσω να το ξανανάψω, τους απάντησα.
    Έβγαλαν κάποια επιφωνήματα και εγώ κατέβηκα από το τρόλεϋ, για να περάσω απέναντι και να πάρω άλλο προς Ν. Φιλαδέλφεια…
    καθώς όμως προχωρούσα, ρίχνω μια ματιά στο φανάρι μου και βλέπω τη λαμπάδα να έχει ανάψει μόνη της!
    Τρελάθηκα!
    Ήμουν κάπου στη μέση της Πατησίων και από τη συγκίνησή μου γύρισα σπίτι, στα Εξάρχεια, με τα πόδια…
    Μυστήριο πράγμα!
    Αυθυποβολή το σβήσιμο δεν ήταν, αφού το παρατήρησαν και άλλοι 5-6 άνθρωποι.
    Δεν προσπαθώ να το ερμηνεύσω.
    Το καταθέτω απλώς ως εμπειρία που μου συνέβη…

    Αλλά, θα επαναλάβω, ανεξαρτήτως του τρόπου με τον οποίο εμφανίζεται το φως και των τυχόν θαυμάτων που το συνοδεύουν, σημασία έχει ο συμβολισμός του και όχι η φύση του και η πηγή του.
    Θα είναι τραγικό να παραληρούμε με το Άγιο Φως και να μένουμε σε πνευματικά σκοτάδια, μακριά από Εκείνον που είπε: «Εγώ ειμι το φως του κόσμου!».

  8. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Εν τέλει, ο Χριστός δεν σταυρώθηκε και αναστήθηκε για να ανάβει λαμπάδες, αλλά για να φωτίζει και λυτρώνει καρδιές.

  9. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Είδα και το βίντεο, που άλλωστε μου ήταν γνωστό.
    Δεν θέλω να σε απογοητεύσω, αγαπητέ μου Γιώργο, αλλά εμένα δεν μου λέει απολύτως τίποτε!
    Κακοτραβηγμένο βίντεο, με λάμψεις πέρα-δώθε και μπάλες κίτρινου φωτός κ.τ.λ…. μου φαίνονται κάπως περίεργα όλα αυτά (τουλάχιστον… και για να μη χρησιμοποιήσω κάποια βαρύτερη έκφραση).
    Σήμερα, στο 2010, τέτοιες αποδείξεις παρουσιάζουμε; Δεν μπορεί να πάει κάποιο τηλεοπτικό συνεργείο με τέλεια μηχανήματα και να μας δείξει με κρυστάλλινη εικόνα την όλη τελετή; Στου καθενός τα κουνημένα και θολά βίντεο θα στηριχτούμε;
    Έπειτα είναι και κάτι άλλο πιο σοβαρό. Γιατί μόνος του ο Πατριάρχης μέσα στον Πανάγιο Τάφο;
    ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟΣ;
    Στην Εκκλησία μας δεν γίνεται τίποτε, ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ ερήμην του λαού του Θεού. Γιατί δεν μπαίνει ένα τηλεοπτικό συνεργείο μέσα στον Τάφο μαζί του και να τα δείξει όλα με λεπτομέρειες; Εδώ για κάθε αμφισβητούμενο φάουλ στο ποδόσφαιρο δείχνουν και ξαναδείχνουν τόσες διαφορετικές λήψεις, που δεν αφήνουν σχεδόν καμία αμφιβολία για το τι πραγματικά έγινε!
    Τόσο δύσκολο είναι λοιπόν να έχουμε πλήρη και λεπτομερή κάλυψη αυτού του γεγονότος;
    Αυτές οι ιστορίες με δήθεν εξονυχιστική έρευνα για να μην υπάρχει κάποιο πυροδοτικό μέσο, εμένα μου φαίνονται κάπως αστείες… (για να μην πω τίποτε άλλο…)
    Και μην μου πει κανείς ότι θα χαλάσει η κατάνυξη του Πατριάρχη, αν μπουν μαζί του και άλλοι και τηλεοπτικά συνεργεία.
    Εδώ δεν χαλάει η κατάνυξή τους, όταν τελούν το ύψιστο των μυστηρίων, τη θεία Ευχαριστία, εδώ θα τους βλάψει;
    Άλλωστε είναι φανερό ότι δεν είναι η αγιότητα ή μη του εκάστοτε Πατριάρχη που προκαλεί την εμφάνιση του Φωτός. Εδώ έχουν περάσει πλήθος Πατριάρχες που κάθε άλλο παρά άγιοι ήταν. (Ας μη λησμονούμε και τα πρόσφατα γεγονότα εκεί…).
    Άγιο Φως είναι! Λοιπόν ΟΛΑ στο φως! Όχι κρυφά!

  10. Ο/Η Ιουλιανός λέει:

    Το πλέον εντυπωσιακόν για το θεόσταλτον αυτό θαύμα εν Χριστώ αδελφοί μου είναι η ευελιξία του Παντοδύναμου να ακολουθεί το ανθρωπίνως τεθέν αλλά φυσικά θείον ημερολόγιον, και να μετράει την πανσέληνον μετά την ισημερίαν και ακολούθως την αντίστοιχην παραμονήν της Κυριακής για να κάνει το θάμα Του.

    Είναι προφανές ότι δεν θέλει να χαλάσει το χατήρι σε εμάς τους Γνήσιους Ορθοδόξους Χριστιανούς και γιαυτό ακολουθεί το πατρώον παλαιόν ημερολόγιον, ασχέτως αν οι καταραμένοι Λατίνοι παρασύρθηκαν και εορτάζουν το Πάσχα τους με τον νέον αιρετικόν ημερολόγιον και διαφέρουμε δεκατρείς ολόκληρας ημέρας.

    Αυτό αποδεικνύει και ποια ομολογία είναι σωστή και όχι αιρετική, φυσικά αυτή που εκμεταλλεύεται τον Πανάγιον του Χριστού Τάφον.

    ευλογείται

  11. Ο/Η moi λέει:

    Ίσως πρέπει να ανοίξουμε την καρδιά μας κι όχι τα μάτια μας. Οποιος δεν πιστεύει έχει το δικαίωμα να το κανει, δεν έχει όμως το δικαίωμα να ονομάζει απάτη τα πιστεύω των υπολοίπων. Είναι ένα είδος ρατσισμού κι αυτο. Ας μην παριστάνουμε λοιπόν τους πολιτισμένους με εξηγήσεις και επισημάνσεις..

    • Ο/Η Po λέει:

      ίσως θα έπρεπε να απευθυνθείτε στον επίσημο αντιπρόσωπο της πίστης σας και να του στείλετε εξώδικο που υποτιμά τους πιστούς που τον ακολουθούν, η κατηγορία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον: Απάτη κατ’ εξακολούθηση κατά εκατομμυρίων ανθρώπων.

      νομίζω ότι θα ήταν μια σοφότερη πράξη αντί να τα βάζετε με αυτούς που σέβονται την ανθρώπινη υπόσταση και δεν την γελοιοποιούν όπως κάνουν οι επίσημοι αντιπρόσωποι του Θεού.

      μόνο αμφισβητίες σαν κι εμάς υπερασπίζονται την τιμή της Ανθρώπινης ιδιότητας.

      Αυτή είναι η άποψή μου.

      Σκεφτείτε το λίγο.

      καλή σας ημέρα.

    • moi, υπάρχει και διαφορετική τοποθέτηση, από την κυρίαρχη, περί του σεβασμού απέναντι στην πίστη:

      ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ; ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΧΙ !
      http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=316

  12. Ο/Η Δημήτρης λέει:

    Χρόνια Πολλά αδελφοί μου και Χριστός Ανέστη. Θα συμφωνήσω ότι η αληθινή πίστη δεν χρειάζεται θαύματα για να εδραιωθεί, και αυτός που περιμένει τα θαύματα για να πιστέψει μάλλον είναι σε λάθος δρόμο. Η πίστη είναι κάτι πολύ βαθύτερο και αυτός που θέλει να πλησιάσει το Θεό θα πρέπει μάλλον να μελετήσει περισσότερο τον Χριστό, τον ενάρετο τρόπο ζωής που μας δίδαξε και κυρίως την ταπείνωση. Άνθρωπος χωρίς ταπείνωση δυστυχώς δεν θα γνωρίσει Θεό, διότι άνθρωπος χωρίς ταπείνωση δεν πρόκειται να αγαπήσει τον συνάνθρωπο του, δεν πρόκειται να θυσιαστεί για αυτόν που έχει ανάγκη και τέλος θα πνίγετε μονίμως μέσα στον εγωισμό του βρίσκοντας συνεχώς αδιέξοδα.

    Άλλωστε και ο Χριστός έκανε ένα σωρό θαύματα και τα περισσότερα από αυτά μπροστά σε πολύ κόσμο, ο ενάρετος τρόπος ζωής του δεν προσέδιδε κάτι ύποπτο αλλά πάραυτα τον σταύρωσαν και τον κυνήγησαν με πολύ μίσος λογω του εγωισμου τους. Και στην σημερινή εποχή να ερχόταν πιστεύω πάλι το ίδιο θα συνέβαινε.

    Τέλος απλά να αναφέρω ότι τα πρωτεία του Παναγίου Τάφου που έχουν οι ορθόδοξοι έχουν αμφισβητηθεί πολλές φορές από τις υπόλοιπες χριστιανικές εκκλησίες και κυρίως τους Αρμενίους. Θα έχετε δει άλλωστε τις βιαιοπραγίες που έχουν συμβεί κατά καιρούς κατά των ορθοδόξων από την τηλεόραση, καθώς επίσης θα έχετε ακούσει και την κατάληψη του Παναγίου Τάφου από τους αρμένιους γύρω στο 1600 αν θυμάμαι καλά που συνοδευτικέ από θαύμα (φαντάζομαι πάλι μπροστά σε πολύ κόσμο). Θα ήθελα λοιπόν να καταλήξω ότι αν υπήρχε περίπτωση απάτης τα πράγματα δεν θα ήταν τόσο απλά για εμάς τους ορθόδοξους και σίγουρα με τον φανατισμό που επικρατεί εκεί κάτω θα μας είχαν αποκαλύψει για να μην πω «ξυρίσει».

    Αυτά ήθελα να πω και ευχαριστώ για την φιλοξενία.

  13. Ο/Η Kώστας λέει:

    Αγαπητέ Ρο,

    ας μου επιτραπεί η επισήμανση ότι ένα σημαντικό κομμάτι τού ογκώδους άρθρου που δημοσίευσε ο αγαπητός Πάρε-Δώσε, προέρχεται αυτούσιο από το προσωπικό μου ιστολόγιο.

    Ευχαριστώ

    • Κώστα, στον ιστότοπό μου, σε κάθε άρθρο που δημοσιεύω, τον τελευταίο καιρό, του βάζω μια ουρά που λέει
      «Επιτρέπεται η αναδημοσίευση όλων των άρθρων,
      καί δίχως την άδεια του συγγραφέα
      καί χωρίς αναφορά στην πηγή».
      Οδηγήθηκα σ’ αυτή την συμπεριφορά αναλογιζόμενος ότι υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα, κάποιος φίλος ή έστω και άγνωστός μου να λησμονήσει ή από κάποιους άστοχους χειρισμούς – οι οποίοι ελλοχεύουν τακτικά κάτω από το ηλεκτρονικό του ποντίκι (πάσχω δε προσωπικά το άγχος αυτό, λόγω του ηλεκτρονικού και διαδικτυακού μου αναλφαβητισμού) – να δηλώσει την πηγή.
      Δηλαδή γιατί να φέρω σε δύσκολη θέση το οποιονδήποτε που θα του συμβεί τέτοιο περιστατικό;
      Έχω βαρεθεί ν’ ακούω τον Πάρε- Δώσε να διευκρινίζει – κάθε φορά που τον παινεύουν – ότι αυτά που γράφει, όταν τα παίρνει από αλλού, πως είναι συνταιριάσματα δουλειάς κάποιων άλλων.
      Και πάντοτε αναγράφει τις πηγές του. Τον παρακολουθώ καθημερινά εδώ και ένα χρόνο περίπου.
      Δηλαδή τι προτείνεις τώρα εσύ; Να τον πυροβολήσουμε, για μια υποψία σου; Ή μήπως αυτά που έγραψες εσύ τα έβγαλες μέσα από το τίποτα; Ή μήπως η οποιαδήποτε γνώση είναι κανένα ιδιωτικό πράγμα; Γιατί το είπε ο δημοσιογράφος «Πάρε-Δώσε»;
      Προσωπικά έχω λεηλατήσει και τον Ρο και τον Λασκαράτο, και το γνωρίζουν και οι δυο τους πολύ καλά. Γιατί δεν άκουσα να το κάνουν ποτέ τους θέμα;

  14. Παράθεμα: Η Απάτη του Αγίου Φωτός [3] « Ροΐδη Εμμονές

  15. Ο/Η Kώστας λέει:

    Σταύρος Βασδέκης

    Καταρχάς, ούτε θέμα νομίζω πως το έκανα, ούτε, βέβαια, και πρότεινα να… πυροβολήσουμε κανέναν! Από ’κεί και πέρα, όμως, κάποια πράγματα είναι σαφές ότι τα προσεγγίζουμε από διαφορετική
    οπτική γωνία. Συγκεκριμένα:

    Το δικό μου κείμενο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο προσωπικό μου ιστολόγιο στις 21/04/2007, ενώ όπως εξηγώ και στον πρόλογο τού παλαιότερου άρθρου, επρόκειτο για μιαν επιστολή που είχα γράψει έναν χρόνο νωρίτερα και την οποία είχα κοινοποιήσει σε πολύ κόσμο (τότε δεν είχα ακόμα το μπλογκ ούτε και ήξερα τι θα πει… σπαμ). Όταν, λοιπόν, κάποια στιγμή έπεσα πάνω στο άρθρο τού Πάρε- Δώσε (ημερομηνία δημοσίευσης: 18/04/2008), διαπίστωσα ότι τουλάχιστον έξι, αν δεν απατώμαι, ενότητες είχαν αντληθεί αυτούσιες από το κείμενό μου, χωρίς ωστόσο να αναφέρεται η πηγή ή να παρατίθεται κάποιος σύνδεσμος. Έτσι, στις 12/05/2008 άφησα στα σχόλια τον σύνδεσμό μου με ένα διακριτικό ευχαριστώ. Οπότε, δεν αντιλαμβάνομαι ποια είναι η ένστασή σου. Λες πως ο Πάρε- Δώσε (που, βέβαια, ΔΕΝ μού φταίει τώρα σε τίποτα ο άνθρωπος και τον ευχαριστώ, μάλιστα, που μ’ έχει και στο μπλογκρόλ του) «πάντοτε αναγράφει τις πηγές του». Ε λοιπόν, στο συγκεκριμένο κείμενο για το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε, πηγές ΔΕΝ υπήρχαν, τι να κάνουμε δηλαδή; Και δε μιλάμε τώρα για πέντ’ έξι αράδες, αλλά επαναλαμβάνω για ενότητες-σεντόνια. Δηλαδή τόσο πολύ σε ξένισε η παρέμβασή μου; Και δεν καταλαβαίνω, τι ακριβώς εννοείς όταν λες ότι το κάνω θέμα «για μια υποψία» μου; Ποια ακριβώς είναι η υποψία; Αν εννοείς την προέλευση των στοιχείων, ΔΕΝ είναι υποψία, αλλά αυταπόδεικτη πραγματικότητα. Αν πάλι εννοείς ότι στρέφομαι κατά τού Πάρε-Δώσε, απαντώ ότι προσωπικά αυτό που μ’ ενδιέφερε ήταν η τήρηση τής τάξης και των αυτονόητων διαδικασιών. Λες πως έχεις «λεηλατήσει» τον Ρο και τον Λασκαράτο χωρίς ποτέ να το κάνουν θέμα. Η απλή ερώτησή μου είναι η εξής: έχεις αναδημοσιεύσει ποτέ κείμενά τους ή έστω εκτενέστατα αποσπάσματα χωρίς καν να αναφέρεις πού στηρίχτηκες; Δύσκολο να το πιστέψω. Ακόμα όμως κι αν συνέβη αυτό και οι αγαπητοί φίλοι δεν έκριναν απαραίτητο να το σχολιάσουν, αυτό δεν θα ήταν παρά μια καθαρά προσωπική τους επιλογή. Δεν σημαίνει, όμως, ότι και όλοι οι υπόλοιποι που τηρούν τα αυτονόητα, έχουν λάθος. Εγώ προσωπικά είμαι πολύ τυπικός στο ζήτημα αυτό κι όσοι γνωρίζουν το μπλογκ μου, νομίζω, θα μπορούσαν να το επιβεβαιώσουν. Και βέβαια, η επισήμανσή σου ότι κι αυτά που έγραψα εγώ, προφανώς από κάπου θα τα πήρα, θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι είναι εντελώς φάουλ. Διότι αν δεν απατώμαι, το άρθρο μου συνοδεύεται από λεπτομερέστατες παραπομπές (τριάντα εφτά τον αριθμό)! Πού κολλάει, λοιπόν, αυτό που είπες;

    • Ο/Η Po λέει:

      Φίλε Κώστα χαίρε,
      συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντησή μου.
      Στο επόμενο θα ενημερώσω τους αναγνώστες για τα κείμενά σου και θα κάνω update στα προηγούμενα που αναρτήθηκαν προσθέτοντας ισάξια το όνομα του ιστολογίού σου μαζί με τα άλλα δύο ιστολόγια. Επειδή δεν έχω τώρα το χρόνο να ψάξω το ακριβές λινκ του ποστ σου, μπορείς είτε να το βάλεις εδώ στα σχόλια, είτε να μου το στείλεις στο μέηλ μου. Το γράψιμο θέλει κόπο και το ελάχιστο που μπορεί και πρέπει κανείς έντιμα να προσφέρει είναι η αναφορά της πηγής.

      Περιμένω και να με συγχωρείς, δεν ήξερα.

      Με Εκτίμηση

  16. Ο/Η Kώστας λέει:

    Αγαπητέ Ρο,

    είναι ευνόητο ότι εσύ δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζεις όλες αυτές τις λεπτομέρειες που ανέφερα. Εγώ ευχαριστώ, λοιπόν!

    Υ.Γ. Ο σύνδεσμος υπάρχει στο πρώτο μου σχόλιο λίγο πιο πάνω.

  17. Ο/Η ektelestis mc λέει:

    Αν ξοδευεται τον χρονο σας προσπαθωντας να αποδειξετε οτι το θαυμα του Αγιου Φωτος ειναι ενα ψεμα τοτε ειστε τοσο χαζοι οσο και ενας που πιστευει οτι η γη ειναι τριγωνη και στιρισεται στην καμπουρα μιας καμηλας.Εχετε λυσει εσεις ολοι τα δικας προβληματα και σας εποιασε ο πονος να ασχοληθειτε και με γενικα προβληματα οπως τι ειναι αληθινο και τι οχι σε μια θρησκεια.Και επειδη ειδα και κατι αναφορες στον Καλοπουλο ο τυπος αυτος ειναι για λυπηση,εχει μιλησει σε τοσες και τοσες εκπομπες και ξερουμε ολοι τι θα πει και ειναι πραγματικα για λυπηση διοτι εχει αφιερωσει τρελο χρονο στο να καταριψει μια θρησκεια.Αχ χαζοι που ειστε και εσεις που ειστε αθεοι………

    • Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, κεφ. 5, στ. 22
      «… Εκείνος δε, που θα πει, τον αδελφό του Μωρέ, αυτός πρέπει να παραδοθεί εις την πυρίνην γέεννα.»
      Χαζός =μωρός.
      Πύρινη γέενα = κόλαση, το πυρ το εξώτερον.
      Μάγκα μου την καταδίκη στην κόλαση την έχεις ήδη στο τσεπάκι σου.
      Χαζοί! Η τέλεια χριστιανική συμπεριφορά.
      Χώρια που ο καλός Χριστούλης δίδαξε «να αγαπάτε τους εχθρούς σας, να ευλογείτε αυτούς που σας καταριούνται…».
      Και να λέει χριστιανός άνθρωπος χαζούς τ’ αδέλφια του (είμαστε ή δεν είμαστε όλοι παιδιά του ενός και μοναδικού Θεού), όχι επειδή τον καταράστηκαν αλλά επειδή έχουν διάθεση να απιστούν στις ψευτιές!
      Όπως ο Θωμάς, που παρ’ όλο που είδε τόσα θαύματα, ο αθεόφοβος, δεν πίστεψε ότι ο Θεός του αναστήθηκε αλλά τον οποίο συγχώρεσε αμέσως ο δάσκαλός του.
      Πώς κατάντησαν οι χριστιανοί να μαστίζονται από την τρισκατάρατη αθεοφοβία, μόνο ένας θεός το ξέρει.

  18. Παράθεμα: Η Απάτη του Αγίου Φωτός [2] « Ροΐδη Εμμονές

  19. Παράθεμα: Η Απάτη του Αγίου Φωτός [5] « Ροΐδη Εμμονές

  20. Ο/Η νο11 λέει:

    «Εχετε λυσει εσεις ολοι τα δικας προβληματα και σας εποιασε ο πονος να ασχοληθειτε και με γενικα προβληματα οπως τι ειναι αληθινο και τι οχι σε μια θρησκεια»
    Nαι.
    «Και επειδη ειδα και κατι αναφορες στον Καλοπουλο ο τυπος αυτος ειναι για λυπηση,εχει μιλησει σε τοσες και τοσες εκπομπες και ξερουμε ολοι τι θα πει και ειναι πραγματικα για λυπηση διοτι εχει αφιερωσει τρελο χρονο στο να καταριψει μια θρησκεια»

    Εσυ ποσα πιστα αμνοεριφια εξαπατησες σημερα τεκνον μου;

  21. Ο/Η θαύματα στο Τσιρίγο λέει:

  22. Ο/Η Φως στο στούντιο λέει:

  23. Ο/Η Γιάννης Κλείδωνας λέει:

    Michael Shermer, publisher of Skeptic magazine and monthly columnist for Scientific American, tries his hand at firewalking barefoot across 1000-degree red hot coals and doesn’t get burned. Dr. Shermer provides a scientific explanation for the mysterious phenomenon.

  24. Παράθεμα: Το θαύμα του Αγίου Φωτός.Μικρό αφιέρωμα. « ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ

  25. Παράθεμα: Περί Αγίου Φωτός αντιρρητικός « αναΜορφωση – συνΙστολογιο

  26. Παράθεμα: Ένωση Αθέων στο NEWS 247: Αδιανόητες οι δαπάνες για μια απάτη σαν το Άγιο Φως εν μέσω κρίσης | Ασφάλειες Taxispanos

  27. Ο/Η bill λέει:

    όποιος πιστεύει ότι υπάρχει Θεός και ότι η ύπαρξή του πιστοποιείται με το άναμμα ενός κεριού είναι άξιος της μοίρας του. πως μπορείς να κάνεις κάποιον που δεν είναι τυφλός να δει;

  28. Παράθεμα: Βαθύ Κόκκινο | Η Απάτη του Αγίου Φωτός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s