Στων Τεμπών την Ολόμαυρη Ράχη

Όπου οι εισαγγελικές, οι εξεταστικές έρευνες, τα αναπάντητα ερωτήματα, ο θάνατος. Όπου όλα βρίσκονται κάτω από τους βράχους της κατολίσθησης. Όπου οι χαμηλοί έως ανύπαρκτοι τόνοι των ΜΜΕ. Η σιωπή. Ο μεγάλος Ύπνος.


Ξεκινώ με το αρχικό μέρος του κειμένου στο «Ποντίκι» με τον ολοκληρωτικό τίτλο «Πρεμούρα για το ‘μπαγιόκο’»:
«Είναι χαρακτηριστικό ότι η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ζήτησε από την Τροχαία να διακόψει την κυκλοφορία στην εθνική οδό λίγες ώρες πριν συμβεί η μοιραία κατολίσθηση, αφού τις δυο προηγούμενες μέρες, όπως η ίδια αναφέρει στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε, «είχαν παρατηρηθεί σποραδικές πτώσεις λίθων». Και είναι ενδεικτικό της πρεμούρας των εργολάβων για το «μπαγιόκο» ότι ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής της κατασκευαστικής εταιρείας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ Δημήτρης Κούτρας επεσήμανε μετά την τραγωδία ότι για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου οι σήραγγες είναι η μοναδική ενδεδειγμένη λύση.

Είναι επίσης ενδεικτικό του πανικού τους ότι αν και η Επιθεώρηση Εργασίας χαρακτηρίζει τον θάνατο του Σέρτζιο Σιάνι εργατικό δυστύχημα, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας μιλούν για «ανωτέρα βία»…»

Η «ανωτέρα βία» ήταν και είναι το Χρήμα, το «μπαγιόκο», όλα τ’ αγοράζει, τα άψυχα και τα έμψυχα.

Είμαι απολύτως βέβαιος ότι η πολιτισμένη, η ευγενής άμιλλα στη διακριτικότητα μετάδοσης της είδησης από τα τηλεοπτικά κανάλια, έγινε χάριν εθνικής σύμπνοιας εν μέσω οικονομικής κρίσης, σε αυτό συμφωνεί και ο τρισκατάρατος «Ιός» που γράφει:
«Λίγες οι επί τόπου συνδέσεις όταν στα αγροτικά μπλόκα ξεροστάλιαζαν για μέρες οι ρεπόρτερ και ο Πάνος Σόμπολος. Πάρθηκαν γρήγορες αποφάσεις για τις παρακαμπτηρίους χωρίς να μείνουν οι φορτηγατζήδες με τα «ευπαθή» οι οποίοι ερχόντουσαν άλλοτε στα χέρια με τους αγρότες. Με τα «περάστε» και τα «προσέχετε» εξυπηρετούν τώρα τους οδηγούς οι 400 ευγενικοί τροχονόμοι. Κανένα πάνελ εξεγερμένων δημοσιογράφων για την ολική κατάρρευση του εθνικού δικτύου ακριβώς στον αδύναμο κρίκο του. Ούτε στα διεθνή ΜΜΕ πρώτη είδηση η Ελλάδα με τα κλειστά Τέμπη. Ο κόσμος ταλαιπωρείται ατέλειωτες ώρες στην Εθνική στα σιωπηλά! Για κάμποσους μήνες, και βλέπουμε. Όμως για είκοσι μόνο μέρες τα αγροτικά μπλόκα δημιουργούσαν το απόλυτο μονοθεματικό δελτίο και παράλληλα «την κατάλυση της έννομης τάξης»….»

(πόσο) Τυχαία η Σιωπή των ενημερωτικών μας ταγών;
Καθόλου.

Διότι υπάρχει (όταν κι αν λένε) Κράτος, το όργανο που –ως γνωστό- «συντονίζει» τις κοινωνικές τάξεις και που από αυτόν τον «συντονισμό», πάντα, κατά περίεργη σύμπτωση- κερδισμένη βγαίνει η κυρίαρχη τάξη, η τάξη του «μπαγιόκο». Τα αφρισμένα κύματα της κρατικής Δικαιοσύνης και των οργάνων της, δεν ξέβρασαν ποτέ στα βράχια, πτώματα της ανώτερης κοινωνικής, πολιτικής, οικονομικής και θρησκευτικής τάξης, πόσο δε μάλλον στον τόπο μας (ή καλύτερα, στον τόπο Τους)

…και αφού, είναι γνωστό ακόμη και από πρωτοετείς φοιτητές, ότι η (συγκεκριμένη) περιοχή των Τεμπών «ανήκει στην πρώτη κατηγορία κινδύνου για κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η περιοχή έχει μελετηθεί πλήρως από το 1978, όταν και πάλι σημειώθηκε μεγάλη κατολίσθηση και όλοι γνώριζαν τι μέτρα προστασίας έπρεπε να ληφθούν.» («Π»)

…πως είναι δυνατόν «η κοινοπραξία, η οποία απαρτίζεται από την ελίτ των εργολάβων της χώρας αλλά και από μεγάλες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες, να υποτίμησε την επικινδυνότητα της περιοχής και να μην προχώρησε στη λήψη μέτρων για την ασφάλεια οδηγών και εργαζομένων.» («Π»)

Οι εργολάβοι που όλοι μαζί αποτελούν τους μετόχους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Ανώνυμος Εταιρεία Παραχώρησης» είναι:
– HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH, που συμμετέχει με ποσοστό 35%, εταιρεία γνωστή στο πανελλήνιο από την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
– ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., που συμμετέχει με ποσοστό 20%, εταιρεία συμφε ρόντων Μπόμπολα.
– J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., που συμμετέχει με ποσοστό 16,25%, συμφερόντων Ιωάννου – Παρασκευαΐδη.
– VINCI CONCESSIONS S.A., γαλλική εταιρεία που συμμετέχει με ποσοστό 13,75%.
– ΑΕΓΕΚ, που συμμετέχει με ποσοστό 10%, συμφερόντων Γιάννη Μαρούλη
– ΑΘΗΝΑ ATE, που συμμετέχει με ποσο στό 5% συμφερόντων J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.

οι απορίες πολλές, π.χ.
Ποιος θα πληρώσει «…τις μελέτες και τα έργα που πρέπει να γίνουν προκειμένου να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η εθνική οδός με ασφάλεια για τη ζωή των πολιτών; Ποιος θα πληρώσει την πολύμηνη ταλαιπωρία των πολιτών και τα διαφυγόντα κέρδη των επιχειρήσεων. Ποιος θα πληρώσει τις μελέτες και τα έργα που πρέπει να γίνουν προκειμένου να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η εθνική οδός με ασφάλεια για τη ζωή των πολιτών; Ποιος θα πληρώσει την πολύμηνη ταλαιπωρία των πολιτών και τα διαφυγόντα κέρδη των επιχειρήσεων; Ποιος θα πληρώσει το «καπέλο» που θα μπει στις τιμές των προϊόντων λόγω της αύξησης του κόστους των μεταφορικών; Ποιος θα πληρώσει το οικονομικό κόστος στις χιλιάδες επιχειρήσεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας που πλήττονται τις ημέρες των γιορτών; Ποιος θα πληρώσει το κόστος από την απίστευτη υποβάθμιση εκατοντάδων πόλεων και χωριών που ξαφνικά έχουν μετατραπεί σε «σύγχρονους αυτοκινητόδρομους»;…» («Π»)

υπόψη ότι:
Και οι έξι αυτοί μέτοχοι έχουν αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου για 30 χρόνια και εισπράττουν το αντίτιμο των διοδίων, ενώ ο αυτοκινητόδρομος είναι ακόμα υπό κατασκευή.(!)

Μερικοί από τους παραπάνω έξι, ελέγχουν πανίσχυρα, μεγάλα ΜΜΕ.

Η σιωπή είναι κυριολεκτικά χρυσός, ιδιαιτέρως δε τώρα, με την οικονομική κρίση, δεν πρέπει να… διαταραχτεί ο κοινωνικός ιστός.

Σιωπή.

.

ρο

This entry was posted in σκέψεις, Ασμοδαίος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

7 Responses to Στων Τεμπών την Ολόμαυρη Ράχη

  1. Σωστά τα ερωτήματα και οι απαιτήσεις για γρήγορες απαντήσεις. Επί της ουσίας είναι η πρώτη μεγάλη κρίση που είχε να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. Κι επειδή συνήθως μένουμε στα αίτια και τα έμπροσθεν οφθαλμών ζητήματα, η δική μου ερώτηση είναι πότε θα είναι έτοιμες οι παρακαμπτήριοι οδοί των σηράγγων; Τι προβλέψει υπάρχει γα τούτα; Τα καταπονηθέντα οδοστρώματα των γύρω δρόμων -που μετετράπησαν αναγκαστικά σε εθνική οδό- θα αποκατασταθούν;

  2. Ο/Η undantag λέει:

    «οι απορίες πολλές, π.χ.
    Ποιος θα πληρώσει, κτλ κτλ…»
    Μα κε Ροϊδη γι’αυτό ξεσκίστηκε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας να αναφέρεται σε «ανωτέρα βία»!!!!!!

    Επί ανωτέρας βίας ισχύει ο κανόνας της κοινής απαλλαγής, δηλαδή, αμφότεροι οι συμβαλλόμενοι απαλλάσονται των συμβατικών υποχρεώσεών τους. Στη μαλιαρή, αν το Κράτος θέλει καινούριες μελέτες κτλ κτλ, πρέπει να τις πληρώσει (ξανάμανά) μόνο του.

    Στην αντίθετη περίπτωση (υπαιτιότητας των μελών της κοινοπραξίας) υπάρχει υποχρέωση αποζημίωσης (αν και πάλι πρέπει να κοιτάξει κανείς τους όρους της σύμβασης – μπορεί οι δικηγόροι τους να πέτυχαν μερική απαλλαγή απ΄την ευθύνη…)

    ΥΓ: «Μερικοί από τους παραπάνω έξι, ελέγχουν πανίσχυρα, μεγάλα ΜΜΕ.»
    Μεγάλη κουβέντα ανοίγει. Προσωπικά πιστεύω ότι ο νόμος περί βασικού μετόχου (και κάθε μελλοντική παραλλαγή του) ήταν λάθος. Και όχι διότι έτσι είπαν δυό-τρεις υψηλόβαθμοι υπάλληλοι της Επιτροπής σε έναν έντρομο Πάκη και Αλογογκούφη.
    Απλά διότι δε χτυπά τις συγκρούσεις συμφερόντων στη βάση τους. Και η βάση είναι οι πελατειακές σχέσεις επιχειρηματιών-πολιτικών. Απ΄όσο ξέρω, η MISENS δεν ελέγξε ποτέ πανίσχυρα, μεγάλα ΜΜΕ στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας…

  3. επειδή είχα αντίστοιχο θέμα προχτές, θέλω απλά να επαναλάβω και εδώ πως στις μεγάλες τεχνικές εταιρίες (και ειδικά για τον Άκτωρα το γνωρίζω καλά) οι μηχανικοί ασφαλείας αμοίβονται με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών για να μπορούν οι εργοδότες να απειλούν με άμεση απόλυση όποιον δεν συμμορφώνεται «προς τας υποδείξεις».
    Όλα έχουν την σημασία τους!

  4. Ο/Η Mathitis λέει:

    Αιώνες πριν ο Ξέρξης για να εισέλθει στη Θεσσαλία, χρησιμοποίησε το μονοπάτι του Ολύμπου που βρίσκεται δίπλα στην κοινότητα Καρυά του νομού Λάρισας, μιας και ο δρόμος στα Τέμπη δεν υπήρχε. Στα 480 π.Χ., ο Ξέρξης χάραξε ένα φαρδύ μονοπάτι απ’ όπου πέρασε στη Θεσσαλική πεδιάδα ανενόχλητος από οποιαδήποτε αντίσταση των Ελλήνων, στη συνέχεια οι Ρωμαίοι πλακόστρωσαν το μονοπάτι και το 2000 όπως έγινε ανασκαφή, αποκαλύφθηκε ένα μέρος του δρόμου αυτού.

    from
    http://news.pathfinder.gr/photoscope/Misc/12273.html

  5. Ο/Η Rodia λέει:

    Σπανιως γινεται παραλαβη εργου δημοσιων οδων, ωστε σε περιπτωση ατυχηματος να μην ευθυνεται το κρατος αλλα ο εργολαβος. Στη διαρκεια της καριερας μου τουλαχιστον δεν συναντησα καμμια παραλαβη.

  6. Ο/Η Rodia λέει:

    συμπλρ. Ολοι οι αυτοκινητοδρομοι, δλδ, τελουν «υπο κατασκευη» -πλην Αττικης οδου, που ειναι ξεκαθαρα ιδιωτικο εργο (μεχρι να περιελθει στο δημοσιο, συμφωνα με τη συμβαση)

  7. Ο/Η Αλαβάνος λέει:

    Βολές Τσίπρα κατά κυβέρνησης, ΜΜΕ, εργολάβων για τα Τέμπη

    Κατά της κυβέρνησης, των εργολάβων και των ΜΜΕ που αποσιωπούν το πρόβλημα στα Τέμπη, τάχθηκε σήμερα ο Α.Τσίπρας από τη Λάρισα όπου συμμετείχε σε συζήτηση για την κατάρρευση των υποδομών στα Τέμπη.
    ο πρόεδρος του ΣΥΝ και της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, συμμετείχε σε δημόσια διαβούλευση με θέμα «Η κατάρρευση των υποδομών στα Τέμπη, οι επιπτώσεις της πτώσης σε περιβαλλοντικά, οικονομικά, κοινωνικά ζητήματα και θέματα οδικής ασφάλειας», που διοργάνωσε η τοπική επιτροπή Λάρισας.

    Στην τοποθέτησή του μίλησε μεταξύ άλλων για επιχείρηση αποσιώπησης του προβλήματος στα Τέμπη αφήνοντας αιχμές για τα ΜΜΕ και αναρωτήθηκε «ποιος κυβερνά αυτή τη χώρα».

    Επίσης ζήτησε από τους εργολάβους να εκτελέσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και τόνισε ότι έχουν ευθύνες, τις οποίες η πολιτεία δεν τολμά να τους ζητήσει να εκπληρώσουν.

    «Αν αποδέχεται το κράτος», είπε «ότι η κατολίσθηση οφείλεται σε φυσικό φαινόμενο, τότε οφείλει να αποζημιώσει και τους πληγέντες, όπως κάνει επί παραδείγματι στην περίπτωση πυρκαγιών. Αν όχι, οφείλει να ζητήσει από την κατασκευάστρια εταιρία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της», είπε χαρακτηριστικά.

    Καταφέρθηκε κατά του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γεώργιου Σουφλιά, λέγοντας ότι δεν μπορεί ένας πρώην υπουργός να υπερασπίζεται το δικαίωμα της εταιρίας να εισπράττει διόδια, τη στιγμή που ο νομός και η χώρα έχουν κοπεί στη μέση.

    Στις δηλώσεις του ο Α.Τσίπρας αναφέρθηκε και στους αγρότες λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πέρασα από μπλόκα αγροτών ερχόμενος στα Τέμπη, από αυτό εδώ όμως δεν μπορώ να περάσω. Κανείς όμως δεν λέει ότι οι μεγαλοεργολάβοι έκλεισαν τον δρόμο…Οι αγρότες είναι λοιπόν αυτοί που δυσφημούν τη χώρα;».

    Eλευθεροτυπία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.