Ανάφη: Μονή μισθώνει εκτάσεις (Ναός Απόλλωνα included)[3]

1ο και 2ο Μέρος – διαβάστε τα.

Anafi4

Η φίλη του ιστολογίου μας, φιλόλογος Αρετή Πότσιου, πολύ σωστά αφιέρωσε το κείμενό της στον σκηνοθέτης Κώστα Γαβρά γιατί το έγκλημα που διαπράττεται στο μοναστήρι της Καλαμιώτισσας στην Ανάφη, δείχνει ότι το ίδιο σκηνικό είναι μια πρακτική ρουτίνας που επαναλαμβάνεται έως και τις μέρες μας. Πως αλλιώς μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει τις αυθαίρετες απολίτιστες επεμβάσεις σε αρχαίο ναό χτίζοντας μάντρες, προσθέτοντας πλακόστρωτα και… χριστιανορθόδοξα παρεκκλήσια, κι όταν αυτή η βαρβαρότητα αντιμετωπίζεται με απάθεια από τον κοινοτάρχη Ανάφης, κ. Ιάκωβο Ρούσο, που υποτίθεται ότι εκλέχτηκε και για την προστασία της… «ιστορική κληρονομιάς» του τόπου του. Την απάθειά του ο κος κοινοτάρχης κάπου σε ανώτερα (και ιερά) κλιμάκια του Κράτους την στηρίζει, δεν μπορεί…

Η διένεξη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με τον ηγούμενο της μονής Προφήτη Ηλία Θήρας είναι διαρκής, διότι χωρίς κανενός την άδεια, έτσι αυθαίρετα οι καλόγεροι προχωρούν διάφορες διαμορφώσεις και «ευπρεπισμούς» όχι μόνο στον ναό του Απόλλωνα Αιγλήτη, αλλά και τα κτίσματα του μετοχιού, που ιδρύθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα.

Η κα Αρετή Πότσιου αναφέρει στην «Ελευθεροτυπία»: «Επισκέφθηκα τον ναό του Απόλλωνα, γιατί το μοναστήρι είναι καθισμένο πάνω στον μεγάλο περίβολο του αρχαίου ιερού, Μέσα στον περίβολό του, εκτός από την εκκλησία, υπάρχουν κτίσματα που έχουν συμπληρωθεί με παντός είδους προκτίσματα. Είχα δει εκεί πριν από χρόνια μικρό όρθιο αρχαίο κτίσμα (ναός Απόλλωνα Αιγλήτη;). Χρησίμευε τότε σαν αποθήκη για μπάζα, μέλισσες και κοτούλες τριγύριζαν στον χώρο, γενικά είχε αλλάξει χρήση. Την εκκλησία και τον αρχαιολογικό χώρο συντηρούσε στοιχειωδώς μια οικογένεια βοσκών. Τώρα το μοναστήρι φιλοξενεί δύο καλόγριες, Η πόρτα του χώρου ανοίγει 11-1 το πρωί και 6-8 το απόγευμα. Πινακίδα σήμανσης για τον αρχαιολογικό χώρο δεν υπάρχει.» και συνεχίζει «ο μεγάλος αρχαίος περίβολος και τα κτίσματα, με τα μύρια προκτίσματα πάνω στο σώμα του αρχαίου αρχιτεκτονικού συμπλέγματος, καθώς και τα διάσπαρτα αρχιτεκτονικά μέλη του στην ευρύτερη περιοχή, λίθοι, κιονόκρανα, σπόνδυλοι κιόνων κ.ο.κ., πολλά από τα οποία έχουν μετατραπεί σε χαμηλούς περιβόλους, πεζούλια, εισόδους, κατώφλια. Σε διπλανό λοφίσκο, αρχαίοι λίθοι έχουν χρησιμοποιηθεί σε ένα πρόσφατο κτισμένο εκκλησάκι».
«Τα μελλοντικά σχέδια της επένδυσης, για τα οποία έχει μιλήσει ο ίδιος ο ηγούμενος της μονής Προφήτη Ηλία Θήρας κ. Δαμασκηνός Γαβαλάς στις κοινοτικές αρχές της Ανάφης, περιλαμβάνουν τη δημιουργία «ξενώνων» που θα αναπτύξουν τον τουρισμό της περιοχής. Περιλαμβάνουν ακόμη γήπεδα μπάσκετ, τένις και βόλεϊ, θέατρο και άλλες εγκαταστάσεις «θρησκευτικού τουρισμού».

Ο κοινοτάρχης Ανάφης Ιάκωβος Ρούσος, με τον οποίον επικοινώνησε η «Ε» θέτοντάς του υπόψη την καταγγελία, είπε: «Επισκέφθηκα πρόσφατα τον χώρο. Φέτος, προς το παρόν τουλάχιστον, προστέθηκε μόνο ένα πλακόστρωτο σε κύπαρη μπροστά στην εκκλησία, όπου υπάρχουν και κάποια ερείπια. Δεν το βρίσκω κακό…

Anafi1Νοικοκυρεμένα πράγματα
Ο ηγούμενος εκφράζει τη διαμαρτυρία του «Στο χώρο για τον οποίο μας καταγγέλλετε ότι κάναμε επένδυση, βρήκαμε στάβλους, για την ανοικοδόμηση των οποίων είχε χρησιμοποιηθεί και υλικό από το αρχαίο κτίσμα. Στον ίδιο χώρο (περίβολος του Απόλλωνος Αιγλήτη) γίνονταν και οι σφαγές των εριφίων, είτε για το πανηγύρι είτε για τους πελάτες των βοσκών. Παραλάβαμε, δηλαδή, έναν τόπο γεμάτο βρωμιά, ακαθαρσίες και αίματα, μύγες, σκουπίδια και ό,τι άλλα μπορείτε να φανταστείτε… Τίποτε άλλο δεν πραγματοποιήσαμε, εκτός από την κατεδάφιση, τον καθαρισμό και τον ευπρεπισμό του χώρου, που αποτελούσε ντροπή και αισχύνη για τον κάθε πολιτισμένο άνθρωπο».

Στην «Ελευθεροτυπία»:
«Μέσα στον προαύλιο χώρο της μονής», αναφέρει ο ίδιος ο ηγούμενος, «υπάρχει ένα μικρό ετοιμόρροπο τμήμα αρχαίου κτίσματος, το οποίο η αρμόδια Εφορεία Κλασικών Αρχαιοτήτων το έτος 2004 το περιέφραξε με μια πρόχειρη ξυλοκατασκευή και τοποθέτησε μια πρόχειρη πινακίδα ανορθόγραφη και γενικώς απαράδεκτη, που αποδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ως σύγχρονοι Ελληνες, για τη συστηματική συντήρηση, τον ευπρεπισμό και την ανάδειξη των πολυπληθών μνημείων του τόπου μας, ένα εκ των οποίων είναι και του Απόλλωνος Αιγλήτη». Ο αρχιμανδρίτης Δαμασκηνός Γαβαλάς παραθέτει στη συνέχεια της επιστολής του μια σειρά από αποφάσεις της Β’ Εφορείας Αρχαιοτήτων, που αφορούν όμως μόνο την επισκευή της μονής και την κατεδάφιση των στάβλων. Δεν διαψεύδει επίσης την πρόθεση της μονής για τουριστική εκμετάλλευση 3.400 στρεμμάτων, που μισθώθηκαν σε επενδυτή, και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Από το σύνολο των 4.400 στρεμμάτων, μισθώθηκαν τα 3.400 στρέμματα, όπου βρίσκονται διάσπαρτα 500 στρέμματα που θα φυτευτούν.
Οποιαδήποτε άλλη σκέψη και πρόταση έχει κατατεθεί, ευρίσκεται στη διαδικασία διερευνήσεως και θα εξετασθεί με ιδιαίτερη ευαισθησία, με φόβο Θεού και πλήρη συναίσθηση της μοναχικής μας ιδιότητας και σχετικά θα ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία εγκρίσεων
».

Η «Ε» επικοινώνησε με τον τέως φύλακα της μονής και αυτόπτη μάρτυρα των γεγονότων Βασίλη Δανίκα, ο οποίος τονίζει: «Ο βράχος της Καλαμιώτισσας, η καρδιά ουσιαστικά της Ανάφης, είναι ένας κρυφός και άγιος τόπος, λατρευτικός για χιλιάδες χρόνια (Απόλλωνα Αιγλήτη, Αρτέμιδος, Αφροδίτης, Δία, Ασκληπιείο, Μοναστήρι Παναγιάς) μοναδικού φυσικού κάλλους, ησυχίας, βαριάς πολιτιστικής κληρονομιάς και χαρακτηρίσθηκε από πολλούς το Αγιον Ορος του Αιγαίου. Ολη η Ανατολική Ανάφη είναι ανακηρυγμένη αρχαιολογικός χώρος (ΦΕΚ 144Β/13.3.1998) και ειδικά η περιοχή των ναών προστατεύεται από τον νόμο 3028/2002 και είναι ενταγμένη στην κοινοτική οδηγία Natura 2002». «Ημουν φύλακας στην Παναγιά Καλαμιώτισσα από τον Μάη του 2005 ώς τον Ιούνη του 2008», τονίζει, «μετά από απόφαση του ηγούμενου Ι.Μ. Προφήτη Ηλία Θήρας, Δαμασκηνού Γαβαλά, μιας και η Καλαμιώτισσα αποτελεί μετόχι της Ι.Μ. Θήρας και εν γνώσει της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Το φθινόπωρο του 2005 από τον ηγούμενο Δαμασκηνό Γαβαλά, με τον οποίο μας συνέδεε μια μακρόχρονη φιλική σχέση, στηριζόμενη σε αλληλοσεβασμό και εκτίμηση, πληροφορούμαι ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτη επενδυτή για την τουριστική αξιοποίηση της γύρω περιοχής της Καλαμιώτισσας. Οταν ζητήθηκε η γνώμη μου για την προοπτική της εξέλιξης αυτής, αναλογιζόμενος τον κίνδυνο της άλωσης και λεηλασίας σε όλα τα επίπεδα του μικρού αυτού παράδεισου, εξέφρασα κατηγορηματικά την αντίθεσή μου. Εκτοτε και ώς την αναχώρησή μου, ο φερόμενος ως επενδυτής, Γρηγόρης Μαυρουδης, επισκέφτηκε αρκετές φορές το μονοστήρι, πότε με ελικόπτερο και πότε με μεγάλο θαλάσσιο σκάφος, με το όνομα «Maddalena», πάντα με τη συνοδεία του ηγούμενου Δαμασκηνού Γαβαλά, αλλά και άλλων, πιθανόν συνεργατών ή φίλων».

Η εκνευριστική συνέχεια εδώ, διαβάστε την μόνοι σας. Γεια σας.
.
ρο

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Διεκδικήσεις, «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία. Bookmark the permalink.

15 Responses to Ανάφη: Μονή μισθώνει εκτάσεις (Ναός Απόλλωνα included)[3]

  1. Ο/Η Ιφιμέδεια λέει:

    Αν δεν αποκτήσουμε Αρχαιολογική Υπηρεσία δυνατή, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να δούμε όλους αυτούς στη θέση που τους πρέπει…

  2. Ο/Η undantag λέει:

    Μάλιστα,

    Επειδή ένα τσούρμο αγράμματοι θρησκόληπτοι πριν από 16-17 αιώνες όπου έβρισκε αρχαίο ιερό του άλλαζε τα φώτα (το καθαγίαζε κατά Χουντόδουλο) σε ναό του δικού τους γκουρού, πρέπει να την πληρώσουν οι επίγονοί τους.

    Πρωτόκολο διοικητικής αποβολής της μονής απ’ τον αρχαιολογικό χώρο που δε σέβεται (το ίδιο δε θα συνέβαινε σε κάθε ιδιώτη;) – και κλήση των υπευθύνων στον εισαγγελέα (μη πώ και του «επενδυτή», ως ηθικού αυτουργού).

    Αυτά σε μια πολιτισμένη χώρα. Στην Σοσιαλιστική Μουτζαχιρία του Ελλαδιστάν, η μονή θα πάρει κονδύλια από κοινοτικά προγράμματα και θα χτίσει επί του ναού του Απόλλωνα ξενώνες για θρησκευτικό τουρισμό με θέμα «Στα βήματα του Ισαπόστολου Μπίχλα».

    Την καλημέρα μου.

  3. ΟΛΙΓΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΜΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:

    ΑΛΤΙΣ. ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
    http://athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=233

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΝ 18 ΑΙΩΝΑ
    http://athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=530

    ΤΟ ΚΑΚΟΥΡΓΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕ ΑΠΥΘΜΕΝΟ ΘΡΑΣΟΣ
    http://athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=358

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. ΔΙΩΚΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
    http://athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=529

  4. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    Να είμαστε και ευχαριστημένοι που οι καλόγεροι κάνουν μόνοι τους τους βανδαλισμούς και δε έχουν δικαίωμα να έχουν δούλους όπως λίγο παλιότερα:

    «Ο εθνομάρτυρας της Κύπρου Κυπριανός, το 1813 δώρισε στον Μαχαιρά και 15 δούλους (!) προς ενίσχυση των άλλων 60 δούλων του Μοναστηριού (Κώδικας Α’ της Αρχιεπισκοπής, σσ. 181-183), που απασχολούνταν σε χειρωνακτικές εργασίες. Την παραχώρηση των δούλων χαρακτήρισε ο ίδιος ωσάν μίαν ευτελή προσφοράν πρός τήν υπέραγνον Δέσποιναν. Δεν είναι σαφές, ως προς το ποιοι ήσαν αυτοί οι δούλοι, που πάντως πρέπει να ξεχωρίζονται από τους ασθενείς που διέμεναν στα μοναστήρια τότε και ελέγοντο σκλάβοι. Εάν για τον Κυπριανόν, η δωρεά 15 ανθρώπων ως δούλων ήταν απλώς μια ευτελής προσφορά προς την Παναγίαν, τούτο φανερώνει μια νοοτροπία και αντίληψη τουλάχιστον όχι χριστιανική. Σε σχετική καταχώρηση στον Κώδικα Α’ της Αρχιεπισκοπής (σσ. 181-183) με τίτλο Γράμμα καθοριστικόν των δούλων της Μονής Μαχαιρά έως εβδομήκοντα πέντε, κατά το 1813, δίνεται η δικαιολογία ότι οι 75 δούλοι του μοναστηριού θα ανακούφιζαν τους πατέρες που θα απαλλάσσονταν από τις χειρωνακτικές εργασίες ώστε να αφιερώνουν το χρόνο τους στην προσευχή !

    πηγή: http://www.karpasha.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1341&Itemid=2

  5. Ο/Η Aρχιεπίσκοπος Μπέμπα Μπλανς λέει:

    ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΜΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

    «Ξέχασαν» να επανακτήσουν τα «φιλέτα» από το Βατοπέδι

    Των ΑΛΙΚΗΣ ΜΑΤΣΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ

    Καμία απολύτως ενέργεια «ως έχει τη δυνατότητα και την υποχρέωση» δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής από πλευράς του βαρύτατα ζημιωθέντος Δημοσίου για την επανάκτηση των ακινήτων που παραχωρήθηκαν στη Μονή Βατοπεδίου. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η γνωμοδότηση της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που είναι κατηγορηματική για την ακυρότητα όλων των ανταλλαγών, έχει δημοσιευθεί από τις 3 Σεπτεμβρίου 2009, δύο μέρες δηλαδή πριν από την προκήρυξη των πρόωρων εκλογών.

    Στην κατοχή της μονής παραμένουν… ακόμη τα ακίνητα που δόθηκαν με τις ανταλλαγές

    βλέπε
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=91177

    • Ο/Η Po λέει:

      για αυτό το… «Ξέχασαν» και μόνο υπάρχει σοβαρός λόγος να συνεχίσουμε την υπενθύμιση εμείς.

  6. Ο/Η Πορνoεπίσκοπος λέει:

    Serbian shame of Sister Angelina & Bishop Georgije Djokic

    http://video.google.com/videoplay?docid=-6160185133718907452#

  7. Ο/Η ακάκιος λέει:

    Το Βυζαντινό νομικό πλαίσιο και η σημερινή αντισυνταγματική στάση της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας αναφορικά με τα Ελληνικά μνημεία:

    (1) Να κλείσουν όλοι οι ναοί σε όλες τις πόλεις και σε όλους τους τόπους της οικουμένης… Αν κάποιος με οποιαδήποτε εξουσία παραβεί [αυτό τον νόμο] θα τιμω-ρηθεί με αποκεφαλισμό. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1.11.1. Αυτοκράτωρ Κωνστάντιος Α΄ προς Ταύρον, Έπαρχο του Πραιτορίου. Δεκέμβριος του 354 μ. Χ.

    (2) Απαγορεύουμε σε εκείνους που έχουν μιαρές ειδωλολατρικές πεποιθήσεις να προσφέρουν τις καταραμένες τους θυσίες και να ασκούν όλες τις άλλες καταδικαστέες πρακτικές τους. Διατάσσουμε δε όλα τα Ιερά και οι Ναοί τους που στέκουν ακόμη, να καταστραφούν με πρωτοβουλία των τοπικών διοικητών και να εξαγνισθούν τα απομεινάρια τους με την ύψωση του σημείου της σεβαστής χριστιανικής θρησκείας. Όλοι ας γνωρίζουν ότι αν παραβάτης του παρόντος νόμου παραπεμφθεί με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον δικαστού, θα τιμωρηθεί με την ποινή του θανάτου. «Θεοδοσιανός Κώδιξ» 16. 10. 25.

    (3) Εάν κάποια αγάλματα βρίσκονται ακόμη μέσα στους Ναούς και τα Ιερά και έχουν δεχθεί ή δέχονται ακόμη την λατρεία των ειδωλολατρών, όπου κι αν συμβαίνει αυτό, θα ξεριζωθούν εκ θεμελίων, αναγνωρίζοντας ότι αυτό έχει διαταχθεί κατ» επανάληψη και πολύ συχνά. Τα ίδια τα κτίρια των Ναών που βρίσκονται μέσα σε πόλεις ή κωμοπόλεις, ή έξω από αυτές, θα παραδοθούν σε δημόσια χρήση και θα καταστραφούν οι ανά τόπους βωμοί. «Θεοδοσιανός Κώδιξ» 16. 10. 19.

    (4) Διατάσουμε, όλα τα ιερά και οι ναοί τους [των Ελλήνων] που βρίσκονται ακόμα άθικτα, να καταστραφούν με διαταγή των τοπικών αρχών και να εξαγνιστούν με την ύψωση του σημείου της χριστιανικής θρησκείας…. Αν με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον ικανού δικαστή, εμφανιστεί κάποιος που έχει παραβλέψει αυτό τον νόμο, θα τιμωρηθεί με την ποινή του θανάτου. «Θεοδοσιανός Κώδιξ» 16. 10. 25. Αυτοκράτορες Θεοδόσιος και Βαλεντινιανός προς Ισίδωρον, Έπαρχο Πραιτωρίου.14 Νοεμβρίου 435.

    (5) Κανείς να μην τολμήσει να αποπειραθεί αυτά που απαγορεύονται στους ανθρώπους και τα οποία διαφυλάσσονται στις ειδωλολατρικές δεισιδαιμονίες, γνωρίζοντας ότι διαιωνίζει πράξη που αποτελεί δημόσιο έγκλημα. Θέλομε λοιπόν τέτοιου είδους πράξεις να αποτραπούν έτσι ώστε και αν ακόμη εξακολουθούν να συμβαίνουν [ή καταγγελθεί ότι συμβαίνουν] τέτοια πράγματα, εν γνώσει βεβαίως των ιδιοκτητών, σε κάποιο λιβάδι ή σπίτι, τότε το λιβάδι ή το σπίτι αυτό θα προσαρτηθεί στο ταμείο των ιερότατων ανδρών [δηλαδή των ιερέων της χριστιανικής εκκλησίας], ενώ ο ιδιοκτήτης τους, επειδή εν γνώσει του έδωσε την συγκατάθεσή του να μιανθεί ο τόπος με τέτοια εγκλήματα, θα αποπεμφθεί από το (οποιοδήποτε) αξίωμά του, θα χάσει την περιουσία του, η οποία θα προγραφεί, και αφού υποστεί σωματικό βασανισμό με μεταλλικά όργανα, σύμφωνα με το δημόσιο και ιδιωτικό δίκαιο θα οδηγηθεί σε διαρκή εξορία. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1.11.8. Αυτοκράτορες Λέων Α΄ και Ανθέμιος προς Διόσκωρον, Έπαρχο του Πραιτορίου. Εξεδόθη το +472.
    (6) Διατάζουμε τους άρχοντές μας, αλλά και όσους διδάσκονται από τους θεοφιλεστάτους επισκόπους, να αναζητούν σύμφωνα με τον νόμο όλες τις περιπτώσεις ασέβειας υπέρ της ελληνικής θρησκείας, έτσι ώστε να μην συμβαίνουν, αλλά και αν συμβαίνουν, να τιμωρούνται… Κανείς να μην έχει το δικαίωμα να κληροδοτεί με διαθήκη (περιουσίες) ή να χαρίζει με δωρεά οτιδήποτε, σε πρόσωπα ή τόπους που έχουν επισημανθεί ότι διαπράττουν την ασέβεια του ελληνισμού… Όσα δίδονται ή κληροδοτούνται μ» αυτόν τον τρόπο θα αφαιρούνται. Με την παρούσα ευσεβή νομοθεσία [διατάζουμε] να διατηρηθούν σε ισχύ όλες οι τιμωρίες με τις οποίες οι προηγούμενοι [χριστιανοί] βασιλείς είχαν απειλήσει να τιμωρήσουν την ελληνική πλάνη, με τις οποίες [τιμωρίες!] προσπαθούσαν να διασφαλίσουν την ορθόδοξη πίστη. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1.10.9 και επίσης Β 1.1.19 και Νομοκάνονα 6.3.
    (7) Επειδή μερικοί συνελήφθησαν (αν και αξιώθηκαν το χριστιανικό βάπτισμα) διακατεχόμενοι από την πλάνη των ανόσιων μυσαρών Ελλήνων, να διαπράττουν εκείνα που δικαιολογημένα εξοργίζουν τον φιλάνθρωπο θεό (μας)… Αυτοί θα υποβληθούν στην αντίστοιχη τιμωρία και μάλιστα με πνεύμα επιείκειας… αν επιμείνουν στην πλάνη των Ελλήνων, θα υποβληθούν στην έσχατη των ποινών. Αν δεν έχουν αξιωθεί ακόμα το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να παρουσιαστούν στις ιερότατες εκκλησίες μας, μαζί με τις συζύγους και τα παιδιά τους και μαζί με όλους του οίκου τους, για να διδαχθούν την αληθινή πίστη των χριστιανών. Αφού διδαχθούν και αποβάλουν την πλάνη που τους διακατείχε προηγουμένως, θα πρέπει να ζητήσουν το σωτήριο βάπτισμα. Διαφορετικά ας γνωρίζουν ότι αν παραμελήσουν να το κάνουν (να ζητήσουν δηλαδή μόνοι τους το σωτήριο βάπτισμα!) δεν θα έχουν κανένα πολιτικό δικαίωμα, ούτε θα τους επιτραπεί να είναι ιδιοκτήτες περιουσίας, ούτε κινητής, ούτε ακίνητης. Θα τους αφαιρεθούν τα πάντα και θα εγκαταλειφθούν στην ένδεια και σε όλες τις περιπτώσεις ασέβειας υπέρ της ελληνικής θρησκείας, έτσι ώστε να μην συμβαίνουν, αλλά και αν συμβαίνουν, να τιμωρούνται. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1.10.9 και επίσης Β 1.1.19 και Νομοκάνονα 6.3.

    (8) Διατάσσουμε ότι κανείς δεν θα τιμήσει και λατρεύσει σε Ιερά που έχουν σφραγισθεί: δεν θ» αποδίδονται στο εξής τιμές προς ανόσια και αηδιαστικά αγάλματα, ούτε θα στολίζονται με στεφάνια οι ανόσιοι Ναοί, ούτε θα ανάπτονται οι βλάσφημες επιβώμιες πυρές, ούτε λιβάνια θα καίγονται, ούτε ιερεία θα θυσιάζονται, ούτε θα βρέχονται τα πάτερα με σπονδές οίνου και δεν θα διαπράττεται καμιά από τις ιεροσυλίες αυτών των Θρησκειών. Όποιος αποπειραθεί να θυσιάσει ενάντια στις απαγορεύσεις που η Γαληνότης μας έχει επιβάλει και ενάντια στις απαγορεύσεις των προγενεστέρων αγιοτάτων διαταγμάτων, και κατηγορηθεί δημοσίως ενώπιον δικαστού, θα καταδικάζεται εις θάνατον και θα κατάσχεται όλη η περιουσία του. Ας γίνει επίσης γνωστό σε όλους τους αξιωματούχους ότι θα καταδικασθούν στην ίδια ποινή, αν εξακολουθήσουν να συμμετέχουν σε απαγορευμένους από τους αυστηρούς νόμους μας εορτασμούς. Εάν κάποιος επιφανής πολίτης ή διοικητής επαρχίας αποκαλυφθεί μετά από κανονική καταγγελία ότι έχει συμμετάσχει σε τέτοια κακουργήματα, θα υποχρεωθεί να πληρώσει στο αυτοκρατορικό ταμείο πενήντα λίβρες χρυσού ο ίδιος και πενήντα λίβρες χρυσού οι αξιωματούχοι της ακολουθίας του. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1. 11. 7.
    (9) Θεσπίζουμε δε και νόμο, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα μικρά παιδιά πρέπει να δέχονται το σωτήριο βάπτισμα αμέσως και χωρίς καμία αναβολή, ώστε όπως και οι μεγαλύτεροι να μπορούν να εκκλησιάζονται και να κατηχούνται στις θείες γραφές και τους θείους κανόνες. Έτσι θα μπορούν να διαφυλάξουν την αληθινή πίστη των ορθοδόξων χριστιανών και δεν θα επιστρέψουν ξανά στην παλαιά πλάνη. Και όσων έχουν κάποιο στρατιωτικό ή άλλο αξίωμα και περιουσία μεγάλη και για να κρατήσουν τα προσχήματα εβαπτίσθησαν οι ίδιοι ή πρόκειται να βαπτισθούν, αφήνοντας όμως τις συζύγους τους και τα τέκνα τους ή τα άλλα μέλη του οίκου τους μέσα στην Ελληνική πλάνη, διατάσσουμε να δημευθεί η περιουσία τους, να στερηθούν όλων των πολιτικών δικαιωμάτων τους και να τιμωρηθούν όπως τους αξίζει, αφού είναι φανερό ότι έτυχαν του αγίου βαπτίσματος δίχως να έχουν πίστη, και τα ίδια ,δε, θα υφίστανται οι αλιτήριοι Έλληνες και οι Μανιχαίοι, τμήμα των οποίων είναι οι Βορβορίτες. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1. 11. 10.
    (10) Ανακοινώνουμε σε όλους εκείνους που έχουν γίνει χριστιανοί και ήδη αξιωθεί το άγιο και σωτήριο βάπτισμα, ότι όποτε εντοπισθούν επιμένοντες στην πλάνη των Ελλήνων θα καταδικασθούν στην εσχάτη των ποινών. Όσοι όμως δεν έχουν αξιωθεί ακόμη το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να εμφανισθούν οικειοθελώς στην Βασιλεύουσα ή στις επαρχιακές πόλεις τους και να προσέλθουν στις αγιότατες εκκλησίες μαζί με τις συζύγους τους, τα τέκνα τους και όλα τα υπόλοιπα μέλη του οίκου τους και να κατηχηθούν στην αληθινή πίστη των χριστιανών. Έτσι, αφού κατηχηθούν και αποβάλουν μια για πάντα την πλάνη που τους διακατείχε, θα πρέπει να δεχθούν το σωτήριο βάπτισμα, διαφορετικά δεν θα έχουν κανένα απολύτως πολιτικό δικαίωμα, ούτε θα τους επιτραπεί να είναι ιδιοκτήτες κινητής ή ακινήτου περιουσίας. Θα τους αφαιρεθούν τα πάντα και θα εγκαταλειφθούν οι οικογένειές τους στην εξαθλίωση και επιπλέον οι ίδιοι θα υποβληθούν σε διάφορες ποινές. Απαγορεύουμε δε κάθε διδασκαλία των πασχόντων από την νόσο των ανόσιων Ελλήνων, ώστε να μην μπορούν να διαφθείρουν τις ψυχές των μαθητών τους με δήθεν αλήθειες. Οι περιουσίες αυτών των ανθρώπων θα δημευθούν και οι ίδιοι θα τιμωρηθούν με εξορία. Αν κάποιος στην επικράτειά μας κρύβεται, αλλά συλληφθεί θυσιάζων ή διαπράττων το αδίκημα της ειδωλολατρίας θα τιμωρηθεί με την εσχάτη των ποινών, με την οποία άλλωστε τιμωρούνται δικαίως και οι Μανιχαίοι και οι Βορβορίτες, γιατί κρίνουμε ότι όλοι αυτοί είναι εξίσου εγκληματίες. «Ιουστινιάνειος Κώδιξ» 1. 11. 10.

  8. Ο/Η negentropist λέει:

    Ίσως ορισμένοι φίλοι να ενδιαφέρονται για το παρακάτω link:

    Video και κείμενα του Betrand Russell

    Σταύρος

    🙂

  9. Ο/Η Ψάλτης λέει:

    Espresso

    Το θαύμα του Αγίου Εφραίμ!

    12.10.2009 «

    Λίγο πριν το μοναστήρι του Αγίου Εφραίμ στη Νέα Μάκρη παραδοθεί στις φλόγες ο Αγιος έκανε το θαύμα του». Μια άγνωστη για τα ελληνικά δεδομένα μαρτυρία αποκαλύπτεται σήμερα και αφορά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου, αλλά και όλα όσα έζησε ο Κύπριος εθελοντής Ανδρέας Χρυσοστόμου στην περιοχή της Νέας Μάκρης.

    «Ο Αγιος Εφραίμ προστάτεψε την περιοχή και το μοναστήρι του. Η εικόνα που βρήκα ανάμεσα στα καμένα ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη. Το θαύμα του Αγίου Εφραίμ έσωσε την περιοχή. Γύρω μας είχαν καεί τα πάντα. Οι πέτρες, από τη θερμότητα που είχαν δεχτεί, είχαν χωριστεί στα δυο. Πατάγαμε στις καμένες περιοχές και τα άρβυλά μας είχαν λιώσει από κάτω. Η εικόνα όμως που βρήκα 250 μέτρα πίσω από το μοναστήρι είχε μείνει σχεδόν ανέπαφη. Ελάχιστα είναι τα σημάδια που άφησαν οι εφιαλτικές φλόγες επάνω της».

    Ο Ανδρέας Χρυσοστόμου είναι εργολάβος οικοδομών, πατέρας τριών παιδιών και ένας από τους εκατοντάδες εθελοντές που ήρθαν στη χώρα μας προκειμένου να βοηθήσουν στην κατάσβεση της φωτιάς. Ηρθε από την Κύπρο μαζί με την ομάδα πολιτικής άμυνας και προστασίας δασών, που απαρτιζόταν από περίπου 30 άτομα και είχαν την ευθύνη να προστατέψουν την περιοχή της Νέας Μάκρης. Οπως εξομολογείται ο ίδιος στην «Espresso», στο σημείο που βρισκόταν δεν γνώριζε ότι ήταν το μοναστήρι του Αγίου Εφραίμ καθώς δεν το είχε επισκεφτεί ποτέ.

    «Στις 23 Αυγούστου ημέρα Κυριακή φύγαμε από την Κύπρο με αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας. Ηρθαμε στην Αθήνα τα ξημερώματα. Στη Νέα Μάκρη πήγαμε γύρω στις 9.00 το πρωί της επόμενης ημέρας και είχαμε λάβει οδηγίες να ασφαλίσουμε την περιοχή πίσω από το μοναστήρι του Αγίου Εφραίμ. Επίσης είχαμε τον έλεγχο για τυχόν αναζωπυρώσεις» λέει συγκλονισμένος ο 46χρονος εθελοντής και συνεχίζει: «Βρισκόμουν σε σημείο που η φωτιά στο ππέρασμά της είχε κάψει τα πάντα, σκεφτείτε μόνο ότι οι πέτρες είχαν σπάσει στα δύο όταν έπεσα πάνω στην εικόνα του Αγίου Εφραίμ. Οταν την είδα σοκαρίστηκα, πάγωσα, δεν ήξερα τι να πω, έχασα τα λόγια μου. Το σημείο ήταν δύσβατο και δύσκολα προσπελάσιμο Με φώναζαν οι συνάδελφοι και δεν ανταποκρινόμουν παρά μόνο κοίταγα με απορία την εικόνα. Τη σήκωσα και την κράτησα στα χέρια μου. Αμέσως αναγνώρισα ότι ήταν ο Αγιος Εφραίμ, χωρίς όμως να γνωρίζω ότι στην περιοχή υπήρχε μοναστήρι στη χάρη Του. Την προσκύνησα, ενώ όσοι συνάδελφοι έτρεξαν κοντά μου μιλούσαν για θαύμα».

    Με την εικόνα στα χέρια και με δάκρυα στα μάτια ο Ανδρέας Χρυσοστόμου συνέχισε τον αγώνα του με τις φλόγες. Λίγες ώρες αργότερα η περιοχή δεν κινδύνευε πλέον από τη φωτιά και οι εθελοντές πήραν το δρόμο για το μοναστήρι.

    «Το απόγευμα πήγα μαζί με την εικόνα στον Αγιο Εφραίμ, είχα την ανάγκη να προσευχηθώ και να ανάψω ένα κερί. Εκεί αναζήτησα την ηγουμένη για να της παραδώσω την εικόνα που είχα βρει, αφού εκεί αισθανόμουν ότι ήταν το σπίτι της. Εκείνη άκουσε προσεκτικά όλα όσα είχαν διαδραματιστεί νωρίτερα. Μόλις τελείωσα όσοι βρίσκονταν κοντά μας μιλούσαν για το θαύμα του Αγίου Εφραίμ που δεν επέτρεψε να καεί το μοναστήρι, αλλά και τα σπίτια που βρίσκονται εκεί κοντά. Παρέδωσα την εικόνα στην ηγουμένη, η οποία την κράτησε στα χέρια της και μου είπε «Η εικόνα σου ανήκει. Να την πάς στο σπίτι σου και να προσεύχεσαι»».
    Μόλις η ομάδα των εθελοντών επέστρεψε λίγες ημέρες αργότερα στην Κύπρο, πολλοί γνώριζαν για την περιπέτεια του Ανδρέα Χρυσοστόμου και τον περίμεναν με ανυπομονησία.

    «Στην Κύπρο γνώριζαν για το θαύμα που είχε συμβεί. Ηθελαν να μάθουν όλες τις λεπτομέρειες καθώς και το πώς βρήκα την εικόνα του Αγίου Εφραίμ. Η εικόνα είναι 20×30 εκ., ενώ η μορφή του Αγίου έχει μείνει αναλλοίωτη. Μάλιστα πολλοί μου ζητούν να την προσκυνήσουν κιόλας. Δεν χαλάω χατίρι σε κανέναν. Πρόθυμα δείχνω την εικόνα, την πηγαίνω στα χωριά, τη δείχνω σε αρρώστους. Είναι πολύ σημαντικό αυτό που έχει συμβεί σε μένα και στην οικογένειά μου. Πάντα πίστευα στον Θεό και στα θαύματα, απλά τώρα αισθάνομαι ότι κάτι έχει αρχίσει και αλλάζει μέσα μου. Η πίστη στον Θεό είναι τελικά το σημαντικότερο δώρο στη ζωή του κάθε ανθρώπου».

    ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ

  10. Ο/Η Γ.Π. λέει:

    Διαμαρτυρία αναφιωτών και παραθεριστών για την κοπή των δέντρων στην παραλία «πρασιές» της Ανάφης.
    Παράσταση διαμαρτυρίας αναφιωτών και παραθεριστών πραγματοποιήθηκε στις 10.8.2010 στη μονή Ζωοδόχου Πηγής της Ανάφης, υπεύθυνης για την κοπή των δέντρων από την παραλία Πρασιές του νησιού.
    Την παράσταση διαμαρτυρίας προς τον ηγούμενο της μονής Προφήτη Ηλία Σαντορίνης, στην ευθύνη του οποίου υπόκειται και το μοναστήρι Ζωοδόχου Πηγής της Ανάφης, πραγματοποίησαν μέλη του Συλλόγου Απανταχού Αναφέων και ευαισθητοποιημένοι παραθεριστές του νησιού επιθυμώντας να συναντήσουν τον ηγούμενο – που κατά πληροφορίες τους είχε επισκεφτεί τη μονή – και να του εκφράσουν την αγανάκτησή τους για την παράνομη και καταστροφική πράξη της κοπής των δέντρων της παραλίας «πρασιές», η οποία βρίσκεται στη ρίζα του βράχου της καλαμιώτισας και των ερειπίων του αρχαίου ναού του Απόλλωνα επί των οποίων έχει χτιστεί η μονή.
    Ο ηγούμενος απουσίαζε και οι συγκεντρωμένοι ανακοίνωσαν τον σκοπό της διαμαρτυρίας τους στις δύο παρούσες καλόγριες από την Σαντορίνη, εντεταλμένες με την ευθύνη υποδοχής και ξενάγησης των επισκεπτών, δίνοντας υπόσχεση να επαναλάβουν τη διαμαρτυρία τους την επόμενη Τετάρτη 18.8.2010 με την ελπίδα αυτή τη φορά να συναντήσουν τον ίδιο τον ηγούμενο της Μονής Προφήτη Ηλία Σαντορίνης.
    Οι συγκεντρωμένοι κατήγγειλαν πως η κοπή των δέντρων συνοδεύτηκε από επάλειψη με κόλα της τομής των κορμών έτσι ώστε να καταστεί αδύνατη και η πιθανή μελλοντική αναγέννηση των δέντρων!!!
    Τραγική ειρωνεία. Η πρώτη εικόνα που αντικρίζει κανείς με το φτάνει στο μοναστήρι είναι μεγάλοι οικοδομικοί σάκοι γεμάτοι με τα κούτσουρα από τα κομμένα αιωνόβια αλμυρίκια της «πρασιάς».
    Ανακοίνωση – καταγγελία για το οικολογικό έγκλημα, όπως το χαρακτηρίζει, της κοπής των δέντρων έχει επίσης τυπώσει και διακινεί στο νησί ομάδα νέων του νησιού που υπογράφει ως Νεολαία Ανάφης ( neolaia.anafis@gmail.com )

    Γιάννης Πάνου
    Αρχιτέκτονας μέλος ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.