Ο Σέρβος πατριάρχης και ο σέρβικος εθνικισμός

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

«Ο νέος Πατριάρχης πρέπει να αποφασίσει ποιον δρόμο της Σερβίας θα υποστηρίξει η Εκκλησία – προς την Ευρωπαϊκή Ένωση ή προς την… Ασιατική Ένωση».

«Πολιτική σύγκρουση μέχρις εσχάτων, … στο Βελιγράδι, καθώς η Σύνοδος συνήλθε για να εκλέξει Πατριάρχη παρόλο που ο Παύλος βρίσκεται εν ζωή, αλλά δεν μπόρεσε να συμφωνήσει στον διάδοχο και έτσι χθες αποφάσισε εξ ανάγκης να… κρατήσει τον Παύλο! Ο σερβικός Τύπος έκανε λόγο για «πραξικόπημα» ήδη από τον Μάιο, όταν η Σύνοδος αφαίρεσε όλες τις εξουσίες από τον ασθενή 94χρονο Παύλο, κατά εμφανή παράβαση των θρησκευτικών κανόνων….επίσκοπος δήλωνε ανώνυμα στην εφημερίδα «Πολίτικα» του Βελιγραδίου ότι αν εμφανιζόταν δήλωση παραίτησης του Παύλου πολλοί επίσκοποι θα αμφισβητούσαν τη γνησιότητά της «επειδή στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε η σφραγίδα του Πατριάρχη εν αγνοία του». ……Ο Παύλος είναι άνθρωπος του παρελθόντος. Αναρριχήθηκε στον θρόνο όταν οι εθνικιστικές δυνάμεις πήραν την εξουσία με τον Μιλόσεβιτς με τρόπο που προκάλεσε σοβαρότατες υποψίες … Κατά διαβολική σύμπτωση, ο Πατριάρχης Γερμανός ….. βρήκε να «πέσει και να χτυπήσει σοβαρά», όπως ανακοινώθηκε, την παραμονή μιας άκρως συμβολικής ημέρας: όταν ο Μιλόσεβιτς μίλησε μπροστά σε ένα εκατομμύριο Σέρβους, το 1989, σηματοδοτώντας την έφοδο του εθνικισμού!…..ο Παύλος ως γνήσιος καιροσκόπος δεν δίστασε το 2001 να υποστηρίξει την ανατροπή του Μιλόσεβιτς, μόλις είδε ότι τα πράγματα αλλάζουν. Σε αντάλλαγμα της στάσης του ο πρωθυπουργός επανέφερε το μάθημα των Θρησκευτικών για να ικανοποιήσει τον Πατριάρχη! …».
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&tag=8777&pubid=1852818

Κύριε Ροΐδη,
«Ο Αρχιεπίσκοπος Ιπεκίου, Μητροπολίτης Βελιγραδίου και Καρλοβικίου και Πατριάρχης των Σέρβων» Παύλος υπήρξε εμβληματική φιγούρα της Σερβίας όπου η Εκκλησία ασκούσε επιρροή από το

Ο πατριάρχης Παύλος ιερουργεί εν μ�σω των  χασάπηδων Κάρατζιτς και Μπλάντιτς.

Ο πατριάρχης Παύλος ιερουργεί εν μέσω των χασάπηδων Κάρατζιτς και Μπλάντιτς.

1346 που ο πατροκτόνος κατακτητής Μακεδονίας Ηπείρου και Θεσσαλίας Στέφανος Δ΄ Δουσάν την ανακήρυξε σε πατριαρχείο «Σέρβων και Ρωμαίων» χειραφετώντας την από την Κωνσταντινούπολη. Το 1459 ο Σουλτάνος κατήργησε το σέρβικο πατριαρχείο, υποτάσσοντας το στον πατριάρχη της Ισταμπούλ που διόριζε Ρωμιό ή ελληνόφωνο τοποτηρητή. «Έτσι για την Σερβία…η Εκκλησία έγινε ένας ξένος οργανισμός που …ερχόταν να προστεθεί στην τουρκική κυριαρχία» (Ristelhueber R. «Ιστορία των Βαλκανικών λαών». Παπαδήμας 1995). Το 1557 όμως, ο βεζίρης Σοκόλοβιτς παλινόρθωσε το σέρβικο πατριαρχείο διορίζοντας τον αδελφό του, πατριάρχη του Πετς. H σερβική Εκκλησία είχε ήδη αποκτήσει εθνικά χαρακτηριστικά, πράγμα που θα αργούσε να συμβεί στις υπόλοιπες βαλκανικές Εκκλησίες, που ακολουθώντας τις εθνικές αφυπνίσεις εξελίχθηκαν και αυτές σε κρατικά μορφώματα αποσχιζόμενες από το ορθόδοξο μιλιέτι του Σουλτάνου και από το εκτελεστικό όργανό του το ρωμέϊκο πατριαρχείο από το οποίο αποσπάστηκε ακόμη και η ελλαδική Εκκλησία.

Η Εκκλησία της Σερβίας διεκδικούσε εθναρχικό ρόλο όπως όλες οι βαλκανικές αδελφές της. Ανακήρυξε ακολουθώντας την παράδοση της Κωνσταντινούπολης ως αγίους πάνω από 10 βασιλιάδες, πρίγκιπες και τσαρίνες, ανθρώπους του σχοινιού και του παλουκιού. Στο Μοντενέγκρο είχε ήδη καθιερωθεί ο θεσμός του πρίγκιπα επισκόπου που διοικούσε τον λαό του και κληροδοτούσε την ηγεσία στον ανιψιό του. Ακόμη και στην Αλβανία των αρχών του 20ου αιώνα ο σοσιαλδημοκράτης μητροπολίτης Θεοφάν βρέθηκε για ένα φεγγάρι πρωθυπουργός και στη Ρουμανία ο φασίστας πατριάρχης Μύρων έγινε αντιβασιλιάς. Στο καθεστώς Τίτο, στριμωγμένη η Εκκλησία επιβίωνε εκχωρώντας μεγάλο μέρος της αξιοπρέπειάς της: Ο διακεκριμένος ιερέας και θεολόγος Αλέξανδρος Σμέμαν, περιγράφει («Ημερολόγιο», εκδ. Ακρίτας) δεξίωση σε σερβικό επισκοπικό μέγαρο (1980): «Δυο ομιλίες από τον πρόεδρο της Κυβερνητικής Επιτροπής για την θρησκεία, δηλαδή έναν κομμουνιστή επίσημο που ελέγχει την Εκκλησία- …ένα χοντρό γομάρι. Αλλά Θεέ μου, πώς νοιάζονταν γι’αυτόν τον γορίλλα, υποκλινόμενοι και χαμογελώντας του γλυκά……παρασημοφορήθηκε μάλιστα με το μετάλλιο του Αγίου Μάρκου για την Ελευθερία…ενώ κάπνιζε ένα χοντρό πούρο και φύσαγε τον καπνό στο πρόσωπο του επισκόπου…. Να σε πιάνει ναυτία…Κατόπιν η επίκληση στη Θεοτόκο: ‘Χαίρε ..σώτειρα της Σερβίας, του ευλογημένου σταυροφόρου λαού».

Σ�ρβος ιερεύς ευλογεί  παρακρατικούς πριν τη σφαγή της Σρεμπρ�νιτσα.

Σέρβος ιερεύς ευλογεί παρακρατικούς πριν τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα.

Τα φαντάσματα του Εθνικισμού και της Ορθοδοξίας ήλθαν να καταλάβουν το κενό που άφησε ο Τίτο. Στον συνταγματάρχη Μιχαήλοβιτς που εκτελέστηκε το 1946 για συνεργασία με τους Γερμανοϊταλούς, στήθηκε άγαλμα παρουσία πολλών ιερέων. Ο μητροπολίτης Μαυροβουνίου παρασημοφόρησε τον παρακρατικό φονιά Αρκάν, οπλισμένο μέσα στην εκκλησία, τα Χριστούγεννα του 1991 (Αυγή, 6-6-1999). Ο Παύλος, υποδέχτηκε στην έδρα του τον ανισόρροπο ναζιστή Ζιρινόφσκι. Ο πατριάρχης κατήγγειλε από κάποια στιγμή και μετά το καθεστώς Μιλόσεβιτς, όχι όμως για εθνοκάθαρση, λογοκρισία και διωγμούς δημοκρατικών.

Ο Ερζεγοβίνης Αθανάσιος προκαλεί: «Ο Μιλόσεβιτς είναι σταυρωμένος. Ένα τραγικό πρόσωπο, παλεύει, προσπαθεί να σταθούμε όρθιοι…» («Ταχυδρόμος», Ιανουάριος, 1992). Ο Καρελίας Ιωάννης όμως, αρχιεπίσκοπος της φινλανδικής ορθόδοξης Εκκλησίας δεν δείχνει την κατανόηση που δείχνουν οι Έλληνες: «εμείς δεν πιστεύουμε όπως εσείς στην Ελλάδα, ότι οι ορθόδοξοι της Σερβίας είναι και τόσο καλοί……όλες οι ομάδες εκεί λένε ψέματα. Όσοι από τους ..Αλβανούς και τους Σέρβους, έχουν σε κάποιο μέρος την εξουσία, δυστυχώς διαπράττουν τρομερά λάθη…» («Κ. Ελευθεροτυπία», 30-5-’99). Δεν είναι τυχαίο πως ζει σε μια χώρα που είναι η προτελευταία (151η) στον κόσμο στην διαφθορά, ενώ η Ελλάδα είναι η πρώτη στην Ε.Ε. των 15 («Ελευθεροτυπία», 19.10.’05).

Ο Σέρβος μητροπολίτης Αρτέμιος («Ελευθεροτυπία», 29-6-’99), μετά την ήττα στο Κόσσοβο, παραδέχτηκε πως οι ορθόδοξοι Σέρβοι προέβησαν σε ωμότητες εις βάρος των Αλβανών. Δεν εξήγησε όμως γιατί η Εκκλησία ευλογούσε τους Σταυροφόρους τύπου Σέσελι, που «έσφαζαν τα γυναικόπαιδα και από τον κομμένο λαιμό τους έβγαζαν τη γλώσσα για να κρέμεται σαν γραβάτα» («Καθημερινή», 8-7-2001, Στ. Τζίμας). Κανείς ορθόδοξος επίσκοπος δεν ύψωσε την φωνή του για την φρίκη του Βούκοβαρ, για την προσφυγιά 800.000 Αλβανών, ούτε για το σφυροκόπημα των χιλιάδων άμαχων της Σρεμπρένιτσα, ούτε για τους ακρωτηριασμούς, εξευτελισμούς, βιασμούς, εκτελέσεις και λεηλασίες που επακολούθησαν. Όπως γράφει το Δελτίο Τύπου (11-7-2002) του ελληνικού τμήματος της

O σταυροφόρος χασάπης Αρκάν

O σταυροφόρος χασάπης Αρκάν

Δ.Αμνηστίας, «Περισσότερα από 7000 πτώματα έχουν εκταφεί μέχρι στιγμής από διάφορους μαζικούς τάφους στη Σρενπρένιτσα…». Μοναδική εξαίρεση o μοναχός Σάββας από το Κόσοβο που κατήγγειλε στο Διαδίκτυο τις φρικαλεότητες των ομοθρήσκων του.

Ο Μίροσλαβ Φιλίποβιτς, έγραψε ένα συγκλονιστικό κείμενο που δημοσιεύθηκε στην «Ρεπούμπλικα» του Βελιγραδίου: Οι νεαροί Σέρβοι που γύρισαν από τους πολέμους στο Κράλιεβο «μιλούσαν για τα γουρούνια που τρώνε δολοφονημένα παιδιά, για τα μωρά που έλιωναν τα τανκς. Λίγοι από τους νεαρούς κατάφεραν να μείνουν φυσιολογικοί». Ο ίδιος εκτιμά ότι μόνο τα Αλβανάκια κάτω των πέντε ετών που δολοφόνησαν οι Σέρβοι, είναι πάνω από 800. Ένας αξιωματικός του είπε: «Εμείς οι Σέρβοι είμαστε κτήνη…αυτό που έγραψες δεν είναι τίποτα σε σχέση μ’αυτό που τους κάναμε». Και καταλήγει ο Σέρβος δημοσιογράφος: «..είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρεις θεσμό που δεν υποκίνησε το σερβικό λαό σε εγκλήματα. Που ήταν η Ακαδημία, η Εκκλησία, το Πανεπιστήμιο, τα κόμματα;» («Ελευθεροτυπία»-28/7/2001-Λεων. Χατζηπροδρομίδης). Ο τ. πρωθυπουργός της Βοσνίας Χ. Σιλάϊτζιτς, δήλωσε στην Τ.Παπαδοπούλου, πως στη Χάγη, μαζί με τον Μιλόσεβιτς, θα έπρεπε για την σφαγή «σε καιρό ειρήνης» 200.000 ανθρώπων, να δικαστούν και άλλοι Σέρβοι μεταξύ των οποίων και «…εκκλησιαστικοί ηγέτες και ιερωμένοι που συνέπραξαν σε όλα αυτά». Η ομολογία στο δικαστήριο της Χάγης της μετανοημένης Σερβοβόσνιας πρωθυπουργού και πιστής ορθόδοξης πως είναι υπεύθυνη για την πολυαίμακτη εθνοκάθαρση, έριξε και το τελευταίο φύλλο συκής

Οι Βόσνιοι μουσουλμάνοι, είναι Βογόμιλοι, που κυνηγημένοι από τους ορθόδοξους είδαν τον Τούρκο σαν σωτήρα και εξισλαμίστηκαν μαζικά. Στις 1.6.’05 προβλήθηκε στο δικαστήριο της Χάγης βιντεοκασέτα που δείχνει Σέρβο ορθόδοξο ιερέα να ευλογεί μέλη της παραστρατιωτικής οργάνωσης «Σκορπιός», τα οποία στη συνέχεια δολοφονούν νεαρούς Βόσνιους κρατούμενους που έχουν υποστεί βασανιστήρια. Λίγες ώρες αργότερα ο Σέρβος πρόεδρος ομολόγησε πως οι σκηνές αυτές «είναι απόδειξη ενός τερατώδους εγκλήματος που διαπράχτηκε εναντίον ανθρώπων διαφορετικής θρησκείας…» (Ελευθεροτυπία, 12-1-’04). «Ο στρατηγός Λαζάρεβιτς παραδόθηκε αλλά δέχτηκε δημόσιους επαίνους από τον πρωθυπουργό….έγινε δεκτός από τον πατριάρχη…και στην οικογένειά του ο δήμαρχος…χάρισε ένα αυτοκίνητο….οι άνθρωποι στους οποίους το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο έχει απαγγείλει κατηγορίες για εγκλήματα πολέμου είναι ήρωες….» («Ελευθεροτυπία», 29.7.’05). Καταθέτοντας ο Σέσελι στην Χάγη αρνήθηκε να σταθεί όρθιος «ακολουθώντας τις συμβουλές Σέρβων κληρικών» που τον προειδοποίησαν «ότι οι μανδύες» των δικαστών «είναι αντίστοιχοι με εκείνους που φορούσαν καθολικοί ιεροεξεταστές» ενώ ο τρόπος τους θυμίζει «σατανικό τελετουργικό…» («Ελευθεροτυπία», 24.8.’05). Η φιλοσερβική υστερία πήρε επιδημικές διαστάσεις στην Ελλάδα. Η επικείμενη φιλοξενία 200 Κοσοβάρων προσφύγων στον Κοκκινοπηλό Ελασσόνας, ξεσήκωσε τους κατοίκους που «δεν θέλουν μουσουλμάνους στην περιοχή τους. Αν ήταν Σέρβοι θα τους φιλοξενούσαμε…», ενώ σύμφωνα με πληροφορίες «η Μητρόπολη Ελασόνας …απέσυρε από τις κατασκηνώσεις όλη την οικοσυσκευή…» («Ελευθεροτυπία», 8-4-’99). Ο τ. υπουργός Α. Ανδριανόπουλος έγραψε: «Ντρέπομαι….αναρωτιέμαι για τη στάση της επίσημης ελληνικής ορθόδοξης Εκκλησίας που….συντάσσεται με τους Σέρβους μακελάρηδες επειδή είναι ορθόδοξοι» («Εξουσία», 5-4-’99). Αντίθετα ο θεολόγος κ .Γιανναράς διαμαρτύρεται («Καθημερινή»), γιατί την Μ. Εβδομάδα στο Παρίσι «έξω από τους ελληνορθόδοξους ναούς Γάλλοι πολίτες αποδοκίμαζαν τους Έλληνες με την κραυγή ‘Ορθόδοξοι! Δολοφόνοι!», ενώ η «Μοντ», δημοσίευσε ολοσέλιδο άρθρο του Ισμαήλ Κανταρέ «που καταλογίζει σε όλους τους Ορθόδοξους ιστορικό εθισμό να επιδίδονται σε σφαγές…». Ο Αλβανός δίνει μέσω της Monde ένα μάθημα στους Ελληνοσέρβους επισκόπους: «Οι Αλβανοί πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από τους Σέρβους για τις βιαιοπραγίες τους, έστω κι αν οι Σέρβοι δεν έχουν απολογηθεί ποτέ για τα εγκλήματά τους» (Κ.Σχινά, Βιβλιοθήκη Ελευθεροτυπίας. 23-4-’04).

Η ιδεοληψία πως οι Σέρβοι είναι «φιλέλληνες» δεν έχει βάση. Φιλέλληνες υπάρχουν μόνο στους κόλπους των ρομαντικών ξένων διανοούμενων και ο φιλελληνισμός τους δεν έχει σχέση με τις ονειρώξεις τω Ελλήνων εθνικιστών. Η Σερβία ορεγόταν τη Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία των Σκοπίων που μπήκε στο μεσοχώρο ήταν ένα δώρο προς την Ελλάδα που δέσμια των εθνικιστικών μύθων της δεν το εκτίμησε. Aπό την δεκαετία του 1880, η Σερβία και μέσω της Εκκλησίας της προσπαθούσε να διεισδύσει στη Μακεδονία ιδρύοντας την «Εταιρεία του αγ. Σάββα» σε αντιπερισπασμό της βουλγάρικης εταιρείας των αγ. Μεθόδιου και Κύριλλου. Διαπραγματεύεται με την Πύλη και το πατριαρχείο, τη δυνατότητα τέλεσης σλοβένικης λειτουργίας στις πατριαρχικές εκκλησίες. Το 1897, ο Σέρβος Φιρμιλιανός που προοριζόταν για επίσκοπος, έγινε δεκτός στα Σκόπια με λιθοβολισμό από τους σαρακατσάνους που ελέγχονταν από το πατριαρχείο και από τους πιστούς της βουλγαρικής Εξαρχίας, αποκλεισμένος για μέρες μέσα στο τραίνο που τον μετέφερε (Kαστελλάν Ζ. «Η Ιστορία των Βαλκανίων». Μτφρ. Β. Αλιφέρη. Γκοβόστης 1991). Ο αυτοκαταστροφικός ελληνικός εθνικισμός, με την ανήθικη υποστήριξη που προσέφερε στον σέρβικο μεγαλοϊδεατισμό, στερείται ακόμη και από το άλλοθι του εθνικού συμφέροντος,. Για την ενεργό συμπαράσταση της ελλαδικής Εκκλησίας στις αθλιότητες που διέπραξε η σερβική, έχουν γραφτεί πολλά. «Αξέχαστες ήταν και οι μεταβάσεις Ελλήνων κληρικών σε πρόσφατα εκκαθαρισμένες από μουσουλμάνους περιοχές στη Βοσνία,όπου τελούσαν…λειτουργίες και δοξολογίες που σφράγιζαν την οριστική απαλλαγή της περιοχής από τους απίστους….στα στρατόπεδα των Σέρβων…ευλογούσαν όπλα και οβίδες» (Τ. Μίχας Ελευθεροτυπία 29-9-2000) Το Φλεβάρη του ’95, αποστολή της ελλαδικής Εκκλησίας με επικεφαλής τον μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνάτιο ευλόγησε τα σερβικά στρατεύματα που βομάρδιζαν καθημερινά την βοσνιακή πρωτεύουσα επί 3 χρόνια, προκαλώντας τον θάνατο 12000 αμάχων μεταξύ των οποίων και 700 παιδιά. Ο «Eλ.Τύπος» στις 28.11.’96 αναφέρει ότι οι Κάρατζιτς και Μπλάντιτς επιδιώκουν να καταφύγουν στο Αγ. Όρος παραθέτοντας δήλωση δύο Σέρβων μοναχών: «για μας Κάρατζιτς και Μλάντιτς είναι ήρωες. Σκοπός μας δεν είναι να τους κρύψουμε, αλλά να τους δώσουμε την ευκαιρία να εκφραστούν με ηρεμία». Την ίδια ημέρα η «Απογευματινή» περιέγραψε την επίσκεψη του μητροπολίτη Βοσνίας στη Φλώρινα, όπου παρασημοφόρησε τον δεσπότη και είπε για το Κάρατζιτς ότι είναι «ένας ευσεβής πιστός άνθρωπος του Θεού, πρόεδρος των Σέρβων και μην ξεχνάτε ότι, όπως ο ίδιος είπε, πολεμάμε για να τελειώσουμε το έργο του Κολοκοτρώνη και του Καραγιώργη». Η Ντόρις Πακ, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής των συντηρητικών κομμάτων για την Ν.Α. Ευρώπη, κάλεσε την ελληνική Εκκλησία να ζητήσει συγγνώμη «διότι ευλογούσε άτομα σαν τον Κάραζιτς κάθε φορά που ξεκινούσαν να σφάξουν τον κόσμο». Ο διοικητής του ελληνικου τάγματος του ΟΗΕ στο Κόσσοβο συνταγματάρχης Θ. Δούλου, δήλωσε στον κ. Σημίτη: «Κατέβασα με τα ίδια μου τα χέρια Αλβανούς σταυρωμένους με πρόκες σε πόρτες σπιτιών με μια σφαίρα στη μέση του μετώπου…έβγαλα με τα ίδια μου τα χέρια από πηγάδια μικρά παιδιά Αλβανάκια που ήταν κομμένα στη μέση…». Σε επίσκεψη του αιμοσταγή Κάραζιτς στον αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, ο τελευταίος δεν τον άφησε να του φιλήσει το χέρι λέγοντάς του «εγώ πρέπει να σου φιλήσω τα πόδια». Στις 22 Οκτώβρη του 2000, ο Ζιρινόφσκι «προφανώς μεθυσμένος», μιλώντας παρουσία της κας Λ. Κανέλλη στο Βελιγράδι, δήλωσε ότι «κατάρα της ανθρωπότητας είναι η Δύση» και ότι «για όλα ευθύνεται ο Καθολικισμός που θέλει να χτυπήσει την Ορθοδοξία» (Τάκη Μίχα «Ανίερη Συμμαχία»-εκδ.Ελάτη). Η Τ. Παπαδοπούλου, έγραψε: «Ιδού το ανώτατο στάδιο της…ελληνοσερβικής φιλίας και η …κατάληξη της ταύτισης με πλιατσικολόγους σφαγείς….Οι εν λόγω συμπατριώτες μας ύψωσαν με υπερηφάνεια την ελληνική σημαία στην πνιγμένη στο αίμα Σρεμπρένιτσα… ντροπή. Η συμμετοχή….δεν καταδικάστηκε….έως σήμερα….διπλή ντροπή» (Ελευθεροτυπία, 8-7-’04). “Στη Σρεμπρένιτσα και αλλού διέπρεψαν, έσφαξαν και Έλληνες εθελοντές. Οι ελληνικές αρχές δεν τους ενόχλησαν κι ας είναι γνωστοί όπως και τα έργα τους… Είχαν βεβαίως τη στήριξη του ελληνικού πολιτικού και θρησκευτικού κατεστημένου και ενός μεγάλου τμήματος της κοινής γνώμης» («Βήμα», 7.6.2005, Ρ. Σωμερίτης). Ένας από τους ελληνορθόδοξους χασάπηδες δηλώνει: «Νιώθαμε ικανοποιημένοι όταν σκοτώναμε μουσουλμάνους» (Στέλιος Βραδέλης, «Ταχυδρόμος», 13.11.’04). «Υπήρχαν και Έλληνες εθελοντές βεβαίως. Πίστευαν ακράδαντα ότι βοηθάνε έναν ….. ορθόδοξο αδελφό καταδιωγμένο, από … σιωνιστικές και προτεσταντικές …..συνωμοσίες… …….ευκαιρία για τα πολεμικά ένστικτα που κρύβονται στο βάθος των ψυχών, αλλά και για τα εθνικά παράπονα που καλλιεργούνται επιμελώς, ακόμα και στις αίθουσες των σχολείων, να βγουν και να εκφραστούν ……» («Τα Νέα», 10.6.’05, Ά.Δαμιανίδη).

Ο πρωτοπρεσβύτερος Κ.Παπαθεοδώρου, με άρθρο του που καταλήγει με ερώτημα «Ρε σεις που το πάτε;», διαμαρτύρεται για την προσαγωγή του χασάπη στην Χάγη, χαρακτηρίζοντάς τον «σωστό πατριώτη» («Νέοι Άνθρωποι» 27-7-2001). Στον «Ομπσέρβερ», γράφτηκε πως η ενδεχόμενη εμφάνιση του καταζητούμενου Μιλουτίνοβιτς, που διατηρούσε στενές σχέσεις με μέλη της «πολιτικής, θρησκευτικής και επιχειρηματικής ελίτ» ως κατηγορούμενου στο δικαστήριο της Χάγης, «ενδέχεται να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για την Ελλάδα». Στο άρθρο γίνεται λόγος και για τον ρόλο 100 Ελλήνων εθελοντών στη σφαγή της Σρεμπρένιτσα στις 11-7-’95. («Ελευθεροτυπία», 7-1-’03). Κλιμάκιο του ΣΔΟΕ με εισαγγελέα, έκανε έλεγχο σε διαμέρισμα 36χρονου για τον οποίο υπήρχαν αποδείξεις πως διακινούσε αναβολικά μέσω Διαδικτύου. Μαζί με πιστόλι και ποσότητα χασίς, βρέθηκαν 80 ανατριχιαστικές φωτογραφίες σφαγμένων Βόσνιων μουσουλμάνων. Ο άντρας ισχυρίστηκε πως δεν ήταν παρόν στις εκτελέσεις αλλά «άφησε να εννοηθεί ότι αισθανόταν υπερήφανος γι’αυτό». Στρατολογήθηκε στην Ορεστιάδα από ιερέα που συγκέντρωνε εθελοντές για να πολεμήσουν στο πλευρό των Σέρβων (Κ. Κυριακόπουλος «Ελευθεροτυπία», 20-11-’03).

Στις 24.6.’05 συζητήθηκε στη Βουλή ερώτηση του κ. Ανδριανόπουλου: «Επανειλημμένα έχω απευθυνθεί στην Πρόεδρο…ζητώντας τη σύσταση μιας Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διερεύνηση ενδεχόμενης ανάμιξης Ελλήνων παραστρατιωτικών στις σφαγές αμάχων στη Σρεμπρένιτσα …… Επειδή όμως σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες …. έχουν γίνει έρευνες και έχουν παρθεί μέτρα εκτιμώ πως είναι απαράδεκτο μονάχα η Ελλάδα να επιδεικνύει την απάνθρωπη ………». Γιατί όμως πολέμησαν οι Ελληνορθόδοξοι; «Για την Λευκή Φυλή και την Ορθοδοξία», όπως αποκαλύπτει ο Ιός, που παραθέτει μαζί με φωτογραφία 6 από αυτούς που χαιρετούν ναζιστικά και την σχετική δήλωση ενός στην «Ελεύθερη Ώρα.» (25.9.’95) του (εκτίει φυλάκιση για εκβιασμούς) «Μεγάλου Άρχοντα» και Ομολογητή της Ορθοδοξίας Γρ. Μιχαλόπουλου: «Η Ευρώπη ανήκει στους Λευκούς και τους Χριστιανούς». Ο υπουργός Δικαιοσύνης παρέχει στην Βουλή την «εμφανώς αόριστη» διαβεβαίωση πως για το θέμα «έχει ήδη επιληφθεί η ελληνική Δικαιοσύνη» (16.7.’05). Όμως τον Ιούλιο του ’05, 163 πανεπιστημιακοί, δημοσιογράφοι και πολιτικοί (Μ. Παπαγιαννάκης, Στ. Μάνος, Α. Καραμάνου, Στ. Θεοδωράκης κ.ά.), απαίτησαν να ζητήσει συγγνώμη η ελληνική κυβέρνηση και να λογοδοτήσουν οι εθελοντές.

Ο πατριάρχης Παύλος δεν ήταν το αγαθό γεροντάκι που αγιοποιείται εδώ στην Ελλάδα επειδή μετακινιόταν (αντίθετα με τον προκλητικό αρχιεπίσκοπο Παρασκευαΐδη) με το λεωφορείο. Οι δυο μακαρίτες είχαν τουλάχιστον ένα κοινό χαρακτηριστικό, την υποκρισία. Ο «Ιός» (26-6-’99), αναδημοσίευσε συνέντευξη του Σέρβου διανοούμενου και ακτιβιστή ομοφυλόφιλου Ντούσαν Μάλκοβιτς, προς το Θεσσαλονικιό περιοδικό «Πόθος» (τ. 22). Όπως αποκαλύπτεται, οι Σέρβοι, ακολουθούν πολιτική διακρίσεων σε βάρος των ομοφυλόφιλων, ενώ ο Παύλος που κλείνει τα μάτια στα σκάνδαλα των κληρικών του, έχει δηλώσει πως «οι ομοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι άνθρωποι». Ο Σέρβος επίσκοπος Βράνιας Παχώμιος που κατηγορήθηκε από κληρικούς και 5 αγοράκια ως παιδεραστής αθωώθηκε. Ο Σέρβος επίσκοπος της Αλάσκας αναγκάστηκε να παραιτηθεί ύστερα από χειροθεσία παιδεραστή αναγνώστη. Tις ευθύνες του πατριάρχη Παύλου και της Συνόδου του για την γενοκτονία στη Βοσνία, επισημαίνει αναλυτικά ο δρ. Michael Sells, καθηγητής της Θρησκείας στο Haverford College, σε ένα εμπεριστατωμένο άρθρο, που υπάρχει στον πρώτο κόμβο:

http://www.haverford.edu/relg/sells/postings/patriarch_pavle.html (Ο πατριάρχης Παύλος και η γενοκτονία στη Βοσνία).

άλλα:

http://www.iospress.gr/mikro2005/mikro20050716.htm (Ο ρόλος Ελλήνων στη σφαγή της Σεμπρένιτσα)
http://www.artliberated.org/?p=cases&id=26 (Σέρβοι φασίστες παρενοχλούν έκθεση φωτογραφίας θυμάτων της γενοκτονίας).
http://pages.prodigy.net/thomasn528/blog/2005_05_29_newsarcv.html (Σέρβος ιερέας ευλογεί τους παρακρατικούς Σκορπιούς).
http://www.daylife.com/photo/0eOscXDcd31hS (Σέρβος κληρικός ευλογεί προεκλογική συγκέντρωση)
http://en.wikipedia.org/wiki/Montenegrin_Orthodox_Church (Εθνικιστικό σχίσμα στην Εκκλησία του Μαυροβουνίου)
http://www.njegos.org/petrovics/petrovics.htm (Από τον θείο στον ανιψιό η επισκοπική πριγκιπική έδρα)
http://www.kosovo.net/vocation.html (Μια 24 χρονη Σέρβα καλόγρια προκαλεί δυστυχία στους γονείς της)
http://www.iospress.gr/mikro1999/mikro19990626.htm (Ο ακτιβιστής Ντούσαν απαντά στον Χριστόδουλο)
https://roides.wordpress.com/2007/10/17/ierh_delta/ (Καταγγελίες για ιερή σέρβικη παιδεραστία-1)
http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=511 (Ο Σέρβος επίσκοπος της Αλάσκας κατηγορείται για χειροθεσία παιδόφιλου.)

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, ανορθολογισμός. Bookmark the permalink.

22 Responses to Ο Σέρβος πατριάρχης και ο σέρβικος εθνικισμός

  1. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,

    1)το λινκ με τη νεαρή Σέρβα καλόγρια δεν λειτουργεί. Το άρθρο που ασχολείται με νέους που ζητούν το νόημα της ζωής τους λιποτακτώντας σε μοναστήρια παρά τις εύλογες αντιρρήσεις των γονιών τους, βρίσκεται και εδώ:
    http://66.102.9.132/search?q=cache:YOHQ9EpAqaYJ:www.kosovo.net/vocation.html+nun+Melania+patriarch&hl=el&ct=clnk&cd=1&gl=gr

    Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται. Η σερβική Εκκλησία επωφελείται από τη μεταεμφυλιοπολεμική δυστυχία στη δημιουργία της οποίας συνεισέφερε για να ψαρεύει στον ιστό της ανώριμους νέους και νέες που βρίσκονται σε ιδεολογικό αδιέξοδο και στρέφονται αψηφώντας τη στενοχώρια που δίνουν στους δικούς τους στον μοναχισμό. Δεν πρόκειται όμως για τα κλασσικά αγράμματα φτωχοαγροτόπαιδα που φοράνε το ράσο.

    2)Έγραψα για καμμιά δεκαριά γαλαζοαίματους Σέρβους αγίους. Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Στη σερβική Εκκλησία, μαθήτρια της Κωνσταντινούπολης, η τυραννία, οι πόλεμοι και ο άνομος πλούτος του μονάρχη θεωρούνται προσόν αγιωσύνης με τον πιό ξεδιάντροπο τρόπο. Πρόκειται για μια καθαρά κρατική-εθνική Εκκλησία, που θεωρεί το (φονιά) μονάρχη της, προέκταση του θεού της. Οι Ρωμαίοι εθνικοί θεοποιούσαν τον αυτοκράτορα όταν πέθανε, οι Ρωμαίοι χριστιανοί της Ανατολής και οι μαθητές τους Ρώσοι, Σέρβοι, Βούλγαροι, αγιοποιούσανε τον μονάρχη.

    Serbian Saints
    Anastasija, Anastasia, venerable – Ana, St. Sava’s Mother (6th July)
    Angelina, venerable – despotess (12th August, 23rd December)
    David, venerable – Dimitrije Nemanjić (Dimitriye Nemanyich) – prince (7th October)
    Đorđe, George – despot (see Maksim)
    Jelena Dečanska, Helen of Dečani (Dechani), venerable – tzarina Neda (3rd June)
    Jelena, Helen, saint – queen (12th November)
    Joasaf srpski Meteorita, Joasaph of Serbia the Meteorite, venerable – the last of the Nemanjić dynasty (3rd May)
    Jovan Novi (Branković), John the New (Brankovich), holy – despot (23rd December)
    Jovan Vladimir, John Vladimir, holy – king of Zeta (4th June)
    Maksim, Maximus, saint – archbishop – Đorđe Branković, despot – (31st January)
    Milutin, holy – king (12th November)
    Nemanja (see Simeon Mirotočivi)
    Nestor Dečanski, Nestor of Dechani, venerable (4th November)
    saint – Stefan Nemanja (Nemanya) (26th February)
    Simon monah, Simon the Monk, venerable – king, Stefan Prvovenčani (Prvovenchany), Stephen The First-Crowned) (7th October)
    Stefan Dečanski, Stephen of Dečani, saint – *Dragutin, holy – king (see Teoktist)
    Stefan Lazarević, Stephen Lazarevich, holy – despot (11th August)
    Stefan Nemanja (see Simeon Mirotočivi)
    Stefan Prvovenčani (Stephen the First-Crowned)I, (see Simon monah)
    Stefan Slepi, Stephen the Blind, – despot (22nd October)
    Stefan Štiljanović, Stephen (Shtilyanovich), saint – prince (17th October)
    Stefan Uroš, Stephen Urosh, holy – emperor (15th December)
    Stefan Uroš III, Stephen Urosh III, holy – king, (24th November)
    Stefan Urošica Nemanjić, Stephen Uroshitsa Nemanyich, holy – prince (24th November)
    Vladislav (Stephen Vladislav), holy – king (7th October)
    Teoktist, Theoctist, venerable – Dragutin, king (12th October)

  2. Ο/Η Ανορθόδοξος λέει:

    Φίλε Λασκαράτο
    Διαφωτιστικότατο το άρθρο σου. Δεν γνωρίζω πολλά πράγματα επί του θέματος, αλλά αυτό που ξέρω είναι οτι κατά τη διάρκεια των (άδικων) βομβαρδισμών του ΝΑΤΟ στη Σερβία, οι ορθόδοξοι «κατηχητές» των παραεκκλησιαστικών οργανώσεων προπαγάνδιζαν υπέρ δολοφόνων όπως ο Κάρατζιτς και ο Αρκάν. Προφανώς είχαν πάρει σύρμα από τους ορθόδοξους «αδερφούς» μας εκεί πάνω…

    Υπάρχουν ξέρετε κακοί σφαγείς και «καλοί» σφαγείς, ή μάλλον «μαχητές της ορθοδοξίας»…

  3. Γράφεις:

    «Το 1459 ο Σουλτάνος κατήργησε το σέρβικο πατριαρχείο, υποτάσσοντας το στον πατριάρχη της Ισταμπούλ που διόριζε Ρωμιό ή ελληνόφωνο τοποτηρητή. »

    Εκείνο τον καιρό η Πόλη λεγόταν ακόμα Κωνσταντινούπολη ή για τους τουρκόφωνους Κωνσταντινίγιε. Η λαϊκή έκφραση «Εις την Πόλιν» μάλλον κυριαρχούσε και στους ελληνόφωνους (χριστιανούς και μουσουλμάνους) και στους τουρκόφωνους (χριστιανούς και μουσουλμάνους).

    Αν είναι στα ιστορικά κείμενα να χρησιμοποιούμε για ιδεολογικούς λόγους σύγχρονες ονομασίες ας το γενικεύσουμε αναγράφοντας την Αδριανούπολη Εντιρνε, την Λειψία Λάιπσιχ, το Μόναχο Μούνχεν, τη Μόσχα Μοσκβά, τη Σμύρνη Ιζμίρ, το Βελιγράδι Μπέογραντ κ.λπ.

    Μ-π

  4. Ο/Η laskaratos λέει:

    Πόντε και Αριστερά,
    νομίζω πως δίνεις ιδεολογικό περιεχόμενο σε έναν όρο που για μένα είναι απλά γεωγραφικός. Προσωπικά δεν μπορώ να αντιληφθώ αυτή τη μανία πολλών Ρωμιών να ονομάζουν ακόμη και σήμερα την πόλη που σίγουρα λέγεται Ισταμπούλ, Κωνσταντινούπολη. Θεωρούν πως ο σίγουρα όχι Έλληνας παιδοκτόνος, συζυγοκτόνος και τύραννος Άγιος Κωνσταντίνος είναι πλησιέστερα προς αυτούς ή για κάποιο άλλο λόγο, πάντως το συνηθίζουν με την ίδια ευκολία που ονομάζουν τη Σλαβομακεδονία Σκόπια ή τον ποταμό Σεν Σηκουάνα. Ασφαλώς όταν αναφερόμαστε στον πατριάρχη, όσοι σέβονται τον τίτλο του (εγώ όχι), πρέπει να λένε πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης. Νομίζω Ισταμπούλ ονομάστηκε επίσημα το 1926, και αγνοώ από πότε ονομαζόταν έτσι ανεπίσημα. Αν μπορείς να προσδιορίσεις το χρόνο, θα με υποχρέωνες.
    Δεν νομίζω πως άξιζε ιδιαίτερα τον κόπο η καλοδεχούμενη έτσι κι αλλιώς διόρθωσή σου και να σου εξηγήσω γιατί. Εδώ στην Ελλάδα, όταν αν αναφερώμαστε φερ’ειπείν σε γεγονότα της Επανάστασης του 21, λέμε κατά κανόνα το Αίγιο και όχι η Βοστίτσα ή η Λαμία και όχι το Ζητούνι, ή ο Πηνειός και όχι η Σαλαμπριά κλπ. Άλλος το κάνει από ψευτοπατριωτισμό, άλλος από άγνοια, άλλος από λόγους πρακτικούς για να τον καταλάβει ο συνομιλητής του, άλλος από αμέλεια κ.ο.κ.
    Εγώ είπα πατριάρχης της Ισταμπούλ, για δυο λόγους. Σέβομαι το σημερινό όνομα της πόλης αυτής και τη λέω έτσι, όπως ακριβώς απαιτώ και οι Τούρκοι να λένε σήμερα τη Λαμία Λαμία. Δεύτερον δεν σου κρύβω πως έχω κι εγώ τις μικροκακίες μου και απολαμβάνω την οργή των μικρόνοων-δεν σε εντάσσω σε αυτούς, η παρέμβασή σου είχε λογικά επιχειρήματα ήταν ευπρεπής και συνεισέφερε εποικοδομητικά-που νομίζουν πως λέγοντας Κωνσταντινούπολη και όχι Ισταμπούλ δείχνουν τον πατριωτισμό τους, που δεν εκδηλώνεται όμως και την ώρα της πληρωμής των φόρων τους.

  5. Ο/Η argosholos λέει:

    Αυτό το εμπεριστατωμένο και τεκμηριωμένο άρθρο σου ξεκαθαρίζει αρκετά τα πράγματα και εξηγεί μερικώς το πως άνθρωποι που ζούσαν στην ίδια πολυκατοικία και στον ίδιο δρόμο, που φλέρταραν και δούλευαν μαζί, κατάντησαν να σφάζονται και μάλιστα τη δεκαετία του 1990!!
    Το θέμα της π Γιουγκοσλαβίας έχει καταντήσει λάβαρο για τους αριστεροχριστιανικούς κύκλους. Συνδυάζει όχι μόνο την απειλή από το «ισλαμικό τόξο», αλλά και από τους πανταχού παρόντες Αμερικάνους, τους Γερμανούς, τον Πάπα, την ΕΕ και περιέργως δεν έχω ακόύσει για εβραίους, αλλά σίγουρα περιλαμβάνονται λόγω Σόρος. Το μόνο που δεν εξηγείται είναι πόσοι πρώην γιουγκοσλάβοι χύνουν σήμερα πικρά δάκρυα για τη «διάλυση» της χώρας τους και επιθυμούν να γυρίσουν στην εποχή της σερβοκροατικής ηγεμονία της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας. Τι κοινό έχουν οι σλοβένοι με τους μακεντόνσκι;
    Και φυσικά όλοι ξεχνάνε ότι όταν επενέβησαν οι αμερικάνοι, ΗΔΗ γίνοταν πόλεμος. Κάποιος θα κέρδιζε: είτε οι εμφανώς πιο εξοπλισμένοι σέρβοι, που ήδη βομβάρδιζαν το Σεράγιεβο και αργότερο το Κόσοβο, είτε οι δυτικοί, που ήταν και πιο δυνατοί από τους σέρβους. Ακόμα δεν ξεχνώ όταν άκουσα αρχές του ’90 ότι «γιουγκοσλαβικά αεροπλάνα βομβάρδισαν τη Σλοβενία», τη χώρα που ποτέ δεν είχε και πολλά-πολλά με τους νότιους βαλκάνιους γείτονές της και τελικά γλίτωσε και το αιματοκύλισμα.

  6. Ο/Η marabu λέει:

    φιλε αργοσχολε,
    πολλοι γιουγκοσλαβοι σημερα θα προτιμουσαν την προτερη ενωμενη κατασταση και μου φαινεται λογικο αυτο. Απο κει που ηταν ενα σχετικα μεγαλο κρατος, σχετικα δυνατο, με ρολο στην διεθνη σκηνη, που μαλιστα αντιδρουσε οταν του συμπεριφερονταν σαν πιονι (βλ. ρηξη Τιτο- Σταλιν), τα μικρα και αποδυναμωμενα κρατιδια σημερα παιζουν συγκεκριμενο ρολο στην πολιτικη σκακιερα και εξυπηρετουν συμφεροντα οσο κι αν δεν θες να το κατανοησεις. Δηλαδη αμφισβητεις το ρολο των Μεγαλων Δυναμεων στην διαλυση της π. Γιουγκοσλαβιας? Η ιστορια εχει δειξει οτι απο την Αθηνα μεχρι τις Η.Π.Α κι απ’ την Ρωμαϊκη αυτοκρατορια ως την Σ. Ενωση και την Ρωσια τωρα, ολες οι Μεγαλες Δυναμεις ανακατευονται οσο και οποτε μπορουν στις υποθεσεις ξενων καρατων. Αυτο δεν ειναι ιδεολογημα κανενος αριστεροχριστιανικου κυκλου. Ιδεολογημα κατανταει οταν αποδιδονται σ αυτη την κατασταση ολα τα κακα ενος εθνους-κρατους.
    Επισης οσο και διαφορετικες πορειες να ειχαν οι βορειοι νοτιοσλαβοι (sic) που προσανατολιστηκαν νωρις στην Δυση απο τους νοτιους κατα βαση στο ιδιο φυλο ανηκουν και παρομοια γλωσσα ομιλουν. Οποτε μια καποια σχεση την εχουν οι σλαβομακεδονες με τους σλοβενους

    λασκαρατε, πολυ ωραιο αρθρο ομολογω οτι δεν ηξερα για την ενεργο συμμετοχη ελληνων στον εμφυλιο της Γιουγκοσλαβιας μου ανοιξες ενα πεδιο ερευνας. Θυμαμαι καποτε, οταν ασχολιομουν με την καθεστωτικη αιστερα, πηρα ενα περ. αριστεροπατριωτικο και αμφισβητουσε τη σφαγη της σρεμπρενιτσα! Μολις το ειδα τρελαθηκα εψαξα το θεμα και οταν μυριστηκα τι παιζει δεν ξανασχοληθηκα με τη συγκεκριμενη ουτε με το μαντρι της.

  7. Ο/Η Diagrammenos λέει:

    @η “Μοντ”, δημοσίευσε ολοσέλιδο άρθρο του Ισμαήλ Κανταρέ “που καταλογίζει σε όλους τους Ορθόδοξους ιστορικό εθισμό να επιδίδονται σε σφαγές…”. Ο Αλβανός δίνει μέσω της Monde ένα μάθημα στους Ελληνοσέρβους επισκόπους: «Οι Αλβανοί πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από τους Σέρβους για τις βιαιοπραγίες τους, έστω κι αν οι Σέρβοι δεν έχουν απολογηθεί ποτέ για τα εγκλήματά τους» (Κ.Σχινά, Βιβλιοθήκη Ελευθεροτυπίας. 23-4-’04).@

    Ο μέγας αντιεθνικιστής και αντιρατσιστής κος Κανταρέ, από χαϊδεμένο παιδί του καθεστώτος Χότζα, μετατρέπεται σε σφόδρα αντικομμουνιστή μετά την πτώση του – για να χύσει τη χολή του ενάντια στην Γιουγκοσλαβία, όχι του Μιλόσεβιτς, αλλά του ίδιου του Τίτο, χαρακτηρίζοντάς την ως «την πιο επιτυχημένη επιχείρηση της Ανατολής ενάντια στη Δύση». «Δεν είναι τυχαίο πως ο Κομμουνισμός ξεκίνησε από τους Σλάβους του Βορρά και τελειώνει με τους Σλάβους του Νότου, τους Σέρβους» αναφέρει στην εισαγωγή του βιβλίου του «Η υπόθεση Κόσοβο».

    Αργότερα (1999), ο κος Κανταρέ, αξιώθηκε να ζητήσει από τους συμπατριώτες του Κοσσοβάρους, να δεχθούν ως ένδειξη καλής θελήσεως προς τη Δύση, ότι «για 5-10 χρόνια δεν θα ενωθούν με την Αλβανία και πως οι Αλβανοί της Μακεδονίας για το ίδιο χρονικό διάστημα δεν πρόκειται να ταράξουν τα νερά» (http://findarticles.com/p/articles/mi_qn4158/is_19990227/ai_n14211672/pg_2?tag=untagged)

    Τώρα που οι φίλοι του στη Δύση ανταποκρίθηκαν να εξαφανίσουν το τελευταίο σλαβοκομμουνιστικό απόστημα της Ευρώπης, ο κος Κανταρέ έχει νέες οδηγίες να δώσει στη διεθνή κοινότητα, μέσω του γνωστού αντιεθνικιστικού σταθμού «Φωνή της Αμερικής»: Η διεθνής κοινότητα «να μην ασκήσει πιέσεις στους Κοσοβάρους, γιατί ήδη έχουν κάνει ένα μεγάλο συμβιβασμό με το να παραιτηθούν από την επιδίωξη να ζήσουν όλοι οι Αλβανοί σε ένα κράτος». (http://www.epohi.gr/4122005_international_kossovo_kovanis.htm)

    Τουτέστιν, αφού δεν ζητάμε ένωση του Κοσσόβου και της μισής ΠΓΔΜ (και της μισής Ηπείρου θα έλεγα εγώ) με την Αλβανία, όπως κάναμε πριν 10 χρόνια, να είστε και ικανοποιημένοι κύριοι.
    Κι αφού η διεθνής κοινότητα θα αναγνωρίσει το Κόσοβο, τότε και οι Αλβανοί, θα πρέπει ζητήσουν συγγνώμη και για τις «βιαιοπραγίες» τους, οι οποίες βεβαίως, δεν φτάνουν τα «εγκλήματα» των Σέρβων – αλλά τέλος πάντων, είμαστε επιεικείς…

    …Και οι μεγαλόνοοι Laskaratos αλλαλάζουν εν χορώ, πλάι στους Κανταρέδες: «Πάρτε μαθήματα ρε ρατσιστές! Πάρτε μαθήματα!»

  8. Ο/Η N.Ago λέει:

    Ένα μεγάλο ΕΥΓΕ απο μένα, για το θάρρος της γνώμης!

  9. Παράθεμα: Να καταδικαστούν για Εγκλήματα Πολέμου ΚΑΙ προδοσία οι ρωμιοί νεοναζί, ΑΝ έσφαξαν αμάχους στη Σρεμπρένιτσα « OMADEON

  10. Ο/Η Front page λέει:

    Στο ελληνοαλβανικό μπλογκ Ο Δρόμος με τις Φάμπρικες δημοσιεύθηκε το κάτωθι. Η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης με πρωτοβουλία θιγόμενου. Θα είναι σίγουρα μια ενδιαφέρουσα δίκη αν ποτέ γίνει. Είναι μια ευκαιρία να μάθουμε τι έχει συμβεί ακούγοντας και τις 2 πλευρές.
    Το ποστ:
    «Οι Έλληνες συμμετείχαν στη σφαγή»
    5 08 2009

    «Οι Έλληνες συμμετείχαν στη σφαγή», με αυτό τον τίτλο η Frankfurter Allgemeiner Zeitung επιγράφει ρεπορτάζ της, το οποίο αναφέρεται στο ρόλο Ελλήνων πολιτικών αλλά και πολιτών στη σφαγή στη Σρεμπρένιτσα.

    Η εφημερίδα σημειώνει: «Στην αρχή πρώην ελεύθεροι σκοπευτές στην Ελλάδα παραδέχθηκαν δημόσια, ότι Έλληνες εθελοντές με την υποστήριξη της Αθήνας συμμετείχαν στον πόλεμο των Σέρβων στη Βοσνία και μάλιστα στη σφαγή στη Σρεμπρένιτσα. Ο Σταύρος Βιτάλης, ο οποίος κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Βοσνία συντόνιζε ελληνικές δυνάμεις για την υποστήριξη των Σέρβων της Βοσνίας, παρέπεμψε μέσω ανακοίνωσης σε μια ‘συμφωνία’ με τη στρατιωτική ηγεσία των Σέρβων της Βοσνίας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι Έλληνες εθελοντές θα ενσωματώνονταν στο σερβοβοσνιακό στρατό. Δεν θα τους επιτρεπόταν όμως να παίρνουν μέρος σε επιθετικές επιχειρήσεις. Αυτό ίσχυε και για τους ‘μάχες’ μέσα και έξω από τη Σρεμπρένιτσα για την ‘επανακατάκτηση’ της ζώνης προστασίας των ΗΕ από τους Σέρβους, τον Ιούλιο του 1995. Μετά την κατάκτηση της περιοχής από τα στρατεύματα του στρατηγού Μλάντιτς περισσότεροι από 7.000 άνδρες και έφηβοι μουσουλμάνοι δολοφονήθηκαν».

    Πολιτική υποστήριξη

    Και η Frankfurter Allgemeiner Zeitung συνεχίζει : «Οι Έλληνες εθελοντές στη Βοσνία, σύμφωνα με τον Βιτάλη, δεν είχαν μόνο την υποστήριξη των συμπατριωτών τους από διάφορα κοινωνικά στρώματα, αλλά λόγω της ‘θερμής φιλίας’ ανάμεσα στον επί πολλά χρόνια πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου και τον τότε ηγέτη των Σέρβων Ράντοβαν Κάρατζιτς είχαν και την υποστήριξη πολιτικών. Κυρίως το ΠΑΣΟΚ, υποστήριζε τους Έλληνες εθελοντές, ισχυρίζεται ο Βιτάλης, μέλος του εθνικιστικού ‘Πανελλήνιου Μακεδονικού Μετώπου’, το οποίο αμφισβητεί την αναγνώριση της Μακεδονίας με το συνταγματικό της όνομα. Η ανακοίνωση μαζί με μια αγωγή για συκοφαντική δυσφήμηση εναντίον του γνωστού συγγραφέα Τάκη Μίχα είδαν το φως της δημοσιότητας. Ο Τάκης Μίχας ήδη το 2002 με τη δημοσίευση του βιβλίου του στις ΗΠΑ ‘Ανίερη Συμμαχία – Η Ελλάδα και η Σερβία του Μιλόσεβιτς’ είχε αποκαλύψει την εμπλοκή της Αθήνας σε εγκλήματα στα Βαλκάνια. Αφορμή για τη νέα αγωγή εναντίον του στάθηκε ένα άρθρο του στην Ελευθεροτυπία, το οποίο αναφερόταν στη ‘σφαγή’ στη Σρεμπρένιτσα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Μίχα η Εισαγγελία θέλει τώρα να εξετάσει σαν μάρτυρες τότε επιφανείς πολιτικούς από το ΠΑΣΟΚ και την κυβερνώσα Νέα Δημοκρατία» .

    Ιστοδιεύθυνση:
    http://odromos.wordpress.com/2009/08/05/faz%c2%ab%ce%bf%ce%b9-%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b5%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bc%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b5%ce%af%cf%87%ce%b1%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%86%ce%b1%ce%b3%ce%ae-%cf%83%cf%84%ce%b7/

  11. Ο/Η Δικηγόρος λέει:

    Διαμαρτυρία για τη δίωξη του Τάκη Μίχα

    2009-08-07
    Congress of North American Bosniaks Press Release Regarding a lawsuit against
    Greek journalist Takis Michas
    The Congress of North American Bosniaks, umbrella organization representing
    approximately 350,000 American and Canadian Bosniaks, strongly condemns a
    lawsuit against a respectful Greek journalist, Takis Michas for his writing about the
    presence of Greek paramilitaries in Bosnia supporting the Serbian aggression. The
    lawsuit was launched by Stavros Vitalis, a former self-admitted Greek participant in
    the Srebrenica genocide who claims that the Greek volunteers were there in order to
    help the Serbs whom he characterizes as the “real victims”.
    This is of course a false assessment that is being perpetrated with the intent of
    distorting the truth and contradicts all the historical facts that have already been
    established by the international courts, including the decision in which Serbia was
    found responsible for violating its obligation to prevent genocide in Srebrenica. The
    facts are that more than 8,000 Bosniak men and boys were slaughtered by Serbian
    forces, including Greek volunteers, simply because they belonged to a different ethnic
    and religious group.
    The Congress of North American Bosniaks believes it is incomprehensible that
    participants in the genocide are not only allowed to walk free, unpunished for their
    crimes, but they are able to harass highly respected journalists for telling the truth.
    This is a further insult to injury to all the victims of the Srebrenica genocide and their
    families.
    This is simply a case of trying to intimidate journalists, like Takis Michas, from
    telling the truth and publicly criticizing the Greek involvement and public attitudes
    towards the Srebrenica genocide. This is not only an attack on free speech but a
    repulsive attempt at distorting the truth and spreading of hate propaganda that
    somehow tries to justify war crimes. This also comes at a time when Radovan
    Karadzic, the former leader of the Bosnian Serbs, is about to face trial for his role in
    leading and orchestrating the genocide in Bosnia and Herzegovina. It is important that
    journalists are allowed to express their views on all aspects of the events that took
    place in the region, so that we can prevent them from occurring in the future.
    Congress of North American Bosniaks http://www.bosniak.org Canadian Division
    P.O. Box 408157 cnab@bosniak.org P.O. BOX 56073
    Chicago, IL 60640 Stoney Creek, ON, L8G 5C9
    Board of
    Directors
    Haris Alibašić
    President
    Meliha Pihura
    Vice President
    Ferid Sefer
    Secretary
    Uzeir Ramić
    Treasurer
    Semir Đulić
    Spokesperson
    Amir
    Makarević
    Burhan Bey
    Husika
    Daniel
    Toljaga
    Dževad
    Burić
    Hamdija
    Čustović
    Haris
    Šuko
    Kemal
    Hamulić
    Mirsad
    Smajić
    Rusmin
    Topalović
    Sanel
    Babić
    Unfortunately Greek government has not prosecuted those who took part in war
    crimes in Bosnia and operations that resulted in tragic death of Bosnian civilians,
    namely around Srebrenica where 8,000 Bosniaks were summarily executed by
    Serbian forces. As evidenced by the statement from Stavros Vitalis actions of the
    volunteers «were widely endorsed by Greek society because of the warm friendship
    that connected Andreas Papandreou with Radovan Karadzic».
    Greek government should take steps to apologize to the families of those who were
    killed, for their role in not doing anything to prevent the spread of hatred towards
    Bosniaks and for allowing the Greek volunteers to operate freely without fear of
    being prosecuted for their crimes. Furthermore, we ask of the Greek justice system to
    throw out the frivolous charges against Takis Michas, and ensure that freedom of the
    press is upheld according to the standards of the European Union.
    Semir Đulić
    Spokesperson
    Congress of North American Bosniaks http://www.bosniak.org Canadian Division
    P.O. Box 408157 cnab@bosniak.org P.O. BOX 56073
    Chicago, IL 60640 Stoney Creek, ON, L8G 5C9
    Board of
    Directors

  12. Ο/Η omadeon λέει:

    κ.κ. Ροίδη / Λασκαράτε, Δείτε και το διάλογο που ξεκινάει εδώ
    http://genocideinvisegrad.wordpress.com/2009/08/05/interview-greek-journalist-sued-for-writing-about-the-presence-of-greek-paramilitaries-in-bosnia/#comment-113

    Το «ρεζουμέ» είναι και στο μπλογκ μου. Δύο στοιχεία:

    1) (από άρθρο της κ. Χριστιάννας Λούπα, δικηγόρου και συγγραφέα του βιβλίου «Μετά την Καταστροφή, Σμύρνη – Κατοχή», εκδόσεις Ιωλκός):
    …το πόρισμα που έβγαλε η ολλανδική Βουλή, βάσει του οποίου οδηγήθηκαν Ολλανδοί κυανόκρανοι στη Δικαιοσύνη και μάλιστα παραιτήθηκε η τότε ολλανδική κυβέρνηση, μιλούσε για συμμετοχή Ελλήνων παραστρατιωτικών στο διαβόητο Σώμα Ντρίνα. Και αν οι φωτογραφίες, τα δεδομένα, η αναφορά του INOD, αλλά και οι συνεντεύξεις των αναμειγνυομένων στα ΜΜΕ, δεν είναι επαρκή στοιχεία για να κινηθεί η διαδικασία, τότε ποια είναι; Υπάρχουν επώνυμες δηλώσεις εξ άλλου, σε γνωστό περιοδικό, όπως: «Νιώθαμε ικανοποιημένοι όταν σκοτώναμε μουσουλμάνους», «όταν σκοτώναμε μουσουλμάνους υπήρχαν στιγμές που το γιορτάζαμε για να απομακρύνουμε την ένταση της μάχης», «μάχονταν οι μουσουλμάνοι σαν μπουνταλάδες και τους σκοτώναμε κατά δεκάδες», «σε δεκατρία λεπτά αφήναμε περίπου τριακόσιους νεκρούς». Επίσης παραδέχονται ότι έριξαν ένα τζαμί στη Σρεμπρένιτσα, έτσι, για να περνάει η ώρα και ότι είχαν ένα Σέρβο διοικητή, ο οποίος είχε πολυετή θητεία στη Λεγεώνα των Ξένων και καταζητείται μέχρι και σήμερα σαν εγκληματίας πολέμου από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης…

    2) (από συνέντευξη…φονιά αμάχων στη Σρεμπρένιτσα):
    ….For every dead Bosniak in Srebrenica we got five marks… we were paid better for massacres in Zaire, Kosovo and Macedonia…’ I don’t know the exact number. [Drazen] Erdemovic says [he killed] 1,200 people, but do you know how much work that means? That would take at least two days. If they managed to kill that many in four hours, congratulations!

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
    Τώρα βέβαια, (όπως είπαμε )…κατάφερναν να σκοτώνουν 300 Μουσουλμάνους σε μόνο 13 λεπτά της ώρας, δηλαδή… 8000 φόνοι σε 6 ώρες (όπως αναφέρει η κ. Λούπα). Ουάου…

    * ΦΟΒΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ Παγκόσμιο ΡΕΚΟΡ! (μια… Σρεμπρένιτσα ανά 6-ωρο)
    * Ολυμπιονίκες, δικέ μου, στη σφαγή αμάχων!… (“αμάχων“ διότι 300 ΕΝΟΠΛΟΙ είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να σκοτωθούν, μέσα σε μόνο 13 λεπτά)…

    (Περισσότερα, με νέα Updates, στο μπλογκ, προτελευταίο ποστ)

  13. Ο/Η omadeon λέει:

    κ. Ροίδη έστειλα σχόλιο με 2 λινκς. Ισως πήγε στο σπαμ….

  14. Παράθεμα: Η Ι.Μ.Βώλου και ο κατηγορούμενος για παιδεραστία καλεσμένος της « Ροΐδη Εμμονές

  15. Παράθεμα: Σέρβοι Φιλέλληνες .. | AntiChainLetter

  16. Ο/Η Σέρβος παιδεραστής μητροπολίτης λέει:

    Δημοσκοπικές αγιοποιήσεις

    Δημοσκόπηση για την αγιοποίηση του πρώην Πατριάρχη Σερβίας Παύλου, πραγματοποιήθηκε από Σερβικό Πρακτορείο Ειδήσεων με αφορμή τα δύο χρόνια από το θάνατό του.

    Σύμφωνα με την δημοσκόπηση η οποία παραδόθηκε και στην Ιερά Σύνοδο των Επισκόπων της Σερβικής Εκκλησίας, το 60% των Σέρβων απάντησαν ότι πρέπει να ανακηρυχθεί άγιος, το 20% είπαν όχι, ενώ το άλλο 20% δήλωσαν αδιάφοροι.

  17. Παράθεμα: Σερβία: Επίσκοποι εθνικιστές, παιδόφιλοι και ομοφοβικοί ομοφυλόφιλοι | Ροΐδη Εμμονές

  18. Παράθεμα: Σερβία: Επίσκοποι εθνικιστές, παιδόφιλοι και ομοφοβικοί ομοφυλόφιλοι | crockorozistas

  19. Παράθεμα: Σερβία: Επίσκοποι εθνικιστές, παιδόφιλοι και ομοφοβικοί ομοφυλόφιλοι | ΑΘΡΗΣΚΟΣ

  20. Ο/Η laskaratos λέει:

    Eπιτέλους.
    Αν ψηφισθεί ο πολύ καλός (πλην ενός άρθρου μόνο) αντιρατσιστικός νόμος των Ρουπακιώτη-Καραγκούνη, που με τεράστια καθυστέρηση υποχρεώθηκε η κυβέρνηση να φέρει, θα παραπεμφθεί και ο κ.Κουβέλης για άρνηση παραδοχής-για να μην πω μαχητική υποτήριξη-της Γενοκτονίας της Σρεμπρένιτσα.
    Είναι ακόμη καιρός ο κ.Ρουπακιώτης να σοβαρευτεί επιτέλους και να απόσύρει το άρθρο για την άρνηση των «Γενοκτονιών», με τη ρητή εξαίρεση ασφαλώς της Γενοκτονίας των Εβραίων από τους Ναζίδες.
    Αλλιώς θα δούμε να τραβολογάνε ασφαλώς όχι (δυστυχώς) τον αμετανόητο Κουβέλη, αλλά πιθανότατα την κα Ρεπούση στα δικαστήρια.

  21. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    H σερβική Εκκλησία δεν καλύπτει πια εντελώς όλους τους διεφθαρμένους επισκόπους της, όπως έκανε ο άγιος πατριάρχης Παύλος.

    http://www.newsbeast.gr/world/arthro/823229/akolastos-kai-ekfulos-o-episkopos-kanada/

    Ακόλαστος και έκφυλος ο επίσκοπος Καναδά
    ΚΟΣΜΟΣ
    17:00 – Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

    Καθαιρέθηκε για την ανάρμοστη συμπεριφορά του

    Η Ιερά Σύνοδος της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (SPC) καθαίρεσε τον επίσκοπο Καναδά Γεώργιο για ανάρμοστη συμπεριφορά

    ι καταγγελίες για ανάρμοστη συμπεριφορά κατά του επισκόπου Γεωργίου, πλήθαιναν με την πάροδο των χρόνων, ωστόσο η Σύνοδος της SPC αρνιόταν επίμονα να ασχοληθεί με το θέμα.

    Το 2010, όταν ανέλαβε επικεφαλής της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ο σημερινός Πατριάρχης Ειρηναίος, για πρώτη φορά, η Ιερά Σύνοδος άρχισε να ασχολείται με τέτοια θέματα. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν καθαιρεθεί πέντε επίσκοποι με διάφορες κατηγορίες, όπως οικονομικές ατασθαλίες, αντικανονική ή ανάρμοστη συμπεριφορά.

    Η εαρινή Σύνοδος, που ξεκίνησε στις 14 Μαΐου και βρίσκεται σε εξέλιξη, θα ασχοληθεί επίσης και με την υπόθεση του Επισκόπου του Μιλέσεβο Φιλάρετου, ο οποίος κατηγορείται για οικονομικές ατασθαλίες και ανάρμοστη συμπεριφορά.

  22. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    http://barthsnotes.com/2007/08/30/serbian-orthodox-extremist-bishop-on-hunger-strike/

    Serbian Orthodox Extremist Bishop on Hunger Strike

    Posted on August 30, 2007 by Richard Bartholomew

    News from Serbia:

    A Serbian Orthodox bishop who has been barred from Montenegro on suspicion of aiding war crimes fugitives pitched a tent at the border on Tuesday and said he was going on hunger strike in protest.

    The United Nations tribunal in The Hague has put Bishop Filaret on a list of people suspected of helping four ethnic Serb suspects from the Yugoslav wars of the 1990s evade justice.

    …When Filaret tried to enter the country again on Tuesday morning, he was stopped by some 20 policemen. He returned at noon, pitched a tent on no-man’s land, complete with a power generator, and put up a banner saying “Hunger Strike Day 1″.

    http://www.balkaninsight.com/en/article/seselj-honour-from-serbian-orthodox-church-sparks-anger

    29 Jan 15

    Serbian Church Sparks Anger by Honouring Seselj

    “This also represents another embarrassment for the Serbian Orthodox Church, which has never distanced itself from the actions of the ‘bishop with a machine gun’,” Gruhonjic said, referring to the controversial Bishop Filaret from the Mileseva monastery, who was photographed standing next to a tank with a Serbian flag and a machine gun in 1991 in Croatia.

    http://english.blic.rs/News/8464/Filaret-gave-a-truck-to-Patriarch-as-a-present-but-has-not-paid-it/print

    Filaret gave a truck to Patriarch as a present but has not paid it

    The Bishop of Mileseva Filaret still has not effected payment for the ‘FAP’ truck that he gave as a present to the Patriarch Irinej on October 6 last year. ‘Blic’ had an insight into a document by the ‘FAP’ factory requesting payment of 3,262,852 Dinars (more than EUR 32,000). To make the matter worse Bishop Filaret assigned the contract onto Priboj Church Municipality, one of the poorest in the country.

    http://www.orthodoxchristianity.net/forum/index.php?topic=64900.0

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.