Ιερώνυμος: Άποψη για μάθημα θρησκευτικών – κουβέντα για Βατοπέδι

"Το Ποντίκι" Π�μπτη 20 Νοεμβρίου 2008

Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, Ευριπίδη Στυλιανίδη, απέστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη, Γιώργος Καμίνης, για το θέμα της απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, ύστερα από πλήθος αναφορών που δέχθηκε από γονείς.

Την Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2008, Συνήλθε η τρίτη τακτική Συνεδρία της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, και εξέφρασε την «ανησυχία» της για το μάθημα τον θρησκευτικών. Η ΔΙΣ «Υπενθυμίζει επίσης ότι η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη στη Χώρα μας.»

Καμία αντίρρηση, συμφωνώ με την Ιερά Σύνοδο ως προς το «μάθημα Θρησκευτικών». Προς το παρόν όμως δεν διδάσκεται μάθημα θρησκευτικών, αλλά ένα ομολογιακό μάθημα-κατήχηση συγκεκριμένου δόγματος, το «μάθημα της ορθοδοξίας». Δεν είναι το ίδιο, νομίζω.

Ο Συνήγορος του Πολίτη τονίζει ότι, «σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους συνείδησης έχουν όλοι οι μαθητές, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ανάλογα με την περίπτωση, επικαλούνται εν προκειμένω λόγους συνείδησης. Η εγκυρότητα της δήλωσης αυτής δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής -θετική ή αρνητική- δήλωση θρησκεύματος».

Συγκεκριμένα, όπως επισήμανε ο κ. Καμίνης, το πρόβλημα έγκειται στο ότι «πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα, για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, αξιώνουν από τους γονείς τη ρητή θετική ή αρνητική δήλωση σχετικά με το θρήσκευμά τους».

Ο Συνήγορος σημείωσε μάλιστα ότι «σε κάθε περίπτωση, για τη διασφάλιση της άσκησης και προστασίας των δικαιωμάτων και το σεβασμό της θρησκευτικής ελευθερίας των μαθητών και γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ο Συνήγορος του Πολίτη τονίζει ότι, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών για λόγους συνείδησης έχουν όλοι οι μαθητές, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ανάλογα με την περίπτωση, επικαλούνται εν προκειμένω λόγους συνείδησης. Η εγκυρότητα της δήλωσης αυτής δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής θετική ή αρνητική δήλωση θρησκεύματος».

Ο υπουργός κ. Στυλιανίδης λέει ακριβώς το ίδιο με «καθησυχαστικά βεβαίως» λόγια: «Το μάθημα παραμένει υποχρεωτικό. Το μόνο που αλλάζει, όπως δήλωσε ο υπουργός, είναι ότι όσοι απαλλάσσονται από το μάθημα δεν θα είναι υποχρεωμένοι να αναλύουν τους λόγους για τους οποίους ζητούν να εξαιρεθούνΓια όσους γονείς/μαθητές ενδιαφέρονται υπάρχει εδώ έτοιμη αίτηση απαλλαγής  για εκτύπωση και συμπλήρωση από τον καλό φίλο blogger κ. Σίμο. End of Story, Κύριοι. Τα υπόλοιπα είναι θεολογικές παρλαπίπες για τους οπαδούς του ύφους των τριακοσίων καρδιναλίων. Επαναλαμβάνω: End of Story.

...Ενώ κάνουν τα… παγώνια για Βατοπέδι (*)
Όλη η Ελλάδα έχει μείνει άναυδη μ’ αυτά που αποκαλύπτονται καθημερινώς για το σκάνδαλο του Βατοπεδίου και τις απίστευτες μπίζνες του δίδυμου Εφραίμ-Αρσενίου αλλά το «άλλο δίδυμο», Πατριάρχης-Αρχιεπίσκοπος σφυρίζουν αδιάφορα. Ο κ. Ιερώνυμος περιορίζεται να επαναλαμβάνει συνεχώς και μονότονα ότι «παρακολουθούμε τις εξελίξεις των πραγμάτων και, όταν ξεκαθαρίσει και έχουμε μια γνήσια θέση…κλπ.κλπ.» Ο κ. Βαρθολομαίος επίσης μονότονα επαναλαμβάνει το τροπάριο «θα τιμωρήσουμε τον Εφραίμ αν αποδειχθεί … κλπ. κλπ.»

Αγνοούν:
1. Τον φουκαρά Αξιότιμο Μητροπολίτη Ξάνθης κ. Παντελεήμων που έχει μαλλιάσει η γλώσσα του να καταγγέλλει συνεχώς το Σκάνδαλο. (Btw κανείς άγιος συνοδικός επίσης δεν έχει πει υπερασπιστική κουβέντα για τον κ. Παντελεήμων)
2. …και τον Αρχ. Κύπρου που μίλησε καθαρά για «κοντραμπάντο» τη συναλλαγή με τα οικόπεδα.

Βέβαια η σιωπή έχει τους λόγους της, αφού όλη η Ελλάδα καλύπτεται από ένα τεράστιο χρυσόβουλο από τη Μακεδονία έως και την Κρήτη. Στα «ντοκουμέντα κυριότητας» περιλαμβάνονται και σουλτανικά φιρμάνια, έγγραφα Τούρκων αξιωματούχων, «ταπιά» και «μπουγιουρλουντιά» και που πολλά δεν εμφανίστηκαν στα μοναστήρια ενώ αμφισβητείται η κυριότητά τους, και όταν αυτά υπάρχουν, σε πολλά δεν καθορίζονται καν οι παραχωρούμενες εκτάσεις (π.χ. υπόθεση Βιστωνίδας).

Πως λοιπόν να μιλήσουν αφού η Εκκλησία διεκδικεί ούτε λίγο ούτε πολύ 1.200.000 περίπου στρέμματα γης στις περιοχές της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Μόνο στην Αττική οι διαφιλονικούμενες (και κατεχόμενες) εκτάσεις φτάνουν τα 60.000 στρέμματα και άλλα τόσα στην Εύβοια. Στα Τρίκαλα φτάνουν τα 89.000, στη Πελοπόννησο τα 50.000… Π.χ. στη Νεστάνη Αρκαδία το μοναστήρι Γοργοεπηκόου διεκδικεί 2.200 στρ. με φιρμάνια του…βοεβόδα της Τριπολιτσάς από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, στην Αχαΐα η μονή του Μεγάλου Σπηλαίου διεκδικεί το πανέμορφο δάσος της… Στροφιλιάς!

Κόρακας κοράκου…
Τι να πει ο Πατριάρχης όταν στη Σκύρο με χρυσόβουλα η Μονή Μεγίστης Λαύρας κατάφερε να της αναγνωριστεί η κυριότητα σε 37.000, πρόσφατα, μόλις το… 2003! Μπορεί να μιλήσει ο Πατριάρχης όταν π.χ. στη Χαλκιδική οι αγιορείτικες μονές Διονυσίου, Κουτλουμουσίου και Ξενοφώντος διεκδικούν περισσότερα από … 100.000 στρέμματα. Όταν στη Πάτμο το μοναστήρι του Αγ. Ιωάννη του Θεολόγου ζητούσε να του αναγνωριστεί η κυριότητα των ακριτικών νησιών (Αρκοί) με χρυσόβουλα του αυτοκράτορα Αλεξίου Α’ του Κομνηνού!

…………………..

(*) Μέρος των κειμένων από «Το Ποντίκι» 20.11.08 σελίδα 25. Η Φωτογραφία είναι επίσης από «Το Ποντίκι» της ίδιας ημερομηνίας

.

ρο

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Διεκδικήσεις, «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερές» Υποκρισίες, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

8 Responses to Ιερώνυμος: Άποψη για μάθημα θρησκευτικών – κουβέντα για Βατοπέδι

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Ροϊδη, κάποιος καλόπιστος αφελής θα πει: Μπράβο στον Κύπρου Χρυσόστομο που έσπασε την εκκλησιαστική ομερτά και είπε την αλήθεια για Εφραίμ. Δεν τον πήρε ο πόνος όμως για την αλήθεια, ούτε τρελλάθηκε. Έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με το Βατοπέδι και με τον Εφραίμ από παλιά, όταν διεκδικούσε ως Πάφου τον θρόνο της Κύπρου, και είχε αντίπαλο τον Βατοπεδινό Λεμεσού Αθανάσιο, οπότε στην κούρσα της διαδοχής ενεπλάκησαν και ροζ ιστορίες με μοναχό-κομμωτή, που καταδικάστηκε γιατί συκοφάντησε για σεξουαλικά σκάνδαλα τον όσιο Εφραίμ (Θεός φυλάξοι). Ο Άγιος Πάφου και άλλοι κληρικοί είχαν υποστηρίξει τον μοναχό. Η αδέκαστη Δικαιοσύνη όμως εδικαίωσε τον όσιο Εφραίμ και παρέδωσε τους κατηγόρους του εις αιώνιαν χλεύην:

    http://www.hri.org/news/greek/mpegrb/2001/01-05-15.mpegrb.html#10

    [10] ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΠΑΦΟΥ
    Θεσσαλονίκη, 15 Μαϊου 2001 (20:58 UTC+2)
    Στα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε η διαμάχη μεταξύ των μητροπολιτών Λεμεσού και Πάφου για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο της Κύπρου. Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης καταδίκασε σε φυλάκιση 2 ετών και 8 μηνών πρώην μοναχό που κατηγορείται ότι συκοφάντησε και ενέπλεξε, ακόμα και σε σεξουαλικά σκάνδαλα, το μητροπολίτη Λεμεσού, Αθανάσιο και τον ηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου του Αγίου Όρους, Ευφραίμ.

    Πρόκειται για τον 34χρονο πρώην μοναχό και νυν κομμωτή Χρήστο Στάγγο, ο οποίος με επιστολή που απηύθηνε στην Ιερά Σύνοδο της Κύπρου κατηγορούσε τους δύο ιεράρχες, ενώ μεταξύ των μαρτύρων υπεράσπισής του στο δικαστήριο ήταν και ο μητροπολίτης Πάφου, Χρυσόστομος.

    Ιεράρχες και μοναχοί που ήταν στο Δικαστήριο σχολίαζαν ότι πίσω από τις καταγγελίες του κομμωτή κρύβεται η διαμάχη για τη διαδοχή στον αρχιεπισκοπικό θρόνο της Κύπρου, στην οποία κύριοι διεκδικητές είναι οι Μητροπολίτες Πάφου και Λεμεσού. «Είναι ενεργούμενος, τοποθετήθηκε να τα πει και είναι αναπόδεικτα όσα ισχυρίζεται», υποστήριξαν στις καταθέσεις τους ο Μητροπολίτης Λεμεσού και ο ηγούμενος του Βατοπεδίου. Αντίθετα, ο Μητροπολίτης Πάφου επέμεινε ότι «δεν πρόκειται για καβγά που γίνεται για θέματα διαδοχής, άλλωστε η καταγγελία έγινε νωρίτερα», όπως κατέθεσε.

    Ο κατηγορούμενος μετά την καταδίκη άσκησε έφεσση και αφέθηκε ελεύθερος, ενώ παράλληλα κατέθεσε νέα μήνυση σε βάρος δύο ιερωμένων για συκοφαντική δυσφήμισή του στη διάρκεια της δίκης.

    Σχετικά μπορεί να δει κανεις και εδώ

    http://www.hri.org/news/cyprus/rikgr/2001/01-05-16.rikgr.html#04

    Όσο για τον δεσπότη Ξάνθης, έσπασε την ομερτά γιατί αν (συμπτωματικά) δεν υπερασπιζόταν το ποίμνιό του από τις οικοπεδοφαγικές εξορμήσεις του Εφραίμ, θα τον παίρνανε με τις πέτρες. Αναρωτιέμαι αν ήταν φερ’ειπείν μητροπολίτης Πέρα Χώρας και Κουκουβάουνων, θα άνοιγε καθόλου το στόμα του ή θα έκανε όπως ΟΛΟΙ οι δεσποτάδες την πάπια; Είναι κάτι συμπτώσεις, που με κάνουν καχύποπτο.

  2. Ο/Η Τσύπριος λέει:

    Εδώ στην Κύπρον καλαμαράδες μου, έγινε μέγα τζέρτζελον με τον νυν αρχιεπίσκοπον και τους Βατοπεδινούς. Για τούτον φωνάζει ο αρχιεπίσκοπος μας Χρυσόστομος κατά του Εφρέμ. Ο παπακομμωτής έδωσεν και εδώ το παρών.
    Λινκ@http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=11.02.2005,id=59839912

    Ο Γιοσάκης έκανε… παπάδες και στην Κύπρο

    Του ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΔΡΟΥΣΙΩΤΗ

    Ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο εκκλησιαστικό σκάνδαλο που συγκλονίζει την Ελλάδα, θήτευσε για τρία χρόνια στην Κύπρο ως ιεροκήρυκας στο πλευρό του μητροπολίτη τέως Λεμεσού Χρύσανθου.

    Ιάκωβος Γιοσάκης
    Ο Χρύσανθος, όπως και ο Γιοσάκης, ήταν ο πρωταγωνιστής ενός παρόμοιου εκκλησιαστικού σκανδάλου που συγκλόνισε την Κύπρο το 1998 και είχε ως κατάληξη τον εξαναγκασμό του από την Ιερά Σύνοδο σε παραίτηση. Ο Χρύσανθος φερόταν αναμεμιγμένος σε μια διεθνή σπείρα ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, καθώς και απόσπασης μεγάλων χρηματικών ποσών από επενδυτές, με την υπόσχεση ότι θα είχαν γρήγορα και μεγάλα κέρδη.

    Ο Γιοσάκης ήρθε στην Κύπρο τον Αύγουστο του 1988, αμέσως μετά τη φυγή του από τη Λήμνο. Τρία χρόνια αργότερα, το 1991, ο Χρύσανθος τον έστειλε συστημένο στον αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας Γρηγόριο. Ο Λεμεσού Χρύσανθος, σε επιστολή του προς τον Θυατείρων Γρηγόριο, που δημοσίευσε χθες η εφημερίδα της Λευκωσίας «Πολίτης», συνιστούσε τον Ιάκωβο Γιοσάκη για να υπηρετήσει στην Αρχιεπισκοπή Θυατείρων «επί τω σκοπώ ανωτάτων θεολογικών σπουδών» για τις οποίες, όπως σημείωνε, «παρέχομεν εις τον εφιέμενον αρχιμανδρίτην τριετήν εκπαιδευτικήν άδειαν». Στο επισυνημμένο βιογραφικό σημείωμα του Γιοσάκη, ο Χρύσανθος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι υπηρέτησε για τρία χρόνια, «λίαν επιτυχώς ως ιεροκήρυξ της ιεράς ημών μητροπόλεως».

    Μετά τον εξαναγκασμό του Χρύσανθου σε παραίτηση, το 1998, νέος μητροπολίτης Λεμεσού εξελέγη ο μέχρι τότε ηγούμενος της μονής Μαχαιρά Αθανάσιος. Αμέσως μετά την εκλογή του, ο Αθανάσιος βρέθηκε μπλεγμένος σε ένα ροζ σκάνδαλο που είχε ξεσπάσει στην Εκκλησία της Κύπρου. Κατήγορος του Αθανάσιου ήταν ο μητροπολίτης Πάφου Χρυσόστομος, ο οποίος ενεργούσε σε συνεργασία με τον τέως Λεμεσού Χρύσανθο, ο οποίος φιλοδοξούσε να επιστρέψει στη μητρόπολή του μετά την πρώτη του Χρύσανθου.

    Ο Πάφου Χρυσόστομος κάλεσε ως μάρτυρα κατηγορίας κατά του Αθανάσιου στην Τριμελή Συνοδική Επιτροπή τον τότε μητροπολίτη των Παλαιοημερολογιτών Θεσσαλονίκης Ευθύμιο. Ο Ευθύμιος Ορφανός είναι αυτός στον οποίο αναφέρεται στην περιβόητη επιστολή του Γιοσάκη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και προκάλεσε πάταγο στην Ελλάδα. Ο Ευθύμιος -πνευματικός πατέρας του Γιοσάκη- έστειλε στην Κύπρο και τον Χρήστο Στάγγο, κομμωτή από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος επίσης κατέθεσε ως μάρτυρας κατά του Αθανάσιου. Ο Στάγγος έδωσε στη δημοσιότητα μια επιστολή παρόμοιου περιεχομένου με αυτήν του Γιοσάκη, εις βάρος του Λεμεσού Αθανάσιου.
    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 11/02/2005

  3. Ο/Η Σκεπτικιστής λέει:

    Αγαπητέ Κύριε Ροϊδη, τυχαία βρήκα το μπλογκ σας και με έχει ενθουσιάσει. Σιγά σιγά θέλω να διαβάσω όλα τα άρθρα σας.Για το μάθημα των Θρησκευτικών στην ΕΕ τα διάφορα χριστιανικά σαιτς λένε ψέμματα. Η πραγματικότητα είναι ετούτη:
    #»Η πραγματικότητα ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι ακριβώς ο αντίποδας της εικόνας που προκύπτει απ’ το άρθρο του ‘Βήματος’. Το πρότυπο της υποχρεωτικής και κατηχητικής θρησκευτικής εκπαίδευσης είναι ήδη ξεπερασμένο, με μοναδική εξαίρεση την Ελλάδα και την Ιρλανδία. Στη θέση του έχουν διαμορφωθεί χονδρικά τρία πρότυπα:
    α) Το πρώτο είναι το πρότυπο του πλήρους θρησκευτικού αποχρωματισμού της κρατικής εκπαίδευσης που συνδέεται με τον απόλυτο διαχωρισμό Κράτους- Εκκλησίας. Πρόκειται για καθαρά «κοσμική» εκπαίδευση, η οποία ισχύει κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Δεν υπάρχει μάθημα Θρησκευτικών ούτε καν προαιρετικό, ενώ απαγορεύεται και κάθε άλλος έμμεσος θρησκευτικός επηρεασμός είτε με τα άλλα μαθήματα είτε με εκδηλώσεις θρησκευτικού περιεχομένου.
    β) Το δεύτερο πρότυπο είναι το θρησκειολογικό, που ισχύει στην Αγγλία, στη Σουηδία και εν μέρει στη Δανία. Το μάθημα είναι μεν υποχρεωτικό, αλλά δεν είναι κατηχητικό, όπως το ξέρουμε εδώ. Είναι μια ουδέτερη και αντικειμενική παρουσίαση της κάθε θρησκείας με εύλογη ποσοτική έμφαση στο χριστιανισμό, μια και κυριαρχεί, ειδικότερα δε στα δόγματα εκείνα που επικρατούν σε κάθε χώρα.
    γ) Το τρίτο, της προαιρετικής εκπαίδευσης, ισχύει με διάφορες παραλλαγές στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ολλανδία -εν μέρει-, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Νορβηγία και Αυστρία). Αντίθετα με όσα ισχυρίζεται ο μητροπολίτης, το μάθημα είναι απολύτως προαιρετικό. Οι γονείς, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές (σε ηλικία 14-16 ετών), έχουν τη δυνατότητα να απαλλαγούν από τα «Θρησκευτικά», και μάλιστα χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν ή να δώσουν οποιεσδήποτε εξηγήσεις για τις θρησκευτικές τους απόψεις, πράγμα που συμβαίνει σε μας και αντιτίθεται στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης.»#
    Πηγή:http://www.iospress.gr/mikro1999/mikro19990911.htm

  4. Ο/Η Τεν Τεν λέει:

    O Eφραίμ με τη συνενοχή ΝΔ και ΛΑΟΣ και ίσως και ΚΚΕ δεν ξέρω, έγραψε κανονικά τη Βουλή. Έχουμε κράτος παπάδων;

    Έκαναν το χατίρι του Εφραίμ
    By Factorx | November 24, 2008
    http://www.antinews.gr/

    Για μια ακόμα φορά η ΝΔ έκανε σήμερα το χατίρι του Εφραίμ και του επέτρεψε να μην εξεταστεί από την Εξεταστική Επιτροπή. Τόσο ο Εφραίμ όσο και ο Αρσένιος αρνήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις με αποτέλεσμα να προκληθεί ψηφοφορία στην Εξεταστική, η οποία τελικά με 13 ψήφους και ύστερα από πρόταση της ΝΔ έκανε δεκτό το αίτημά τους να καταθέσουν δια γραπτού υπομνήματος.

    Μειοψήφησαν το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ που ζήτησαν να γίνουν δεκτά τα υπομνήματα, αλλά οι κ. Εφραίμ και Αρσένιος να υποβληθούν στη διαδικασία ερωτήσεων, ακόμη κι αν αρνηθούν να απαντήσουν, προκειμένου να μην γενικευθεί η πρακτική των δύο ιερομόναχων. Ο ΛΑΟΣ ζήτησε τα υπομνήματα να υποβληθούν στην γραμματεία της Βουλή και η Εξεταστική Επιτροπή να αρνηθεί να τα παραλάβει.

    Προσερχόμενος προηγουμένως ο Εφραίμ στην Βουλή μόνο που δεν …αφόρισε τους δημοσιογράφους. «Είστε αλειτούργητοι, αλιβάνιστοι και εγωιστές», τους είπε «Ποια Εξεταστική; Πως με βγάλατε κατηγορούμενο χωρίς να με ακούσετε;».

    Στο υπόμνημά του ο ηγούμενος Εφραίμ υποστηρίζει πως τις ανταλλαγές δεν τις ζήτησε η Μονή, αλλά το ….κράτος.

  5. Ο/Η λ:ηρ λέει:

    Ο Υπουργός Εθνικής Ημιμάθειας και Φαντασιοπληξίας ισχυρίστηκε πως το μάθημα των θρησκευτικών είναι γνωσιολογικό. Με μια πρόχειρη ανάλυση που έκανα στο διδακτικό υλικό, διαπίστωσα πως για μια ακόμη φορά ο Ανίδεος Υπουργός δεν ξέρει για τι πράγμα μιλά.

  6. Ο/Η Ανορθόδοξος λέει:

    Φίλε Ροΐδη
    Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με το οτι η διδασκαλία των θρησκευτικών σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Διάβασε αν έχεις χρόνο το κείμενο του παρακάτω λινκ:

    Υπάρχει σύγκρουση του άρθρου 3, παρ 1 και του 16 παρ 2, με το άρθρο 13 παρ 1 και 2 «περί θρησκευτικής ελευθερίας». Επίσης, στο κείμενο αυτό περιγράφεται η διδασκαλία του μαθήματος στην Ευρώπη. Συνοπτικά:

    Στην Ιταλία, πατρίδα του ρωμαιοκαθολικισμού, το μάθημα των θρησκευτικών είναι προαιρετικό, και το διδάσκονται ΜΟΝΟ μετά από αίτηση του γονέα ή του ίδιου του μαθητή, εάν είναι άνω των 16.

    Στη Γαλλία, το μάθημα των θρησκευτικών ΔΕΝ διδάσκεται στα δημόσια σχολεία και απαγορεύεται ακόμα και η έκφραση της προσωπικής γνώμης του καθηγητή πάνω σε θέματα πίστεως…

    Στη Γερμανία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, το Βέλγιο και τη Φιλανδία, το μάθημα διδάσκεται, αλλά με δυνατότητα να διδαχθούν οι μαθητές κάποιο «εναλλακτικό» στη θέση του, συνήθως ηθική ή φιλοσοφία.

  7. Ο/Η Po λέει:

    Ανορθόδοξος,
    Έχεις δίκιο το ξέρω, αλλά ήθελα να τονίσω ότι το μάθημα που διδάσκεται ΔΕΝ είναι μάθημα θρησκευτικών, αλλά μάθημα κυρίως της ορθοδοξίας. Ακόμη και, έστω αυτό το Σύνταγμα με τις αντιφάσεις του, καταστρατηγείται. Αυτό θέλω να τονίσω.

  8. Ο/Η stavroula λέει:

    Na sumplhrwsw k gw ws ekpedeutikos stis HPA.
    To ma8hma twn 8rhskeutikwn einai opws sthn Gallia.
    Alla sto ma8hma «World Literature, 10th grade», pou eixe tuxei na dida3w sto parel8on anaferontai keimena ap thn P. kai K.
    Dia8hkh (ws logotexnika). Anamesa sta kefalaia uphrxan epishs
    Iliada , Arxaio Drama, Kavafhs klp.
    Epishs se sxolikes giortes opws ta Xristougenna dn apagoreuontai t analoga tragoudia ap tis ma8hthkes xorodies k
    genika 8rhskeutika tragoudia (spirituals/gospel, classical/contemporary).
    Allwste gt n apagoreuontan…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.