Το Ισλαμικόν Δίκαιον της ελληνικής Θεοκρατίας

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
ολλοί ισχυρίζονται πως η Ελλάδα αποτελεί μια ιδιόρρυθμη περίπτωση θεοκρατικού καθεστώτος. Ο συχωρεμένος μάλιστα ο Χρ.Παρασκευαϊδης είχε κάποτε βροντοφωνάξει: «Η Ελλάς δεν είναι Γαλλία, δεν είναι état laïque».

Η δήλωση αυτή του μακαρίτη, ισχύει απόλυτα στην περίπτωση της μειονότητας της Θράκης. Εδώ το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ εγκαθίδρυσαν μια ισλαμική νησίδα, όπου όσον αφορά στο οικογενειακό δίκαιο, εφαρμόζεται ο Ισλαμικός Νόμος. Μπορεί η Σαρία να μην ισχύει στην Τουρκία, μπορεί να μην ισχύει σε καμία χώρα της Δύσης, ούτε καν στην Βουλγαρία, αλλά η Ελλάδα της Ε.Ε, ακολουθεί τα χνάρια του Ιράν, του Αφγανιστάν και της Σαουδαραβίας. To νομικό αυτό τερατούργημα βόλευε την ανδρoκρατούμενη μειονότητα και έτσι δεν προσβλήθηκε ποτέ στην ελληνική Δικαιοσύνη, μέχρις ότου μια φαρμακοποιός που διεκδικούσε το νόμιμο μερίδιο της πατρικής κληρονομιάς κατέφυγε στην ελληνική Δικαιοσύνη. Ευτυχώς το Μονομελές Πρωτοδικείο Ροδόπης στάθηκε στο ύψος του και δεν αποφάσισε όπως έκανε το σεβαστόν Εκλογοδικείον που γνωμοδότησε ότι χάριν του θείου Αχιλλέως μπορεί σε έναν νομό της Μακεδονίας να προσμετρώνται και τα λευκά ψηφοδέλτια. Εδώ επικράτησε ο κοινός νους και αποφασίστηκε τον περασμένο Μάρτη πως η ελληνική νομοθεσία, το ευρωπαϊκό δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα ισχύουν και στον Νομό Ροδόπης κι έτσι αποφύγαμε το κράξιμο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ΕΔΑΔ).

Ίσως αναρωτηθεί κάποιος, γιατί ευσεβέστατοι πολιτικοί, όπως ο ωριμάσας ΓΑΠ ή η ήρεμη δύναμις Καραμανλής junior, ανέχτηκαν αυτήν την ισλαμική παρένθεση μέσα στον νομικό μας κορμό, τη στιγμή που οι διατάξεις του Ιερού Πηδαλίου της Ανατολικής Εκκλησίας περί πορνείας, αυνανισμού, προγαμιαίων σχέσεων, μικτών λουτρών κλπ δεν έχουν δυστυχώς επενδυθεί με το κύρος του Νόμου. Κανείς αιρετικός δεν τυφλώνεται πιά και καμία μοιχαλίς δεν διασύρεται με ανάποδη γαϊδουροκαβαλαρία στα τρίστρατα της Θεσσαλονίκης. Μην βιαστείτε να τους αδικήσετε. Σκεφθείτε πως σιωπούσαν ακόμη και ακραιφνείς Απόστολοι της Ορθοδοξίας όπως οι κ.κ. Παπαθεμελής, Άνθιμος και πως ακόμη και ο ίδιος ο κ.Ψωμιάδης δεν είχε καβαλικέψει τον Βουκεφάλα του για να συντρίψει το ισλαμικό ναρκοπέδιο.

Το μυστικό της γενικής ανοχής, είναι πως μόνον έτσι θα μπορούσε να δικαιολογηθεί ο διορισμός του Μουφτή από το κράτος και η μη εκλογή του από τους πιστούς, όπως συμβαίνει με την αφεντιά του τον Άγιο Βαρθολομαίο που εκλέγεται από τη Σύνοδο και δεν διορίζεται από τον μουσουλμάνο υπουργό. Σου λένε οι υπερπατριώτες μας, δίνοντας δικαστικές εξουσίες στον Μουφτή, τον κάνουμε κρατικό υπάλληλο που αναγκαστικά διορίζεται από τον χριστιανό υπουργό μας και κλείνουμε το δρόμο στον Ψευτομουφτή που-άκουσον άκουσον-εκλέγεται από τους πιστούς.

Σχεδόν ταυτόχρονα το ΕΔΑΔ ανέτρεψε απόφαση του Αρείου Πάγου και αναγνώρισε σε δυο σωματεία της Δ.Θράκης το αυτονόητο δικαίωμά τους να αυτοπροσδιορίζονται «τουρκικά», προφανώς όπως ακριβώς και οι Ρωμιοί της Πόλης μπορεί να ονομάζονται Έλληνες. Άλλωστε, ο προσδιορισμός της μειονότητας ως μουσουλμανικής, με θρησκευτικό δηλαδή χαρακτηρισμό, καταδικάζει όσα μέλη της είναι άθεοι-όπως εύστοχα έχει επισημάνει ο τ.βουλευτής του ΣΥΝ Μουσταφά Μουσταφά-σε ανυπαρξία.

Κύριε Ροΐδη,
Ίσως πολλοί εκλεκτοί πατριώται, να δυσαρεστήθηκαν από τις δυο αποφάσεις. Υπάρχουν όμως και κάποιοι (ευτυχώς ελάχιστοι) που χάρηκαν διότι πιστεύουν πως όταν προστατεύεις τις μειονότητες, τις ενσωματώνεις με τους υπόλοιπους πολίτες και θωρακίζεις την εθνική σου ασφάλεια. Ίσως αντί να καταπατούνται στοιχειώδη δικαιώματα και να φράζονται μέχρι το 1993 Έλληνες πολίτες πίσω από απάνθρωπες μπάρες, πέφτοντας έτσι αναγκαστικά στην αγκαλιά της Άγκυρας, να ήλθε η ώρα να δούμε τα πράγματα κάτω από ο πρίσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού. Δεν ξέρω γιατί, αλλά όταν μελετώ τα ανδραγαθήματα της αγοραίας εθνικοφροσύνης μας θυμάμαι την περίφημη ρήση του Αμερικανού Samuel Johnson (1775) «Patriotism is the last refuge of a scoundrel», τουτέστιν: «Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των παλιανθρώπων».

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

37 Responses to Το Ισλαμικόν Δίκαιον της ελληνικής Θεοκρατίας

  1. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Μα γιατί;

    Τι έχει το Ιερόν +Πηδάλιον+;

    Tι κάνει ο κ. Ψωμιάδης;

    Ακούτε αγαπητέ κ. Λασκαράτε, με τας Ιεράς +Παραδόσεις+ δεν ημπορούμεν να παίζομεν, είτε αυταί είναι χριστιανικαί, είτε μουσουλμανικαί, όπως αυταί που εφαρμόζονται υπό του πολυχρονεμένου ημών Σουλτάνου.

    Αγανακτισμένος Ιερεύς εκ Αργοστολίου, έχων δυσπεψίαν ένεκα υπερκατανάλωσης Ιμάμ Μπαϊλντί.

  2. Ο/Η Dionysos λέει:

    Δεν έχω παρά να συμφωνήσω στο πλήρες σκεπτικό. Είχα αναφερθεί στη σαρία στη Θράκη προεκλογικά στις 44 ερωτήσεις για debate. 😕

  3. Ο/Η ναυτίλος λέει:

    Εξαιρετικό άρθρο και η κατακλείδα του τα λέει όλα:
    «Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των παλιανθρώπων».

  4. Ο/Η Кроткая λέει:

    ευγε στον ασεβή Λασκαράτο για την ενημέρωση!

    (στη φωτό, ο Γιώργος είναι που χορεύει τσάμικα?)

  5. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Δύο παρατηρήσεις:

    Α) Σύμφωνα με το άρθρο 66 του τουρκικού συντάγματος, Τούρκος είναι όποιος έχει την τουρκική υπηκοότητα. Επίσης, στις επίσημες απογραφές του τουρικού κράτους, δεν περιλαμβάνονται στοιχεία για εθνική ή φυλετική καταγωγή.

    Β) Λασκαράτε, υπάρχει μονοσήμαντος ορισμός για τον πατριωτισμό; Αν ναι, θα χαρώ να τον διαβάσω.

  6. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Кроткая,
    Ναι, είναι ο Γιώργος, θιασώτης της ελληνοτουρκικής φιλίας όταν είναι στην κυβέρνηση, σκληρός πατριώτης όταν βρίσκεται στην αντιπολίτευση που διαμαρτύρεται για την επίσκεψη Τούρκων επίσημων στη Θράκη (μόνο οι Έλληνες υπουργοί δικαιούνται να επισκέπτονται το πατριαρχείο). Εκσυγχρονιστής, οπαδός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε διάφορες σαιζόν οπαδός του χωρισμού Εκκλησίας και Κράτους, μόνιμος υποστηρικτής κάποιας νεφελώδους και απροσδιόριστης νεωτερικότητας και διαφόρων αόριστων νέων ξεκινημάτων. Ως ΥΠΕΞ και ως στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος αλλά και ως αρχηγός της αντιπολίτευσης ουδόλως ενοχλήθηκε από την ισχύ της Σαρίας στις φουκαριάρες τις μειονοτικές γυναίκες της Θράκης μας, ούτε από τον διορισμό του Μουφτή. Θιασώτης του Αγίου Βαρθολομαίου υπερασπίζεται τα δικαιώματα του πατριάρχη και κλείνει τα μάτια στα δικαιώματα του Μουφτή. Ας ελπίσουμε πως όταν έλθει στην Εξουσία (δηλαδή ποτέ) δεν θα εφαρμόσει το Ιερόν Πηδάλιον στο οικογενειακό μας Δίκαιο για να ευχαριστήσει τον Παναγιώτατο Άνθιμο. Θεωρεί ως πεμπτουσία της προώθησης της ελληνοτουρκικής φιλίας το ζεϊμπέκικο. Ειδήμονες ισχυρίζονται (εγώ δεν έχω γνώμη) πως ούτε κι εκεί τα καταφέρνει. Αυτά όμως είναι υποκειμενικές κρίσεις.

  7. Ο/Η zaphod λέει:

    Πολύ καλό άρθρο.
    Ευχαριστώ για την επιβεβαίωση της ιστορίας με τις μπάρες που είχα ακούσει όταν ήμουν φαντάρος, αρκετά χρόνια μετά!

    Το γεγονός πάντως πως έστω και σε 1 τετ. μέτρο το κρατικό δίκαιο δεν ίσχυε (ισχύει;) και θεσμοθετημένα μάλιστα προκαλεί πολλές ανησυχητικές σκέψεις για πολίτες α και βου κατηγορίας…

  8. Ο/Η roidis λέει:

    Ίωνας,
    Εμείς εδώ δεν διαθέτουμε μονοσήμαντους ορισμούς για τον πατριωτισμό, οι ορισμοί βγαίνουν αβίαστα από τα γραφόμενά μας. Η ερώτησή σας μας αφήνει, με όλο το σεβασμό, αδιάφορους.

    Αντιθέτως, αι Πατριώται ξέρουν, μπορείτε να απευθυνθείτε σε αυτούς.

    Εδώ ο χώρος είναι ακατάλληλος για τέτοιες ερωτήσεις.

    Οι Άγγλοι λένε (και συμφωνώ): Ask a stupid question and get a stupid answer.

    Η Ειρωνεία εδώ δεν έχει χώρο να χορέψει.

    Καταλάβατε;

  9. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Ροΐδη,

    εκτός από την κλητική, μου κάνει εντύπωση ο πληθυντικός αριθμός. Δεν ξέρω αν είστε το ίδιο πρόσωπο με τον «Αναγνώστη Λασκαράτο».

    Παρακάτω, διαβάζω

    […] αι Πατριώται ξέρουν, μπορείτε να απευθυνθείτε σε αυτούς […]

    και

    Η Ειρωνεία εδώ δεν έχει χώρο να χορέψει./blockquote>

    Διαβάζοντας τα παραπάνω, μήπως εξαιρείτε τη δικιά σας;

    Από τη φρασεολογία της εξωτικής Ινγκλατέρας, ξέρουμε και στο χωριό μου. Ειναι το Ηλιθιοχώρι Τετραϋδρογεστερόνης. Το ξέρετε; Θαυμάσιο μέρος, δε λέω, να μη φώναζαν πολύ οι έφηβες παρθένες που βιάζουμε και τ’ Αλβανά που σφάζουμε, όλα θα ήταν τέλεια. Η μπάμπω μας άφησε στις πρόσφατες διακοπές ρεύματος, αλλά της δώσαμε μια και σαβουρδιάστηκε στον εγκρεμνό. Βλέπετε, βρώμαγε και δεν είναι πατριωτικά αυτά τα πράγματα. Έχουμε τους ΧΥΤΑ και μας είναι αρκετοί.

    Πάντως, αν δε σας κάνει πολύ κόπο, διαφωτίστε με για τον ορισμό της Πατρίδας, που «βγαίνει αβίαστα από τα γραφόμενά» σας. Ρωτώ και ξαναρωτώ ο δύσμοιρος, διότι έχω την εντύπωση πως αντιλαμβάνεστε διαφορετικά αυτήν την έννοια από κάποιους παλιότερους – μαζί τους ο ονοματοδότης σας και αρκετοί της στήλης «amour» στα δεξιά.

    Εν ολίγοις, τη χαρίζετε σε λάθος πρόσωπα κι εκεί στόχευα με το αρχικό σχόλιό μου. Σεξπηριστί, we have seen better days.

    Πάω να σφάξω Εβραίους κι έρχομαι.

  10. Ο/Η inconnue λέει:

    «Εγώ, μπαμπά, τι είμαι;» (ρώτησε ο 12χρονος Ιλχάν στην Ξάνθη, τον πατέρα του).
    — Οταν είσαι μόνος σου, είσαι Τούρκος παιδί μου. Οταν είσαι με άλλους Τούρκους, τότε είσαστε «Μουσουλμάνοι της Θράκης».

    Τ.Καμπύλης: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_13/04/2008_266327

  11. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Δυο ενδιαφέροντα άρθρα

    1) Από το «Ποντίκι», 3.4.2008

    Το γιατί η σύγχρονη ελληνική πολιτεία επιμένει χρόνια τώρα σε μια αναχρονιστική ερμηνεία της Συνθήκης της Λοζάνης, βαυκαλιζόμενη μάλιστα πως είναι «το μοναδικό ευρωπαϊκό κράτος που σεβάστηκε τις παραδόσεις των μουσουλμάνων», είναι πραγματικά απορίας άξιο. Το καλό, πάντως, είναι πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει όντως μια κινητικότητα στο ζήτημα και πως οι φωνές που υπογραμμίζουν την κατάφωρη καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο όνομα μιας θεοκρατικής νομιμότητας, πληθαίνουν. Η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου μάνι μάνι ζήτησε το 2001 την κατάργηση της σαρία στη μουσουλμανική Θράκη, αίτημα που σιγοντάρησε κι ο τότε μειονοτικός βουλευτής του Συνασπισμού Μουσταφά Μουσταφά. Και για να μην το ρίξουμε πάλι στις… μολότοφ και τα λοιπά αναρχοπροοδευτικά των Αλαβανο-Βούτσηδων, μάθετε πως κι ο τέως βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ Ιλχάν Αχμέτ ζήτησε το 2006 τον διαχωρισμό δικαστικών και θρησκευτικών αρμοδιοτήτων του μουφτή, υπογραμμίζοντας πως η τέλεση γάμου ενώπιον του μουφτή δεν υποχρεώνει εσαεί τους πιστούς να τρέχουν σε αυτόν για την επίλυση των κοσμικών τους διαφορών και πως οι μουσουλμάνοι πολίτες της θρακικής μειονότητας θα πρέπει να μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δικαστηρίου και μουφτή. Ελληνίδες που δεν μπορούν να παντρευτούν κάποιον εκτός της θρησκείας τους, που μένουν σε τυραννικούς γάμους επειδή ο ιερός νόμος δίνει το σαφέστατο δικαίωμα στον σύζυγο να μη συναινεί στη λύση του, μανάδες που έτσι και ξαναπαντρευτούν χάνουν αυτόματα την επιμέλεια των παιδιών τους… «Σαρικές» αποφάσεις που εν έτει 2008 δημοσιεύονται πάντα εις άπταιστον οθωμανικήν και αφορούν ισότιμους, θεωρητικά, πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γι’ αυτό σας λέω: Ζήτω η μουσουλμάνα φαρμακοποιός, ζήτω πολύ περισσότερο ο εν Ροδόπη δικαστής που της αναγνώρισε το αυτονόητο.

    2)Από την ομιλία του Μουσταφά Μουσταφά, γιατρού μικροβιολόγου, πρώην βουλευτή Ροδόπης του ΣΥΝ, στην ημερίδα για τη μειονότητα της Θράκης που οργάνωσε στις 8/6/06 στην Αθήνα το Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων και η Ελληνική Ενωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

    Πώς έγινα πιστός μουσουλμάνος

    Του ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΟΥΣΤΑΦΑ

    Η άρνηση ύπαρξης Τούρκων στη Θράκη και η επιμονή στο θρησκευτικό προσδιορισμό, όροι όπως οι «Τουρκογενείς», οι «Πομάκοι» και οι «Τσιγγάνοι», η δήθεν πομακοφιλία και το ενδιαφέρον για τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους δεν μπορεί να είναι μέθοδοι για την αντιμετώπιση του υπαρκτού προβλήματος του εθνικού αυτοπροσδιορισμού στη Θράκη. Η κάθε τόσο ανακίνηση αυτού του προβλήματος, η αμφισβήτηση ή η άρνηση της ταυτότητας πραγματικά θλίβουν αφάνταστα τους ενδιαφερόμενους. Για τους τηλεοπτικούς αστέρες, τους πρωτομάστορες αυτούς της πολιτικής, μπορεί να είναι μια φιλοσοφική συζήτηση ή μια καλή προπόνηση για άλλες πιο βαριές συζητήσεις, αλλά για τους μειονοτικούς είναι τουλάχιστον υπέρταση, είναι τουλάχιστον θυμός, είναι μια μεταλλική γεύση στο στόμα και ένα σφίξιμο στη τραχηλική και στερνική χώρα για να χρησιμοποιήσω ιατρικούς όρους.
    ………………………………………………………………………….

    ……………………………………………………………………….
    επέρχονται σημαντικές αλλαγές στη ζωή μου, μετά τη σύσσωμη βάφτισή μου -συμπεριλαμβανομένου και του κόμματός μου- από τον πολιτικό κόσμο της χώρας ως μουσουλμάνου βουλευτή. Προσέλαβα ιεροδιδάσκαλο, απόφοιτο ιερατικής σχολής Σαουδικής Αραβίας, για να μου διδάξει τη μουσουλμανική θρησκεία, την πεντάκις ημερησίως προσευχή, τη νηστεία, τις προσευχές, την τελετουργία, και όλα τα συναφή, διότι αν και 45 ετών μουσουλμάνος δεν τα εγνώριζα. Ενεγράφην στη λίστα των χατζήδων για την επόμενη περίοδο, για να επισκεφτώ τους ιερούς τόπους του Ισλάμ και να γίνω χατζής, και από δω και πέρα να λέγομαι Χατζή-Μουσταφά Μουσταφά. Παρήγγειλα σαρίκι με το οποίο θα κυκλοφορώ από δω και πέρα, και δεν θα το αποχωρίζομαι ούτε στη Βουλή. Η νυν σύζυγός μου και οι κόρες μου, ως μειωμένης πίστης και αριστερές, δεν αποδέχονται το φερετζέ. Υπόσχομαι οι επόμενες τρεις γυναίκες που θα παντρευτώ σαν πιστός μουσουλμάνος θα φορούν το φερετζέ και τα εξ αυτών τέκνα μου -καλή μου ώρα- θα είναι μουσουλμάνοι ή μουσουλμάνες με όλη τη σημασία της λέξης. Θα συμμαχήσω με αγαπητούς συναδέλφους βουλευτές για την τοποθέτηση της εικόνας του Ιησού στη Βουλή -γινόταν τότε συζήτηση για την τοποθέτηση της εικόνας- και την τοποθέτηση ενός μουσουλμανικού αραβουργήματος σε αναλογία ένα προς εκατό κάτω από την εικόνα του Χριστού. ……………………………..

  12. Ο/Η Greek Rider λέει:

    Μόνο εφόσον προστατεύονται τα δικαιώματα αυτών που φοβόμαστε περισσότερο μπορούμε εμείς οι υπόλοιποι να είμαστε σίγουροι οτι υπάρχει δημοκρατία.

    Όπως είπε κάποτε ο Larry Flynt εκδότης του περιοδικού Hustler:»Αν καθάρματα όπως εγώ είναι ελεύθερα να λένε την αποψή τους τότε μόνο μπορείτε και εσείς, που είσαστε καλύτεροι άνθρωποι, να αισθάνεστε σίγουροι για τη δική σας ελευθερία»

  13. Ο/Η Zorba The Greek λέει:

    Φίλε Ροϊδη, bonjour à Bruxelles,

    επέτρεψε μου να χαρακτηρίσω την όποια συζήτηση περί ‘πατριωτισμού’ ως ‘κολοκύθια μετά ριγάνεως’. Άλλωστε, ο καθένας δικαιούται να έχει – και έχει – το δικό του ορισμό περί πατριωτισμού. Όλοι, με το δικό τους τρόπο, πατριώτες είναι και κανένας δε δικαιούται να έχει το μονοπώλιο. Ως εκ τούτου, οι αφορισμοί περί ‘παλιανθρώπων’ ή ‘προδοτών’ αποτελούν, νομίζω, δείγμα έλλειψης πολιτικού πολιτισμού. Σε αυτό συμφωνούμε πιστεύω.

    Και μία σημείωση: Η όποια, έμμεση ή άμεση, εκ παραδρομής η εκ του πονηρού, εξίσωση του Οικουμενικού Πατριάρχη με τον Μουφτή της Θράκης είναι άτοπη. Και αυτό διότι, ως γνωστόν, ο πρώτος είναι πνευματικός ηγέτης 300 περίπου εκατομμυρίων πιστών ενός συγκεκριμένου δόγματος του Χριστιανισμού, ενώ ο δεύτερος τοπικός θρησκευτικός ηγέτης των μουσουλμάνων έλληνων πολιτών που ζούνε στη Θράκη. Ανόμοια πράγματα δε συγκρίνονται, ούτε μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά.

  14. Ο/Η mpateskyloialeste λέει:

    Κύριε Λασκαράτο,
    Εξαιρετικό το άρθρο σας για ένα θέμα που, υποθέτω, δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι Ελληνες – ότι δηλαδή ,οι Ελληνες πολίτες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ απέναντι στο νόμο του κράτους, αλλά η νομική αντιμετώπιση τους εξαρτάται απο τους κανόνες της θρησκευτικής τους πίστης!!

    Αυτό ακούγεται σαν το «Newspeak» του George Orwell, ονομάζουμε δηλαδή την καταπάτηση δικαιωμάτων μερίδας πολιτών ως «σεβασμό των παραδόσεων των μουσουλμάνων»!

    Με το σκεπτικό αυτό, μήπως ο Αμερικανικός νόμος δεν σέβεται τις παραδόσεις των Μορμόνων, που δεν τους επιτρέπει να παντρευονται πολλές γυναίκες?
    Αλήθεια, με το θέμα αυτό τι γίνεται στην Θράκη? Επιτρέπονται οι πολλαπλοί γάμοι?

    – Θα υποθέσω πως όχι, αλλιώς θα είχαμε μεγάλο αριθμό Ελλήνων ( αρσενικών) που θα είχαν αλλαξοπιστήσει και μετακομίσει στην Θράκη – δόξα τον Αλλάχ, έχουμε πληθώρα εισαγόμενων γυναικών που , για να ζήσουν, όχι μόνο να αλλαξοπιστήσουν μπορούν, αλλά δυστυχώς αναγκάζονται να κάνουν πολύ χειρότερα – βλέπε μοντέρνο δουλεμπόριο..

  15. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    ο Ζορμπάς ο Έλλην μου αποδίδει

    @@ έμμεση ή άμεση, εκ παραδρομής η εκ του πονηρού, εξίσωση του Οικουμενικού Πατριάρχη με τον Μουφτή της Θράκης είναι άτοπη. Και αυτό διότι, ως γνωστόν, ο πρώτος είναι πνευματικός ηγέτης 300 περίπου εκατομμυρίων πιστών ενός συγκεκριμένου δόγματος του Χριστιανισμού, ενώ ο δεύτερος τοπικός θρησκευτικός ηγέτης των μουσουλμάνων έλληνων πολιτών που ζούνε στη Θράκη. Ανόμοια πράγματα δε συγκρίνονται, ούτε μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά@@.

    1)Το ζήτημα του διορισμού ενός θρησκευτικού ηγέτη από την πολιτεία και μάλιστα την ετερόθρησκη, δεν είναι βέβαια θέμα αριθμού των πιστών του, είτε πραγματικού είτε φανταστικού, (όπως ο αριθμός των 300 εκατομμυρίων ορθόδοξων πιστών του κ.Ζορμπά). Είναι ζήτημα θρησκευτικής ελευθερίας, είναι αδιαπραγμάτευτο και δεν τίθεται καν σε συζήτηση. Είναι δείγμα της πολιτικής καθυστέρησης που ταλανίζει την χώρα μας η ευκολία με την οποία υποστηρίζονται από πολλούς πολίτες παραβιάσεις αυτονόητων δικαιωμάτων. Γι’αυτό και οι ελληνικές κυβερνήσεις καταφεύγουν στο κουτοπόνηρο κόλπο της Σαρίας, για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, στριμώχνοντας την μειονότητα της Θράκης σε συνθήκες μεσαιωνικού οικογενειακού δικαίου, δώρο μοναδικό στους ισλαμιστές της Άγκυρας.
    Για παράδειγμα ο ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος της Ιαπωνίας ηγείται 40.000 πιστών, αλλά ουδέποτε ο Μικάδος ή ο πρωθυπουργός της χώρας αυτής διανοήθηκαν να τον διορίσουν αν και θα μπορούσε να θεωρηθεί πράκτορας των παραδοσιακών εχθρών τους των Ρώσων από την Εκκλησία των οποίων ξεπήδησε η Ιαπωνική Ορθόδοξη Εκκλησία. Ανάλογα θα μπορούσε να πει κανείς για τον Φιλλανδό ορθόδοξο αρχιεπίσκοπο των μόλις 70.000 πιστών. Ίσως ο κ.Ζορμπάς ο Έλλην να αντιληφθεί καλύτερα τα πράγματα με άλλα δυο παραδείγματα. Ο ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος της ορθόδοξης μειονότητας της Αλβανίας, όχι μόνο δεν διορίστηκε από τον κ.Μπερίσα, όχι μόνο δεν είναι καν Αλβανός, αλλά διορίστηκε από τον Έλληνα πατριάρχη, μαζί με τους 3 Έλληνες επισκόπους του αρχικά, με μιας αμφίβολης κανονικότητας διαδικασία και η αλβανική κυβέρνηση αποδέχτηκε τον διορισμό του έξωθεν, προβάλλοντας veto μόνο για τους επισκόπους τους οποίους απαίτησε να είναι τουλάχιστον Αλβανοί, όπερ και έγινε τελικά. Ένα τελευταίο παράδειγμα ίσως πείσει κάθε αναγνώστη ο οποίος βάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα στην προκρούστειο κλίνη των κοντόθωρων και μικρόνοων εθνικών του συμφεροντων όπως αυτός τα αντιλαμβάνεται. Στην μουσουλμανική Αίγυπτο, ο δικός της Αιγύπτιος ορθόδοξος (μονοφυσίτης) πατριάρχης, επικεφαλής 5 εκατομμυρίων πιστών και ο Έλληνας ορθόδοξος πατριάρχης (μετανάστης από την Κρήτη) των 5.000 πιστών, εκλέγονται από τις Συνόδους τους χωρίς καμμία παρέμβαση της πολιτείας.

    2)Ο αριθμός των 300 εκατομμυρίων πιστών της Ορθόδοξης Εκκλησίας ειναι ολότελα φανταστικός και εκφράζει τους ευσεβείς πόθους του κ.Ζορμπά του Έλληνος. Είναι αλήθεια πως στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας είθισται να γράφεται κατά κόρον πως οι ανά τον κόσμο Ορθόδοξοι είναι 250 εκατομμύρια, άλλοτε να γίνονται 300 και άλλοτε να πολλαπλασιάζονται όπως και οι 5 άρτοι
    σε 350 εκατομμύρια, αριθμοί που οι καλόβολοι Έλληνες πιστοί δέχονται αβασάνιστα, έτοιμοι να πιστέψουν κάθε τι που συμφέρει τους εθνικοθρηκευτικούς μας μύθους. Θα ήταν ενδιαφέρον να μας έλεγε ο κ.Ζορμπάς Έλλην, πως αναλύονται εθνικά αυτοί οι πιστοί, αν σε αυτούς περιλαμβάνει και τους περίπου 200.000 Τούρκους ορθόδοξους της Μολδαβίας (Γκαγκαούζους), τους Σλαβομακεδόνες, τους Παλαιοημερολογίτες, τους Ρώσους Παλαιόπιστους, και τις αναρίθμητες ορθόδοξες σχισματικές και αλληλομισούμενες ολότελα αυτόνομες και ακοινώνητες σέχτες.
    Ο αριθμός των ανά τον κόσμο Ορθόδοξων πιστών μετά βίας μπορεί να ανεβεί στα 95-100 εκατομμύρια. Παραπέμπω στην εγκυρότατη Καθολική εγκυκλοπαίδεια-μην βιαστεί ο κ.Ζορμπάς να την κρίνει με τα μικρόψυχα ελληνορθόδοξα μέτρα, οι άνθρωποι δεν καταδέχονται να κάνουν στατιστικές αλχημείες και αν το αποπειρώντο θα δεχόντουσαν την διάψευση των Ορθοδόξων:

    CATHOLIC ENCYCLOPEDIA: Orthodox Church
    – [ Μετάφραση αυτής της σελίδας ]
    The total number of Orthodox Christians in the world is estimated variously as 95 to 100 millions. (See EASTERN CHURCHES; GREEK CHURCH; CONSTANTINOPLE, …
    http://www.newadvent.org/cathen/11329a.htm – 13k – Προσωρινά αποθηκευμένη

    Η πολυπληθέστερη όλων Ρωσική Εκκλησία, μέσα σε αυτά τα 100 εκατομμύρια είναι 40 εκατ. πιστοί και όχι 80 όπως η ίδια ισχυρίζεται:

    The rise in the Muslim population has raised fears among Russian Orthodox Church leaders and ultra-nationalists that Russia could one day become a Muslim-majority nation. The Church claims to have 80 million followers, but religious experts say the number is closer to 40 million and on the wane.

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/article551693.ece
    5/8/2005
    The rise of Russian Muslims worries Orthodox Church

    Ενδεικτικό των εξωπραγματικών αριθμών που δίνονται είναι και το εξής γεγονός:
    Στις αρχές του 2002 δημοσιεύτηκε διετής έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο Θεολογικών Σπουδών του Χάρτφορντ στις ΗΠΑ σύμφωνα με την οποία, οι ποικίλης προέλευσης ορθόδοξοι χριστιανοί των πάνω από 20 διαφορετικών ορθόδοξων αμερικανικών Εκκλησιών, που εκκλησιάζονται έστω μία φορά τον χρόνο στις ΗΠΑ δεν ξεπερνούν τα 2.200.000 και υπογραμμίζει ότι ο αριθμός απέχει πολύ από αυτόν (5-6 εκατ. και πάνω) που πλασάρουν οι Εκκλησίες αυτές.

    3)Το να θεωρείται ο Ρωμιός πατριάρχης ηγέτης των 100 εκατομμυρίων ή έστω όσων θέλετε Ορθόοξων Χριστιανών, δείχνει την απόλυτη άγνοια του κ.Ζορμπά του Έλληνος, περί τα εκκλησιαστικά. Υπάρχουν 16 ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΕΣ Ορθόδοξες Εκκλησίες τόσο αλληλομισούμενες που δεν έχουν καταφέρει για αιώνες να συγκαλέσουν Οικουμενική Σύνοδο όπως κάνουν η Καθολική και οι προτεσταντικές Εκκλησίες. Ο άγιος Βαρθολομαίος ηγείται των 1500 (χιλίων πεντακοσίων, αριθμού πολύ υποδεέστερου των 100.000 του Μουφτή) ορθόδοξων της Ισταμπούλ, των Ελλήνων ομογενών του εξωτερικού (όσων δηλαδή έχουν κάποια επαφή με την Εκκλησία) και μερικών Ρουθηνών και Ουκρανών ορθόδοξων της διασποράς. Πέραν αυτού δεν υπάρχει τίποτα. Άσβεστο μίσος χωρίζει το οικουμενικό πατριαρχείο με τον Ρώσο πατριάρχη, καμμία επικοινωνία δεν υπάρχει με τους ορθόδοξους της ΠΓΔΜ, η Ουκρανική ορθόδοξη Εκκλησία έχει διαιρεθεί σε 4 Εκκλησίες, ένα μέρος των Βούλγαρων ορθοδόξων έχει αποσχιστεί από την βουλγαρική Εκκλησία, το ίδιο συμβαίνει και στο Μαυροβούνιο, υπάρχουν επίσης οι Παλαιοημερολογίτες Έλληνες και Ρουμάνοι σχισματικοί κλπ κλπ
    Για να μην πάμε μακριά ο άγιος Βαρθολομαίος έδινε επί συχωρεμένου Παρασκευαϊδη μάχη για να μνημονεύεται το όνομά του στις λειτουργίες στις Σέρρες ή στην Άρτα.

    Επαναλαμβάνω πως το δικαίωμα να εκλέγει κάθε θρ. κοινότητα την ηγεσία της είναι ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ.

  16. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτε,

    και όχι μόνον. Μήπως επίσης κάποτε θα έπρεπε να εφαρμοστεί και το ίδο νομικό πλαίσιο για τον γάμο ανηλίκων στην Θράκη; Πως γίνεται ακόμα να επιτρέπονται γάμοι μεταξύ 13 χρονων και 14 χρονω κοριτσιών;
    Επίσης μήπως αυτή η χώρα κάποτε θα έπρεπε να ενημερώσει και τους μουσουλμάνους στην Θράκη για το θέμα των αστικών τους δικαιωμάτων, πέραν των άλων πολιτικών θεμάτων;

  17. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Μπάτεσκύλοι και Sotiris Koukios,
    Συμφωνώ με τις επισημάνσεις σας.
    Όχι δεν επιτρέπεται η πολυγαμία-θα έπεφτε διεθνές κράξιμο-και ευτυχώς δεν γίνεται και κλειτοριδεκτομή. Όχι πως θα είχαν πρόβλημα αυτοί οι σοσιαλΗστές που βασιζόμενοι στις ναζιστικές αρχές των αντίποινων σε αθώους και της συλλογικής ευθύνης, μάντρωσαν Έλληνες πολίτες (μάλιστα τους Πομάκους, που οι ίδιοι τους θεωρούν απόγονους αρχαίων Θρακών και όχι Τούρκους) πίσω από μπάρες (τι δώρο αλήθεια στους στρατοκράτες της Άγκυρας) , αυτοί που ταυτίζουν τον πατριωτισμό με το μίσος κατά των άλλων, αυτοί που χαίρονται να βλέπουν και να δημιουργούν με την πολιτική τους εχθρούς και Δούρειους Ίππους για την Ελλάδα. Ξέρουν πως θα περάσουν στην ανεργία χωρίς βαρβάρους και δεν θα μπορούν να δικαιολογήσουν τους χρυσοφόρους για τις τσέπες τους υπερεξοπλισμούς. Τι τύψεις να έχουν άνθρωποι που με το κατάπτυστο άρθρο 19 (το κατάργησε ο Σημίτης, χωρίς όμως αναδρομική ισχύ της κατάργησης), εξόρισαν Έλληνες πολίτες, διέλυσαν οικογένειες και διατηρούν ανθρώπους χωρίς ταυτότητα, χωρίς δυνατότητα δικαιοπραξίας. Είναι οι ίδιοι που δεν επιτρέπουν σε υπέργηρους εξόριστους Έλληνες πολίτες Σλαβομακεδόνες αντιστασιακούς της Κατοχής, να ανάψουν ένα κερί στους τάφους των δικών τους.

    Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πως θα αντιδρούσαν οι ίδιοι αν η Πολιτεία επέβαλε στις θυγατέρες τους να ακολουθήσουν τις επιταγές του Ιερού Πηδάλιου της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

    Αλλά για να είμαι δίκαιος, ο εκ των εκπροσώπων αυτής της πολιτικής, αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε πως τώρα που έφτασε στα 55 ωρίμασε και δείχνει να θεωρεί όπως και οι οπαδοί του (γιώργοαλλαξέταόλα), πως συλλήβδην οι πρώην υπουργοί του ΠΑΣΟΚ είναι τόσο ένοχοι για τόσο πολλά (όχι βέβαια για ψιλά γράμματα όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα), που πλην της αφεντιάς του, πρέπει να κρύβονται κάτω από το χαλί και να μην μετέχουν στο ανώτατο καθοδηγητικό όργανο του κόμματος.

  18. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Αν και δεν έχει πάντα σημασία το… μέγεθος, μερικά στοιχεία για το πλήθος των Ορθοδόξων στον πλανήτη, για να μη διαδίδονται ανακρίβειες – έστω, άθελά μας.

    Οι κορυφαίοι στατιστικολόγοι σε αυτά τα θέματα, είναι οι – ευαγγελιστές – Dr. David B. Barrett και Dr. Todd M. Johnson, οι οποίοι εργάζονται για το Center for the Study of Global Christianity και συνέγραψαν τη World Christian Encyclopedia (Β’ έκδοση, Oxford University Press, 2001). Ας σημειωθεί πως μέχρι και η Britannica αντλεί τα στοιχεία της από αυτή.

    Και τώρα που ξεκαθαρίσαμε τη σοβαρότητα και την αμεροληψία των ερευνητών, τα τελευταία αναλυτικά στοιχεία βρίσκονται εδώ:

    http://www.gordonconwell.edu/ockenga/globalchristianity/resources.php

    (mid 2008)

    GLOBAL POPULATION

    6,691,484,000

    MEMBERSHIP BY 6 ECCLESIASTICAL MEGABLOCS

    31. Roman Catholics – 1,130,401,000

    32. Independents – 422,659,000

    33. Protestants – 386,644,000

    34. Orthodox – 252,891,000

    35. Anglicans – 82,708,000

    36. Marginal Christians – 36,001,000

    Περισσότερα για τη World Christian Encyclopedia:

    http://www.gordonconwell.edu/ockenga/globalchristianity/wce.php

    Ενδεικτικές κριτικές:

    National Catholic News Service: «It outdistances everything that has yet been published.»

    National Catholic Reporter: «A feat unparalleled since Caesar Augustus issued his famous decree ‘for a census of the whole world’.»

    Catholic Herald: «A scholarly compilation, invaluable for the planning of evangelization.»

    Time Magazine: «A benchmark for our understanding of the true religious state of the planet.»

  19. Ο/Η roidis λέει:

    Ίωνας,
    Η ουσία για τούτο εδώ το ιστολόγιο είναι αυτό που ανέφερε ο κ. Λασκαράτος στο τελευταίο του σχόλιο.

    «το δικαίωμα να εκλέγει κάθε θρ. κοινότητα την ηγεσία της είναι ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ.»

    Αυτή είναι η ουσία, είτε μία κοινότητα έχει 10 (αριθ. 10) ή 252 εκατομμύρια μέλη ή πιστούς.

  20. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Είπε κάποιος το αντίθετο; Εξάλλου, εγώ απάντησα στα δεδομένα που προσκομίστηκαν (μάλιστα, ξεκίνησα με σχόλιο για το… μέγεθος).

    Όμως ο διάλογος πάντα είναι χρήσιμος, όπως και το να προσκομίζουμε ορθά δεδομένα στο τραπέζι.

  21. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Kύριε Ροϊδη,
    με καλύψατε απόλυτα με την παρέμβασή σας και χαίρομαι διότι κανείς πια δεν φαίνεται να αμφισβητεί τη γενική αρχή που θέσαμε πως η αυτοδιοίκηση κάθε θρησκευτικής κοινότητας είναι αδιαπραγμάτευτη, άσχετα από το μέγεθός της.

    Επειδή τέθηκε ένα θέμα για τον αριθμό των ορθόδοξων πιστών στον κόσμο και επειδή ο κ.Θ.Β. προσπαθεί πάλι να δημιουργήσει ζήτημα αναξιοπιστίας μου, εξακολουθώ να επιμένω πως ο αριθμός των Ορθόδοξων πιστών (διχασμένων σε αλληλομισούμενες εθνικές Εκκλησίες) δεν ξεπερνά τα 95-100 εκατομμύρια, όπως λέει η εγκυρότατη Καθολική Εγκυκλοπαίδεια.
    Καταφεύγω τώρα σε ορθόδοξη πηγή, αυτήν του στελέχους της σημαντικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική (OCA, με 400.000 πιστούς) του Mark Stokoe. Στη διεύθυνση της Εκκλησίας αυτής η οποία βρίσκεται σε κανονική επικοινωνία με την Ελληνική και τη Ρωσική Εκκλησία αναφέρεται η ιδιότητα του ανθρώπου αυτού:

    http://www.oca.org/MVorthchristiansnamericaTOC.asp?SID=1 – 28k

    [Mark Stokoe is formerly the Secretary-General of SYNDESMOS and the former Youth Director of the Orthodox Church in America. He is currently a freelance writer and member of St. Paul’s Church (OCA) in Dayton, OH. ].

    Σύμφωνα με την στατιστική λοιπόν του ορθόδοξου αυτού εκκλησιαστικού άντρα, την οποία αναφέρει και ο

    Alexei. D. Krindatch (Krindach)
    του Ορθόδοξου Ιστιτούτου «Πατριάρχης Αθηναγόρας»
    Patriarch Athenagoras Orthodox Institute
    Graduate Theological Union, Berkeley, CA
    akrindatch@aol.com

    στην ιστοσελίδα
    hirr.hartsem.edu/research/orthodoxpaper.html – 69k

    οι ορθόδοξοι πιστοί είναι 180 εκατομμύρια. Το Ινστιτούτο αναφέρει πως μπορεί να είναι μέχρι 216 εκατ σύμφωνα με την άποψη Barett το 2001:

    The estimates of the total number of Orthodox Christians around the globe vary from 180 million [Stokoe, 1995] to 216 million [Barrett, 2001]. As of Church-organization, in the worldwide dimension, the Eastern Christianity consists of two ecclesiastical families of the independent – the so-called autocephalous and autonomous Orthodox Church.

    Oi αριθμοί αυτοί, που προερχόμενοι από ακραιφνώς ορθόδοξες πηγές και ιδιαίτερα τα 180 εκατ. απέχουν πολύ από τα 300 εκατ. του Ζορμπά και τα 252 εκατ. του Ίωνα.

    Μέχρι να καταλήξουν και να τα βρουν μεταξύ τους οι ορθόδοξοι αδελφοί στατιστικολόγοι με τις 5 διαφορετικές εκτιμήσεις (180, 216, 252, 300) ή και 350 που έχει γραφτεί επανειλημμένα και για του λόγου το αληθές σας παραπέμπω στην Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας που τα δίνει όλα και πλειοδοτεί με 350:

    http://www.oodegr.com/oode/ierapostoli/xwres/usa/aities_metastrofis1.htm – 29k

    επιτρέψτε μου δυό λόγια μόνο.
    Οι αλχημείες των Ορθόδοξων στατιστικολόγων είναι πως αφενός κάνουν την λαθροχειρία να διογκώνουν τον αριθμό των 40 εκατ ορθόδοξων Ρώσων πιστών σε 80 ή 100 ή 150 ή 220 εκατομμύρια (σας παρέπεμψα σε προηγούμενο σχόλιο και σε σχετικό άρθρο των Times), αποδίδοντας την ιδιότητα του Ορθόδοξου σε κάθε πολίτη της πρώην ΕΣΣΔ, (με την ίδια ευκολία που κάθε Έλληνας ή κάθε Ρουμάνος κλπ θεωρείται αυθαίρετα πιστός ορθόδοξος, αν και στη Ρωσία υπάρχει τεράστιος αριθμός άθεων)
    και αφεδύο, στην αυθαίρετη συναρίθμηση με τους Ορθόδοξους των πιστών των αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών, που αυτοονομάζονται Ορθόδοξες αλλά είναι μονοφυσιτικές και δεν έχουν καμμία απολύτως λειτουργική ή διοικητική ενότητα με το σώμα των 16 αυτοκέφαλων ορθόδοξων Εκκλησιών.
    Ινδοί, Ασσύριοι, Ερυθραίοι, Αιγύπτιοι, Αιθίοπες, Αρμένιοι, Σύροι προστίθενται και φουσκώνουν τον αριθμό. Μερικοί μάλιστα αθροίζουν στην ορθόδοξη σούπα ακόμη και τους Φραγκολεβαντίνους, τους Ελληνοκαθολικούς (Ρουμ Κατολίκ) και γενικά κάθε ελληνόρυθμο ή ανατολικού ρυθμού Ουνίτη ή Βυζαντινοκαθολικό.

    Νομίζω πως υπήρξα σαφής.

  22. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    εκ παραδρομής ανέφερα ως στατιστικολόγο τον Θ.Β.
    Συγγνώμη,
    απαντούσα στον Ίωνα.

  23. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Λασκαράτε,

    έγραψες

    Ο αριθμός των ανά τον κόσμο Ορθόδοξων πιστών μετά βίας μπορεί να ανεβεί στα 95-100 εκατομμύρια. Παραπέμπω στην εγκυρότατη Καθολική εγκυκλοπαίδεια […]

    και παρακάτω

    οι ορθόδοξοι πιστοί είναι 180 εκατομμύρια. Το Ινστιτούτο αναφέρει πως μπορεί να είναι μέχρι 216 εκατ

    Πρώτα απ’ όλα, να ξεκαθαρίσω πως δε συμμετέχω σε πλειοδοτικό ή μειοδοτικό διαγωνισμό, ούτε και μ’ ενδιαφέρει η αντιπαράθεση για την αντιπαράθεση – πόσω μάλλον η «δημιουργία ζητήματος αναξιοπιστίας» κάποιου. Αν υπάρχει κάτι να ειπωθεί, ας ειπωθεί δημοσίως, με στοιχεία και επιχειρήματα. Γι’ αυτό, καλό είναι να μην προτρέχουμε.

    Από τα 95 μέχρι τα 180 (για να πάρω τα κάτω άκρα), υπάρχει άβυσσος. Τα 300 «του Ζορμπά» και τα 95 τα «δικά σου», βασίζονται σε εκτιμήσεις και όχι σε έρευνα. Ο ένας πλειοδοτεί, ο άλλος μειοδοτεί, αλλά όχι με επιστημονικό τρόπο. Και στην στατιστική, αποκλίσεις πάνω από ένα λογικό ποσοστό (3, 5, 10%), καταδικάζονται.

    Τα 252, δεν είναι «δικά μου». Είναι το αποτέλεσμα της έρευνας των ειδικών επιστημόνων που θεωρούνται οι καλύτεροι σε αυτόν τον τομέα. Η ΟΟΔΕ και τα στελέχη εκκλησιών που ανέφερες, δεν είναι εξειδικευμένοι ερευνητές, αλλά εκτιμητές. Ας ήταν κι ο Βούδας ή ο Οικουμενικός Πατριάρχης: το ίδιο θα έλεγα.

    Όπως έγραψα προηγουμένως, η Britannica αντλεί τα στοιχεία της από τη World Christian Encyclopedia (WCE)* και αυτό το γνωρίζω από πρώτο χέρι. Φαντάζομαι, δεν υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις για την εγκυρότητα της Britannica, ούτε για τις κριτικές των Καθολικών που παρέθεσα (θα είχαν κάθε λόγο να προσβλέπουν σε διαφορετικά αποτελέσματα). Όσο για την ανεξαρτησία της Catholic Encyclopedia, εύστοχα αναφέρεται στη Wikipedia «the encyclopedia was designed to serve the Roman Catholic Church, excluding information which has no relation to the Church and explaining matters from the point of view of the official Catholic doctrine, as it stood during the pontificate of Pius X.».

    Πλην αυτού, Λασκαράτε, τα στοιχεία που παρατέθηκαν από την Catholic Encyclopedia, είναι του 1911. Χαμηλά στη σελίδα που παρέπεμψες, γράφει:

    Publication information – Written by Adrian Fortescue. Transcribed by Geoffrey K. Mondello, Ph.D.. The Catholic Encyclopedia, Volume XI. Published 1911. New York: Robert Appleton Company. Nihil Obstat, February 1, 1911. Remy Lafort, S.T.D., Censor.»

    Τα σχόλια περιττεύουν. Έχουμε 2008, όχι 1911.

    Η Ρωσία είχε πληθυσμό 145,274,019 σύμφωνα με την απογραφή του 2002 και η WCE στην έκδοση του 2001 δίνει 75,950,000 ως Ορθόδοξους.

    Το State Department στην πρόσφατη (2007) έκθεσή του για τη θρησκευτική ελευθερία, γράφει «approximately 100 million citizens consider themselves Russian Orthodox Christians».

    http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2007/90196.htm

    Μάλλον τα 250 εκατομμύρια είναι αντιπροσωπευτικός αριθμός και πρέπει να επανεξετάσεις τη θέση σου.

    Εν κατακλείδι, νομίζω πως όσοι φουσκώνουν ή ξεφουσκώνουν μια πραγματικότητα, έχουν να κερδίσουν το ίδιο: απολύτως τίποτα. Αλλά, καλά να είμαστε για να τα συζητάμε. Όλοι έχουμε κάτι να κερδίσουμε.

    Σημείωση: αυτό που εμφανίστηκε σε προηγούμενο σχόλιο με smiley σαν «(mid 2008)», είναι «mid 2008» – δηλαδή η εκτίμηση για το μέσο του έτους που διανύουμε.

    * online έκδοση στο http://worldchristiandatabase.org/ – περιλαμβάνει 10,000 θρησκείες και 33,830 χριστιανικά δόγματα και ομολογίες

  24. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Ίωνα,
    πρέπει να ντρέπεσαι. Μου λες πως έγραψα

    @@έγραψες

    Ο αριθμός των ανά τον κόσμο Ορθόδοξων πιστών μετά βίας μπορεί να ανεβεί στα 95-100 εκατομμύρια. Παραπέμπω στην εγκυρότατη Καθολική εγκυκλοπαίδεια […]

    και παρακάτω

    οι ορθόδοξοι πιστοί είναι 180 εκατομμύρια. Το Ινστιτούτο αναφέρει πως μπορεί να είναι μέχρι 216 εκατ@@

    Αυτό είναι καθαρή πλαστογραφία που με παρουσιάζει να αναιρώ τον εαυτό μου. Στο δεύτερο σκέλος έγραψα:

    «Σύμφωνα με την στατιστική λοιπόν του ορθόδοξου αυτού εκκλησιαστικού άντρα, ………

    οι ορθόδοξοι πιστοί είναι 180 εκατομμύρια. Το Ινστιτούτο αναφέρει πως μπορεί να είναι μέχρι 216 εκατ σύμφωνα με την άποψη Barett το 2001»

    Δεν είναι δική μου άποψη τα 180 εκατομμύρια. Εγώ υιοθετώ όπως είπα τα 95-100. Τα 180 είναι η άποψη του ορθόδοξου Stokoe, όχι δική μου που αντιφάσκει όπως προσπαθείς να πεις με τα προλεγόμενά μου. Την ορθόδοξη στατιστική την επικαλέστηκα για να σου δείξω πως ακόμη και ορθόδοξες πηγές δίνουν 70 εκατ. λιγότερους από αυτές που εσύ προβάλλεις.
    Είσαι ανέντιμος άνθρωπος και δεν έχει νόημα να σου απαντώ.
    Αν ρίξεις μια ματιά στην στατιστική που πλασάρεις, οι Μονοφυσίτες (Αιθίοπες, Αρμένιοι, Ινδοί, Αιγύπτιοι, Ασσύριοι, Ερυθραίοι, Σύροι) απουσιάζουν. Έχουν τσουβαλιαστεί με τους Ορθόδοξους.
    Με ξένα κόλλυβα δηλαδή φτιάχτηκαν τα 250 εκατ..

  25. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Λασκαράτε,

    παρέθεσα δύο αποσπάσματα από το προηγούμενο σχόλιό σου, στα οποία απαντούσα παρακάτω, ξεκινώντας με το «δε συμμετέχω σε πλειοδοτικό ή μειοδοτικό διαγωνισμό, ούτε και μ’ ενδιαφέρει η αντιπαράθεση για την αντιπαράθεση». Και στα δύο αποσπάσματα, φαίνεται η πηγή των εκτιμήσεων· στο πρώτο η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια και στο δεύτερο το Ινστιτούτο. Είναι απολύτως ξεκάθαρο ποιος έγραψε τι και ποια είναι η πηγή (εξάλλου, υπάρχει και ολόκληρο το σχόλιό σου παραπάνω!). Σε παρακαλώ, ξαναδιάβασε όσα έγραψα και μην έχεις εύκολους τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς για «πλαστογραφίες» και «ανεντιμότητες».

    Στο θέμα μας, λες «εγώ υιοθετώ όπως είπα τα 95-100». Δηλαδή, το νούμερο της «εγκυρότατης Καθολικής Εγκυκλοπαίδειας», όπως έγραψες παραπάνω.

    Τα στοιχεία της Καθολικής Εγκυκλοπαίδειας, είναι του 1911. Αλλά δεν απάντησες σε αυτό το ερώτημα.

    Πλην αυτού, Λασκαράτε, τα στοιχεία που παρατέθηκαν από την Catholic Encyclopedia, είναι του 1911. Χαμηλά στη σελίδα που παρέπεμψες, γράφει:

    http://www.newadvent.org/cathen/11329a.htm

    Publication information – Written by Adrian Fortescue. Transcribed by Geoffrey K. Mondello, Ph.D.. The Catholic Encyclopedia, Volume XI. Published 1911. New York: Robert Appleton Company. Nihil Obstat, February 1, 1911. Remy Lafort, S.T.D., Censor.”

    Τα σχόλια περιττεύουν. Έχουμε 2008, όχι 1911.

    Eλπίζω να μην το αγνοήσεις για δεύτερη φορά.

    Eπίσης, μάλλον δεν κατάλαβες όσα γράφονται στο συγκεκριμένο μέρος του συνοπτικού πίνακα που παρέθεσα. Γράφει «MEMBERSHIP BY 6 ECCLESIASTICAL MEGABLOCS», δηλαδή των έξι κυριότερων «τάσεων». Η World Christian Encyclopedia περιλαμβάνει 33.830 χριστιανικά δόγματα και ομολογίες, σε δύο τόμους (2.600 σελίδες). Αυτός ήταν ένας μονοσέλιδος πίνακας και – φυσικά – δεν περιλαμβάνει τα πάντα (π.χ. οι Μονοφυσίτες, με τις πιο αισιόδοξες σημερινές εκτιμήσεις, υπολογίζονται σε 15 εκατομμύρια).

    Τέλος, ασχολίαστα άφησες και τα στοιχεία για τη Ρωσία (όπως αυτά του State Department).

  26. Ο/Η Ερμηνευτής των Γραφών. λέει:

    Ίωνα,
    γράφεις πως οι Μονοφισίτες είναι το πολύ 15 εκατομμύρια, για να αντιμετωπίσεις τον κ.Λασκαράτο.
    Έχουμε και λέμε
    Αιθίοπες μονοφυσίτες: Η Αιθιοπία έχει πληθυσμό 54 εκατομμύρια και οι μισοί, ας πούμε τα 25 εκατομμύρια είναι χριστ.μονοφυσίτες.
    Η Αίγυπτος έχει 7,5 εκατομμύρια Κόπτες
    Η Αρμενία έχει 3.300.000
    Για τους Ινδούς, Σύρους, Ερυθραίους, Ασύριους που λεει ο κ.Λασκαράτος δεν ξέρω, αλλά από μόνοι τους αυτοί μας κάνουν 35 εκατομμύρια, υπερδιπλάσιοι από τους δικούς σου αριθμούς συν οι υπόλοιποι που δεν ξέρω. Άρα κάνεις απροκάλυπτα αλχημείες.
    Αν η στατιστική είναι του 1911, αυτό σημαίνει πως οι Ορθόδοξοι Ρώσοι, μετά την Επανάσταση του 17 έχουν μείνει οι μισοί.

  27. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Ερμηνευτή των Γραφών,

    ο Λασκαράτος δεν είναι εχθρός μου για να τον «αντιμετωπίσω».

    Η Αιθιοπία έχει πληθυσμό 75 εκατομμύρια και η Ορθόδοξη Αιθιοπική Εκκλησία 40 εκατομμύρια πιστούς (45 κατά το Πατριαρχείο).

    Επειδή μάλλον δεν ερμηνεύεις (pun intended) σωστά το μονοφυσιτισμό, διάβασε την άποψή της.

    http://www.ninesaintsethiopianorthodoxmonastery.org/id21.html

    Ethiopian Tewahedo Church belongs to the group of Orthodox Churches wrongly termed «Monophysite» but which prefer the epithet «Non-Chalcedonian». The other members of this family are the Coptic, Armenian, Syrian and Indian Churches. Together with the Roman Catholic Church and the Byzantine Orthodox Churches they comprised the One, Holy, Catholic and Apostolic Church for four centuries until the division arose on account of the Greek-Roman Council of Chalcedon in 451 A.D. which insisted that Christ had the two natures of Humanity and Divinity.

    και παρακάτω

    Monophysitism is rejected. It is a question of error in vocabulary, the concepts of Nature and Person not being clear and there being obscurity in philosophical terms such as physis, hypostasis, ausia, prosopon, atreptos, mia, mono etc.

    (σημείωση: tewahedo σημαίνει «μια ενωμένη φύση», σε αντιδιαστολή με τη «μια μοναδική φύση»)

    Όταν η ίδια η εκκλησία απορρίπτει το χαρακτηρισμό («monophysitism is rejected») και δηλώνει που ανήκει, εμείς περιττεύουμε.

    Όσο για την Καθολική Εγκυκλοπαίδεια, η έκδοση του 1911 στην οποία παρέπεμψε ο Λασκαράτος (όπως γράφει και στο κάτω μέρος τη σελίδας, αν υπάρχει έστω και ένας που έχει ακόμη αμφιβολίες) , υπολόγιζε το συνολικό αριθμό των Ορθοδόξων σε 95-100 εκατομμύρια.

    Οι εκτιμήσεις που έγιναν πριν από έναν αιώνα, προφανώς δεν έχουν σχέση με τα τωρινά στατιστικά δεδομένα.

    Τέλος, οι ορθόδοξοι Ρώσοι σήμερα υπολογίζονται σε 75 εκατομμύρια (επί συνόλω 145) από τη WCE και σε 100 εκατομμύρια από το State Department (δες παραπάνω). Προφανώς και οι δύο τάσεις (συνολικός πληθυσμός, ορθόδοξοι) είναι καθοδικές, ειδικά μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ.

  28. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Συγγνώμη για τα smilies. Δεν είναι δικά μου, απλά το έχει αυτό το χούι το WordPress (τα βγάζει αυτόματα με κάποιους συνδυασμούς χαρακτήρων) και ξεχνιέμαι.

  29. Ο/Η Ερμηνευτής των Γραφών λέει:

    Ίωνα,
    μη με θεωρείς ηλίθιο. Είμαι Θεολόγος. Καμμία Εκκλησία δεν αυτοχαρακτηρίζεται Μονοφυσιτική. Ο χαρακτηρισμός είναι υποτιμητικός. Όπως οι Παλαιοημερολογίτες δεν δέχονται την ονομασία αυτή, ούτε οι Ιεχωβάδες και πάει λέγοντας.
    Οι λεγόμενες αρχαίες ανατολικές Εκκλησίες, αυτές που οι άλλοι τις λένε μονοφυσιτικές και οι ίδιες λέγονται Ορθόδοξες, δεν ανήκουν όπως ξέρεις καλά στο σώμα της Ορθοδοξίας. Η στατιστική σου όμως τις προσθέτει εκεί. Κακώς. Κάκιστα εσύ μας λέγεις πως είναι μόνο 15 εκατομμύρια το μάξιμουμ. Είναι πολύ περισσότεροι. Πάνω από 60 εκατομμύρια. Πρέπει να αφαιρεθούν από τους ορθόδοξους της απογραφής σου.
    Πως είναι δυνατόν οι Ρώσοι ορθόδοξοι πάλι, να είναι 75 ή 100 εκατομύρια, όταν οι Ρώσοι επίσκοποι είναι κάπου 120. Πόσους ποιμαίνει ο καθένας; Κάπου 80 είναι οι Έλληνες επίσκοποι με 10 εκατομύρια λαό.
    Τελείωνε ρε Ίωνα, όλο κουτοπονηριές μου είσαι. Με 100 εκατομμύρια πιστούς έπρεπε να ήντουσαν 500 Ρώσοι επίσκοποι το λιγότερο.

  30. Ο/Η Ίωνας λέει:

    [Προειδοποίηση: ακολουθεί σεντόνι. Προσπάθησα να το κάνω όσο πιο απλοϊκό γίνεται, γιατί το θέμα είναι βαρετό για τους περισσότερους και ήδη έχουμε ξεφύγει. Πηγές: Britannica, Encarta, World Christian Encyclopedia, Wikipedia, επίσημοι ιστότοποι χωρών και Εκκλησιών.]

    Ερμηνευτή,

    στο θέμα της ειδικότητας, ισχύει η παλιά διαδικτυακή παροιμία «στο ίντερνετ κανείς δεν ξέρει πως είσαι σκύλος». Τουτέστιν, ούτε εσύ ξέρεις τι (και ποιος) είμαι εγώ, ούτε εγώ τι (και ποιος) είσαι εσύ – και δεν έχει καμιά απολύτως σημασία. Μετράνε μόνο τα δεδομένα και η ευστάθεια των επιχειρημάτων.

    Παραδείγματα;

    α) Τα στοιχεία της «εγκυρότατης Καθολικής Εγκυκλοπαίδειας» (Λασκαράτος), από το 1911.
    β) «Η Αιθιοπία έχει πληθυσμό 54 εκατομμύρια» (εσύ).

    Aν διάβαζες προσεκτικά τα προηγούμενα σχόλιά μου, θα έβλεπες ότι…

    …στο συγκεκριμένο μέρος του συνοπτικού πίνακα που παρέθεσα. Γράφει “MEMBERSHIP BY 6 ECCLESIASTICAL MEGABLOCS”, δηλαδή των έξι κυριότερων “τάσεων”.

    (μιλάμε πάντα για τη World Christian Encyclopedia, βλέπε στοιχεία σε προηγούμενα σχόλια)

    Υπάρχουν ακόμη 2.599 σελίδες για όλα τα γούστα, βασισμένες σε έρευνα και όχι σε προσωπικές εκτιμήσεις. Από Jedi (ναι, Jedi), μέχρι το πιο παρανοϊκό αμερικανικό δόγμα που μπορείς να φανταστείς.

    Για το Μονοφυσιτισμό, οι ίδιες οι Εκκλησίες έχουν επίσημη και ξεκάθαρη θέση.

    Oriental Orthodox Churches reject the heretical Monophysite teachings of Eutyches and of Nestorius as well as the Dyophysite definition of the Council of Chalcedon.

    Δεν απορρίπτουν ένα «υποτιμητικό χαρακτηρισμό» επειδή… δεν τους αρέσει η λέξη, αλλά για τις ουσιώδεις θεολογικές διαφορές (όπως τις έχουν διατυπώσει οι Αρμένιοι, οι Κόπτες κ.α.).

    Πριν…

    Much has been said about the difficulties in understanding the Greek technical terms used in these controvesies. The main words are ousia, physis, hypostasis and prosopon. These difficulties became even more exaggerated when these technical terms were translated into other languages. In Syriac, physis was translated as kyana and hypostasis was qnoma. The shades of meaning are even more blurred between these words, and they could not be used in such a philosophical way as their Greek counterparts.

    …και μετά:

    Τhe Armenian Orthodox Church […] considers Monophysitism, as taught by Eutyches and condemned at Chalcedon, a heresy and only disagrees with the formula defined by that council.

    Αν δεν υπάρχουν αντιρρήσεις, λέω να κρατήσουμε την άποψή τους, μια και μιλάμε γι’ αυτές.

    Ας πούμε ενδεικτικά και για τους Ασσύριους, στους οποίους αναφέρθηκε ο Λασκαράτος.

    The Assyrian Church of the East is sometimes incorrectly considered as Oriental Orthodox. […] it accepts a Nestorian-like Christology that is categorically rejected by the Oriental Orthodox Communion, and venerates saints anathematized by the latter.

    Συμπέρασμα: μονοφυσίτες υπάρχουν στις μέρες μας, αλλά δεν είναι αυτοί που νομίζουμε.

    Για την ποιμαντική τέχνη και επιστήμη στη… Χώρα των Χιλίων Προέδρων και του photo opportunity, δεν ξέρω κάποιον που να έχει απορίες. Kάνεις λάθος που υπολογίζεις με βάση τα ελληνικά «μεγέθη» (π.χ. η Αγγλία έχει υποδεκαπλάσιο δημόσιο τομέα και πενταπλάσιο πληθυσμό). Όμως, προηγουμένως, σου ξέφυγε κάτι για τη Ρωσία: η World Christian Encyclopedia δίνει 75 εκατομμύρια και το State Department 100 (επί συνόλω 145).

    Τρεις υποθέσεις μπορώ να κάνω.

    1) Κλασσικά «αμερικανάκια», τσουβαλιάζουν ό,τι «εξωτικό» δε μπορούν να καταλάβουν.
    2) Υπάρχει μυστική συμφωνία εβραιομασόνων, Σόρος και Πούτιν, με τις ευλογίες του «παππούλη».
    3) Έχουν καλύτερες μεθόδους καταγραφής από τους bloggers.

    Προσωπικά, μου φαίνεται πιο λογικό το νούμερο της WCE.

    Κλείνω με το Ξανθό Γένος.

    In December 2007 the Russian Orthodox Church had 142 dioceses containing 27,942 parishes served by 26,540 priests and 3,301 deacons. There were 193 bishops, 732 monasteries, two universities, five theological academies and 75 theological schools in the territory of the former Soviet Union and has a well-established presence in many other countries all over the world.

    Στην Αιθιοπία είχες απόκλιση 40% (πληθυσμιακή), στη Ρωσία 60% (επισκοπική).

    Φιλικά,

    Ίωνας aka Ανέντιμος aka Πλαστογράφος aka Kουτοπόνηρος aka Aλχημιστής

  31. Ο/Η Ίωνας λέει:

    (διευκρίνιση: στο τέλος του σεντονιού έγραψα Ρωσία, με το μυαλό στην Εκκλησία της Ρωσίας)

  32. Ο/Η Ίωνας λέει:

    Κλειστόν λόγω διακοπών.

    Δε νομίζω πως ξέχασα κάτι· εξάλλου, κάνουμε κύκλους εδώ και ημέρες. Ας φύγω με αναφορά στο αρχικό μας θέμα: ναι, η σαρία είναι απαράδεκτη και όσοι σιωπηρά επιδιώκουν τη διαιώνισή της, κατάπτυστοι.

  33. Ο/Η laskaratos λέει:

    Επιτέλους,
    βρέθηκε Έλληνας ευρωβουλευτής να καταγγείλει την Ελλάδα τη μόνη ευρωπαϊκή χώρα (της Τουρκίας συμπεριλαμβανόμενης), που εφαρμόζει τη Σαρία στο οικογενειακό της δίκαιο:

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=116051

    Τρεμόπουλος ρωτάει Κομισιόν για τη σαρία στη ΘράκηΣτο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φέρνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι το θέμα της ισχύος του εθιμικού δικαίου της ισλαμικής σαρία στη Θράκη και των διακρίσεων που αυτή επιβάλλει σε βάρος των γυναικών της μειονότητας.
    Με ερώτηση του ευρωβουλευτή Μιχάλη Τρεμόπουλου καλείται η Κομισιόν να απαντήσει κατά πόσον είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία η υποχρεωτική επιβολή της Σαρία σε περιφέρεια χώρας-μέλους, καθώς και αν θεωρεί ότι εξακολουθεί να δεσμεύει την Ελλάδα η σχετική διάταξη της Συνθήκης της Λωζάννης.

    «Ο σεβασμός προς τα μειονοτικά δικαιώματα δεν είναι λογικό να οδηγεί σε μειωμένα δικαιώματα των γυναικών», δήλωσε ο Μιχ. Τρεμόπουλος. Και πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια, ώστε οι διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας και η ισοτιμία των μειονοτικών συμπολιτών μας να συμβαδίσουν και με την ισοτιμία ανδρών και γυναικών της μειονότητας».

  34. Ο/Η ΚΔ λέει:

    Εφημερίδα της Θράκης
    Barιkat
    Άρθρα & Απόψ ε ι ς σελ. 1 1
    Φίλιππας Κυρίτσης

    Ποιοι είναι αυτοί που επιδιώκουν την όξυνση των σχέσεων μεταξύ των
    μουσουλμάνων και των χριστιανών κατοίκων αυτής της χώρας; Πρόσφατα πληροφορήθηκα για τον διορισμό
    μουεζίνη στο τουρκόφωνο χωριό της Θράκης Μεγάλο
    Δέρειο στα πλαίσια της εφαρμογής παλιότερου νόμου που προβλέπει τον διορισμό 240 ιμάμηδων που θα επανδρώσουν τα
    μουσουλμανικά τεμένη (τζαμιά)
    της τουρκικής μειονότητας της
    Θράκης.
    Το Μεγάλο Δέρειο μου είναι γνωστό από την αντιδικία της κόρης
    πρώην προέδρου του Αρείου Πάγου Χαράς Νικοπούλου, η οποία διορίστηκε εκεί δασκάλα, με τους μουσουλμάνους κατοίκους του
    χωριού, μια αντιδικία που οφειλόταν στην προσπάθεια της χριστιανής δασκάλας αυτής να εξελληνίσει τα παιδιά
    των Τούρκων της μειονότητας, χωρίς, φυσικά, να το θέλουν αυτό
    ούτε οι γονείς τους ούτε τα ίδια τα παιδιά, που αναγκάστηκαν να διδάσκονται στο σχολείο ότι οι ομοεθνείς τους Τούρκοι είναι ένας
    βάρβαρος λαός, ο οποίος είχε υποδουλώσει τους Έλληνες για τετρακόσια περίπου χρόνια. Αυτή η αντιδικία ανέδειξε την Χαρά Νικοπούλου σε πρωταθλήτρια του ελληνικού εθνικισμού, προτού αναλάβει την σκυτάλη η Χρυσή Αυγή. Στη τουρκική μειονότητα, εξαιτίας του ότι η μειονότητα βρέθηκε αντιμέτωπη με το «βαθύ κράτος», αυτή η αντιδικία κόστισε πολύ, όπως μια καταδίκη του συζύγου της καθαρίστριας του σχολείου σε 10 μήνες φυλακή, το ξυλο-
    δαρμό από φασίστες ενός Τούρκου μειονοτικού δημοσιογράφου
    και δυο καταδίκες σε τεράστια πρόστιμα πολλών δεκάδων χιλιάδων Ευρώ δυο τουρκόφωνων εφημερίδων της μειονότητας.
    Μετά από όλα αυτά ο διορισμός από το ελληνικό κράτος ενός
    μουσουλμάνου ιερωμένου στο Μέγα Δέρειο, χωρίς αυτός να έχει
    εκλεγεί από την μουσουλμανική κοινότητα, όπως είχε επικρατήσει
    να γίνεται μέχρι τον νόμο διορισμού των 240 ιμάμηδων, ήταν φυσικό να προκαλέσει την δυσαρέσκεια της κοινότητας και να αναζωπυρώσει την πικρία που η μουσουλμανική κοινότητα αισθάνεται απέναντι σε ένα κράτος που δεν σέβεται την εθνική της καταγωγή
    και τις θρησκευτικές της επιλογές. Γι αυτό μπορεί να ιδωθεί σαν μια
    κρατική επιλογή που αποσκοπεί στην όξυνση και όχι στην βελτίωση των σχέσεων μεταξύ της μουσουλμανικής μειοψηφίας και της
    χριστιανικής πλειοψηφίας της Θράκης.
    Δεν μπορούμε να δούμε αυτό το γεγονός αποκομμένο από την
    εν γένει στάση της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης απέναντι
    στην τουρκική μειονότητα. Οι προκλήσεις προς τους μουσουλμά-
    νους κατοίκους της Ελλάδας κατά τα τελευταία χρόνια αυξάνονται,
    όσο κυβέρνηση και αντιπολίτευση προσπαθούν να παίρνουν με το
    μέρος τους την ελληνική ορθόδοξη εκκλησία που, ιστορικά, αποτελεί τον πιο φανατικό εχθρό των μουσουλμάνων της Ελλάδας. Για
    να εξασφαλίσουν την υποστήριξη της ορθόδοξης εκκλησίας, κυβέρνηση και αντιπολίτευση δεν διστάζουν να επιβάλλουν την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία σαν κυρίαρχη θρησκεία, την στιγμή
    που σε όλες τις πολιτισμένες χώρες της Δύσης, η θρησκεία έχει διαχωριστεί από το κράτος και οι ιερείς δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι
    αμειβόμενοι με λεφτά φορολογουμένων, όπως στην Ελλάδα. Έχουμε φτάσει στο 2014 και ακόμα στα ελληνικά δημόσια σχολεία οι
    μαθητές προσηλυτίζονται στην ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία,
    κάνουν προσευχές και θρησκευτικές γιορτές, ενώ ο προσηλυτισμός σε οποιαδήποτε άλλη θρησκεία, ακόμα και σε άλλο
    χριστιανικό δόγμα, όπως οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, απαγορεύεται
    αυστηρά. Έχουμε φτάσει στο 2014 και ακόμα δεν εφαρμόζονται νόμοι, όπως ο
    περί καύσης των νεκρών, άσχετα αν έχει
    ψηφισθεί από το 2005, επειδή αντιδράει
    η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία στην κατασκευή αποτεφρωτηρίων. Έχουμε
    φτάσει στο 2014 και δεν μπορεί να χτιστεί μουσουλμανικό τέμενος ούτε στην
    πρωτεύουσα της χώρας, επειδή αντιδράει η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία,
    μολονότι στην πρωτεύουσα κατοικούν
    πολλές δεκάδες χιλιάδες μουσουλμάνων μεταναστών. Έχουμε φτάσει
    στο 2014 και η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία, όχι μόνο εξαιρείται από ένα
    σωρό φόρους που πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες, όπως το λεγόμενο «χαράτσι» με τους λογαριασμούς του ρεύματος, αλλά χρηματοδοτείται και αδρά με κοινοτικά κονδύλια. Κονδύλια για την παράνομη χρήση των οποίων, η εκκλησία ποτέ δεν λογοδοτεί, όπως έγινε με τα κονδύλια που απορρόφησε η εκκλησιαστική Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Αλληλεγγύη». Έχουμε φτάσει στο 2014 και ακόμα ένα μέρος του ελληνικού εδάφους, το Άγιο Όρος, δεν ανήκει στους Έλληνες αλλά στην ορθόδοξη εκκλησία, με συνέπεια οι θηλυκού φύλου πολίτες αυτής της χώρας να μην έχουν το δικαίωμα ούτε το πόδι τους να πατήσουν στο Άγιο Όρος, εφόσον δεν το θέλει η
    ελληνική ορθόδοξη εκκλησία. Το τελευταίο γεγονός και μόνο μας επιβάλλει να βλέπουμε την ελληνική ορθόδοξη εκκλησία σαν στρατό κατοχής
    της Ελλάδας.
    Σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον για την τουρκική μειονότητα και γενικότερα για τους μουσουλμάνους αυτής της χώρας, είναι φυσικό επόμενο
    να βρίσκουν κατάλληλο έδαφος για να αναπτυχθούν εθνικιστικές χριστιανικές συμμορίες σαν την Χρυσή Αυγή, που με τις πλάτες του ελληνικού
    κράτους τα τελευταία χρόνια έχουν επιδοθεί σε σειρά προκλήσεων ενάντια στην τουρκική μειονότητα. Άλλωστε οι στενές σχέσεις της ελληνικής
    ορθόδοξης εκκλησίας με την εγκληματική αυτή συμμορία είναι κάτι που
    δεν το κρύβει ούτε η εκκλησία ούτε η Χρυσή Αυγή: Κάθε φορά που η Χρυσή
    Αυγή ανοίγει γραφεία σε μια πόλη, πάντα παρευρίσκεται έναν ορθόδοξος
    χριστιανός παπάς για να τα ευλογήσει και δεν είναι και λίγοι οι χριστιανοί
    μητροπολίτες που υποστηρίζουν την Χρυσή Αυγή, όπως ομολογεί και ο ίδι-
    ος ο αρχηγός της Νίκος Μιχαλολιάκος σε βίντεο που διέρρευσε.
    Εγώ δεν είμαι μουσουλμάνος και γι αυτό δεν μπορεί κανείς να με κατηγορήσει για μεροληψία, όταν καταγγέλλω την παραβίαση των δικαιωμάτων των μουσουλμάνων. Μπορεί να μην είμαι μουσουλμάνος, όμως ανα-
    γνωρίζω ότι η θρησκεία είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και όχι θεσμός που πρέπει να επιβάλλεται από το κράτος, όπως γίνεται στην Ελλάδα
    με την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία. Άλλωστε η ιστορία και η σύγχρονη
    διεθνής πραγματικότητα αποδεικνύει ότι οι πολιτικές που οξύνουν τις
    θρησκευτικές διαφορές μεταξύ των θρησκειών, έχουν οδηγήσει και οδηγούν σε ποτάμια αίματος. Στο παρελθόν, η εκδίωξη των μουσουλμάνων από τα ευρωπαϊκά εδάφη που μέχρι τότε ανήκαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, κόστισε τις ζωές σε πάνω από 5.000.000 μουσουλμάνους, και
    σε εκατοντάδες χιλιάδες χριστιανούς και σήμερα η Παλαιστίνη που βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ μουσουλμάνων και εβραίων
    αποτελεί τόπο, όπου εδώ και δεκάδες χρόνια διεξάγεται ένας πόλεμος χαμηλής έντασης με δεκάδες χιλιάδες νεκρούς και εκατομμύρια πρόσφυγες.
    Μήπως κάποιοι φανατικοί εθνικιστές φονταμενταλιστές χριστιανοί ορθόδοξοι ονειρεύονται να γίνει με την Θράκη αυτό που έγινε με την Βοσνία
    και ελληνική κυβέρνηση και αντιπολίτευση, αντί να τους στείλουν στις
    «τρύπες» τους, τους ενθαρρύνουν με προκλήσεις όπως η επιβολή στην
    μουσουλμανική μειονότητα διορισμένων ιερωμένων;

  35. Ο/Η laskaratos λέει:

    O ΣΥΡΙΖΑ έχει ξεχάσει να συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του την κατάργηση της ακροδεξιάς αθλιότητας της σαρίας που δεν ισχύει ούτε στην Τουρκία, για να μην ενοχλήσει την ακροδεξιά κι ας καταδικάζεται η Ελλάδα στο ΕΔΑΔ. Οι γυναίκες βουλευτίνες του ΣΥΡΙΖΑ, η νομομανής (όπου νομίζει πως τη συμφέρει) κυρά Ζωή, γιατί κρατάνε το στόμα τους κλειστό;

    http://www.xanthipress.gr/ellada-i-moni-chora-stin-evropi-pou-apodechete-ton-iero-nomo-tou-islam/
    Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι περιπέτειες μιας Θρακιώτισσας εξαιτίας του ιερού νόμου του Ισλάμ

    14 Μαρτίου 2015

    Η 65χρονη Σατιτζέχ Μόλα Σάλι, μια πιστή μουσουλμάνα, είναι η πρώτη Ευρωπαία πολίτης που προσφεύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εναντίον της Σαρία, του άγραφου Ιερού Νόμου του Ισλάμ. Όταν ο άντρας της πέθανε, το 2008, οι συγγενείς του προσέφυγαν στο τοπικό τους Ιεροδικείο και πέτυχαν, με μια απόφαση του μουφτή, να πάρουν μέρος της κληρονομιάς που της είχε αφήσει ο συζυγός της. Κι αυτό δεν συνέβη σε μια μουσουλμανική χώρα, αλλά στην Ελλάδα, το μοναδικό ευρωπαϊκό κράτος στο οποίο εφαρμόζεται για τους πολίτες της ο Ιερός Νόμος του Ισλάμ και όπου λειτουργούν Ιεροδικεία.

  36. Ο/Η ΑναλυτήςΑναλυτης λέει:

    Για την ανάλυση των μονοφυσιτών που έγινε λίγο πιο κάτω να πούμε μερικά πράγματα. Δεν υπάρχει Αιθιοπικό έθνος ή Ερυθραιικο έθνος. Η Αιθιοπία και η Ερυθραία κατοικούνται από διαφορετικές εθνικές ομάδες με διαφορετική γλώσσα και θρησκευτική πίστη. Οι βασικότερες εθνικές ομάδες στην Αιθιοπία είναι οι Αμχάρα,οι Τιγρανιανοι,οι Ορωμο,οι Σομαλοί και διαφορετικές άλλες εθνικές ομάδες που κατοικούν στην νότια Αιθιοπία. Ολες αυτές οι διαφορετικές εθνικές ομάδες ζούνε σε διαφορετικές ζώνες(ομοσπονδιακές περιοχές με μεγάλη αυτονομία). Οι Αμχάρα(για πληροφορίες γι αυτούς δείτε στην βικιπαίδεια το λήμα Amhara people) ζούνε στην ζώνη Αμχάρα(για πληροφορίες γι αυτή δείτε στη βικιπαίδεια στο λήμα Amhara region), οι Τιγρανιανοι(δείτε λήμμα Tigray people βικιπαίδεια για πληροφορίες γι αυτούς) ζούνε στην ζώνη Τιγκράι (για πληροφορίες δείτε λήμα Tigray region βικιπαίδεια ) ,οι Ορωμο ζούνε στην ζώνη Ορωμια,οι Σομαλοί στην ζώνη Σομαλών και οι διαφορετικές άλλες εθνικές ομάδες ζούνε στη νότια Αιθιοπία (νότια Ζώνη).Οι Αμχάρα και οι Τιγρανιανοι είναι επίσης γνωστοί και ως Αββησυνιοι και αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία της Βόρειας Αιθιοπίας και είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία μονοφυσίτες μέλη της Αιθιοπικής Ορθόδοξης εκκλησίας (γι αυτό και η ζώνη Αμχάρα που εχει 91,5% Αμχάρα εθνική πλειοψηφία είναι 82,5% μονοφυσιτική και η ζώνη Τιγκράι που εχει 96,5% Τιγρανιανη πλειοψηφια είναι κατά 95,6% μονοφυσιτική).Οι Ορωμο είναι μισοί μουσουλμάνοι και μισοί χριστιανοί (μονοφυσίτες και προτεστάντες),οι Σομαλοί είναι μουσουλμάνοι και οι εθνικές ομάδες στην νότια Αιθιοπία είναι στην μεγάλη τους πλειοψηφία προτεστάντες.Στην γειτονική Ερυθραία ο πληθυσμός είναι 55% Τιγρανιανοι και 45% άλλες εθνικές ομάδες. Οι Τιγρανιανοι της Ερυθραίας είναι μονοφυσίτες κι αυτοί σαν τους ομοεθνείς τους στην Ζώνη Τιγκράι στην Βόρεια Αιθιοπία) και είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία μέλη της Ερυθραικης Ορθόδοξης εκκλησίας. Αντίθετα οι υπόλοιπες εθνικές ομάδες της Ερυθραίας (45%) είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία μουσουλμάνοι.Η Αιθιοπική Ορθόδοξη εκκλησία(Ethiopian Orthodox Tewahedo Church) έχει 45-50 εκατομύρια μέλη και η Ερυθραιικη Ορθόδοξη εκκλησία(Eritrean Orthodox Tewahedo Church) έχει περίπου 3 εκατομύρια μέλη.

  37. Ο/Η ΑναλυτήςΑναλυτης λέει:

    Παρακαλώ να δημοσιευτεί η επεξήγηση μου σχετικά με τις δύο μονοφυσιτικές εκκλησίες έτσι ώστε να γίνει κατονοητο περί τινους πρόκειται.

Αφήστε απάντηση στον/στην Ίωνας Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.