(επιτέλους) Ποινή φυλάκισης σε ιερέα για θόρυβο καμπάνας

post120108.jpgΑπό τη Romfea.gr μάθαμε ότι: Το Ειρηνοδικείο Μηλέων επέβαλε σε ιερέα ποινή φυλάκισης 70 ημερών, με την κατηγορία πως το κωδωνοστάσιο του Ιερού Ναού προκαλούσε ηχορύπανση.
Ο ιερέας είναι εφημέριος στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου του Δήμου Μηλέων στα Καλά Νερά, και καιρό τώρα δεχόταν πολλές αντιδράσεις από τους κατοίκους για ηχορρύπανση του κωδωνοστασίου.
Οι κάτοικοι της περιοχής όμως δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια, έτσι με έγγραφες καταγγελίες προσέφυγαν στην Εισαγγελία Βόλου και ζητούσαν την άμεση επέμβαση του Εισαγγελέα για τον θόρυβο του καμπαναριού. Η Εισαγγελία Βόλου αμέσως διέταξε έρευνα και αντιπροσωπεία μετέβη στον Ιερό Ναό, όπου εκεί με ειδικό μηχάνημα έγινε ηχομέτρηση του κωδωνοστασίου, το οποίο κατέγραψε ήχους πάνω από το όριο (δηλ. ηχορύπανση). Τέλος ο ιερέας κατέληξε στο δικαστήριο όπου εκεί το Ειρηνοδικείο Μηλέων, του επέβαλε ποινή φυλάκισης 70 ημερών με τριετή αναστολή.

Επιτέλους να και μια απόφαση –σεβασμός προς τον πολίτη!

Πολλοί εργαζόμενοι θέλουν το σαββατοκύριακο να ξεκουραστούν. Ανάμεσά τους υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μόνο την Κυριακή γιατί δουλεύουν μέχρι και το Σάββατο Βράδυ.
Υπάρχουν οι ώρες του δειλινού, στο μπαλκόνι σου, ή ακόμα στις διακοπές, τις ώρες αυτές που ρεμβάζεις, σκέφτεσαι ή απλά κοιτάς ήρεμα τον ορίζοντα, ώσπου ξάφνου σε τινάζουν συθέμελα φοβερές εκκωφαντικές ψαλμωδίες που μετατρέπονται σε άναρθρες κραυγές, παραμορφωμένες λόγω της χαμηλής (συνήθως) ποιότητας των μεγαφώνων … η αιτία είναι συνήθως μια βάφτιση, ένας γάμος ή απλά ο εσπερινός, έτσι αυθαίρετα, σου επιβάλουν γίνεται ένα κακόφωνο νταβαντούρι που σε παίρνει και σε σηκώνει. Επανέρχομαι στις Κυριακές. Το πρωί, όπου σε αστικούς πυκνοκατοικημένους αστικούς χώρους φίσκα στη πολυκατοικία η ενορία σου πετά τα σκεπάσματα από το ωστικό κύμα του ήχου μιας θεόρατης καμπάνας μερικών τόνων, πετά και σένα από το κρεβάτι, ξυπνάς στο πάτωμα προσπαθώντας να καταλάβεις τι σε βρήκε πρωινιάτικα! Πιστεύεις δεν πιστεύεις, εκκλησιάζεσαι δεν εκκλησιάζεσαι ποιος σε ρωτά και ποιος σου δίνει λογαριασμό. Η Θεία Λειτουργία άρχισε.
Το πρόβλημα των κωδωνοκρουσιών, έχει απασχολήσει ήδη και τα δικαστήρια χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα, ο κυριότερο λόγο είναι ότι ο ήχος της καμπάνας αποτελεί σημαντικό στοιχείο της φυσιογνωμίας ενός τόπου και κατ’ επέκταση μέρος του πολιτιστικού περιβάλλοντος. Συμφωνώ και εγώ, αλλά διάολε ήρεμα, ποιο διακριτικά, έλεος!
Ένα μεγαλοκατασκευαστής καμπανών είναι ο Βαγγέλης Τσιτούρας, με παραδοσιακή οικογενειακή επιχείρηση από τον πατέρα του και εργοστάσιο σήμερα στην Ελευσίνα. Ελέγχει το 75% της αγοράς.
Διαβάστε τι λέει στην «Ελευθεροτυπία»: «Το πρόβλημα είναι οι φάλτσες, οι παράφωνες καμπάνες», μας λέει. «Εχουμε ντεσιμπελόμετρο και μπορούμε να φέρουμε τον ήχο στα επιτρεπτά όρια παρ’ ότι οι ιερείς μάς ζητούν πιο δυνατές καμπάνες. Προτείνω να μειωθεί ο θόρυβος 10% με 12% σε περιοχές όπου εκκλησίες είναι δίπλα σε σπίτια και πολυκατοικίες. Να γίνεται μελέτη για να μη στριγγλίζει η καμπάνα. Ανάλογα με αυτήν πρέπει να τοποθετείται και ο μηχανισμός για να είναι καλόηχη. Όταν σε ένα καμπαναριό έχουμε 3-8 καμπάνες, πρέπει να γίνει μελέτη για να έχει η μια νότα σχέση με την άλλη. Η κωδωνοκρουσία αλλάζει από περιοχή σε περιοχή· έχουμε πάνω από 200 κωδωνοκρουσίες σε όλη την Ελλάδα. Αυτή εξαρτάται από τη μελωδικότητα των καμπανών και την έμπνευση του κωδωνοκρούστη. Ακούμε για μοναστήρια με τετρακόσια σήμαντρα και εξήντα οκτώ καμπάνες. Εκεί να δείτε ντεσιμπέλ. Άμα δεν υπάρχει μελέτη της εκκλησιαστικής ακουστικής, είναι να φεύγεις τρέχοντας».


Ευχαριστώ τον Αναγνώστη Λασκάρατο που μου επεσήμανε τη δημοσίευση της romfeas.gr

Advertisements
This entry was posted in θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

58 Responses to (επιτέλους) Ποινή φυλάκισης σε ιερέα για θόρυβο καμπάνας

  1. Ο/Η roidis λέει:

    π2 😀
    αυτό είναι το μεθαυριανό, της Δευτέρας το ποστ!
    Δεν γίνεται τέτοια να τα δημοσιεύεις Σάββατο…

    έτσι δεν είναι;
    😉

  2. Ο/Η zaphod λέει:

    Απόφαση ορόσημο; Θα δείξει!!!

    Αναμένω μετά μανίας το ποστ της Δευτέρας!

    love&kisses
    zaphod

  3. Ο/Η π2 λέει:

    Ουπς, σόρυ. 🙂

  4. Ο/Η manitaritoubounou λέει:

    «»»»… Το πρόβλημα των κωδωνοκρουσιών, έχει απασχολήσει ήδη και τα δικαστήρια χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα, ο κυριότερο λόγο είναι ότι ο ήχος της καμπάνας αποτελεί σημαντικό στοιχείο της φυσιογνωμίας ενός τόπου και κατ’ επέκταση μέρος του πολιτιστικού περιβάλλοντος. Συμφωνώ και εγώ, αλλά διάολε ήρεμα, ποιο διακριτικά, έλεος!…»

    Νομίζω φίλοι ότι χρειάζεται ένας αλλησεβασμός. Αλλα σε μια εποχή που οι πολλοί «ιδιωτεύουμε» ο σεβασμός κοινων πραγμάτων – οπιως οι ηχοι μιας καμπανας κωδωνοστασίου – είναι δυστυχός ζητούμενο για το .. μοναχικό πλήθοπς που αναπάυεται από τη κουραση της καθημερινότας.

    Πάντως προσωπικά την απόφαση του Ειρηνοδικίου, ως κτύπημα καμπάνς τη άκουσα, και γι αυτό με προβληματίζει για τα τα «κοινά» αγαθά…

  5. Ο/Η Μύρων λέει:

    Ζούμε σε ένα κόσμο όπου ο θόρυβος κυριαρχεί, ο θόρυβος της πολιτικής, της οικονομίας, ο θόρυβος του εσωτερικού χάους, τα αυτοκίνητα, τα κινητά, τα δελτία ειδήσεων, οι διαφημίσεις, οι οικοδομές, τα κομπρεσέρ, ο θόρυβος των σχέσεων που άλλα λέγει ο ένας και άλλα καταλαβαίνει ο άλλος και εσείς κολλήσατε στην καμπάνα !
    Συγχαρητήρια.

    Για εμάς, η καμπάνα είναι κάλεσμα αναστάσιμο, κοινωνία και επαφή, ελπίδα και χαρά.

    Η δροσιά του βουνού δεν κατεβαίνει ποτέ χαμηλότερα από το
    καμπαναριό
    που μετρά τις ώρες μονολογώντας ……..
    Σεφέρης – Piazza San Nicolò

    • Ο/Η Candyman λέει:

      Έλα να μείνεις εκεί που μένω εγώ, που βαράει η καμπάνα ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, 50 χτυπήματα στις 7.30 το πρωϊ, 50 χτυπήματα στις 8:00 και άλλα 50 στις 8:15 (αν τυχόν δεν ξύπνησες ακόμα), και έλα να μου πέις εμένα για χαρές και πανηγύρια μετά.

  6. Ο/Η roidis λέει:

    manitaritoubounou,
    δεν νομίζω ότι διαφωνούμε κάπου…Αυτό είναι το μήνυμα της αναρτήσεώς μου: Αλληλοσεβασμός. Αλλά, με μία προϋπόθεση, όχι μονόπλευρη…να σκεφτόμαστε και τον άλλον, ειδικά όταν δεν έχει φωνή και τρόπο να διαμαρτυρηθεί…

    Μύρων,
    Ευχαριστώ για τα γνωστά κι όμορφα λόγια του Σεφέρη…μόνο που αποπνέουν άλλο πράγμα από εκκωφαντικούς θορύβους, τα αποπνέει η Ευγένεια και η Διακριτικότητα…Ξαναδιαβάστε το χωρίο σας παρακαλώ.

  7. Ο/Η atheofobos λέει:

    Ακόμα θυμάμαι με φρίκη την ηχορύπανση από τις καμπάνες και τα μεγάφωνα στις διακοπές μας στην Ιθάκη.
    Όταν κλείνει κανείς ξενοδοχείο σε πόλη πρέπει να ρωτάει κανείς άν έχει κοντά εκκλησία.

  8. Ο/Η Abravanel λέει:

    Πως θα μάθαινα τους Χαιρετισμούς χώρις τα μεγάφωνα ;; 🙂

    Προσωπικά πιστεύω οτι εξαρτάται απο τα πόσο το αισθάνεται κάποιος σαν επιβολή – στην καθολικότατη Ιταλία οπου ήταν μεν πιο αρμονικές, περισσότερο θορυβώδεις δε ήταν λιαν ευχάριστες.

  9. (όλοι μαζί:)
    +αα-λληλούια+
    +αα-λληλούια+
    +αλληλούια+
    +αλληλούια+

    Παράδειγμα προς μίμηση!

    » Το πρόβλημα των κωδωνοκρουσιών, έχει απασχολήσει ήδη και τα δικαστήρια χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα, ο κυριότερο λόγο είναι ότι ο ήχος της καμπάνας αποτελεί σημαντικό στοιχείο της φυσιογνωμίας ενός τόπου και κατ’ επέκταση μέρος του πολιτιστικού περιβάλλοντος.»

    Δηλαδή τι πάει να πει αυτό; αν κάτι αποτελεί μέρος του πολιτιστικού περιβάλλοντος αυτομάτως τίθεται υπεράνω του νόμου; παραδοσιακά, ξέρετε, ο Έλληνας είναι κλέφτης· γιατί δεν αποποινικοποιούμε λοιπόν την κλεψιά;

    Πολύ ενδιαφέρον θα ήταν αν μπορούσαμε με κάποιο τρόπο να μάθουμε πως ακριβώς έγινε η προσφυγή με έγγραφες καταγγελίες στην Εισαγγελία Βόλου. Να αναρτηθεί η όλη διαδικασία σε κάποιο ιστολόγιο με τίτλο «να πως γίνονται οι σωστές δουλειές».

  10. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Πού να ακούσετε καμπάνες να χτυπούν Κυριακή πρωί σε άψογη
    πεντατονική κλίμακα, κουρδισμένες κατά τον
    κινεζικό ήχο, με κινεζικό προγραμματάκι, και να σπάνε κάθε ντεσιμπελόμετρο, σε λαϊκό προάστειο της ανατολικής ατιικής, όπου απήλαυσα κυριακάτικο πρωινό ξύπνημα στις 7.10, μετά 7.40, και 8.10. Αν γλυτώσεις την πρώτη, έρχονται οι αναμνηστικές δόσεις. !

    Και βέβαια οι Μηλιές δεν είναι ένα οποιοδήποτε χωριό !!

  11. Ο/Η Nikolakis λέει:

    Χαίρετε! Έχω τη χαρά και την τιμή να έχω εξοχική κατοικία στα Καλά Νερά και να ξέρω αυτό το θέμα πολύ πριν φτάσει στο πανελλήνιο… η αλήθεια είναι ότι όντως ο Παπακώστας χτυπούσε τις καμπάνες λίγο παραπάνω. Όμως το πρόβλημα κυρίως το έχουν οι «ανησυχούντες πολίτες», οι οποίοι διαμένουν σε παρακείμενη συστάδα εξοχικών κατοικιών, ανάμεσα στην παραλία και την εκκλησία των Καλών Νερών, δίπλα στο πρώην Λούνα Παρκ.

    Είναι κάποιοι γνωστοί – άγνωστοι που επιθυμούν την γενικότερη μετατροπή του χωριού σε υπνωτήριο, και με το παραμικρό καλούν το καλοκαίρι την αστυνομία για να κλείνει καφετέριες – μπαράκια κλπ που επίσης είναι στην περιοχή. Μάλιστα σε μεγάλο βαθμό το έχουν καταφέρει και πλέον στα Καλά Νερά δεν υπάρχει η νυχτερινή ζωή που υπήρχε κάποτε, γιατί ένα τσούρμο συνταξιούχοι που εγκαταστάθηκαν εκ των υστέρων στα συγκεκριμένα bungalows για διάστημα 2-3 μηνών το χρόνο είναι μονίμως σε ανοιχτή γραμμή με το 100 και φέρνουν την αστυνομία 00:01 κάθε βράδυ σχεδόν το καλοκαίρι. Οι ίδιοι είναι που κινήθηκαν και κατά της εκκλησίας με την καμπάνα… 😉

  12. Ο/Η syneas λέει:

    Το καλοκαίρι που μας περασε παραθέριζα σε ένα όμορφο χωριό της Κορινθίας με υπέροχη παραλία.
    Το δωμάτιο που έκλεισα μέσω ιντερνετ ηταν κι αυτό υπέροχο αλλά είχε δίπλα μια εκκλησία που οι καμπάνες της από τις 7:00 το πρωί,ανάστεναν και πεθαμένο !
    Έκανα υπομονή μερικές μέρες αλλά και γάιδαρος να ήμουν,δεν θα άντεχα,οπότε τα μάζεψα και έφυγα νύχτα-πριν το πρωνινό χτύπημα της καμπάνας!
    Συγχαίρω λοιπόν αυτόν το δικαστή και μακάρι η απόφασή του να αποτελέσει πρότυπο για παρόμοιες περιπτώσεις.
    Μέχρι τότε,συμφωνώντας και με τον αθεόφοβο,συμβουλεύω όλους πριν κλείσουν δωμάτιο για τις διακοπές τους,το πρώτο που θα πρέπει να ρωτάνε είναι αν υπαρχει εκκλησία σε απόσταση…βολής!

  13. Ο/Η Δάφνη Π. λέει:

    Ξέχασες και τα μνημόσυνα που ακούμε Κυριακή πρωί όσοι ζούμε δίπλα σε εκκλησίες!!!

  14. Ο/Η Γέροντας λέει:

    Βρίσκω την ιστορία καρα-υπερβολή…

  15. Ο/Η roidis λέει:

    χαίρομαι γέροντά μου, χαίρομαι.

  16. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    Φοβάμαι πως την απόφαση θα προσβάλει στο Εφετείο ο «μάνατζερ» του παπα-ροκ συγκροτήματος «Ελεύθεροι», ηγούμενος της μονής Τρίκορφου Δωρίδας, με τα «400 σήμαντρα και τις 62 καμπάνες», Νεκτάριος Μουλατσιώτης. Έχει προφανές έννομο συμφέρον το οποίο θίγεται.

  17. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    Κυριε Ροίδη χαιρετιζω κι εγώ την καμπάνα -ποινή στον ιερέα με την υπερηχητικήν Καμπάναν του….

    Με την ευκαιρία ομως θα ηθελα να επισημανω ενα γεγονός που μαλλον περασε στα Ψιλά στις μερες μας ,δηλάδή την πρωτοβουλία των γυναικών να παραβιάσουν επιτελους το Αβατον του Αγίου Ορους …που η υπαρξη του, αποτελει σκανδαλο και για τα Ελληνικό κρατος -δικαιου και για την Ε. Ε καθώς παραβιαζει την αρχήν της ισοτητας των Φύλων …
    Και να πώ πώς δυστυχώς αυτή η προσπαθεια να επισημανθεί τουλαχιστον, ενα καθεστώς ανήκουστου απαρτχαιντ των φυλων, εγινε προσπαθεια να γελοιοποιηθει , να φανει ως κατι το ασήμαντο,με επιχειρηματα του τυπου , οτι οι γυναικες αυτες αποπροσανατολίζουν » απο αλλα σημαντικώτερα ζητημα (Λες και το σκανδαλο ενός καθεστώτος απολυτης ανισοτητας στις σχεσεις των Φυλων δεν είναι απο μόνο του Το Ζητημα που προσβαλλει το Κρατος δικαιου)…
    Θα ήθελα την γνωμη σας , και τη γνώμη των αλλων σχολιαστών σας επ’ αυτού..

  18. 2 παρά ξημέρωμα Κυριακής.Γράφω γρήγορα το σχόλιό, να πάω για ύπνο διότι «Όπου να΄ναι θα σημάνουν οι καμπάνες». Θα ξυπνήσουν το μωρό και… άστα!
    Πιθανόν να έχει δίκιο ο Nikolakis. Καλό είναι να βλέπουμε και τα κίνητρα πίσω απο κάποιες ενέργειες.
    Εδω όμως ταιριάζει το «Χέστηκ’ ο γάιδαρος, ξυπνήσαν τα κρίνα»
    Επίσης σωστό είναι πως ζούμε σ΄ένα κοσμο που η ηχορύπανση μας ταλαιπωρεί και χωρίς τις καμπάνες.Τι σημαίνει όμως αυτό;
    Και το «Ασφαλιστικο» πχ. δεν είναι το μόνο πρόβλημά μας. Δεν πρέπει να διεκδικούμε τη λύση του;
    Δεν πρέπει να διεκδικούμε τη λύση ενός προβλήματος επειδη υπάρχουν εκατοντάδες άλλα;
    Εχω πάντως να προτείνω μια λύση στο πρόβλημα της ηχορύπανσης απο τα αεροδρόμια:
    Γύρω απο κάθε αεροδρόμιο να χτιστούν 400 σήμαντρα και 68 καμπάνες. Κάθε που απογειώνεται ή προσγειώνεται ένα αεροπλάνο να βαρούν όλα μαζί για να καλύπτουν την ηχορύπανση που προκαλούν τα αεροπλάνα.!!!
    Η φαντασία μου οργιάζει.
    Οι πιστοί μετά – λέει – κάνουν διαδηλώσεις με πανώ οπου αναγάφουν τις διεκδικήσεις τους: «ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΚΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ»
    Τι λέω και δεν παω να κοιμηθώ! διότι -είπαμε- όπου να’ ναι θα σημάνουν οι καμπάνες.
    (είναι τυχαίο που στο στρατό οι φυλακές λέγονται »ΚΑΜΠΑΝΕΣ»;

  19. Αγαπητέ «Nikolakis», κι εγώ τυγχάνω να έχω εξοχική κατοικία σε τουριστική περιοχή, και το γνωρίζω πολύ καλά το πρόβλημα.

    Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, γιατί οι «συνταξιούχοι» όπως τους ονομάζεις καλούν την αστυνομία στις 00:01, από τη στιγμή που η κοινή ησυχία ξεκινάει από τις 23:00.

    Επίσης να σου πω πως αποτελεί ξεπεσμό το γεγονός ότι πρέπει εκείνοι να την καλούν την αστυνομία, αντί η αστυνομία να πηγαίνει από μόνη της, αφού αυτή γνωρίζει που ακριβώς είναι τα κωλομάγαζα, και γνωρίζει ότι παραβιάζουν συστηματικά τη νομοθεσία περί κοινής ησυχίας. (Αλλά βέβαια σιγά μην αφήσουν την τράπουλα για να πάνε να κάνουν περιπολία οι μπάτσοι.)

    Ξεπεσμός είναι επίσης το γεγονός ότι η αστυνομία συνήθως περιορίζεται σε συστάσεις αντί να βάζει λουκέτα στα κωλομάγαζα.

    Τέλος, να προσθέσω πως σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου οι ώρες κοινής ησυχίας ξεκινάνε από τις 22:00 ή και ακόμα νωρίτερα, και σε μερικές διαρκούν μέχρι τις 8:00 αντί για 7:00. Στη Γερμανία μάλιστα, η Κυριακή και κάποιες εθνικές αργίες είναι ολόκληρες ημέρες κοινής ησυχίας.

    Η φασαρία που επικρατεί ολημερίς κι ολοχρονίς στην Ελλάδα είναι χαρακτηριστική του πολιτιστικού επιπέδου της πλειοψηφίας των κατοίκων της.

  20. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    ίσως δεν θα το θυμάστε-ο «δημοκρατικός» Τύπος το αποσιώπησε, αλλά ο δεξιός το βρόντηξε δεόντως-πως κάμποσα χρόνια πριν, επί εποχής Σημίτη, στο Κιάτο ή στο Ξυλόκαστρο (όποιος γνωρίζει ας μας το διευκρινίσει), παρεπιδημών για week end ο τότε ΥΠΕΞ κ.ΓΑΠ, ενοχλήθηκε από την γλυκόλαλη (τρόπος του λέγειν) κυριακάτικη καμπάνα και έστειλε περιπολικό της Αστυνομίας να την ηρεμήσει, όπερ και εγένετο. Που θέλω να καταλήξω. Αυτή η αυθαιρεσία του ΓΑΠ-διότι κανείς απλός πολίτης δεν θα μπορούσε χωρίς δίκη να πετύχει αυτό που ο υπουργός πέτυχε άμεσα με την εξουσία του-δεν συνεχίστηκε με κάποια θεσμική παρέμβαση που θα περιόριζε τα μεγάφωνα και τον ζήλο του κάθε πάτερ Κουασιμόδου. Κατά την άποψή μου ήταν δείγμα πολιτικής αλητείας (συγχωρείστε μου οι οπαδοί του ΠΑΣΟΚ τον όρο, δεν βρίσκω καλύτερο) διότι εμπεριείχε το μύνημα: Μην χαλάτε χωριάτες τον ύπνο του υπουργού, που άμα λάχει κάνει τον τσαμπουκά του. Πέρασε ο καιρός, μεσουράνησε ο Χριστόδουλος και ο ΓΑΠ δεν άφησε εικόνα που να μην προσκυνήσει και χέρι δεσπότη που να μην φιλήσει, όσο για τις καμπάνες ούτε λέξη. Αυτό κι αν είναι καραγκιοζιλίκι.

  21. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    Αλήθεια, ποια είναι τα επιχειρήματα υπέρ του αβάτου που προέκυψαν από το δημόσιο διάλογο;

    1. Οτι το άβατον είναι κατοχυρωμένο από το άρθρο 105 του Συντάγματος και από τη Συνθήκη προσχώρησης της Ελλάδας στην Ε.Ε. Η αλήθεια είναι ότι ουδεμία αναφορά περί αβάτου και αποκλεισμού των γυναικών υπάρχει στα δύο κείμενα, ενώ ρητά αναφέρονται η αυτοδιοίκηση, οι τελωνειακές και φορολογικές απαλλαγές, καθώς και η χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας στους μοναχούς με προνομιακούς όρους. Ωστόσο, το Σύνταγμά μας ρητά αναφέρει την ισότητα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων ανδρών και γυναικών (άρθρα 4 και 16), όπως και οι Συνθήκες της Ε.Ε.

    2.Οτι ο Αθως δεν αποτελεί ελληνικό έδαφος, αλλά ατομική ιδιοκτησία των μοναχών, οι οποίοι δικαιούνται να ρυθμίζουν τα του οίκου τους… Αν έτσι έχουν τα πράγματα και το Αγιον Ορος δεν αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του ελληνικού κράτους και τόπο πολιτισμικών θησαυρών και εθνικών κειμηλίων, τότε με ποια νομική βάση χρηματοδοτήθηκε τόσο πλουσιοπάροχα από τους Ευρωπαίους φορολογουμένους;

    3.Τα περί προθέσεων μετατροπής του Αγίου Ορους σε Μύκονο, όπως υποστηρίζουν κάποιοι φανατικοί, δεν αφορούν καμία γυναίκα, αφού ήδη προτείνουμε τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων και περιορισμό των επισκέψεων σε μία ή δύο φορές την εβδομάδα και για τα δύο φύλα, ακριβώς για να προστατευθεί ο Αθως, επειδή είναι γνωστό ότι μερικοί αρσενικοί τουρίστες δεν δείχνουν κανένα σεβασμό απέναντι στην πολιτισμική μας κληρονομιά και στην ανάγκη των μοναχών για περισυλλογή και προσευχή.

    4.Τα περί αβάτου στο Βατικανό, προφανώς, είναι εντελώς αστήρικτα αφού είναι γνωστό τοις πάσι ότι δεν απαγορεύεται η πρόσβαση των γυναικών, οι οποίες, ωστόσο, αποκλείονται από την ιεροσύνη, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο Αθως πάντως με την αυστηρή απαγόρευση (ποινικοποίηση) της πρόσβασης των γυναικών, ακόμη και των ίδιων των μανάδων των μοναχών και των γυναικών θεολόγων και μοναχών, αποτελεί παγκόσμια μοναδικότητα, που συνιστά σαφή παραβίαση δικαιωμάτων και δεν μπορεί να συγκριθεί με τα λεγόμενα «ανδρικά» και «γυναικεία» μοναστήρια. Κάποιοι βέβαια πρεσβεύουν ότι η ισότητα των φύλων μπορεί να εφαρμόζεται σε επιλεγμένους μόνο τομείς. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πάντως έχει άπειρες φορές αποφανθεί ότι καμιά παράδοση και καμιά πολιτισμική ιδιαιτερότητα δεν μπορεί να τεθεί υπεράνω των νόμων του κράτους δικαίου και του σεβασμού των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του μισού του ανθρωπίνου γένους.
    Πηγή :

    http://www.karamanou.gr/gr/uploads/Documents/%CE%91%CE%A1%CE%98%CE%A1%CE%91%20%CE%94%CE%97%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3/03/art03_003.htm

  22. Ο/Η panoramix7 λέει:

    Καλά έκαναν οι κάτοικοι και ακόμα καλύτερα η πολιτεία που καταδίκασε τον ιερέα. Ας το κάνουν όμως αυτό και σε σε αλλες περιοχές. Δεν είναι ανάγκη να ξεσηκωθούν ολόκληρες κοινότητες και δήμοι, ώστε να μπεί μια τάξη σε αυτό το θέμα!

    Η πιο κοντινή εκκλησία σε εμένα, είναι 10 στενά μακρια. Όταν χτυπάει η καμπάνα, ακούγεται δυνατά μεχρι εδώ!!!!! Έλεος….

  23. Ο/Η ΑΝΤΙΟΧΟΣ λέει:

    Στο τεύχος 28, του έγκριτου περιοδικού «Ελληνικό Πάνθεον», το οποίο αφορά τους μήνες Μάρτιο – Μάιο 2.005μ.α.χ.χ., στις σελίδες
    12 – 16, δημοσιεύθηκε άρθρο, με θέμα «Η ηχορρύπανσις από τους κώδωνας καί τα μεγάφωνα των ναών καί μονών της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
    Επειδή το άρθρο είναι πολύ μεγάλο σε έκταση, δεν θα το δημοσιεύσω ολόκληρο εδώ.
    Ωστόσο, οφείλω να σημειώσω τα σπουδαιότερα σημεία, τα οποία αφορούν την υφισταμένη επί του θέματος νομοθεσία.
    Αυτά τα σημεία είναι τα εξής καί πρέπει να τα γνωρίζουν όλοι όταν αναφέρονται σε αυτό το θέμα.
    1) Μετά από προσφυγή στον Συνήγορο του Πολίτη, με αφορμή αυτό το θέμα, από ορισμένους πολίτες, εξεδόθη το ΠΟΡΙΣΜΑ για τις υποθέσεις 17005/2003, 10873/99, Θέμα: Ηχορύπανση από μηχανολογικές εγκαταστάσεις ναών, Δεκέμβριος 2004.
    Το πόρισμα αναφέρει ότι κατά το άρθρο 24 του Συντάγματος «η προστασία του φυσικού καί πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους καί δικαίωμα του καθενός».
    Επίσης θεωρεί ιδιαίτερης βαρύτητας την απόφαση 1214/2003 του
    Μονομελούς Πρωτοδικείου Βόλου «σχετικά με την βλάβη της ψυχικής υγείας προσώπου εξ αιτίας ηχορύπανσης προκαλουμένης από κωδωνοστάσιο γειτονικού ναού».
    Το Πόρισμα αναγνωρίζει ότι «από τα παραπάνω προκύπτει αφενός η ύπαρξη σοβαρού κοινωνικού προβλήματος, το οποίο αφορά τόσο την προστασία του περιβάλλοντος όσο καί την δημοσία υγεία, αφετέρου η αναγκαιότητα νομικής ρύθμισης της κατάστασης καί συγκεκριμένα της υπαγωγής των ηχητικών εκπομπών από εγκαταστάσεις ναών καί μονών, στο πεδίο εφαρμογής της οικείας περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Η ρύθμιση των σχετικών διαφορών με παραπομπή στο άτυπο πλαίσιο των καλών σχέσεων μεταξύ Εκκλησίας καί πολιτών ή στις διατάξεις του
    Α.Κ. περί γειτονικού δικαίου, ισοδυναμεί με την μη ανάληψη της ευθύνης από την πολιτεία, για την αντιμετώπιση ενός υπαρκτού καί εκτεταμένου προβλήματος ηχορύπανσης καί υποβάθμισης του περιβάλλοντος, σε αντίθεση με την συνταγματική υποχρέωση του κράτους βάσει του άρθρου 24Σ, αλλά καί με την οικεία περιβαλλοντική νομοθεσία».
    Εν τέλει το Πόρισμα ζητεί για να παύσει κάθε περίπτωση παράκαμψης του νόμου από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες «την
    έλδοση από το ΥΠΕΧΩΔΕ ερμηνευτικής εγκυκλίου με σκοπό την αναγνώριση της υπαγωγής των ΝΠΔΔ στις διατάξεις του ΠΔ 1180/81 ως δυνητικών πηγών – φορέων ηχορύπανσης από τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις τους».
    Μετά από αυτά το ΥΠΕΧΩΔΕ παρεδέχθη «την ύπαρξη σοβαρού προβλήματος λόγω των συνεχώς αυξανομένων παρομοίων καταγγελιών».
    Όπως ήταν φυσικό η εκκλησία αντέδρασε.

    2) Αρμόδιες αρχές για την καταγγελία τέτοιου είδους περιστατικών
    είναι το κατά τόπους «Γραφείο Περιβάλλοντος» της Νομαρχίας.
    Για την Αθήνα απευθυνόμασυε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, Τμήμα Περιβάλλοντος, Διεύθυνση Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης καί Θορύβων
    (Ε.Α.Ρ.Θ.), Πατησίων 147.
    Πριν απευθυνθούμε ως πολίτες, οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι «σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 5 του Π.Δ. 1180/81, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου σε περιοχές που επικρατεί το αστικό στοιχείο είναι τα 50DB», ενώ καταθέτουμε καταγγελία καί εντός μερικών ημερών οι αρμόδιοι πραγματοποιούν μέτρηση ειδοποιώντας καί τον ενδιαφερόμενο καί φροντίζουν για τα περαιτέρω.
    Αν η υπόθεση δεν προχωρήσει μέσω της ομαλής οδού, ως πολίτες μπορούμε να απευθυνθούμε στον «Συνήγορο του Πολίτη» καί, ασφαλώς, να καταθέσουμε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, μήνυση καί αγωγή κατά του ναού ή της μονής, καθώς αποτελούν νομικά πρόσωπα ή κατά των τυχόν ολιγορούντων δημοσίων υπαλλήλων.
    Βεβαίως στα δικαστήρια μπορεί να τεθεί παραλλήλως καί το θέμα της σωματικής καί ψυχικής βλάβης της υγείας μας από την ηχορύπανση καί το θέμα του σοβαρού κλονισμού της ψυχικής υγείας από την επαναλαμβανόμενη πράξη εξουσιαστικής ιδεολογικής επιβολής της Ο.Ε. η οποία με τους ισχυρισμούς της ότι οι κωδωνοκρουσίες είναι «Θεία λατρεία» αποδεικνεύει αυτήν την θέση.

    Άρα λοιπόν, φίλτατοι, το νομικό οπλοστάσιο υπάρχει καί όποιοι θέλουν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Το θέμα είναι να έχουν την βούληση καί την αποφασιτικότητα για κάτι τέτοιο καί να φθάσουν μέχρι τέλους.

  24. Ο/Η harisheiz λέει:

    Έμεινα για κάποια χρόνια απέναντι από τον Άγιο Δημήτριο στην Θεσσαλονίκη, ευτυχώς ο προσανατολισμός του παραθύρου μου ήταν τέτοιος που τα μεγάφωνα και οι καμπάνες της εκκλησίας δεν με ενοχλούσαν τόσο πολύ, όμως ξέρω πολύ καλά ότι οι γείτονες μου υπέφεραν! Το τραγικό ήταν ότι στις μεγάλες γιορτές τα μεγάφωνα δεν έκλειναν όλη νύχτα με αποτέλεσμα αυτό το διαρκές βζζζζ ιν δε μιξ με τη φωνή του πάτερ να το ακούς σαν επιθανάτιο ρέκβιεμ στον ύπνο σου… και η αστυνομία παρά τις διαρκείς κλήσεις φυσικά δεν έκανε τίποτα…

  25. Ο/Η roidis λέει:

    Αγαπητή Ανυπότακτη καρδια,
    Σε ευχαριστώ που παρέθεσες σχόλιο για το άβατο τους Αγίου Όρους, δεν έγραψα κάτι για την συγκεκριμένη εκδήλωση διαμαρτυρίας που έγινε προ ημερών για το λόγο ότι αποσιωπήθηκε ο ουσιαστικός λόγος: Δηλαδή οι διεκδικούμενες εκτάσεις γης ορισμένων μονών και η επιδίωξη εκμετάλευσής τους. πρόκειται για μεγάλο χρηματικό-οικονομικό σκάνδαλο που είναι κρίμα να «καλύπτεται» από το θέμα του Άβατου…

    Θα γράψω όμως ΚΑΙ για αυτό. Θα γίνουν προσπάθειες μέσα σε αυτόν τον μήνα μάλιστα, θα δούμε.

    Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου…

  26. Ο/Η Πάνος λέει:

    Η δικαστική απόφαση για τις καμπάνες των Μηλιών δεν είναι η πρώτη. Θυμάμαι, πριν λίγα χρόνια, ότι διάβαζα (σε έντυπο) για το δικαστικό μαραθώνιο που είχε ξεκινήσει κατά της κωδονοκρουσίας (και κέρδισε, τελικά) ένας αρχιτέκτονας, σε πόλη της Κρήτης.

    Ενδέχεται να κάνω λάθος για τον τόπο και το επάγγελμα του κωδονοπλήκτου πολίτη , λόγω Αίζενχάουερ, αλλά θυμάμαι πολύ καλά το περιοστατικό. Που σημαίνει ότι υπάρχει νομολογία – και ο ηχο-ρυπαίνων με καμπάνες πληρώνει, αρκεί ο υφιστάμενος την ενόχληση πολίτης να καταφύγει στη δικαιοσύνη!

    Φυσικά, κανείς δεν υποστηρίζει την κατάργηση της καμπάνας, στους ναούς. Τουλάχιστον όχι εγώ. Αλλά, να ισχύει το μηδέν άγαν! (λαϊκιστί: κλάνε Πέτρο, μα με μέτρο!)

  27. Ο/Η roidis λέει:

    Πάνο 😀
    μάλλον «Αλτσχάιμερ» θα εννοείς γιατί ο «άλλος» που λες δεν προκαλεί τίποτα πια από τον τάφο!

  28. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    Αγαπητέ κ Ροίδη
    Ευχαριστώ πολύ που τουλαχιστον δεν με αποπήρατε και υποσχεθηκατε οτι συντομα θα γραψετε για το περιφημον θεμα του
    Αβάτου το οποιον ελπίζω να τεθεί στην παρουσα τουλαχιστον χιλιετια οταν ωριμασουν βεβαια οι επαναστατικές συνθήκες για να εφαρμοσθεί και στην χωρα μας η Συνταγματική της αρχή της ισοτητας των φύλων *, (αν και οπως υποστηριζουν εγκριτοι Συνταγματολογοι το Αβατον στηριζεται σε ΡΗΤΕΣ θμελιωδεις διαταξεις του Συνταγματος μας τις οποιες εγώ , με τις φτωχες μου γνωσεις δενμπορεσα να διακρίνω.) Επιπροσθετως θα ηθελα να με πληροφορησετε (εσεις ή ο κύριος Λασκαράτος ως πλεον ειδικοί )για το αν το αβατον αφορά μόνο γυναικες ή και ανδρες διοτι προσφατως αντικρισα -μη πιστευοντας στα ματακια μου -εις μπλογκ ανδρος , την Ρητήν αποφανσιν οτι ισχυει και για Ανδρες (και βεβαιως μου επροκλήθη η περιεργεια διοτι ο ιδιος ανήρ διαπρυσιως διεκύρηττε εις το ιδιον μπλογκ οτι ειχε πολλάκις επισκεφθει το Αγιον Ορος ) Ρωτώ λοιπόν .. Τι αραγε ειναι αυτό το Αβατον ; Και δια ποιους ή ποιες ειναι Αβατον ;

    * Λεγω για συνθηκες διοτι προσφατως συζητώντας με φιλο ακρο-αριστερο που πιστευει στην αναγκαιοτητα Αμεσης Παγκοσμιας επαναστασης για την καταργησιν του Καπιταλιστικου καθεστώτος και
    της Νεας Ταξης πραγματων , θέτοντας του δε το θεμα του Αβατου
    τον βλεπω να γυρνά με απορία και να μου λεει:» Βρε Ανυπότακτη καρδια , πιστευεις οτι εχουν ωριμασει οι συνθήκες; »

    Για αυτό λεω … Πόσο θα κανωμεν Υπομονή ; Χιλια χρονια ακόμη ; Αντε χιλια χρόνια … Αλλά να μας το πειτε βρε αδελφέ ..Οχι αυτό το: »σε τρια Τέρμινα ….οταν ωριμασουν οι συνθηκες»

  29. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    Αλλά από την αλλη αναγνωριζω την αναγκην τηρήσεως του μέτρου οπως την διακυρήσσει με εμφασιν (αν και με μάλλον»δυσοσμον » τρόπον) ο συμπαθής αυτοεικονιζομενος κυριος που φερει απαλά τον καφε προς τα χαμογελαστά του χείλη και ο οποιος αποτι φαινεται ειναι μετριοπαθής και κύριος και με τροπους και καθολου Χυδαίος
    .

  30. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Aνυπότακτη καρδιά,
    Το άβατο ισχύει αποκλειστικά για γυναίκες. Βέβαια μερικές το έχουν διαχρονικά παραβιάσει. Το άβατο είναι προέκταση της τιμωρίας του (κληρονομικού) αμαρτήματος της Εύας που σαν άλλη Πανδώρα άνοιξε το κουτί των συμφορών. Είναι προέκταση της απαγόρευσης εισόδου για τις γυναίκες στο άδυτο ιερό των ορθόδοξων ναών, και της ίδιας της Ιερωσύνης των γυναικών που οφείλουν κατά τον Παύλο να φοβούνται τον άνδρα. Είναι εκδήλωση του ορθόδοξου μισογυνισμού που στους καλόγερους παίρνει ακόμα πιό νοσηρές διαστάσεις. Αυτά προς το παρόν, γιατί το θέμα μας είναι τα ντεσιμπέλ της καμπάνας.

  31. Ο/Η Πάνος λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτε,

    κάνετε λάθος υποστηρίζοντας ότι το άβατον ισχύει αποκλειστικά για τις γυναίκες. Ισχύει (με βάση τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους, τον οποίο αποδέχεται ανεπιφυλάκτως το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας, στο άθρο 105, παρ. 3) και για άνδρες – αρκεί αυτοί να είναι ετερόδοξοι ή αιρετικοί ή σχισματικοί ή ψαράδες ή ποιμένες (οι δύο τελευταίες κατηγορίες ανεξαρτήτως ομολογίας πίστεως).

    Κατά τα άλλα (ότι είναι άλλο το θέμα του ποστ) συμφωνούμε απολύτως! 🙂

  32. Ο/Η Πάνος λέει:

    Ροϊδη,

    το «Αϊζενχάουερ» είναι σύνηθες «εσωτερικό αστείο» της καλύβας – έχεις δίκιο να με διορθώνεις! 🙂

  33. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    κ. Λασκαράτε
    ετσι νομιζα κι εγώ.

    Ομως από ότι βλεπω ο κ Πάνος παραπάνω εχει αντιθετον αποψιν και απο οτι καταλαβα ξερει πολύ καλά το Συνταγμα
    – Θα ήθελα δε να ρωτησω τον κ. Πάνο ή εσας αν ξερετε:
    Το αρθρο 105 μιλά και για γυναικες ή »μονο για άνδρες – αρκεί αυτοί να είναι ετερόδοξοι ή αιρετικοί ή σχισματικοί ή ψαράδες ή ποιμένες »
    Γιατί αν δεν μιλά για γυναικες και μιλά μονο για ανδρες »αρκεί αυτοί να είναι ετερόδοξοι ή αιρετικοί ή σχισματικοί ή ψαράδες ή ποιμένες » τοτε ανατρεπονται ολα οσα δεν γνωριζαμε και οι γυναικες επιτρεπονται να πάνε στο Αγιον Ορος ενώ οι εν λόγω κατηγοριων ανδρες Μονον απαγορευονται
    (..Μη μου πειτε δε οτι το Συνταγμα μιλά μεν για τους ανδρες Ρητώς και για τις γυναικες Σιωπηλώς . Αυτό δεν θα το αντεξω .Διοτι απο οτι γνωριζω το συνταγμα μας ομιλει μόνον ρητώς.)

    Αναρωτιεμαι λοιπόν και βρισκομαι σε πολύ μεγάλο Διλημμα. Τι απο τα δυο ισχύει;

    Ποιος μπορεί να με διαφωτίσει επιτέλους;

    Ανυπότακτη -και πολύ μπερδεμένη με αυτά που μαθαινει – καρδια

  34. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    Και κυριε Λασκαρατε και κ. Ροιδη…
    Με συγχωρειτε πολύ που δεν περιοριζομαι στο θεμα του Ποστ που ειναι οι Καμπάνες
    αλλά να , ξερετε, απελπιστηκα διαβαζοντας στο Μπλογκ του κ. Πανου οτι το αβατον ρητά διατυπώνεται στο Συνταγμα μας και μάλιστα στις θεμελιώδεις του διατάξεις :

    http://panosz.wordpress.com/2008/01/09/avaton/#comment-33257

    και ξερετε γιατί απελπίστηκα;
    Διοτι οπως κι ενα μικρο παιδί οφείλει να γνωρίζει, αν κατι διατυπώνεται ρητώς στο Συνταγμα και μαλιστα στις θεμελιώδεις του διατάξεις , δεν αναθεωρειται…

    Συνεπώς σκεφτηκα του Αγιου που…σορρυ του Αγιου Ποτέ δεν θα βαλουν πόδι οι γυναικες στο Αγιον Ορος …

    Γιαυτό ανυπομονώ να μου δώσετε την τελική εξηγησιν ολων αυτών
    των αλυτων παραδοξων ή εσεις η ο κ. Πανος που δειχνει να ξερει , το δυνατόν συντομώτερο …
    (θα μου πειτε…Δεν ανοιγεις εσύ βρε ανυπόμονη ανυπότακτη καρδια το Συνταγμα να δεις 😉

    Ε ..το ανοιξα !!
    Και δεν βρηκα τίποτε περί Αβάτου…
    Αλλά είπα μέσα μου .. Γιαν να το λεει ο κ. Πάνος δεν μπορεί : Κατι θα ξερει παραπάνω.

  35. Ο/Η Γ.Ι λέει:

    Το σπίτι μου είναι δίπλα από μια τέτοια εκκλησία. Ο κυριακάτικος ύπνος ήταν κάτι άπιαστο για 20 χρόνια. Νομίζω δεν μίσησα άνθρωπο όσο τον κωλοπαπά της γειτονιάς.

  36. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Αγαπητέ Πάνο,
    ομολογώ πως δεν το είχα ακούσει ποτέ μου αυτό. Ευχαριστώ για την πληροφορία και ζητώ συγγνώμη για το λάθος. Βέβαια δεν είναι ίδιας τάξης αυτή η απαγόρευση με τόν ολοκληρωτικό αποκλεισμό των γυναικών, αφού μάλιστα δεν έχει άμεση αναφορά στο Σύνταγμα. Χωρίς να αμφισβητώ πως έχεις δίκιο, έχουμε πολλές περιπτώσεις ανδρών που υπάγονται στις κατηγορίες που αναφέρεις, οι οποίοι μπαινοβγαίνουν στο Όρος. Τρανταχτό παράδειγμα ο πρίγκηπας Κάρολος, που επίσημα τουλάχιστον είναι Αγγλικανός. Νομίζω μάλιστα και πως δυτικοί παράγοντες της Ευρωβουλής, σίγουρα ο ετερόδοξος κ.Μπαρόζο επισκέφτηκαν το Όρος. Θα μου πεις πως όταν κουδουνίζει το χρήμα, οι κανόνες της Ορθοδοξίας πάνε περίπατο.
    Οι μοναχοί επίσης της μονής Εσφιγμένου είναι σχισματικοί. Επίσης πολλοί κληρικοί ορθόδοξων σχισματικών Εκκλησιών της Δύσης επισκέπτονται ανεμπόδιστα το Όρος και μάλιστα φωτογραφίζονται και δημοσιοποιούν αυτές τις φωτογραφίες. Ο ίδιος ο Φιντέλ Κάστρο εξεδήλωσε την επιθυμία να επισκεφθεί τον Άθω χωρίς να του επισημανθεί από τον πατριάρχη (φαντάζομαι όχι μόνο από λεπτότητα) πως θεωρητικά δεν μπορεί. Δεν έχω χρόνο να ερευνήσω το θέμα αλλά στην πράξη η παράγραφος αυτή του Καταστατικού, έχει ατονήσει, ή έστω εφαρμόζεται επιλεκτικά (κατ’οικονομίαν όπως λέει το παπαδαριό για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα). Αυτό τώρα που λες πως το Σύνταγμα προστατεύει τον Καταστατικό Χάρτη, δεν σημαίνει υποχρεωτικά πολλά πράγματα στο Ελλαδιστάν. Το Σύνταγμα προστατεύει και τους Ιερούς Κανόνες που παραβιάζονται συνεχώς από την Εκκλησία (μεταθετό των επισκόπων για παράδειγμα) και τους πιστούς της, με τον πιό προκλητικό τρόπο.

  37. Ο/Η ΑΝΤΙΟΧΟΣ λέει:

    Φίλτατε «Ανυπότακτη Καρδιά», σχετικώς με την απορία σου για το ποιοί επιτρέπεται να ζουν στον Άθω παραθέτω τα οριζόμενα εκ του ισχύοντος Ελληνικού Συντάγματος, του 1.975/1.986/2.001μ.α.χ.χ.

    Άρθρο 105

    2. Το Άγιο Όρος διοικείται, σύμφωνα με το καθεστώς του, από τις είκοσι Ιερές Μονές του, μεταξύ των οποίων είναι κατανεμημένη ολόκληρη η χερσόνησος του Άθω, το έδαφος της οποίας είναι αναπαλλοτρίωτο.

    Η διοίκησή του ασκείται από αντιπροσώπους των Ιερών Μονών, οι οποίοι αποτελούν την Ιερή Κοινότητα. Δεν επιτρέπεται καμία απολύτως μεταβολή στο διοικητικό σύστημα ή στον αριθμό των Μονών του Αγίου Όρους, ούτε στην ιεραρχία τάξη καί τη θέση τους προς τα υποτελή τους εξαρτήματα. Απαγορεύεται να εγκαταβιώνουν στο Άγιο Όρος ετερόδοξοι ή σχισματικοί.

    Σημείωση: Το καθεστώς του Αγίου Όρους διέπεται από το νομοθετικό διάταγμα της 10/16 Σεπτεμβρίου 1.926μ.α.χ.χ.

    Αυτά σημειώνει το «Ποντίκι» στο βιβλίο του «Το Σύνταγμα της Ελλάδας, όπως αναθεωρήθηκε το 2001 με σχόλια καί παρατηρήσεις», Αθήνα Α’ έκδοση Σεπτέμβριος 2.001μ.α.χ.χ.
    Το βιβλιοπωλείο του για όσους ενδιαφέρονται βρίσκεται στην οδό
    Σόλωνος 68 στην Αθήνα.

    Άρα, όντως απαγορεύεται η διαβίωση εκεί ετεροδόξων καί σχισματικών, όπως ορίζεται στο Σϋνταγμα.
    Για το «άβατον» κατά των γυναικών, ανατρέξτε στο σχετικό διάταγμα καί τους βυζαντινούς καί οθωμανικούς νόμους(χρυσόβουλα των αυτοκρατόρων, φιρμάνια των σουλτάνων), καθώς καί σε διάφορους άλλους νόμους διαφόρων ηγεμόνων που κατά καιρούς το κατέκτησαν ή το έθεσαν υπό τον έλεγχό τους.
    Επίσης καί σε διεθνείς συνθήκες.
    Αν καί τώρα αυτό δείχνει ότι αλλάζει.

  38. Ο/Η Rodia λέει:

    κ. Ροιδη, θησαυρος το μπλογκακιον υμων! Βρηκα δυο παροιμιες που δεν ηξερα: «Χέστηκ’ ο γάιδαρος, ξυπνήσαν τα κρίνα» και «κλάνε Πέτρο, μα με μέτρο!»
    Ευχαριστω τους γραφοντας:-)
    ..αν γραψω και’γω για καμπανες, θα χρειαστει πολυς χωρος και δεν θελω να κανω καταχρηση..

  39. Ο/Η Ανυπότακτη καρδια λέει:

    κ. Αντιοχε και κ. Λασκαρατε ευχαριστώ πολύ
    Βεβαια παραμενουν απορίες και θεσεις και ελπίζω οτι θα ετοιμασετε το ποστ περι Αβάτου , οπου τουλαχιστον θα συζητησυμε το Αβατον αυτό θεμα .

    Ροδιά : εγω αντιθετα την δευτερη παροιμία την εχω ακουσει επανειλημένα καθώς και αλλα πολύ χειροτερα απο καποιον κυριο οταν δεν ηξερε τι αλλο να πεί .

  40. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Αγαπητέ Πάνο,
    τελικά δεν είχες δίκιο και μάλλον βιάστηκα να δεχτώ πως έκανα λάθος. Δεν προλάβαινα -έφευγα-να βρω το 105. Μας το έδωσε ευτυχώς ο Αντίοχος και έτσι λύθηκε η παρεξήγηση. Απαγορεύεται η εγκαταβίωση των ετερόδοξων και των σχισματικών. Θα ήταν πολύ περίεργο να απαγορεύεται η επίσκεψη ψαράδων και ποιμένων. Άλλο πράγμα φίλε Πάνο η απαγόρευση εισόδου και άλλο η απαγόρευση κατοίκησης. Υπάρχει τεράστια διαφορά. Το σωστό να λέγεται.

  41. Ο/Η Πάνος λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτε,

    με εκπλήσσετε! Μίλησα εγώ για «επίσκεψη» ψαράδων και ποιμένων; Τη δουλειά τους δε μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι, λόγω του αβάτου, εντός ή πέριξ του Αγίου Όρους.

    Όσο για τους Εσφιγμενίτες, που αναφέρετε σε προηγούμενο σχόλιό σας, θέλουν να τους διώξουν από το Όρος ακριβώς διότι είναι σχισματικοί – και παραβιάζουν το άβατον. Άλλο που δε μπορούν – γιατί αυτοί είναι έτοιμοι και αποφασισμένοι για συνθήκες Βαγδάτης.

    Οι παραβιάσεις (Κάρολος κλπ) επιτρέπονται «καθ’ οικονομίαν», όπως πολύ σωστά επισημάνατε.

  42. Ο/Η Γέρων λέει:

    «Φωταδιστικός» αντικληρικαλισμός του κερατά. Έλεος πια!

  43. Ο/Η Γι'ωργος λέει:

    ΑΚΟΥΣΑ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΝΟΧΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ. ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΜΑΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ. ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΕΝΟΧΛΟΥΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΘΡΗΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟΧΩΡΙΣΤΗΚΑΝ ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΙ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΕΙΤΕ ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΙΤΕ ΘΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ.

  44. Ο/Η dimitris λέει:

    ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΩΡΓΟ ΠΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΣΗ ΓΛΥΚΕΙΤΗΤΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ
    ΕΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 2010 ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΝΟΧΛΗΣΗ,ΘΥΡΥΒΟΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΦΕΙΔΩ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΛΥΠΗΡΟ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Η ΜΠΑΛΛΑ ΠΟΥ ΚΤΥΠΑ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΩ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ 110 DB TO ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΗΚΟ ΤΟΥ (ΦΡΑΠΟΓΑΛΑ) ΕΙΝΑΙΗ ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΛΗΣΙΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΠΟΣΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ.

    ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΗ ………

  45. Ο/Η παπαΜανώλης λέει:

    Θα συμφωνήσω με αυτούς που λένε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ενδιάμεση λύση για τις καμπάνες και τα μεγάφωνα, δηλαδή μικρότερη ένταση και διάρκεια και στα δύο. Βέβαια για τα εξωτερικά μεγάφωνα θα έλεγα να μένουν κλειστά εφόσον δεν υπάρχει κόσμος απέξω για να ακούει.
    ΟΜΩΣ ό,τι και να κάνουν ορισμένοι, ακόμα και τα κομμάτια τους να φάνε, οι καμπάνες θα κτυπούν, έστω και με την ένταση που επιτρέπεται. Γι’ αυτούς τους στρατευμένους, θα παρακαλούσα τον Θεό να επιτρέψει να έρθουν ξανά οι Τούρκοι στην Ελλάδα, ώστε από το πρωί μέχρι το βράδυ να ακούν τον χότζα και να χαίρονται…

  46. Ο/Η παπαΜανώλης λέει:

    Αν και αυτό το »επιτέλους» να ξέρετε πληγώνει πάρα πολύ.
    Τόσο μεγάλοι εγκληματίες είναι τελικά οι Ιερείς;
    Δεν ξέρω, έχει γίνει σύλληψη ή καταδίκη σε κάποιον με μηχανάκι χωρίς εξάτμιση που μα ς τρελαίνει μεσημέρι ή μεσάνυκτα, ή θα πρέπει να φροντίζουμε τα σπίτια μας να μην βλέπουν σε δρόμους εάν θέλουμε να έχουμε την ησυχία μας.
    Αυτό και άλλες πολλές ηχητικές παρενοχλήσεις υπάρχουν στην σημερινή ελληνική πραγματικότητα, αλλά μόνο η καμπάνα μας ενοχλεί. ΑΙΔΩΣ!!!

  47. Παράθεμα: Α ρε Ανδρέα Λασκαράτο, εσύ πέθανες νωρίς - Λαπούτα

  48. Ο/Η Thanos λέει:

    Stin perioxi pou katoiko antimetopizw akrivos to idio provlima me tis kampanes alla oxi mono.
    egw tha simfoniso oti oi kampana apoteloi kalesma gia tou pistous kai esto na ipoxwriso kai na to sevasto.
    Borei kapoios na mou eksigisei ta megafona katholi tin diarkeia mias leitourgias pio logo eksipiretoun??
    Na eisai ipoxreomenos na akous oli tin leitourgia me terma to megafono kai ton kathe ena pou paristanei ton psalti na niaourizei mesa sta aftia sou.
    Egw prosopika theoro oti n ekklisia mou askei megali psixologiki piesei. H katastasi sto spiti mou einai aforiti eksetias aftis tis katastasis.
    Einai adinaton na sigentrotheis sto spiti sou an epikratei tetoia ixoripansi se sxedon kathimerini vasi.
    To pasxa de, kalitera na metakomisei kaneis.
    Iparxei kapoia nomiko dedikasmeno wste na to epikalesthei kapoios??
    Einai toulaxiston aparadexto na min sevete n ekklisia tin psixiki iremia tou klirou.

  49. Παράθεμα: Καμπάνες, ηχορύπανση, νόμος και αποφάσεις « Απελευθέρωση απο τα δεσμά.

  50. Ο/Η 666 λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=31387

    Για ποιον χτυπάει η καμπάνα;
    του Μάκη Αντύπα

    Κάπως έτσι την πάτησα και με το εκκλησάκι στη νέα μου γειτονιά. Ένα αρχιτεκτονικά άσχημο κατασκεύασμα από μπετό, απόλυτα ενταγμένο στο (ημι)αυθαίρετο τοπίο της Αττικής. Με μια μάλλον παράνομα τοποθετημένη μεταλλική πέργολα, για να στεγάζει τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις γάμων και βαπτίσεων και ένα δυσανάλογα μεγάλο καμπαναριό. Τα απογεύματα φαινόταν ήσυχο, σχεδόν ερημωμένο.

    Η έκπληξη ήρθε το πρώτο βράδυ που κοιμηθήκαμε στο νέο μας σπίτι και πιο συγκεκριμένα… τα ξημερώματα.
    Ξύπνησα στις 7 το πρωί εκείνης της Κυριακής ακούγοντας καμπάνες. Πολλές καμπάνες. Μπορεί και πέντε ταυτόχρονα. Έπαιζαν μια μονότονη μελωδία, η οποία επαναλαμβανόταν συνέχεια για 2-3 λεπτά. Το «κάλεσμα» των πιστών στη λειτουργία επαναλήφθηκε άλλες δύο φορές, 15 και 30 λεπτά αργότερα, ώστε να βεβαιωθεί ο ιερέας ότι όλη η γειτονιά ξύπνησε και δεν τόλμησε κανείς να ξανακοιμηθεί μετά την πρώτη προσπάθεια αφύπνισης. Και επειδή πρέπει όλοι να έχουμε άποψη για το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, έχει φροντίσει να εγκαταστήσει και πανίσχυρη μικροφωνική εγκατάσταση, ώστε η λειτουργία να ακούγεται σε όλη τη γύρω περιοχή.

    Αυτό επαναλαμβάνεται κάθε Σαββατοκύριακο, τις αργίες αλλά και τις περισσότερες καθημερινές. Σε μεγάλα κέφια, οι καμπάνες χτυπούν και απογεύματα. Ψάχνοντας λίγο το θέμα, έμαθα πως το καμπαναριό δε λειτουργεί χειροκίνητα, αλλά με μηχανισμό, ο οποίος προγραμματίζεται ώστε να τις χτυπάει ακόμα και όταν η εκκλησία δε λειτουργεί. Με αυτό τον τρόπο, φροντίζουν να τηρείται ευλαβικά το καθημερινό πρόγραμμα βάρβαρης αφύπνισης στη γειτονιά, είτε γιορτάζουμε κάτι είτε όχι. Η μόνη διαφορά είναι ότι τις ημέρες που οι καμπάνες χτυπούν αυτόματα, δεν ακολουθεί και μετάδοση λειτουργίας από τα μεγάφωνα.

  51. Ο/Η χρηστος λέει:

    να παραιτηθουν ολοι οι δικαστες που δικασαν τον ιερεα σε ποινη φυλακησησ ντροπη τους και ντροπη σε αυτους που εκαναν την καταγγελια .Οι καμπανες ειν αι το καλεσμα του θεου στον οικο του που βρισκει ο καθε ανθρωπος την γαληνη και την σωτηρια του .Υπαρχουν σοβαροτερα προβληματα να ασχολιθουμε η καμπανα ειναι το τελευταιο.

    • Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη λέει:

      Silvouple να ειπήτε εις τον θεόν σας να κάμνη ολιγότερον θόρυβον εις τες κλήσεις του προς τους πελάτας του κυριακάς και σχόλην, ειδ’αλλέως θα τον μηνύσω δια αφόρητον ενόχλησιν.
      Μερσί.

      • γιατί είσαι δύσκολη καλέ ζωζώκα μου και χαλάς τις καρδιές των ενοριτών, δες το κουλέρ λοκάλ της κατάστασης, μουά βάζω ωτασπίδες όταν ο άγιος πατήρ Ευκώλιος Κουνιστός Μακρυχέρης του ιερού ναού της οσίας Παρθενίας καμπανοκράζει κοντά στην υπερπολυτελή μαιζονέτα μου.

  52. Ο/Η Κάποιος λέει:

    http://www.kathimerini.gr/217142/article/epikairothta/ellada/oi-kampanes-den-e3airoyntai-apo-to-nomo-peri-hxorypanshs
    12.05.2005
    Οι καμπάνες δεν εξαιρούνται από το νόμο περί ηχορύπανσης

    Της Αλεξανδρας Κασσιμη

    Για ποιον χτυπούν οι καμπάνες… τόσο, μα τόσο δυνατά, αναρωτιόταν μια γυναίκα στο Ηράκλειο της Κρήτης, με αποτέλεσμα να εμπλακεί σε μακρά διαμάχη με δημόσιες υπηρεσίες, η οποία κατέληξε, πρόσφατα, στη σύνταξη πορίσματος από τον Συνήγορο του Πολίτη. Το πρόβλημά της ξεκίνησε το 1995, όταν στον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας του οικισμού Γουρνών Πεδιάδος, στο νομό Ηρακλείου, τοποθετήθηκε ηλεκτρομηχανολογικό σύστημα κρούσης καμπανών με αποτέλεσμα αυτές να χτυπούν εκκωφαντικά. Ανταποκρινόμενοι οι υπάλληλοι του Πολεοδομικού Γραφείου Ηρακλείου στην καταγγελία της ενδιαφερομένης, προέβησαν σε σχετική αυτοψία και διαπίστωσαν ότι η συνολική στάθμη θορύβου από το χτύπημα της καμπάνας ήταν 90dB (όταν σχετικό Π.Δ. θέτει ανώτατο επιτρεπόμενο όριο τα 50 ντεσιμπέλ). Επίσης, σημείωσαν ότι η εκπεμπόμενη στάθμη θορύβου «…επιβαρύνει κατά πολύ την υπάρχουσα στάθμη θορύβου της περιοχής και υπερβαίνει το ανώτερο επιτρεπτό όριο του άρθρου 2 παρ. 5 του Π.Δ. 1180/81…». Στη συνέχεια άνδρες του Τμήματος Τουριστικής Αστυνομίας της περιοχής έθεσαν το ζήτημα στον εφημέριο του ναού. Τελικά, αποφασίστηκε από το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο αντικατάσταση της καμπάνας με μικρότερη και τα χτυπήματα αυτής (που σήμαιναν την ώρα) να διακόπτονται κατά τις ώρες κοινής ησυχίας. H ιστορία όμως δεν έληξε εκεί, καθώς ένα μήνα αργότερα το Πολεοδομικό Γραφείο Ηρακλείου πραγματοποίησε νέα αυτοψία στην οποία διαπιστώθηκε ότι ο θόρυβος από τους χτύπους της καμπάνας ανερχόταν στα 86dB. Καθώς τα παράπονα των κατοίκων συνεχίστηκαν, το Πολεοδομικό Γραφείο προχώρησε σε νέα μέτρηση που υπέδειξε ότι η στάθμη θορύβου αγγίζει τα 100 dB. H αρμόδια υπηρεσία εισηγήθηκε στο νομάρχη Ηρακλείου τη διακοπή λειτουργίας του αυτόματου μηχανισμού κρούσης των καμπανών στο πλαίσιο της θείας λειτουργίας και για τη λειτουργία του ρολογιού καθώς και την επιβολή διοικητικού προστίμου στον εφημέριο του ναού σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Οι μετρήσεις συνεχίστηκαν, μαζί και οι παραβιάσεις του επιτρεπόμενου ορίου θορύβου. Επειδή όμως δεν επιβλήθηκε καμία διοικητική κύρωση, κάτοικοι κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, το δικαστήριο όμως απέρριψε την αίτηση παύσης της σήμανσης των καμπανών. O τότε νομάρχης Ηρακλείου με επιστολή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης εξηγούσε το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης (143/1997) ισχυριζόμενος παράλληλα ότι οι δύο τελευταίες αυτοψίες που πραγματοποιήθηκαν απηχούσαν τις προσωπικές απόψεις του υπαλλήλου, ενώ καταδίκασε και την κοινοποίηση των μετρήσεων που είχαν προηγηθεί χαρακτηρίζοντάς την ως διαρροή εγγράφων. Επεσήμανε επίσης ότι η λειτουργία των καμπανών του ναού δεν εμπίπτει στις διατάξεις περί θορύβου. O Συνήγορος του Πολίτη που δέχτηκε την αναφορά το 1999 ζήτησε με έγγραφά του από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία την εκ νέου μέτρηση θορύβου. H διεύθυνση Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου (ΕΑΡΘ) του ΥΠΕΧΩΔΕ διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει τεχνική νομοθεσία στην οποία να υπάγονται οι καμπάνες της εκκλησίας, ωστόσο αναγνώρισε την ύπαρξη του προβλήματος λόγω των αυξημένων καταγγελιών. O Συνήγορος του Πολίτη υπενθυμίζει στο ΥΠΕΧΩΔΕ ότι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου είναι 50dB και ζητεί την έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου σχετικά με την υπαγωγή των καμπανών των εκκλησιών στο Π.Δ. που αφορά τις πηγές ηχορύπανσης.

  53. Ο/Η antiochusacharnensis λέει:

    Μήνυσα την εκκλησίαν της περιοχής μου, με τον τίτλον «Ζωοδόχος Πηγή» του Καλλικρατικού δήμου Δάφνης-Υμηττού, ενώ εγώ κατοικώ στην Άνω Νέα Σμύρνη, καθώς ηχορρυπαίνει καθημερινώς με 80,5 dB(A). Ο αριθμός πρωτοκόλλου της μηνύσεώς μου είναι Δα0/6/1605 όλως ενημερωτικώς. Επίσης την κατέθεσα πέρυσι, την 12ην Ιουλίου 2.016μ.α.χ.χ.-

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.