Η Θέμις έχει νεύρα: Ορθόδοξος Ναός στον Άρειο Πάγο;

themis.jpgkapa.jpgάτι συμβαίνει με την Ελληνική δικαιοσύνη. Ναι, αυτή που ο ρόλος της είναι να τηρεί στάση αυστηρής πολιτικής και θρησκευτική ουδετερότητας.
Θυμάστε, τότε στις 27 Αυγούστου 2007, όπου έγινε αγιασμός τελετή αγιασμού (για δεύτερη συνεχόμενη φορά παρακαλώ)στο Συμβούλιο της Επικρατείας ύστερα από πρωτοβουλία του προέδρου Γ. Παναγιωτόπουλου. Η τελετή τότε πραγματοποιήθηκε με την απουσία 24 δικαστών (αυτοί που έσωσαν τη τιμή της δικαιοσύνης). Τότε σας θυμίζουμε, και πάλι προς τιμή τους, η Ενωση Δικαστικών Λειτουργών του ΣτΕ έχει εκφράσει τη διαφωνία της, επικαλούμενη τον ρόλο του ΣτΕ που επιβάλλει αυστηρή θρησκευτική ουδετερότητα.


Σήμερα μαθαίνουμε ότι ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου Β. Νικόπουλος με έγγραφο που έστειλε πριν λίγο καιρό, τον Οκτώβριο στον υπουργό Δικαιοσύνης Σωτ. Χατζηγάκη, ζητεί να κατασκευαστεί άμεσα στον χώρο τού Ανωτάτου Δικαστηρίου ναός του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη. Το πρόσχημα; Επειδή ο εν λόγω Άγιος είναι ο προστάτης τού δικαστικού σώματος και πρέπει το σώμα αυτό της δικαιοσύνης να δείχνει το ανάλογο σέβας. (στον 21ο αιώνα;).

Ο κύριος Νικόπουλος ξέρει τι κάνει, είναι διαβασμένος και καλά ενήμερος. Αναφέρεται σε Νομοθετικό Διάταγμα του 1993 και ο φάκελος είναι ήδη πλήρης και περιέχει τα σχέδια ανέγερσης της εκκλησίας και τις σχετικές αποφάσεις οι οποίες έχουν ληφθεί, αλλά δεν έχουν προχωρήσει, και το 1998 όταν προσπάθησε να το προωθήσει ο τότε Σύνδεσμος Ανώτατων και Ανώτερων Δικαστικών Λειτουργών είχαν συναντήσει έντονες αντιδράσεις. Ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας Πολιτών, Δ. Γεωργακόπουλος, διατυπώνει την αντίθεσή του στην ανέγερση ναού στον χώρο των δικαστηρίων, υποστηρίζοντας ότι η Δικαιοσύνη είναι για όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, και ότι με αυτόν τον τρόπο υπονομεύεται η θρησκευτική ουδετερότητα που οφείλουν να έχουν οι δικαστές.

.

.

ρο

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης. Bookmark the permalink.

55 Responses to Η Θέμις έχει νεύρα: Ορθόδοξος Ναός στον Άρειο Πάγο;

  1. Ο/Η ange-ta λέει:

    εκπληκτικό!
    Τα διαβάζω και δεν μπορώ να τα πιστέψω.

  2. Συμφωνώ μαζί σας, Το θέμα είναι να συμφωνεί και ο κ Χατζηγάκης που περιμένει από τη σταυροδοσία της δεξιάς του Κυρίου

  3. Ο/Η An-Lu λέει:

    Το άλλο το εκπληκτικό το έμαθες;
    Όταν πας για μάρτυρας σε δίκη, υπάρχουν και δικαστές που σε ρωτούν αν θα λάβεις πολιτικό ή θρησκευτικό όρκο!
    (δεν χρειάζεται να σου πω ότι έιναι λίγοι, αλλά ΥΠΑΡΧΟΥΝ!)

  4. Ο/Η xasodikis λέει:

    Αντί να ζητήσει ο κ. Πρόεδρος να ολοκληρωθούν τα έργα πίσω από τον Άρειο Πάγο, ώστε να μεταστεγαστούν κάποτε ορισμένα δικαστήρια που τώρα στεγάζονται σε κοτέτσια (βλ. Ειρηνοδικείο Αθηνών π.χ.), τον έπιασε πρεμούρα να τιμήσει τον Άγιο… Όραμα θα είδε φαίνεται…

    An-Lu, δεν ξέρω τι σου έκανε εντύπωση σε αυτό που αναφέρεις, αλλά κανονικά θα έπρεπε όλοι οι δικαστές να ρωτούν τον μάρτυρα αν επιθυμεί να λάβει θρησκευτικό ή πολιτικό όρκο: αυτό ορίζει ο νόμος.

    Στην πράξη, το είδος του όρκου που επιλέγει ο μάρτυρας δεν φαίνεται να επιδρά στην κρίση του δικαστή ως προς την αξιοπιστία του -αλλά επειδή αυτή είναι εμπειρική παρατήρηση, δεν παίρνω και όρκο…

  5. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    Στον Μεσαίωνα είχε θεσμοθετηθεί σε Ανατολή και Δύση η Θεοκρισία, δηλαδή οι δικαστές ανέθεταν στον Θεό την κρίση,΄με διάφορους τρόπους, είτε ανοίγοντας στην τύχη κάποια σελίδα του Ευαγγελίου η οποία μέ κάποιο ρητό της θα υπεδείκνυε τον ένοχο ή τον εκλεκτό, είτε με άλλο τρόπο. Μάλιστα ο πατριάρχης της Σερβίας εκλέγεται και σήμερα μέ θεοκρισία ύστερα από κλήρωση.
    Κύριε Ροϊδη διαφωνώ ριζικά με τις ενστάσεις σας στο θέμα του ιερού ναού στον περίβολο του Ανωτάτου Δικαστηρίου. Είναι φανερό πως ο ευσεβής πρόεδρος του Άρειου Πάγου απευθύνεται στο θείο αισθανόμενος πως δεν μπορεί να αποδώσει Δικαιοσύνη χωρίς την θεία επέμβαση και βοήθεια. Από Θεού άρξασθε έλεγαν οι παλιοί κε Ροϊδη μου.
    Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε προσπάθειες να πεισθεί ο Θεός να φωτίζει τους Ανώτατους Δικαστές, μέσω του πανοσιολογιώτατου εκπροσώπου του αρχιμανδρίτη Γιοσάκη, συνδέσμου του Μακαριωτάτου με ευλαβείς δικαστάς. Υπενθυμίζω την εκδρομή που οργάνωσε ο ιερώτατος αρχιμανδρίτης με Ανώτατους Δικαστές-κακοβούλως διαδίδεται: δωρεάν-στην ενθρόνιση του Αγιώτατου Πάπα και πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεοδώρου. Υπενθυμίζω πως στην κηδεία του προκατόχου του Πέτρου, είχαν σημειωθεί διάφορα παρατράγουδα και ίσως η παρουσία Ανώτατων Δικαστικών κύρους αποσκοπούσε στην αποσόβηση παρόμοιων θλιβερών επεισοδίων στον ιερόν χώρον:

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=16.09.2004,id=69461868

    «Φύγε από εδώ μωρή!…»

    Ενα επεισόδιο μεταξύ ιεραρχών με αυτήκοο μάρτυρα τον Προέδρο της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλο έγινε μετά την κηδεία του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Πέτρου Ζ’.

    Πρωταγωνιστές, οι μητροπολίτες Ζακύνθου Χρυσόστομος και Ιωαννοπόλεως (Γιοχάνεσμπουργκ) Σεραφείμ. Η κόντρα έγινε στη διάρκεια του καφέ που προσφέρεται ως είθισται μετά τις κηδείες. Ο Ζακύνθου πήγαινε να πάρει δύο καρέκλες για τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και το μητροπολίτη Κιτίου. Ο μητροπολίτης Γιοχάνεσμπουργκ αντέδρασε λέγοντας ότι «δεν είναι Ζάκυνθος εδώ». Οσα ακολούθησαν τα άκουσαν λίγοι, μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας: «Φύγε από εδώ «μωρή»…»! Οι φράσεις ακούστηκαν στη διπλανή αίθουσα στην οποία βρίσκονταν πατριάρχες, υπουργοί και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Το επεισόδιο συνεχίστηκε και λίγο αργότερα όταν οι δύο ιεράρχες συναντήθηκαν και πάλι. Εκεί ακολούθησε ο δεύτερος γύρος…

    Θ.ΤΣ.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 16/09/2004

    Τώρα για την εκδρομή των σεβαστών Δικαστών εις το πατριαρχείον Αλεξανδρείας αντλώ πληροφορίας από την ασεβέστατη «Γαλέρα» αλλά και από το σοβαρόν «ΒΗΜΑ» του τ.διοικητού του Αγ.Όρους ελλογιμώτατου κ.Ψυχάρη . Αρχιμανδρίτες (Ιγκόρ Κλοπόνιν, Ιάκωβος Γιοσάκης), μητροπολίται (Θεόκλητος Βρεσθένης και Μαϊάμι, Αθηνών Χριστόδουλος), πολλοί δικασταί (αποφεύγω να επαναλάβω ονόματα επειδή είμαι βέβαιος πως οι περισσότεροι είναι αθώοι, και ενεπλάκησαν αναιτίως απλώς και μόνον επειδή είναι εκδρομικοί τύποι, ή από παρεξήγησιν), μπερδεύονται σε ένα απίθανο κουβάρι, η αθωότερη άκρη του οποίου είναι η χαρούμενη παρέα δικαστών και αρχιμανδρίτου που εξέδραμον στην Γη του Νείλου, αναζητούντες την θείαν επιφοίτησιν:

    Γαλέρα

    http://www.galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=69&page=3 – 29k –

    Της δικαιοσύνης κύκλε νοητέ

    Ιστορία 5η
    Η πρόεδρος Πρωτοδικών Πειραιά Αντωνία Ηλία επιδίκασε στον µοναχό Ιγκόρ Κλοπόνιν αποζηµίωση 480.000 ευρώ για τροχαίο ατύχηµα στο οποίο έφταιγε ο ίδιος. Ο Ιγκόρ Κλοπόνιν, Ισραηλινός ρωσικής καταγωγής, φέρεται ως άνθρωπος του περιβάλλοντος του τέως Μητροπολίτη Λάρισας Θεόκλητου Κουµαριανού, όπως και ο Γιοσάκης. Η πρωτοδίκης δείχνει να είναι το κεντρικό πρόσωπο του «κυκλώµατος Γιοσάκη», στο οποίο εµφανίστηκαν ως εµπλεκόµενοι αρκετοί δικαστές (Ν. Αθανασόπουλος, Γερ. Διονυσάτος, Παναγιώτα Τσέβη, Ν. Ποταµιάνος, Γ. Λαµπροπούλου, Μαρουλιώ Δαβίου, Αναστασία Μπαστά, Άννα Κοροβέση κ.ά.). Όλοι αυτοί κατά ένα διαβολικό τρόπο εµφανίζονταν να δικάζουν υποθέσεις του Γιοσάκη αλλά και του Θεοκλήτου Κουµαριανού, ο οποίος, µάλιστα, σε αγωγή του εναντίον άλλου ιερωµένου δήλωσε ψευδή διεύθυνση κατοικίας προκειµένου το δικαστήριο να γίνει στον Πειραιά. Μπροστά σ’ αυτό το ατσάλινο τείχος βρέθηκε και ο καθηγητής Ξ. Παπαχαραλάµπους, που έφαγε τους τριανταπέντε µήνες για συκοφαντική δυσφήµιση του Γιοσάκη, σε µια δίκη όπου η µία πρωτοδίκης έκοβε και η άλλη έραβε. Στο λογαριασµό µιας απ’ αυτές τις δικαστικούς βρέθηκαν χρήµατα που έχουν κατατεθεί από τον Μητροπολίτη Θεόκλητο.
    Η Αντωνία Ηλία, η οποία σήµερα διαφεύγει, έχει κατηγορηθεί επίσης για αθρόες αποφυλακίσεις εµπόρων ναρκωτικών, ενώ στους λογαριασµούς της βρέθηκαν καταθέσεις από τους συνηγόρους των συγκεκριµένων προσώπων. Σε µία περίπτωση εµφανίζεται να έχει δωροδοκηθεί µε 30.000 ευρώ για αποφυλάκιση εµπόρου ναρκωτικών, µε πλαστή διαβεβαίωση από τις υπηρεσίες δίωξης ότι αυτός συνεργάστηκε µε τις αρχές.
    Ο Γιοσάκης είχε αξιοθαύµαστη επιρροή σε δικαστές. Οργάνωσε µια δικαστική εκδροµή στην Αλεξάνδρεια για την ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη, αλλά και µια επίσκεψη λειτουργών της δικαιοσύνης στον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος τότε… διάβαζε πάλι.

    ΒΗΜΑ
    tovima.dolnet.gr/print_article.phpe=B&f=14926&m=A45&aa=1 – 23k –

    ΠΑΡΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
    Νέες ανακρίσεις και μία απαλλαγή
    Αθώος για μία από τις κατηγορίες ο πρώην προϊστάμενος του Πρωτοδικείου κ. Γερ. Διονυσάτος

    Δεν πρόλαβαν να «χαμηλώσουν τα φώτα» και ο θόρυβος από το παραδικαστικό κύκλωμα και έσπευσε το πειθαρχικό συμβούλιο με πρόεδρο τον προσφάτως προαχθέντα σε αντιπρόεδρο του ανωτάτου δικαστηρίου και πρόεδρο της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων κ. Δ. Κυριτσάκη να απαλλάξει τον πρώην προϊστάμενο του Πρωτοδικείου Αθηνών κ. Γερ. Διονυσάτο για μία από τις εμπλοκές που έχει στο παραδικαστικό κύκλωμα.

    Ο πρώην προϊστάμενος του Πρωτοδικείου απηλλάγη για τις σύντομες δικασίμους που έδινε και τις αντικαταστάσεις δικαστών που έκανε σε υποθέσεις του προφυλακισμένου Αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη και του φίλου του μοναχού κ. Ι. Κλοπόνη. Τις υποθέσεις αυτές δίκασαν η φυγόδικος πρώην πρωτοδίκης Αντωνία Ηλία και η απολυθείσα από την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, πρώην πρωτοδίκης κυρία Παναγιώτα Τζέβη.

    Το πειθαρχικό δικαιολόγησε απόλυτα όλες τις ενέργειες του κ. Διονυσάτου, κρίνοντας ότι δεν υπάρχει υπόνοια για μεροληψία του πρώην προϊσταμένου του Πρωτοδικείου. Μάλιστα «έστρωσε το χαλί» για να απαλλαγούν και άλλοι εμπλεκόμενοι, καθώς αποφάσισε ότι είναι συνηθισμένες οι αμοιβαίες αντικαταστάσεις δικαστών και είναι συνηθισμένο φαινόμενο να δίνονται σύντομες δικάσιμοι. Παράλληλα όμως έδωσε συναδελφικό «χέρι βοηθείας» στον κ. Διονυσάτο για το ποινικό σκέλος που εκκρεμεί.

    Δικαστικοί κύκλοι τόνιζαν ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα ασκηθεί έφεση στην απαλλακτική πειθαρχική απόφαση. Οι ίδιοι κύκλοι υπενθύμιζαν ότι το 2004 οι κκ. Κυριτσάκης, Διονυσάτος και Γιοσάκης, μαζί με ομάδα δικαστών, ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Αλεξάνδρεια και όχι με πλοίο αντιπροσωπείας πιστών από την Κρήτη, όπως υποστήριζαν ορισμένοι, προκειμένου να παραστούν στην ενθρόνιση του Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεοδώρου.

    Από την άλλη πλευρά, στο ποινικό σκέλος της διερεύνησης του παραδικαστικού οι εξελίξεις είναι συνεχείς και η ανακριτική διαδικασία επεκτείνεται, καθώς αυξάνεται τόσο η λίστα των αδικημάτων όσο και αυτή των κατηγορουμένων.

    Η Ολομέλεια του Εφετείου Αθηνών στη μέχρι πρότινος διμελή ομάδα των κκ. Ι. Σίδερη και Ι. Φιοράκη πρόσθεσε και τρίτο εφέτη. Πρόκειται για τον κ. Ι. Μαγγίνα, ο οποίος θα συνδράμει το έργο των δύο ανακριτών οι οποίοι ξεκίνησαν ένα δεύτερο κύκλο ανακρίσεων με το άνοιγμα των φακέλων που αφορούν την προφυλακισμένη πρώην ανακρίτρια Κωνσταντίνα Μπουρμπούλια και την Αντωνία Ηλία.

    Εχουν ήδη ασκηθεί κακουργηματικές διώξεις για κατάχρηση εξουσίας και ηθική αυτουργία σε αυτήν, καθώς και για απάτη για τις υποθέσεις με τις μετοχές-«φούσκες» του Χρηματιστηρίου που χειρίστηκε η Κωνσταντίνα Μπουρμπούλια ως ανακρίτρια. Οι νέες αυτές διώξεις θα αυξήσουν τον αριθμό των εμπλεκομένων, αφού οι κατηγορούμενοι που θα κληθούν σε απολογία θα ξεπεράσουν τους 100.

    Τέλος, 25 νέοι και παλαιοί κατηγορούμενοι από τον δικηγορικό, δικαστικό και επιχειρηματικό κόσμο θα κληθούν σε απολογία ως ποινικά εμπλεκόμενοι σε υποθέσεις που χειρίστηκε η Αντωνία Ηλία.

    Π. ΤΣΙΜΠΟΥΚΗΣ

    Το ΒΗΜΑ, 26/11/2006 , Σελ.: A45
    Κωδικός άρθρου: B14926A451
    ID: 281911

  6. Ο/Η undantag λέει:

    Αγαπητέ κύριε Ροϊδη,
    Βρίσκει και κάνει ο «κος» Χατζηγάκης… η εμπειρία του τον έχει διδάξει ότι:
    1. άν ανώτατος δικαστής έχει τον εσταυρωμένο πάνω απ’την κεφάλα του, ακόμη και αν κάνει διασκέψεις τηλεφωνικώς ή «προικίζει» τον υιό του ποικιλοτρόπως, τη σκαπουλάρει από την ανθρώπινη δικαιοσύνη (ξέρετε ποιός),
    2. άν κατώτερος δικαστής ή ανακριτικός υπάλληλος χρηματίζεται ή μετράει με μεζούρα τις γυναίκες που μπαίνουν στο γραφείο του (ξέρετε ποιοι), και ταυτόχρονα κάνει παρέα με παπάδες – αρχαιοκάπηλους – ναρκεμπόρους – κολλητούς του Αρχιεπίσκοπου, τη σκαπουλάρει από την ανθρώπινη δικαιοσύνη
    3. Η θεία δικαιοσύνη, όπως δια-νέμεται από τους εμπορικούς αντιπροσώπους του θεού επί γής είναι… (πως το έθεσε άλλος τίς επιστολογράφος σας προ ημερών)… συγχωρητική (εξομολογηθήτε… σκουπίστε…. τελειώσατε)

    Μετά απ’ όλ’αυτά τα… θαύματα, είναι να μην εγείρει ναό στον άγιο προστάτη των επιόρκων (ή αφελών, ή ατζαμήδων) δικαστών; Εγώ στη θέση του θα έβλεπα σε όνειρο και που είναι τα οστά του αγίου, θα τα ξέθαβα, θα τα «εξέθετα» σε κοινή θεά και με την παγκαροείσπραξη θα εξασφάλιζα τις συντάξεις του Ταμείου Νομικών για τα επόμενα πενήντα χρόνια (αμήν παναγία μου!)

    undantag

    @ An-Lu
    Είναι αλήθεια ότι αυτό γίνεται – από λίγους και διαβασμένους δικαστικούς…

    Θα απογοητεύσω την ομήγυρη όμως… το κάνουν περισσότερο διότι η μή θέση της ερώτησης (με αυστηρή ερμηνεία του νόμου πρέπει να) συνεπάγεται την δικονομική ακυρότητα της μαρτυρικής καταθέσεως, και όχι για λόγους συνειδήσεως.

  7. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Παράπλευρη είδηση, η επικαιρότητα δεν τρέχει, κατρακυλά :

    Άνθιμος για Μακεδονία

    O μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, υποστήριξε σε
    εκδήλωση ότι όχι μόνο πρέπει να υπερασπιστούμε
    το όνομα της Μακεδονίας, αλλά αν είναι δυνατόν
    να πάρουμε πίσω, τα κομμάτια που της λείπουν.

    Το είδα στις ‘ειδήσεις των οκτώ’.
    Το διαβάζω κι εδώ:
    http://www.skai.gr/master_story.php?id=64806

  8. Ο/Η Kostas λέει:

    Το ζήτημα που τέθηκε παραπάνω αναφορικά με την υποχρέωση ορκοδοσίας στις αίθουσες των δικαστηρίων,
    μού έφερε στον νου την περίπτωση τού Βρετανού πολιτικού εβραϊκής καταγωγής Λίονελ Ρότσιλντ ο οποίος το 1858 κατάφερε μετά από 11ετή αδυσώπητο αγώνα ενάντια στο χριστιανικό κατεστημένο τής Αγγλίας τού 19ου αιώνα, να γίνει το πρώτο εβραϊκό μέλος τού Βρετανικού Κοινοβουλίου. Ο άνθρωπος, παρ’ όλο που επί σειρά ετών εκλεγόταν πανηγυρικά, δεν γινόταν δεκτός από τη Βουλή των Λόρδων επειδή παρά τις επίμονες πιέσεις που του ασκήθηκαν,
    αρνούνταν να δώσει τον καθιερωμένο χριστιανικό όρκο. Όταν δε μετά και τη δεύτερή του απόρριψή, εξέφρασε την επιθυμία να ορκιστεί στην Παλαιά Διαθήκη και αυτό έγινε τελικά δεκτό,
    την κρίσιμη στιγμή παρέλειψε τη φράση «Στην αληθινή πίστη
    ενός Χριστιανού» επειδή όπως εξήγησε στο εμβρόντητο Κοινοβούλιο, τα λόγια αυτά δεν ήταν δεσμευτικά για τη συνείδησή του! Αυτό ακριβώς είπε και έχοντας την κεφαλή καλυμμένη, ολοκλήρωσε τον όρκο του με μια εβραϊκή τελετουργική φράση. Περιττό βέβαια να πω τι έγινε! Πανικός
    κι ομίχλη! Ο τύπος όμως το είχε πάρει πλέον προσωπικά. Επί 11 συναπτά έτη τον έδιωχναν, κι αυτός εκεί! Μέχρι που τελικά τα κατάφερε! Στις 26 Ιουλίου τού 1858 ορκίστηκε επιτέλους
    με τον τρόπο που εκείνος θεωρούσε δεσμευτικό για τη
    συνείδησή του, δηλαδή στην εβραϊκή Παλαιά Διαθήκη. Στη συνέχεια επέστρεψε με αργά βήματα στο έδρανό του και δεν άνοιξε ποτέ πια το στόμα του ξανά! Τι να έλεγε άλλωστε;
    Η ίδια η φυσική του παρουσία μέσα εκεί τα έλεγε όλα!

    ΠΗΓΕΣ:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lionel_de_Rothschild

    Peter de Rosa, «Der Jesus-Mythos: Über die Krise
    des Christlichen Glaubens», σελ. 540-541,
    εκδ. Droemer Knaur, 1991

  9. Ο/Η elias λέει:

    Στη ελλάδα της παρακμής όλα συμβαίνουν. Ο ύπνος της λογικής γεννά τέρατα. Αδύναμοι παραδινόμαστε στα πάντα, στο θεό , στο διάβολο ακόμα, αν αποδίδει περισσότερο. Δε βαριέσαι, ο σώζων εαυτό σωθήτω.

  10. Ο/Η zaphod λέει:

    Πολιτισμός!

    ε;

  11. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    στην Ελλάδα η Δικαιοσύνη αποδίδεται κάτω από την εικόνα του Χριστού και θα καλείται συχνά στο προσεχές μέλλον να κρίνει αντικειμενικά τη διένεξη μεταξύ ενός μουσουλμάνου μετανάστη που διεκδικεί τα απλήρωτα μεροκάματα και του εργοδότη του μεγαλοκτηματία μητροπολίτη ή ηγούμενου. Είμαι βέβαιος πως θα σταθεί στο ύψος της και θα είναι τυφλή, αποφαινόμενη υπό τους ήχους της γλυκόλαλης καμπάνας του παρακείμενου δικαστικού ναού του Ισαπόστολου Μ.Κωνσταντίνου.
    Λίγα ιστορικά για το δικαίωμα του πολιτικού όρκου στα ελληνικά δικαστήρια. Πρωτεργάτης της θεσμοθέτησής του ΄(με αδικαιολόγητη καθυστέρηση) υπήρξε ο παλιός ΕΑΜίτης Ακαδημαϊκός Κώστας Δεσποτόπουλος, που είχε καταδικαστεί για την άρνησή του να ορκιστεί θρησκευτικά:
    Βρισκόμαστε στο 1998, κυβερνά το ΠΑΣΟΚ:

    http://www.hri.org/E/1998/98-05-08.dir/keimena/politics/pol3.htm – 13k –

    (Ελευθεροτυπία-5/8/1998)
    Tην κατάργηση του όρκου, και μάλιστα με ρητή συνταγματική επιταγή, ζητεί με έκκλησή του προς τον υπουργό Δικαιοσύνης ο ακαδημαϊκός Kωνσταντίνος Δεσποτόπουλος. Aναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Δεσποτόπουλος:

    «Aπευθύνω έκκληση προς τον φίλο υπουργό Δικαιοσύνης να λάβει ο ίδιος πρωτοβουλία για να καταργηθούν οι αναφορικές στον όρκο διατάξεις του Συντάγματος και μάλιστα να περιληφθεί στο νέο Σύνταγμα ρητή απαγόρευση του όρκου. Eίναι καιρός να καθαρθεί η νομοθεσία και ο δημόσιος βίος της Eλλάδος από τον ανόσιο αυτόν θεσμό.

    Yπενθυμίζω, καθώς από το 1961 έχω αποδείξει -και βρίσκονται οι αποδείξεις μου αυτές σε ολίγες σελίδες του βιβλίου μου «Eπίμαχοι Θεσμοί και άλλα θέματα»- ότι προσβάλλει καίρια την αξιοπρέπεια του ανθρώπου ο εξαναγκασμός του να δώσει όρκο, θλιβερό κατάλοιπο της μαγικής νοοτροπίας και της πολιτικής βαρβαρότητας, ότι ο ενώπιον του δικαστηρίου όρκος είναι στην εποχή μας και πρακτικά μάταιος ή και συχνά επιζήμιος, και ότι για τον χριστιανό ειδικά η δόση όρκου ενέχει παράβαση ρητής εντολής του Iησού Xριστού, απαγορευτικής ολικά του όρκου, αλλά και αποτελεί αυταπάτη, καθόσον στην έννοια του όρκου περιέχονται η επίκληση του θείου ως εγγυητού και υπερμάρτυρος, και άρα η επίκκλησή του από χριστιανόν απομένει ατελέσφορη υστερ’ από την απαγορευτική του όρκου ρητή εντολή του Iησού Xριστού. Eξ άλλου, ας μη αγνοείται ότι με τυχόν επίκληση διαφορετική, π.χ. «εν ονόματι του Eθνους», όρκος δεν υπάρχει.

    Σε μιά χώρα, γνήσια δημοκρατική, αρκεί, αντί όρκου, υπεύθυνη διαβεβαίωση, με σύνδρομη επίκληση της προσωπικής τιμής, αλλά και αυστηρή ποινή για τις περιπτώσεις της συνειδητής ψευδομαρτυρίας, της συνοδευόμενης από την υπεύθυνη αυτή διαβεβαίωση.

    Aς πιστεύσει ο Kύριος Yπουργός Δικαιοσύνης ότι η πρωτοβουλία του για τη συνταγματική ολική απαγόρευση του όρκου όχι μόνο δεν πρόκειται να «ανοίξει μέτωπο» προς κανένα υποστηρικτή δήθεν του άγους αυτού, αλλά και θα συναντήσει ευρύτατη επιδοκιμασία της κοινής γνώμης, και θα τιμήσει τον ίδιον ως τολμητία πολιτικό».

  12. Ο/Η zagaria λέει:

    Θα έλεγα πως το πρόσχημα της αυστηρής θρησκευτικής ουδετερότητας δεν σχετίζεται με το ζήτημα που περιγράφεις. Η θρησκευτική ουδετερότητα δεν ακυρώνεται από την ύπαρξη ενός ναού, καθώς η ταυτότητα της (της θρησκευτικής ουδετερότητας) δεν δύναται να σχετίζεται με την ανέγερση όχι απλά ενός οικοδομήματος αλλά πολιτείας ολόκληρης, δεν έχει καμιά σχέση δηλαδή η ανέγερση του όποιου οικοδομήματος με την απόδοση δικαιοσύνης. Στην προκειμένη περίπτωση το χρησιμοποιείς σαν πρόσχημα ώστε να οδηγηθείς στο συμπέρασμα που επιδιώκεις. Αν έχεις ενστάσεις σχετικά με τον ρόλο των παπάδων και λοιπών, αυτό δεν είναι τροχοπέδη ούτε μπούσουλας για τον ρόλο της δικαιοσύνης. Αν η δικαιοσύνη αποκλίνει από το έργο της δεν μπορεί να επικαλείται θρησκευτικές και πολιτικές παρεμβάσεις για δικαιολογία. Αυτά είναι μεταμοντέρνα σοφίσματα που στοχέυουν στην μεταθέση των ευθυνών. Αν οι δικαστικοί λειτουργοί επικαλούνται παρεμβάσεις για να αιτιολογήσουν την ανεπάρκεια τους, τότε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πάντοτε θα βρίσκουν κάποιους για να ακυρώσουν την ουδετερότητα που οφείλουν να έχουν.
    Έχεις την άποψη πως τα κακώς κείμενα της δικαιοσύνης, οριοθετούνται ανάμεσα στο πολιτικό και θρησκευτικό εξουσιαστικό κατεστημένο;

  13. Ο/Η doctor λέει:

    Εγώ λέω να διορίζονται και παπάδες ως δικαστές και να ονομαστούμε Ιράν για να τελειώνουμε…

    doctor

  14. Ο/Η roidis λέει:

    η zagaria είπε τα εξής (μεταξύ άλλων):

    Θα έλεγα πως το πρόσχημα της αυστηρής θρησκευτικής ουδετερότητας δεν σχετίζεται με το ζήτημα που περιγράφεις. Η θρησκευτική ουδετερότητα δεν ακυρώνεται από την ύπαρξη ενός ναού, καθώς η ταυτότητα της (της θρησκευτικής ουδετερότητας) δεν δύναται να σχετίζεται με την ανέγερση όχι απλά ενός οικοδομήματος αλλά πολιτείας ολόκληρης, δεν έχει καμιά σχέση δηλαδή η ανέγερση του όποιου οικοδομήματος με την απόδοση δικαιοσύνης[…]

    δεν μπορώ να απαντήσω παρά μόνο να υπογραμμίσω τα λόγια σας, και αυτό έκανα.
    8)

  15. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Η θρησκοληψία και η Λαοτιανή ακροδεξά είναι ιδιαίτερα του συρμού στην ΕΛ-λαδεζία του 2007.

    Η εμμονή στην ανέγερση ορθόδοξου ναού στο Άρειο Πάγο, αποτελεί πολύ απλά επίδειξη δύναμης του Ελληνορθόδοξου κατεστημένου, έναντι των θιασωτών του κοσμικού κράτους.

  16. Ο/Η pølsemannen λέει:

    @ doctor

    Σκεφθείτε ότι αν ονομαστούμε Ιράν θα μπορούμε να είμαστε Άριοι και με την βούλα!

    (Άριοι ως γνωστον είναι οι Ιρανοί, αχεμ)

  17. Ο/Η mayaishere λέει:

    Ροϊδη μου,
    έχεις κλειστά εκεί τα σχόλιά σου, αλλά θέλω να σου πω πόσο καλά ένιωσα που βρήκα ξανά χρόνο και ψυχή να επισκεφθώ τον άλλο Ρο. «οι νεκροί» με κατοίκησαν…
    Τους χαιρετισμούς μου!
    Maya

  18. Ο/Η Μύρων λέει:

    Τι σχέση έχει η ανέγερση ενός ναού με την δικαιοσύνη; Αυτή συνιστά πυλώνα του συστήματος, εφαρμόζει τους νόμους του κράτους, καταδικάζει τους απεργούς, αθωώνει τους εμπόρους ναρκωτικών και γενικά φροντίζει να μείνουνε όλα ως έχουν.
    Ο ναός μάρανε τους μεν δικαστές, η καταδίκη δε του ναού εσάς.

    Οσο αφορά το Ιράν, είναι καλύτερο να είσαι και να ζεις στο Ιράν παρά στην ευρώπη, ευρωπαίος ή αμερικανός.
    Είναι πιό ελεύθεροι οι Ιρανοί . Κυρίως δεν εξολοθρεύουνε ολόκληρους λαούς για να τους κλέψουνε το πετρέλαιο, όπως κάνουνε οι δολοφόνοι κλεφτοκοτάδες της δύσης.
    Ιραν, Κούβα, Β.Κορέα, τα τελευταία ελεύθερα κράτη του κόσμου.

  19. Ο/Η SimonSays λέει:

    Zagaria αν ο Άρειος Πάγος αύριο αποφάσιζε να δημιουργήσει σύνδεσμο φίλων του Παναθηναϊκού (παράδειγμα) στον χώρο του Ανώτατου Δικαστηρίου θα ήταν πολύ παραπάνω από ‘πρόσχημα’ για να υπάρχουν αντιδράσεις από τους φίλους του Ολυμπιακού, της ΑΕΚ, κτλ.

    Είναι αναγκαία μια εκκλησία για την λειτουργία της δικαιοσύνης; Όχι. Δείχνει θεσμική προτίμηση στο συγκεκριμένο δόγμα; Ναι.

    Άρα με ποιά λογική να χτιστεί εκεί πέρα από τις εθιμικές προτιμήσεις του κου. Νικολόπουλου;

    -Simon @ atheoi.ORG

  20. Ο/Η roidis λέει:

    Maya,
    σε ευχαριστώ πολύ, δεν ξέρω πως τα σχόλια «έκλεισαν»… 😦 το έλεγξα και είδα ότι το ίδιο ίσχυε και για τα 3 τελευταία ποστ!…

    Τώρα όλα είναι Οκ, τα σχόλια είναι ανοιχτά.

  21. Ο/Η zagaria λέει:

    Στο ρομαντισμό υπάρχει η δεύτερη υπόσταση των αντικειμένων, την οποία ο ρομαντικός πασχίζει να ανακαλύψει θέλοντας να συμπληρώσει την άγνοια του για την πραγματικότητα. Βέβαια για πολλούς ο ρομαντισμός συνδέεται με τον ακραίο εθνικισμό και τον φασισμό (οι όροι αναφέρονται με την επιστημονική τους ταυτότητα και όχι σαν ταμπελίτσες της μεταμοντέρνας εποχής) έχοντας σαν απτό παράδειγμα την περίπτωση του γερμανικού εθνικισμού.

    Στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι δύσκολο να ελεγχθεί αυτή η δεύτερη (η και πρώτη) υπόσταση που υιοθετείς (την οποία θέλησα να καταδείξω με το προηγούμενο post). Αυτή λοιπόν η δεύτερη υπόσταση σύμφωνα με τα όσα γράφεις, είναι πως η ανέγερση του ναού έχει σχέση με την απόδοση της δικαιοσύνης, αυτό είναι που θέλησες να καταδείξεις και ειδικότερα πως ο συγκεκριμένος δικαστής ταυτίζει την ανέγερση με το δικαστικό του λειτούργημα. Αυτή λοιπόν η υπόστάση μπορεί να είναι ευδιάκριτη για εσένα, αλλά από τα όσα αναφέρεις προφανώς και δεν είναι απαραίτητο να προκύπτει για όλους.

    Το πρόσχημα, όπως αναφέρεις, είναι η ανέγερση ναού του Διονυσίου Αρεοπαγίτου σαν προστάτη άγιου των δικαστών (προσωπικά δεν με απασχολεί ποιος είναι προστάτης άγιος ή μη προστάτης άγιος). Όταν βρεθώ εγώ ή ο οποιοσδήποτε σε δικαστική αίθουσα που βρίσκεται δίπλα από την όποια εκκλησία, ή δίπλα από το ξενυχτάδικο του ευταξία, ή δίπλα από fan club της AEK, ο δικαστής (και ο συγκεκριμένος που επιθυμεί την ανέγερση συμπεριλαμβάνεται στους δικαστές) δεν θα με κρίνει με γνώμονα το κτίριο που βρίσκετε δίπλα η παραδίπλα. Αν δηλαδή ο συγκεκριμένος δικαστής υποστήριζε πως θα αποδίδει καλύτερη δικαιοσύνη όταν ανεγερθεί ο όποιος ναός δίπλα από τις δικαστικές αίθουσες, τότε δεν θα είχα καμιά ένσταση να αποδεχθώ σαν εύστοχη την υπόδειξη που μου προτείνεις… μέχρι τότε όμως εξακολουθεί να ισχύει πως το ζήτημα που περιγράφεις δεν σχετίζεται με το πρόσχημα της αυστηρής θρησκευτικής ουδετερότητας. Δεν θα γίνει η δικαιοσύνη μας χειρότερη η καλύτερη από την ανέγερση ενός ναού ή ενός μπουζουξίδικου δίπλα από το όποιο δικαστήριο, δεν φαίνεται να υποστηρίχθηκε κάτι τέτοιο από τα όσα αναφέρεις.

    Το να μπλέκουμε το θρησκευτικό φανατισμό, με κάθε ενέργεια που αφορά (με τον όποιο τρόπο) κάτι το θρησκευτικό, είναι προφανώς άτοπο και υπακούει σε μια αντιεπιστημονική υπεραπλούστευση.

    Simon, κάτσε πρώτα να το αποφασίσει και μετά το συζητάμε 🙂

  22. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Κύριε πρόεδρε του Α.Π.,
    Έχω πλήρην εμπιστοσύνην εις την λαοπρόβλητον κυβέρνησιν που σας επέλεξε και είμαι βέβαιος πως είσθε εκ των αρίστων δικαστών μας που κοσμούν το Σώμα. Επιοτρέψατέ μου μίαν καλοπροαίρετον υπόδειξιν. Αντί ναού, να υψώσετε τα αγάλματα των αγίων της Δικαιοσύνης, Τερσέτη, Πολυζωϊδη και Δελαπόρτα, όσο και εάν κάποιοι δικασταί (ελάχιστοι) θα ενοχληθούν από κάτι τέτοιο.
    Ως λόγιος ανήρ που εμφανώς είσθε, θα γνωρίζετε πως ο Άγιος Διονύσης ο Αρεοπαγίτης τον οποίον θέλετε να τιμήσετε διά του φερωνύμου ναού, προκάλεσε-άθελά του μεν αλλά ως άγιος όφειλε να επέμβει-σοβαρότατα προβλήματα στην Εκκλησία. Αφ’ενός ο θεόπνευστος Συναξαριστής του στην βιογραφία του τον μπέρδεψε με τον Αη Διονύση του Παρισιού, ο οποίος έζησε δυό αιώνες μετά (3ον αι.), αφεδύο, περί τον 5ον αι. κάποιος άθλιος καλόγερος, Σύρος ή Έλλην ή Λατίνος, συνέγραψε έργα περί Ουρανίας Ιεραρχίας, Μυστικής Θεολογίας και άλλα τινά, πλαστογράφων ως Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης δια να προσδώσει κύρος εις τας μωρολογίας του. Οι θεομίσητοι αιρετικοί Σεβηριανοί τα εχρησιμοποίησαν προς υπεράσπισιν των κακοδοξιών των. Ακόμη και αυτός ο Μάξιμος ο ομολογητής επλανήθη και τα υπομνημάτισε. Ενδελεχείς μεταγενέστεραι έρευναι απέδειξαν την πλάνην, διό και Ψευδοδιονύσιος απεκλήθη, πλην η ζημιά είχε γίνει διότι στο μεταξύ η αλάνθαστος Εκκλησία, ιδιαίτερα εις την Δύσιν, επλανήθη από τις αιρετικές του απόψεις, που βασίστηκαν εις νεοπλατωνικάς ιδέας. Κι όλα αυτά υπό το αδιάφορον βλέμμα του Αη Νιόνιου που όφειλε να έχει επέμβει, αν μη τι άλλο για να προστατεύσει την υπόληψίν του.
    Ευχαριστώ διά την προσοχήν σας
    Υμέτερος
    Λ.

    Υ.Γ.

    Μύρων,
    μήπως ανήκεις εις την αίρεσιν των χριστιανοκομμουνιστών;

  23. Ο/Η Μύρων λέει:

    Λασκαράτε
    είσαι φανατικός, παλαιοημερολογίτης μέ αντικληρικό λόγο του 18ου αιώνα, αλλά και άσχετος ;
    Το έργο του Διονυσίου διδάσκεται σε όλα τα πανεπιστήμια της εσπερίας περι των θαυμάτων της οποίας ξεροσταλιάζεις, θεωρείται έργο σταθμός, ιδιαιτέρως η Μυστική Θεολογια.
    Τουλάχιστον ο Ντερριντά θεωρούσε τον εαυτό του μαθητή του Διονυσίου.

    Ακόμα και αν δεν γνωρίζουμε τον συγγραφέα. Ούτε τον Ομηρο γνωρίζουμε αλλά την σπουδαιότητα της Ιλιάδος μόνο.

  24. Ο/Η roidis λέει:

    αγαπητή σχολιάστρια zagaria, με αναγκάζετε να αντιμετωπίσω αυτά που λέτε με σατιρική διάθεση τύπου Λαζόπουλου, λυπάμαι.

    Λέτε: «Στο ρομαντισμό υπάρχει η δεύτερη υπόσταση των αντικειμένων, την οποία ο ρομαντικός πασχίζει να ανακαλύψει θέλοντας να συμπληρώσει την άγνοια του για την πραγματικότητα. Βέβαια για πολλούς ο ρομαντισμός συνδέεται με τον ακραίο εθνικισμό και τον φασισμό (οι όροι αναφέρονται με την επιστημονική τους ταυτότητα και όχι σαν ταμπελίτσες της μεταμοντέρνας εποχής) έχοντας σαν απτό παράδειγμα την περίπτωση του γερμανικού εθνικισμού.»

    …και «απαντώ» (ο Θεός σας να την κάνει απάντηση): Κυρία μου (που λέει ο Λαζόπουλος), όλα αυτά που γράφετε, θα είχαν κάποια λογική σε κάποιο άλλο θέμα…

    Στο Ποστ αυτό τα πράγματα είναι απλά. Θέλει ο της Δικαιοσύνης λειτουργός να πιστέψει στο όποιο θεό του; Να το κάνει. Τον εμποδίζει κανείς; Να παίρνει την οικογένειά τους και να πηγαίνει τις Κυριακές στην εκκλησία για όσο καιρό τραβάει η ψυχή του. Τι μας νοιάζει εμάς. Να χτίσει και έναν τεράστιο Βούδα μέχρι εκεί πάνω στην αυλή του σπιτιού του, τι μα κόφτει;

    Η Δικαστική αίθουσα κυρία μου (νάτος πάλι ο Λαζόπουλος) δεν είναι το τσιφλίκι κ α ν ε ν ός… είναι λειτούργημα, έχει κάποιο σκοπό. Να αποδώσει Δικαιοσύνη… Πόσο πιο λιανά πρέπει να λέγονται τα πράγματα για να το καταλάβουμε.

    Καλά και χρήσιμα τα του Ντεριντά (ή όποιου άλλου) περί ρομαντικής σημειολογίας και τα αίτιά της κλπ. Αλλά εδώ πρόκειται πολύ απλά για… Τη Δικαιοσύνη. Ο ρόλος της είναι να τηρεί στάση αυστηρής πολιτικής και θρησκευτική ουδετερότητας, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο. Ούτε Χριστός, ούτε Παναγία ούτε Λάο Τσε ή Μάο Τσε δεν χωράνε εδώ.

    Που είδατε από πλευρά μου κάποιου είδους «ρομαντικής μετουσίωσης» σε… φασισμό; Το αντιμετωπίζω με χαμόγελο. Δεν μπορώ να κάνω αλλιώς.
    🙂

  25. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Μύρων,
    με εκπλήσσεις δυσάρεστα. Σε θεωρούσα πιστό ορθόδοξο. Αυτά που αναφέρεις δεν διαψεύδουν τίποτα από τα λεγόμενά μου. Επιχειρείς να παραπλανήσεις τον κ.Πρόεδρο του Α.Π. Επιμένω πως ο Άγιος Διονύσιος όφειλε να επέμβει και να εμποδίσει τον αγύρτη που χρησιμοποίησε το όνομά του για να παρασύρει τους μυστικούς θεολόγους σε σκοτεινές περιπλανήσεις και να θολώσει τον νου του κ.Ζακ (το τελευταίο αυτό, μικρό το κακό, δεν μας αφορά). Μπορεί ο δυτικός Ντερριντά να εκτιμά το έργον του Ψευδοδιονυσίου, αλλά η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν τον αποδέχεται. ‘Η Θεότης είναι υπερούσιος γνόφος….πάσα περί αυτής ανθρωπίνη ιδέα είναι πλάνη…..κανένα όνομα δεν ταιριάζει στον Θεό που είναι ακατανόμαστος κλπ κλπ. Έχεις περιπέσει σε βαρειά αίρεση. Εξομολογήσου τάχιστα στον πατέρα Μάξιμο, τον πατέρα Μουλατσιώτη, τον πατέρα Καρπαθίου, ή έστω τον πατέρα Τσάκαλο, νήστεψε και αυτομαστιγώσου.
    Ομολογώ ναι, είμαι παλαιοημερολογίτης, πιστός της ηγουμένης Μαριάμ, αιωνία η μνήμη της. Ομολογώ επίσης πως είμαι άσχετος του Θείου Έρωτος, της θειώσεως και της Μυστικής Ενώσεως. Προτιμώ τις πατάτες ογκρατέν.

  26. Ο/Η zagaria λέει:

    Θα είχαν μια κάποια λογική σε ένα άλλο θέμα (ίσως και σε περισσότερα) αν δεν είχατε δοκιμάσει να μεταλλάξετε την υπόσταση όσων φανερώνονται από την γραφή σας. Χαίρομαι που μπήκατε στον κόπο να διαπιστώσετε τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να καταλάβετε από τα όσα υποστηρίζω.
    Δεν είναι δα και τόσο άσχημο να μην μπορείς να καταλάβεις το νόημα σε μια παράγραφο. Ίσως να φταίει η διατύπωση ίσως και όχι. Το θέμα είναι να μην καταλαβαίνεις με το ζόρι==> αυτό που καθώς φαίνεται θες οπωσδήποτε να καταλάβεις.

    Δεν σας απέδωσα κανένα φασισμό, απλά σημείωσα πως αφού δεν διακρίνεται εκ πρώτης όψεως αυτό που θελήσατε εσείς να υποστηρίξετε, είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο να υπάρχει σε μια άλλη υπόσταση την οποία θα μπορούσε κάποιος να την προσεγγίσει με μια ρομαντική διάθεση ανάλυσης.

    Αν είναι να με κάνεις Κυρία με το ζόρι, θα προτιμούσα τουλάχιστον να δείχνεις έναν πιο εκλεπτυσμένο τρόπο προσέγγισης και όχι τον Λαζοπούλειο, τον οποίο παρόλο που τιμώ δεν τον βρίσκω και τόσο κατάλληλο για την περίσταση. Εκτός και αν σου περνάει απ’ το μυαλό πως θα αρχίσω να φωνασκώ, σταυρώστε με, σταυρώστε με στους δικαστές σας δώστε με…και σώστε με!!!

  27. Ο/Η Zorba The Greek λέει:

    Λασκαράτε, γράφεις γράφεις αλλά εξήγηση δε μας δίνεις. Έλεος πιά με τις ασαφείς δηλώσεις σου, με κούρασες αδερφέ. Μας λες, με προφανή λάγνα διάθεση «προτιμώ τις πατάτες ογκρατέν» και δεν αποσαφηνίζεις αφήνοντας αναπάντητα ερωτήματα: ογκρατέν dauphinois ή ογκρατέν με τεκίλα; Πες έστω τη συνταγή. 🙂

  28. Ο/Η λας λέει:

    μην τα Δια-ανθίζουμε πλέον άλλο,Διαχωρισμός και απαλλαγή χ.ο. και Ελληνικού κράτους.και να μην είχαμε θεούς να έλεγα…

  29. Ο/Η doctor λέει:

    18 Μύρων

    Οσο αφορά το Ιράν, είναι καλύτερο να είσαι και να ζεις στο Ιράν παρά στην ευρώπη, ευρωπαίος ή αμερικανός.
    Είναι πιό ελεύθεροι οι Ιρανοί . Κυρίως δεν εξολοθρεύουνε ολόκληρους λαούς για να τους κλέψουνε το πετρέλαιο, όπως κάνουνε οι δολοφόνοι κλεφτοκοτάδες της δύσης.
    Ιραν, Κούβα, Β.Κορέα, τα τελευταία ελεύθερα κράτη του κόσμου.

    ***

    Επειδή έχω να πάω πολύ καιρό σε εκκλησία, αληθεύει ότι το θυμίαμα το αγοράζουν από το Άμστερνταμ;

    Αν, ναι τότε όλα εξηγούνται…

    doctor

  30. Ο/Η tropikosss λέει:

    zagaria,Μύρων

    Το θέμα είναι πολύ απλό και δε χρειάζεται και μεγάλη ανάλυση:δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να υπάρχει ναός σε χώρο απονομής της δικαιοσύνης.Αν η δικαιοσύνη αποδιδόταν κατά τον τρόπο της ιεράς εξέτασης τότε θα τα καταλάβαινα.Κι αφού κατά την γνώμη σας δεν παίζει και σπουδαίο ρόλο μια τέτοια κίνηση τότε γιάτι τον κόφτει τόσο πολύ τον πρόεδρο να χει προσωπική εκκλησία δίπλα στη δουλειά του;;Κι αν αύριο μεθαύριο θελήσει κι ο υπουργός δικαιοσύνης ή εξωτερικών να χτίσει εναν ναό έξω απ το υπουργείο του θα πούμε πάλι τα ίδια;Ή η αστυνομική διεύθυνση να χτίσει έναν άγιο Αρτέμιο ή το ΤΕΒΕ Ν.Ιωνίας όποιον άγιο έχει,γιατί δεν μπορεί όλο και κάποιον άγιο θα έχουν και οι υπάλληλοι των ασφαλιστικών ταμείων.’Οποιος θέλει δηλαδή να χτίζει κι από ένα ναό για τον «προστάτη» του δίπλα στη δουλειά του.

    Εγώ μία απλή ερώτηση έχω..Τί εξυπηρετεί ένας ορθόδοξος ή βουδιστικός ναός στο χώρο των δικαστηρίων,ιδίως του ΣΤΕ;

    (Πόσο πιο ρεζίλι δηλαδή πρέπει να γίνουμε διεθνώς; )

  31. Ο/Η roidis λέει:

    αγαπητή (ειλικρινά) zagaria, πίστεψέ με ότι μπορώ όχι μόνο να καταλάβω επαρκώς την εν λόγω παράγραφο, αλλά και να την ερμηνεύσω, ξέρετε, έχω και μια άλλη ιδιότητα, την πραγματική, και έχει άμεση σχέση με αυτήν. Είναι η δουλειά μου.

    Γιατί νομίζετε ότι γράφω : σας «απαντώ» με αποσιωπητικά, και σε παρένθεση (ο Θεός σας να την κάνει απάντηση);

    Τα περί Λαζόπουλου τα είπα χαριτολογώντας, εάν νομίζετε ότι σας θίγουν, να τα αποσύρω. 🙂

  32. Ο/Η Μύρων λέει:

    Τελευταίο.
    Η Εκκλησία μας αποδέχεται το θεολογικό έργο του Διονυσίου και κάτι παραπάνω. Το έργο του Διονυσίου βρίσκεται στην καρδιά της ορθοδοξίας.

  33. Ο/Η kos λέει:

    Ωραία κουβέντα. Γουστάρω

  34. Ο/Η zaphod λέει:

    @ Μυρων και συμφωνούντες

    Επειδή δεν φντ να το πιάνετε το υπονοούμενοι μεγάλοι μεγάλοι εγώ θα κάνω μια αντιπρόταση – συμφωνία. Εαν δεν είναι πρόβλημα η ανέγερση ενός ναού, και ειδικά του προστάτη της δικαιοσύνης, εντός του Α.Π. ( η στα πέριξ) τότε εγώ είμαι μαζί σας. Να κάνουν ένα ναό της Θέμιδας που είναι και η πρώτη προστάτρια – δικαιοσύνη προσωποποιημένη και να φέρουν και τους επίσημους «έλληνες εθνικούς» να κάνουν και τελετές. Δεν νομίζω και εγώ να επηρεάσει την κρίση των δικαστών.

    Ελπίζω να συμφωνήσετε μαζί μου.

    🙂

  35. Πατρίς, Θρησκεία, Δικαιοσύνη (και ζήτω η αστική τάξη και τα ιδεολογικά προσχήματα).

  36. Ο/Η Νεφελόεσσα λέει:

    Η Δικαιοσύνη είναι τυφλή. Δυστυχώς, δεν έχει μάθει να κινείται αυτόνομα και, ως εκ τούτου έχει χρείαν βακτηρίας. Συνεπώς, η ορθή της πορεία και τα τυχόν ατοπήματά της, σ’ ένα μέτρο εξαρτώνται από αυτόν ή αυτούς που τελεί χρέη οδηγητή.

  37. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Όταν επίσκοποι δανείζουν λεφτά σε ευλαβείς δικαστάς

    Κύριε Ροϊδη,
    Εξακολουθώ να διαφωνώ ριζικά μαζί σας στο θέμα του ναού. Νομίζω πως είναι απαραίτητος σε μια πόλη γεμάτη πράσινο που στερείται ναών όπως η Αθήνα. Μένει μόνο να ρυθμιστεί που θα πηγαίνει το περιεχόμενο του παγκαριού, διότι ενδέχεται να έχουμε κρούσματα δανεισμού πενομένων δικαστών υπό του ιερέως τα οποία οι κακόπιστοι θα εκμεταλευθούν. Υπάρχει κίνδυνος παρεξηγήσεων εις τους ιερούς χώρους της Εκκλησίας και της Δικαιοσύνης. Υπενθυμίζω πως όταν ο φίλος του κ.αρχιεπισκόπου μητροπολίτης Μαϊάμι και Βρεσθένης Θεόκλητος δάνεισε την θεοφοβούμενη δικαστίνα κ.Αντωνία Ηλία (διαφεύγει την σύλληψιν και κατά το ΒΗΜΑ φημολογείται ότι κρύπτεται εις μονήν-όπου ασφαλώς θα προσεύχεται), βρέθηκε μπλεγμένος χωρίς λόγο. Αντιγράφω από το ΒΗΜΑ:

    (tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14676&m=A38&aa=1-39k-
    Προσωρινά αποθηκευμένη – Παρόμοιες σελίδες)

    * «………….Ο Μητροπολίτης πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος, ο οποίος παραιτήθηκε υπό το βάρος της αποκάλυψης ότι δάνεισε – όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε – 5.000 ευρώ στην ανακρίτρια κυρία Αντωνία Ηλία σχεδόν την ίδια περίοδο που βρισκόταν σε δικαστική διαμάχη με τους ιερωνυμικούς μητροπολίτες πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Κωνσταντίνο Σακελλαρόπουλο και πρώην Αττικής κ. Νικόδημο Μπεζενίτη, έλαβε πριν από 15 ημέρες τον τίτλο του Τιτουλάριου – χωρίς ποίμνιο – Μητροπολίτη Βρεσθένης και διαδέχθηκε τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο. H υπόθεσή του ετέθη στο αρχείο καθώς, όπως δήλωσε η Ιερά Σύνοδος, από τις ανακρίσεις που διεξήχθησαν διαψεύστηκαν οι καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Θεόκλητος συνελήφθη σε μπαρ της Θεσσαλίας μαζί με τον τότε Αρχιμανδρίτη κ. Σεραφείμ Κουλουσούσα. Υπέρ του κ. Θεοκλήτου κατέθεσαν 24 μάρτυρες και εναντίον του οκτώ, οι οποίοι όμως δεν παρουσίασαν αποδείξεις.

    Σήμερα ο κ. Θεόκλητος ζει στον Βόλο και αναμένει την ώρα που θα εκλεγεί από την Ιεραρχία ποιμενάρχης μιας περιοχής. Ο Αρχιμανδρίτης κ. Σεραφείμ Κουλουσούσας παραιτήθηκε και υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό. Ανεξάρτητα από την παραίτηση που υπέβαλε, η Σύνοδος τον καθαίρεσε………. «.

    …………………………………………………………………………………….
    Το ΒΗΜΑ, 29/01/2006 , Σελ.: A38
    Κωδικός άρθρου: B14676A381
    ID: 277858

  38. Ο/Η Μύρων λέει:

    zaphod
    δεν έγραψα τίποτα για τον ναό αλλά για το βλακώδες επιχείρημα ότι η ύπαρξη του ναού δηλώνει κακοδικία εις βάρος αλλοθρήσκων.
    Και οι βλακείες αυτές κυκλοφορούνε ως κοινές απόψεις.

    Αν ήμουν εγώ εκεί και περνούσε από το χέρι μου δεν θα έφιαχνα την εκκλησία. Υπάρχουν αρκετές.
    Αλλά δεν θα απαγόρευα επίσης.

  39. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Doctor μου,
    ορθά αναφέρεσθε στο λιβάνι και το συσχετίζετε με τας εξτρεμιστικάς ιδέας του Μύρωνος. Όπως θα γνωρίζετε ως ειδήμων ιατρός, το λιβάνι έχει την ουσίαν τετραϋδροκανναβινόλη (THC) που υπάρχει και στην κάνναβη, της οποίας είναι το πιό ισχυρό ψυχοδραστικό συστατικό. Προβληματίζομαι μήπως οι αναθυμιάσεις του θυμιατού του εφημερίου του Αγίου Διονυσίου, επηρεάσουν την κρίσιν των κυρίων δικαστών. Ίσως, λέγω ίσως, θα έπρεπε ο ναός να μην αναγερθεί ακριβώς εις το προαύλιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου, αλλά λίγο μακρύτερα σε απόσταση ασφαλείας. Ίσως να γίνομαι υπερβολικός (δεν το ελέγχω) αλλά κρίνοντας από την επίδραση του λιβανιστηριού στον Μύρωνα (θαυμαστή Β.Κορέας και Ιράν), ανησυχώ. Αυτή η τεράστια ιδεολογική γκάμα του ευσεβούς επισκέπτου μας μεταξύ Κιμ Ιλ Σουγκ-Αγιατολλάχ Χομεϊνί και Μακαριωτάτου Χριστοδούλου, πως να το κάνουμε, ακούγεται περίεργα.

  40. Ο/Η zagaria λέει:

    Αγαπητέ roidis, καθόλου δεν με ενοχλεί ο περί χάρης λόγος σας… νομίζω πως καταλαβαινόμαστε 🙂

  41. Ο/Η akamas λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτε φαντάζεστε οι δικαστές να δικάζουν κανένα πρεζόνι;

  42. Ο/Η meniek λέει:

    Αν δεν υπάρχει περίπτωση (έστω υπόρρητης) μεροληψίας, λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων, γιατί δεν φροντίζει ο επιμελής δικαστικός να πληροφορηθεί τους προστάτες της δικαιοσύνης σε όλα τα δόγματα και τις θρησκείες και να φροντίσει για την ανέγερση ναών τους, δίπλα στον ορθόδοξο?

  43. Ο/Η ametanohtos λέει:

    ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ZAPHOD ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΘΕΜΙΔΑΣ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓ.ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ.Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΤΕΛΕΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΑ ,ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΞΕΡΕΙ!

  44. Ο/Η Μύρων λέει:

    Ο αυθεντικός Λασκαράτος είχε τουλάχιστον χιούμορ.

  45. Ο/Η roidis λέει:

    Ελάτε κύριε Μύρων… Δεν διακρίνετε το χιούμορ και του σύγχρονου κύριου Λασκαράτου; 🙂
    .
    akamas, είχατε διατελέσει πρόεδρος του Γαλαξία μας; 😀
    .
    meniek, το παράλογο αγαπητέ έγινε ρουτίνα και η διατάραξη αυτής προκαλεί απ’ ότι βλέπεις κοινωνικό σοκ. Ναι είναι δυνατόν.
    .
    zagaria…α μπράβο!… 😀

  46. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    εξαιρετικό κείμενο και επισημαίνει μια από τις πιο άστοχες παραβιάσεις του ελληνικού συντάγματος στα ελληνικά δικαστήρια. Δεν είναι όμως η μόνη.
    http://koukios.wordpress.com

  47. Ο/Η ο Αναμοχλευτής λέει:

    Aς είναι καλά ο κ. Πρ. του Α.Π. που με την παράξενη απόφασή του δημιούργησε μια εξαιρετικά πνευματώδη συζήτηση.

    Ας είναι καλά και ο κ. Μύρων που με τα πυροτεχνήματά του (έστω κι αν τα φυτίλια τους είναι νωπά) δίνει την ευκαιρία στους κκ. Ροϊδη και Λασκαράτο να αναπτύξουν το εξαιρετικό τους χιούμορ.

    Ως αμαθής περί τα νεοφιλοσοφικά τεκταινόμενα εις γαλλικήν Εσπερίαν δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για τις μεταφυσικές αγωνίες του κ. Ντεριντά, πλην όμως ξέρω ότι ο Ψευδο-διονύσιος έχει γκραν σουξέ στους κύκλους των περί τα υπερβατικά ανησύχων νοών, πνευματιστών, ροδοσταύρων, ερασιτεχνών καββαλιστών και λοιπών προοδευτικών δυνάμεων.

    Από τη συζήτησή σας όμως μένει αιωρούμενο το ερώτημα ποιά θα είναι στην πράξη η τύχη της υποθέσεως του δυστυχούς που θα βρεθή ενώπιον τού εν λόγω θεοστρεφούς Κατή του ανωτάτου της χώρας μας δικαστηρίου και θα έχη την ατυχή έμπνευση (ή το κουράγιο) να δηλώση ότι δεν επιθυμεί να ορκισθή επί του Ευαγγελίου ως είτε άθεος είτε ως δωδεκαθεϊστής ή ως άλλο τι βδελυρό και αποτρόπαιο προς τον Ορθόδοξο δογματική.

    Με το σκεπτικό αυτό, ο Ναός του Αγίου Διονυσίου στον περίβολο του Ναού της Θέμιδος αποτελεί Ύβρι προς την Θέμιδα και ακυρώνει την προαπαιτούμενη αμεροληψία του δικαστικού λειτουργού!

    Το δε Σύνταγμα… ε, καλά για Συντάγματα θα μιλάμε τώρα;
    Ας το κάνουν με μια αναθεώρηση Τάγμα να τελειώνουν με τα προσκόμματα που θέτει στην Ορθόδοξη Πατρίδα τους. Δοκιμασμένο το 1968 με εξαιρετική αποτελεσματικότητα.

    Ναι, τυφλή η Δικαιοσύνη, όπως το λέει η υπεραγαπητή Νεφελόεσσα, αλλά όχι όμως παρασάνταλη κι ως εκ τούτου ανακόλουθη…
    Μάλλον η χρεία της βακτηρίας θα έπρεπε να έχη άλλη χρήση από την προτεινόμενη, μεταλλαγμένη εις βρεμμένη σανίδα για κάποια παιδιά που σπούδασαν και… καριέρισαν εκκλησιαστικοίς αναλώμασι.

    _____________
    Άκου «φύγε από εδώ μωρή»…
    Καλέ, από που την έδιωχνε την… κοπέλα, απ’ το σπίτι του;

  48. Ο/Η roidis λέει:

    Kostas,
    Η υπόθεση Λάϊνελ Ροθτσιλντ στη Βρετανία ήταν μέγας ιστορικός σταθμός.
    Με συγχωρείς που άργησα να απαντήσω, μου διέφυγε το σημαντικό σου σχόλιο.

  49. Ο/Η roidis λέει:

    Αναμοχλευτής,
    εδώ στο μπλογκ μας ενδιαφέρουν κυρίως τα αιωρούμενα ζητήματα – όπως λες κι εσύ. Ευχαριστώ για το καλό σου σχόλιο.

  50. Ο/Η NSimos λέει:

    Αγαπητέ κύριε Ροϊδη,

    δε χρειάζεται ούτε ναός στο προαύλιο, ούτε εικόνα υπέρ της έδρας. Οι θεματοφύλακες γνωρίζουν καλά τη δουλειά τους.

    Εκτός από το σύνδεσμο που δίνω παραπάνω, υπάρχουν και άλλες οδοί για να το διαπιστώσετε και εσείς

    http://www.tanea.gr/article.aspx?d=20070912&nid=5962628

    και ο Άνθιμος ακόμα δεν έχει έρθει…

  51. Ο/Η penguin_witch λέει:

    @Σιμο: Ο καδής ***** τη μάνα, που θα πάμε να κριθούμε;
    Ούτε τη δικαιοσύνη πιά, δηλαδή…

  52. Ο/Η Ελένη Τροβά λέει:

    H ανέγερση του ναού ως επιθυμία δεν με εκπλήσσει! Μου επιβεβαιώνει μάλιστα την ανάγκη πολλών δικαστών ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΥΛΑΕΙ Ο ΘΕΟΣ έτσι που τα κάνουν, πολύ συχνά. ΟΜΩΣ ο ΘΕΟΣ αγαπάει τον κλέφτη αγαπάει και το νοικοκύρη. Και ανεξαρτήτως χρώματος και δόγματος δεν είναι δυνατό να σώσει μια κοινωνική ομάδα από την κατάσταση που επιφυλάσσει στον εαυτό της.
    Μετά τα μισθολογικά λοιπόν και τα θεοτικά!

  53. Ο/Η roidis λέει:

    NSimos,
    Ευχαριστώ για το λινκ και βάζω την πρώτη του παράγραφο για τους περαστικούς και μόνιμους αναγνώστες του ιστολογίου εδώ. ««Επιστημονικό έργο» χαρακτήρισε ο εισαγγελέας της έδρας το βιβλίο του δικηγόρου Κώστα Πλεύρη με τίτλο «Οι Εβραίοι. Όλη η αλήθεια», το οποίο είναι γεμάτο από αναφορές ρατσιστικού περιεχομένου, γεγονός που οδήγησε την Εισαγγελία της Αθήνας στην άσκηση δίωξης. Μάλιστα, ήταν από τις ελάχιστες φορές που ενεργοποιήθηκε ο αντιρατσιστικός νόμος.»
    Ευχαριστούμε κύριε Σίμο!…
    .
    penguin_witch, τι και ποιος; 😐
    .
    Κυρία Ελένη Τροβά, σας ευχαριστώ για την επίσκεψη και ελπίζω να μην χρειαστούμε τις υπηρεσίες του δικηγορικού σας γραφείου σας. Θα σας έχουμε πάντως στα υπ’ όψιν! 😉

  54. Παράθεμα: Είναι ο Άρειος Πάγος εκκλησιαστικό δικαστήριο; [2] « Ροΐδη Εμμονές

  55. Παράθεμα: Η Θέμις έχει νεύρα: Ορθόδοξος Ναός στον Άρειο Πάγο; | Ασμοδαιος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s