Αναγνώστης Λασκαράτος: Το βασίλειο του Πλούτωνα

Γράμμα από το Ληξούρι
Κύριε Ροϊδη,

laskaratos2.jpgkapa.jpg αθώς ατενίζω από την σοφίτα μου τη θάλασσα, θέλεις η κλονισμένη μου υγεία, θέλεις η ηλικία μου, θέλεις οι τόσοι απρόοπτοι θάνατοι και αρρώστιες των τηλεοπτικών δελτίων, με κάνουν να σκέπτομαι για τον θάνατο και τα μετά από αυτόν. Ευγνωμονώ βέβαια την τύχη μου να έχω κάποια μόρφωση, που με απάλλαξε από την τρομοκρατία της Εκκλησίας.

Η Ορθοδοξία εμφανίζει δυστυχώς τον θεό της ως σαδιστή, που διαθέτει τεράστια γκάμα βασανιστηρίων για τους ανυπάκουους δούλους του, τους οποίους μεταφέρει μετά θάνατον στο ζοφερό βασίλειο του Άγγελου του Σκότους. Στο «Μέγα Ευχολόγιον», ο ουράνιος τύραννος, περιγράφεται ως «επιφέρων εις πάσας τας γενεάς των ανθρώπων πληγάς, δεινά και μάστιγας» ενώ «όν αγαπά…παιδεύει, μαστιγώνει δε πάντα υιόν όν παραδέχεται». Οι αμαρτωλοί, δηλαδή όσοι δεν νηστεύουν, ή δεν εκκλησιάζονται, ή δεν εξομολογούνται, οι «αιρετικοί», οι φιλήδονοι κ.λ.π. θα αντιμετωπίσουν απίστευτες αιώνιες τιμωρίες. Σ’αυτούς προστίθενται κατά τον σύγχρονό μας μητροπολίτη Κυρηνείας Υπέρτιμο και Έξαρχο Λαπήθου και Καραβά όσοι υποστήριξαν το σχέδιο Ανάν («Βήμα», 22-4-’04) όπως η αφεντιά μου. Αντίθετα όμως από τις τιμωρίες αυτές εξαιρούνται οι αιμοσταγείς βυζαντινοί αυτοκράτορες, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται εκ δεξιών του θεού στον Παράδεισο.

Η ορθόδοξη εικονογραφία έχει να επιδείξει αφθονία εικόνων στις οποίες απεικονίζονται οι αμαρτωλοί με αδαμιαία περιβολή να ψήνονται, να μαστιγώνονται και να ξεσκίζονται από δράκοντες και δαίμονες, απεικονίσεις οι οποίες εικονογραφήθηκαν από αγιογράφους που έχρηζαν στενής ψυχιατρικής παρακολούθησης. Εκατομμύρια πιστών, στερήθηκαν υπό το κράτος ψυχολογικής βίας φυσιολογικές απολαύσεις και κατάντησαν υστερικοί και φοβικοί, προκειμένου να γλυτώσουν από την μεταθανάτια πύρινη κόλαση, που υποτίθεται πως περιμένει τους ερωτικούς ανθρώπους. Μια από αυτές τις εικόνες βρίσκεται σε εκκλησία της Καστοριάς και απεικονίζει την τιμωρία μιας δύστυχης πόρνης, την οποία η «θεία» δικαιοσύνη υποβάλλει μέσω δαιμόνων σε φρικιαστικά σεξουαλικά βασανιστήρια (περ.»Αρχαιολογία», τ.10, Σ.Τρωιάνος, Δ.Ναλπάντης). Κρεμασμένη από τα δεμένα της χέρια και γυμνή δέχεται στο αιδοίο της την αιχμή ενός μυτερού εργαλείου που χειρίζεται ένας διάβολος με ουρά. Στην ίδια εκκλησία, ο αγιογράφος, ξεδιπλώνει τα σεξουαλικά του απωθημένα. Ένας διάβολος απλώνει το ένα του χέρι στο αιδοίο μιας γυμνής γυναίκας ενώ ένα φίδι σφίγγει το κορμί της αμαρτωλής. Με φίδια γύρω από τα γυμνά τους σώματα, βασανίζονται και οι φιλήδονες του εξωνάρθηκα της μονής Δοχειαρίου, καθώς και οι αμαρτωλές της αγίας Πελαγίας Βιάννου. Υπάρχουν όμως απεικονίσεις της Κόλασης πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Έτσι ο ανατρεπτικός Λευκορώσος ζωγράφος Α.Πούσκιν, έβαλε στο εκκλησάκι του χωριού του στο πρόσωπο των αμαρτωλών που ψήνονται στην Κόλαση την μορφή του ορθόδοξου προκαθήμενου Λευκής Ρωσίας Φιλάρετου («Αυγή», 29-12-2002). Η εκφοβιστική εικονογραφία έρχεται να συμπληρωθεί από τους δράκοντες και τα θηρία της «Αποκάλυψης», ενός τρομοκρατικού βιβλίου που μέχρι και τον 5ο αιώνα δεν περιλαμβανόταν στον κανόνα της Κ.Διαθήκης και η βυζαντινή Εκκλησία δεν τόλμησε να το θέσει σε λειτουργική χρήση. Πανικόβλητος ο κοσμάκης παραλογίζεται και χρηματοδοτεί την φάμπρικα των μνημοσύνων που έστησε το παπαδαριό, περιμένοντας από μητροπολίτες εξώλης και προώλης σαν τον «γνωστό στους εκκλησιαστικούς κύκλους και ως μνημοσυνάκια….που έχει ρημάξει τα τυχερά…» («Ποντίκι», 13.10.’05) να αναρπάσουν από το αιώνιο πυρ «τα πεθαμένα» τους.

Τα μαρτύρια του Πλούτωνα ωχριούν μπροστά σ’αυτά της Κόλασης που περιγράφει ο μακάριος αρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Βασιλόπουλος που γαλούχησε στρατιές φανατικών, ο οποίος γνωρίζει πολλές λεπτομέρειές της προτού μάλιστα την επισκεφθεί και ο ίδιος, βασιζόμενος στις συμβολικές-όπως εξηγεί-περιγραφές των Ι.Κειμένων. Αφορμή για την συγγραφή του «Πως είναι η Κόλασις», στάθηκε όπως γράφει ο ίδιος μια εργατριούλα, που φορούσε «παντελόνια στενά και ψαράδικα», είχε «κοιλιά και ομφαλό έξω», «μάτια λάγνα και πονηρά που επρόδιδαν πολλά» και έλεγε «λόγια ελεύθερα και σόκιν πολλά». Προσπάθησε μάταια να την πείσει πως ο δρόμος της οδηγούσε στην Κόλαση, οπότε για να βοηθήσει τις αμαρτωλές υπηρέτριες συνέγραψε το πόνημά του όπου προειδοποιεί: «Σ’αυτήν την λίμνην λυώνουν και τα σκληρότερα μέταλλα από την μεγάλη ζέστη που αναπτύσσεται με το θειάφι. Σκέψου τι φρίκη! Τι δυστυχία θα είναι εκεί!». Το έργο κοσμείται με σαδιστικές εικόνες θεϊκής κακότητας (θεόγυμνοι αμαρτωλοί δεμένοι χειροπόδαρα μέσα στη φωτιά κ.λ.π.) και είναι πράγματι αξιοπερίεργο ότι κανένας εισαγγελέας δεν άσκησε δίωξη για τρομοκράτηση και εξαπάτηση αφελών, για προσβολή της δημόσιας αιδούς και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, για διασπορά ψευδών ειδήσεων και για εξύβριση των θείων, αφού όπως προκύπτει από τον φιλιππικό ο θεός των ορθοδόξων εκτός από σαδιστής είναι και άδικος, βασανίζοντας «Μασώνους, Γιαχωβάδες, Ροταριανούς, Ευαγγελικούς» και γενικά ανθρώπους που υπέπεσαν σε ασήμαντα παραπτώματα. Eίπαμε και το ξαναλέμε, η Ορθοδοξία δυσφημεί τον Θεό εμφανίζοντάς τον να συναγελάζεται στον Παράδεισο με σαδιστές αγίους, ενώ στα φοβερά υπόγειά του τυραννιούνται ναζιάρες μοδιστρούλες που φορούσαν τάγκα στην πλαζ.

Ο Μπέρτραντ Ράσσελ στο περίφημο «Γιατί δεν είμαι Χριστιανός» (1927), μας καλεί να συγκρίνουμε τον ήπιο λόγο του Σωκράτη με τον εκφοβιστικό λόγο του Χριστού, όπως τουλάχιστον παρουσιάζεται στα επίσημα Ευαγγέλια, όπου απειλεί με τις φωτιές της Κόλασης και καλεί όσους μπαίνουν σε πειρασμό να βγάλουν ή να κόψουν το ένοχο μάτι ή χέρι, προκειμένου να μην τελέσουν το αδίκημα και να σώσουν την πολύτιμη ψυχή τους. Ο ίδιος εξηγεί πολύ πειστικά πως δεν μπορεί να πιστέψει σε έναν θεό που απειλεί με μόνιμες φρικτές τιμωρίες τους αμαρτωλούς. Για να πάμε λίγο πιο πέρα από αυτά που είπε ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο αυτά τα απερίσκεπτα λόγια των Ευαγγελιστών ή και του ίδιου του Χριστού, είναι υπεύθυνα για τις εκτυφλώσεις και τους ακρωτηριασμούς των αμαρτωλών εκείνων που επιβουλεύονταν την βυζαντινή εξουσία.

Η Εκκλησία βέβαια προσαρμόζεται στον τόπο και στον χρόνο. Ανακαλύπτει π.χ. (πάντα εκ των υστέρων) πως οι 7 ημέρες της Δημιουργίας δεν είναι ακριβώς ημέρες αλλά μεγάλες χρονικές περίοδοι, ή ομολογεί πως όταν ο Ιησούς του Ναυή φωνάζει «Στήθι ο ήλιος…», δεν εννοεί πως ο ήλιος κινείται, κι ας κόστισε αυτό το χωρίο της Π.Διαθήκης μέχρι και τον 19ο αιώνα απειλή αφορισμού από το πατριαρχείο όσων δίδασκαν πως η Γη κινείται. Έτσι λοιπόν σήμερα «προοδευτικοί» αναθεωρητές θεολόγοι αποφαίνονται πως η Κόλαση δεν είναι ακριβώς ειπείν ένα πύρινο καμίνι, αλλά συμβολίζει την αιώνια αποξένωση της ψυχής από το Θείον.

Θα συμβούλευα πάντως επειδή η κοινή μοίρα όλων μας είναι ο θάνατος, οι ευλαβείς ιερωμένοι μας να απαλύνουν κι αυτοί τα κηρύγματα για την Κόλαση με τα οποία απειλούν τα γραϊδια που δεν καταθέτουν τακτικά στο παγκάρι τον οβολό τους. Υποχρεούμαι να τους θυμίσω το παλιό ανέκδοτο του «Λειμωναρίου» του Ιωάννη Μόσχου (6ος αι.) όπου ο αμαρτωλός ενορίτης μπαίνοντας στην Κόλαση, βρίσκει τον πανοσιώτατο εφημέριό του χωμένο στο καζάνι, να απαντά στην εύλογή εκπληξή του: «Και που να δείς, πατώ πάνω στους ώμους του μητροπολίτη». Μετανοείτε λοιπόν ευλαβέστατοι και μελετηροί, πλην λαίμαργοι, φιλήδονοι, φιλόδοξοι, φίλαρχοι, φιλοχρήματοι, φίλαυτοι, ναρκισσευόμενοι, επιδειξιομανείς, αμετροεπείς, εριστικοί, φασίστες, ρατσιστές, εθνικιστές Αρχιερείς γιατί όλους μας, ακόμη κι εσάς, στην στροφή μας περιμένει ο θάνατος.

.

.

*ρο

This entry was posted in Γράμμα από το Ληξούρι. Bookmark the permalink.

18 Responses to Αναγνώστης Λασκαράτος: Το βασίλειο του Πλούτωνα

  1. Ο/Η Κλείτωρ λέει:

    το μεγαλύτερο όμως κακό δεν είναι η απειλή του φόβου που σπέρνουν στο αγράμματο ποίμνιο αλλά τα πραγματικά βασανιστήρια που εκτελούνται στους πιστούς τους και ειδικά σε όσους δεν ανέχονται τον θεό αφέντη. Γονυκλισίες εξοντωτικές νηστείες μαζοχιστικά τάματα του είδους θα πάω με τα γόνατα στο μοναστήρι, ασπασμούς πτωμάτων και υποχρεωτικούς νηπιοβαπτισμούς, εξομολογήσεις και ποινές με δουλική αποδοχή εκ μέρους του ποιμνίου και ένα σωρό άλλα βασανιστήρια που έρχονται να επιβεβαιώσουν στους δύστυχους πιστούς το πόσο φοβερός είναι αυτός ο θεός της ερήμου και πόσο σαδιστές είναι οι εκπρόσωποί του στην… γη.
    γι αυτούς δε που δεν υποκύπτουν και δεν προσκυνούν αυτούς τους αφέντες τα βασανα είναι ακόμα μεγαλύτερα. Μέχρι και επηρεασμό του οικογενειακού τους περιβάλλοντος κατορθώνουν οι γιαχβοπαπάδες προκειμένου να εκφοβίσουν. Δεν είναι λίγες οι μητέρες που έχουν λάβει προειδοποιητικές επιστολές για την αφοβία των παιδιών τους.

    ΥΣ ας μου εξηγήσει κάποιος, τώρα που αρώστησε ο Παρασκευαϊδης γιατί πήγε στους γιατρούς για θεραπεία και όχι στο μοναστήρι;
    μήπως ούτε αυτός ο ίδιος δεν έχει εμπιστοσύνη στην ιαματική δράση του γιαχβέ;

  2. Ο/Η emporas λέει:

    Έχουνε καταφέρει μάλιστα να δημιουργούνται τύψεις στους πιστούς, αν πάνε στην εκκλησία και δεν δώσουν τον όβολό τους. Αν δεν δώσεις σε κοιτάνε με στραβό μάτι οι παπάδες και οι υπόλοιποι πιστοί. Έτσι πάντα με ψυχολογική βία στους πιστούς επιβιώνανε.

  3. Ο/Η doctor λέει:

    Μα όσο πιο αποκρουστική είναι η περιγραφή της κολάσεως τόσο αυξάνει η εξάρτηση του ποιμνίου από τον ποιμένα του.
    Το ποίμνιο νιώθει ανίκανο να πορευτεί, νιώθει ότι είναι στο σκοτάδι και μόνος του οδηγός είναι ο ποιμένας.
    Έτσι, ό,τι κι αν πει ο Χριστόδουλος είναι σωστό εκ προοιμίου διότι αν του πάμε κόντρα θα βράζουμε αιωνίως στα καζάνια.

    doctor

  4. Ο/Η doctor λέει:

    …και για να ευθυμήσουμε, ένα ανέκδοτο (όχι του Χριστόδουλου!):

    ΚΟΛΑΣΗ … Α ΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!

    Ένας Έλληνας πεθαίνει και φτάνει στη ρεσεψιόν της Κόλασης όπου ο υπάλληλος του ανακοινώνει ότι επειδή είναι υπήκοος χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης,
    μπορεί να διαλέξει μία από τις κολάσεις των χωρών-μελών.
    Σκέφτεται λίγο και αποφασίζει να πάει στη Γερμανική. Οργανωμένη χώρα σου λέει, τόσα χρόνια στην Ελλάδα τί κατάλαβα, μου βγάλανε το λάδι.
    Τουλάχιστον, ας πάρω μυρωδιά του τί σημαίνει Ευρώπη, έστω και στην κόλαση.

    Φτάνει λοιπόν μπροστά στην πύλη της γερμανικής κολάσεως. Μαύρο μάρμαρο, καλογυαλισμένο, σιδερένια πύλη και ψηλά γράφει με μεγάλα γράμματα ΚΟΛΑΣΗ στα γερμανικά.
    Χτυπάει…. Του ανοίγει ένας άψογα ντυμένος υπάλληλος και τον ρωτά τι θέλει.

    Να δω, του απαντά εκείνος πώς είναι.
    – Ούτε να το σκέφτεστε, του απαντά ο υπάλληλος! Όλη την ημέρα μας δέρνουνε με κάτι τεράστια μαστίγια και το βράδυ μας βάζουνε σε κάτι τεράστια βαρέλια γεμάτα σκατά!! Φρίκη!
    Φρίκη σου λέω!
    Όπου φύγει-φύγει ο ρωμιός……

    Δοκιμάζει τις υπόλοιπες κολάσεις, τα ίδια. Έτσι, απογοητευμένος, καταφεύγει στην έσχατη λύση, την ελληνική κόλαση!
    Φτάνει λοιπόν έξω από την πύλη. Μία πύλη εγκαταλειμμένη, βρώμικη όπου στο ψηλότερο σημείο της υπάρχει με μεγάλα
    φωσφορίζοντα γράμματα η λέξη ΚΟΛΑΣΗ. Το Κ και το Λ φυσικά δεν ανάβουν…Έτσι η επιγραφή γράφει:

    Ο-ΑΣΗ.

    -Ελληνική ανοργανωσιά….μουρμουρίζει.Όσο πλησιάζει, ακούει κάτι περίεργους θορύβους…… Μοιάζουν με
    μουσική. Πλησιάζει περισσότερο. Η μουσική πλέον ακούγεται ολοκάθαρα. Μπουζούκια, μπαγλαμάδες κλπ. Χτυπάει… Του ανοίγει ένας τύπος
    κρατώντας μία μπουκάλα στο χέρι, εντελώς φέσι και τον ρωτά τι θέλει.

    – Ήρθα να δω πώς είναι του λεει και βάζει το κεφάλι του μέσα… Τραπέζια, κάπνα, κάτι γκόμενες χορεύουν πάνω στα τραπέζια,
    τσιφτετέλια, νταούλια….. Γενικώς, μπάχαλο.

    Τρελαίνεται ο τύπος…. τί γίνεται εδώ ρε παιδιά ? ρωτά.

    – Ασε φίλε, χάλια του λεει ο μεθυσμένος. Η κατάσταση είναι δραματική εδώ πέρα. Μας δέρνουν όλη μέρα με κάτι τεράστια μαστίγια και το βράδυ
    μας βάζουν σε κάτι τεράστια βαρέλια με σκατά…

    – Πλάκα μου κάνεις, ρωτά ο πεθαμένος. Εδώ πίνετε και γλεντάτε……

    – Εεε, ξέρεις πώς είναι εδώ στην Ελλάδα. Τη μία δεν έχουμε σκατά, την άλλη χαλάνε τα μαστίγια……

    doctor

  5. Ο/Η egeiron λέει:

    Μιλάμε για την πιο καλοστημένη απάτη στην ιστορία!

    Για Θεό ψάξτε αλλού.

  6. Ο/Η kos λέει:

    Kύριε Λασκαράτε τα λέτε θαυμάσια

  7. Ο Λασκαράτος ήταν μία από τις μεγαλύτερες σατιρικές και γενικότερα λόγιες μορφές της Επτανήσου. Γλώσσα σκληρή ακι καυστική, χωρίς φοβίες ή αλλαγές στη στάση της κριτικής του. Φιλεύθερος και βαθιά δημοκράτης.

  8. Ο/Η industrial daisies λέει:

    Όλα αυτά δεν θα συνέβαιναν αν η θρησκεία δεν ήταν προϊόν ανθρώπινης επινόησης. Διότι μόνο ο άνθρωπος μπορεί να σκέφτεται εκδικητικά. Και μόνο η βιομηχανία με στόχο το κέρδος.

    Το μετά, για όσους σκέφτονται τον θάνατο, ας το αναπτύξει ο καθένας μόνος του. Εξ άλλου, αν η βιομηχανία αυτή δεν πόνταρε στον θάνατο, ένα τεράστιο μέρος των κερδών της θα εξανεμιζόταν.

  9. Ο/Η Βλαδίμηρος λέει:

    Η επιστήμη του marketing πρέπει κάποτε να μελετήσει το case «κεριά και καντήλια». Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες προϊόντων ever…
    Καλή βδομάδα – χωρίς (κατασκευασμένους) φόβους & ενοχές.

  10. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Βλέποντας «από τα κάτω», η θρησκεία είναι βέβαια το δεκανίκι για το ‘μετά’ αλλά και για τις επίγειες δυσκολίες (διαβατήριες αρρώστιες, φτώχια κλπ), για όσους δεν τους αρκούν τα δυό τους πόδια για να σταθούν όρθιοι.
    Για κάποιες τοπικές κοινωνίες υπήρξε και μηχανισμός ρύθμισης και επίλυσης των κοινωνικών σχέσεων (για όσο οι άνθρωποι ήταν όλοι γνωστοί μεταξύ τους).
    Από τη σκοπιά της εξουσίας, είναι μηχανισμός ελέγχου, χειραγώγησης και εκφοβισμού.
    Από τη σκοπιά των ιδίων των εκκλησιών, η θρησκεία είναι μια αγελάδα για άρμεγμα (βλ. και αγέλη).

    Για να μην τα βάλουμε όμως ΟΛΑ στο ίδιο σακί με τα ΠΟΛΛΑ :
    Υπάρχουν ή υπήρξαν και θρησκείες ή παρακλάδια τους, που είτε δεν είναι, είτε είναι λιγότερο ‘διαμεσολαβούμενες’ από κλήρο, κάτι σαν μη-κερδοσκοπικές.
    Μιλάμε βέβαια για τις εξαιρέσεις.

  11. Ο/Η elias λέει:

    Μα για το καλό σας γίνονται αυτά. Για το καλό σας ξεζουμίσουμε τη σάρκα για να βγει το πνεύμα όπως ο οίνος από το σταφύλι. Και έτσι όταν πια απομείνει σαν μια στιμένη φλούδα η σάρκα σας θα την ξαναπάρουμε και θα την αποστάξουμε και αυτή, όπως αποστάζουν το ρακί. Και όταν σας ξεζουμίσουμε και βγουν τα σωθικά σας, τότε τι να κάνουμε και μεις, θα σας πετάξουμε στα γουρούνια να φάνε ότι απόμεινε. Ετσι θα γίνεται χρήσιμοι για την κοινωνία ,για τους αρχόντους και το κλήρο, που όπως ξέρουν όλοι είναι τα μάτια του καλού θεούλη στη γη

  12. Ο/Η Zorba the Greek λέει:

    Αγαπητέ,

    το όλο ζήτημα περί Ορθοδοξίας – και γενικότερα περί θρησκείας – δεν έχει να κάνει με το τι «υποστηρίζει» ή περιλαμβάνει το κάθε δόγμα. Έγκειται αποκλειστικά στην αντίληψη του καθενος. Στην ερμηνεία που δίνει ο καθένας μας στην έννοια της θρησκείας. Σ’αυτή τη χώρα πρέπει κάποτε να μάθουμε κάτι. Δε χρειάζεται να υπάρχουν ισοπεδωτικές αντιλήψεις και φανατισμοί, είτε αυτοί είναι θρησκοληπτικοί δογματισμοί είτε αθεϊστικές διανοουμενίστικες αρλούμπες.

    Άλλωστε το όλο ζήτημα, είναι προσωπική υπόθεση του καθενός.

  13. Ο/Η Sadmanivo λέει:

    Το ερώτημα πως βλέπουν οι κληρικοί (κυρίως όσοι με τις απαράδεκτες πράξεις τους αντιφάσκουν σ’ αυτό που πρεσβεύουν) τον θάνατο με απασχόλησε πριν χρόνια. Η απάντηση που έδωσα είναι πως προφανώς, αυτοί οι άνθρωποι (;) είναι εντελώς μηδενιστές και άθεοι. Δεν πιστεύουν ούτε σε κρίση ούτε σε αιώνια ζωή. Είναι οι πιο μεθοδικοί οπαδοί του «ότι φάμε, ότι πιούμε κι ότι…»
    Μόνο έτσι θα ήταν σε θέση να εκμεταλεύονται μ’ αυτόν τον τρόπο τον κοσμάκη.
    Πώς να τους πιάσεις μετά; …

  14. Ο/Η roidis λέει:

    Zorba the Greek,
    συμφωνούμε αγαπητέ, Μόνο που αυτοί που κηρύττουν τις «αθεϊστικές διανοουμενίστικες αρλούμπες» δεν έχουν κάτσει στο σβέρκο κανενός, οι εικόνες τους δεν είναι αναρτημένες σε όλα τα δικαστήρια, νοσοκομεία, σχολεία, στην αστυνομία. Δεν επιβάλουν την πρωινή προσευχή και την κατήχηση σε κανένα σχολείο, δεν επιβάλουν ακόμα και στο κοινοβούλιο θρησκευτικό όρκο, όπως επίσης και στο Στρατό.
    Αυτοί με τις «αθεϊστικές διανοουμενίστικες αρλούμπες» δεν απομυζούν κρατική ή κοινοτική επιχορήγηση, αντίθετα πληρώνουν φόρους που ένα μέρος τους πάει στη επίσημη θρησκεία με το στανιό. Δεν διαθέτουν γεμάτα παγκάρια, ούτε πραγματοποιούν Ιερές επενδύσεις δισεκατομμυρίων…
    Γιατί κατά τα άλλα, όπως λες το όλο ζήτημα, είναι προσωπική υπόθεση του καθενός
    Έτσι δεν είναι; ή μάλλον Έτσι ακριβώς δεν είναι;

  15. Ο/Η meniek λέει:

    έχω μπει πολλές φορές και προσπαθώ να αναρτήσω ένα μήνυμα αλλά δεν τα καταφέρνω. Μ’ αρέσει πολύ το ιστολόγιο σου. Ειδικά το σημερινό σου ποστ σου, που μου έφερε στο μυαλό και το βιβλίο του Μαρκ Τουέην «γράματα από τη γη», μου θύμισε ότι οι σκεπτικιστές ανθούν σε όλες τις κοινωνίες

  16. Ο/Η Espectador λέει:

    Οπως εγραφε παλιοτερα και ο μεγας Τσιφορος αν εξελιπε ο φοβος του θανατου απο τους ανθρωπους θα καταργουνταν αυτοματα χιλιαδες ραφια βιβλιοθηκων.

  17. Ο/Η johhnyfavorite λέει:

    Πολύ ωραία τα λέτε.
    Το καλύτερο που άκουσα ήταν το:

    «Η Ορθοδοξία είναι η μεγαλύτερη δυσφήμιση του Θεού».

    Θεϊκό!

    Αλλά αυτό ισχύει για κάθε είδους -ισμούς, θρησκευτικούς οργαν-ισμούς και εταιρείες καταδυνάστευσης του νου και ελέγχου της συλλογικής συνείδησης.

    Αεροπειρατεία στα μυαλά της ανθρωπότητας.
    Αιώνια Πλύση Εγκεφάλου αντί για Φώτιση.
    Θρησκεία για έλεγχο και εξουσία αντί για απελευθέρωση του νου.
    Μίσος και Σαδισμός αντί για Αγάπη.

    Μπορώ και μόνος μου.

    Κύριοι, ο Θεός είναι Προσωπικός – Ο Θεός Είναι Αγάπη

  18. Ο/Η Πυθαγόρειος λέει:

    Όλα καλά, αλλά και «εκφοβιστικός» ο λόγος του Χριστού; Σε τι ακριβώς αναφέρεσαι. Όσο για τα «επίσημα» ευαγγέλια που τα διάλεξε κάποιος επίσκοπος από την Λυόν, νομίζω ότι δεν πρέπει καν να τα λαμβάνουμε υπ όψη μας. Αν υπάρχει κάποιο αξιόπιστο -αν- αυτό θα πρέπει να είναι του Ιωάννη, που ήταν και ο «κολλητός» του. Ο Λουκάς και ο Μάρκος ήταν προϊόντα της εταιρίας του Παύλου, και ο Ματθαίος προσπάθησε να εξεβαΐσει τη διδασκαλία του Χριστού.
    Κυρίως όμως μην μπλέκουμε τη διδασκαλία του με «αγίους» πατέρες, θείους, κουμπάρους, οσίους, οικουμενικές συνόδους και αυτόκλητους ερμηνευτές της και σωτήρες της ανθρωπότητας. Εγώ πιστεύω ότι το κεντρικό νόημα του Χριστιανισμού είναι η ισότης και η αγάπη μεταξύ των ανθρώπων

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.