Νέο πρωτόκολλο του Σοφού Γιανναρά

Σημείωση Ροΐδη Εμμονές: αρκετά έχουμε υποφέρει σαν λαός από τους διάφορους επαγγελματίες «πατριώτες» που συνεχίζουν αναχρονιστικά να σπέρνουν τον διχαστικό τους λόγο. Με τον κύριο Βασιλάκη μπορεί να διαφωνώ ή και να συμφωνώ, αδιάφορο, από πότε όμως οι Προσωπικές Θρησκευτικές Αντιλήψεις έγιναν κριτήριο πολιτικής αξίας, εκβιασμού και εκμετάλλευσης; Και πως τολμά κάποιος να σπιλώνει τον οποιοδήποτε, είτε πολίτη, είτε πολιτικό μέσω αυτών των πεποιθήσεων; Ο Μανώλης Βασιλάκης είναι ο συγγραφέας του βιβλίου «Η Μάστιγα του θεού», για όσους δεν τον γνωρίζουν.

Από τη «δήλωση Κίσινγκερ» στην «καύχηση αθεΐας» της Μαριέττας

Tου Μανώλη Βασιλάκη

«Πρέπει να καταλάβουμε ότι ζούμε σε κατάσταση πραγματικού πολέμου. Μόνο που ο τρόπος του πολέμου έχει αλλάξει ριζικά»

Χ. Γιανναράς, Αφελληνισμού παρεπόμενα, εκδ. Ίνδικτος, σ. 47

1gianaras.jpgΟ διάσημος Ελληνομέτρης Χρήστος Γιανναράς ξαναχτύπησε. Αυτή τη φορά επετέθη στην υπουργό «Θρησκευμάτων (και Παιδείας)», στοχοποιώντας την… «άθεη Μαριέττα»! Την κατηγόρησε ότι δήθεν καυχήθηκε από τηλεοράσεως για την αθεΐα της, κι όταν εκείνη διαμαρτυρήθηκε για το τερατώδες ψεύδος, αυτός απάντησε ότι την «από τηλεοράσεως καύχηση για αθεΐα της κυρίας Γιαννάκου» την «πιστοποίησ[ε] ως τηλεθεατής» ο ίδιος, με τα μάτια και τ’ αφτιά του, και ότι αποτελεί «τηλεοπτικό γεγονός»! Είναι δυνατόν να κοιμούνταν όλοι οι φρουροί της πίστης και οι πατριδοφύλακες την ώρα που τάχα η κυρία Γιαννάκου εκαυχάτο από τηλεοράσεως και ο μόνος που αγρυπνούσε ήταν ο Γιανναράς; Είναι, αφού το «πιστοποίησε» και μας διαβεβαιώνει η Αυθεντία Του! Άλλωστε η Θεολογία την οποία υπηρετεί είναι η μεγαλύτερη και ευρύτερη των «επιστημών» του Ελληνανθρώπου, διότι ποτέ δεν χρειάζεται να αποδείξει οτιδήποτε. Λέτε όμως, στη χώρα των Helleban, η κυρία Γιαννάκου να είχε κάνει τέτοια «καύχηση αθεΐας» από τηλεοράσεως και όχι μόνο να μην είχε εξαφανιστεί πολιτικά, αλλά να παρέμενε υπουργός; Δεν χρειάζεται όμως να αποδείξουμε το αυταπόδεικτο, πόσο εξωφρενικό και κακοηθέστατο είναι το σκόπιμο ψεύδος του Ελληνομέτρη.

Αναλυτικότερα, η υπόθεση έχει ως εξής: Στο καθιερωμένο κυριακάτικο κήρυγμα Μίσους από τον άμβωνα της «Καθημερινής» ο Ελληνομέτρης έγραψε στις 15 Απριλίου 2007, ανάμεσα σε διάφορα ψεύδη, ανακρίβειες, αφόρητες συνωμοσιολογίες και μπουρδολογίες που αποκαλύπτουν την ακρισία του και τα εξής:

«Κατόρθωμα εξόφθαλμο της κυβερνητικής πολιτικής: Ενα βιβλίο Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου μεταβάλλει τις προσεχείς εκλογές, οψέποτε πραγματοποιηθούν, σε δημοψήφισμα. Το δημοψηφισματικό δίλημμα του ψηφοφόρου απλό και ξεκάθαρο: Ναι ή όχι σε μια πολιτική για την παιδεία (κοινή και από τα τρία κόμματα νομής της εξουσίας) που ακυρώνει μεθοδικά την ιστορική αυτοσυνειδησία και την πολιτιστική ιδιοπροσωπία, έσχατα ερείσματα αυτοσεβασμού, των σημερινών Ελλήνων. […]

Το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού είναι το μοιραίο λάθος της κυβερνητικής πολιτικής. Τα «δομημένα ομόλογα» απογοήτευσαν, όμως απλώς ενίσχυσαν το απαξιωτικό αίσθημα του πολίτη για τους επαγγελματίες πολιτικούς. Η πέραν πάσης πολιτικής λογικής «εμφύτευση» της πρώην Δημάρχου Αθηναίων στο υπουργείο Εξωτερικών και μιας κυρίας καυχόμενης από τηλεοράσεως για την αθεΐα της στο υπουργείο Θρησκευμάτων (και Παιδείας) εισπράχθηκαν από πολλούς με συμπόνια για τις εκβιαστικές πιέσεις που δέχεται ο πρωθυπουργός από τον «ξένο παράγοντα». Αλλά το διαβόητο βιβλίο Ιστορίας είναι η μοιραία πρόκληση: Θίγει την πιο καίρια πτυχή της λαϊκής ευαισθησίας, τη ψυχολογική (παρηγοριάς) καταφυγή του σημερινού χιλιοταπεινωμένου Ελληνα στην Ιστορία».

Η… άσημη «αναγνώστρια» της «Καθημερινής» κυρία Μαριέττα Γιαννάκου έστειλε την παρακάτω διαμαρτυρία, την οποία η εφημερίδα δημοσίευσε τρεις (3) εβδομάδες μετά, στο φύλλο της 6ης Μαΐου 2007 στα… «Γράμματα Αναγνωστών», συνοδευμένη από μια ιταμότατη απάντηση του προφανέστατα ψευδόμενου Ελληνομέτρη, ο οποίος είχε και έχει στόχο να ντοπάρει, με τέτοια κακοήθη ψέματα, τους φανατικούς, να καλλιεργήσει το Μίσος εναντίον της υπουργού Παιδείας:

Κύριε διευθυντά,

Με έκπληξη διάβασα το άρθρο του κ. Χρήστου Γιανναρά με τίτλο: «Ποιος ορίζει το μέλλον της χώρας» που δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή» της Κυριακής της 15ης Απριλίου 2007.

Ο αρθρογράφος, αφού ισχυρίζεται ότι η κυβέρνηση υφίσταται πιέσεις από ξένα συμφέροντα, αναφέροντας ως δήθεν παράδειγμα το νέο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, εν τέλει πραγματοποιεί την «τελική υπέρβαση»: Φαντάζεται ότι η υπογράφουσα «καυχήθηκε» από τηλεοράσεως για την «αθεΐα της».

Εκφράζω τη θλίψη μου για τη συγκεκριμένη, απολύτως ακατανόητη σε μένα συμπεριφορά του αρθρογράφου σας.

Θα θεωρούσα ως ανάξια διάψευσης τα γραφόμενά του, αν δεν βρισκόμασταν σε εποχή όπου οι εντυπώσεις συχνά υποκαθιστούν την πραγματικότητα και την αλήθεια.

Στη Δημοκρατία, ασφαλώς η κριτική είναι όχι μόνο αναγκαία, αλλά και επιθυμητή, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι αυτή δεν περιλαμβάνει ανακρίβειες, που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι υποκρύπτουν σκοπιμότητες.

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Απάντηση

Θα μου επιτρέψει η κυρία υπουργός να σημειώσω (και ο αναγνώστης μπορεί να επαληθεύσει) ότι η επιφυλλίδα μου έθετε διλημματικά ερωτήματα με συγκεκριμένο και κατονομαζόμενο έρεισμα σε πραγματικά, όχι φανταστικά δεδομένα. Θα ήμουν ευτυχής, αν δεν τα παρέκαμπτε ως «ανάξια» απαντήσεως. Αν διαφώτιζε τις αιτίες που επέβαλαν να πειθαρχήσει η διδασκαλία της ΣΤ΄ Δημοτικού στις «κανονιστικές αρχές» του Joint History Project. Αν εξηγούσε τους λόγους που την οδήγησαν να αντιμετωπίσει με τόσο προσβλητικούς χαρακτηρισμούς την απόρριψη του διαβόητου βιβλίου από την κυβέρνηση της Κύπρου, την καίρια επιστημονική αντίδραση της Ακαδημίας Αθηνών, τον καταιγισμό αντιδράσεων από επιστημονικές εταιρείες και πολιτιστικά ιδρύματα.

Την από τηλεοράσεως καύχηση για αθεΐα της κυρίας Γιαννάκου, σε παρελθόντα χρόνο, την πιστοποίησα ως τηλεθεατής και τη σέβομαι απολύτως ως δημόσια έκφραση πεποιθήσεων. Αν η ίδια διαψεύδει το τηλεοπτικό γεγονός, ευχαρίστως και με ανακούφιση δέχομαι ότι υπέπεσα σε παρανόηση ή παράκουσα και ζητώ συγγνώμη.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ

Αυτό είναι το «ελληνορθόδοξο ήθος» του Ελληνομέτρη. Του διακινητή, από το 1997, του πιο βρωμερού «Πρωτόκολλου» των τελευταίων δεκαετιών: της εξόφθαλμα πλαστής «δήλωσης Κίσινγκερ» (Γιανναράς, «Καθημερινή», 24.8.1997). Μιας από τις πιο βρώμικες και μολυσματικές ελληναράδικες κατασκευές, την οποία εξακολουθεί ακόμη, εν γνώσει του ψεύδους, να διακινεί (τελευταία αναφορά του στην «Καθημερινή» της 17.12.2006). Στη διακίνηση μιας ακόμη αθλιότητας, εναντίον της κυρίας Γιαννάκου, θα κώλωνε;

Είναι ο αδίστακτος υμνητής από τον φιλοτρομοκρατικό άμβωνά του ακόμη και του Μπιν Λάντεν, που είναι, λέει, σαν τον Κανάρη και άλλους ήρωες του 1821. Τέτοια εξωφρενικά έγραφε στις 23 Σεπτεμβρίου 2001 ο υπερορθόδοξος χριστιανός, επιχαίροντας για τη μαζική δολοφονία χιλιάδων ανθρώπων, εγκωμιάζοντας τον αρχιδολοφόνο και το έγκλημα που θα άλλαζε τον κόσμο και θα έφερνε πολέμους και τρομοκρατικές επιθέσεις. Θα δίσταζε λοιπόν στη διακίνηση λοιπόν μιας ακόμη αθλιότητας, εναντίον της κυρίας Γιαννάκου;

Είναι ο ίδιος, ο αδίστακτος Ελληνομέτρης, που φτάνει ακόμη και να μετρά τον βαθμό «αφελληνισμού» των συνειδήσεων πολιτών και πολιτικών (π.χ. του Λ. Κύρκου που είναι, όπως έγραψε, η «πιο κραυγαλέα περίπτωση αφελληνισμένης συνείδησης» (Γιανναράς, «Καθημερινή», 5.12.1999). Είναι ο ίδιος, ο αδίστακτος Ελληνομέτρης, που καταγγέλλει τους «κουΐσλιγκ» (!), που διακρίνει τους Έλληνες σε πατριώτες και «ελληνώνυμους» – «ελληνόφωνους», αλλά η ιδιοκτησία της έγκριτης εφημερίδας δεν αισχύνεται, ούτε όταν ασχημονεί «φωτογραφικά», ούτε όταν ασχημονεί εις βάρος κατονομαζόμενων πολιτισμένων ανθρώπων. Αντιθέτως, είναι ο «πνευματικός» της, ο αμπελοφιλόσοφός της, το καμάρι της. Γι’ αυτό, όταν μπορεί, λογοκρίνει τις αντιδράσεις: μόνο όταν δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά και μετά την παρέλευση όσο γίνεται μεγαλύτερου διαστήματος καταχωνιάζει τις όποιες αντιδράσεις στη στήλη «γράμματα αναγνωστών», όπως συνέβη και τώρα με την «αναγνώστρια» κυρία Μ. Γιαννάκου.

Μια και μόνη φορά υπήρξε αντίδραση στελεχών της εφημερίδας, το περασμένο καλοκαίρι, όχι για τα μισαλλόδοξα κηρύγματα του Ελληνομέτρη, όχι για τις ύβρεις του εναντίον πολιτισμένων ανθρώπων, αλλά όταν ο Θεόσοφος κατήγγειλε ακόμη και την ίδια την «Καθημερινή» ότι δεν προβάλλει τους συγγραφικούς αναμηρυκασμούς του. Σε συνέντευξή του στο «ελληνοχριστιανικό» περιοδικό Manifesto, τχ. 6, εδήλωσε:

Υπάρχουν εφημερίδες που δεν καταχωρούν ούτε αγγελία έκδοσης βιβλίου μου –μια από αυτές είναι και η «Καθημερινή» που με έχει ως κατά Κυριακή επιφυλλιδογράφο, αλλά οι σελίδες της οι σχετικές με το βιβλίο ελέγχονται ιεροεξεταστικά από συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών της Αριστεράς.

Όμως το σχετικό σχόλιο της εφημερίδας (12.8.06) ήταν γραμμένο με τέτοιο τρόπο ώστε κανείς αναγνώστης δεν κατάλαβε ποιον εννοούσαν. Γενναία παλικάρια οι «ιεροεξεταστές επαγγελματίες της Αριστεράς» δημοσιογράφοι της Καθημερινής, δήθεν θύμα των οποίων παρουσιάζει τον εαυτό του ο Γιανναράς: Επέπληξαν ανωνύμως τον ανώνυμο που έκανε πως δεν κατάλαβε, κι έτσι έμειναν μπουκάλα. Ένα οικογενειακό καβγαδάκι στα μουλωχτά ήταν που δεν αφορούσε τους αναγνώστες:

Διανοούμενοι εν τρικυμία

Tι να κάνουμε, υπάρχουν κι αυτοί. Oι κατά φαντασίαν κάτοχοι της μιας και μόνης αλήθειας για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Eλλάδας.

Oποιοι, κατά την άποψή τους δεν λαμβάνουν σοβαρώς υπόψη τους τις αυστηρές διδαχές τους και δεν σέβονται τις θρηνωδίες τους για τα κακά και τα ελεεινά που βασανίζουν τη χώρα μας, θεωρούνται από αυτούς «εχθροί» – και των ιδίων και της πατρίδας.

Kαι επιπλέον, όταν αυτοί οι φωτισμένοι εθνικοί διδάσκαλοι νομίσουν, ότι το μέγα έργο τους δεν προβάλλεται, όπως και όσο θα «έπρεπε», από τις εφημερίδες, τότε βλέπουν σ’ αυτή την απαράδεκτη παράλειψη, οργανωμένα μπλόκα… «ιεροεξεταστών» και… «επαγγελματιών της Αριστεράς»! Nαι, τόσο πολύ! (Aβυσσος…)

Δεν θα δίσταζε λοιπόν ο Ελληνομέτρης να γράψει μια ακόμη αναισχυντία, ότι δήθεν η «εμφυτευμένη» υπουργός «Θρησκευμάτων (και Παιδείας)» καυχάται ή καυχήθηκε από τηλεοράσεως για την αθεΐα της! Μη ζητήσετε να πει ο Ελληνομέτρης πότε συνέβη αυτό το δήθεν «γεγονός», σε ποιο τηλεοπτικό κανάλι το είδε με τα μάτια του και το άκουσε με τα αφτιά του. Αρκεί που Αυτός Έφα. Αρκεί που δημοσιεύει το νέο Πρωτόκολλο του Σοφού Γιανναρά η έγκριτη «Καθημερινή». Τι κι αν διαψεύδει η υπουργός: η διάψευσή της θα μπει στις επιστολές αναγνωστών και μάλιστα τον τελευταίο λόγο θα τον έχει ο Ελληνομέτρης. Ο σκοπός του Κήρυκα του εθνοθρησκευτικού Μίσους είναι προφανέστατος – μόνο στην ιδιοκτησία της εφημερίδας δεν είναι προφανής: Να κινητοποιήσει τους θρησκόληπτους εναντίον της υπουργού. Να ντοπάρει, να φανατίσει τους «ελληνορθόδοξους», τους άγαν «πατριώτες», με ένα ακόμη αδίστακτο ψεύδος. Και για να είναι πιο δραστικό το δηλητήριο τονίζει επίτηδες ότι πρόκειται για την υπουργό «Θρησκευμάτων (και Παιδείας)». Αυτό που ονομάζει «αγάπη», «αγαπητική σχέση» ή δήθεν «αγωνία» για το μέλλον του έθνους, δεν είναι παρά η Λοιμική του Μίσους, το Δηλητήριο του Μίσους, για την παραγωγή του οποίου αμείβεται, ενώ η διακίνησή του γίνεται δαπάναις της ιδιοκτησίας της εν λόγω εφημερίδας.

Γιατί κάθε τόσο ο Ελληνομέτρης βρίζει και την επίσης…«εμφυτευμένη» υπουργό των Εξωτερικών, κ. Ντόρα Μπακογιάννη; Μα γιατί ασκεί πολιτική νηφάλια και ορθολογιστική, γιατί δεν είναι φερέφωνο του μισαλλόδοξου εθνικισμού, γιατί φυσικά δεν συμφωνεί με τις εξτρεμιστικές απόψεις του για εθνοκάθαρση στη Θράκη (Γιανναράς, «Δισυπόστατη επικράτεια στη Θράκη», «Καθημερινή» 19.3.2006), που και αυτές δημοσιεύθηκαν απρόσκοπτα στην έγκριτη εφημερίδα, όχι όμως και η απάντηση του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ, την οποία τελικώς δημοσίευσε στο «Βήμα» της 8.4.2006.

Γιατί ο Ελληνομέτρης βρίζει και συκοφαντεί δύο Κυρίες; Γιατί οπωσδήποτε και οι δύο ανήκουν σε άλλο πολιτισμό, δεν έχουν σχέση με τη βαρβαρότητα του καθ’ ημάς νεορθόδοξου φονταμενταλισμού. Γιατί και οι δύο είναι από τους πιο αξιοπρεπείς πολιτικούς, γιατί δεν εσύρθησαν να υπογράψουν στο ψευτοδημοψήφισμα, δεν έπαιξαν τον ψευτοορθόδοξο ρόλο των πολιτικών καντηλαναφτών στη Μεγάλη Απάτη του Χριστόδουλου και στο «εν δυνάμει κόμμα» που έβλεπε και τότε ο Ελληνομέτρης. Το ερώτημα είναι γιατί κανείς «σημιτοφύλακας», από όσους δήθεν έδιναν «μάχες» την περίοδο των ταυτοτήτων, δεν βρήκε λέξη να καταγγείλει την αήθη επίθεση με το επιχείρημα της αθεΐας στην κυρία Γιαννάκου. Θα έρθει και η ώρα προβολής της «αθεΐας» τού νυν προέδρου του ΠαΣοΚ, Γ. Παπανδρέου, τον οποίον άλλωστε υπαινίσσεται ανάμεσα στους συνωμότες της «Λέσχης Μπίλντεμπεργκ»… Έχουν όμως «αρχές» αυτοί οι πρώην εκσυγχρονιστές, τόσο ισχυρές που έκαναν εκπρόσωπο τον αρχικαντηλανάφτη του Χριστόδουλου, Π. Ευθυμίου!

Πότε συνέβη το «γεγονός»;

Ο θεόσοφος Γιανναράς δεν θυμάται πότε, «σε παρελθόντα χρόνο», λέει, εκαυχάτο η κυρία Γιαννάκου για την αθεΐα της. Εγώ όμως, ως πολύ νεώτερος του γηραιού θεολόγου, θυμούμαι πολύ καλά πότε ακριβώς συνέβη το «τηλεοπτικό γεγονός». Ήταν την ίδια ημέρα που ο Κίσινγκερ έκανε την περιβόητη ανύπαρκτη και εξόφθαλμα πλαστή «δήλωσή» του για το πώς θα χτυπηθεί ο Ελληνισμός στις ρίζες του. Ήταν όλες εκείνες τις ημέρες που ο φιλαλήθης Γιανναράς «στην πλατεία Ομονοίας άκουγ[ε] τον κ. Κύρκο να χλευάζει τις γριές και τους γέρους που πιστεύουν ακόμα στο Θεό» (8.2.2000) και γι’ αυτό, πολλά χρόνια μετά, του μέτρησε τον βαθμό αφελληνισμού. Ήταν την ίδια ημέρα που έγινε η «συνωμοσία» για την «πλεκτάνη Ανάν», ήταν την ίδια ημέρα που «συνωμότησαν» κάποιοι άλλοι στη «Λέσχη Μπίλντεμπεργκ», ήταν την ίδια μέρα που συνωμότησαν ξανά οι «κουΐσλιγκ της Νέας Τάξης» δεν θυμούμαι για ποια ανοησία, ήταν την ίδια ημέρα που δήθεν συνέβη κάθε ψεύδος ή συνωμοσιολογία απ’ αυτές που διακινεί ο νεοορθόδοξος φονταμενταλιστής, από τις στήλες (και με το κύρος) της έγκριτης «Καθημερινής».

Το γελοίο και θλιβερό είναι ότι αυτά τα εξτρεμιστικά κηρύγματα δεν δημοσιεύονται στην πραγματική θέση τους, π.χ. σε φυλλάδες σαν το «Παρόν» του αυριανιστή Μάκη Κουρή είτε στην Κακιά (ή «Ελεύθερη) Ώρα». Δημοσιεύονται στην «Καθημερινή», και η ιδιοκτησία της θεωρεί ότι πληρώνει κάποιον σημαντικό φιλόσοφο κι όχι τη φθαρμένη κασέτα του Κήρυκα του Μίσους, που αενάως παίζει παραλλαγές του ίδιου τροπαρίου. Τον ιεροκήρυκα του ελληνορθόδοξου φονταμενταλισμού, του μαχόμενου αντικοινοβουλευτισμού, του τυφλού εθνοθρησκευτικού Μίσους, του σκέτου εν τέλει Μίσους, δεν τον βλέπει! Την ακρισία δεν τη βλέπει… Πρέπει κανείς να είναι μεγαλοφυΐα κι όχι συνηθισμένος άνθρωπος για να καταλάβει τι σημαίνουν τα παραληρήματά του, οι κραυγές του ακόμη και πως βρισκόμαστε σε… εμπόλεμη κατάσταση; Θαρρώ πως σε πολλούς αρκεί και μόνο η κραυγή του: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι ζούμε σε κατάσταση πραγματικού πολέμου…»! Πρέπει να είναι κανείς μεγαλοφυΐα για να αντιληφθεί ότι ο Ελληνομέτρης βρίσκεται σε μόνιμη εμπόλεμη κατάσταση με τη λογική, την ανοχή, την ανθρωπιά; Πρέπει να είναι κανείς μεγαλοφυΐα για να προσέξει ότι η κασέτα επαναλαμβάνει τους ίδιους και τους ίδιους παραλογισμούς; Πρέπει να είναι κανείς μεγαλοφυΐα για να καταλάβει πόσο μίσος μπορεί να κρύβει ένας ιεροκήρυκας της «αγάπης», με το οποίο κάθε τόσο μολύνει τις σελίδες της έγκριτης; Νομίζω πως δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός, αρκεί να διαβάσει ολόκληρο το παραλήρημα «Ποιος ορίζει το μέλλον της χώρας;» της 15ης Απριλίου 2007 για να βγάλει όλα τα συμπεράσματα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πώς και από ποιους θα χρησιμοποιηθεί η «πιστοποίηση» του Ελληνομέτρη περί της δήθεν καύχησης της κ. Γιαννάκου. Για παράδειγμα, ένα από τα παπαγαλάκια του Γιανναρά, ο νεοφασιστικός «Στόχος», στις 10.5.2007 έγραφε:

Άθεη δηλώνει η Μαριέττα!

Εύγε στον συνταξιούχο καθηγητή Φιλοσοφίας στο Πάντειο Χρήστο Γιανναρά, διότι κατάφερε να ξεμπροστιάσει την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου: Στην “Καθημερινή” της περασμένης Κυριακής δημοσιεύτηκε επιστολή της υπουργού για παλιότερο δημοσίευμα του Γιανναρά, στο οποίο ο συνταξιούχος πανεπιστημιακός την έκραζε, διότι καυχήθηκε από τηλεοράσεως για την αθεΐα της!

Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, η Μαριέττα στην επιστολή της προς την “Καθημερινή” ουδόλως αρνείται ότι τυγχάνει άθεη, αλλά περί άλλων τυρβάζει: “Εκφράζω τη θλίψη μου για την συγκεκριμένη, απολύτως ακατανόητη σε μένα συμπεριφορά του αρθρογράφου σας”!

Στην δική του απάντηση, ο κ. Χρήστος Γιανναράς εκφράζει την έκπληξή του που η υπουργός Παιδείας αρνείται να απαντήσει αν είναι άθεη και συνεχίζει: “Την από τηλεοράσεως καύχηση για αθεΐα της κυρίας Γιαννάκου την πιστοποίησα ως τηλεθεατής και την σέβομαι απολύτως ως δημόσια έκφραση πεποιθήσεων”!

Kαι η εφημερίδα του Καρατζαφέρη – Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού «Α1» (12-13.5.2007, αρ. φύλλου 367) έγραφε:

Η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου είναι άθεη και το καυχιέται, αποκάλυψε στην «Καθημερινή» ο καθηγητής Χρήστος Γιανναράς. Την περασμένη Κυριακή, η Μαριέττα έστειλε απάντηση στην «Καθημερινή» χωρίς να διαψεύσει ότι είναι άθεη!…

Σταχυολόγησα πολύ πρόχειρα μόνον αυτά, γιατί βαρέθηκα να ψάξω στις φυλλάδες του Μιχαλόπουλου, τη «Χρυσή Αυγή» και διάφορα άλλα νεοφασιστικά έντυπα. Είναι σίγουρο ότι και το νέο «Πρωτόκολλο» του Σοφού Γιανναρά, περί αθεΐας της Μαριέττας, θα κάνει λαμπρή καριέρα σ’ αυτούς τους χώρους, καθώς και στους εκκλησιαστικούς και παραεκκλησιαστικούς. Η μόνη μέχρι στιγμής αντίδραση υπήρξε το άρθρο του Δ. Γουσέτη, «Η ψευδολογία στην υπηρεσία της ελληνορθοδοξίας» («Αυγή», 12.5.2007).

*ρο

Advertisements
This entry was posted in Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης. Bookmark the permalink.

64 Responses to Νέο πρωτόκολλο του Σοφού Γιανναρά

  1. Ο/Η atheofobos λέει:

    Ο Γκαίμπελς ελιχε καταλάβει καλά ότι με την αναπαραγωγή του ψεύδους όλο και κάτι μένει στο τέλος.
    Δοκιμασμένη συνταγή.

  2. Ο/Η Πάρης λέει:

    Ο Γιανναράς εκπροσωπεί μάλλον τη σοφία της βαρύγδουπης κενότητας.

  3. Πάντως αν είναι ότνως άθεη η Υπουργός, μπράβο της. Από εκέι και πέρα νο΄μιζω ότι όλο το ζήτημα είναι αστείο. Ειδικά αυτή η συνομωσιολογία για το βιβλίο είναι για λύπηση. Γιανναράς δε λέγεται και αυτός που έγραψε για τη θρησκείά ένα καλούτσικο βιβλίο;

  4. Ο/Η zaphod λέει:

    Η ελληνομέτρηση με ποιά όργανα γίνεται; Α ρε ξύλο που θέλουμε! Από την άλλη ενθυμούμαι πως στην Σπάρτη είχε ένα ωραίο μέρος με θέα το ποτάμι, Καιάδας λεγόταν….

  5. Ο/Η Greek History X λέει:

    Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι στην εποχή μας, είναι πολύ εύκολο να πετάξει κάποιος μια βλακεία/κατηγορία/θεωρία και να γίνει αστικός μύθος σε χρόνο dt.

    Επί της ουσίας, καθόλου δεν με ενδιαφέρουν τα θρησκευτικά πιστεύω της Μαριέττας και οποιοδήποτε άλλου…

  6. Ο/Η enteka λέει:

    Το διάβασα κι εγώ το πρωί το κείμενο του Μ. Βασιλάκη – είχα διαβάσει και το κομμάτι στην Καθημερινή.

    [απ’ τις αγαπημένες μου λεπτομέρειες: η «αριστερή κλίκα» εμποδίζει τις διαφημίσεις των βιβλίων του Γ. αλλά όχι τα κείμενά του(!)]

    Κατά τα άλλα, απίστευτο ότι της κάνει outing ως άθεη, λες και δεν θα είχε το δικαίωμα να είναι!

    Για την αναδημοσίευσή του περιστατικού σε Καρατζαφέρη, Στόχο κλπ: ίσως να έβαζε εκεί τις διαφημίσεις βιβλίων του ο Γ., δε νομίζω συναντήσει πρόβλημα.

  7. Ο/Η jim_hellas λέει:

    Ο Γιανναράς δεν είναι παρά ένα ληθαράκι στον πύργο του Μίσους και του «Καθαρού ΕΛληνισμού» που προσπαθούν κάποιοι να χτίσουν με πολύ μεράκι και φυσικά – τι άλλο – λάσπη!

    Ακόμη και εγώ που μόλις μετράω δύο δεκαετίες ζωής και δεν είμαι φανατικός αναγνώστης εφημερίδων, το όνομα του Γιανναρά το έχω συνδέσει με τους πιο γραφικούς και επικίνδυνους εθνικιστικούς κύκλους, οι οποίοι (μεγάλος φόβος μου) νομίζω ότι θα κάνουν πολύ κακό στην χώρα μας στο μέλλον, όταν αρχίσουν να φουντώνουν… Τι να λέμε τώρα…

    Αν κάπου πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας είναι στις εφημερίδες που όχι μόνο δίνουν το βήμα για την λασπολογία αυτή, αλλά δεν πτοούνται ακόμη και όταν αποκαλυφθούν τα ψέμματα, οι ανακρίβειες και ο πραγματικός σκοπός του κάθε κύριου Γιανναρά…

  8. Ο/Η omadeon λέει:

    Οι παραδοσιακοί ψευταράδες-Γιανναράδες θα τα βρουν πολύ πιο σκούρα στο ιντερνέτ, όπου… «σκρίπτα μάνεντ» (δηλαδή «τα γραπτά μένουν») και τους… φακελλώνουμε αβέρτα, για δημόσια πληροφόρηση. ΠΟΛΥ καλό μπλογκο-ρεπορτάζ αξιότιμε Ροϊδη, σε βάζω τώρα link (τόσο το κείμενο όσο και το μπλογκ).

  9. Ο/Η Spy λέει:

    Ένας κοινός ψεύτης, τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο.

    Κάθε αρθρογράφος που σέβεται τον εαυτό του (και δεν είναι ψεύτης), παραθέτει πηγές και ημερομηνίες. Στην περίπτωση της Γιαννάκου, ήταν υποχρεωμένος να αναφέρει τον τόπο του «εγκλήματος» (κανάλι & εκπομπή) και την ώρα του «εγκλήματος».
    Από την άλλη, καλώς και έπραξε έτσι. Βοήθησε πολύ κόσμο (ελπίζω) να σχηματίσει μια εικόνα για το ήθος του.

    Κι αυτό με τον Κίσσινγκερ δικό του εύρημα είναι τελικά; Ο Καρατζαφέρης, ο Γεωργιάδης, ο Πλεύρης και όλοι οι βόθροι του αυτού είδους το έχουν κάνει σημαία. Μια ματιά να ρίξει κανείς στα κοπροκάναλα στα οποία όλοι αυτοί συχνάζουν, θα διαπιστώσει ότι όλες οι γελοίες συνομωσιολογίες τους πηγάζουν από τα τάχα λεγόμενα του Κίσσινγκερ.

    Ο εν λόγω «κύριος» αποδεδειγμένα ασχημονεί κατά της λογικής και του ορθολογισμού σπέρνοντας διχόνοια και μίσος, η Καθημερινή γιατί συνεχίζει να τον φιλοξενεί;

    Εύγε Ροΐδη, πολύ καλό το ξεβράκωμα!

  10. Ο/Η omadeon λέει:

    Μόλις διάβασα και το διαβόητο άρθρο του ψευταρά-Γιανναρά στην Καθημερινή, από το σύνδεσμο που μας έδωσες,
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_23/09/2001_5190
    και… εντύπωση μου έκανε η ακόλουθη παράγραφός του, όπου μιλάει για την Αμερική (και την 11η Σεπτεμβρίου):

    ο αποδεδειγμένα αήττητος Γολιάθ δεν διανοείται το ενδεχόμενο να πεθάνει, θεωρεί αυτονόητο ότι θα συντρίψει τον αντίπαλο. Με αυτήν τη βεβαιότητα κατεβαίνει στη μάχη. Αντίθετα, ο αντίπαλός του έχει αποφασίσει να πεθάνει και χάρη σε αυτήν την απόφαση συντρίβει τον Γολιάθ. «Λοιπόν, πώς το ‘κανες, καπετάν Kωνσταντή, να κάψεις την τούρκικη ναυαρχίδα; – Να, ξύπνησα ένα πρωί και είπα: Kωνσταντή, θα πεθάνεις»!

    Εεε… Αλλάχ ου Ακμπάρ, Γιανναρά-Πασά! Ο παραλληλισμός των σημερινών ισλαμιστών καμικάζι με τους αγωνιστές του 1821 σίγουρα δείχνει πολλά από τα κρυμμένα βίτσια του Γιανναρά, και τους λόγους που τον έπιασε ΤΟΣΟ μεγάλη μανία κατά της Γιαννάκου (σχετικά με το βιβλίο Ιστορίας).

    Αλήθεια, μέσα στη ναυαρχίδα υπήρχαν αθώα τουρκόπουλα, ναύτες, μούτσοι – ήταν «τρομοκράτης» ο Kανάρης; Τρομοκράτης ο Σαμουήλ στο Kούγκι, ο Χρήστος Kαψάλης στο Μεσολόγγι, ο ηγούμενος Γαβριήλ και ο Γιαμπουδάκης στο Αρκάδι; Δεν ήταν «καμικάζι» όλοι αυτοί, δεν αποφάσισαν να σκοτωθούν για να σκοτώσουν;

    Γειά σου ορέ Τουρκοφάγε θυσιαστή αμάχων Γιανναρά! Μην παραλείψεις να εξυμνήσεις και τη σφαγή δεκάδων χιλιάδων μουσουλμάνων στην Τριπολιτσά. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ νάναι! Κι αν μπορούμε να γυρίσουμε προς τα πίσω το χρόνο, για να… ξανακάνουμε καμμιά τέτοια σφαγή αμάχων μαζί με βιασμούς (κλπ) συχωρεμένοι νάμαστε, Αγιατολάχ Γιανναρί μου!

    Πώς θα συνεχίσουμε να εξυμνούμε ρητορεύοντας τη θυσία τους, που μας χάρισε την ελευθερία και την ιστορική επιβίωση, όταν οι κυβερνήτες μας σήμερα πειθαρχούν στους ορισμούς της «τρομοκρατίας» που επιβάλλει η Ιερή Συμμαχία;

    Ιερή Συμμαχία; Αααα. δεν πάμε καλά, μου φαίνεται. Ο Γιανναράς δεν είναι απλός λάτρης της Ιστορίας, τη ΖΕΙ την Ιστορία, τη ΖΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. Τι Λωζάνη, τι Κωζάνη. Και σήμερα Ιερά Συμμαχία έχουμε. Ο Κίσσιγκερ σίγουρα είναι ο… Μέττερνιχ, κ.ο.κ.

    Το μόνο που κατάφερε να μου αποδείξει ο «Ελληνομέτρης» είναι ότι ΟΛΗ αυτή η Ελληνική Ιστορία που καταβρόχθισε με τόση πολλή αφοσίωση μελέτης, τόσα χρόνια… ΔΕΝ ΑΠΕΔΩΣΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ. Ισα-ίσα, τον φανάτισε και τον έβλαψε.

    Μήπως ήταν άλλα τότε τα «ιδανικά»; Μα για ελευθερία και ιστορική επιβίωση, για στοιχειώδη δικαιώματα αυτοχειριάζονται σήμερα οι απελπισμένοι Kούρδοι, Παλαιστίνιοι, Ιρακινοί.

    Ω ναι, αλλά… σίγουρα οι αθρόες ιδρύσεις δημοκρατικών κοινωνιών (χεχε) με πλήρη δικαιώματα για κάθε πολίτη, θα πρέπει να προβλημάτισαν τον Ελληνομέτρη. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πέσουν και οι μπούργκες/φερετζέδες. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μη δολοφονούνται οι μοιχαλίδες. ΗΘΙΚΗ ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ βλέπω στον ορίζοντα, Αγιατολάχ Γιαναρί!

  11. Ο/Η Rodia λέει:

    Γραφικός είναι ο Γιανναράς, ένα χαρτί καμμένο πλέον…
    ..και.. υπάρχουν τόσα φρέσκα φρουτάκια στην αγορά της παραπληροφόρησης…
    (το να τα βάζει κανείς μαζί του, είναι σα να κλέβει εκκλησία, που λένε)

    Φυσικά και δεν εννοώ ότι δεν πρέπει να εντοπίζονται και να καταπολεμούνται τα μικρόβια τύπου «Γιανναρά», ε

  12. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Ο κ.Γιανναράς υπήρξε στην αρχή υμνητής του Χριστόδουλου. Εγκωμίασε στην «Καθημερινή» τον ενθρονιστήριο αρχιεπισκοπικό λόγο του πρώην αρχιερέα του Βώλου που ανέδιδε αποφορά οίησης, φαρισαϊσμού και κενολογίας. Εν τούτοις κάτι μεσολάβησε και το ειδύλλιο των δυο αστέρων της ελληνορθοδοξίας διαλύθηκε. Έτσι ο συγγραφέας του αποκαλυπτικού «Καταφυγίου ιδεών», ο εξευτελιστής των παλιών αδελφών του στη φοβερή «Ζωή», έκανε για δεύτερη φορά την επανάστασή του και εκτόξευσε πύρινους μύδρους κατά του ιερού ινδάλματός του. Απομονώνω έναν από αυτούς που για όσους διαθέτουν κοινό νου υπονοεί πολλά και πολυσήμαντα για τον Μέγα Ιεροεξεταστή και φύλακα άγγελο της παρθενίας του ποιμνίου Χριστόδουλο τον Α΄τον από Βώλου:

    Hμερομηνία δημοσίευσης στην Καθημερινή: 27-02-05

    Eγγυητής «κάθαρσης» ο κυρίως υπόλογος
    Tου Xρηστου Γιανναρα

    «………..Σεραφείμ Kουλουσούσας, ένα θλιβερό παιδί 26 χρόνων, θηλύγλωσσο, που εγκατέλειψε την ιερωσύνη όντας διευθυντής (ναι, διευθυντής!) του Iδιαιτέρου Γραφείου του αρχιεπισκόπου Aθηνών. Aν αυτός ο αυτοαποσχηματισμός διερευνηθεί, οι συνέπειες για το αρχιεπισκοπικό περιβάλλον θα είναι δυσμέτρητες. Aνάστημα και επιστήθιος του Θεσσαλιώτιδος, δωρήθηκε στον αρχιεπίσκοπο για να καταλάβει την πιο υπεύθυνη θέση κοντά του. Oι διαψεύσεις που συνόδευσαν την απόπειρα αυτοκτονίας του ήταν ελάχιστα πειστικές, όχι σοβαρές.
    Tέλος, το αφετηριακό έναυσμα για τη διαρραγή του αποστήματος, ο φυλακισμένος σήμερα «αρχιμανδρίτης» Iάκωβος Γιοσάκης: Bομβάρδισε ο αρχιεπίσκοπος την κοινή γνώμη με διαβεβαιώσεις ότι «ουκ οίδε τον άνθρωπον». Aλλά στη Σύνοδο της Iεραρχίας υπάρχουν μητροπολίτες που πρέπει να κληθούν να καταθέσουν ενόρκως, αν δέχθηκαν ή όχι πιέσεις από τον αρχιεπίσκοπο και απειλές από τον Θεσσαλιώτιδος για να ψηφίσουν τον Γιοσάκη γραμματέα της Συνοδικής Eπιτροπής Nομοκανονικών Zητημάτων. Nα απαιτηθεί όρκος, αφού δημόσιοι άνδρες δειλιούν ως παιδίσκαι.
    Oλες οι φήμες για διαφθορά, σκάνδαλα και συμπεριφορές υποκόσμου εντοπίζονται σε πρόσωπα που όλα, χωρίς εξαίρεση, παραπέμπουν σε κάποια εξάρτησή τους, κάλυψή τους, προώθηση ή προστασία τους από τον αρχιεπίσκοπο Aθηνών. Kαι το αρχιεπισκοπικό περιβάλλον δεν έχει ακόμα ούτε ελάχιστα φωτιστεί στην πολυπρόσωπη άρθρωσή του. (Mόνο το είδος των δικηγόρων που στέλνονται στα κανάλια να προπαγανδίσουν την «αθωότητα» του αρχιεπισκόπου και των ευνοουμένων του, πείθει για τεράστιες ενοχές που διακυβεύονται.) Oμως, η Σύνοδος της Iεραρχίας, με την ψήφο της, τον αρχιεπίσκοπο εμπιστεύτηκε ως εγγυητή και μοχλό για να επιτευχθεί «κάθαρση». Δίχως αίσθηση του κωμικού και επίγνωση του παραλόγου………………..»

  13. Ο/Η Rodia λέει:

    Αριστο το ποστ!:-) Ξέχασα να το γράψω προηγουμένως, επειδή έμεινα ξερή με την περίπτωση της Μαριέττας. Μα καλά, μια άθεη βρήκαν να βάλουν στο Υπουργείο Θρησκευμάτων..? Χάθηκε ένας Γιακουμάτος… ένας Γιανναράς έστω..?

  14. Ο/Η Rodia λέει:

    Καθώς λοιπόν καταλαβαίνεις, αγαπητέ Ροΐδη, υπάρχει λόγος -όχι και τόσο ξεκάθαρος για τους πολλούς- για τον οπόιο ο κ. Γιανναράς ξεσπαθώνει ξεσπαθώ-ώ-νει!!!
    (κάποτε αυτό το υπουργείο του τό’χαν ταμένο -λέγεται)

  15. Ο/Η JustAnotherGoneOff λέει:

    Τι πρωτόκολλο, τι πρωκτόκωλο.
    Σόρρυ για τη γλώσσα μου, αλλά δεν κρατιέμαι.

  16. Ο/Η bRAINdEAD λέει:

    Ο Γ. Δελαστίκ (στλεχος του ΝΑΡ και διευθντής του Πριν) απολύθηκε από την Καθημερίνή όταν έγραψε από τις σελίδες του «Πριν» ότι «Αναδιατάσσουν τους πράκτορες τους στα ελληνικά ΜΜΕ οι Αμερικανοί» (αναφερόμενος προφανώς και στην έλευση του Αλ. Παπαχελά στην Καθημερινή). Η διεύθυνση της Καθημερινής ζήτησε στοιχεία ή την παραίτησή του (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_465172_17/04/2007_223539).

    Ο Γ. Δελαστίκ τόσα χρόνια τα ίδια γράφει, απλά οι «πράκτορες» δουλεύανε σε άλλα συγκροτήματα.

    Μήπως όμως τώρα θα έπρεπε η διεύθυνση της εφημερίδας να δείξει την ίδια ευαισθησία σε όσα γράφει ο Χρ. Γιανναράς; Ή η ανάγκη αποδείξεων υφίσταται μόνο για όσους στρέφονται ενάντια στο κύρος της Καθημερινής;

    Η ίδια η εφημερίδα δεν έχει ευθύνη για όσα γράφονται από τους αρθογράφους της;

  17. Ο/Η Νοσφεράτος λέει:

    Μπράβο στο ποστ…

  18. Ο/Η penguin-witch λέει:

    Και φυσικά, ο παραλληλισμός που κάνει ο Γιανναράς είναι εντελώς επιφανειακός και εντελώς παραπλανητικός. Η Επανάσταση του ’21 δεν είχε σκοπό μόνο την εθνική χειραφέτηση αλλά και την κοινωνική. Το αίτημα του εκσυγχρονισμού και ή στροφή προς τη Δύση ήταν δεδομένα – η εθνική αυτοδιάθεση ήταν μια απαραίτητη (αλλά δυστυχώς, όπως αποδείχθηκε, όχι επαρκής) συνθήκη για τον εκσυγχρονισμό της νεοελληνικής κοινωνίας. Αντιθέτως, το ισλαμιστικό κίνημα του Μπίν Λάντεν δεν έχει ως σκοπό ούτε την εθνική αυτοδιάθεση των εθνών που ασπάζονται τον μουσουλμανισμό (ο Μπίν Λάντεν ήταν θανάσιμος εχθρός του εθνικιστή Σαντάμ Χουσεϊν) ούτε τον εκσυγχρονισμό τους. Σκοπός του Μπίν Λάντεν είναι η δημιουργία ενός νεου Χαλιφάτου και η επιστροφή στις φεουδαρχικές, θεοκρατικές δομές και την ελέω Θεού μοναρχία. Το ίδιο όραμα με αυτό των νεοορθοδόξων, που ονειρεύονται ένα νέο Βυζάντιο με «αγαπητικές κοινότητες» υπο έναν αυτοκράτορα, ο οποίος θα αποφασίζει κατόπιν νηστείας, προσευχής και καθοδησής ενός «γέροντα». «Η θεοκρατία είναι η μόνη αληθινή δημοκρατία». γράφει ένας δικός τους, ο καθηγητής Κιτσίκης.
    Οι νεορθόδοξοι δεν είναι ακριβώς φασίστες, αυτό όμως δεν τους κάνει λιγότερο επικίνδυνους.

  19. Ο/Η divine mitsakos λέει:

    εξαιρετικό!
    σ’ ευχαριστώ ακόμα μια φορά

  20. Ο/Η Λυκάων λέει:

    Απόσπασμα από αληθινό διάλογο που έγινε παλιά, πολύ παλιά:

    – Μα οι δέκα εντολές είναι σαφείς, πάτερ μου. «Ου μαρτυρήσης μαρτυρίαν ψευδή κατά του πλησίον σου» λένε.
    – Ακριβώς! «Κατά του πλησίον σου» λένε. Όμως οι άθεοι και οι κομμουνισταί δεν είναι, δεν μπορεί να είναι, πλησίον σου. Η Εθνική ημών Κυβέρνησις… κλπ.

    Τι γυρεύεις, φίλε μου, από μια τρικυμισμένη συνείδηση, ένα ταλαιπωρημένο γενιτσαρόπουλο της Ζωής;

    Όπως επίσης τι γύρευαν κι αυτοί που τον διόρισαν καθηγητή ανώτατης σχολής;

    Εξαιρετικά ισχυρό το κείμενό σου!

  21. Ο/Η penguin-witch λέει:

    Εδώ έγινε η Παναγιωταρέα καθηγήτρια πανεπιστημίου, ο Γιανναράς δε θα γινότανε;

  22. Ο/Η giannis perseas1 λέει:

    Μπραβο σου!

  23. Ο/Η Μακεδονία και ακροδεξιά λέει:

    Έχω μείνει με την απορία. Τελικά είναι κακό η κυρά-Μαργίεττα να είναι άθεη ή οχι. Και επαναδιατυπώνω την απορία μου. Ως γνωστόν η κυρά-Μαργίεττα είναι ψυχίατρος, ο ασθενής πάει στην κυρά-Μαργίεττα και της λέει οτι ακούει τον Αγιο-Ισίδωρο να του λέει να στείλει sms για το τραγούδι της Αγγλίας στην Eurovision. Και ρωτάω λοιπόν που θα νιόθατε πιο ασφαλής σε μια άθεη ψυχίατρο που θα εξέταζε το πρόβλημα σας ή σε μια ψυχίατρο με την αγιαστούρα που θα σας έλεγε να πάτε για τάμα στο μοναστήρι του Αγίου για το θαύμα που έκανε να σας φανερωθεί. Extra bonus ερώτηση για 100 ευρώ: Σε μια πιθανή αξιολόγηση των ελληνικών πανεπιστημίων ο καθηγητής φιλοσοφίας πρώτης βαθμίδας κ. Γιάνναρας πως θα αξιολογηθεί (και μη μου πει κανένα εθνίκι για τα 30 βιβλία του στα ελληνικά γιατί και ο λιακός τόσα έχει βγάλει, μιλάμε για διεθνή journals και βιβλία με reviewers).

  24. Ο/Η ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΣ λέει:

    Πρώτον. Ένας καταδικασμένος από την Δικαιοσύνη συκοφάντης όπως ο Βασιλάκης δεν είναι εις θέσιν να κατηγορεί ως συκοφάντες άλλους.

    Δεύτερον. Καλά, για νέο μάς τό λέτε ότι η Γιαννάκου είναι άθεη; Νόμιζα ότι ήταν γνωστό. Άκου τώρα να δεις. Το αν είναι κανείς άθεος ή όχι είναι δικό του θέμα. Κατ’ εσέ είναι και προσόν. Αλλά ποιός σέ ρώτησε; Μάθε ότι στην Δημοκρατία δεν προέχει το τι θεωρείς εσύ σωστό. Στην Δημοκρατία προέχει ο Νόμος. Και ο Νόμος προβλέπει Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Καλώς ή κακώς, ο Νόμος της Δημοκρατίας αυτός είναι. Το να είναι λοιπόν υπουργός Θρησκευμάτων ένας δεδηλωμένος άθεος, αποτελεί προσβολή, αν όχι στο γράμμα, οπωσδήποτε στο πνεύμα του Νόμου. Προσβολή κατά της Δημοκρατίας μας, προσβολή κατά των πιστών, προσβολή επίσης και κατά των ψηφοφόρων του κόμματός της, οι οποίοι τήν φτύνουν, κι αυτή ανοίγει ομπρέλα, υποκρινόμενη ότι βρέχει. Έχει ξεσηκωθεί όλος ο κόσμος, ακόμη και τα στελέχη του κόμματός της είναι εξοργισμένη, όχι για την… θρησκευτική της πίστη, λες και αυτό είναι το πρόβλημα, αλλά για την προκλητική εμμονή της με το ρυπαρογράφημα της ακροαριστερής Ρεπούση, το κατάπτυστο εγχειρίδιο προπαγάνδας και αφελληνισμού των παιδιών μας. Η βρωμερή αυτή ύποκρίτρια έχει αρπάξει τα παιδιά και τά έχει παραδώσει διά της βίας στον… Συνασπισμό της Αριστεράς (ενεργό κομματικό στέλεχος είναι η αρνησίπατρις Ρεπούση! ναι, έχουν παραδώσει την μόρφωση των παιδιών μας σε φανατικά, ενεργά κομματικά στελέχη της ακροαριστεράς), έχει ξεσηκωθεί όλος ο κόσμος, και ή υπουργός ποιεί την νήσσαν, κάνει λες και δεν συμβαίνει τίποτα, χωρίς να ντρέπεται λίγο! Ε, το να είναι υπουργός Θρησκευμάτων όντας άθεη, μπροστά σε αυτήν την ξεδιαντροπιά, είναι μεν και αυτό ένα δείγμα του θράσσους της, αλλά το λιγότερο σημαντικό.

    (Την ξεδιαντροπιά της η Γιαννάκου τήν είχε δείξει από πολύ παλιά. Θυμηθείτε τις ρατσιστικές της δηλώσεις για τους ναρκομανείς.)

  25. Ο/Η ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΣ λέει:

    Και κάτι άλλο. Αν έχεις διαβάσει με τι τρόπο κατακεραυνώνει αλύπητα ο Γιανναράς τους υποκριτές που δηλώνουν εγωκεντρικώς «πιστοί», «Χριστιανοί», και πώς επαινεί την μεταφυσική αγωνία των αθέων (σε ολόκληρο το έργο του – «Ενάντια στην θρησκεία», μάλιστα, λέγεται το τελευταίο, όπου κατακεραυνώνει ακριβώς την θρησκεία (με την έννοια της εγωκεντρικής πεποιθήσεως)), θα βούταγες δυο και τρεις φορές την γλώσσα στο μυαλό πριν τον κατηγορήσεις ότι ζητά τάχα πιστοποιητικά χριστιανικών φρονημάτων. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους υβριστές και καταδικασμένουν συκοφάντες Βασιλάκηδες, που δεν είναι εις θέσιν ούτε μισή παράγραφο από το έργο του φιλοσόφου Γιανναρά να εκτιμήσουν.

  26. Ο/Η ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΣ λέει:

    Γράφει κάποιος άσχετος δείμος του πολίτη:

    «Πάντως αν είναι όντως άθεη η Υπουργός, μπράβο της. Από εκέι και πέρα νομιζω ότι όλο το ζήτημα είναι αστείο. Ειδικά αυτή η συνομωσιολογία για το βιβλίο είναι για λύπηση

    Και ποιος είναι αυτός που με ύφος δέκα καρδιναλίων και ενός Κάτωνος του τιμητού κάνει τις παραπάνω κρίσεις;

    «Γιανναράς δε λέγεται και αυτός που έγραψε για τη θρησκεία ένα καλούτσικο βιβλίο;»

    Ω θεοί!

    Ένας πανάσχετος, αμόρφωτος, που… ίσως και κάπου να έχει… πάρει το αυτί του το όνομα Γιανναράς! (Μάλλον επειδή άκουσε τις λέξεις «ενάντια στην θρησκεία»…)

    Άντε άντε…

    Επίπεδο «προοδευτικών». Σαν τους άλλους πανάσχετους σχολιαστές παραπάνω, που, με τις ίδιες… γνώσεις προφανώς, κρίνουν και εάν ο Γιανναράς… κατέχει άξια ή όχι την καθηγητική έδρα!

  27. Ο/Η Μακεδονία και ακροδεξιά λέει:

    Αγαπητό εθνίκι Εριχθόνιε,

    Ως πανάσχετος σχολιαστής και κριτής για το αν ο αγαπημένος σου καθηγητής άξιζε την θέση του εχώ να σου πώ το εξής: Στον ακαδημαϊκό χώρο υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για την εκλογή ενός καθηγητή. Στην Ελλάδα δυστυχώς αυτά τα κριτήρια τα έχουμε γραμμένα στα παλιά μας υποδήματα και τα κριτήρια εκλογής ενός καθηγητή είναι κομματικά, πολιτικά, προσωπικά, εθνικά, θρησκευτικά κτλ. με αποτέλεσμα να έχουμε καθηγητές διάφορους απίστευτους (βλ. Παντειό, οπού το εθνίκι Γιανναράς με τον εκσυγχρονιστή Βέλτσο συγκατοικούσαν, και οι δυο ακαδημαϊκοί της πλάκας). Και μιας που βλέπω ότι καίγεσαι για το βιβλίο της ιστορίας σου έχω ενα απλό πείραμα, τσέκαρε τα βιογραφικά των ακαδημαϊκών που υπερασπίζοντε το βιβλιό ιστορίας (Κουλούρη, Λίακος, Ρεπούση) και αυτών που είναι εναντίον του νέου βιβλίου (Ζουράρις, Σαρρής, Ήφαιστος, Ρωμανός) και δες ποιοί πραγματικά καλύπτουν τα κριτήρια για να είναι ακαδημαϊκοί και ποιοι όχι, θα βρεθείς προ επλήξεως. Προσωπικά, θέλω αυτούς που γράφουν τη σχολική ιστορία να είναι καλοί ακαδημαϊκοί, δεν με ενδιαφέρει να είναι καλοί παραμυθάδες, ουτέ να είναι media celebrities για να τους σατιρίζει ο Μητσικώστας. Βεβαία δεν νομιζώ να συμφωνήσεις οπότε σου προτείνω μια καλή ασχολία για να περνάς τον ελευθερό σου χρόνο: ξεκίνα μια καμπάνια για την εκλογή του Δημοσθένη Λιακόπουλου σε Καθηγητή Ιστορίας στο ΑΠΘ.

  28. Παράθεμα: Top Posts « WordPress.com

  29. Ο/Η roidis λέει:

    @ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΣ: Λέτε: Στην Δημοκρατία προέχει ο Νόμος. Και ο Νόμος προβλέπει Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
    1. Ο νόμος (μέσω διάταξης, φυσικά) προβλέπει Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ταυτόχρονα…
    2. Το Σύνταγμα (δηλ. ο Νόμος) προβλέπει ανεξιθρησκεία. Ο όποιοσδήποτε υπουργός οποιουδήποτε υπουργείο και να διευθύνει έχει δικαίωμα να πιστεύω όπου θέλει ή και να μην πιστεύει απολύτως τίποτα. Είναι συνταγματικό του δικαίωμα.
    Μας είπατε πολλά, και ίσως καλώς, κανένα πρόβλημα, όμως…
    3. Δεν μας είπατε την άποψή σας για το συγκεκριμένο κείμενο που ανάρτησα εδώ.

  30. Ο/Η The Motorcycle boy λέει:

    Σαφώς και έχει βάση η τοποθέτηση του άρθρου σχετικά με την παρουσιάση της λογικής «ή μαζί μας ή εναντίον μας» που χρησιμοποιεί ο Γιανναράς. Από εκεί και πέρα όμως -όταν το θέμα αφορά άτομα σαν τη Γιαννάκου ή τη Μπακογιάννη, δεν βλέπω άλλο λόγο συμμετοχής πέρα από τον καταγγελτικό.
    Όταν οι capos τρώγονται μεταξύ τους -αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι για τον κόσμο. Ας περιλάβει λοιπόν ο Σοφός και τους υπόλοιπους βουλευτές μας -ας ασχοληθούν με αυτά κι ας αφήσουν εμάς στην ησυχία μας.
    Και μια ακόμα διαφωνία -δεν μιλάμε για συκοφαντία εναντίον πολίτη, μιλάμε για συκοφαντία εναντίον δυο υπουργών, που σε μια ανθρώπινη κοινωνία δεν θα είχαν καν πολιτικά δικαιώματα.

  31. Ο/Η divine mitsakos λέει:

    συμφωνώ με Μακεδονία και ακροδεξιά ως προς τα κριτήρια επιλογής των ακαδημαϊκών: δε μας τα λετε καλα κυριε Εριχθόνιε.
    ο κύριος που υπερασπίζεστε με τόσο ζήλο μπορεί να φιλόσοφος, αυτό δεν τον κάνει απαραίτητα και αξιοκρατικά τοποθετημένο καθηγητή, διότι εκεί τα κριτήρια είναι συγκεκριμένα…
    πώς ακριβώς συμπεραίνετε πως όσοι είναι αντίθετοι με το έργο του Γιανναρά είναι και άσχετοι που δεν είναι σε θέση να το κατανοήσουν; τους γνωρίζετε; ξέρετε αν έχουν διαβάσει το έργο του;
    είναι προσβολή και γελοία έπαρση να τοποθετείτε ελαφρά τη καρδία όποιον διαφωνεί με το έργο του «φιλοσόφου» στο τσουβάλι άσχετοι
    αν δε και ο φιλόσοφός σας αντιμετωπίζει με την ίδια απαξίωση τους διαφωνούντες, τότε γίνεται ακόμα πιο φανερό πως υπάρχει πρόβλημα
    όσοι πιστεύουν πως κατέχουν την απόλυτη γνώση δεν έχουν θέση σε καμία μορφή δημοσίου διαλόγου- κατα τη γνώμη μου…
    —-
    και κάτι ακόμα, είναι προσβολή να είναι άθεη η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων; μα είναι απλα συνταγματικό της δικαίωμα…
    το να αναφέρεστε δε στο Συνασπισμό ως «ακροαριστερά» είναι τουλάχιστον υπερβολή, χρόνια τώρα γνωρίζουμε πως ο Συνασπισμός έχει χάσει κάθε ακραίο χαρακτήρα…

  32. Ο/Η roidis λέει:

    @The Motorcycle boy…μα ο λόγος είναι καταγγελτικός, και λες: «Και μια ακόμα διαφωνία -δεν μιλάμε για συκοφαντία εναντίον πολίτη, μιλάμε για συκοφαντία εναντίον δυο υπουργών, που σε μια ανθρώπινη κοινωνία δεν θα είχαν καν πολιτικά δικαιώματα.»
    …εκεί ακριβώς είναι το θέμα, αυτοί είναι δημόσια ισχυρά πρόσωπα με μέσα και χρήμα αν θέλουν να πληρώσουν κάποιο δικηγόρο να τους υπερασπίσει τα συνταγματικά τους δικαιώματα…Μα, φαντάζεσαι αυτό το «είσαι άθεος» να απευθυνθεί σε κάποιο απλό υπάλληλο και να… χάσει τη δουλειά του!; (και έχουμε, αν ψάξουμε παραδείγματα) ΑΥΤΟΣ είναι ο κυριότερος λόγος καταγγελίας μιας τέτοιας αισχρής πράξης και τακτικής.

  33. Ο/Η Motorcycle boy λέει:

    Σε αυτό που λες συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ φίλε μου. Απλά, λέω πως δεν μου πάει να υπερασπίζομαι τέτοια άτομα. Σαν ένσταση το λέω και όχι σαν θέση. Η θέση μου είναι ακριβώς δίπλα σου.

  34. Ο/Η Rodia λέει:

    Μετά από τα σχόλια, τολμώ να διατυπώσω ένα ερώτημα που με τρώει εδώ και κάμποσο καιρό: Μας αξίζουν πράγματι αυτά τα πρόσωπα που κατέχουν θέσεις εξουσίας;
    (επειδή λένε ότι οι λαοί έχουν τις κυβερνήσεις που τους αξίζει)

  35. Ο/Η Τυπάκι λέει:

    Αν και το σημείο περί υβρισμού και συκοφαντήσεως των δύο Κυριών (έμφαση στο Κ) το βρήκα λίγο… ας πούμε υπερβολικό, εντούτοις το άρθρο ήταν αρκετά διαφωτιστικό για το ποιόν του κου Γιανναρά, του οποίου την δράση οφείλω να πω ότι μάλλον αγνοούσα.

    Το σκεπτικό με το οποίο αναρτήθη, επιπλέον, με βρίσκει πλήρως σύμφωνο.

    Εύγε κε Ροΐδή.

  36. Ο/Η Ανέστης λέει:

    Ο τραμπουκισμός είναι τραμπουκισμός ακόμα κι όταν εκφράζεται με «λόγιο» ύφος.
    Πολύ καλό post, καιρός ήταν!

  37. Ο/Η adamo λέει:

    @ΕΡΙΧΘΟΝΙΣ:
    «Στην Δημοκρατία προέχει ο Νόμος. Και ο Νόμος προβλέπει Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Καλώς ή κακώς, ο Νόμος της Δημοκρατίας αυτός είναι. Το να είναι λοιπόν υπουργός Θρησκευμάτων ένας δεδηλωμένος άθεος, αποτελεί προσβολή, αν όχι στο γράμμα, οπωσδήποτε στο πνεύμα του Νόμου.»

    Εκτός κι αν θεωρήσουμε την αθεΐα μια μορφή θρήσκευμα.

  38. Ο/Η Λυκάων λέει:

    Λίγα λόγια μόνο προς τον Εριχθόνιο και ζητώ συγγνώμη, αγαπητέ Ροΐδη, αν καταχρώμαι του χώρου σου.

    Εριχθόνιε, παρακαλούθησα το κείμενό σου το οποίο, γυμνό επιχειρημάτων ουσίας, γέμει ύβρεων και προσβλητικών εκφράσεων κατά παντός πλην Γιανναρά, όπου προσπαθώντας να λειτουργήσης αβανταδόρικα προς τις απόψεις του εν λόγω καθηγητού, κάθε άλλο παρά καλή υπηρεσία του προσφέρεις, δημιουργώντας την εντύπωση ότι σε έχει… εξαπολύσει ο ίδιος.

    Δεν θα ασχοληθώ με την ανάλυση της γραφής σου, απ’ όπου καταφαίνεται ότι νομίζεις πως κατέχεις την απόλυτη αλήθεια, αλλά θα σταθώ και μόνο στην γκαιμπελικά αποπροσανατολιστική άποψη για τα περί του γράμματος του Νόμου της Δημοκρατίας.

    Διάβασε λοιπόν τα παρακάτω και αν έχης νουν θα εννοήσης:

    «Επικρατούσα θρησκεία σημαίνει όχι επίσημη ή κρατική θρησκεία (όπως π.χ. στην Αγγλία, τη Νορβηγία ή άλλες ευρωπαϊκές χώρες), αλλά θρησκεία της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού. Άλλωστε το άρθρο 3 δεν ρυθμίζει, όπως προέκυψε ιστορικά, κυρίως τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, αλλά τη σχέση Εκκλησίας της Ελλάδος και Οικουμενικού Πατριαρχείου μετά τον Τόμο περί αυτοκεφαλίας του 1850 και τη ρύθμιση του καθεστώτος των μητροπόλεων των «νέων χωρών» με την Συνοδική Πράξη του 1928. Το 1975 το άρθρο 3 θεωρήθηκε και από την Εκκλησία και από την Πολιτεία ως φραγμός στις επεμβάσεις του Κράτους στα εσωτερικά της Εκκλησίας και όχι ως βάση ανάμειξης της Εκκλησίας στις κρατικές υποθέσεις.

    »Τα πεδία ευθύνης και αρμοδιότητας του Κράτους και της Εκκλησίας είναι σαφώς διακεκριμένα. Η ύπαρξη όμως, διαφορετικών απόψεων, μεταξύ των πολιτών για θέματα σχετιζόμενα με τον τρόπο άσκησης της θρησκευτικής ελευθερίας δεν είναι επέμβαση της Εκκλησίας στα του Κράτους, αλλά είναι ζήτημα κράτους δικαίου που αφορά τελικά τη Δικαιοσύνη, είτε πολιτικό ζήτημα που αφορά τη λειτουργία της Δημοκρατίας και τους τρόπους αναζήτησης και διαμόρφωσης της συναίνεσης. Όποιος νοιώθει «πιστός» του ορθόδοξου δόγματος και όποιου άλλου δόγματος ή θρησκείας είναι εξίσου πολίτης με αυτόν που νοιώθει άθεος, αγνωστικιστής ή απλώς ορθολογικά αυτάρκης. Ο μη ορθόδοξος είναι ίσος πολίτης με τον ορθόδοξο και το αντίστροφο»

    Τα παραπάνω λόγια δεν είναι δικά μου αλλά ενός έγκριτου συνταγματολόγου και επιτυχημένου πολιτικού, του καθ. Συνταγματολογίας Ευάγγελου Βενιζέλου, αποτελούν δε απόσπασμα από την ομιλία του με θέμα «Δώδεκα σημεία για τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας» στην εκδήλωση που οργάνωσε η Ένωση Ενεργών Πολιτών στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών την Πέμπτη 8 Ιουνίου 2000.

    Καταλαβαίνεις ότι μάλλον η παντογνωσία σου χρειάζεται φροντιστήριο και η απορριπτική σου έως προσβλητική φρασεολογία προς όσους απευθύνεσαι δεν δείχνει άλλο από την καταφανή έλλειψη πεποίθησης για τις αρχές τις οποίες πρεσβεύεις, και γι αυτό προσπαθείς να τις επιβάλλεις δια προσβολών, όπως κάθε ημιμαθής νεοφώτιστος και γι αυτό φανατικός οπαδός.

    Αν θεωρείς δε εαυτόν και ομοίους προσβεβλημένους από την ύπαρξη άθεων πολιτικών -πράγμα που στην περίπτωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (στον πληθυντικό και όχι Θρησκεύματος στον ενικό, όπως παρεξηγείς) μένει να αποδειχθή- τότε το πρόβλημα είναι αποκλειστικά δικό σας και δεν σας απομένει παρά η προσευχή μήπως και στέρξη η η Θεία Πρόνοια να επανέλθη κάποια μέρα μια νέα Εθνική Κυβέρνησις Ελλήνων Χριστιανών.

    Έως τότε σου στέλνω ανθρωπιστικούς χαιρετισμούς και ευχές για καλό βόλι και ταχείαν την ανάρρωσιν.

    —————
    Και κάτι άλλο τελευταίο. Με τον τρόπο που διαλέγεσαι η ανάρτηση του εμβλήματος των Ενόπλων Δυνάμεων σε σχέση με την ήκιστα προσήκουσα γραφή σου, αποτελεί προσβολή προς το Σώμα. Γι αυτό ως Έλλην Πολίτης σε καλώ να το εγκαταλείψης πάραυτα, αναρτών αν θέλης τον δικέφαλο της Ι. Αρχιεπισκοπής ή το έμβλημα της 21ης Απριλίου, αποφεύγοντας έτσι να δημιουργής υποβολιμιαίους συνειρμούς κατά των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

    Αυτά τα ολίγα από άλλον ένα «άσχετο» και καθόλου, μα καθόλου, προοδευτικό. (Να μη σου πω έως του σημείου να αποκηρύσσω Πλεύρη και Βορίδη, συλλήβδην και μετά βδελυγμίας, ως άκρως διαλλακτικούς και μετριοπαθείς)

  39. Ο/Η Τουρκοφάγος λέει:

    Ο καταδικασμένος από την Δικαιοσύνη συκοφάντης Μανώλης Βασιλάκης, διαπράττει άλλη μία συκοφαντία. Αφήνω κατά μέρος το υβρεολόγιό του και όλες τις βλακείες που εκτοξεύει – τά σχολίασε εν μέρει ο Εριχθόνιος αυτά. Εγώ θα επισημάνω κάτι άλλο.

    Ο Βασιλάκης, λοιπόν, εμφανίζει εντέχνως ως… εφευρέτη της φερομένης ως δηλώσεως Κίσινγκερ, τον… Γιανναρά!

    Καραμπινάτη συκοφαντία.

    Διότι, πρώτη εδημοσίευσε την συγκεκριμένη είδηση η «Νέμεσις» (Μάρτιος 1997) και ακολούθησαν πλείστες όσες επαναδημοσιεύσεις στον τύπο, στον δε έγκυρο «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στις 14-8-1997· ακολούθησε ο Γιανναράς στις 24-8-1997. Συνεπώς, όχι μόνον είναι χονδροειδέστατο ψεύδος ότι ο Γιανναράς είναι ο… πατέρας της ειδήσεως, όπως αφήνει να εννοηθεί ο βλαξ συκοφάντης Βασιλάκης, αλλά ο Γιανναράς αναφέρεται σε συγκεκριμένη, πραγματική πηγή, τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο». Από εκεί και πέρα, ο Γιανναράς δεν έχει καμμία σχέση με την υπόθεση.

    Αλλά πηγή δίνει και η «Νέμεσις», την «Turkish Daily News» της 17-2-1997. Αν κάποιος πρέπει να ερωτηθεί, λοιπόν, για την αξιολόγηση των πηγών του, είναι η «Νέμεσις», όχι ο… Γιανναράς, βλάκα, ψεύτη Βασιλάκη!

    Επί της ουσίας, φαίνεται περίεργο ο έμπειρος Κίσινγκερ να έκανε πράγματι μια τόσο χονδροειδή δήλωση, και να μπορεί αυτή να αποδειχθεί. Αλλά δεν είναι καθόλου περίεργο να τό έγραψε κάποιος Τούρκος μπουνταλάς, είτε εφευρίσκοντας την είδηση εξ αρχής (εν αγνοία του Κίσινγκερ), είτε επειδή κάπου, κάτι άκουσε. (Διότι παρόμοια έχουν πει και άλλοι.) Την υποψία ότι πράγματι ο απολίτιστος Τούρκος κρύβεται από πίσω, επιτείνει το γεγονός ότι οι εκδότες της τουρκικής εφημερίδος ηρνήθησαν να δώσουν το συγκεκριμένο φύλλο σε όσους Έλληνες δημοσιογράφους τό εζήτησαν, ισχυριζόμενοι ότι… δεν υπάρχει! Πάντως, όποιος θέλει να ελέγξει το βάσιμον της υποθέσεως, οφείλει πριν αποφανθεί να βρει το συγκεκριμένο φύλλο της «Turkish Daily News». Ή γράφει την είδηση, ή δεν τήν γράφει. Τελεία.

    Η φερόμενη ως δήλωση Κίσινγκερ έχει γίνει εργαλείο, βεβαίως, από τα γραφεία προπαγάνδας των νεοταξικών συμφερόντων και τους υπαλλήλους τους, βλάκες συκοφάντες Βασιλάκηδες. (Ο Βασιλάκης είχε ομολογήσει γραπτώς μετά την καταδίκη του από την Δικαιοσύνη, ότι κάποιοι… πρώην φίλοι που τόν εγκατέλειψαν, υψηλά ιστάμενοι, τον παρέσυραν στον δρόμο της συκοφαντίας, και ότι σε συναντήσεις σπίτια τους καταστρώνονταν τα σχέδια της συκοφαντίας! Ναι, τό ομολόγησε εγγράφως. Ποιοί άραγε;! Όποιοι και να ήταν, είναι χαρακτηριστικό του πώς τα γκαιμπελικά γραφεία των νεοταξιτών «προοδευτικών» συκοφαντών, καταστρώνουν τα σχέδια προωθήσεως των συμφερόντων που υπηρετούν. Όποιο πρόσωπο υψηλού κύρους στέκεται εμπόδιο στα σχέδιά τους, εξοντώνεται πρώτα ηθικώς, με στόχο την φαιδροποίηση, και επακόλουθα την περιθωροποίησή του, ώστε το κατεστημένο της εξουσίας να μπορεί να τόν αγνοεί, όπως αγνοεί και τους άσημους Έλληνες πολίτες. Το ίδιο σχέδιο εξοντώσεως βλέπουμε και σήμερα εις βάρος του Γιανναρά, με εργαλείο τον καταδικασμένο για ανάλογη περίπτωση στο παρελθόν Βασιλάκη.)

    Και λέγω ότι η δήλωση Κίσινγκερ έχει γίνει εργαλείο στα χέρια των νεοτάξ «προοδευτικών» συκοφαντών, διότι, δεν είναι ο Κίσινγκερ το πρόβλημα, ακόμη και εάν έλεγε κάτι τέτοιο! (Που μάλλον… φιλέλληνας, είναι σήμερα ο παλαιοτάξ Κίσινγκερ, σε σχέση με τους ημετέρους αρνησιπάτριδες!)

    Είναι δηλαδή ο Κίσινγκερ το πρόβλημα, όταν τα ίδια ακριβώς λέει ο… Σημίτης; Και… διδάσκονται στα σχολικά βιβλία, από το γενιτσαρικό ΥπΕ(;)ΠΘ! Όταν τα ίδια λένε οι ΛιακοΡεπούσηδες και οι Φραγκόκοτες-Φραγκουδάκες; Όταν όχι μόνον τις «ρίζες», που λέει η φερόμενη ΄δήλωση, αμφισβητούν, αλλά την ίδια την εθνική μας υπόσταση και ιστορική συνέχεια; Και εμείς (αυτοί δηλαδή) ψάχνουμε τον… Κίσινγκερ;! Όταν ο εχθρός είναι μέσα στα τείχη, εμείς κοιτούμε πέρα από τον ωκεανό.

    ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!

    ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ! ΣΗΚΩ ΓΕΡΟ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ!

    Ιδού λοιπόν, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ δήλωση, όχι Κίσινγκερ, αλλά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ:

    «Η πολιτική μας είναι να ενισχύσουμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσον την αδιαφορία σε εξελίξεις με ιδεολογικό προσανατολισμό μια χωρίς απήχηση Χριστιανική Παράδοση. Να εμποδίσουμε και να αποτρέψουμε με κάθε κόστος την προσήλωση στην ιδέα του Έθνους που αποδυναμώνει και εγκυμονεί κινδύνους σε μια σύγχρονη παρουσία που πρέπει να έχει η Ελλάδα.»

    (Κ. Σημίτης, «Εθνικιστικός λαϊκισμός ή Ελληνική Πολιτική;», εκδ. 1992, σελ. 75)

    !!! (Για αυτά τα γραφέντα του Σημίτη είχε γίνει θόρυβος χρόνια πριν. Ε, σήμερα, επί κυβερνήσεως Ν.Δ. (!), μπήκαν στα… σχολικά βιβλία! (Μαζί με την «πολυπολιτισμική» προπαγάνδα Καπλάνι, Δήμου, Κουλούρη κ.ά. στρατευμένων νεοταξιτών))

    Ε, όταν οι «Έλληνες» πολιτικοί ομολογούν γραπτώς την αντεθνική τους πολιτική, οι… πιθανές και απίθανες προφορικές δηλώσεις του Κίσινγκερ μάς μάραναν;!

  40. Ο/Η Τουρκοφάγος λέει:

    Και ας πάμε και στην Γιαννάκου, αφήνοντας τα ψέμματα του υβριστή συκοφάντη Βασιλάκη.

    Απαίσια εντύπωση προκαλεί η επιστολή της ξεδιάντροπης υπουργού Γιαννάκου. Η επιστολή της αποτελεί έσχατο δείγμα περιφρονήσεως των Ελλήνων πολιτών. Σε όλες αυτές τις αιτιάσεις που τής απευθύνουν οι Έλληνες πολίτες, η Ακαδημία Αθηνών, πανεπιστημιακοί και ιστορικοί και εκπαιδευτικοί και Έλληνες γονείς, αιτιάσεις οι οποίες μεταφέρονται και στην επιφυλλίδα Γιανναρά, η θρασύτατη και προκλητική αυτή εξουσιάστρια απαξιεί να απαντήσει (!), σχολιάζοντας μόνον το προσωπικό της ζήτημα (εάν είναι λέει… άθεη!) Δεν μάς ενδιαφέρουν τα προσωπικά σου κυρία μου. Εμείς οι εντολοδότες σου Έλληνες πολίτες απαιτούμε απαντήσεις για τα σχολικά βιβλία, και εσύ μάς γράφεις κανονικά, φτύνεις τους πολίτες και την Δημοκρατία κατά πρόσωπο και σχολιάζει τα προσωπικά σου! Σκουπόξυλο που χρειάζονται όλοι τους, αλήτες πολιτικάντηδες, μαύρο, μαύρο, μαύρο στους πρασινοκοκκινομπλέ πολιτικάντηδες του κατεστημένου!

  41. Ο/Η roidis λέει:

    *Κύριε Τουρκοφάγε,
    Σας ευχαριστώ για την κατάθεση των απόψεών σας, και που ευχαρίστως σας αφήνω ελεύθερα να εκφράσετε. Θα προτιμούσα όμως μια πιο κόσμια χρήση της Ελληνικής γλώσσας. Ξέρετε η γλώσσα δεν φταίει για ότι συμβαίνει γύρω της, τρέφεται αποκλειστικά από Σεβασμό και κυρίως Τρυφερότητα, διότι όπως κυρίως εσείς γνωρίζετε, οι νεοταξίτες καραδοκούν να μας διαβρώσουν και αυτή, το μόνο όπλο που μας έχει απομείνει. Δεν θα το θέλατε. Έτσι δεν είναι;

  42. Ο/Η al-Hasan ibn-al-Sabbah λέει:

    Κουφάλα Βασιλάκη, για τον Γιανναρά στα είπαν άλλοι. Αλλά εσύ κάνεις κάτι άλλο, χειρότερο. Φτύνεις κατάμουτρα τους πονεμένους Άραβες, φτύνεις τους λαούς του κόσμου, σαν πειθήνιος λακές των κοσμοεξουσιαστών WASPηδων. Υπήρξε Έλληνας που, βλέποντας τους Διδύμους Πύργους, τα σύμβολα της καυλωμένης αλαζονίας των WASPηδων να καταρρέουν, να μην ένιωσε με δέος την Θεία Δίκη; Την αρχαιοΕλληνική Νέμεσις. Δεν είναι «καλή» και «δίκαιη» η Νέμεσις στην αρχαία Ελλάδα, Θυμίσου την Ελληνική Τραγωδία. Πληγώνονται άνθρωποι. Αλλά η κοσμική τάξη επιβάλλεται αμείλικτα.

    Η ΒΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΜΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

    —————

    Για oπoιoν ξερει Ιστoρια, η αναλoγια ειναι μεγιστη:

    Ρηγας Φεραιος – Oσαμα Μπιν Λαντεν
    Koλoκoτρωνης – Μωxαμεντ Αττα
    Φαναριωτες – WASPoλακεδες αμερικανoλιγoυρηδες

    ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

    Η παγκοσμια ανισoτητα και καταπιεση ειναι ανελεητη, και απανθρωπων διαστασεων.

    ΟΥΑΙ ΤΟΙΣ ΠΛΑΝΗΤΑΡΧΕΥΣΙ

    —————

    Ισxυει αυτo πoυ ειπε καπoτε ενας συγxρoνoς Γερμανoς φιλoσoφoς (oνoμα; ): Ο (Kρατικoς) νoμoς ειναι τo xρoνικo επεξελιγμα ενoς Eπιτυxημενoυ πρωην Tρoμoκρατη.

    Πρoτιμω τoν νoμo (τρoμoκρατια) πoυ απoσκoπει στην μεγιστη ισoτητα ευκαιριων δημιoυργιας για τον μεγιστo αριθμo ανθρωπων. (Αυτo δεν επιτυγxανεται με εναν στρατo (των WASPηδων) πoυ λoγoδoτει μoνo στo 5% τoυ πληθυσμoυ της Γης,- αλλα επενεργει, (κατα βoυληση τoυ 5%) στo 80% αυτoυ τoυ πληθυσμoυ).

    —————

    Για μενα, τo ψυxoλoγικo πρoφιλ τoυ Αττα ειναι διαφανεστατo: ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΣ. Μηxανικoς,-δηλαδη τoυ αρεσει να xτιζει/ΜΗΧΑΝΕΥΕΤΑΙ φιλoδoξα/μεγαλα πραγματα. (παρεμπιπτoντως, θυμησoυ τις διαφημισεις της Apple). Bαθεια ΙΔΕΟΛΟΓΟΣ,- η ανατρoφη απo τoν σoβαρo δικηγoρo πατερα τoυ, και τo στυλ zωης τoυ,- θυμιζει απειρως κoντα, σε εμενα, τoν ΣΩΚΡΑΤΗ στoν Κρίτωνα. Bαθεια ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ: Eνα παιδι πoυ μεγαλωσε με τις ταινιες τoυ Xoλυγoυντ πoυ κανoυν καρικατoυρα τoυς Αραβες-βλακες καμηλιερηδες,- και απoθεωνoυν τoυς πανεξυπνoυς απoικιστες των πατρoγoνικων των Αραβων εστιων Σιωνιστες. (Eπιxειρηση Eντεμπε,-κλπ πιo πρoσφατα εργακια, με τoυς Eβραιoυς ως τoυς «σωτηρες της ανθρωπoτητας»).

    O τυπoς συντoμευσε τη zωη τoυ κατα τo ημισυ. Αλλα ΚΑΥΛΩΣΕ. Kαι εγινε τo ΕΙΔΩΛΟ, γενεων και γενεων μoυσoυλμανων, και εν γενει ανταρτων απo τoυς καταπιεσμενoυς, στo μελλoν.

    YΓ: Παρεμπιπτoντως, o Αττα ειxε την ηλικια πoυ πεθαναν και o Μεγαλεξανδρoς και o Xριστoς. Δεν ειναι τυxαιo.

    —————

  43. Ο/Η penguin-witch λέει:

    Ο Αττα Χριστός και Μεγαλέξαντρος; ο Οσάμα Ρήγας Φεραίος; Ο Χριστός κ’η Κατερίνα Στανίση!
    Έλεος, άρχισε και λιώνει ο εγκέφαλός μου…
    «Τ’αγγειά γενήκαν θυμιατά, και τα σ***α λιβάνι,
    και της π***ανας τα παιδιά οι πρώτοι καπετάνιοι»

  44. Με κατενθουσίασε και με συγκίνησε το δίστιχο της «penguin-witch». Ήθελα να της στείλω mail να της το πω, αλλά στo blog της δεν βρήκα ή δεν είδα τρόπο επικοινωνίας. (Ας επικοινωνήσει μαζί μου, όποτε και αν θέλει).
    Κι αυτό γιατί υπάρχει η εξής οικογενειακή ιστορία: Είχε σκοτωθεί ο θείος μου του οποίου φέρω το όνομα, σε μια από τις τελευταίες μάχες από τους Γερμανούς όταν υποχωρούσαν. Αργότερα, ο αδελφός του (ο πατέρας μου) ήταν εξόριστος στη Μακρόνησο. Ενός τρίτου αδελφού, που ήταν ζωντανός, αγνοούνταν η τύχη. Κάποιος καλοθελητής είπε στη γιαγιά μου ότι τον σκότωσαν. Τότε εκείνη, θεωρώντας ότι έχει δυο γιους νεκρούς κι έναν στο κολαστήριο του «Νέου Παρθενώνα», αυτοκτόνησε. Αργότερα, ένας από τους διαβόητους παρακρατικούς φονιάδες («καπετάνιος»!) του Ηρακλείου απείλησε τον παππού μου ότι θα φροντίσει να μη γυρίσει ζωντανός ο μικρός του γιος. Σημειώνω ότι ο εν λόγω παρακρατικός, εκτός των άλλων πατριωτικών άθλων, είχε αφήσει έγκυο την κόρη του. Τότε ο παππούς μου του είπε δύο μαντινάδες: το δίστιχο που παρέθεσε η «penguin-witch», στην κρητική εννοείται παραλλαγή, και στη συνέχεια μια άλλη αυτοσχέδια της στιγμής για την (με συγχωρείτε για την αθυροστομία) «πούτσα του [που] είναι λεμονιά»…

    Ποτέ, σε καμιά εποχή δεν μας λείψανε τα εθνοκαθάρματα: στο όνομα της πατρίδας, του έθνους, της Μακεδονίας, της Κύπρου, της Ορθοδοξίας, της «Ιστορίας» και των «Παραδόσεων», ακόμη και της χαμένης Αυτοκρατορίας, διαπράττουν όλων των ειδών τις αθλιότητες.

  45. Ο/Η Μιχάλης λέει:

    Bre αφήστε τα κατινίστικα κατά μέρος. Έχετε διαβάσει Γιανναρά; Ο άνθρωπος είναι από τα λαμπρότερα μυαλά που έχει η Ελλάδα την στιγμή αυτή. Και το άρθρο, στο οποίο αναφέρεστε, είναι ένα ακόμη δείγμα του ότι δεν «προσκυνά» κανέναν! Ο σταλινικός Μπαγιόνας προσπάθησε να του κόψει τον δρόμο προς την έδρα του Παντείου, προσπαθώντας να αποδείξει ότι … δεν είχε τα προσόντα, την στιγμή που ήταν ήδη καθηγητής σε ξένα πανεπιστήμια! Και τον μεν Μπαγιόνα δεν τον ήξερε ούτε η μάνα του, ενώ τα βιβλία του Γιανναρά είναι διεθνώς γνωστά.Το αν είπε την Γιαννάκου άθεη ή όχι, είναι μία απειροελάχιστη λεπτομέρεια και εντελώς αδιάφορη, που δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε αντικείμενο τόσης συζήτησης. Όποιοι γνωρίζουν ονόματα και πράγματα, ξέρουν και την αρχή ότι «ένοχος ένοχον ου ποιεί». Το ίδιο ισχύει και για τους συκοφάντες.
    Συμφωνώ πλήρως με τον Τουρκοφάγο!!

  46. Παράθεμα: Η Εκκλησιαστική «Αλληλεγγύη»: Εξώδικα και απειλές στην «Αυγή» « Ροΐδη Εμμονες

  47. Ο/Η monntag λέει:

    Γράφεις για τον Γιανναρά:

    «Είναι ο αδίστακτος υμνητής από τον φιλοτρομοκρατικό άμβωνά του ακόμη και του Μπιν Λάντεν, που είναι, λέει, σαν τον Κανάρη και άλλους ήρωες του 1821. Τέτοια εξωφρενικά έγραφε στις 23 Σεπτεμβρίου 2001 ο υπερορθόδοξος χριστιανός, επιχαίροντας για τη μαζική δολοφονία χιλιάδων ανθρώπων, εγκωμιάζοντας τον αρχιδολοφόνο και το έγκλημα που θα άλλαζε τον κόσμο και θα έφερνε πολέμους και τρομοκρατικές επιθέσεις.»

    Ο Γιανναράς γράφει στο άρθρο που παραπέμπεις:

    «Τον παραλληλισμό με το παρελθόν ας μη σπεύσουν οι γνωστοί εντόπιοι κουίσλιγκ της Νέας Τάξης να τον ερμηνεύσουν σαν υπεράσπιση ή εξιδανίκευση της θανατηφόρας αυτοχειρίας. Οποιος παίρνει την ευθύνη δημόσιου λόγου έχει και την υποχρέωση νηφάλιου προβληματισμού και τίμιου. Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στην αδικία που γεννάει τη βία ούτε να ψευδαπατώμαστε ότι η βία χαλιναγωγείται με περισσότερη και φρικωδέστερη βία. Μόνο με την εξάλειψη της απελπισίας και τον περιορισμό της αδικίας μπορεί να χαλιναγωγηθεί η βία, δηλαδή μόνο αν αλλάξει πολιτική στον διεθνή χώρο η υπερδύναμη.»

    Είναι αυτά λόγια ενός υμνητή της τρομοκρατίας;

  48. Ο/Η Simonides λέει:

    Η αλήθεια καίει τις πλανεμένες ψυχές και ο Γιανναράς λέει τέτοιες αλήθειες που καίνε !!!

  49. Ο/Η sgial λέει:

    Η ελεύθερη έκφραση άποψης είναι κατάκτηση του πολιτισμού μας ,η απαξιωτική αναφορά σε κάποιον που έχει αντίθετη άποψη με τον τρόπο που γίνεται εδώ παραπέμπει σε φασιστοσταλινικά γονίδια που προσπαθούν να απενοχοποιήσουν την καταγωγή τους.
    Άλλο είναι ο σχολιασμός των θέσεων του Γιανναρά με τις οποίες μπορεί να διαφωνεί κανείς και άλλο η προσπάθεια διασυρμού του με χαρακτηρισμούς που δεν τιμούν αυτόν που τους εκτοξεύει και μάλιστα ανώνυμα αντί της παράθεσης επιχειρημάτων.
    Το «διαφωνώ µε κάθε λέξη που λες, αλλά θα υπερασπιστώ µέχρι. θανάτου το δικαίωµά σου να την λες» προφανώς δεν σας αγγίζει.

  50. Ο/Η roidis λέει:

    sgial,
    διαβάσατε το κείμενο;
    μάλλον όχι.
    Ελεύθερη έκφραση σημαίνει και Ελεύθερη κριτική άποψη σε οτιδήποτε γράφεται και διαβάζεται, και από αυτό το δικαίωμα εδώ σε αυτό το ιστολόγιο δεν παραιτούμαστε ούτε και θαμπωνόμαστε από ηχηρά γνωστά ονόματα. Τα κείμενα κρίνονται και όχι αν είναι ανώνυμα ή επώνυμα, θα έπρεπε να το γνωρίζεται αυτό.

  51. Ο/Η sgial λέει:

    Με όλο το σεβασμό υπάρχει μία ουσιώδεις διαφορά στη κριτική του Γιανναρά και τη δική σας .
    Ο Γιανναράς σχολιάζει συμπεριφορά 2 προσώπων μέσα από το θεσμικό τους ρόλο στη πολιτεία, μπορεί να έχει άδικο η δίκιο αλλά στη δημοκρατία είναι δικαίωμα του πολίτη να εκφέρει γνώμη και ο Γιανναράς είναι πολίτης , δεν έχει καμία άλλη θεσμική ιδιότητα.
    Αντίθετα εσείς στρέφεστε εναντίον του πολίτη Γιανναρά που εκφράζει άποψη και μάλιστα όχι σχολιάζοντας την άποψή του αλλά χαρακτηρίζοντάς τον με επίθετα που προσπαθούν να τον μειώσουν και να τον εντάξουν σε πολιτικό χώρο επειδή κάποιοι επιδοκίμασαν αυτά που λέει από κάποιο πολιτικό χώρο !!!
    Μοιάζει σαν προσπάθεια φίμωσης της αντίθετης από τη δική σας άποψη και γι΄ αυτό Σας έγραψα.
    Θα συμφωνείτε πιστεύω μαζί μου ότι η ομορφιά της δημοκρατίας είναι αυτό ακριβώς το δικαίωμα , το δικαίωμα της διαφωνίας.
    Όσο για το δεν έχει σημασία αν σχολιάζεις επώνυμα η ανώνυμα σκεφτείτε μόνο αν τα γραπτά του Γιανναρά ήταν ανώνυμα δηλ. ανεύθυνα αν θα τα σχολιάζατε, αφήστε που οι εφημερίδες δεν δημοσιεύουν ανώνυμα όχι μόνο για το αν προκύψουν ποινικές η αστικές ευθύνες αλλά κυρίως για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των δημοσιευμάτων.
    Προφανώς ο αιρετικός Γιανναράς ενοχλεί αλλά και προφανώς αρέσει σε πάρα πολλούς για να τον φιλοξενεί στις σελίδες μια κερδοσκοπική επιχείρηση σαν την Καθημερινή.

    Καλή Σας μέρα

  52. Ο/Η roidis λέει:

    Συμφωνώ απολύτως μαζί σας,
    Παρότι αυτό που λέτε «Ο Γιανναράς σχολιάζει συμπεριφορά 2 προσώπων μέσα από το θεσμικό τους ρόλο στη πολιτεία» είναι σωστό.

    Όμως, όταν καρφώνεις κάποιον για τις προσωπικές του πεποιθήσεις λέγοντας (λόγια κ. Γιανναρά)«Την από τηλεοράσεως καύχηση για αθεΐα της κυρίας Γιαννάκου, σε παρελθόντα χρόνο, την πιστοποίησα ως τηλεθεατής και τη σέβομαι απολύτως ως δημόσια έκφραση πεποιθήσεων. Αν η ίδια διαψεύδει το τηλεοπτικό γεγονός, ευχαρίστως και με ανακούφιση δέχομαι ότι υπέπεσα σε παρανόηση ή παράκουσα και ζητώ συγγνώμη.… αυτό κατά την άποψή μου δεν είναι κρίση θέσεων, αλλά εμπάθεια. Αυτός και ο λόγος του δημοσιεύματός μου.

    Όπως βλέπετε, δεν συκοφαντώ. Αν ανατρέξετε σε όλο το περιεχόμενο του ιστολογίου μου, θα δείτε ότι δεν κρίνω ποτέ σε προσωπικό επίπεδο, αλλά σε θέσεις.

  53. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Και μόνο το γεγονός ότι σε αυτόν τον άνθρωπο αφιερώνεται τόσος χώρος και «μελάνη», (έστω και για αστειότητες που προσπαθούν -χωρίς λόγο αφού το έχουν προ πολλού καταφέρει- να ξεπεράσουν την ιταμότητα για να γίνουν απλώς και μόνο αντιληπτές), είναι ένας δείκτης του πολιτισμού του και του «πολιτισμού» σας. Θα είστε πάντα και μόνο κοινοί μέρμυγκες της συκοφαντίας. Και «πάντα» αφού και η συκοφαντία θέλει τρόπο που εσείς δεν μπορείτε-με τόσο άγχος- να έχετε. Περαστικά σας εύχομαι.

  54. Ο/Η roidis λέει:

    Είστε εύστοχος, καλλιεργημένος και καλός χρήστης της Ελληνικής γλώσσας. Δεν κρύβονται τέτοια προσόντα. Τα λεγόμενά σας δείχνουν άνθρωπο με κρίση, δηλαδή ταυτότητας.

  55. Παράθεμα: The unchallenged perpetuation of stupidity « Abravanel

  56. Ο/Η Chrimak λέει:

    Ο κ. Χ. Γιανναράς ανήκει στην υψηλή διανόηση. Είναι συγγραφέας πολλών έργων και γνωστός εκτός Ελλάδος. Ενδιαφέρεται για την πνευματική άνοδο των Ελλήνων και το δείχνει με τα συχνά κείμενά του, τα οποία χαρακτηρίζονται από λογική συνέπεια. Το αν μερικές φορές, είναι αλήθεια, η κρίση του για πρόσωπα γίνεται έντονη, οφείλεται στο προσωπικό του ύφος, το οποίο προσπερνώ· ας υπερασπίσουν τον εαυτό τους εκείνοι οι οποίοι θίγονται. Για μένα το ουσιώδες είναι ότι έχει το θάρρος, αλλά και την πνευματική δύναμη να ελέγχει τα κακώς κείμενα της πολιτικής και της κοινωνίας μας. Αν διαβάσει κανείς σε ευρύτερη έκταση το έργο του και όχι απλώς μία του θέση, θα σχηματίσει θετική γνώμη για τον άνθρωπο. Βεβιασμένες κρίσεις δεν αναδεικνύουν την αλήθεια. Ευχαριστώ

  57. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Για όσους πέφτουν σε παραλήρημα την ώρα που διαβάζουν ή ακούν τον καθηγητή φιλοσοφίας Χρήστο Γιανναρά (γνώστο στην Δυτική Ευρώπη και με έργα του μεταφρασμένα σε 10 ευρωπαικές γλώσσες) προτείνω ανεπιφύλακτα λεξοτανίλ(Ροίδη μην με κατηγορήσεις ώς Ελληναρά επειδή έγραψα το φάρμακό με ελληνικούς χαρακτήρες είναι επεισή δεν ξέρω την πραγματική του ονομασία)…

  58. Ο/Η omadeon λέει:

    Κύριε Ροϊδη, ο ΚΟΤΟΨΥΧΟΣ αρχι-μπουρδο-λασπολόγος Γιανναράς ΜΑΛΛΟΝ έκρυψε το παλιό του άρθρο, το 1999 στην Καθημερινή, όπου αποκαλούσε τον Λ.Κύρκο «την πιο κραυγαλέα περίπτωση αφελληνισμένης συνείδησης», και δυστυχώς ΔΕΝ το βρίσκω.

    Ισως βέβαια και να άλλαξε η «Κ» την οργάνωσή της. Αν έχετε το άρθρο, θα το εκτιμούσα ιδιαιτέρως αν το παραθέτατε όλο σε σχόλιό σας, ή αν μας δίνατε άλλο ενεργό λινκ. Η ανεύρεσή του δυστυχώς είναι ιδιαίτερα προβληματική. Ιδού το λινκ που ΔΕΝ λειτουργεί
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/news/columns_2KathiLev&xml/&aspKath/columns&fdate=05/12/1999

  59. Ο/Η Po λέει:

    φίλε omadeon, θα το ψάξω, είναι περίεργο ότι δεν υπάρχει…
    προσπαθήσατε στο γκούγκλ στα «cache…»» αν βγαίνει;

  60. Ο/Η omadeon λέει:

    Δυστυχώς ναι, έψαξα ΚΑΙ με το google cache ΚΑΙ με κάθε άλλον τρόπο που ξέρω. Απέτυχα οικτρά! χεχε

    Και όλοι έχουν παραπομπή σε μια φράση του άρθρου, αλλά το άρθρο έκανε φτερά. Το πήρε ο άγγελος στον ουρανό, ίσως, μετά κάποια… τελευταία εξομολόγηση, του Χρισθιανού διανοητή!

  61. Ο/Η laskaratos λέει:

    Aγαπητοί φίλοι κ.Ροϊδη και Omadeon,
    υποψιάζομαι και εγώ πως ο Ελληνομέτρης Θεολόγος-Φιλόσοφος, φρόντισε σαν τη γάτα να καλύψει τις πομπές του ή μήπως η «Κ», ντράπηκε και το έκανε με δική της πρωτοβουλία;
    Επειδή όμως δεν πρέπει να δεχόμαστε τέτοια κολπάκια, σας έχω κάτι καλό. Τις διαμαρτυρίες για το άρθρο αυτό.

    Σημειώστε πως δεν έχω σε ιδιαίτερη υπόληψη πιά τον Λεωνίδα Κύρκο που οι φίλοι του όχι μόνο δεν τον προστατεύουν αλλά τον αφήνουν να εκτίθεται άλλοτε συνεντευξιαζόμενο στην Εσπρέσσο και άλλοτε καλώντας σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ.

    Αλλά δεν δέχομαι τις ελληνομετρήσεις και μάλιστα σε βάρος αγωνιστή της πατρίδας και της Δημοκρατίας οπως ο Λεωνίδας Κύρκος, και μάλιστα από άκαπνους λιποτάκτες της «Ζωής».

    Ιδού λοιπόν:
    ΔIAMAPTYPIA

    Παρά τις επανειλημμένες υπομνήσεις ότι είναι μάλλον ανάρμοστο για
    οποιονδήποτε, και ιδίως για κάποιον που προβάλλεται ως πνευματικός
    άνθρωπος, να μην αναλαμβάνει την ευθύνη των γραφομένων του, και παρά τις
    σχετικές καταγγελίες κατά την διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, ο κ.
    Xρήστος Γιανναράς αποφεύγει να κατονομάσει τον κ. Λεωνίδα Kύρκο, τον
    οποίον περιέγραψε και απροκλήτως εξύβρισε στις 5.12.Υ99 ως «την πιο
    κραυγαλέα περίπτωση αφελληνισμένης συνείδησης», σε άρθρο του στην
    «Kαθημερινή» με τίτλο «Tο τρίδυμο της προεδρίας».
    O κ. Γιανναράς επανειλημμένως έκανε έκκληση για στιγματισμό των
    «Kουΐσλιγκ, δημοσιογράφων, επιφυλλιδογράφων, πολιτικών,…»
    («Mακεδονία», 8.4.Υ99, «Eλευθεροτυπία» 9.4.Υ99 και «Kαθημερινή»,
    18.4.Υ99). Eν συνεχεία «εθεμελίωσε» και θεωρητικώς αυτόν τον
    νεομακαρθισμό γράφοντας ότι, μεταπολιτευτικά, «ο γλωσσικός εξοστρακισμός
    της προδοσίας [: της λέξεως], δυσκολεύει ή συχνά περιπλέκει την κοινή
    συνεννόηση» («…Περί προδοσίας», «Kαθημερινή», 18.7.Υ99). H σύνταξη της
    Λίστας Γιανναρά Πμε τον χαρακτηρισμό σαν «κουΐσλιγκ» όσων η εθνική
    συνείδησις εκρίθη απορριπτέα από τα τεστ ελληνικότητος διά του
    Eλληνομέτρου Γιανναρά θα ήταν μια γραφική εκδήλωση
    θρησκευτικοεθνικιστικού φανατισμού αν δεν υπήρχε η συγκροτημένη κίνηση
    των ομοϊδεατών του τού «Δικτύου Υ21», το οποίο έχει αναλάβει την, διά
    της βιομηχανίας δικαστικών αγωγών εναντίον μεμονωμένων προσώπων ή
    εφημερίδων, προσπάθεια τρομοκράτησης των «ανθελλήνων», «αφελληνισμένων»,
    «εκδυτικισμένων» κ.τ.τ.
    Kαταγγέλλουμε τους νεομακαρθικούς χαρακτηρισμούς και μεθοδεύσεις, πολύ
    περισσότερο μάλιστα όταν στρέφονται εναντίον ανθρώπων με μακρά
    δημοκρατική και αγωνιστική προσφορά όπως ο κ. Λ. Kύρκος. Aδυνατούμε δε
    να καταλάβουμε πώς είναι δυνατόν η «Kαθημερινή», μια από τις εγκυρότερες
    και ευπρεπέστερες εφημερίδες, να μην αποστασιοποιείται από τις ύβρεις
    και εν συνεχεία από την απρεπή σιωπή του τακτικού συνεργάτη της.

    Yπογράφουν (μέχρι στιγμής*)

    – Στέλλα Aλφιέρη, Mίμης Aνδρουλάκης, Bαγγέλης Aποστόλου, Mαρία Δαμανάκη,
    Σπύρος Δανέλλης, Πέτρος Kουναλάκης, Nίτσα Λουλέ, Nίκος Mπίστης,

    – Δημήτρης Αγγελίδης, Mανώλης Aγγελίδης, Xρήστος Aναστασόπουλος, Γιώργος
    Aνεμογιάννης, Iνώ Aφεντούλη, Γρηγόρης Βαλλιανάτος, Mανώλης Bασιλάκης,
    Mιχάλης Bασιλειάδης, Γιώργος Bλαβιανός, Nικόλας Bουλέλης, Λευτέρης
    Bουτσάς, Γιάννης Γιανουλόπουλος, Διονύσης Γουσέτης, Παναγιώτης Δημητράς,
    Νίκος Δήμου, Λεωνίδας Δρανδάκης, Πέρσα Zέρη, Kώστας Zώρας, Nίκος
    Θεοτοκάς, Σταύρος Iωαννίδης, Γιάννης Kαλογήρου, Kώστας Kάρης, Παύλος
    Kλαυδιανός, Eύη Kοντού, Στέλιος Kούλογλου, Nίκος Kυριαζίδης, Xρήστος
    Λάζος, Aντώνης Λιάκος, Nικήτας Λιοναράκης, Θάνος Λίποβατς, Λίνα Λούβη,
    Δημήτρης Λουκάς, Στάθης Λουκάς, Λεωνίδας Λουλούδης, Γιώργος
    Λυρατζόπουλος, Θόδωρος Μαργαρίτης, Nίκος Mαρκάτος, Hρακλής Mήλλας,
    Γιάννης Mηλιός, Λευκή Mολφέση, Κωνσταντίνος Μοσχοβάκης, Στέφανος
    Μπαγιώργος, Στρατής Mπαλάσκας, Aριστείδης Mπαλτάς, Παντελής Mπασάκος,
    Γιώργος Mπράμος, Καίτη Μυλωνά, Ανδρέας Νεφελούδης, Σωτήρης Nτάλης,
    Aνδρέας Πανταζόπουλος, Στέφανος Παπαγεωργίου, Δαμιανός
    Παπαδημητρόπουλος, Ναυσικά Παπανικολάτου, Προκόπης Παπαστράτης, Στέφανος
    Πεσματζόγλου, Aνδρέας Πολιτάκης, Θανάσης Pεντζής, ¶λκης Pήγος, Χριστίνα
    Ρουγγέρη, Bασίλης Σακελλαρίου, Γεράσιμος Σπαθής, Mάνος Στεφανίδης,
    Pιχάρδος Σωμερίτης, Ιωάννα Σωτήρχου-Κανάκη, Γιάννης Tζαννετάκος, Σταύρος
    Tσάγκος, Γιώργος Tσιάκαλος, Kαίτη Tσίχλη, Θόδωρος Tσίκας, Λεωνίδας
    Xατζηπροδρομίδης, Δημήτρης Xατζησωκράτης, Γιάννης Xατζηφώτης, Kώστας
    Xλωμούδης, Σοφιανός Xρυσοστομίδης.

    [*] Tο κείμενο διαμαρτυρίας μπορούν να υπογράψουν και όσοι άλλοι
    επιθυμούν (fax 7652213).

    ΣXETIKEΣ ΔHΛΩΣEIΣ:

    – Tου επιτίμου προέδρου της Nέας Δημοκρατίας, πρώην πρωθυπουργού κ.
    Kωνσταντίνου Mητσοτάκη, για τον Λεωνίδα Kύρκο:

    «O Λεωνίδας Kύρκος όλη του τη ζωή στάθηκε στην πρώτη γραμμή σε εθνικούς
    και πολιτικούς αγώνες. Bρεθήκαμε σε αντίθετα μετερίζια, όμως κανείς δεν
    μπορεί να αρνηθεί ότι έζησε μαζί με το λαό τις δυσκολίες και τις
    περιπέτειες των τελευταίων πενήντα χρόνων, τις πικρίες και τις χαρές.
    Eίναι κατ, εξοχήν εκφραστής των αγώνων αυτού του λαού και είναι ντροπή
    να υπάρχουν άνθρωποι που με αυτή την ευκολία τον υβρίζουν και τον
    συκοφαντούν για να ικανοποιήσουν την δική τους κενή μεγαλαυχία».

    – O πρόεδρος των Φιλελευθέρων κ. Στέφανος Mάνος:
    «Aνάγκην υπερασπίσεως δεν έχει ο Λεωνίδας Kύρκος, η ζωή και οι αγώνες
    του οποίου είναι συνδεδεμένοι με την ιστορία των τελευταίων δεκαετιών
    αυτού του τόπου. Aποδοκιμάζοντας όμως τέτοιες απαράδεκτες επιθέσεις, σαν
    αυτή που δέχθηκε προσφάτως ο παλαίμαχος ηγέτης της Aριστεράς,
    υπερασπιζόμαστε τον πολιτισμό μας! Δεν μπορεί, πενήντα χρόνια μετά τον
    εμφύλιο, να ξαναχωριστούμε σε εθνικόφρονες και μιάσματα».

    – O υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ κ. Γιώργος Πασχαλίδης:
    «H Eλλάδα πλήρωσε και πληρώνει ακριβά τεχνητούς και επιπόλαιους
    χαρακτηρισμούς που δίχασαν και διχάζουν τους Έλληνες σε λιγότερο ή
    περισσότερο πατριώτες. Όσοι επιμένουν να φαντάζονται ότι διατηρούν το
    μονοπώλιο του πατριωτισμού προσφέρουν κακές υπηρεσίες στα συμφέροντα της
    χώρας. Έστω κι αν ο Λεωνίδας Kύρκος δεν έχει ανάγκη υποστηρικτών,
    προσωπικά αισθάνομαι την υποχρέωση να τον υποστηρίξω, αποδίδοντας όλο
    τον σεβασμό στο πρόσωπό του και στους αγώνες του γιΥ αυτόν τον τόπο».

    – O πρώην υπουργός κ. Aνδρέας Aνδριανόπουλος:
    «Eίναι ανήθικο και τριτοκοσμικά συκοφαντικό κάποιοι αυτόκλητοι και
    πολιτικά άκαπνοι εθνοεισαγγελείς να καταφεύγουν σε βρωμερούς
    προσωπικούς χαρακτηρισμούς για προσωπικότητες που έχουν αφιερώσει το
    μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στον τόπο και τον λαό. O Λεωνίδας Kύρκος
    δεν έχει ανάγκη υποστηρικτών. Aνεξάρτητα από τις πολιτικές διαφωνίες που
    μπορεί κάποιος να έχει μαζί του, κανείς δεν δικαιούται να αμφισβητήσει
    την ειλικρίνεια των προθέσεών του και τον αγνό του πατριωτισμό. Όσοι
    λασπολογούν σε βάρος του οφείλουν να προσέχουν τα λόγια τους. H
    αμετροέπεια εύκολα μετατρέπεται σε αυτοκαταστροφικό λόγο όταν ο ασύδοτα
    επιτιθέμενος ξεπερνά τα όριά του».

    http://groups.yahoo.com/group/greekhr/message/21

  62. Ο/Η O Κανένας λέει:

    @»Κύριε» Ρο και «Κύριε» Λ;Μ;ασκαράτα,

    Λυπούμαι πάρα-πολύ για τον χρόνο που έχω χάσει παρακολουθώντας την ροή του μπλόγκ σας, και για το ότι κάποια στιγμή παρασύρθηκα και εγώ από τα γραφώμενά σας. Αλλά για αυτό δεν φταίτε εσείς.

    Υποθέτω ότι η μεγαλοφυήα σας θα με συνχωρέσει, αλλά μπούχτισα και δεν αντέχω άλλο. Καλή πανσοφία σας εύχωμαι.

    Χαίρετε κι αντίο.

  63. Παράθεμα: Χρήστος Γιανναράς: (ερασιτέχνης) Συνταγματολόγος « Ροΐδη Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.