Χριστόδουλος: «Αν είχαμε εμείς επιχειρήσεις, θα…»

9mayroid.jpgΔευ, 07 Μαι 2007 05:27:00
του Νίκου Παπαδημητρίου

Από το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων μετά από πρόταση του φίλου Βάλσαμων.

Αποκαλυπτικός όσον αφορά τις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το ελληνικό κράτος και το διαφαινόμενο -μελλοντικώς- χωρισμό τους αποδείχθηκε ο Αρχιεπίσκοπος στις συζητήσεις του με τους Κύπριους Ιεράρχες.

Μιλώντας μαζί τους είτε στην κοινή συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Κύπρου με την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος είτε στις κατά τόπους επισκέψεις που πραγματοποιούσε, ο κ. Χριστόδουλος δεν απέφυγε τις συγκρίσεις.
Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά που έγινε από τον ίδιο: Φέρεται λοιπόν να εξέφρασε την απορία του πώς γίνεται η Εκκλησία της Κύπρου να αναπτύσσει τόσο σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα πετυχαίνοντας να είναι οικονομικά ανεξάρτητη, και την ίδια στιγμή ο κυπριακός λαός να την αγαπά τόσο. «Αν το είχαμε κάνει εμείς, ο λαός μας θα είναι αποστασιοποιηθεί», εμφανίζεται να είπε ο Αρχιεπίσκοπος σε μία μάλλον κομψή διατύπωση.
Σύμφωνα εξάλλου με πληροφορίες του «RNN», Κύπριος Μητροπολίτης έθεσε στον Αρχιεπίσκοπο το ερώτημα γιατί δεν επιδιώκει ο ίδιος το χωρισμό της Εκκλησίας της Ελλάδος από το κράτος. Τότε, εκείνος φέρεται να του απάντησε αρνητικά επικαλούμενος εν πρώτοις την οικονομική εξάρτηση. Ομως φάνηκε και προβληματισμένος με το εάν ένα τέτοιο σενάριο θα σήμαινε υποχώρηση του ρόλου της Εκκλησίας μέσα στο δημόσιο βίο της χώρας. «Δεν θα μας καλούν στους αγιασμούς«, ακούσθηκε το επιχείρημα και τότε Ιεράρχης της Κύπρου παρατήρησε, «καθότι ανεξίθρησκο κράτος η Κύπρος, η Εκκλησία δεν παρίσταται στα πολιτικά δρώμενα, από την άλλη όμως δεν υστερεί σε κάτι«. Ταυτοχρόνως, ο κ. Χριστόδουλος εξέφρασε το παράπονό του γιατί δεν προχωρά η ανέγερση νέου Συνοδικού Μεγάρου (το βιολί του…)
Εν τω μεταξύ στο κοινό ανακοινωθέν που υπογράφουν οι δύο Αρχιεπίσκοποι και στο οποίο καταγράφονται όλοι οι σταθμοί της επίσκεψης Χριστόδουλου, δεν γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο τρισάγιο που έγινε στον τάφο του Γ. Γρίβα «Διγενή» (και το οποίο προκάλεσε την αντίδραση πολλών Κυπρίων).
Αντιθέτως προτιμήθηκε η γενική διατύπωση, «επισκέφθηκε και τέλεσε Τρισάγιο στα Φυλακισμένα Μνήματα καθώς και σε άλλους χώρους εθνικής σημασίας για τον Κυπριακό Λαό». Διατύπωση πάντως, που καθόλου δεν είναι βέβαιον ότι ικανοποιεί όσους (από τα κόμματα και την Εκκλησία -σιωπηρώς οι τελευταίοι) είχαν αντιδράσει.
Πίσω από τη γενική αναφορά, κρύβεται πάντως και ένας λόγος καθαρά πρακτικός: ο Αρχιεπίσκοπος κατά τη διάρκεια της παραμονής του τέλεσε πάρα πολλά τρισάγια, που, αν τα κατέγραφε κανείς στο ανακοινωθέν, δεν θα χωρούσαν σε μία σελίδα!
Χαρακτηριστικό ήταν αυτό που ακούσθηκε από τα χείλη συνεργάτη του Αρχιεπισκόπου, που, όντας κουρασμένος, αναφώνησε: «Πόσα ακόμη τρισάγια; Δεν αντέχουμε άλλη θλίψη»…

Γνώμη του «Ροΐδη Εμμονές»:

1.Ο Αρχιεπίσκοπος βλέπει μακρυά και βλέπει ότι δεν μπορεί για πολύ ακόμη το Κράτος να είναι δεμένο στο ίδιο άρμα με την Εκκλησία.

2. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει επιχειρήσεις. Τι σημαίνει το : «Αν είχαμε εμείς επιχειρήσεις;… » Σε ποιους νομίζει ότι απευθύνεται. Η «Αλληλεγγύη» τι είναι;

3. Διαβάζει τον Περιοδικό και Ηλεκτρονικό Τύπο. Τα δημοσιεύματα και οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο δεν του είναι άγνωστα, γι’ αυτό και στο…

4. Κοινό ανακοινωθέν που υπογράφουν οι δύο Αρχιεπίσκοποι και στο οποίο καταγράφονται όλοι οι σταθμοί της επίσκεψης Χριστόδουλου, δεν γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο τρισάγιο που έγινε στον τάφο του Γ. Γρίβα «Διγενή« (και το οποίο προκάλεσε την αντίδραση πολλών Κυπρίων, αλλά Ελλαδιτών).

5. Κατάλαβε ο μακαριότατος και το περιβάλλον του, ότι με τα συνεχή τρισάγια δεν γίνετε δουλειά, ο κόσμος κουράστηκε. Τρισάγιο για ψύλλου πήδημα; Χαρακτηριστικό ήταν αυτό που ακούσθηκε από τα χείλη συνεργάτη του Αρχιεπισκόπου, που, όντας κουρασμένος, αναφώνησε: «Πόσα ακόμη τρισάγια; Δεν αντέχουμε άλλη θλίψη». Ο Κόσμος όχι μόνο κουράστηκε αλλά διακρίνει και την…Υποκρισία!

6. Και τέλος το σπουδαιότερο: Ο αρχιεπίσκοπος ξέρει καλά τι σημαίνει να είσαι Εξουσία και πως πρέπει να ασκείται, να γαλουχείς γενεές νέων με τις ιδέες σου, να είσαι στα μέσα και στα έξω, να μπερδεύεσαι στα πόδια του Κράτους, να είσαι Κράτος. Χαρακτηριστικό το συμπέρασμα του δημοσιογράφου: «Ομως φάνηκε και προβληματισμένος (ο Χριστόδουλος) με το εάν ένα τέτοιο σενάριο (=χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας) θα σήμαινε υποχώρηση του ρόλου της Εκκλησίας μέσα στο δημόσιο βίο της χώρας»…

*ρο

This entry was posted in «Ιερές» Διεκδικήσεις, «Ιερές» Επενδύσεις. Bookmark the permalink.

17 Responses to Χριστόδουλος: «Αν είχαμε εμείς επιχειρήσεις, θα…»

  1. Ο/Η penguin_witch λέει:

    Η «Αλληλεγγύη» επιχείρηση; Μάλλον πιο πολύ σε λαμογιά και σιφώνι δημόσιου χρήματος σε ιδιωτικά θησαυροφυλάκια μου κάνει.
    Τώρα, θα μου πείς, το ίδιο κάνουν και οι περισσότερες μεγάλες δήθεν «ιδιωτικές» ελληνικές επιχειρήσεις των οποίων βασικός πελάτης είναι το κράτος, οι οποίες πουλάνε στους δημόσιους οργανισμούς υπερτιμολογημένες υπηρεσίες και αγαθά δευτέρας και τρίτης διαλογής (π.χ. TAXIS). Τουλάχιστον, όμως, αυτές οι επιχειρήσεις δεν παριστάνουν τα φιλανθρωπικά ιδρύματα…

  2. Έχω την αίσθηση ότι όλος ο αρχιεπισκοπικός βίος και η αντίστοιχη πολιτεία του, δείχνουν πως εμπνέεται από τον επιχειρηματικό-πολιτικό ρόλο του Βατικανό. Υπ’ αυτό το πρίσμα διαβάζω το ενδιαφέρον που επέδειξε για την επιχειρηματική δραστηριότητα των Κυπρίων

  3. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Εμ, εκεί είναι όλο το ζουμί της υπόθεσης!
    Στην υποχώρηση της επίδρασης που θα έχει η εκκλησία στα δημόσια πράγματα της χώρας!

    Φυσικά και δεν είναι οικονομικό το θέμα…
    Με τέτοια περιουσία που διαθέτει η εκκλησία της Ελλάδος ότι θέλει μπορεί να κάνει. Και να αυξήσει την περιουσία της εάν επιθυμεί, αλλά ΚΑΙ να κάνει αξιόλογο φιλανθρωπικό έργο.

    Εάν δεν απατώμαι η επιτομή της χριστιανικής διδασκαλίας είναι το «αγαπάτε αλλήλους». Α! και μην ακούσω καμιά αηδία του τύπου «Μην κρίνεις ίνα μην κριθείς». Όλοι κρινόμαστε και πρώτος εγώ, ο γνωστός πυροβολημένος λουκανικοφάγος.

    Μιλώντας για κριτική αγαπητέ Ροΐδη, θα ήθελα την γνώμη σας για το πρώτο μέρος της πρώτης ιστορίας που έγραψα στο νέο ομαδικό μπλογκ istories-1001 εδώ

  4. Ο/Η jim_hellas λέει:

    είναι ντροπή εν έτει 2007 η Εκκλησία να μην έχει διαχωρισθεί ακόμη από το Κράτος. Πρόκειται για δύο ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ οντότητες, με διαφορετικούς στόχους η καθεμία, με διαφορετική γλώσσα και διαφορετική φιλοσοφία.

    «Έκαστος στο είδος του» λέει ο λαός, αλλά εκεί που περνάει το κεράκι, το βάζουμε στο αυτάκι απ’ ότι φαίνεται…

    Φτάνει με τον ταλιμπανισμό!

  5. Ο/Η Κλείτωρ λέει:

    Πλέον έχουν πέσει τα προσχήματα και οι μάσκες. Καιρός ήτανε.

  6. Ο/Η coolplatanos λέει:

    Για να δούμε ποιος πολιτικός θα έχει την τόλμη να αψηφίσει το πολιτικό κόστος του διαχωρισμού. Αν και νομίζω ότι δεν θα είναι τόσο το κόστος όσο υποθέτουν ή τους βολεύει να υποθέτουν. Θα ξεσηκωθούν μόνο οι συνήθεις φανατικοί και οι υπόλοιποι μη σου πω ότι θα το δεχθούν με ανακούφιση…

  7. Ο/Η elias λέει:

    Δεν με ενδιαφέρει αν πηγαίνουν ή όχι στους αγιασμούς, αυτό είναι δικό τους θέμα. Αυτό που με εξοργίζει είναι οι φόροι που με τόσο κόπο πληρώνω να πηγαίνουν στην εκκλησία, είτε ως μισθοί , είτε ως εκκλησιαστικές σχολές είτε ως αναπαλαιώσεις εκκλησιών. Ας πληρώσουν οι χριστιανοί γι αυτά.

  8. Ο/Η zaphod λέει:

    ΕΠιχείρηση είναι μόνο η αλληλεγγύη; Τα πάμπολλα κτίρια που νοικιάζει η εκκλησία, τα λεφτά από τα παγκάρια και απο τις τελετές ( με τιμοκατάλογο πλέον) και άλλα τόσα δεν μετράνε;;;;; Κατά τα άλλα με κάλυψες απόλυτα.

    Η κυβέρνηση πάντως που θα κάνει το αυτονόητο (χωρισμός) κτλ πρέπει να είναι κυβέρνηση – καμικάζι ή συγκυβέρνηση μιας και θα πέσει λογικά. Απλά οι επόμενοι θα επικαλεστούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα το κρατήσουν….

  9. Ο/Η Nik λέει:

    Ας μήν ξεχνάμε οτι η εκκλησία που – δικαίως – κράζουμε ευθύνεται κυρίως για το οτι λεγόμαστε Έλληνες αυτή την στιγμή, συνεπώς δέν χρειάζεται να τα μπερδεύουμε όλα.

    Στο θέμα τώρα. Ο Χριστός είπε «τα του Καίσαρι το Καίσαρι και τα το Θεώ τω Θεώ»

    Εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι. Βλέπουμε την εκκλησία να κάνει business, και κράζουμε. Απο την άλλη μας χαλάει να πληρώνουμε φόρους για να συντηρήται η εκκλησία. Τελικά μπορεί κάποιος να αποφασίσει τί θέλει;

    Προσωπικά προτιμώ την εκκλησία να βγάζει λεφτά και κάποια απο αυτά – αν όχι όλα (καλά ονειρεύομαι, αλλα λέμε τώρα…) – να τα δίνει και εκεί που χρειάζεται, παρά να βλέπω τον Βαρδινογιάννη να στήβει όλη την Ελλάδα με το πετρέλαιο και τις κατασκευαστικές και να θεωρείται φιλάνθρωπος.

  10. Ο/Η roidis λέει:

    @penguin_witch, τα…είπες!
    .
    @Λάμπρος Τσουκνίδας, έχεις απόλυτο δίκιο, το Βατικανό είναι Το Μοντέλο.
    .
    @pølsemannen, θα έρθω να το νέο σας μπλογκ.
    .
    @jim_hellas, μα είναι δύο διαφορετικά πράγματα Κράτος κ’΄Εκκλησία, έχεις δίκιο.
    .
    @Κλείτωρ, τα προσχήματα έχουν πέσει αιώνες τώρα ας όψονται μερικοί ιστοριογράφοι και οι εντολοδόχοι τους.
    .
    @coolplatanos, χτύπησες φλέβα! το πολιτικό κόστος είναι ασήμαντο έως μηδαμινό, δεν το ξέρουν ή κάνουν πως δεν…
    .
    @elias, θα μπορούσαν να κάνουν όπως στη Γερμανία, όσοι δηλώνουν θρησκευόμενοι προς το δόγμα να πληρώνουν…
    .
    @zaphod, λέμε τώρα για ‘Αλληλεγγύη» …φυσικά και υπάρχουν και άλλες πηγές εισοδήματος.
    .
    @Nik, Δεν ευθύνεται «Κυρίως» η εκκλησία, ευθύνεται κατά ένα μικρό ποσοστό και αυτή, κυρίως μέσω του κατώτατου κλήρου, για την λεγόμενη «ελληνικότητά» μας.

    αυτό που λες: «Εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι. Βλέπουμε την εκκλησία να κάνει business, και κράζουμε. Απο την άλλη μας χαλάει να πληρώνουμε φόρους για να συντηρήται η εκκλησία. Τελικά μπορεί κάποιος να αποφασίσει τί θέλει»; κάπου τα έχεις μπερδέψει στη διατύπωσή σου. Ξεκαθάρισε την ερώτησή σου και τα λέμε, γιατί αυτό που προς το παρόν συμβαίνει είναι ΚΑΙ business κάνει ΚΑΙ την πληρώνουμε κι από πάνω, ή κάνω λάθος;

  11. Ο/Η Nik λέει:

    Έχεις δίκιο, η εκκλησία και business κάνει και την πληρώνουμε. Αλλα ποιά είναι η λύση; Να μήν την πληρώνουμε, να μήν κάνει business, ή κάτι άλλο;

    Γενικά αν η εκκλησία μπορούσε να κάνει business με τρόπο που να βοηθάει τον κόσμο αλλα και να απαλάσει το κράτος θα ήταν το τέλειο, αλλα φυσικά αυτό είναι τουλάχιστον αστείο σε μία χώρα που μόνο το βύσμα και η αρπαχτή μετράνε.

    Προσωπικά είμαι αδιάφορος, αλλα με πειράζει πραγματικά το οτι αυτά τα γεγονότα απομακρύνουν τον κόσμο απο τον Χριστό (ο οποίος ήταν ο πρώτος που έκραξε τους παπάδες….)

  12. Ο/Η roidis λέει:

    Αφαπητέ Νικ,
    Η λύση είναι ο χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους. Η Εκκλησία να καταλάβει ότι ο ρόλος της πρέπει να περιορίζεται και να απευθύνεται καθαρά προς τους θρησκεύομενούς της και τα του ποιμνίου της, μέχρι εδώ (χοντρικά). Να λειτουργεί μέσα στα νομικά όρια που θα καθορίζουν οι νόμοι και το (νέο φυσικά) σύνταγμα (και όχι το κράτος να λειτουργεί με βάση την ορθοδοξία). Όλες οι δραστηριότητές της, οικονομικές και ιδεολογικές πρέπει να περιορίζονται εκεί. Όταν αυτό γίνει (αργά ή γρήγορα θα γίνει!). Τότε οι θρησκευτικές της ιδέες θα μπουν ισότιμα στο στίβο των ιδεών, και όποιους μπορεί να πείσει να την ακολουθήσουν, ας τους πείσει, αλλά θα το κάνει επί ίσης όροις και όχι εις βάρος του Πιστεύω των άλλων.

    Τότε, και μόνο Τότε, φωνές σαν τη δική μου θα πάψουν να υπάρχουν.

  13. Ο/Η Νεφελόεσσα λέει:

    Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει κατορθώσει ένα μοναδικό επίτευγμα, που από μόνο του δηλώνει και την εξουσία της: της έχει αφιερωθεί το άρθρο 3 του Συντάγματος.
    Εγώ τουλάχιστον, εφόσον η Εκκλησία είναι ιδιοκτήτης, και μάλιστα μεγαλοϊδιοκτήτης, πολλών εκτάσεων και άλλων τινών, και λογικό και θεμιτό το βρίσκω να φροντίζει για τα συμφέροντά της. Θα έλεγα δε ότι είναι υποδειγματική στην διεκδίκηση των δικαίων της και ως προς τον τρόπο και ως προς τη μέθοδο. Ενοχλητική είναι η υποκρισία, αυτή που διαστρεβλώνει ακόμα και το προφανές.
    Πολιτικός οργανισμός ούσα, αναμείχθηκε με το Κράτος και συχνά επιβλήθηκε, με αξιοζήλευτη μαεστρία. Το ζήτημα είναι ότι η Ιστορία εξελίσσεται και δεν δικαιολογείται με κανένα τρόπο να διατηρούνται δομές του παρελθόντος στο σύγχρονο κράτος. Δεν θα αναρωτηθώ γιατί οι πολιτικοί δεν προβαίνουν σε δραστικές ενέργειες γιατί γνωρίζω το μέγεθος της συναλλαγής και των οικονομικών συμφερόντων. Θεωρώ όμως ότι θα ήταν και προς τον συμφέρον της ίδιας της Εκκλησίας να ξεκαθαρίσει τη θέση της. Το πιστεύω τόσο, που νομίζω ότι σ’ αυτήν την περίπτωση δεν θα είχε καν λόγο ύπαρξης η παρούσα σελίδα 

  14. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Η ανάπαυση του επιχειρηματία

    (Παλιότερο δημοσίευμα της συντηρητικής Καθημερινής).

    Χορηγία φίλου το ταξίδι Χριστόδουλου στο Παρίσι
    Tου Νικου Παπαχρηστου

    Διέψευσε η Αρχιεπισκοπή τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες, κατά τις οποίες ο κ. Χριστόδουλος πραγματοποίησε -στις αρχές του περασμένου μήνα- ολιγοήμερες διακοπές στο Παρίσι, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητο και τον πρώην κληρικό και τ. διευθυντή του ιδιαιτέρου γραφείου του Νικόλαο Κουλουσούσα. Ωστόσο, η ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής, που επιβεβαίωσε το ταξίδι στο εξωτερικό, ανέδειξε ένα ζήτημα ηθικής τάξεως για τον Αρχιεπίσκοπο. Συγκεκριμένα, σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ως προς το κόστος των διακοπών, το Γραφείο Τύπου του κ. Χριστόδουλου αποκαλύπτει ότι «τα έξοδα του ταξιδιού δεν επιβάρυναν ούτε τον ίδιο αλλά ούτε και την Αρχιεπισκοπή». Συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου διευκρίνιζαν ότι το κόστος της μετάβασης στη γαλλική πρωτεύουσα αλλά και της διαμονής του «χρηματοδότησε κάποιος φίλος». Σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πληροφορίες ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας διέμεινε στο ξενοδοχείο «Γεώργιος Ε΄» της πολυεθνικής αλυσίδας Four Seasons, ένα από τα ακριβότερα του Παρισιού.

    Οι «επιχορηγούμενες» διακοπές του Αρχιεπισκόπου -που έρχονται σε αντίθεση με τις παραινέσεις του για λιτή ζωή των επισκόπων- προκαλούν μια σειρά από ερωτήματα. Για παράδειγμα γιατί αποδέχθηκε μία τέτοια προσφορά και γιατί, ως πνευματικός άνθρωπος που μάχεται υπέρ των αδυνάμων, δεν προέτρεψε τον καλοπροαίρετο δωρητή να προσφέρει το ποσό σε κάποιο φιλανθρωπικό ίδρυμα ή για κάποιο ανάλογο σκοπό της Εκκλησίας;

    Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας «αυτοκάθαρσης» της Εκκλησίας, ο κ. Χριστόδουλος είχε εισηγηθεί την κατάργηση των «τυχερών» των επισκόπων, των χρημάτων δηλαδή που προσφέρουν ή ζητούνται από τους πιστούς για την τέλεση μιας Ιεροπραξίας. O ίδιος σήμερα εμφανίζεται να έχει αποδεχθεί -σύμφωνα με το ανακοινωθέν της Αρχιεπισκοπής- κάποιος τρίτος να καλύψει τα έξοδα των ολιγοήμερων διακοπών που πραγματοποίησε «μακριά από κάθε δημοσιότητα και επισημότητα». Προφανώς, όπως κάθε πολίτης αυτής της χώρας, έτσι και ο Αρχιεπίσκοπος έχει δικαίωμα να ξεκουραστεί επιλέγοντας τους συνοδούς του αλλά και τον προορισμό των διακοπών του. Aλλο όμως είναι η «επιχορήγηση» ενός ιδιωτικού ταξιδιού τη στιγμή μάλιστα, που ο ίδιος δήλωνε ότι οι κληρικοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στη σχέση τους με το χρήμα. «Oπως αποδεικνύεται, υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες κάποιοι κληρικοί που έχουν προδώσει την ιερή αποστολή των, ή έχουν συμπεριφερθεί κατ’ επιταγήν των επιλήψιμων αδυναμιών των. Δύο είναι τα βασικά αδικήματα των κληρικών αυτών: η φιληδονία και η φιλαργυρία. Και θα πρέπει να παραδεχθούμε πως σε κάποιο βαθμό είμαστε όλοι ένοχοι γιατί, από ό,τι φαίνεται, ανεχθήκαμε αυτές τις καταστάσεις, όπου υπάρχουν, εφ’ όσον τις γνωρίζαμε, που έχουν διαβουκολήσει τις συνειδήσεις και έχουν εκθέσει πρόσωπα και τον ιερό θεσμό, που υπηρετούμε» υπογράμμιζε ο κ. Χριστόδουλος κατά την έκτακτη Συνοδο της Ιεραρχίας τον περασμένο Φεβρουάριο.

  15. Ο/Η toixorixos λέει:

    «Ο έχων δυο χιτώνες να δίνει τον ένα».

    Πως αξιοποιεί η Εκκλησία την αμύθητη περιουσία που έχει συγκεντρώσει από τις εισφορές του λαού σε μετρητά και ακίνητα; Πόσα έχει επιστρέψει στο λαό της όταν αυτός τα έχει ανάγκη;

    «Δύο είναι τα βασικά αδικήματα των κληρικών αυτών: η φιληδονία και η φιλαργυρία. Και θα πρέπει να παραδεχθούμε πως σε κάποιο βαθμό είμαστε όλοι ένοχοι […]».

    Πες τα Χριστόδουλε! Αλλά κάνε και κάτι!

  16. Ο/Η roidis λέει:

    – Νεφελόεσσα, αυτό που λες:«Το ζήτημα είναι ότι η Ιστορία εξελίσσεται και δεν δικαιολογείται με κανένα τρόπο να διατηρούνται δομές του παρελθόντος στο σύγχρονο κράτος»…Σήμερα αυτό το ονομάζουν είτε «θεσμό» είτε «παράδοση»…και οι δυο όροι είναι διαστρεβλωμένοι.
    .
    – Αγαπητέ κύριε Λασκαράτο, έχετε σχολιάσει πολλές φορές με ορθή επιχειρηματολογία και Λόγο, γιατί δεν δημιουργείτε ένα ιστολόγιο. Το χρειαζόμαστε. Ελικρινά…
    .
    – toixorixos, τώρα ο κ. Χριστόδουλος δεν μπορεί να κάνει κάτι, γιατί είναι απασχολημένος με την κάθαρση που σε εμάς τα αμνοερίφια υποσχέθηκε. Ένα-ένα θα γίνουν όλα. μην άγχεστε αγαπητέ μου.

  17. Ο/Η pixie λέει:

    Roidis:

    1.Ο Αρχιεπίσκοπος βλέπει μακρυά και βλέπει ότι δεν μπορεί για πολύ ακόμη το Κράτος να είναι δεμένο στο ίδιο άρμα με την Εκκλησία.

    2. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει επιχειρήσεις. Τι σημαίνει το : “Αν είχαμε εμείς επιχειρήσεις;… ” Σε ποιους νομίζει ότι απευθύνεται. Η “Αλληλεγγύη” τι είναι;

    Λάμπρος Τσουκνίδας:

    Έχω την αίσθηση ότι όλος ο αρχιεπισκοπικός βίος και η αντίστοιχη πολιτεία του, δείχνουν πως εμπνέεται από τον επιχειρηματικό-πολιτικό ρόλο του Βατικανό. Υπ’ αυτό το πρίσμα διαβάζω το ενδιαφέρον που επέδειξε για την επιχειρηματική δραστηριότητα των Κυπρίων

    Κι εγώ νομίζω ότι αυτό ακριβώς συμβαίνει. Δείτε αν θέλετε και αυτο το άρθρο:
    http://www.ceri-sciencespo.com/publica/question/qdr11.pdf
    Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι η πολιτική της εκκλησιαστικής ηγεσίας τα τελευταία χρόνια, ειδικά από τότε που ανέλαβε ο Χριστόδουλος, εντάσσεται σε ένα στρατηγικό σχέδιο προσαρμογής της στη νέα κατάσταση (Ε.Ε. και ελεύθερη αγορά «συμβολικών αγαθών», απομάγευση και συρρίκνωση του κοινού της, αναπόφευκτος αργά ή γρήγορα χωρισμός της από το κράτος, αναβάθμιση του Πατριαρχείου, κ.α.), δηλαδή μετεξέλιξής της σε κάτι μεταξύ Μ.Κ.Ο. και επιχείρησης, κατά το πρότυπο της γαλλικής εκκλησίας που κατάφερε να επιβιώσει μέσα σε ένα ανεξίθρησκο κράτος.
    Για να το πετύχει αυτό, επιδιώκει να πάρει όσα περισσότερα μπορεί από το κράτος σε αυτό το μεταβατικό στάδιο, αξιοποιώντας την όποια επιρροή της. Υιοθετεί έναν άκρως συντηρητικό λόγο και φτάνει στη σύγκρουση όταν χρειάζεται, αφενός για να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της θέση απέναντι στο κράτος και αφετέρου για να συσπειρώσει τους πιο παραδοσιακούς στο εσωτερικό της, που αντιδρούν σε άλλες επιλογές της, όπως π.χ. η προσέγγιση με τον Πάπα (η οποία υπάγεται στον ίδιο στρατηγικό σχεδιασμό). Γι’ αυτό και προκάλεσε την ιστορία με τις ταυτότητες (στην πραγματικότητα καθόλου δεν τον ενδιέφερε τον Χριστόδουλο η αναγραφή του θρησκεύματος) και τη σταμάτησε όταν αποκόμισε σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.