Λειτουργία Κυριακής -π.Φιλόθεος Φάρος: Γιατί δεν θέλησα να γίνω επίσκοπος


farosΟ γνωστός  Θεολόγος και συγγραφέας πατήρ Φιλόθεος Φάρος, στο βιβλίο του – αυτοβιογραφία “ΣΥΓΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ”, Εκδόσεις Αρμός, στην σελίδα 291, αναφέρει γιατί δεν αποδέχτηκε τις αλλεπάλληλες προτάσεις, του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ώστε να γίνει επίσκοπος:

**

“Τώρα θα πρέπει να εξηγήσω τους λόγους που δεν θέλησα να γίνω επίσκοπος.

Ο πρώτος λόγος, που θα ήταν και αρκετός, ήταν ότι δεν είχα την αυταπάρνηση, που εγώ πιστεύω ότι πρέπει να έχει ένας επίσκοπος, χωρίς την οποία είναι ένας ιερόσυλος απατεώνας. Ασφαλώς, ο επίσκοπος δεν προλαβαίνει να ενδιαφέρεται για τον καθένα άνθρωπο στην επισκοπή του, αλλά θα πρέπει όμως τουλάχιστον, να νοιάζεται γιά κάθε ένα κληρικό της επισκοπής του και τις οικογένειές τους και να είναι παρών στη ζωή τους, να παρακολουθεί την καθημερινότητά τους, να συμμετέχει στις χαρές και στις λύπες τους, να τους στηρίζει στις δυσκολίες τους και ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ, για να μπορούν και αυτοί στη συνέχεια να κάνουν το ίδιο προς την εκκλησιαστική κοινότητα”…….”Οταν ο επίσκοπος ή ο κάθε κληρικός, δεν είναι διαθετειμένοι να αναλάβουν αυτή την ευθύνη, τότε οι λόγοι για τους οποίους γίνονται κληρικοί είναι εγωκεντρικοί, ανέντιμοι και βλάσφημοι” [...]

“άλλος λόγος που δεν ήθελα να γίνω επίσκοπος, ήταν και είναι η ΜΑΚΡΟΧΡΌΝΙΑ ΘΗΤΕΙΑ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ που απαιτείται για να γίνει κάποιος επίσκοπος, αλλά και η ΙΣΟΒΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ, που ακολουθεί την επισκοποίηση, ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕ”[...]

Ένας ακόμη λόγος που δεν θα δεχόμουν ποτέ, να γίνω επίσκοπος, είναι η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ. Μία διαπλοκή που είναι αναπόφευκτη, γιατί όλες οι εξουσίες είναι συγκοινωνούντα δοχεία, έτσι ώστε και η δημοκρατία του κράτους νοθεύεται αλλά και η Εκκλησία εκκοσμικεύεται σε βαθμό τέτοιο, που γίνεται κυριολεκτικά αγνώριστη και με τρόπο ανατριχιαστικό και βλάσφημο.
Φυσικά ούτε η εκκοσμίκευση ούτε ο εξευτελισμός ενοχλεί τους δεσποτάδες, που είναι οι μόνοι κερδισμένοι από αυτή τη διαπλοκή. Είναι δε τόση η εκκλησιαστική άγνοια, ώστε όσοι κόπτονται για το ενδεχόμενο χωρισμού Εκκλησίας και κράτους….μάχονται ουσιαστικά μόνο, για να διατηρήσουν οι δεσποτάδες τα πριγκιπικά τους προνόμια ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΣΥΔΟΤΟΙ ΚΑΠΗΛΟΙ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, μόνο για να ικανοποιούν τον εγωκεντρισμό τους και την ματαιοδοξία τους”.
“Εγώ αν γινόμουν επίσκοπος, δεν θα μπορούσα να δεχθώ να εγκατασταθώ στην επισκοπή μου, με απόφαση του υπουργού Παιδείας και αφού θα είχα πρώτα δώσει την διαβεβαίωσή μoυ στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τέλος δεν θα γινόμουν επίσκοπος για λόγους αισθητικής….”.

*

Από το blog ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ

***

About these ads
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Λειτουργία Κυριακής. Bookmark the permalink.

40 απαντήσεις στο Λειτουργία Κυριακής -π.Φιλόθεος Φάρος: Γιατί δεν θέλησα να γίνω επίσκοπος

  1. Ο/Η Πέτρος λέει:

    Ετσι έπρεπε να μιλάει ο σύριζα αντί να σιροπιάζει με τον Ανθθιμο και τον Ιερώνυμο

  2. Ο/Η Σταύρος λέει:

    Ο παππούλης αυτός εδώ άραγε διδάσκει στο ποίμνιό του την θεϊκή αρετή, την οποία πρότεινε ο ίδιος ο Χριστός και η οποία λέει «Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι»!

  3. Ο/Η Σταύρος λέει:

    «Ο ρασοφόρος Φιλόθεος Φάρος είναι ένα μαύρο διαμάντι της Ορθοδοξίας».
    Συμπέρασμα: η Ορθοδοξία είναι ακόμη σε θέση να παράγει διαμάντια λαμπερής ευσέβειας.

    «Προσβλέψατε λοιπόν στα διαμάντια αυτά κι αφήστε κατά μέρος τις ορθόδοξες κοπριές». Γενεαλογικής προέλευσης και διαχρονικής χρήσης χριστιανική παπάρα.
    Η παμπόνηρη εξαίρεση ως άλλοθι της εγγενούς διαφθοράς.

    Το δέρμα καλύπτει την ασχήμια των μελών και οργάνων του ανθρωπίνου σώματος, το οποίο άνευ αυτού θα ήταν αποκρουστικό στην όψη.
    Ο ρασοφόρος Φιλόθεος Φάρος είναι το τομάρι που δίχως αυτό η ασχήμια των μελών του χριστιανικού σώματος και η αποφορά της δυσοσμίας του θα προκαλούσε ακατάσχετη τάση προς έμετο.

  4. Ο/Η Po λέει:

    να εντοπίζει την κόπρο του Αυγείου ένας από τα σπλάχνα της, κι η «Αριστερά» (με αρκετά εισαγωγικά) να μιλά για κοινές αρετές με τους… αντιπροσώπους του θεού.

    βρες το και πάρτο: ποιος δεν έχει το θεό του;

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Το χτικιό που ρίχνει καύσιμο στην εστία του καζανιού μέσα στο οποίο βράζει η παπάρα της κακοδαιμονίας. Μια από τα ίδια.
      Σε κάθε προβολή οι ίδιες ταινίες: Από την «Η Αλίκη στο ναυτικό», στην «Ο Αλέξης στην εξουσία» και «Εξουσία ο εφιάλτης της Αλέκας».

  5. Ο/Η Petros Augeris λέει:

    Ένας παπάς δεν μπορεί να μιλάει εναντίον άλλων παπάδων γιατί βλαστημάει. Όλους τους παπάδες τους επέλεξε το άγιο πνεύμα την ώρα της χειροτονίας που είναι άγιο μυστήριο! Ξέρει αυτός και δεν ξέρει ο θεός;

    • Ο/Η psycheandlife λέει:

      Δεν γνωρίζω αν γνωρίζει ο Θεός αλλά αυτός ο παπάς επειδή έχει προσφέρει πολύ έργο στους ανθρώπους, στο ποίμνιό του, ΣΑΦΩΣ και ξέρει και έχει αξιοπρέπεια και μιλάει, είναι εκτός σκοταδισμού!!!!
      …βλέπετε ο Θεός φρόντισε και του έδωσε μάτια, αυτιά, στόμα, αντίληψη, αξιοπρέπεια και ειλικρίνεια που αφαίρεσε από άλλους χειροτονημένους εξ αγίου πνεύματος!!!!!

  6. Ο/Η LELOS λέει:

    Τον π Φιλοθερο Φαρο τον εχω ακουσει σε συνεντευξεις πολλες φορες.
    Μου δινει την εντυπωση παπα που δεν πιστευει στην Ορθοδοξια απλα
    εγινε παπας για αλλους λογους.
    Τον ακους με προσοχη και ενδιαφερον αλλα ως συγγραφεα , ψυχαναλυτη
    και οχι ως χριστιανο ιερεα.
    Το γιατι εγινε παπας και οχι επισκοπος φυσικα ειναι δικο του θεμα
    αλλωστε το παπαδικο επαγγελμα σημαινει μισθο δημοσιου και κοινωνικη ανοδο.
    Συγγενης μου εγινε εγγαμος ιερεας στα 42 καθαρα για τα λεφτα στην προσωπικη του ζωη ζει στην πολυτελεια .
    Ο π Φαρος ας μας πει γιατι επιλεγει να ειναι ιερεας σε στην επισημη
    κρατικη Εκκλησια αφου εχει τοσα στραβα και διεφθορα οπως ο ιδιος παραδεχεται και δεν ενταχθηκε στους Γοχ η δεν εγινε προτεσταντης παστορας.
    Μηπως ο φοβος της απωλειας του κρατικου μισθου κραταει τοσο κοσμο
    στην Κρατικη Εκκλησια;
    Στη θεση του απλα θα σωπαινα , καποια στιγμη στη ζωη μου ηθελα να γινω
    Ορθοδοξος μοναχος αν και εζησα ως καθολικος(και ακομα με συγκινει) , γι αυτο το λογο
    προσεγγισα την Ορθοδοξια ,οταν αντιληφθηκα οτι υπαρχει και βρωμια
    στο χωρο αλλαξα γνωμη και προσπαθω να παλαιψω εξω.
    Πηγαινω εξαιρετικα σπανια σε εκκλησια πια.

    Δεν εγινα παπας για το μισθο αν και εδω που τα λεμε ειναι καλη επαγγελματικη επιλογη στο Ελλαδισταν.

  7. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Δεν ξερω τι λεει ο θεολογος , συγγραφεας »πατηρ» Φιλοθεος Φαρος, αλλα εγω πιστευω οτι δεν γινεται κανεις επισκοπος, οχι επιδη δεν θελει αλλα διοτι δεν διαθετει τα δυο απαραιτητα βασικα προσοντα, περα απο τα συμπληρωματικα, »πειραγμενος», τεμπελχανας, γλυφτης, ρουφιανος, στηριγμα του συστηματος κλπ.
    Τα Βασικα προσοντα ειναι, μακρυς μπροστινος η στενος πισινος?
    Η οποια εξαιρεση θα κουραστει να μας πεισει?
    Τα αλλα ολα ειναι, ναχαμε να λεγαμε και ……..

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    Θέλω να απαντήσω και στους τρεις φίλους που αναφέρονται στον π.Φιλόθεο, στον Σταύρο, στον Lelo, και στον Petro Augeri.
    Ο π.Φιλόθεος μου δίνει την εντύπωση ενός εξαιρετικά γενναίου, καλλιεργημένου και έντιμου ανθρώπου.
    Το γιατί έγινε παπάς το γνωρίζει ο ίδιος. Και ο αββάς Μελιέ έγινε παπάς, πολύ καλός παπάς μάλιστα, και τελικά εξελίχθηκε σε άθεο.
    Ο π.Φιλόθεος δεν φαίνεται για άθεος, λέει μεγάλες αλήθειες που κανείς άλλος στην Εκκλησία δεν λέει και αυτό του δίνει τα χαρακτηριστικάτου χαρισματικού ανθρώπου. Δεν μισθοδοτείται από το Κράτος, ζει από τα βιβλία του και από το επάγγελμα του ψυχοθεραπευτή, το έχει δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του. Παραμένει αθώος μέσα σε έναν ωκεανό βούρκου.

    Για να καταλάβουμε το ηθικό ανάστημα αυτού του ανθρώπου ας πάρουμε το χώρο της Αριστεράς που πρόσφατα μόλις, είχε και το ηρωϊκό στοιχείο.
    Νεαροί καρριερίστες που παίρνουν πτυχία, κάνουν μεταπτυχιακά με συναλασσόμενους καθηγητές ή πολιτικά φίλιους, που βρίσκουν κόλπα για να μειώσουν τη στρατιωτική τους θητεία, που βολεύουν την οικογένειά τους, διορίζονται οι ίδιοι ή διορίζουν τους φίλους τους στη Βουλή και γενικά 71 βουλευτές που δεν έχουν βρει μια λέξη για να διαφωνήσουν ή να επικρίνουν τον κολπατζή και προκλητικά αμαθή αρχηγο τους (απόφοιτος Πολυτεχνείου που δεν ξέρει τι σημαίνει έτος φωτός;) με εξαίρεση τον κ.Κουράκη που κατηγόρησε τον κ.Τσίπρα για κάτι πολύ σωστό και επιβαλόμενο που έκανε τη συνάντησή του με τον κ.Πέρες.

    Ο π.Φιλόθεος, σε ένα χώρο που βασιλεύει η σιωπή, η συνενοχή, η ομερτά σε βαθμό που ούτε στην Κόζα Νόστρα δεν συμβαίνει, λέει ολόκληρη την αλήθεια, σε μια χώρα που τα μισόλογα, οι μισές αλήθειες, τα ψέματα έχουν νομιμοποιηθεί απόλυτα στο δημόσιο λόγο.
    Έχω φίλους αριστερούς, μορφωμένους, καλούς ανθρώπους, που είναι έτοιμοι να δικαιολογήσουν κάθε ατιμία που κάνει η Αριστερά, στα πλαίσια μιας υποτιθέμεμης μεγάλης στρατηγικής, προφανέστατα ανύπαρκτης.

    Το ότι δικάζονται και φυλακίζονται φτωχοδιάβολοι που έκλεψαν επειδή πείναγαν και η Αριστερά καλύπτει τον κ.Τσουκάτο, αρκεί αυτό και μόνο αυτό, να δείξει ποιά είναι η ηγεσία και ποιοί οι βουλευτές και οι συνιστώσες της.
    Το ότι ο αρχηγός της υμνεί βλάσφημους, ανήθικους, και αγύρτες ιερωμένους που κουκουλώνουν απίστευτα σκάνδαλα, αν δεν μετέχουν και οι ίδιοι σε αυτά, κάθεται σαν μαθητούδι μπροστά στο Χρυσαυγιτη Αμβρόσιο και δεν μιλάει κανείς, δηλοί πολλά.

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Λασκαράτο έγραψες «…. Ο π.Φιλόθεος δεν φαίνεται για άθεος, λέει μεγάλες αλήθειες που κανείς άλλος στην Εκκλησία δεν λέει και αυτό του δίνει τα χαρακτηριστικά του χαρισματικού ανθρώπου».

      Συμφωνώ. Είναι ολοφάνερα ένας άνθρωπος του θεού. Μάλλον πρόκειται για τον μοναδικό χριστιανό μέσα στις τάξεις του παπαδαριού αφού όπως λες κι εσύ «που κανείς άλλος στην Εκκλησία δεν λέει».
      Συμπέρασμα: η Εκκλησία διαθέτει έναν και μοναδικό αληθινό χριστιανό τον παπα-Φάρο.

      Και το επιμύθιο εκ της περιπτώσεώς του: υπάρχει ο θεός των χριστιανών, αφού υπάρχει έστω κι ένας πιστός του. Είναι και χαρισματικός. Έχει την θεία χάρη.

      Επομένως δεν είναι τυχοδιώκτης. Είναι επαγγελματίας ψυχοθεραπευτής. Και αθώος! Έχει και ηθικό ανάστημα.

      Αν αυτός ο άνθρωπος δεν είναι άγιος τότε ποιος είναι;

  9. Ο/Η LELOS λέει:

    Δεν γνωριζα κε λασκαρατε οτι δεν λαμβανει μισθο κληρικου ο π Φαρος
    και δεν ξερω και απο ποτε το πραττει αυτο .
    Προσωπικα δεδομενα.
    Και ετσι να ειναι τροπος μου μιλα δε μοιαζει με ιερεα αλλα με συγγραφεα
    και ψυχολογο .
    Και δεν ειπα οτι ειναι αθεος αλλα μοιαζει να μην ειναι Ορθοδοξος.
    Επισης και μισθο να μην λαμβανει γιατι καθεται στη κρατικη Εκκλησια και
    δεν αποχωρει αφου υπαρχει τοση διεφθορα.
    Μου θυμιζει τους βουλευτες του παλαι ποτε πανισχυρου Πασοκ που στηριζαν
    τον Γαπ αλλα οι ιδιοι και καλα διαφωνουσαν.
    Ολο αυτο δεν εχει νοημα. Ειναι υποκρισια.
    Αν ειναι χριστιανος απλα θα μπορουσε να γινει ευαγγελικος παστορας
    η και να ιδρυσει δικη του Εκκλησια οπως εκανε καποτε αρχιμανδριτης Χαραλαμπακης και εγινε παστορας αφου πρωτα παντρευτηκε.
    Εχω συναναστραφει με Ορθοδοξους ιερεις που φαινονταν οτι πιστευαν
    αυτο που πρεσβευαν , ο π Φαρος -μπορει να κανω λαθος- δε μοιαζει
    και να πολυπιστευει αυτο που κανει.
    Εγω πχ σας εγραψα και πιο πανω οταν ειδα τα στραβα των παπαδων δεν εγινα ιερομοναχος , θα μπορουσα να ειχα γινει και να εγραφα και εγω βιβλια
    και να αμπελοφιλοσοφω , να βγαζω λεφτα απο τα βιβλια μου με διδαχες
    κλπ δοξα τω Θεω κοινο υπαρχει.
    Και παλι ο π Φαρος ειναι ενας ενδιαφερων συγγραφεας-ψυχολογος οκ
    αν και συχνα βγαζει υπεροπτικα στοιχεια.

    Τωρα για τον Συριζα ,τι να γραψω , ειναι κι αυτος κομματι της παθογενειας
    της Ελληνικης πολιτικης και πολυ μπερδεμενος πολιτικος σχηματισμος
    αν και σαν την αθλια Δημαρ δεν υπαρχει.

  10. Ο/Η Petros Augeris λέει:

    Όλα καλά Λασκαράτε αλλά ο συγκεκριμένος παπάς δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος. Ας φτιάξει μία αίρεση.

  11. Ο/Η ανεργος,πρωην ντελιβεραςΙ λέει:

    Ισως θα εχετε προσεξει σε παλαιοτερα σχολια μου την απεχθεια που εχω στις καθε λογης θρησκειες που διαπραγματευονται και εμπορευονται την μακαριοτητα του εκαστοτε ποιμνιου.μολαταυτα η απεχθεια και η αποστροφη μου δεν ειναι ειναι φαλτσετα που ολα τα σφαζει,ολα τα μαχαιρωνει.οι εξαιρεσεις μπορει ναχρησιμοποιουνται απο λογης εντεταλμενους πονηρους για φτιασιδωμα της μουμιας γεροντοκορης οπως σωστα λεει ο κ.Σταυρος,αλλα τουτο επ`ουδενι σημαινει πως τα «λουσα»δεν μπορουν να ειναι και αυτοφωτα οπως ορθοτατα αντιλεγει ο κ.Λασκαρατος.
    ο κ.Φαρος ειναι μια τετοια περιπτωση και χαιρει της εκτιμησης μου.ας προσεχουμε λοιπον λιγο περισσοτερο πριν βγαλουμε κριση μονο και μονο επειδη καποιος ειναι παπας “η δικηγορος “η ταξιτζης “η ανεργος ντελιβερας.

  12. Ο/Η laskaratos λέει:

    Για να κλείσω από την πλευρά μου το θέμα, και στην Εκκλησία και στα κομμουνιστικά καθεστώτα, υπήρχαν και υπάρχουν αγνοί ιδεαλιστές που αν και γύρω τους γίνεται το σώσε, αυτοί παραμένουν γιατί νιώθουν ότι υπηρετούν-και υπηρετούν-κάποιο ιδανικό που οφείλουν να το υπερασπιστούν μέχρι τελικής πτώσης και γιατί δεν θέλουν να λιποτακτήσουν από μια μάχη.
    Ασφαλώς άλλοι μένουν γιατί είναι πολύ αργά για αυτούς να φύγουν.

    Στην Καθολική Εκκλησία που στο μεγαλύτερο κομμάτι της είναι καθαρά μια εγκληματική οργάνωση, έχουμε πολυάριθμους εξαιρετικούς ιερωμένους, κοινωνικούς αγωνιστές κλπ.
    Έτσι ενδεικτικά να αναφέρω τον π.Daniel Berrigan που τον έχει εγκωμιάσει ένας κορυφαίος αριστερός διανοούμενος και ακτιβιστής ο Χάουαρν Ζιν.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Berrigan

    Αυτό συμβαίνει γιατί και ο κομμουνισμός και ο χριστιανισμός έχουν πολύ ισχυρό ηθικό πυρήνα στη θεωρία τους. Έτσι συνυπάρχουν ο παπα Πειρουνάκης με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο Σαβαναρόλα και ο Φραγκίσκος της Ασίζης με τον Βοργία. Αν ο κ.Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγουν να συζητούν με τον Ιερώνυμο, με τον Άνθιμο, με τον Αμβρόσιο, με τον Νικόλαο Μεσογαίας, με τον Θεόδωρο Αλεξανδρείας, με τον Βαρθολομαίο και με τον Ιερεμία της Γόρτυνος και όχι με τον π.Φιλόθεο, αυτό είναι πρόβλημά τους και αναδεικνύει με σαφήνεια το γενικότερο πρόβλημά τους.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είμαστε τόσο αυστηροί με κάποιον καλό ιερωμένο.
    Νομίζω και άδικοι.
    Εγώ τουλάχιστον δεν νιώθω ότι έχω το ανάστημα να κατακρίνω τον π.Φιλόθεο. Όσοι το μπορούν ας το κάνουν.
    Και οι κρίνοντες ασφαλώς κρίνονται.

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      «Αυτό συμβαίνει γιατί και ο κομμουνισμός και ο χριστιανισμός έχουν πολύ ισχυρό ηθικό πυρήνα στη θεωρία τους».

      Μάλιστα. Για τον λόγο αυτόν διέπραξαν αμφότεροι κάποια από το ειδεχθέστερα εγκλήματα. Λόγω του «ισχυρού ηθικού πυρήνα των θεωριών του». Ένεκα της θεωρητικής τους ηθικής.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Ακόμη και η Επιστήμη έχει επιστήμονες που εγκληματούν.

  13. Ο/Η nosfy λέει:

    τωρα ..ξεσπασε μεγαλη συζητηση σε σχεση με την προταση Κουρακη για φορολογηση πιστων .. κι εχει ενδιαφερον

  14. Ο/Η laskaratos λέει:

    Tυφλοί οδηγοί τυφλών.
    Ομιλεί ο κ.Βίτσας:

    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=745541

    «…Στο πλαίσιο αυτό ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Δημήτρης Βίτσας υπογράμμισε ότι το συνέδριο αυτό μπορεί να αποδειχθεί και «ιστορικό βήμα», συμπληρώνοντας ότι θα έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν και αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες και η Αριστερά γι” αυτή την καθυστέρηση (αναλυτικά στη σελίδα 39). Από τις τοποθετήσεις στο συνέδριο έγινε εμφανές ότι η σημερινή συγκυρία, με την έκρηξη της φτώχειας που δημιουργεί η οικονομική κρίση, δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν πρωτοβουλίες αλληλεγγύης της Εκκλησίας και της Αριστεράς και ταυτόχρονα να παραμείνουν οι δύο πλευρές στις διακηρυγμένες θέσεις τους…..».

    Στη συνείδηση λοιπόν της Αριστεράς, Εκκλησία δεν είναι αυτοί που ακολουθούν την ευαγγελική διδασκαλία αλλά οι κρατικοί επίσκοποι.

    Έχει λοιπόν ευθύνες η Αριστερά γιατί δεν ξεκίνησε νωρίτερα κατά τον κ.Βίτσα να συνομιλεί με τους χουντικούς αρχιεπισκόπους Ιερώνυμο Α’, Σεραφείμ και Χριστόδουλο και με τις απερίγραπτες Συνόδους επισκόπων που τους περιστοίχιζαν.
    Αν αυτή η Αριστερά δεν μπορεί να κρατήσει, ως αξιωματική Αντιπολιτευση μάλιστα, ούτε το ποσοστο των τελευταίων εκλογών σε συνθήκες πτώχευσης κι αν ο Σαμαράς έχει διπλάσια αποδοχή από τον Τσίπρα φταίει μονο ο κοσμάκης ή και η Αριστερά;

  15. Ο/Η LELOS λέει:

    Κε Λασκαρατε
    Δεν εχω τη μορφωση του π Φαρου αλοιμονο.
    Ομως αυτο δεν σημαινει οτι δεν μπορω να τον κρινω .
    Η αποψη μου ειναι σταθερη ,αφου διαφωνει με τη διεφθορα ΑΣ ΦΥΓΕΙ.
    Πιστευει οτι η κρατικη Ορθοδοξια εχει τη θεια χαρη;
    O ιδιος ξερει. Γιατι οι μεσαιωνιστες ΓΟΧ εχουν την αποψη οτι ουτε χαρη
    ουτε ιερωσυνη υπαρχει στην Κρατικη Εκκλησια αυτη τη στιγμη λογω συμπροσευχων με τον Παπα κ τους Προτεσταντες.
    Οι Προτεσταντες πιστευουν οτι ολοι μπορουμε να ειμαστε ιερεις.
    Εχουν την αποψη τους , δεν δεχονται ειδικα προνομια Μητροπολιταδων
    εκει θα μπορουσε να παει ο π Φαρος εχει στην Ελλαδα απο ολα πλεον.

    Γραψατε για την Καθολικη Εκκλησια και τους ακτιβιστες της.
    Στην Καθολικη κατηχηση ειναι ξεκαθαρο οτι ο Παπας ειναι διαδοχος
    του Πετρου και καθοδηγει ΑΛΑΝΘΑΣΤΑ την Εκκλησια σε θεματα πιστης.
    Οποιος Καθολικος αρνειται τον Παπα δεν ειναι Καθολικος μπορει να ειναι χριστιανος αλλα οχι καθολικος. Και οι ακτιβιστες αυτα πιστευουν.

    Μου λετε οτι ειναι λιποταξια το να φυγει απο ιερεας της κρατικης Εκκλησιας
    καποιος κι ας διαφωνει.
    Γιατι; Oι Προτεσταντες δεν ειναι χριστιανοι;
    Aπλα κε Λασκαρατε ο ιερεας της κρατικης Εκκλησιας εχει πρεστιζ , ιμαντζ
    και ειναι αποδεκτος στην hight society των Αθηνων.
    Ενα προτεσταντη παστορα τον ακουει μονο ο στενος γραφικος κυκλος του.
    Οποτε κριτικη χωρις προσωπικο κοστος.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Δεν είπα εγώ πως είναι λιποταξία.
      Είπα πως μπορεί να το βλέπουν έτσι.
      Έχουν ενορίτες, ανθρώπους που βασίζονται σε αυτούς, μπορεί να έχουν φτωχούς τους οποίους στηρίζουν, συναισθηματικές δεσμεύσεις, δεν είναι τόσο απλό το να φύγουν.
      Άλλοι έχουν οικογένειες να ζήσουν. Μην ζητάμε από τους ανθρώπους να είναι ήρωες. Ούτε να δικάζουμε τη συνείδησή τους.
      Να δούμε τις πράξεις τους και τα λόγια τους.

      Αυτά που λέει ο π.Φιλόθεος για τους επισκόπους, δεν τα λέει κανείς άλλος. Αυτός θα αισθάνεται ότι ανήκει στην Εκκλησία, να φύγουν οι Επίσκοποι που δεν ανήκουν.
      Είναι σαν να ζητάς από το γέρο αντάρτη να εγκαταλείψει το ΚΚΕ επειδή διαφωνεί.

  16. Ο/Η κωνωψ,πρωην ντελιβερας λέει:

    Κανενος η ζωη δεν ειναι αμεμπτη κατω απο το μικροσκοπιο…
    Διυλιζουμε καμηλες και καταπινουμε τους……..κωνωπες.

  17. Ο/Η Aδαμάντιος Κοραής λέει:

    Σπέκουλα από ΝΔ και ΑΝ.Ελ.
    με μια λογική και ευρωπαική πρόταση Κουράκη

    Κουράκης: Να πληρώνουν οι χριστιανοί ορθόδοξοι την Εκκλησία

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

    Τελευταία ενημέρωση: 27/01/2013 23:48

    Web-Only

    Διευκρινίσεις για την άποψη που διατύπωσε σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τη μισθοδοσία των ιερέων δίνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Tάσος Kουράκης. Υπεραμύνεται της θέσης του ότι θα μπορούσε να επιβληθεί ειδικός φόρος, ο οποίος που θα αποδίδεται στην Εκκλησία από όσους πολίτες δηλώνουν χριστιανοί ορθόδοξοι, και κατηγόρησε τη ΝΔ για διαστρέβλωση των θέσεων του κόμματός του.

    Αναφερόμενος στην αντίδραση της ΝΔ στην ομιλία του στο πρόσφατο συνέδριο στη Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (22-23 Ιανουαρίου) με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά», ο κ. Κουράκης παραθέτει το σχετικό απόσπασμα , που έχει ως εξής:
    «Προτείνουμε να καταργηθεί η μισθοδοσία των ιερέων από το κράτος. Είναι προφανές ότι, όταν ζητούμε τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας, δεν νοείται μισθοδοσία ιερέων οποιασδήποτε θρησκείας ή δόγματος από την Πολιτεία. Θα έλεγα ότι εάν αυτό είναι δύσκολο να γίνει, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μια εναλλακτική πρόταση. Η εναλλακτική πρόταση είναι να επιβληθεί ειδικός φόρος σε όσους πολίτες δηλώνουν κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης ότι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ο οποίος θα αποδίδεται στην Εκκλησία. Σε αυτή την περίπτωση οι πολίτες θα πρέπει να είναι απολύτως ενημερωμένοι ότι η δήλωσή τους ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι συνεπάγεται την επιβολή αυτού του φόρου».

    Ο κ. Κουράκης αναφέρθηκε σε ισχύοντα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, τη Γερμανία, την Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ιρλανδία και υπογραμμίζει ότι στην ίδια ομιλία του έκανε λόγο για εξαντλητικό διάλογο με την Εκκλησία.

    «Πρέπει να σας πω ότι αυτή η λύση δεν είναι καινοφανής, δεν την ανακάλυψε ο ΣΥΡΙΖΑ. Πάρα πολλές αστικές δημοκρατίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μισθοδοτούν τους κληρικούς. Πιο συγκεκριμένα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία) δεν τους μισθοδοτούν διόλου, έχουν όμως επιβάλει τον λεγόμενο «εκκλησιαστικό φόρο” που τον καταβάλλουν οι δεδηλωμένοι πιστοί και τον αποδίδει το κράτος στις αντίστοιχες Εκκλησίες. Πρέπει να σας πω ότι η Αγγλία περιορίζεται αποκλειστικώς και μόνο στο να συντηρεί με κρατική δαπάνη τους ναούς που έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά μνημεία. Στη δε Γαλλία όχι μόνον δεν μισθοδοτούνται οι κληρικοί, αλλά και η πάσης φύσεως επιχορήγηση προς τις Εκκλησίες απαγορεύεται ρητά από το Σύνταγμα».

    ΝΔ: Προκαλεί έκπληξη και αναβρασμό

    Η θέση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη για την φορολόγηση όσων δηλώνουν χριστιανοί ορθόδοξοι προκάλεσε την αντίδραση της ΝΔ, η οποία σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι οι δηλώσεις του προκαλούν έκπληξη, προβληματισμό και δικαιολογημένο αναβρασμό.

    «Πρώτον, αναφέρει ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, στην πιο δύσκολη συγκυρία για τον ελληνικό λαό, ζητά την επιβολή νέου ειδικού φόρου, προφανώς για το σύνολο του πληθυσμού, μια που οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι στη χώρα μας ξεπερνούν το 90%. Περιμένουμε με ενδιαφέρον από τον ΣΥΡΙΖΑ να διευκρινίσει το ύψος του ειδικού φόρου και τον τρόπο καταβολής του.

    »Δεύτερον, ζητά την φορολόγηση των Ελλήνων ανάλογα με την πίστη τους, θέση που θυμίζει τα πιο σκληρά χρόνια των απολυταρχικών, σταλινικών καθεστώτων, όπου διώκονταν οι πιστοί, ή την Τουρκοκρατία, όπου και διώκονταν αλλά και φορολογούνταν κατ” αποκλειστικότητα μόνον οι Χριστιανοί.

    »Τρίτον, είναι προφανές ότι κινείται εκτός των ορίων του Συντάγματος, αφού διαχωρίζει τους Έλληνες ανάλογα με την πίστη τους.

    »Τέταρτον, έστω με καθυστέρηση πολλών ετών, και με λάθος τρόπο, ανατρέπει την απόλυτη θέση του κόμματός του κατά της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, αφού το θρήσκευμα θα είναι προσδιοριστικό χαρακτηριστικό για την φορολόγηση των πολιτών».

    Η ΝΔ ζητά από το πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα να ξεκαθαρίσει: «Σε περίπτωση που οι χριστιανοί δεν πληρώσουν τον ‘ειδικό φόρο ΣΥΡΙΖΑ’, τι ποινή θα τους επιβάλει ο ίδιος; Επιτίμιο, αφορισμό ή κατάσχεση περιουσίας;».

    Απαντώντας στη ΝΔ, ο κ. Κουράκης είπε ότι είναι αστείο να δηλώνει η ΝΔ η θέση του συνιστά επιπλέον φορολόγηση των χριστιανών ορθοδόξων και ότι αυτή η φορολόγηση συνιστά διωγμό των πιστών.

    «Μιλάμε», προσθέτει, «για χρήματα που ούτως ή άλλως συνεισφέρουν οι πολίτες μέσω της φορολογίας, απλώς αλλάζει ο τρόπος είσπραξής τους, αναλόγως των θρησκευτικών πεποιθήσεων των πολιτών».

    Ο κ. Κουράκης αναφέρει ακόμη ότι «αν η ΝΔ αγωνιά για την αντίφαση της θέσης του κόμματός μας για την μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες και την αναφορά των θρησκευτικών πεποιθήσεων των πολιτών στη φορολογική τους δήλωση, να είναι σίγουρη η ΝΔ, ότι τόσο στις ευρωπαϊκές χώρες όσο και στη χώρα μας υπάρχουν τρόποι για να διαφυλαχτεί αυτό το προσωπικό δεδομένο».

    Ανεξάρτητοι Έλληνες: Υπερέβη τα εσκαμμένα

    Στις δηλώσεις του Τ. Κουράκη αντέδρασαν και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες υπογραμμίζοντας πως «την ώρα που ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προσφέρεται να μοιράσει τη γη της Εκκλησίας σε ανέργους για να την καλλιεργήσουν, οι κατά τόπους ενορίες στηρίζουν τους απόρους με συσσίτια αγάπης και ο απλός ιερέας βρίσκεται στο πλευρό του δοκιμαζόμενου οικογενειάρχη, έρχεται ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κουράκης να προτείνει φορολόγηση της ελληνορθόδοξης πίστης μας.

    «Αν και δεν πιστεύουμε στην φίμωση της ελεύθερης άποψης, κρίνουμε ότι ο κ. Κουράκης υπερέβη κατά πολύ τα εσκαμμένα», αναφέρεται στην ανακοίνωση των Ανεξάρτητων Ελλήνων.

    Διαφήμιση

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Η πρόταση Κουράκη είναι λογική, τίμια και ρεαλιστική.

      Ο άνθρωπος διεκδικεί το μίνιμουμ αυτονόητο.

      Ήταν φυσικό η ΝΔ να τη διαστρεβλώσει και να δημαγωγίσει και οι Ανεξέλ (οι υποψήφιοι σύμμαχοι!!!) να κρατήσουν αποστάσεις.
      Ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΤΑΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΒΑΡΚΕΣ.
      Οφείλει να είναι ξεκάθαρος ΣΕ ΟΛΑ.
      Ευρωπαϊκές, δημοκρατικές, κοινωνικά ευαίσθητες και δίκαιες, ρεαλιστικές, ορθολογικές προτάσεις.
      Η ΝΔ δηλώνει πως το ποσοστό των Ορθόδοξων είναι δεν ξέρω πόσο.
      Αν οι Έλληνες Ορθόδοξοι κληθούν να θυσιάσουν τήν άκρη του δεξιού μικρού νυχιού των ποδιών τους, θα δούμε αυτό που ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΝ.
      Ότι ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΎ 40%.

      Το να πληρώνουμε όλοι μας τους μισθούς των ορθόδοξων παπάδων πάει πάρα πολύ.
      Επαναλαμβάνω αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ όφειλε να τα έχει ξεκαθαρίσει και να μην ψαρεύει πλειοψηφίες και ανίερες συμμαχίες στα θολά νερά, αυτά είναι πύργοι που θα καταρρεύσουν μέσα σε λίγες ημέρες αν κληθει να κυβερνήσει.
      Οι μαγκιές του 15μελούς δεν είναι μέθοδος διακυβέρνησης

      • Ο/Η Po λέει:

        Συμφωνώ απολύτως.
        Το αξίωμα «Πάνω 90% είναι Χ.Ο» θα κριθεί στη πράξη.

  18. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Πρωτα απο ολα η εκλησια κακως κατεχει γη.
    Κατα την ταπεινη μου γνωμη την γη πρεπει να την εχουν αυτοι που την δουλευουν χωρις το υπαρχον ιδιοτησιακο καθεστως, που σημαινει οταν αυτοι »αποδημους εις κυριον» τη σκυταλη θα παιρνουν οι επομενοι δουλευτες, και δεν λεω τιποτα καινουριο.
    Η προταση του Κουρακη μπορει να φαινεται λογικη και ρεαλιστικη αγαπητε μου Λασκαρατε, αλλα ειναι μονο λογικοτερη απο αυτο που ισχυει σημερα.
    Θα πει κανεις οτι αυτο γινεται σε πολλες χωρες της Ευρωπης.
    Ε και;
    Προσωπικα δεν μου κανει, και θα παλευω την αποψη μου οπου μπορω, μεχρι να ανατραπει απο κατι καλυτερο..
    Ουτε περιουσιες στηνεκκλησια, ουτε φορολογιες στους πολιτες, ουτε μισθους απο το κρατος για τους παπαδες?
    Να ζουν απο αυτα που θα τους δινουν οι εκκλησιαζομενοι , δινοντας μαλιστα αποδειξεις για να φορολογουνται.
    Ετσι λυνεται και το ζητημα προσφορας ζητησης, οποτε δεν θα διοριζουν οσους γουσταρουν οι δεσποταδες για να πληρωνουν τα κοροϊδα οι φορολογουμενοι.

  19. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    «Αυτό συμβαίνει γιατί και ο κομμουνισμός και ο χριστιανισμός έχουν πολύ ισχυρό ηθικό πυρήνα στη θεωρία τους».

    Συμφωνώ με τον Σταύρο που διαφώνησε με αυτήν την άποψη. Όταν στους κόλπους ενός κινήματος βλέπουμε σποραδικά ελάχιστους ανθρώπους υψηλού ηθικού αναστήματος ενώ η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στο κίνημα χαρακτηρίζονται από διαφθορά και ηθική έκπτωση, η λογική υπαγορεύει να συμπεράνουμε όχι ότι το κίνημα διαθέτει ισχυρό ηθικό πυρήνα – διότι αν συνέβαινε αυτό, δεν θα είχαμε λίγους διάσπαρτους αξιόλογους ανθρώπους, αλλά θα είχαμε ένα σώμα όπου η πλειοψηφία του θα είχε ηθικό ανάστημα άνω του μετρίου – αλλά ότι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι ανέπτυξαν το ηθικό τους ανάστημα ΠΑΡΑ την συμμετοχή τους στο κίνημα και όχι ΕΞΑΙΤΙΑΣ αυτής.

    «Ακόμη και η Επιστήμη έχει επιστήμονες που εγκληματούν.»

    Τι σχέση έχει αυτό; Η επιστήμη δεν είναι ένα σύστημα ηθικών αξιών, είναι με μεθοδολογία προσέγγισης της γνώσης. Η σύγκριση επιστήμης με θρησκεία, που τόσο συχνά συμβαίνει από τόσο πολλούς, είναι απολύτως άστοχη, και από εσάς, κύριε Λασκαράτε, περίμενα να το αντιλαμβάνεστε.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγαπητή Αόρατη Μελάνη,
      νομίζω πως όταν εγώ λέω Χριστιανισμό δεν εννοώ αυτό που λέτε εσείς.
      Ασφαλώς ο Χριστιανισμός ως θρησκεία είναι σχεδόν εξ ορισμού μια αθλιότητα, αφού θεμελιώνει την άποψη ενός κακού Θεού που μισεί τα παιδιά του, τα δοκιμάζει σκληρά και άδικα, τους στέλνει καταστροφές και ασθένειες, απαιτεί τυφλή δογματική πίστη (τα δόγματα τα θεσπίζει κάποιο δυσώδες ιερατείο με συγκατάνευση του Αυτοκράτορα) και εκπροσωπείται, όσον αφορά στην Ορθοδοξία, από το φαύλο σύμπλεγμα του Καίσαρα με το Δεσπότη, που μετατρέπει την Εκκλησία σε κρατική εθνική υπηρεσία, σε κρεατομηχανή χειραγώγησης και καταστολής σκέψης, σώματος και δράσης.

      Ο Χριστιανισμός όμως ως σύστημα ευαγγελικών αξιών όπως συνοψίστηκαν στην επί του Όρους ομιλία, αν αυτή ερμηνευθεί με σφαιρικότητα και όχι κατά γράμμα («πτωχοί τω πνεύματι» κλπ), εκφράζει μια ανώτερη ηθική, ασφαλώς όχι πρωτότυπη, όχι μοναδική, όχι υποχρεωτική, απλά ως πρόταση. Εγώ δεν πιστεύω ότι αυτήν την πτυχή μπορούμε να την αγνοοήσουμε γι’αυτό πρόσφατα έγραψα το άρθρο για τον Τολστόι, που είναι οπαδός ενός «αναρχικού» Χριστιανισμού, όπου ο Χριστός δεν είναι θεός.

      Η Επίστήμη ασαφαλώς είναι μεθοδολογία κλπ δεν την συνέκρινα με τη θρησκεία ως όμοια πράγματα, είναι όμως και έρευνα αναζήτησης της αλήθειας, των φυσικών νόμων, τέκνο της Φιλοσοφίας και αφ’εαυτής θέτει ηθικά ερωτήματα ως προς τι πρέπει να υπηρετεί και με ποιές μεθόδους και όρια.
      Ο Αρχιμήδης π.χ., και τα επιστημονικά του πορίσματα θα υπηρετούν τον Ιέρωνα ή την πόλη;

      Το ηθικό ερώτημα τέθηκε επιτακτικό στο Β” Παγκόσμιο πόλεμο, ο Αινστάιν το έχει απαντήσει, η Επιστήμη υπηρετεί την Ειρήνη και τον άνθρωπο. Παραπέρα μπαίνουν και άλλα ζητήματα αν δικαιούται να χρησιμοποιεί τα ζώα ως πειραματόζωα (για εμένα, όχι).

      Προσωπικά αγαπητή Αόρατη Μελάνη,
      θεωρώ ότι υπάρχουν ακομη και μέσα σε αυτήν την άθλια Εκκλησία καλοί κληρικοί και πιστοί, τους οποίους οφείλουμε να τιμούμε.
      Με την ηγετική παρέα των αρριβιστών του ΣΥΡΙΖΑ διαφωνώ στο εξής:
      Δεν δίνει δεκάρα για το ηθικό περιεχόμενο του Χριστιανισμού, τoυς ενδιαφέρει η διαπλοκή με την αμαρτωλή εκκλησιαστική ηγεσία, σε μια διελκυνστίδα δίψας για εξουσία με τη ΝΔ.
      Αν είχε τον ελάχιστο σκοπό η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει τα πράγματα, θα ήταν εξ ορισμού απέναντι στους επαγγελματίες Χριστιανούς, δεν θα διεκδικούσε την ανοχή του Χρυσαυγίτη Αμβρόσιου και τον έρωτα του αρχιεπισκόπου των Λαυρεντιάδη-Γρ.Μιχαλόπουλου, τους θέλει κοντά της γιατί της μοιάζουν.
      __________

      Για περισσότερα σχετικά με Επιστήμη και Ηθική σας παραπέμπω σε ένα ενδιαφέρον βιβλίο του Πάνου Τριγάζη (ΣΥΝ):

      Αγαπητέ Αϊνστάιν

      Πάνος Τριγάζης, Ευθύμης Παπαδημητρίου

      Ταξιδευτής, 2005
      107 σελ.

      Η ηθική είναι στον πυρήνα του πυρηνικού προβλήματος: θα έχουμε έναν κόσμο βασισμένο στην κουλτούρα της ειρήνης ή στην κουλτούρα της βίας;
      Τα πυρηνικά είναι θεμελιακά ανήθικα: μπορούν να δράσουν αδιακρίτως, σκοτώνοντας ανθρώπους που είναι τώρα ζωντανοί και γενιές που δεν έχουν γεννηθεί. Και η συνέπεια της χρήσης τους μπορεί να είναι το τέλος της ανθρωπότητας. Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι στον κόσμο αποδέχονται μια πολιτική που είναι ανήθικη από τη φύση της και μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή.
      Τα όμορφα λόγια από την πένα του Μπέρτραντ Ράσσελ λένε στο μανιφέστο: «Μπροστά μας βρίσκεται, αν το επιλέξουμε, συνεχής πρόοδος προς την ευτυχία, γνώση και σοφία. Αντίθετα, όμως, θα επιλέξουμε τον θάνατο επειδή δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις διαμάχες μας; Σας κάνουμε έκκληση ως άνθρωποι σε ανθρώπους; Θυμηθείτε ότι είστε άνθρωποι και ξεχάστε τα υπόλοιπα.»
      Ο Αϊνστάιν μας έκανε να σκεφθούμε για τα πάντα -τίποτα δεν είναι απόλυτο, όλα είναι σχετικά.
      Ήταν επιστήμονας αλλά και ρεαλιστής και είχε επίγνωση του τι γινόταν στον κόσμο.
      Τον θαυμάζω όχι μόνο ως μεγάλο επιστήμονα αλλά και ως μεγάλο άνθρωπο.
      Πιστεύω αν ζούσε σήμερα θα εξακολουθούσε να δουλεύει για τις θεωρίες του. Αλλά ότι θα δούλευε και για να επικρατήσει η ειρήνη.

      (Joseph Rotblat, Νόμπελ Ειρήνης 1995)

      • Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

        «θεωρώ ότι υπάρχουν ακομη και μέσα σε αυτήν την άθλια Εκκλησία καλοί κληρικοί και πιστοί, τους οποίους οφείλουμε να τιμούμε.» Βεβαίως – αλλά ως άτομα, όχι ως δείγματα του τι μπορεί να βγάλει η Εκκλησία.

        Εξακολουθώ να θεωρώ ότι αν υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι στους κόλπους της εκκλησίας αυτό δεν το οφείλουν στο ότι βρέθηκαν στους κόλπους της εκκλησίας, έστω και με την έννοια που το λέτε εσείς – ότι άντλησαν δηλαδή από τα θετικά στοιχεία του χριστιανικού κηρύγματος. Νομίζω ότι πρόκειται για την κλασσική παρανόηση που χρησιμοποιείται συχνά και ως επιχείρημα για την αξία του χριστιανισμού, ότι δηλαδή είναι αξιόλογος επειδή ο Ιησούς φέρεται να κήρυξε κάποιες υψηλές ηθικές αξίες. Για μένα η παρανόηση συνίσταται στο εξής: αν αξιολογούμε τον χριστιανισμό ως «καλό» επειδή κηρύττει κάποιες υψηλές ηθικές αξίες, αυτό δείχνει ότι έχουμε ήδη κάποιο άλλο κριτήριο για το τι συνιστά υψηλή αξία και το εαφρμόζουμε στον χριστιανισμό για να τον αξιολογήσουμε. Επομένως, το βασικό ηθικό μας σύστημα δεν είναι ο χριστιανισμός αλλά κάποιο άλλο (το οποίο δεν είναι ανάγκη να διαθέτει όνομα και ταμπέλα, κατά πάσα πιθανότητα είναι προσωπικό και απόρροια των εμπειρικών μας αξιολογήσεων).

        Θεωρώ λοιπόν ότι οι αξιόλογοι άνθρωποι εντός της Εκκλησίας δεν έγιναν τέτοιοι επειδή επηρεάστηκαν από το χριστιανικό κήρυγμα, αλλά επέλεξαν να ακολουθήσουν το χριστιανικό κήρυγμα επειδή ακριβώς ήδη είχαν ενστερνιστεί τις υψηλές αξίες που αυτό κηρύττει, και κράτησαν από τον χριστιανισμό μόνο αυτό του το κομμάτι.

        Θυμηθείτε αυτό που λέει ο Σωκράτης δεν θυμάμαι σε ποιον διάλογο:

        Η ηθική είναι καλή επειδή αρέσει στους θεούς, ή τους αρέσει επειδή είναι καλή;

      • Ο/Η Σταύρος λέει:

        Αόρατη Μελάνη έγραψες «…Θεωρώ λοιπόν ότι οι αξιόλογοι άνθρωποι εντός της Εκκλησίας δεν έγιναν τέτοιοι επειδή επηρεάστηκαν από το χριστιανικό κήρυγμα, αλλά επέλεξαν να ακολουθήσουν το χριστιανικό κήρυγμα επειδή ακριβώς ήδη είχαν ενστερνιστεί τις υψηλές αξίες που αυτό κηρύττει, και κράτησαν από τον χριστιανισμό μόνο αυτό του το κομμάτι…».

        «…. ακριβώς ήδη είχαν ενστερνιστεί τις υψηλές αξίες που αυτό κηρύττει…»

        Επειδή μελέτησα τον χριστιανισμό ουκ ολίγον και δεν διαπίστωσα τις υψηλές του αξίες, θα μου κάνεις μεγάλη χάρη αν μου αναφέρεις δυο τρεις απ’ αυτές.

        Μάλιστα διαπίστωσα ότι πήρε όλες τις υψηλές αξίες που προϋπήρχαν και τις άλλαξε κυριολεκτικά τα φώτα.

        «Κάθε αξία την έκανε απαξίας και κάθε απαξία αρετή». Νίτσε

  20. Ο/Η Petros Augeris λέει:

    Λασκαράτε για να τελειώνω. Πολύ χοντρικά: Ο παπάς, ο κάθε παπάς· πιστεύει ό,τι λέει η παλαιά και η καινή διαθήκη; Είναι βλάκας. Δεν πιστεύει; Είναι ανήθικος.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Petros, Augeris,
      Είναι πολύ πολύπλοκα όντα οι άνθρωποι για να μπορούν να κριθούν τόσο εύκολα και απόλυτα.
      Επιστήμονες όπως ο Νεύτωνας, πίστευαν, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

      Θεόφιλε ας γινόταν αυτό που λέει ο Κουράκης, θα ήταν μεγάλο βήμα.
      Ενστάσεις θα υπάρχουν για κάθε τι, ουσία είναι ότι για τους έντιμους άθεους και για τους έντιμους πιστούς, η Εκκλησία δεν πρέπει να είναι κρατική υπηρεσία και οι λειτουργοί της κρατικοί υπάληλοι.

  21. Ο/Η άσχετος λέει:

    στη χώρα του είσαι ό,τι δηλώσεις, προφανώς ισχύει και το ΄΄δεν είναι ό,τι ισχυριστείς΄΄.

    ορισμένοι σχολιαστές επιμένουν να ισχυρίζονται πως ο φάρος δεν είναι ορθόδοξος. και τί είναι; καλβινιστής, καθολικός, μεθοδιστής, ή αγγλικανός; απαξιούν να μας γνωστοποιήσουν.

    ο φάρος δεν μιλάει με όρους δογματικής, αλλά με όρους ηθικής και αξιοπρέπειας. ως εκ τούτου παραμένει ορθόδοξος δογματικά, αλλά και πραγματικός χριστιανός από πλευράς ήθους και ταπεινότητας.

    η σαπίλα της κακοδοξίας και της ηθικής υπεροψίας που αυτοβαφτίζεται ΄΄ορθοδοξία΄΄ είναι προφανώς τόση, που όταν πέφτετε πάνω σε ορθόδοξο παπά, να μην τον αναγνωρίζετε πλέον ως τέτοιο.

    όπως τα σημερινά 10χρονα, που μαθημένα στην πλαστική ΄΄πορτοκαλάδα΄΄ της αμίτα, τρώνε πραγματικό πορτοκάλι και …ξινίζονται.

    μπορεί το 90% των ελλήνων να είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, αλλά θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον να αποτιμήσει κανείς πόσοι είναι θρησκευόμενοι, με χριστιανική γαλήνη και αγάπη μέσα τους, και πόσοι είναι θρησκόληπτοι: μισαλλόδοξοι, κακιασμένοι, με στραβωμένο στόμα κι αγριεμένο μάτι, και κατά βάθος έντρομοι, υποτακτικής ψυχολογίας άνοες μπροστά στον θεοκράτη αυθέντη τύπου καντιώτη, αμβρόσιου ή σεραφείμ που τη μια αναθεματίζει άλλες θρησκείες, την άλλη τα βάζει με το σωματίδιο χιγκς, και την άλλη αγορεύει κατά του …τσιμπουκιασμού.

    δικαίωμά τους.

    αλλά βάζουν στο κρεβάτι του παπαδοκρούστη όλους τους υπόλοιπους, κι όποιος βγει λειψός στη θρησκοληψία αποχαρακτηρίζεται από ορθόδοξος, αφορίζεται ως έλληνας, αναθεματίζεται ως νεοταξίτης.

    τραλαλί τραλαλό
    τραγουδούσα ως πουαρό
    έβγαλα και το φουρό
    όταν έγινα πουρό

  22. Ο/Η Petros Augeris λέει:

    Άσχετε ο Χριστός καταράστηκε και ξέρανε μια συκιά γιατί δεν είχε σύκα τον Απρίλη, και έδιωξε με τον βούρδουλα κάποιους μικρέμπορους, ενώ στους χοντρεμπόρους τελώνες έκατσε κότα. Είναι ορθόδοξος χριστιανός;
    Λασκαράτε για τον Νεύτωνα έχω πολλά να πω αλλά είπα να σταματήσω. Παπάς πάντως δεν ήταν.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Πέτρο Αυγέρη,
      με δεδομένο ότι στα Ευαγγέλια έχει μπει άγριο χέρι από το παπαδαριό νομίζω πως όφείλουμε να αντιληφθούμε πως συμπεριφορές σαν κι αυτήν δεν μοιάζουν λογικές και σύμφωνες με το χαρακτήρα του Χριστού, όπως προκύπτει από άλλες ευαγγελικές περιγραφές.
      Σε κάθε περίπτωση, δεν είμαι αρμόδιος να απολογηθώ για το Χριστό, ο Μπερναντ Ράσελ, τον έχει αποδομήσει ο Νίτσε έχει ξεσκεπάσει την αληθινή φύση του μέσου παπά, ως του χειρότερου από όλους τους κακούς.
      Για το Νεύτωνα, έχω κι εγώ περισσότερα γιατί μελετώ την περίπτωσή του από όταν ήμουν πιτσιρικάς. Σίγουρα είχε κάποια ψυχική διαταραχή που ερμηνεύει την σχεδόν αποκρυφιστική θρησκευτικότητά του.

      Σε κάθε περίπτωση εγώ δεν χωρίζω τους ανθρώπους σε θρησκευομενους και μη κλπ.
      Η δικη μου διαχωριστική γραμμή είναι τίμιοι και παλιάνθρωποι που κι αυτή βέβαια δεν χωρίζει δυο ξεκάθαρα στρατοπεδα, υπάρχουν στο φάσμα πολλές αποχρώσεις.

      Αυτό που με βεβαιότητα μπορώ να πω, είναι πως το να διαλέγεται ένα αριστερό κομμα και μαλιστα περί χριστιανισμού με μητροπολίτες είναι τερατώδες. Οι ερασιτέχνες μνηστήρες της εξουσίας τη διεκδικούν όχι με όπλα την αλήθεια και τη λογική αλλά με ηθικές εκπτώσεις και με χιλιοπαιγμένα καραγκιοζιλίκια.
      Δεν απευθύνονται σε δημοκρατικούς πολίτες αλλά σε ανισόρροπους υποκριτές πιστούς.
      Όπως και να τον δεις πάντως το Χριστιανισμό, οι μητροπολίτες είναι οι αισχρότεροι παραχαράκτες του, οι αθλιότεροι πραματευτάδες του.

      Βλέπω τον μητροπολίτη της Σιάτιστας, ένα από τους καλύτερους αυτού του κλαμπ. Πότε ανακάλυψε πως ο Χριστός υβρίζεται από τη Χρυσή Αυγή και πως οι μετανάστες είναι εικόνα του Χριστού;
      Μόλις προχτές.
      Τόσα χρόνια που ήταν;
      Όταν βιτριόλιζαν την Κούνεβα που ήταν;
      Όταν εγκληματίες εκμεταλευόντουσαν μεταναστόπουλα στα φανάρια που ήταν;
      Στις ρατσιστικές επιτροπές του Χουντόδουλου.

      Με αυτούς τους ανθρώπους και με πολύ χειρότερους συζητάει ο θίασος-κωλοτούμπα του Τσίπρα και θέλει μετά να τον παίρνουμε στα σοβαρά;

  23. Ο/Η Petros Augeris λέει:

    Λασκαράτε ο παπάς σου πιστεύει ή όχι ότι οι Γραφές, οι επίσημες, είναι θεόπνευστες; Αν ναι, δεν αλλοιώνονται, (αν θέλεις να στο αναλύσω), αν όχι είναι αιρετικός. Αν κατάλαβες, εγώ δεν έχω κόντρα με σένα, με αυτόν έχω.
    Υ.Γ. Ανέφερα εγώ πουθενά Τσίπρα και δεν το κατάλαβα;
    Υ.Γ.2 Αν έχεις την καλοσύνη θύμισέ μας αν μίλαγε έτσι για τους μητροπολίτες και επί Σκατόδουλου, και πως αντέδρασε όταν βιτριόλιζαν την Κούνεβα.

  24. Ο/Η Petros Augeris λέει:

    Και να συμπληρώσω: Οι Γραφές βεβαίως είναι χιλιομπαλωμένες, αλλά και αναλλοίωτες πάλι σκατά έγραφαν. Μεταξύ μας.

  25. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Αυτο που ειπε ο Κουρακης , θα επρεπε να το πει στην ωρα του, και τοτε ακομα, πριν το πει δημοσια, επρεπε να παρει την γνωμη μας.
    Νομιζω βαζει δυναμιτη σε αυτα που ο ιδιος πιστευει και θελει να γινουν, αφου ακομα δεν εγιναν αποφασεις.
    Προφανως βλεπεις ποσο το πληρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ?
    Οχι ο Κουρακης?
    Δεν πιστευω οτι ειναι κωλοτουμπας ο Τσιπρας.
    Πιστευω πρεπει να συζηταει με ολους.
    Ολα τα σφυρια του συστηματος τον Τσιπρα βαρανε?
    Μακρυα απο εμενα η προσωπολατρια, αν ηταν αλλος εκεινον θα βαραγαν?
    Αλλοι τον βριζουν που μιλησε με τη Ρουσελ και τον Λουλα , αλλοι γιατι μιλησε με τους »νηστικους» Αργεντινους, αλλοι λενε εδωσε διαπιστευτηρια στον Σοϊμλε τον καταχτητη, αλλοι τον κατηγωρουν για πρακτορα των Αμερικανων, και αλλοι ζητανε να φιλοξενισει στο σπιτι του ομοφιλοφιλους και μεταναστες.
    Τον βαρανε και οποιος τσιμπησει.
    Δεν μπορει εσυ να μην τα βλεπεις.
    Για αυτους τους λογους δεν μου καθεται καλα να τον βαραει ετσι αγαρμπα ο φιλτατος μου ο Λασκαρατος.
    Οσο για την Κουνεβα μιλησε ο Τσιπρας οταν επρεπε και οπως επρεπε, το αναγνωρισε και η ιδια με τα λεγομενα της, αλλοι στο Συν εβαζαν λαθος το θεμα Κουνεβα.

    Τελος για τους δεσποταδες που εσυ λες, και πολυ σωστα, δεν θελεις να αδικεις κανενα, γιατι δεν πρεπει να αξιοποιει ο Τσιπρας αν πουνε κατι καλο;
    Αν θελεις τη γνωμη μου, και κατι καλο να πουν οι ρασοφοροι, νομιζω απο πισω παντα κρυβεται πουστια?
    Και θα πεισθω μετα τον θανατο του καθε παπα Πειρουνακη?
    Εγω ομως ειμαι ο μαπας ο θεοφιλος, οχι ο ηγετης.

  26. Ο/Η laskaratos λέει:

    Θεόφιλε και Πέτρο Αυγέρη,
    όταν λέω για την Κούνεβα εννοώ τον μητροπολίτη Παύλο της Σιάτιστας, είναι σαφέστατο, που δεκάρα δεν έδωσε επί χρόνια για τα μαρτύρια των μεταναστών και θυμήθηκε προχτές πως οι ξένοι είναι αδέλφια του Χριστού.
    Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΣΥΝ και σύμπασα η Αριστερά στο θέμα αυτο ήταν εντάξει με το παραπάνω.

    Πέτρο,
    τον Τσίπρα τον ανέφερα στην απάντησή μου, μόνος μου, χωρίς να τον έχεις αναφέρει εσύ κι αυτό είναι σαφές.

    Θεόφιλε,
    τον Τσίπρα τον χτυπούν άδικα και δίκαια.

    Η δικη μας κριτική έχει συγκεντρωθεί σε πολύ συγκεκριμένα θέματα.
    Εμείς δεν τον κατηγορούμε για Αμαλίες, βία, ανομία, δυο άκρα κλπ.
    Και στην Αργεντινή και στη Βραζιλία καλώς πήγε, απλά δεν έπρεπε να πάρει την οικογένειά του.
    Από εκεί και πέρα μπορεί στο συγκεκριμένο να τον κρίνω γιατί είπε υπερβολές, παράβλεψε πραγατικότητες κλπ.
    Είδε τα πράγματα εκεί όπως ήθελε.

    Αν πουν κάτι καλό οι δεσποτάδες ασφαλώς να τους παινέψουμε όλοι.
    Τι καλό είπαν όμως;
    Κάτι μισόλογα για τη Χ.Α. ως άλλοθι, ουσία μηδέν.
    Ένας να πει τέρμα οι αγιασμοί στα γραφεία τους, δεν βρέθηκε.

    Στο θέμα της Εκκλησίας η στάση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ολοτελα λάθος και από ηθικής και από στενά κομματικής πλευράς.
    Ο κόσμος απαιτεί φορολόγηση, ο Τσίπρας βρίσκεται λόγω προσωπικών αιτίων, πολύ δεξιότερα από το λαό.Δεν βλέπεις ότι δεν λέει μια λέξη για ΣΔΟΕ-Μητροπολίτες, για τα δις της Αλληλεγγύης, κλπ:

    http://www.amen.gr/article2031

    Συντριπτικά υπέρ της φορολόγησης της Εκκλησίας τοποθετείται η κοινή γνώμη, σύμφωνα με δημοσκόπηση της RASS

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s