
30/10/2011 από Po

Αναρτήθηκε στις Λειτουργία Κυριακής | 52 σχόλια
Ζει και εργάζεται σαν οδοκαθαριστής και αλιεύς μαργαριταριών. Ταυτόχρονα δε, τις Κυριακές είναι δεξιός ψάλτης του Ιερού Ναού Αγίου Σαβαώθ στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης καλύπτοντας μία από τις πάγιες ανάγκες της εκεί ομογενειακής μας κοινότητος.
Διευκρινίζουμε ότι:
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για ηλίθιους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας. Τους απευθύνουμε αγωνιστικούς χαιρετισμούς κι Αέρα στα πανιά τους.
Γράφουν οι:
Ρο
Αναγνώστης Λασκαράτος
δεν έφυγα.
το banner περισσότερα (κλικ) εδώ
| Άγις on Ερώτηση Τσούκαλη-Ψαριανού περί… | |
| Θεσπιός on Ερώτηση Τσούκαλη-Ψαριανού περί… | |
| Επ-αναστάσιος on Εκκλησία-Υποκρισία-Μακαρονάδα… | |
| Σταύρος on Εκκλησία-Υποκρισία-Μακαρονάδα… | |
| chretienorthodox on Εκκλησία-Υποκρισία-Μακαρονάδα… |
Καλή αρχή με τις βιντεοπαραγωγές Ρο.
Μπα, είναι το 3ο ή 4ο…
Δείτε στο διαδραστικό γράφημα τα νούμερα των χρεών που διέπουν την παγκόσμια οικονομία κι αν βγάλετε άκρη να μας την φανερώσετε:
http://www.nytimes.com/interactive/2011/10/23/sunday-review/an-overview-of-the-euro-crisis.html?ref=global
Χμ, με όλο το θάρρος, Ροϊδη, η κατάσταση έχει μάλλον κάπως έτσι:
Πανεύκολο είναι Σταύρο μου να βγάλεις άκρη , αλλά εδώ ξεχνάμε ένα παράγοντα τα CDS που αυτή τη στιγμή ελάχιστοι γνωρίζουν ίσως το μέγεθος και τη πολυπλοκότητα του “κοιμώμενου” γίγαντα..
Θέλω δηλαδή να πω ότι τα ποσά που φαίνονται και οι πιθανές επιδράσεις αποτελούν μέρος μόνο του προβλήματος.
Ένα μόνο στοιχείο είναι ξεχωριστό και άξιο προσοχής. Οι γερμανικές τράπεζες μπόρεσαν μέσα σε ένα χρόνο να μειώσουν την έκθεση τους στα ελληνικά χαρτιά κατά 60%. Οι παραδοσιακοί μας “σύμμαχοι” Γάλλοι ούτε κατά 10%…
Βγάλε μόνος σου τα συμπεράσματα…
Anonymous said…
Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011
Το μακεδονικό-ελληνικό λεξικό έφθασε στην Αθήνα
Την μακεδονική γλώσσα και την ΟΡΑΤΗ ζωντανή μακεδονική κοινότητα στην Ελλάδα, η Αθήνα επιμένει να την αρνείται, αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλαν χθες το βράδυ οι εκπρόσωποι και τα μέλη του μακεδονικού «Ουράνιου Τόξου» και μέλη των αντι-εθνικιστικών ομάδων στην Ελλάδα.
Μετά τις Βρυξέλες, τη Φλώρινα το μακεδονικό λεξικό έφτασε στην Αθήνα.
Είναι τραγική ειρωνεία αφού το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα που εξέδωσε το λεξικό αυτό, χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και κατά κάποιο τρόπο από το ελληνικό δημόσιο, να μην αναγνωρίζει, η χώρα αυτή, επίσημα, την ύπαρξη της γλώσσας και από την άλλη πλευρά μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να γίνεται η έκδοση του μακεδονο-ελληνικού» Λεξικού, δήλωσε ο Πάβλε Φιλίποφ- Βοσκόπουλος, από το ‘Ουράνιο Τόξο’.
Η δημοσίευση βοηθά στην επικοινωνία των δύο αυτών διαφορετικών γλωσσικών πολιτισμών.
Ενδιαφερόμαστε για την αναγνώριση και την διατήρηση της μακεδονικής γλώσσας στην Ελλάδα.
Η γλώσσα που μιλιέται και τραγουδιέται εδώ και αιώνες. Μια γλώσσα κατά της οποίας πολέμησε η Ελλάδα όσο κανείς άλλος» δήλωσε ο Νίκος Ιωάννου από το περιοδικό «Βαβυλωνία».
«Για την μακεδονική κοινότητα στην Ελλάδα, είναι καθαρά φασιστική η άποψη ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μέσο για την επέκταση των συνόρων της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, δήλωσε ο Φίλιππας Κυρίτσης.
Επειδή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν υπάρχει λεξικό εκμάθησης της μακεδονικής γλώσσας, το λεξικό αυτό θα βοηθήσει σε αυτό.
Σε αντίθεση με την παρουσίαση που έγινε πριν από δύο χρόνια στην Αθήνα, η οποία σημαδεύτηκε από επεισόδια, αυτή τη φορά η προώθηση του δεύτερου τόμου, έγινε ομαλά και οι πολίτες που παραβρέθηκαν έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον.
‘Έκαναν, μάλιστα, ερωτήσεις και ενδιαφέρθηκαν για τις ελληνο-μακεδονικές σχέσεις και την μακεδονική κοινότητα.
«Ποια είναι η γνώμη σας για το μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου;»
«Είναι μια κακή αντιγραφή του ελληνικού εθνικισμού», είπε ο Πάβλε Βοσκόπουλος από το «Ουράνιο Τόξο».
Βοσκόπουλος: «Θα θέλαμε να στείλουμε ένα μήνυμα στην Αθήνα για την αντι-μακεδονική πολιτική της.
Την ημέρα που η Ελλάδα είπε όχι στον φασισμό, 71 χρόνια μετά οι αντι-εθνικιστές Μακεδόνες με την παρουσίαση του λεξικού, λένε όχι στον ελληνικό φασισμό.
–
Πηγή: Канал 5 Телевизија
———————————————————————————————————
1- συγχαρητήρια στον κ. Φιλίπωβ για το θάρρος παρουσίασης του μακεδονικού λεξικού στην Αθήνα την ημέρα της αντιφασιστικής επετείου.
2- τις ευχαριστίες μας στους ΜΗ εθνικιστές Έλληνες πολίτες που στήριξαν αυτή την εκδήλωση.
3- παράκληση προς τους εκδότες του μακεδονικού λεξικού , σε περίπτωση επανέκδοσης να τοποθετηθεί στο εμπροσθόφυλλο αλλά και στο οπισθόφυλλο του λεξικού η σημαία της ΕΕ , αφού χρηματοδοτείται από αυτή.
4- αν η τοποθέτηση του αγάλματος του Αλέξανδρου στα μακεδονικά Σκόπια, την πρωτεύουσα του μακεδονικού κράτους , συνοδεύονταν από αναφορές για τον αρχαίο πρόγονό τους θα ήταν καταδικαστέα, ως εθνικιστική πράξη.
αν αντίθετα με αυτό σημαίνει σεβασμό και τιμή σε ένα επιφανή άνθρωπο , που γεννήθηκε και έζησε στον ΙΔΙΟ τόπο με τους σύγχρονους Μακεδόνες , αυτό αποτελεί λόγο επιβράβευσης και υποστήριξης.
όπως και το άγαλμα του γεννημένου δίπλα στη πόλη των Σκοπίων, του βυζαντινού αυτοκράτορα Ιουστινιανού, είτε του ιδρυτή του σύγχρονου τουρκικού κράτους , του γεννημένου στο μακεδονικό Σόλουν / Θεσσαλονίκη μας, του Κεμάλ Ατατούρκ.
10:39 PM, октомври 29, 2011
Μισίρκωφ, στο έχω πει κι άλλη φορά ότι έκανα μεγάλη προσπάθεια να πείσω τους Μακεδόνες της περιοχής των Σερρών να τραγουδήσουν τα παραδοσιακά τραγούδια τους στην δική τους γλώσσα, για να τα ηχογραφήσω, στα πλαίσια των μουσικολογικών ερευνών που έκανα. Δεν τα κατάφερα, παρ’ όλη την επιμονή μου, διότι αυτοί οι άνθρωποι ήταν ακόμη φοβισμένοι εξ αιτίας των βλακωδών πολιτικών που εφάρμοσε το ελληνικό κράτος απέναντί τους. Τόνισα όμως στους ανθρώπους αυτούς ότι πλέον δεν υφίσταται το πρόβλημα αυτό κι ότι μπορούσαν να τραγουδήσουν τα τραγούδια τους δίχως να υποστούν καμμιά συνέπεια χωρίς όμως να γίνω πιστευτός.
Πέραν αυτών καλώς εξεδόθη το λεξικό αυτό, όπως και ανάλογα λεξικά της βλάχικης διαλέκτου. Όλα όμως αυτά έχουν ενδιαφέρον πλέον πολιτιστικό και μουσειακό ενδιαφέρον, διότι καλώς ή κακώς κατέληξε το πράγμα να ζούμε μέσα σε μια επικράτεια που πρέπει να διαθέτει συνοχή και κοινή παιδεία αλλά και γλώσσα. Τα ίδια λέω και στους δικούς μου τους βλαχόφωνους (μην ανακατώσω τώρα εδώ τα θέματα της καταγωγής και χάσουμε την μπάλλα), μερικοί εκ των οποίων επιμένουν να λένε ότι όποιος δεν μαθαίνει στα παιδιά του την βλάχικη είναι προδότης. Και τους ρωτάω: πώς λέγεται στην βλάχική το γράφω; Γραψιάσκου μου απαντούν.
Όπως και να το κάνουμε τα γλωσσικά αυτά ιδιώματα, τα οποία κατά τις δικές μου αλλά και πολλών άλλων εκτιμήσεις είναι παλαιο-ελληνικά, δεν είναι σε θέση να συγκριθούν σε πλούτο, αρτιότητα και δυνατότητα με την ελληνική. Όσοι θέλουν λοιπόν να τα ομιλούν ας τα ομιλούν. Έτσι κι αλλιώς θα μας εγκαταλείψουν οριστικά από μόνα τους σε λίγο. Ποιος ο λόγος επομένως να επιμένουμε στην σώνει και καλά διατήρησή τους. Σε τι θα ωφεληθεί κανείς απ’ αυτά. Να μελετηθούν να καταγραφούν και να καταχωριστούν ναι. Αλλά να καλλιεργούνται!
Σου τόνισα και παλιότερα και στο ξαναλέω, υπήρξε όντως πρόβλημα με το κωλοκράτος αυτό, όσον αφορά στην συμπεριφορά του στους Μακεδόνες της ελληνικής επικράτειας, αλλά έχει αμβλυνθεί και οδεύει προς τον ψόφο του. Δεν μας ωφελεί σε τίποτε να το σκαλίζουμε. Ας αφήσουμε να κλείσει επί τέλους η πληγή αυτή. Θα μου πεις θέλω ν’ αγιάσω αλλά δεν μ’ αφήνουν οι διαβόλοι. Έχεις εδώ κάποιο δίκιο. Αλλά κι εσύ μη ρίχνεις λάδι στην φωτιά. Τι να κάνουμε δηλαδή. Να ξαναγίνουμε χίλια δυο κομμάτια ξανά μανά. Χώρια οι Μακεδόνες, χώρια οι Θρακιώτες, χώρια οι Βλαχόφωνοι, χώρια οι Κρήτες…
Έπειτα εκείνη η μανία σου με τους πρόσφυγες τους εξ ανατολών! Γιατί ποτέ δεν καταδέχτηκες να μου απαντήσεις στο ερώτημα αυτό; Πες επί τέλους τι προτείνεις πάνω στο θέμα αυτό; Βρεθήκαμε, καλώς κακώς, άνθρωποι από διαφορετικά μέρη ο ένας δίπλα στον άλλον. Δεν γίνεται να συνεννοηθούμε και να συμβιώσουμε από κοινού πάνω σε έναν κοινό παρονομαστή; Κι αν αυτός δεν μπορεί να είναι ελληνικής πάστας, σαν τι λογής νομίζεις ότι θα μπορούσε να είναι;
Ιστολόγιον.
Ροϊδη εμμονές
καί εμμονές Λασκαράτου.
Καί, Εμμονές Μισίρκωφ!
και “ανορθογραφία αφυπνίζουσας”, που γράφει το πνί με ή.
Μανδάμ, Φιλολώ,
βλέπω πως εκτός από τόν Μισιρκώφ τό ιστολόγιον διαθέτει καί τήν δασκάλα μέ τά χρυσά μάτια που ενοχλέιτε από ένα “η” , καί τό shitting τών εμμονών Μισίρκωφ ευωδιάζει στά τρυφερά της ρουθούνια καί δέν τήν ενοχλει.
Τήν Τρίτη 1η Νοεμβρίου, στό βιβλιοπωλείο Transex 69, στήν οδό Μπορδέλ ντέ Παρί, στίς 8.30 μ.μ. θά γίνει η παρουσίαση τού Ελληνο-Καλιαρντών λεξικού.
Σκοπός τού λεξικού αυτού είναι νά αναδειχθεί η γλώσσα τών Καλιαρντών καί νά αναγνωριστεί η εθνότητα τής Καλιαρντοσύνης που τόσο αγνοείται από τό φασιστικό Ελληνικό κράτος. Θά ομιλήσουν εκτός τών άλλων ο μεγάλος Καλιαρντολόγος Δόκτωρ Ζαν Ντέ Πρωκτέρ καί ο γνωστός ποιητής Μούφα ντέ Μούγκα. Νά είστε όλοι καί όλες εκεί. Θά σερβίρονται ουζάκια καί μεζεδάκια παρτιτούρ κουλά.
οι ομιλητές της γλωσσικής οικογένειας της μητρικής μακεδονικής γλώσσας ανέρχονται σε 800 εκατομμύρια…
αντίθετα οι ομιλητές της σημερινής ξένης τουρκοελληνικής δεν ξεπερνούν τα 20 εκατ. με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χαθεί…
ούτε βέβαια οι ακραιφνείς Έλληνες εθνικιστές ισχυρίζονται στα σοβαρά ότι η μητρική βλάχικη έχει σχέση με την ξένη και ακατάληπτη παλαιοελληνική , όπως και άλλες παρόμοιες μπουρδολογίες..
αφού η σχέση της με την ρουμάνικη και όλες τις λατινογενείς γλώσσες, με εκατοντάδες εκατομμύρια ομιλητές είναι αυταπόδεικτη και ορατή..
για δε τη μακεδονική ούτε κατά διάνοια δεν υπάρχει σχέση με την ελληνική…
όσο δε για την μητρική τουρκική , η εκμάθησή της στην Ελλάδα παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης ως δεύτερης γλώσσας…
οι θεωρίες περί ανωτερότητας τη ελληνικής γλώσσας είναι ψευδείς και άκρως φασιστικές , τις οποίες αναπαράγουν οι υπεύθυνοι της χρεοκοπίας μας…
της οποίας η διάσωση επετεύχθη χάρη στο πατριαρχείο, διαφορετικά θα είχε την τύχη των ξένων ιστορικών γλωσσών και θα είχε σβήσει..
όπως θα συμβεί στο μέλλον, όπως δείχνει και η περίπτωση των greeklish…
ανεξαρτήτως τούτου, η εκμάθηση της μητρικής, ως δεύτερης πέρα της κρατικής ελληνικής , αποτελεί οικογενειακή υποχρέωση , όπως και νομική/ευρωπαϊκή , αποτελεί δε βασικό παράγοντα εξόδου από την χρεοκοπία που μας οδήγησε η δικτατορική ελληνογλωσσία..!!!
δια μέσου ισχυρών οικονομικών συνεργιών με τις γειτονικές χώρες , με τους κατοίκους των οποίων έχουμε την ίδια πολιτιστική ταυτότητα, όπως ίσχυε στα πλαίσια της πολυεθνικής οθωμανικής αυτοκρατορίας…
τέλος όσοι είτε ως ηλίθιοι είτε συχνότερα ως απατεώνες βρήκαν καταφύγιο στον κρατικό ελληνικό εθνικισμό, με τους έποικους από την Ασία στη πρώτη γραμμή, προξενώντας αβάσταχτο πόνο στους συμπατριώτες τους, των οποίων τον πλούτο λεηλάτησαν, θα πρέπει να λογοδοτήσουν..!!!
Kαι σέ σένα εχει απαντήσει εδω καί χρονια ο Βεντρις
“ολοι ψαχνουν για Φοινικες (η για “μακεδονες” στην περιπτωση σου,τουρκους ,χετταιους αρειανους κλπ) και παντου βρισκουν ΜΟΝΟ Ελληνες.
Η εποχή που κάποιος μπορούσε να στηρίζεται στα παλιά ένσημα τελείωσε …με την απαξίωση των συντάξεων γενικότερα.
To χωριό καίγεται και το Σκοπιανό Λεξικό χτενίζεται!
Δεν θα συγχι(υ)στώ Μέρα Αποταμίευσης που είναι!
Όσοι δεν επιθυμούν να συννενοηθούμε θα…”τακτοποιηθούν”
Μέρες που έρχονται…
Να ξεκουμπιστούν οι ΚΛΕΦΤΕΣ Γλώσσας και Ιστορίας
μαζί με τους υπόλοιπους Κλέφτες!
να δούμε τι θ’ απογίνουμε!
Μισίρκωφ, επί τέλους μας φανέρωσες τα όνειρά σου, αν και λίγο πριν μας βγάλεις την ψυχή από το στόμα. Γιατί άραγε ζοριζόσουν τόσο πολύ καιρό να το περιγράψεις το πράγμα έτσι όπως το ήθελες.
Θέλω να σου πω ότι κολυμπάς μέσα σε φανατίλα τόσο μεγάλου ιξώδους που δεν βλέπω να ξεκολλάς απ’ εκεί μέσα με τίποτε. Κι ενώ είσαι κάργα εθνικιστής πυροβολημένος έχεις το θράσος να παρατηρείς τους άλλους για το ίδιο ακριβώς κουσούρι, το οποίο αυτοί είτε δεν το έχουν είτε το έχουν σε βαθμό κατά πολύ μικρότερο από σένα.
Φαντάζομαι ότι για λόγους τακτικής, δεν μας φανέρωσες όλο το εύρος των σχεδίων σου, κάτι που όλοι οι μεγαλοϊδεάτες κάνουν. Κάτι τέτοιοι όμως σαν και του λόγου σου ήταν αυτοί που σας καταπίεζαν μέχρι πριν τριάντα χρόνια. Τώρα φαίνεται ότι θέλεις να παίξεις τον ρόλο τους από την άλλη μεριά.
Στο λέω για πολλοστή φορά από γνώση δεκαετιών που απεκόμισα ο ίδιος: οι Μακεδόνες των Σερρών και της Δράμας καμμιά σχέση δεν έχουν με τα μυαλά που κουβαλάς, οι δε των λοιπών βορείων Νομών της Μακεδονίας από γνώση που έχω από φίλους ούτε κι αυτοί ενδιαφέρονται για τα σχέδιά σου. Και σε βλέπω πολύ πιο φανατισμένο από τους ανθρώπους του «ουράνιου τόξου», εκτός κι αν σου ξεφεύγουν λόγια πέραν του τακτικού σας επιτρεπτού ορίου.
Ρο και Λ.
Αρχικά σκέφτηκα τη παρατήρηση που θα κάνω λίγο πιό κάτω να σας την έστελνα ιδιωτικώς. Όμως εδώ τα σχόλια και οι συμπεριφορές είναι δημόσια ( και δημόσιες ) με τη δική σας πάντα απεριόριστη ανοχή ( και προς εμένα
) αλλά και χάριν της καλής σας φιλοξενίας. Επομένως η παρατήρηση μου και σε καμμία περίπτωση προτροπή , θα γίνει δημοσία ( ..δαπάνη
)
Δεν μπορώ να καταλάβω , πώς είναι δυνατόν ο σχολιαστής “Κρίστε” ( όπως παλαιότερα ο θεοπυρόβλητος ) να ανεβάζει σχόλια εντελώς άσχετα με την όποια συζήτηση αναπτύσσεται εδώ με τους αξιόλογους λοιπούς σχολιαστές. Δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ιδιόλεκτη θεματική των σχολίων του εν λόγω κυρίου , ούτε το γεγονός ότι σπανίως εκφράζει απόψεις δικές του ,επί του κυρίως ζητήματος που θέτει το ποστ. Αντίθετα συστηματικά “φουλάρει” τα διάφορα ποστ με αναδημοσιεύσεις και υλικό παντελώς άσχετο , υπηρετώντας ( ελπίζω όχι με το αζημίωτο ) ένα σταθερό και απόλυτα στοχευμένο σκοπό.
Ένα σκοπό που , υπό το φως της ανοχής και της κατανόησης που διατρέχει κάθε τίμια σκεπτόμενο άνθρωπο , μπορεί να χαρακτηριστεί και θεμιτός. Θέλω δηλαδή να πω ότι είναι δικαίωμα του καθενός να θεωρεί και να υποστηρίζει μειονοτικές , ακόμα και αποσχιστικές ή μεγαλοϊδεατικές ( τι νεολογισμός μαιν Γκότ
) διεκδικήσεις. Δεν θα του στερήσω αυτό το δικαίωμα , ούτε θα τον αντιμετωπίσω με την απόλυτη απαξία ( που συνήθως συναντά ) για αυτό που εκφράζει και διεκδικεί.
Όμως υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα που φαντάζομαι το έχετε αντιληφθεί , ως έμπειροι στη μπλογκόσφαιρα :
Είναι άλλο πράγμα να συμμετέχει κανείς ως σχολιαστής σε ένα μπλογκ , όπου εκφράζει τις απόψεις του και τις προσδοκίες του και ενίοτε παραθέτει την άποψη του για ένα ιδιαίτερο ( και πιθανώς ουσιαστικό ) ζήτημα , όταν δίνεται από τη θεματική και τη συζήτηση η ευκαιρία και άλλο πράγμα ο καλός αυτός κυριούλης να κατακλύζει κάθε δεύτερο ή τρίτο ποστ , εμμονικά και συστηματικά , με το ΔΙΚΟ του αποκλειστικά ζητούμενο.
Αν πράγματι μοναδικός όρος ύπαρξης και έσχατο ( αλλά μόνο ) κριτήριο επάρκειας είναι για το Μισίρκωφ αυτή η εμμονή , αν δηλαδή δεν ενδιαφέρεται για ΤΙΠΟΤΕ άλλο παρά το να προβάλλει το συγκεκριμένο ζήτημα οπουδήποτε και οπωσδήποτε , θα έπρεπε να το κάνει στο δικό του ιστολόγιο ή σε ιστολόγια που ασχολούνται αποκλειστικά σχεδόν με αυτό το ζήτημα. Αλλά στο νικ του ΔΕΝ υπάρχει σχετικός δεσμός , ούτε μας έχει παραπέμψει ποτέ ( από όσο γνωρίζω ) σε δικό του ιστολόγιο. Επομένως ο πονηρούλης χρησιμοποιεί το δικό σας γνωστό και αγαπητό από πολλούς ιστολόγιο για προώθηση των στόχων του. Και το κάνει αυτό ( όσο μπορώ να θυμάμαι ) συστηματικά.
Δεν αντιλαμβάνομαι επίσης γιατί ο συμπαθέστατος Σταύρος άνοιξε και εδώ συζήτηση . Δεν του προσάπτω κάτι ( του Σταύρου προφανώς
) γιατί και εγώ στο παρελθόν έπεσα στη λούμπα. Βέβαια το τελευταίο απαντητικό του Μισίρκωφ προς το Σταύρο είναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ για να αντιληφθεί κανείς γιατί προβαίνω σήμερα σε αυτό το διαδικαστικό σχόλιο. Αυτό που εκπέμπει ο Κρίστε είναι μίσος και μάλιστα εθνικό ( που θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να γίνει ανεκτό σε μια συζήτηση ενός σχετικού ποστ , αλλά όχι εδώ
).
Με μια κουβέντα ο Κρίστε εκμεταλλεύεται ασύστολα τη δική σας ανοχή , όπως ακριβώς το έκανε και ο θεοπυροβολημένος ή άλλα παλλουκάρια που πέρασαν από δω.
Άρα δύο επιλογές “καθαρές” σας μένουν :
α) Να ανοίξετε μια κατηγορία σχετική με το ..μακεδονικό ζήτημα και να ανεβάσετε τη δική σας άποψη , απόψεις άλλων , δημοσιεύσεις και άλλα στοιχεία , όπου ο καλός κυριούλης θα μπορεί να παίξει τη “μπάλλα” του ανενόχλητος ( τουλάχιστον από μένα
)
β) Αν δεν επιλέξετε το α) τουλάχιστον να γίνει μια προειδοποίηση στο Μισίρκωφ , ώστε επιτέλους να αντιληφθεί ότι ένα ιστολόγιο ( που ΔΕΝ του ανήκει ) έχει όρια θραύσεως ως προς τις ανοχές του στην ΟΠΟΙΑ συστηματική προπαγάνδα , από ΟΠΟΥ και αν προέρχεται αυτή. Και τούτο γιατί είναι άλλο πράγμα ο διεθνισμός , η μη φανατική αντίληψη των πραγμάτων , η ανοχή προς τον άλλο και η ευαισθησία ως προς την ισομέρεια στην έκφραση απόψεων και άλλο πράγμα η ανοχή στον κατ’ ουσία τραμπουκισμό ενός ιστολογίου από τους ιδιοκτήτες του για λόγους “ευαισθησίας”…..
Να σημειώσω εδώ ότι το σχόλιο μου αυτό είναι προτροπή και παραίνεση για σκέψη στους αγαπητούς Ρο και Λ. και δεν έχω τη πρόθεση να μπώ σε καμμίας μορφής συζήτηση με τον εν λόγω “Κρίστε”
και βέβαια συγγνώμη από όλους για το σεντόνι…
Να προσθέσω κι εγώ κάτι ως απάντηση στον αγαπητό μας Papoylis.
Πιστεύουμε εδώ φανατικά στην ελευθερία του λόγου.
Στο παρελθόν δημοσιεύαμε υβριστικότατα και συκοφαντικά σχόλια εναντίον μας ή και δημοσιεύαμε σχόλια που τρίτοι μας μετέφεραν από άλλα μπλογκς, υβριστικότατα για μας. Τώρα αυτοί οι σχολιαστές εξαφανίστηκαν από μόνοι τους και ο συστηματικός συκοφάντης μας ο Θεοπρόβλητος αποβλήθηκε μόνον όταν αποφάσισε πως δεν είμαστε πιά τέως κληρικοί, ανανήψαντες θεολόγοι, πράκτορες του Σόρος, ή μάρτυρες του Ιεχωβά κλπ και ταύτισε τον κ.Ροϊδη και εμένα με τρίτους αξιοπρεπείς ανθρώπους οι οποίοι δεν μας χρωστάνε τίποτα να διασύρονται υβριστικά και να στοχοποιούνται με μίσος χωρίς να φταίνε σε τίποτα.
Ο Μισίρκωφ έχει τις εμμονές του, ποιόν βλάπτει η δημοσίευσή τους;
Πολλά σχόλια του μεταφέρουν απλά άρθρα ελληνικών εφημερίδων κατά κανόνα ορθολογικά και αντιεθνικιστικά, ή κατά της διαφθοράς. Όχι άσχετα συνήθως, γιατί και όταν δείχνουν τέτοια, μπορεί πάντα σχεδόν να ανιχνευθούν ίχνη σχέσης με το ποστ, στη βάση πως μεταφέρουν ανάλογες πληροφορίες ή παράλληλες αξίες.
Η φωνή του Μισίρκωφ στην Ελλάδα είναι τρομερά μειοψηφική. Ας δείξουμε την ανοχή μας στη διαφορετική άποψη. Άλλωστε ο καθένας μπορεί να του απαντήσει και ήδη γίνεται κι αυτό. Πέρα από πολλούς σχολιαστές του έχει απαντήσει και ο κ.Ροϊδης του έχω απαντήσει κι εγώ όταν με εγκάλεσε γιατί χρησιμοποίησα τον όρο Σλαβομακεδόνες. Καθόλου δεν με ενόχλησε, έδωσα μια απάντηση.
Θέλω να δώσω και άλλη μια πτυχή.
Η σλαβομακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, έχει υποστεί διωγμούς, άδικους διωγμούς και αμφισβητείται από το Κράτος ακόμη και η αυταπόδεικτη ύπαρξή της. Θέλουμε να σέβονται στην Τουρκία και στην Αλβανία τις μειονότητές μας; Θέλουμε να έχουν οι εκεί Έληνες το δικαίωμα ύπαρξης και αυτοπροσδιορισμού; Ναι ασφαλώς, όλοι μας είμαστε πατριώτες, γιατί να μην θέλουμε ανάλογα πράγματα και για τις δικές μας μειονότητες; Χρωστάμε στους εκπροσώπους της σλαβομακεδονικής (μακεδονικής γι’αυτούς, δικαίωμά τους ο αυτοπροσδιορισμός, ισχύει διεθνώς) το δικαίωμα να μιλάνε και με το παραπάνω, άσχετα αν συμφωνούμε ή όχι.
Εμένα ο ισχυρισμός πως οι Σλαβομακεδόνες είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων μου φαίνεται αστείος, το ίδιο αστείος με τον ισχυρισμό πως οι Άνθιμος, Ψωμιάδης, Σαμαράς, Καρα-Τζαφέρ είναι απόγονοι του Πλάτωνα.
Αν όμως ο κ.Παπαθεμελής από το Βίσοκ
http://www.iospress.gr/mikro1997/mikro19970301.htm
θέλει να πιστεύει πως είναι απόγονος του Αριστοτέλη και ο κ.Μιχαλολιάκος της Χρυσής Αυγής πως είναι τρισέγγονος του Θερσίτη,
ή ο κ.Καραμανλής, ή ο κ.Πετσάλνικος ή ο αρχιεπίσκοπος κ.Λιάπης, ή κλπ θέλουν να πιστεύουν αυτό ή το άλλο για τους προγονους τους
γιατί να τους το απαγορεύσουμε;
Eκείνο του Μισίρκωφ:
@οι ομιλητές της γλωσσικής οικογένειας της μητρικής μακεδονικής γλώσσας ανέρχονται σε 800 εκατομμύρια…
μου φαίνεται ανεξήγητο, αλλά δεν θα τον εμποδίσω να το γράψει κι όποιος θέλει ας του απαντήσει.
Διαφωνώ κλπ αλλά θα υπερασπιστώ το δικαίωμά σου κλπ
(Βολταίρος)
Αστεία πράγματα μου φαίνονται αυτά.
Είμαστε αυτό που η συνείδησή μας μας λέει και αφήνουμε όλων τις συνειδήσεις να εκφράζονται ΕΛΕΥΘΕΡΑ.
Πάνω από όλα είμαστε συνάνθρωποι, συμπολίτες, συμπατριώτες και χρωστάμε αλληλοσεβασμό και ελευθερία λόγου ο ένας στον άλλο.
Όποιος διαφωνεί, ας απαντά με επιχειρήματα και το κοινό κρίνει.
“Όποιος διαφωνεί, ας απαντά με επιχειρήματα και το κοινό κρίνει.”
Καλά, καί πού τά βρήκε ο Μισίρκωφ τά επιχειρήματα?
Μήν τρελλαθούμε, κιόλας μέ έναν ψυχοπαθή, παράφρονα, μανιώδη μισέλληνα
καταδιωκόμενο από τήν ίδια του τήν τρέλλα! Τό ότι βρήκε καταφύγειο σ’ αυτό τό ιστολόγιο γιά νά εναπωθέτει τήν κόπρο του καί τό ότι έγινε δεκτός, δίνω συγχαρητήρια στό ιστολόγιο γιά τήν φιλανθρωπία του. Πέραν αυτού, καί λόγω τών φυσικών νόμων, υπάρχει γιά τά πάντα ένα ΤΕΛΟΣ. Η κατάρευση τού πάλαι ποτέ ποιοτικά αξιόλογου ιστολογίου είναι πλέον Μιρσικωφανής. Καί ο καθένας τραβάει τόν δρόμο του γιά καινούριες αγάπες καί φιλίες, όταν οί παλλιές μπαγιατεύσανε, κρυώσανε καί Μιρσικωμουχλιάσανε! Λυπάμαι, φίλε Λασκαράτε, αλλά αυτά που λές περί Μισίρκωφ καί άλλων πεπαλαιωμένων λεψάνων π.χ. μειονότητες σλαβο = σκλάβο- βλακομακεδόνων, μακεδόνων, βλάχων= φυλάχων καί άλλων, πλήθος ερινύων, ξεχασμένων, παγωμένων στό μαυσολείο τού βαμπίρ Μιρσίκωφ, είναι παγερή ως καί κατεψυγμένη γλώσσα.
ευτυχώς που όλος ο πλανήτης γνωρίζει όλο και περισσότερο ποιός είναι και ποιός δεν είναι εθνικιστής…
ο δε ετεροπροσδιορισμός από τους χρεοκοπημένους ελληνόφωνους εθνικιστές , Βλάχους , Τούρκους, Μακεδόνες , Αλβανούς , στους ομοεθνείς τους που σέβονται την οικογενειακή τους ταυτότητα ουδεμία αξία έχει…
η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ μιάς εθνοτικής ταυτότητας και η εκδήλωση όλων των εθνοτικών της στοιχείων ουδεμία σχέση έχει με τον εθνικισμό…
αντίθετα η ΑΡΝΗΣΗ της αναγνώρισης αποτελεί κορυφαία εκδήλωση εθνικισμού, όπως φυσικά και η δήλωση υπεροχής της προσωπικής έναντι των ταυτοτήτων των άλλων…
σε αυτά τα πλαίσια εντάσεται η ιδιοποίηση και πλαστογράφηση ΜΗ ελληνικών στοιχείων από τους ταγούς του ελληνικού εθνικισμού.
είτε αφορά την αλβανική φουστανέλλα και τον αλβανικό τσάμικο που βαπτίστηκαν ” ελληνικά ” , είτε τον τουρκικό καρσιλαμά,χασαποσέρβικο, καραγκιόζ τα οποία επίσης βαπτίστηκαν ελληνικά παρά την αντίθετη πιστοποίηση της ΟΥΝΕΣΚΟ..
αν δεν παραδεχθούμε ότι η ελληνική ταυτότητα είναι ιδεολογική, δίχως δικό της εθνοτικό περιεχόμενο δεν πρόκειται να ξεφύγουμε από την χρεοκοπία…!!!
αυτό θα γίνει όταν αντι να είμαστε φερέφωνα του ελληνικού εθνικισμού γίνουμε θιασώτες, της συνταγματικής, της ευρωπαϊκής και της διεθνούς νομικής και πολιτικής τάξης…
τις αρχές των οποίων ασπάζομαι ευλαβικά…
τότε θα διαπιστώσουμε ότι θεμελιώδης προϋπόθεση πραγματικής αλλαγής στη πατρίδα μας αποτελεί η αυτοκάθαρση και τιμωρία των φυσικών αλλά και των ηθικών αυτουργών της βαριάς μας χρεοκοπίας καθώς και της υπεύθυνης υπερεθνικιστικής ιδεολογίας…
τιμωρία νομική αλλα προπάντως ηθική και πολιτική…
για μιά Ελλάδα ευρωπαϊκή , ευημερούσα και ακμάζουσα , η οποία μαζί με τους πολίτες της σέβεται έμπρακτα όλες τις ταυτότητες των πολιτών της..
είτε εθνοτικές , τουρκική, μακεδονική,βλάχικη, αλβανική..
είτε γλωσσικές , είτε θρησκευτικές, είτε σεξουαλικές…
δίχως αυτές τις θεμελιώδεις αλλαγές η ξαναχρεοκοπία μας είναι εγγυημένη..!!!
αυτά είναι τα σχέδια μου όπως και όλης της παγκόσμιας κοινότητας , η οποία στερείται τον οβολό της για να τον δώσει στο χαϊδεμένο παιδί της, τον κάτοικο της Ελλάδος, ως ένδειξη
σεβασμού στον υψηλό αρχαίο πολιτισμό του τόπου..
εισπράτοντας ύβρεις και κάψιμο των εθνικών τους συμβόλων, όπως της γερμανικής σημαίας από χρυσαυγίτες εξ’ αντικειμένου ομοϊδεάτες μερικών σχολιαστών …
Αγαπητέ Παπούλη έχεις δίκιο.
Θα πρέπει να μπει ως κανόνας στο μπλογκ ότι στο εξής “Δεν θα αναρτώνται συστηματικά σχόλια εκτός θέματος…”
Ο κ. Μισίρκωφ, παρόλο που σέβομαι τις απόψεις του, όπως όλων, δεν είναι τελικά, παρά ένας κλασικός εθνικιστής…
(για το Μακεδονικό, δεν πρόκειται να ανοίξουμε θέμα, διότι βρίσκετε εκτός των συνόρων των ενδιαφερόντων μας, δεν θέλουμε να έχουμε σχέση ούτε με τους ντόπιους αλλά ούτε και με ξένους εθνικιστές, μην προχωρήσω άλλο την αιτιολόγηση… )
Φίλε Ρο
μην κρίνουμε εξ’ ιδίων τα αλλότρια…
και ότι λέμε να το τεκμηριώνουμε…
αντί να ρίπτουμε συκοφαντική λάσπη.
με χαρά θα διορθώσω όποια άποψή μου είναι και όχι θεωρείται εθνικιστική..
εξάλλου η κατηγορία για εθνικισμό από δεδηλωμένους εθνικιστές, μάλλον δεν λαμβάνεται υπόψη ούτε στα Δικαστήρια…
ούτε το ζήτημα είναι το Μακεδονικό, ούτε το Τουρκικό , ούτε το Αλβανικό..
το ζήτημα είναι η Δημοκρατία στο σπίτι μας και όχι στα ξένα σπίτια..
η οποία είναι δυστυχώς κατώτερη και από πολλές νεοπαγείς Δημοκρατίες…
υ.γ
συγνώμη αν ξεπέρασα τα όρια της μάλλον κολοβής σχολιαστικής δημοκρατικότητας…
αναγνωρίζω ότι πίστευα λαθεμένα και ρομαντικά για την εδώ ελευθερία του λόγου και μάλιστα με τους νομολογιακούς περιορισμούς της ΕΣΔΑ..
τέλος οι εκτός θέματος σχολιαστικές αναρτήσεις πιστεύω ότι εμπλουτίζουν τον διάλογο και τις γνώσεις μας για επίκαιρα θέματα
αγαπητέ Μισίρκωφ,
δεν σας απαγόρεψα ποτέ να εκφράσετε τις απόψεις σας, είναι δυνατόν να πιστεύετε εσείς ειδικά το αντίθετο;
Λέω και υπογραμμίζω το αυτονόητο: Αν κάποιος σχολιαστής πότε-πότε πετά και κάποιο -εκτός θέματος- σχόλιο, δεν πειράζει, αντιθέτως εμπλουτίζει – συμφωνούμε- τον διάλογο. Εάν όμως αυτό γίνεται συστηματικά, κατ’ εξακολούθηση, τότε αυτά παύουν να ανήκουν στη κατηγορία των σχολίων, είναι συστηματική ανάρτηση Ανακοινώσεων. Είναι Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου.
Το βρίσκετε σωστό;
συμφωνώ, ευχαριστώ
Αγαπητέ λασκαράτε
Δυστυχώς μόνο ο Ρο έδωσε μια απάντηση ουσίας σε αυτά που σας έγραψα. Το να μου παραθέτετε εδώ λίνκια και πληροφορίες για τον αγώνα που δίνει η εν Ελλάδι μακεδονική μειονότητα ουδόλως έχει σχέση με αυτό που παρατηρώ. Ούτε ενδιαφέρομαι να το συζητήσω στο προκείμενο
Σας το έγραψα καθαρά νομίζω : ο καθένας μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Εδώ ακόμα περισσότερο , από όσα έχω καταλάβει .. και καλώς..! . Αλλά επί του θέματος αγαπητέ φίλε…επί του θέματος και όχι ως τρολλ. Στη παγίδα του Κρίστε πέσατε και εσείς λίγα σχόλια πιό πάνω αν δεν το καταλάβατε. Και δεν πρόκειται για παρεμπίπτοντα ή τυχαία σχόλια. Ο άνθρωπος όπως θα σας δείξω λίγο παρακάτω κάνει αγώνα , έχει σύστημα και τακτική.
Αυτό λέγεται με άλλα λόγια προπαγάνδα και αυτό σας προτρέπω να δείτε. Γι αυτό και σας πρότεινα αν θέλετε να ανοίξετε μια σχετική κατηγορία όπου ο κρίστε μπορεί να “αλωνίζει” ελεύθερα , όπως και οι εθνικοί του αντίπαλοι. Εκεί θα δείτε τελικά τη “γλύκα” και τη χρησιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος όταν πλακώσουν εδώ τα άλτερ έγκος του Μισίρκωφ από την Ολυμπία και το Νάσιοναλ Πράιντ.
Θα σας δώσω λοιπόν μια πληροφορία για να καταλάβετε ότι αυτό είναι τακτική και σύστημα : Δείτε στου Σαραντάκου στο ποστ :
http://sarantakos.wordpress.com/2011/10/29/brassensparade/#comments
τα σχόλια 88 και 91 , αφού πρώτα ρίξετε μια στοιχειώδη ματιά στην εκεί συζήτηση..
Ρο
ευχαριστώ για τη κατανόηση των προθέσεων μου…
Αγαπητέ Papoylis,
στο σχόλιο 88 που μας παραπέμπεις διαβάζω μια ανακοίνωση για εκδήλωση που έγινε για κάποιο ελληνομακεδονικό λεξικό στην Αθήνα (που είναι το μεμπτό;) και βλέπω τον εκπρόσωπο του “Ουράνιου Τόξου” να λέει:
http://sarantakos.wordpress.com/2011/10/29/brassensparade/#comment-86564
«Ποια είναι η γνώμη σας για το μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου;»
«Είναι μια κακή αντιγραφή του ελληνικού εθνικισμού», είπε ο Πάβλε Βοσκόπουλος από το «Ουράνιο Τόξο» (σημ.Λασκ.:υπαρκτό κόμμα με ποσοστό το 1994, στο Νομό Φλώρινας 5,7%, παρά τις γνωστές πολύ αντίξοες συνθήκες).
Αυτό Papoylis είναι ξεκάθαρη καταδίκη του “μακεδονικού” ή “σλαβομακεδονικού”, πείτε τον όπως θέλετε (όχι όμως σκοπιανού, ο όρος είναι αστείος) εθνικισμού, από έναν άνθρωπο που κατηγορήθηκε πως τον εκπροσωπεί στη χώρα μας.
Τώρα σε αυτό που λες:
@
Ο άνθρωπος όπως θα σας δείξω λίγο παρακάτω κάνει αγώνα , έχει σύστημα και τακτική.
Αυτό λέγεται με άλλα λόγια προπαγάνδα και αυτό σας προτρέπω να δείτε. Γι αυτό και σας πρότεινα αν θέλετε να ανοίξετε μια σχετική κατηγορία όπου ο κρίστε μπορεί να “αλωνίζει” ελεύθερα , όπως και οι εθνικοί του αντίπαλοι. Εκεί θα δείτε τελικά τη “γλύκα” και τη χρησιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος όταν πλακώσουν εδώ τα άλτερ έγκος του Μισίρκωφ από την Ολυμπία και το Νάσιοναλ Πράιντ@.
Το Σύνταγμά μας δεν απαγορεύει την προπαγάνδα, όλοι κάνουν από το ΚΚΕ μέχρι την Εκκλησία.
Αν ο Μισίρκωφ κάνει προπαγανδα, κανείς δεν εμποδίζει κανέναν να του απαντήσει, εδώ τουλάχιστον.
Λασκαράτε, έγραψες «Η σλαβομακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, έχει υποστεί διωγμούς, άδικους διωγμούς και αμφισβητείται από το Κράτος ακόμη και η αυταπόδεικτη ύπαρξή της».
Έχω την γνώμη ότι είναι καλό να διευκρινιστούν κάποια σημαινόμενα, όσον αφορούν πρώτον στο «σλαβομακεδονική», δεύτερον στο «μειονότητα» και τρίτον στο «διωγμούς».
Να πω πρώτα για το τελευταίο. Πιστεύω να πρόσεξες ότι πολλές φορές αναγνώρισα απέναντι στον κ. Μισίρκωφ τα δίκαιά του ως προς το θέμα αυτό. Έτυχε παιδιόθεν να σκαλίσω το ζήτημα αυτό και μάλιστα ισχυρίζομαι μετά μανίας. Μάλιστα μιλάω για πληροφορίες από πρώτο χέρι. Ο χαρακτηρισμός «διωγμοί» είναι υπερβολικός.
Προς τούτο θα αρκεστώ σ’ ένα παράδειγμα, το οποίο θεωρώ χαρακτηριστικό. Επί δικτατορίας Μεταξά, όποιος συλλαμβάνονταν, επ’ αυτοφώρω να ομιλεί οποιαδήποτε γλώσσα πλην της ελληνικής, πλήρωνε χρηματικό επιτίμιο της τάξεως των 300 δραχμών. Όμως δεν υπήρχε εξαίρεση επ’ αυτού.
Στο χωριό μου π.χ. τα Άνω Πορρόια Σερρών, πρόσφυγας τουρκόφωνος, ονόματι Καραμπατζάκης (για την περίπτωση επαληθεύσεως), σύρθηκε στο δικαστήριο για τον λόγο αυτόν, επειδή συνελήφθη από χωροφύλακα να ομιλεί τουρκιστί. Αθωώθηκε όμως εντελώς αβασάνιστα από τον δικαστή, διότι ισχυρίστηκε ότι εξηγούσε σε κάποιον συγγενή του την μετάφραση μια πρότασης από την τουρκική στην ελληνική. Κι ότι έτυχε ο μπάτσος να πέσει πάνω στην στιγμή που ο δάσκαλος πρόφερε το τουρκικό μέρος του μαθήματος. Η αλήθεια είναι ότι έναντι της περιπτώσεως του «σλαβομακεδονικώς» φθέγγεσθαι υπήρχε μεγαλύτερη ευαισθησία του ωτός του μπάτσου. Όχι όμως και ότι στην περίπτωση αυτή το αναλογούν επιτίμιο άγγιζε τα όρια της τάξεως του διωγμού.
Αυτής περίπου της τάξεως και γενικότερα ήταν ο βαθμός του «διωγμού».
Για το δεύτερο θέμα της «μειονότητας» νομίζω ότι πρόκειται για ένα καρύδι από τα πολλά, τα οποία αφορούν στην ρήση «κάθε καρυδιάς καρύδι» συνυπήρχε στην ελληνική επικράτεια μετά το 1922. Πάντως καρύδι από ντόπιες καρυδιές.
Για το πρώτο θέμα που αφορά στην «σλαβομακεδονική», δεν είναι εδώ δυνατόν να αναπτύξω τις αποδείξεις ότι πρόκειται για διάλεκτο η οποία δεν μπορεί να σταθεί στα πόδια της αν της αφαιρέσεις τις ελληνικές και μάλιστα τις ομηρικές λέξεις, λόγω του πλατειασμού που θα απαιτηθεί.
1.Aκόμη κι αν ήταν μόνο το πρόστιμο για ομιλία της γλώσσας τους,
αυτό είναι άδικος διωγμός. Δεν δέχομαι να πληρώνουν πρόστιμο άνθρωποι γιατί μιλούν οποιαδήποτε γλώσσα. Φαντάζομαι πως κανεις μας δεν θα θέλει να πληρώνουν πρόστιμο οι Έλλληνες της οποιασδήποτε άλλης χώρας όταν μιλάνε ελληνικά, ή όταν τραγουδάνε τα τραγούδια τους.
2. Ο Σλαβομακεδόνας αρχιμανδρίτης Νικόδημος Τσαρκνιάς κυνηγήθηκε με βάσει κάποιες φωτογραφίες (δεν ξέρω αν τον αφορούσαν πράγματι) που στάλθηκαν για επιβεβαίωση της εγκυρότητάς τους στο FBI.
Ξέρεις άλλη τέτοια περίπτωση αρχιμανδρίτη που να συνέβη κάτι τέτοιο;
3.
Ομητροπολιτης Φλώρινας Αυγουστίνος κατεδάφισε σλαβομακεδονικούς ναούς με τη βοήθεια χουντικών τανκς, ενώ οι κάτοικοι τρομοκρατημένοι κλείστηκαν στα σπίτια τους. Αυτό δεν είναι διωγμός;
Συγκεκριμένα, το 1971 γκρέμισε το ναό του αγίου Παντελεήμονα στη Φλώρινα, το 1972 το ναό των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Αμύνταιο, ενώ ακολούθησαν ο άγιος Νικόλαος στο Πλατύ Πρεσπών, ο άγιος Αθανάσιος στην Καλλιθέα, η αγία Παρασκευή στην Οξιά κ.ά.
4.Ο κ.Μ.Κίσλινγκ, πολιτικός σύμβουλος της πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, που υπέβαλε την παραίτησή του με αφορμή τα γεγονότα στο Ιρακ, δήλωσε σε συνέντευξή του στον Τ.Μίχα (“Ελευθεροτυπία”, 8-3-2003) , πως όταν δημοσιεύτηκε το 1990 η έκθεση του Στέϊτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, κύριος εκπονητής της οποίας ήταν ο ίδιος, η οποία αναφερόταν στην σλαβομακεδονική μειονότητα και περιέγραφε με τα “μελανότερα χρώματα την κατάσταση των μειονοτήτων στην Ελλάδα”, οι αντιδράσεις δεξιών και κομμουνιστών υπερπατριωτών του “προκάλεσαν σοκ”.
Εγώ πάντως ντρέπομαι να κρύβω τις διώξεις αθώων ανθρώπων στο όνομα κάποιας εθνικής σκοπιμότητας.
5. Ξεχνάς τους Σλαβοκομμουνιστές κομμουνιστές πολιτικούς πρόσφυγες που εξορίστηκαν από την πατρίδα τους και χάσανε τις περιουσίες τους; Αυτός δεν είναι διωγμός; Χωρίστηκαν γονείς από τα παιδιά τους. Αυτό δεν είναι κτηνωδία;
Ιδού τι δηλώνει ο κ.Λοβέρδος:
http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=12245
Ερώτηση Δημοσιογράφου: O περίφημος νόμος Γεννηματά που επέτρεπε τον επαναπατρισμό των κομμουνιστών προσφύγων του Εμφυλίου απέκλειε από την κατηγορία αυτή τους «αλλογενείς». Σκέπτεστε να τον αλλάξετε όταν έρθετε στην εξουσία;
Απ.: «Πιστεύω ότι όσα υπόλοιπα χρωστάμε από την εποχή του Εμφυλίου πρέπει να εξαλειφθούν. Είχαμε λάβει απόφαση το 2003 να κάψουμε τα κόκκινα δελτία, δηλαδή τα δελτία των ανθρώπων σλαβομακεδονικής καταγωγής των οποίων απαγορεύεται η έλευση στην Ελλάδα. Αν αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι θα εγείρουν αξιώσεις σχετικά με παλαιές περιουσίες, μπορούν να πάνε στα δικαστήρια να τις διεκδικήσουν. ……….
Περιορίζομαι σε αυτά.
http://emfilios.blogspot.com/2011/02/1131947.html
εφ. «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ», 5/11/1946, σελ. 1
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.ΝΟΕΜΒΡΗΣ.
ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
Ο μοναρχοφασισμός πολεμά με λύσσα τη συμφιλίωση. Το μοναδικό του όπλο φυσικά είνε ο διωγμός του λαού που έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Η πρώτη κατοχή, όλοι λένε, δεν είνε τίποτε μπροστά στην αγγλική. Εδώ και δέκα μέρες έχουμε πογκρόμ στη Θεσσαλονίκη. [….]
Ο εξοντωτικός διωγμός χτυπά ιδιαίτερα τη σλαβομακεδονική μειονότητα. Προχθές τελείωσε η δίκη της Έδεσσας. Δικάστηκαν τρεις Σλαβομακεδόνες σε θάνατο και άλλοι 20 σε βαριές ποινές παρ’ όλο που αποδείχτηκε ότι παλεύουν κατά του αυτονομιστικού κινήματος και ζητάνε ισοτιμία, ισονομία, ισοπολιτεία. Ο μοναρχοφασιστικός τύπος βάζει ξανά ζήτημα να φύγουν οι Σλαβομακεδόνες και ο γνωστός Μόδης ανέλαβε να οργανώση «θεωρητικά» ολόκληρη εκστρατεία κατά των Σλαβομακεδόνων.
Καλώς Λ.
ανοίχτε του τότε και μια κατηγορία και αφήστε τον άνθρωπο να προβάλλει τις ιδέες του εκεί και να τις συζητά με κάθε ενδιαφερόμενο. Για να δούμε τότε και πόσα χιτς θα πιάσει. Γιατί εμπλεκόμενος στο κυρίως ιστολόγιο και όπου του καπνίσει δεν χρειάζεται να εξασφαλίσει αναγνωσιμότητα… την έχει ( λόγω υμών ) δεδομένη
Στα πλαίσια της ανοχής σας επομένως πρέπει να τρώω σε κάθε επόμενο ποστ ( οιουδήποτε θέματος ) τα αναμασήματα του καλού αυτού κυρίου.
Δεν θα θέλατε όμως να αρχίσω και εγώ το ίδιο βιολί σε κάθε επόμενο ποστ σας , διαπρύσιος κήρυξ της απελευθέρωσης των χανσενικών αγελάδων από τα δεσμά της αποικιοκρατίας.. έτσι.
Ούτε να εμφανιστεί εδώ κάποιος άλλος θεοπυροβολημένος και να υποστηρίζει συστηματικά τα δικαιώματα των αμοιβάδων στο ομοφυλοφυλικό έρωτα ….
Η επιφύλαξη μου είναι διαδικαστική , γιατί αν έχω καταλάβει καλά εδώ είναι ιστολόγιο που έχει και πείρα και διαδικασίες και κάποιες βασικές αρχές.
Τέλος είναι φανερό από την απάντηση σου αγαπητέ Λ. ότι ΔΕΝ κατάλαβες γρύ για το λόγο που λινκάρησα εδώ τα σχόλια από του Σαραντάκου.
Και βέβαια δεν έχω λόγο να πιαστώ σε συζήτηση με το κρίστε … ας του απαντούν άλλοι
Το μόνο που ήθελα να προτείνω είχε διαδικαστική σημασία και αντίστοιχο στόχο. Ας μείνω επομένως στη δική μου αντίληψη ( προφανώς απηρχαιωμένη ) για το ιστολογείν που λέει ότι συνήθως μπαίνουμε να σχολιάσουμε σε ξένο ιστολόγιο εντός του προκειμένου…
Η υπεράσπιση των πέρσι ψόφησε φέτος βρόμισε
καταδιωκώμενων σκοπιανών
είναι πρωτεύον ζήτημα για κάποιους,
ενώ η απέλαση π.χ.των Ελλήνων της Πόλης-αφού έτσι τίθεται το ζήτημα-
και η δήμευση των περιουσιακών τους στοιχείων,όχι…
Συγκρατώ την ουσία:
”το Σύνταγμα δεν απαγορεύει την προπαγάνδα”
και ”εδώ τουλάχιστον”
μπορούμε να την ασκήσουμε!
Με επιχειρήματα βεβαίως!
Τώρα τι θέσεις και τι επιχειρήματα διαθέτει μια προπαγάνδα!
είναι έξω από το σύνορο των ενδιαφερόντων μου!
Ας ασχοληθούν αυτοί που τα παραπάνω είναι μέσα από το σύνορο
των ενδιαφερόντων τους!
Λασκαράτε έγραψες «(1.Aκόμη κι αν ήταν μόνο το πρόστιμο για ομιλία της γλώσσας τους,
αυτό είναι άδικος διωγμός. Δεν δέχομαι να πληρώνουν πρόστιμο άνθρωποι γιατί μιλούν οποιαδήποτε γλώσσα. Φαντάζομαι πως κανεις μας δεν θα θέλει να πληρώνουν πρόστιμο οι Έλληνες της οποιασδήποτε άλλης χώρας όταν μιλάνε ελληνικά, ή όταν τραγουδάνε τα τραγούδια τους.»
Συγνώμη δηλαδή, εξέλαβες ότι συμφωνώ με την αθλιότητα αυτή; Μα τόσες και τόσες φορές τόνισα εδώ μέσα ότι έκανα μακροχρόνιο αγώνα για να ξεψαρώσω του Μακεδόνες του νομού Σερρών να τραγουδήσουν τα τραγούδια τους στην διάλεκτό τους. Για την χρήση της διαλέκτου στην καθημερινή ζωή τους δεν χρειάστηκε κάτι ανάλογο διότι την μιλούσαν δίχως καμμιά αναστολή.
Όσο για τον Αυγουστίνο, συμφωνώ ότι τα έπραξε όπως τα λες, αλλά δεν επρόκειτο για τον κανόνα. Αφού ξέρεις ότι ο άνθρωπος ήταν πυροβολημένος. Έχεις δίκιο στο ότι παρέλειψα να αναφέρω την ακραία αυτή περίπτωση. Θα ήταν όμως υπερβολή να την γενικεύσουμε.
Τέλος πάντων είμαι από τους λίγους που ανάφερα εδώ μέσα στα ίσια ότι οι άνθρωποι αυτοί υπέφεραν εξ αιτίας των ανόητων κρατικών και ιδίως θρησκευτικών αρχών.
Απορώ λοιπόν για ποιόν λόγο παρεξήγησες τα λεχθέντα μου, από την στιγμή που τα είπα όλα με τα’ όνομά τους. Εξ άλλου τα διαδικτυακώς κατατεθέντα μένουν.
Δεν σε παρεξήγησα, ξέρω πολύ καλά πως έχεις αναγνωρίσει ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν υποστεί άδικες συνέπειες και θεωρώ πως υπερασπίζεσαι και συ την ελευθερία του λόγου.
Η διαφωνια μας είναι ίσως στο βαθμό ανοχής μας στη διαφορετική άποψη, έστω και την εκτός θέματος, ειδικά αν αυτή είναι μειοψηφική και καταδιωγμένη.
Προπαγάνδα
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Γαλλική προπαγανδιστική καρτ ποστάλ του Α’Π.Π. που απεικονίζει τον Κάιζερ Γουλιέλμο τον Β’ να τρώει τον πλανήτη
Προπαγάνδα είναι η παρουσίαση ενός μηνύματος με έναν συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπούς. Ετυμολογικά, προπαγάνδα σημαίνει «διάδοση μίας φιλοσοφίας ή άποψης». Ιστορικά, ο όρος χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον εντός πολιτικού συγκειμένου και ιδιαίτερα αναφορικά με συγκεκριμένες κινήσεις που προωθούνται από κυβερνήσεις ή πολιτικές ομάδες. Το προπαγανδιστικό μήνυμα διαφέρει από την γενικότερη διαφήμιση στο ότι περιέχει τρανταχτές και επιτηδευμένες ψευδολογίες ή/και παραλείπει τέτοιον όγκο αληθειών/γεγονότων σχετικών με το θέμα που καθίσταται έντονα παροδηγητικό.
Πίνακας περιεχομένων
1 Σκοπός της προπαγάνδας
2 Είδη προπαγάνδας
2.1 Τεχνικές διάδοσης προπαγάνδας
3 Πηγές
[Επεξεργασία] Σκοπός της προπαγάνδαςΣκοπός της προπαγάνδας είναι να αλλάξει δραστικά τις απόψεις των άλλων αντί απλώς να μεταδώσει γεγονότα. Για παράδειγμα, η προπαγάνδα μπορεί να επιστρατευτεί προκειμένου να προϊδεάσει θετικά ή αρνητικά σε σχέση με κάποια ιδεολογική θέση, αντί να παρουσιάσει την ίδια την θέση. Η προπαγάνδα διαφοροποιείται από την «κανονική» επικοινωνία, επειδή επιδιώκει να διαμορφώσει απόψεις με έμμεσες και συχνά δόλιες μεθόδους. Για παράδειγμα, η προπαγάνδα συχνά μεταδίδεται με τέτοιον τρόπο ώστε να προκαλεί ισχυρά συναισθήματα και αυτό το κάνει κυρίως με το να υπονοεί παράλογες (μη ενορατικές) σχέσεις μεταξύ ιδεών.
Η επίκληση στο συναίσθημα είναι ίσως η πιο απροκάλυπτη μέθοδος προπαγάνδας, αφού υπάρχουν πολλές άλλες μέθοδοι, λιγότερο φανερές και μάλιστα δόλιες. Για παράδειγμα, η προπαγάνδα μπορεί να διαδίδεται έμμεσα. Μπορεί να μεταδίδεται ως εύλογη προκατάληψη εντός μιάς φαινομενικά ισορροπημένης και δίκαιης δημόσιας συζήτησης ή επιχειρηματολογίας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί ακόμη καλύτερα σε συνδυασμό με την μέθοδο μετάδοσης ειδήσεων των μέσων μαζικής επικοινωνίας.
Ιδού ένα υποθετικό παράδειγμα όπου υποτίθεται ότι αντιπαρατίθενται αντίθετες απόψεις: το γεράκι λέει: «Πρέπει να παραμείνουμε στην πορεία μας»· και το περιστέρι απαντά: «Ο πόλεμος απέβη καταστροφικός και απέτυχε». Τότε το γεράκι αποκρίνεται: «Στον πόλεμο τα πράγματα σπάνια πηγαίνουν ομαλά, και δεν πρέπει να επιτρέπουμε σε ένα κώλυμα να μειώνει την αποφασιστικότητά μας». Τότε το περιστέρι ανταπαντά: «Τα κωλύματα είναι κωλύματα και οι αποτυχίες είναι αποτυχίες». Όπως φαίνεται από το παράδειγμα, πουθενά δεν εξετάζεται το αν ο πόλεμος είναι τελικά νόμιμος και θεμιτός. Λακωνικά, συνοπτικά και απλουστευτικά σχόλια ονομάζονται sound bites. Όταν σε έναν δημόσιο διάλογο (που να αφορά ένα ζήτημα υπό επιχειρηματολογία που πράγματι να χρήζει διαλόγου) οι συνδιαλεγόμενοι εκφέρουν επιχειρήματά που πηγάζουν από τις ίδιες βασικές προϋποθέσεις, αλλά δίνουν την εντύπωση ότι πρεσβεύουν αντίθετες απόψεις, τότε ο διάλογος εμμέσως κατηχεί αυτές τις προκαταλήψεις ως απρόσβλητες αλήθειες, καθιστώντας τις κοινώς αποδεκτά δεδομένα για το εν λόγω ζήτημα.
Η μέθοδος της προπαγάντας είναι επίσης βασική όσον αφορά και το τι θα σημαίνει «προπαγάνδα» σε κάθε περίπτωση. Ένα μήνυμα δεν πρέπει να είναι απαραιτήτως ψευδές για να αποτελεί προπαγάνδα. Στην πραγματικότητα, τα μηνύματα της σύγχρονης προπαγάνδας δεν είναι κραυγαλέα ψευδή. Ωστόσο, ακόμη και αν το μήνυμα μεταδίδει μόνον «αληθείς» πληροφορίες, αυτές συνήθως περιέχουν φατριακούς προϊδεασμούς και δεν εκθέτουν το μήνυμα με πλήρη και ισορροπημένο τρόπο. Ένα επιπρόσθετο χαρακτηριστικό της προπαγάνδας είναι ό μεγάλος όγκος της. Δηλαδή, ένας προπαγανδιστής μπορεί να προσπαθήσει να επηρεάσει τις γνώμες με το να κάνει το μήνυμά του να ακουστέι σε όσο περισσότερα μέρη γίνεται και όσο πιο συχνά γίνεται. Σκοπός αυτής της προσέγγισης είναι (α) να ενισχύσει τις ιδέες του μέσω επανάληψης και (β) να καταπνίξει όλες τις εναλλακτικές ιδέες.
Στα ελληνικά, η λέξη «προπαγάνδα» φέρει έντονα αρνητική (καθώς και πολιτική) χροιά, μολονότι αυτό δεν ίσχυε πάντοτε.
[Επεξεργασία] Είδη προπαγάνδαςΤο modus operandi της προπαγάνδας είναι παρόμοιο με αυτό της διαφήμισης. Για την ακρίβεια, η διαφήμιση μπορεί και να οριστεί ως προπαγάνδα υπέρ κάποιου συγκεκριμένου προϊόντος. Η λεξη προπαγάνδα αφορά κυρίως πολιτικούς ή εθνικιστικούς σκοπούς και την προώθηση αντιστοίχων ιδεών. Η προπαγάνδα σχετίζεται επίσης με εκστρατείες πληροφόρησης από μέρους των κυβερνήσεων, οι οποίες στοχεύουν στην προώθηση ή στην αποθάρρυνση συγκεκριμένων πρακτικών (βλέπε χρήση ζωνών ασφαλείας, κάπνισμα, κλπ). Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, ο χαρακτήρας της προπαγάνδας παραμένει πολιτικός. Η προπαγάνδα μπορεί να λαμβάνει χώρα με φυλλάδια, αφίσες, μέσω τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών ή και άλλων μέσων.
Εντός στενότερων σημειολογικών πλαισίων, ως προπαγάνδα εννοείται ένα σύνολο πληροφοριών οι οποίες είναι επίτηδες παροδηγητικές ή ψευδείς, προκειμένου να υποστηρίξουν πολιτικές σκοπιμότητες ή να προστατεύσουν τα συμφέροντα αυτών που κατέχουν την εξουσία. Ο προπαγανδιστής επιδιώκει να μεταλλάξει τον τρόπο με τον οποίο το ευρύ κοινό αντιλαμβάνεται ένα ζήτημα ή μία ορισμένη κατάσταση, ώστε οι αντιδράσεις και οι προσδοκίες του να εξυπηρετούν πλέον τα συμφέροντα της οντότητας που αντιπροσωπεύει ο προπαγανδιστής. Ως τέτοια, η προπαγάνδα συνάδει με την λογοκρισία, η οποία επιτυγχάνει τον ίδιο στόχο με την διαφορά ότι δεν επιδιώκει να γεμίσει την διάνοια του κοινού με «εγκεκριμένες» πληροφορίες, αλλά εμποδίζει την μετάδοση αντιμαχόμενων ιδεολογιών. Αυτό που ξεχωρίζει την προπαγάνδα από άλλες μορφές συνηγορίας είναι ότι ο προπαγανδιστής είναι πρόθυμος να αλλάξει την άποψη του κοινού μέσω σύγχυσης και εξαπάτησης και όχι μέσω πειθούς και κατανόησης. Επιπλέον, οι ηγέτες κάποιας οργάνωσης μπορεί να γνωρίζουν ότι οι πληροφορίες είναι μονόπλευρες ή αναληθείς αλλά αυτό ίσως δεν ισχύει για τα μέλη της οργάνωσης που συμμετέχουν στην διάδοση της προπαγάνδας.
Σε ό,τι αφορά τις θρησκευτικές αποχρώσεις του, ο όρος «προπαγάνδα» χρησιμοποιείται ευρέως σε διαξιφισμούς αναφορικά με νέα θρησκευτικά κινήματα τόσο από τους υπερασπιστές όσο και από τους διώκτες τους. Οι τελευταίοι τα αποκαλούν σέκτες/αιρέσεις. Οι ακτιβιστές των αντισεκταριάνιστικών/αντιαιρετικών κινημάτων κατηγορούν τους ηγέτες των θεωρούμενων αιρέσεων ότι χρησιμοποιούν προπαγάνδα προκειμένου να προσυλητίσουν οπαδούς. Κάποιοι κοινωνιολόγοι, όπως ο Τζέφρι Χάντεν και οι επιστήμονες της CESNUR κατηγορούν το αντι-αιρετικό κίνημα, καθώς και τα πρώην μελή αποκαλούμενων αιρέσεων, τα οποία έγιναν στεντόρειοι κριτικοί τους, ότι οι κατηγορίες τους στερούνται βάσης.[1], [2]
[Επεξεργασία] Τεχνικές διάδοσης προπαγάνδαςΤυπικά για τη διάδοση προπαγανδιστικών μηνυμάτων χρησιμοποιούνται ειδησεογραφικά πρακτορεία, κυβερνητικές δηλώσεις και αναφορές, ιστορικές αναθεωρήσεις, junk science, βιβλία, φυλλάδια, προπαγανδιστικές ταινίες, το ραδιόφωνο, η τηλεόραση και αφίσες. Στην περίπτωση των μέσων μαζικής ενημέρωσης προπαγανδιστικά μηνύματα μπορούν να διαδοθούν μέσω ειδήσεων, ενημερωτικών αλλά και άλλων εκπομπών, καθώς και διαφημιστικών μηνυμάτων.
————————————————————————————————————————————-
“Το προπαγανδιστικό μήνυμα διαφέρει από την γενικότερη διαφήμιση στο ότι περιέχει τρανταχτές και επιτηδευμένες ψευδολογίες ή/και παραλείπει τέτοιον όγκο αληθειών/γεγονότων σχετικών με το θέμα που καθίσταται έντονα παροδηγητικό.”
παρακαλώ σε αποστολή οποιασδήποτε ψευδολογίας που ανέρτησα..
σχετικά με την πολιτιστική γενοκτονία, την εθνοκάθαρση και γενικότερα τις απίστευτες διώξεις των Μακεδόνων της Ελλάδος , μπορείτε να ανατρέξετε στο βιβλίο ” Απαγορευμένη Γλώσσα ” του Κωστόπουλου , όπου περιγράφετε απειροελάχιστο μέρος των σχετικών διώξεων…
εκ μέρους κυρίως του ελληνικού κράτους, των ελληνικών κομμάτων συμπεριλαμβανομένου του ΚΚΕ που έκανε όργια στον Εμφύλιο και γενικότερο της εθνικιστικής θρησκόληπτης ελληνικής κοινωνίας…
διώξεις που συνεχίζονται μέχρι σήμερα με τους πανταχού παρόντες Έλληνες κρατικοδίαιτους εθνικιστές..
Το έχω διαβάσει, περιγράφει τρομερά πράγματα που ντροπιάζουν την Ελλάδα, όλα ντοκουμενταρισμένα.
Ίσως ο eklag να μπορεί να τα διαψεύσει;
γιατί κανείς Ελληναράς δεν το τόλμησε.
http://www.bibliorama.gr/book.asp?cid=343
Απαγορευμένη Γλώσσα
Περίπου ένας στους τρεις κατοίκους της ελληνικής Μακεδονίας είχε το 1912 ως μητρική του γλώσσα τα σλαβομακεδονικά. Το 1965, υπηρεσιακές εκθέσεις εκτιμούσαν σε 130-150.000 τους σλαβόφωνους κατοίκους τριών μονάχα νομών (Φλώρινας, Καστοριάς και Πέλλας). Στις αρχές του 21ου αιώνα, τα “ντόπικα” εξακολουθούν να μιλιούνται σε μεγάλο μέρος της Βόρειας Ελλάδας. Η εξάλειψη αυτής της σλαβογλωσσίας θεωρήθηκε ευθύς εξαρχής -και παρέμεινε ώς τις μέρες μας- ο μείζων “εθνικός στόχος” στην περιοχή. Για την επίτευξή του στρατεύτηκε όλος ο κρατικός μηχανισμός, από την κορυφή της διοικητικής ιεραρχίας μέχρι τον απλό χωροφύλακα ή δάσκαλο. Αντίθετα απ” ό,τι ισχυρίζεται η κυρίαρχη ιστοριογραφία, η περίοδος της μεταξικής δικτατορίας δεν αποτέλεσε τη μοναδική εποχή δίωξης του “τρισκατάρατου ξενικού ιδιώματος”, αλλά την κορύφωση μιας πολιτικής που κράτησε δεκαετίες. Η απαγορευμένη γλώσσα παρακολουθεί αυτή την πολιτική καταστολής, τρομοκράτησης, χλευασμού και “εθνικής” κινδυνολογίας στη διαχρονική της εξέλιξη, από τις αρχές του 20ού αιώνα έως σήμερα. Για τη συγγραφή της χρησιμοποιήθηκε ένας μεγάλος αριθμός από αδημοσίευτα ντοκουμέντα, πολλά από τα οποία έρχονται στο φως για πρώτη φορά. Οκτώ χρόνια μετά την αρχική έκδοσή του από τις εκδόσεις Μαύρη Λίστα, το βιβλίο του Τάσου Κωστόπουλου “Η απαγορευμένη γλώσσα. Κρατική καταστολή των σλαβικών διαλέκτων στην ελληνική Μακεδονία” κυκλοφορεί ξανά, σε 4η έκδοση, από τις εκδόσεις Βιβλιόραμα. Αντικείμενό του είναι οι κρατικοί και παρακρατικοί σχεδιασμοί ενός ολόκληρου αιώνα για την εξάλειψη του “τρισκατάρατου ξενικού ιδιώματος” των σλαβόφωνων κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και η πολιτική διατεταγμένης σιωπής που επιβλήθηκε όσον αφορά το συγκεκριμένο “πρόβλημα” κατά τις μεταπολεμικές δεκαετίες. Εκτός από την προϋπάρχουσα ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, για τη συγγραφή του βιβλίου χρησιμοποιήθηκε μεγάλος αριθμός από αδημοσίευτα υπηρεσιακά ντοκουμέντα από διάφορα αρχεία και τη δημοσιογραφική έρευνα του συγγραφέα. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου (“Τα στοιχεία του ”προβλήματος””) καταπιάνεται με τα μεγέθη της σλαβόφωνης πληθυσμιακής ομάδας της ελληνικής Μακεδονίας πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους και μετά τις ανταλλαγές πληθυσμών της δεκαετίας του ”20. Στη συνέχεια παρουσιάζεται συνοπτικά η διεθνής και εγχώρια επιστημονική συζήτηση για τα χαρακτηριστικά, την αυτοτέλεια και την ονομασία της σλαβομακεδονικής γλώσσας. Το δεύτερο κεφάλαιο (“Σλαβογλωσσία και εθνικά κόμματα”) ασχολείται με τη γλωσσική διάσταση της εθνικής διαμάχης στον ευρύτερο μακεδονικό χώρο πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους. Ακολουθούν: * Η καταγραφή της εθνικιστικής κινδυνολογίας περί “επικινδυνότητας” της σλαβοφωνίας στις παραμεθόριες ελληνικές επαρχίες, με έμφαση στις σχετικές επιδόσεις των αθηναϊκών ΜΜΕ και την αντανάκλασή τους στις τοπικές κοινωνίες (Κεφάλαιο 3ο, “”Καρκίνωμα δια την Ελλάδα””) * Η σκιαγράφηση των κυβερνητικών προσπαθειών της τριετίας 1924-1926 για τακτοποίηση του μειονοτικού ζητήματος σε διακρατική βάση υπό την αιγίδα της Κοινωνίας των Εθνών (Κεφάλαιο 4ο, “Το Πρωτόκολλο της Γενεύης και το Abecedar”) * Η περιγραφή των ποικίλων εκδοχών της αφομοιωτικής πολιτικής που υιοθέτησαν οι κρατικές υπηρεσίες και τα εθνικιστικά σωματεία στα χρόνια του Μεσοπολέμου (κεφάλαιο 5ο, “Η ”ήπια” αφομοίωση”). Η μεταξική πολιτική της γενικευμένης καταστολής της σλαβοφωνίας και οι περιπέτειες της δεκαετίας του ”40, με κατάληξη την ατελή εθνοκάθαρση του 1945-49, είναι το αντικείμενο του έκτου και του εβδόμου κεφαλαίου (“Η τρομοκρατία του ”Νέου Κράτους”” και “Το ”ιδίωμα” στα χρόνια της θύελλας”). Τα επόμενα δυο κεφάλαια (“Το ”ανύπαρκτο” ζήτημα” και “Ελλάς Ελληνοφώνων Χριστιανών”) αποκαλύπτουν -με τη βοήθεια υπηρεσιακών εγγράφων- ότι, παρά την επίσημη πολιτική της σιωπής, στην πράξη η αφομοιωτική εξόρμηση κλιμακώθηκε μετά τον πόλεμο. Εκτενής αναφορά γίνεται στις δημόσιες ορκομωσίες ολόκληρων ν χωριών ότι δεν πρόκειται να ξαναμιλήσουν τη μητρική τους γλώσσα (1959), στην αφειδή διάθεση μυστικών κονδυλίων προς κάθε λογής “εθνικούς συλλόγους” ή υπηρεσίες που είχαν επιφορτιστεί με την καταπολέμηση του “ιδιώματος”, και στους υπηρεσιακούς σχεδιασμούς της χούντας για περιορισμό της σλαβογλωσσίας “εις το ελάχιστον εντός 5 ετών”. Ας σημειωθεί εδώ ότι υπηρεσιακές εκθέσεις εκτιμούσαν το 1965 τους σλαβόφωνους Μακεδόνες τριών μονάχα νομών (Φλώρινας, Καστοριάς και Πέλλας) σε 130-150.000. Οι εξελίξεις μετά το 1974 καλύπτονται από το δέκατο κι ενδέκατο κεφάλαιο, που τιτλοφορούνται “Η αργόσυρτη Μεταπολίτευση” και “Τον καιρό των συλλαλητηρίων”. Ιδιαίτεραη προσπάθεια καταβάλλεται για την περιγραφή των ενδοϋπηρεσιακών ζυμώσεων που οδήγησαν στην ανολοκλήρωτη (και σε μεγάλο βαθμό ανομολόγητη) αλλαγή πολιτικής του ελληνικού κράτους μετά το 1995, κάτω απ” τη διπλή πίεση του νέου μεταψυχροπολεμικού διεθνούς κλίματος και της εμφάνισης ενός μειοψηφικού αλλά υπαρκτού μειονοτικού κινήματος στο εσωτερικό των σλαβόφωνων κοινοτήτων της Βόρειας Ελλάδας. Το δωδέκατο κεφάλαιο (“Τα ”εθνικώς ύποπτα” πανηγύρια”) καταπιάνεται τέλος με μια επιμέρους αλλά κρίσιμη διάσταση του ζητήματος: την εχθρική αντιμετώπιση του σλαβομακεδονικού λαϊκού πολιτισμού, και συγκεκριμένα της τοπικής μουσικοχορευτικής παράδοσης, από τα διοικητικά όργανα και τους ιδεολογικούς μηχανισμούς του ελληνικού κράτους. Η Απαγορευμένη Γλώσσα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Μάρτιο του 2000, την επαύριο της εθνικιστικής υστερίας των μεγάλων συλλαλητηρίων για το “σκοπιανό”. Η υποδοχή της υπήρξε εξαιρετικά θετική και τρεις διαδοχικές εκδόσεις εξαντλήθηκαν μέσα σε μια τετραετία. Εξαίρεση αποτέλεσε η καμπάνια του περιοδικού “Πολιτικά Θέματα”, που με πρωτοσέλιδο αφιέρωμά του (14.7.2000) και σειρά άρθρων του επιχείρησε να αναδείξει σε πολιτικό σκάνδαλο την “υποκλοπή” από το συγγραφέα του πλούσιου αρχειακού υλικού πάνω στο οποίο βασίστηκε το βιβλίο. Τα σχετικά δημοσιεύματα έφτασαν να κάνουν λόγο για “τριψήφιο αριθμό εγγράφων ”Ειδικής Χρήσεως” (αυτά που στα αρχεία των διαφόρων χωρών τα ”μπλοκάρουν” για πολλά χρόνια, αφού περιέχουν πολύ ευαίσθητα θέματα της πολιτικής τους)”, παραδεχόμενα ταυτόχρονα ότι “είναι τόσο εμπεριστατωμένη η εργασία αυτή ώστε, εάν δεν είχε προκλητικό ανθελληνικό περιεχόμενο και κακόβουλες τοποθετήσεις, θα μπορούσε να συστηθεί για Βραβείο Ακαδημίας”! Πρωταγωνιστής της εκστρατείας κατά του βιβλίου ήταν ο συνεργάτης του περιοδικού, πρόεδρος της “Εταιρείας Μελέτης Ελληνικής Ιστορίας” και πάλαι ποτέ υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Ν.Δ., Γεράσιμος Αποστολάτος. Το ζήτημα έφερε στη Βουλή ο τότε βουλευτής της Ν.Δ. (και νυν Υπουργός Δικαιοσύνης) Σωτήρης Χατζηγάκης, με ειδική ερώτησή του (3844/14.10.2000) στην οποία -υιοθετώντας ακόμη και τις διατυπώσεις του αρχικού δημοσιεύματος των “Πολιτικών Θεμάτων”- ζητούσε να πληροφορηθεί “εάν επιβεβαιώνεται το περιεχόμενο του συγκεκριμένου δημοσιεύματος περί της διαρροής 350 απορρήτων εγγράφων της εξωτερικής μας πολιτικής προς τα γραφεία ανθρώπων, οι οποίοι επιδιώκουν να πλήξουν τη χώρα και τα εθνικά μας συμφέροντα”, “με ποιον τρόπο” αποκτήθηκαν “αυτά τα έγγραφα από τις ίδιες τις υπηρεσίες του Υπουργείου και πότε” και “τι έπραξε η ηγεσία του ΥΠΕΞ για την επιστροφή τους [sic] στα αρχεία του Υπουργείου και τον καταμερισμό ευθυνών στους υπεύθυνους”. Την απάντηση στο βουλευτή της Ν.Δ. έδωσε ο τότε υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Παπανδρέου, επαναφέροντας το υποτιθέμενο “σκάνδαλο” στις πραγματικές του διαστάσεις (30.11.2000). Η επανακυκλοφορία του βιβλίου κρίθηκε επιβεβλημένη, σε μια συγκυρία κατά την οποία το Μακεδονικό επανέρχεται στο προσκήνιο της πολιτικής ζωής της χώρας και τα παλιότερα σλαβοφοβικά και σλαβοφάγα ιδεολογήματα της παραδοσιακής εθνικοφροσύνης ξανακάνουν την εμφάνισή τους στο δημόσιο λόγο. Η διαλεύκανση των “λευκών σελίδων” της πρόσφατης ιστορίας μας συνιστά άλλωστε απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε εποικοδομητική συζήτηση πάνω στα λεγόμενα “εθνικά μας θέματα” – με πρώτο και καλύτερο το ζήτημα που, από “ανύπαρκτο”, αναγορεύτηκε εν μία νυκτί σε επίκεντρο της εσωτερικής κι εξωτερικής πολιτικής του τόπου.
Οι πολίτες αγωνιούν για τις ζωές τους και τα όρνεα ως-φύσει-οφείλουν
στριμώχνονται για μεζεδάκι απ’ το πτώμα.
Οι υποστηρικτές τους-πάντα υπάρχουν-
διατείνονται ότι υπερασπίζονται το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού ορνέων
ως και οι σχετικές διατάξεις σαφώς ορίζουν.
Η χώρα έχει πικρή εμπειρία Τυράννων
-η αρνητική χροιά της λέξεως δεν ίσχυε από πάντοτε-
κι ας ελπίσουμε ότι είναι σε θέση να εντοπίζει πια τους ευδιάκριτους!
τουλάχιστον…
Eklag, θαυμάζω την αμερόληπτη αντιμετώπισή σας των ορνέων της φύσεως – πλάσματα δικά της κι αυτά– για τα οποία φροντίζει να διαθέτει τροφή που και που. Ξέρετε είναι πολύ χρήσιμα για την ισορροπία της πανίδας της, μηδέ εξαιρουμένης και της ανθρωπίνης, ούτως ειπείν.
Και είναι ευσεβές απέναντί της το ενδιαφέρον προς τα ζώα της αυτά, επειδή τυγχάνουν υπό εξαφάνιση στον χώρο της ελληνικής επικράτειας, όπως ισχυρίζονται οι οικολογικές ομάδες που τα μελετούν. Αν μη τι άλλο λειτουργούν κι ως επαληθευτικός παράγων περί της υπάρξεως ή μη πτωμάτων σε κάθε περιοχή. Ιδίως δε περί των «εν δυνάμει» τοιούτων.
σύμφωνα με παγκόσμιας αναγνώρισης γλωσσολόγους η σύγχρονη μακεδονική γλώσσα αποτελεί τον πυρήνα των σλαβικών γλωσσών, κυρίως λόγω του θεσσαλονικιώτικου κυριλλικού αλφαβήτου..
αυτή την άποψη πρεσβεύει και διδάσκει εξαίρετη και προπάντως έντιμη ΑΣΤΗ ελληνίδα πανεπιστημιακός , σύζυγος πρέσβη , ανηψιού του π.Ράλλη…
η οποία βρέθηκε επανειλημμένα στο στόχαστρο του φασιστικού μπλόγκ, από το οποίο διώχθηκε…
και για την οποία , όπως και για κάθε ΕΝΤΙΜΟ επιστήμονα ουδεμία σχέση έχει η απήχηση των απόψεων του, αφού τον μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η τεκμηριωμένη και επαληθευόμενη άποψή του.
τώρα σε σχέση με τους ομιλητές της γλωσσικής ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ της μακεδονικής γλώσσας , στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ρωσική, η ουκρανική, η λευκορωσική, η πολωνική, η τσέχικη,η σλοβάκικη, η σλοβενική,η κροάτικη, η σέρβικη, η βουλγάρικη .
αυτοί ανέρχονται σε τουλάχιστον 800 εκατομμύρια ομιλητές παγκοσμίως..
για δε το μεγαλύτερο μέρος αυτών των ομιλητών είναι ΜΗΤΡΙΚΗ γλώσσα..
σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ με την σύγχρονη ελληνική η οποία είναι ΞΕΝΗ γλώσσα , με εξαίρεση φυσικά τα κυρίαρχα τουρκικά γλωσσικά δάνειά της…
λατινοιταλική γλώσσα δεν υπάρχε, παρά ΜΟΝΟ ιταλική..
ούτε λατινορουμανική..παρά μόνο ρουμανική
αντίστοιχα σλαβορωσική, σλαβοπολωνική..
παρά μόνο ρωσική και πολωνική αντίστοιχα..
έτσι είναι ΑΝΕΝΤΙΜΟ να μην ισχύει το ίδιο και για την μητρική γλώσσα των σύγχρονων Μακεδόνων , την μακεδονική..
οι οποίοι Μακεδόνες ΔΕΝ είναι : αρχαίοι , σλάβοι, βούλγαροι, έλληνες, σέρβοι, αλβανοί..
είναι ΜΟΝΟ Μακεδόνες…
πόσες φορές ακόμα θα πρέπει να ΔΙΑΨΕΥΣΟΥΜΕ ότι κανένας σύγχρονος Μακεδόνας , πολιτικός ή μη ΔΕΝ θεωρεί πρόγονο του τον Φίλιππο και τον Αλέξανδρο..
αντίθετα θεωρεί τους παραπάνω, ετεροχρονισμένους συγκάτοικούς τους που χρήζουν τιμής γιατί γεννήθηκαν και έζησαν στο ίδιο τόπο, την Μακεδονία…
φόρο τιμής οφείλουν οι σύγχρονοι Μακεδόνες σε όλους τους ιστορικούς επιφανείς Μακεδόνες , που έζησαν στο αρχαιομακεδονικό βασίλειο, την ρωμαϊκή μακεδονία, την βυζαντινή μακεδονία, την οθωμανική μακεδονία, την γιουγκοσλαβική μακεδονία, τέλος την υπερκουτσουρεμένη ανεξάρτητη δημοκρατία της μακεδονίας..
το ίδιο οφείλουν να κάνουν και οι σύγχρονοι κάτοικοι της Αθήνας , γηγενείς αλβανοί και εσωτερικοί μετανάστες..
να τιμούν τα περίφημα έργα των αρχαίων αθηναίων ΔΙΧΩΣ να μιλάνε για αρχαίους ημών προγόνους…
ιδιαίτερα οι πολιτικοί όπως οι αλβανοί γηγενείς Αθηναίοι , Πάγκαλος, Βρεττός , και πολλοί άλλοι , αλλά και οι μέτοικοι αλβανοί λιάπης, παπούλιας/σουλεϊμάνι, λαλιώτης , κασίμης κ.λ.π
το ίδιο και οι ελληναράδες Μακεδόνες , της συνοματαξίας του μακεδόνα παπαθεμελή από το αμιγώς μακεδονικό χωριό Όσσα /Βυσσώκα/υψηλή της Θεσσαλονίκης…
Αχ Σταύρο,
το χιούμορ είναι το μόνο που μας απέμεινε!
Κάποιοι περιμένουν διαψεύσεις από την ταπεινότητά μου!
ενώ η μεγαλύτερη όλων βρίσκεται μέσα τους:
αυτή του δυνάμει έλλογου όντος,
δυνάμει ικανού να αμβλύνει αντιθέσεις και να προωθεί συνθέσεις
-ειδικά τέτοιες ώρες-
στην πράξη όμως αδύναμου (ανίκανου;) να υπερβεί
το οπτικό πεδίο της μύτης του και του μικρόκοσμου
που οραματίζονται ως προσωπική του γη της επαγγελίας.
Λυπούμαι βαθύτατα αλλά η ανεκτικότητα
όταν δέχεται τέτοια πλήγματα δύσκολα επικρατεί
κι αυτό δεν είναι προς όφελος κανενός…
ps Σταύρο,
Τυραννίδα!
ίδια λέξη από τότε ως τώρα!
ή όπως λέμε και στη μητρική μου:
Let the motherfuckers burn!
Η γλώσσα, την οποία οι πάσης φύσεως άσχετοι ονομάζουν Σλαβομακεδονική, είναι η Μακεδονική Ελληνική διάλεκτος. Είναι μια από τις αρχαίες Ελληνικές διαλέκτους, την Ιωνική, την Αιολική, την Αττική και την Δωρική με την οποία συγγενεύει.
Ο πρώτος Μακεδόνας που ασχολήθηκε με τα εντόπια είναι ο Κωνσταντίνος Τσιούλκας. Γεννήθηκε στην Κορησσό Καστοριάς το 1845. Μετά την αποφοίτησή του από το βασικό σχολείο του χωριού του συνέχισε τις σπουδές του ως υπότροφος του Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου, στο Γυμνάσιο Καστοριάς. Μετά δίδαξε στο χωριό του. Το 1875 στάλθηκε με υποτροφία στην Αθήνα όπου φοίτησε στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου και έγινε ο πρώτος γυμνασιάρχης στο Ελληνικό γυμνάσιο Μοναστηρίου.
Το 1907 εξέδωσε το πόνημά του «Εκ συγκρίσεως της Σλαβοφανούς Μακεδονικής Γλώσσης προς την Ελληνικήν», το οποίο επανεξεδόθη το 1991…και βρίσκεται σε κυκλοφορία μέχρι σήμερα !
Παραθέτει πάνω από 4000 λέξεις, τις οποίες συγκρίνει με Ομηρικές και Λαϊκές, όπως ονομάζει την Νεοελληνική. Ισχυρίζεται ότι το γράμμα «μ» στο τέλος του πρώτου προσώπου των ρημάτων τοποθετήθηκε από τους Έλληνες καλόγερους για να πεισθούν πιο εύκολα οι Σλάβοι να ασπαστούν τον Χριστιανισμό.
Μερικές χαρακτηριστικές λέξεις εύκολα κατανοητές για έναν μη ειδικό δίνονται αμέσως παρακάτω:
Βήρ = οβηρός, χώρος συγκέντρωσης υδάτων
Αχούρ = αχυρώνας, στάβλος
Σίτο = σιτάρι
Αργκάτ = εργάτης
Φούρκα = φύρκος, αδράχτι
Μύλιμα = αλέθω, από το μύλος
Βόσκα = ψείρα, από το βοσκάς
Ράκα = χέρι, από δραξ
Ντρέν = δρυς
Κόσμα = κόμη, τρίχα
Γκλάβα – κεφαλή, από το Μακεδονικό κλεβή
Μάικα = μητέρα, από το μαία
Πλάτνο = πλατύ πανί, υφαντό.
Κολάι = ευκολία
Κάτσαμ = κάθομαι
Ντάρτσαμ = δωρίζω
Άραμ = άρω, οργώνω
Τρούπκα, ντούπκα = τρύπα
Ρασπείραμ = από το ρας = παρά και πειράομαι = καταλαβαίνω
Λιούλκα = λίκνο, κούνια
Μύσκα = μυς, ποντίκι
Πλέταμ = πλέττω, πλέκω
Πάρνταμ = πέρδομαι, πορδή
Νυβιάστα = νύμφη
Ντουρβάνα = (εκ ξύλου, εκ δρυός), ντρβάνι από το λεξικό της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας του Σταματόπουλου. Η ντουρβάνα είναι ένα ξύλινο δοχείο μικρής διαμέτρου, όπου τα παλιά χρόνια ανακάτωναν το γιαούρτι με κρύο νερό και το χτυπούσαν για να βγει το βούτυρο και το υπόλοιπο να γίνει αριάνι.
Μπάρα = αμπάρα, αποθηκευτικός χώρος. Η μπάρα είναι μεγάλος τεχνητός λάκος για συγκέντρωση νερού, που χρησιμεύει για το πότισμα των ζώων αλλά και για γεωργικές εργασίες (π.χ. στο φύτεμα του καπνού).
Το γράμμα «μ» στο τέλος του πρώτου προσώπου των ρημάτων που τα κάνει Σλαβοφανή, μπορεί να αφαιρεθεί και να έχει κανείς τον καθαρό Μακεδονικό τύπο. Διαπιστώνεται επίσης ότι το «ω», μετατρέπεται σε «α».
Οι τόνοι, ψιλή και δασεία, προφέρονται ως «j» και «h» της Λατινικής, δηλαδή της Δωρικής γραφής, σύμφωνα με τον Ολλανδό Ελληνιστή του 15ου αιώνα Έρασμο.
Στην Μακεδονική όμως η δασεία αντιστοιχεί στο «V», δηλαδή το βήτα της Αττικής διαλέκτου (δες το λήμμα «β» του λεξικού της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας του Σταματόπουλου). Έτσι η λέξη «εσπέρα» γίνεται «βέτσερα», που θα πει βραδινό φαγητό. Το «εγώ» γίνεται «για», το «έδω» που σημαίνει τρώγω γίνεται «γιάντα». Τα γράμματα «β», «δ», «ζ» κλπ προφέρονται ως «b», «d», «z»= τα. Έτσι η λέξη «ντάρτσαμ» προκύπτει από την λέξη «δωρίζω».
Όλα αυτά μπορεί να τα μελετήσει με μια διατριβή ένας γνήσιος Μακεδόνας μαζί με την μελέτη του Ομήρου και των Σλαβικών γλωσσών και να κάνει την σύγκριση. Ως γνωστόν, η Μακεδονική εμπεριέχει 1164 Ομηρικές έννοιες και από κάθε έννοια μπορούν να παραχθούν πολλές λέξεις.
Είχε δίκιο ο Μητροπολίτης του Νόβι Σαντ, όταν έλεγε ότι το 80% των Σερβικών λέξεων έχουν ρίζα Ελληνική.
Επομένως, ο κορμός της Μακεδονικής διαλέκτου, δηλαδή τα εντόπια, είναι Ελληνικός. (http://grivanews.wordpress.com/2011/04/07/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%B9%CE%B1-%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%BA/)
πράγματι το ξέχασα..
ο κορμός της αγγλικής γλώσσας είναι η ελληνική, όπως είπε ένα άλλο φερέφωνο του ελληνικού εθνικισμού, Ζολώτας ονόματι..
μεταγενέστερος του ελληνοχτυπημένου αλλά Μακεδόνα και μη Ελληνα Τσιούλκα από την ΤΟΤΕ αμιγώς μακεδονική και μη ελληνική Γκορέντσι / Κορησσός Καστοριάς, υπότροφου του ελληνικού κράτους….
για τους Μακεδόνες η ύπαρξη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ξένων γλωσσικών δανείων, ιδιαίτερα αρχαιοελληνικών , στη μητρική τους γλώσσα αποτελεί λόγο περηφάνιας..
αφού τόσο η προφορική αρχαιομακεδονική γλώσσα όσο και η σύγχρονη μακεδονική , γραπτή και προφορική βρίσκονται στο γλωσσικό σύνορο με την ΞΕΝΗ ελληνική και είναι φυσιολογική η γλωσσική αλληλεπίδραση,
π.χ ντόμπρος στη σημερινή ελληνική αποτελεί γλωσσικό δάνειο από την μακεδονική λέξη ντόμπρος-καλός…
αντίθετα για τους ελληνοξενόφωνους εθνικιστές οι 10.000 τουρκικές λέξεις που αποτελούν δάνεια εκ της μητρικής τους τουρκικής στην ελληνική θεωρούνται μίασμα και ντροπή…
για αυτό απεργάζονται με βυζαντινοφαναριώτικες γλωσσικές ίντριγκες με σκοπό τη άρνηση της τουρκικής καταγωγής των λέξεων, κυρίως παραποιώντας την μεθοδολογία των αντιδανείων…
ισχυριζόμενοι φαιδρά ότι πρόκειται για ελληνικές λέξεις που εκτουρκίσθηκαν και επέστρεψαν εξελληνισμένες…
η βαρουφάκεια μπαρουφολογία στον Άρη…
πρόκειται για αστειότητες , που δεν πείθουν ότι μικρά παιδιά πλέον…
η τεχνική της διαστρέβλωσης της ετυμολογίας των λέξεων εκ μέρους των ελληνομαθών εθνικιστών προχωράει σε τέτοιες τερατολογίες που ξεπερνούν και αυτές της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, από την οποία αντλούν ψεύτικό υλικό…
η πλειοψηφία των παραπάνω λέξεων είναι ανυπόστατες στη μακεδονική.
π.χ άραμ, τρούπκα, ρασπείραμ.
όσες δε είναι μακεδονικές ουδεμία σχέση έχουν με την ελληνική, π.χ γκλάβα , μάϊκα, , η οποία αντίθετα συναντάται σε όλες τις σλαβικές γλώσσες και φυσικά την ρωσική..
μάλλον οι νεφελίμ μετέφεραν με διαστημόπλοιο αυτή και άλλες λέξεις από την αττική και ευρύτερα την μεσόγειο στη ρωσική Σιβηρία..!!!
όπως και οι μακεδονικές λέξεις μπράτ συγγενής με την αγγλική λέξη μπράδερ και αντίστοιχα η σεστρα με την σίστερ
φυσικά κατά την γλωσσολογική επιστήμη αρκεί μια διαφορετική λέξη για να αποκτήσει μια γλώσσα την ανεξαρτησία και την αναγνώρισή της..
αλλά το ζήτημα δεν είναι η μητρική μακεδονική γλώσσα σε αντιδιαστολή με την ΞΕΝΗ ελληνική..
το ζήτημα είναι η ΜΗ αναγνώριση της σύγχρονης μακεδονικής γλώσσας από τους σημερινούς ελληνόφωνους εθνικιστές..
σε αντίθεση με τους πολύ ποιό έντιμους ρομαντικούς ελληνόφωνους εθνικιστές πριν 100 χρόνια , οι οποίοι αναγνώριζαν μακεδονική γλώσσα , ξεχωριστή όχι μόνο από την ελληνική αλλά και από την βουλγάρικη και τη σέρβικη..
όπως ο πατέρας του ελληνικού εθνικισμού αλβανόβλαχος ίωνας δραγούμης, ο στρατής μυριβήλης στη ζωή εν τάφω, ο τσορμπατζόγλου υπάλληλος του υπέξ, ο καλογιάννης υπάλληλος του αμύνης οι οποίοι μιλούν για Μακεδόνες που μιλούν την μακεδονική τους γλώσσα….
νωρίτερα βέβαια το 1853 το ελληνοορθόδοξο πατριαρχείο μετέφρασε τον Απόστολο στην πρωτομακεδονική, την σλαβωνική, με σκοπό να προσηλυτίσει τους γηγενείς Μακεδόνες ..
τελικά αποδεικνύεται ότι οι σημερινοί ελληνόφωνοι εθνικιστές είναι πολύ ποιό ανέντιμοι και επικίνδυνοι από ότι πριν εκατό χρόνια…!!!!
Μιρσίκωφ, ήμαρτον, τα παίρνω όλα πίσω. Τελικά με την υπομονή σου και τον αποδεικτικό και τεκμηριωμένο σου λόγο πείστηκαν ότι έχεις δίκιο γι’ αυτά που λες περί της μακεδονικής γλώσσας.
Μάλιστα δε ενδιαφέρομαι τώρα να την μάθω, για να μπορέσω να διαβάσω όλα τα λογοτεχνικά έργα που γράφηκαν σ’ αυτήν. Σε παρακαλώ να μου τα προτείνεις , διότι είναι γνωστό ότι δια των έργων αυτών μαθαίνει κανείς την γλώσσα καλύτερα.
Επίσης σε παρακαλώ να μου καταθέσεις στοιχεία και για την ηλικία των έργων αυτών. Μάλιστα μ’ ενδιαφέρει να τα συγκρίνω με τα ελληνικά και ρωμαϊκά των αντίστοιχων περιόδων γιατί άρχισα να υποψιάζομαι ότι οι κουφαλίτσες αυτές μάλλον τα έκλεψαν από τους Μακεδόνες της αρχαιότητος.
Για να μη σου πω ότι μου μπήκαν ψύλλοι στ’ αφτιά ότι και τα έργα του Ομήρου είναι κλεμμένα από κανέναν Μακεδόνα ποιητή, που μπορεί να τον έλεγαν Ομήρωφ.
Μετά από εμπεριστατωμένη έρευνα κατέληξα κι εγώ ότι
περίπου ΟΛΑ είναι Σκοπιανά Δημιουργήματα!
με μια μικρή ένσταση
- και με ΟΛΟ το σεβασμό στο πανάρχαιο Σκοπιανό Έθνος-
τα λεγόμενα Ομηρικά Έπη είναι Τούρκικα Δημιουργήματα
του πασίγωστου Αρχαίου Τούρκου Ποιητού Ομήρογλου!
της δυναστείας των Γλου Γλου Γλου.
Τέλειωσαν τα ψέμματα!
ας πούμε και μια αλήθεια!
η δημιουργία του θεσσαλονικιώτικου γλαγολιτικού αλφάβητου των εκ μητρός Μακεδόνων και μη Ελλήνων μοναχών Κυρίλλου και Μεθοδίου , με σκοπό την μετάφραση των εκκλησιαστικών κειμένων από την εκκλησιαστική ελληνική στην μητρική τους σλαβονική / πρωτομακεδονική γλώσσα , της περιοχής του Σόλουν / Θεσσαλονίκη , μητρική γλώσσα των σλαβογενών ομιλητών της..
το αλφάβητο αυτό αποτελεί τεράστιας σημασίας γεγονός για την ορθοδοξία , της οποίας η συντριπτική πλειοψηφία των πιστών αποτελούν οι ομιλητές της γλωσσικής σλαβικής οικογένειας…
για αυτό αποτελεί πολιτιστικό θησαυρό παγκόσμιας εμβέλειας , τον οποίο η Ελλάδα της οποίας υη Θεσσαλονίκη / Σόλουν αποτελεί πρωτεύουσα του βόρειου τμήματός της , οφείλει να ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ παντοιοτρόπως..
με έδρα κυριλλικού αλφαβήτου και πολιτισμού στο ΑΠΘ…
με ίδρυμα κυρριλικών μελετών..
με συμπόσια και συνέδρια κυρριλικής επιστήμης
με ευρεία ένταξη σχετικού κεφαλαίου στα εκπαιδευτικά βιβλία μας..
και βεβαίως με έναρξη θείας λειτουργίας στην σλαβονική/ πρωτομακεδονική , κάνοντας χρήση των εκκλησιαστικών βιβλίων , τα οποία μετέφρασε το πατριαρχείο το 1853 , από την ελληνική στη σλαβονική, με σκοπό την προσέγγιση των πιστών ομιλητών της….
αποκομίζοντας επιπρόσθετα τεράστια οικονομικά οφέλη, κάνοντας την πόλη ας την Θεσσαλονίκη κέντρο της κυρριλικής ορθοδοξίας , με θρησκευτικό τουρισμό από τους Ευρωπαίους πιστούς αδελφούς μας, από την Ρωσία, την Ουκρανία, την Λευκορωσία, συνολικά 300 εκατομμύρια ορθόδοξοι….
οι οποίοι σύντομα θα μπορούν να ταξιδεύουν ΔΙΧΩΣ βίζα στις χώρες της ΕΕ, αφήνοντας τεράστιο συνάλλαγμα από το ανοδικώς ευρισκόμενο εισόδημά τους…
Μισίρκωφ, σ’ ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Έχουμε λοιπόν και λέμε. Για να διαβάσω λογοτεχνικά κείμενα στην μακεδονική γλώσσα πρέπει να βρω τα ευαγέλλια γραμμένα στην γλώσσα αυτή. Επειδή όμως καίγομαι από περιέργεια, μήπως μπορείς, για πρόφταση, να μου πεις πώς γράφονται τα παρακάτω δυό χωρία στην μακεδονική;
«Των αγίων Πατέρων ημών Αβραάμ, Ισαάκ και Ιακώβ» και το
«μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι»
Μισίρκωφ, προκειμένου να μην απαντήσεις στο παραπάνω μου σχόλιο το σκέπασες με ένα σωρό άλλα σχόλια. Μπράβο σου μάγκα μου.
Η μουσική των βουνών φέρνει καθαρό αέρα στις ψυχές
Τα αθάνατα ορόσημα της μάνας γης. Καταφύγια ελεύθερων θηρίων, τετράποδων και δίποδων. Άγριων ορνέων. Μάνες πεντακάθαρων νερών. Οι πηγές του οξυγόνου. Οι τροφοδότες των δίποδων ποντικιών των άστεων. Οι ζωντανοί πίνακες ζωγραφικής των εποχών του χρόνου. Η μουσική που πρέπει να ακουστεί μέχρι το απέναντι αντέρεισμα. Ο ήχος που αντιλαλεί για ν’ ακούσει ο αετός που πετά μέσα στα ανοδικά ρεύματα, πάνω από την κατακρήμνιση της βουνοκορφής. Το έρμα της φύσεως που στέκεται στην κορυφή του καταρτιού. Τα αναπεπταμένα ύφαλα του πλανήτη μας.
Ένα δείγμα της μουσικής του είδους αυτού:
Τι να πεις όταν τραγουδάνε άγγελοι;
να μην πεις τίποτα!
να πάρεις μόνο τα βουνά!
πετώντας ει δυνατόν!
ας βράζουν οι φτωχοδιάβολοι στο καζάνι με τα merde!
αυτό ξέρουν-smalltimecrooks- αυτό κάνουν!
ο καθείς εφ’ ω ετάχθη!